سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاریکاتور: جایگاه شایسته غیرمتعهدها در تهران

بسمه تعالی

کاریکاتور: جایگاه شایسته غیرمتعهدها در تهران

 

 

کد خبر:136104 -


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/6/8ساعــت 9:28 صبح تــوسط عباس | نظر
جزئیاتی از نامه عجیب 15 دولتمرد سابق به رهبر انقلاب/اسامی تعدادی

 

بسمه تعالی

جزئیاتی از نامه عجیب 15 دولت‌مرد سابق به رهبر انقلاب/اسامی تعدادی از امضا کنندگان

 

 ماجرای ارسال نامه‌ جمعی از دولت‌مردان سابق به رهبر معظم انقلاب که در آن خواستار تشکیل گروهی از نخبگان و صاحبنظران برای پی گیری اموری شده بودند که مطابق قانون در حوزه ماموریت و مسئولیت دولت است، نه تنها واکنش برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای کشور را به دنبال داشت، بلکه با اعتراض شدید تعداد دیگری از اعضای سابق دولت که گرایش و هم سویی بیشتری با احمدی نژاد دولت نهم داشتند، روبرو شد.

به گزارش رجانیوز، ماجرا از آنجا آغاز شد که خبر ارسال این نامه با محوریت منوچهر متکی و مصطفی پورمحمدی وزرای پیشین امور خارجه و کشور در رسانه‌ها منتشر شد.
 
در حالی که منوچهر متکی با یادآوری مثال "خسن و خسین دختران معاویه‌اند" ارسال نامه‌ای با موضوع "سلب اختیارات دولت" را پر از ایراد دانسته و تلویحا آن را تکذیب کرد، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال با تایید این نامه به محتوای آن نیز اشاره کرد و گفت: در این نامه خواسته شده بود که ستاد فراقوه‌ای برای برگزاری انتخابات تشکیل شود و رئیس این ستاد می‌تواند رئیس جمهور باشد.
 
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با انتقاد شدید از این نامه نوشت: ساز و کارهای پیشنهادی دلسوزان نظام و مردم اگر واقعاً دلسوزانه باشد، الزاماً بایستی در بستر دولت دنبال شود. 
 افرادی هم‌چون "منوچهر متکی"، "مصطفی پورمحمدی"، "علیرضا طهماسبی"، "سید کاظم وزیری هامانه"، "غلامحسین نوذری"، "داوود دانش جعفری"، "سید محمد جهرمی"، "محمدمهدی زاهدی"، "پرویز کاظمی" ، "محمود فرشیدی"  که به ترتیب سابقه تکیه بر کرسی اول وزارتخانه‌های وزیر امور خارجه، کشور، صنایع، نفت، امور اقتصادی و دارایی، کار و امور اجتماعی، علوم تحقیقات و فناوری، رفاه و تامین اجتماعی، آموزش و پرورش را داشته‌اند، این نامه را امضا کرده‌اند.
 
این منبع مطلع تصریح کرد: همچنین در این نامه امضای حسین دهقان معاون رئیس جمهور ورئیس سابق بنیاد شهید وامورایثارگران و مشاور عالی کنونی قالیباف شهردار تهران نیز به چشم می‌خورد. 
همچنین سایت خبرانلاین از امضای این نامه توسط فرهاد رهبر رییس دامشگاه تهران  و رئیس سابق رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داد ، که این خبر از سوی فرهاد رهبر تکذیب نشده است.
 

 

 

 


ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/6/7ساعــت 7:25 عصر تــوسط عباس | نظر
تصاویر کمتر دیده شده از غیرمتعهدها

بسمه تعالی

تصاویر کمتر دیده شده از غیرمتعهدها

 

نلسون ماندلا برای فیدل کاسترو آغوش گشود

 صدام حسین و یاسر عرقات

 



+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/6/7ساعــت 7:2 عصر تــوسط عباس | نظر
آزادی بیان - سخنرانیهای دکتر حسن عباسی

بسمه تعالی

عباسی با طرح این سوال که اگر حضرت بین ماست، پس چگونه و از کدام سمت به سوی ایشان برویم؟ گفت: رفتن به سوی حضرت حجت از جهت «شدن و صیرورت» است و مبنای صیرورت، این آیه قرآن است که می فرماید: «ان الله لایغیر ما به قوم حتی یغیروا ما بأنفسهم»؛ در هیچ قومی تغییر ایجاد نمی کنیم، مگر اینکه در نفس خودشان تغییر ایجاد کنند.
عباسی با بیان اینکه در چنین فضا و چارچوبی که اولا حضرت جایی نرفته است که بخواهد بیاید و ما منتظر ظهور ایشان هستیم نه منتظر آمدنش و ثانیا حضرت منتظر ماست، البته نه منتظر جسم ما، بلکه نفس ما در آن صیرورت و شدن باید به مرحله ای برسد که آماده تغییری باشد که خدا وعده داده است، 
ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/6/7ساعــت 6:59 عصر تــوسط عباس | نظر
دفاع تمام قامت بادامچیان از هاشمی و ناطق نوری

بسمه تعالیه

دفاع تمام قامت بادامچیان از هاشمی و ناطق نوری

 

 اسدالله بادامچیان در گفت وگو با عصر ایران به سوالاتی درباره حزب متبوعش، انتقاد ناظران سیاسی به هاشمی رفسنجانی و مسائل روز پاسخ گفته که برخی از محورهای آن به شرح زیر است:

* من واقعا نمی‌دانم چرا به ما انگ سنتی بودن می‌زنند و ما را منتسب به راست‌ها می‌دانند، این در حالی است که در ادبیات سیاسی «راست»‌ها به آنهایی اطلاق می‌شود که گرایش به غرب دارند. حالا سؤال من این است که موتلفه‌ای‌ها کجای اظهارات و رفتار‌هایشان نشانگر این است که به غرب تمایل دارند؟ این مسایل نشان می‌دهد که نگاه‌های منصفانه‌ای به موتلفه نمی‌شود.
 
*موتلفه در بین همه احزاب فعال از همه قدیمی‌تر است و برنامه ریزی دقیقتری دارد و جلسات مجمع عمومی‌اش به طور منظم برگزار می‌شود. در بیش از 200 شهر کشور هم فعال است. همچنین ناگفته پیداست که چنین تشکلی که بر اساس افکار بزرگانی چون شهید بهشتی و مطهری و لاجوردی گردانده می‌شود، باید به راحتی زیر سؤال برود. همانطور که ما رقیب را به عنوان مثال جبهه مشارکت را لیبرال یا غرب زده نمی‌خوانیم، انتظار داریم که به ما احترام بگذارند.
 
* اگر بنده روزنامه شرق را روزنامه وابسته به روشنفکران بدانم، نظرم را گفته‌ام، اما اگر ادعا کنم که این روزنامه وابسته به غرب است حتما خودم را در اذهان عمومی زیر سؤال خواهم برد. 
 
*سؤال من از توهین کنندگان به هاشمی رفسنجانی این است که چرا در حالی که که ایشان در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بودند، چنین کارهایی را می‌کنند، آن هم در حالی که ایشان با حکم مقام معظم رهبری رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند یا رفتاری که در شب 23 ماه مبارک با آقای ناطق نوری کردند و حرف‌های ناپسندی زدند. 
 
 *ما این توان و پتانسیل را داریم که به عنوان مثال در انتخابات مجلس 30 چهره مورد تایید عموم و شاخص را در قابل لیست موتلفه وارد کارزار انتخاباتی بکنیم اما وقتی در جمع اصولگرایان قرار شد که 10 نفر را معرفی کنیم، اطاعت کردیم که دو نماینده‌مان به مجلس رفتند و من و آقای حبیبی هم با اختلاف کمی در دور دوم از رسیدن به مجلس بازماندیم تا همه از ناکامی محض موتلفه حرف بزنند. 
 
*موتلفه حزبی است که مورد توجه مراجع تقلید و مردم است و این نشان می‌دهد که تشکل ما ریشه‌ای است و با ناهنجاری‌های موجود نمی‌توانند خدشه‌ای به آن وارد کنند.
بایستی از اسد حوون پرسید این همه سال (حتی قبل از به وجود امدن جبهه ای به نام اصول گرایی)که به حامیان تفکرات اصیل انقلابی جبهه راست اطلاق میشد کجا بودند ؟ این یک مصطلح الغلطی ست که در میان خواص و عوام -جدای از مفهوم واقعی آن که به پارلمان فرانسه می رسد-پذیرفته شده و مورد استفاده می باشد.این حرف نمایانگر تمایل اسد جان به مغلطه و فتح بابی برای گلایه های کودکانه است.اگر اسد جان کمی رویش را کم می کرد و خجالت هم چاشنی رفتارش می نمود متوجه می شد ایرادات وارده به موتلفه و اکبر اقا و دوستان(که قبلا معرفی شان کردم) این گونه ایرادات مطرحه نیست.
بایستی به اسد جان یاداوری سازم وقتی هیلاری کلینتون می گوید اصلاحاتی ها پیاده نظام  ما هستند مفهومش حقوق بگیری انهاست از امریکا؟!!....این حرف کلینتون به مفهوم دشمنی عده ای با نظام نیست؟تا کی باید به انتظار بصیرت افرادی باشبم که هر غلطی خواستند کردند و امثال شما هم گفتند دلشان پاک است...
اسد جان اگر به اکبر هاشمی رفسنجانی اعتراضی هم شده فکر نکم خیلی هم اشتیباه بوده، ایشان و خانواده شان کم برای ضد انقلاب زحمت نکشیده اند.اگر باور نداری منتظر باش تا مهدی و فائزه و محسن از خارج برگردند خودشان توضیح می دهند! یا از ام الفتنه هاشمی بپرس،که مردم را به وحشی گری تشویق کرد.
در آخر هم بگویم مردم شما را با این همه پتانسیل و سابقه ! پس زدند و حتی در انتخابات امثال تو را هم نپذیرفتند پس بهتر است به دامان ولایت و ملت برگردید یا به همان تجارت و فعالیت اقتصادی خود ادامه دهید.

بسمه تعالی

 

اقای بادامچیان شاید شما کم حافظه باشید ولی مردم کم حافظه نیستند

اقای بادامچیان یادتان هست؟

  *درمجلس هشتم به نفع جاسبی به مصوبه وقف دانشگاه ازاد رای مثبت دادید

  *در فتنه 88ساکت بودید  

  *نمایندگان موتلفه در مجلس بجای اینکه درفراکسیون اصولگرایان باشند *همراه اصلاح طلبان در گروه رهروان ولایت هستند

اعضای موتلفه به دیدار فتنه گر اعظم اقای هاشمی رفتند

بقیه انحرافات موتلفه رادوستان اعلام کنند

 

 


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/6/7ساعــت 6:50 عصر تــوسط عباس | نظر
نیویورک پست: برگزاری نشست تهران آخرین میخ بر تابوت سیاست های ضدا

بسمه تعالی


نیویورک پست: برگزاری نشست تهران آخرین میخ بر تابوت سیاست های ضدایرانی آمریکا است

تهران- روزنامه امریکایی "نیویورک پست" برگزاری شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها را در تهران به منزله "فرو رفتن میخ آخر به تابوت سیاست های کاخ سفید در قبال ایران و زوال حیثیت و اعتبار بین المللی واشنگتن" توصیف کرد.

نیویورک پست: برگزاری نشست تهران آخرین میخ بر تابوت سیاست های ضدایرانی آمریکا است

نیویورک پست روز دوشنبه در گزارشی به قلم "بنی آونی" با اشاره به شکست فشارهای گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حضور شخصیت های بین المللی و سران کشورها با هدف محدود کردن نشست تهران نوشت: دوستان هم اندیش ایران و رهبران کشورهای عرب، چند شخصیت غربی و دبیر کل سازمان ملل متحد در اجلاس تهران حاضر می شوند.

این نشریه افزود: به نظر می آید این رخداد یک هفته ای که به ضرر غرب و اسراییل خواهد بود، از تغییر در جهت گیری قدرت جهانی خبر بدهد که البته برای آمریکا آزاردهنده است و نمی تواند طرفی از آن بگیرد.

نیویورک پست همچنین با اشاره به ظهور قدرت های جدید برای تصدی نقش رهبری، ایران را یکی از این قدرت های جدید خواند که با نظر مساعد جامعه بین المللی در حال کسب تفوق و سلطه بر منطقه مطابق راهبردهای ایران است.

این روزنامه ادامه داد: از میان مقام های 120 کشور و دولت جهان که این هفته میهمان تهران هستند، 50 رییس یا دولت کشورهای مختلف حضور دارند که این رقم به هیچوجه بر انزوای دیپلماتیک تهران دلالت نمی کند.

مترجمام ** 2044**


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/6/7ساعــت 10:42 صبح تــوسط عباس | نظر
یک پژوهشگر هلندی غیرمسلمان گفته که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکر

بسمه تعالی

یک پژوهشگر هلندی غیرمسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده بود که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و نیز صدای این لفظ، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند.

این پژوهشگر غیرمسلمان هلند طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن می‌خوانند و یا کلمه "الله" را می شنوند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و حتی شنیدن آن، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می‌دهد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمان که روی آنان تحقیق می‌کردم از بیماری‌های مختلف روحی و روانی رنج می‌بردند. من حتی در تحقیقاتم از افراد غیرمسلمان نیز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر «الله» کردم و نتیجه باز هم همان بود. خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم، زیرا تأثیر آن بر روی افراد افسرده، ناامید و نگران، تأثیری چشمگیر و عجیب بود.

این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شد که حرف الف که کلمه «الله» با آن شروع می‌شود، از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و باعث تنظیم تنفس می‌شود، به ویژه اگر تکرار شود و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می‌دهد. حرف لام که حرف دوم «الله» است نیز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان می‌شود. تکرار شدن این حرکت که در کلمه «الله» تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تأثیرگذار است. اما حرف هاء حرکتی به ریه می‌دهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تأثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود.

 

به راستی که قرآن کریم در آیه‌ای کریمه می‌فرماید:

«الذین آمنوا وتطمئن قلوبهم بذکر الله ألا بذکر الله تطمئن القلوب»

http://ma3ta.com

 




 


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/6/7ساعــت 9:51 صبح تــوسط عباس | نظر
نیاز جدی تبدیل جنبش به سازمان (یادداشت روز)

بسمه تعالی

نیاز جدی تبدیل جنبش به سازمان (یادداشت روز) 

رسانه های غربی و یا مرتبط با غرب تلاش کردند تا «وجه سلبی» اجلاس عدم تعهد در تهران برجسته دیده شود و وجه ایجابی آن تحت الشعاع قرار گیرد. در این میان خبرگزاری رویترز دو روز پیش نوشت: «ایران با برگزاری این نشست به جنگ سیاست انزوا رفته است» و شبکه الجزیره گفت: «میزبانی ایران، هجمه تبلیغاتی منزوی شدن ایران را درهم شکسته است.» خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نوشت: «این اجلاس، ویترین مناسبات جهانی ایران است» و شبکه فاکس نیوز هم گفت: «ایران ریاست بزرگترین بلوک رأی دهنده سازمان ملل را در اختیار می گیرد.»
بدون تردید یکی از جنبه های اجلاس عدم تعهد در تهران، جنبه سلبی آن است ولی اگر نگاه به اجلاس تهران و توقع از آن محدود به وجه سلبی آن باشد، از واقعیتی که طی روزهای 5 تا 10 شهریور و نیز در سه سال دوره ریاست ایران بر این جنبش رخ می دهد، غفلت شده است در این میان قاعدتاً به نفع آمریکایی هاست که اجلاس تهران صرفاً یک اجلاس تدافعی و سلبی باشد و عجیب نیست که رسانه های آنان روی وجه سلبی تمرکز کرده اند کمااینکه غرب بسیار مایل است که اساساً جنبش عدم تعهد یک جنبش صرفاً سلبی و تدافعی باشد چرا که یک جنبش صرفاً سلبی نمی تواند «آینده ساز» باشد.
ایران سه سال، ریاست بر این جنبش را بعهده دارد و این یک فرصت مهم برای جنبش و ایران به حساب می آید. باتوجه به اینکه بدست آوردن ریاست جنبش نیازمند کسب اکثریت آراء سران جنبش (118 نفر) می باشد بنابراین نباید تردید کرد که پذیرش ریاست ایران بر این جنبش توام با پذیرش نگرش های ایران در عرصه سیاست خارجی بوده است و این خود ضمن آنکه یک علامت روشن از تحول خواهی اکثریت اعضا می باشد در عین حال به معنای پشتیبانی اکثریت از نگرش های ایرانی در این عرصه می باشد با این وصف ایران در این برهه حساس ضمن آنکه مسئولیت سنگینی را بر دوش دارد، فرصت طلایی هم برای پیشبرد سیاست خارجی استقلال طلبانه و آرمان گرایانه خود در اختیار دارد. باید به این نکته اضافه کرد که باتوجه به آنکه ریاست بعدی جنبش را متحد استراتژیک ایران در آمریکای لاتین- ونزوئلا- برعهده دارد، در واقع ایران می تواند روی یک دوره پیوسته 6ساله حساب باز کند و این فرصتی بسیار بزرگ و کافی برای پیگیری تحول در اهداف، اصول و کارکردهای جنبش و ارتقاء آن به سمت یک سازمان کارآمد جهانی می باشد.
جنبش عدم تعهد در اوج جنگ سرد (1334 تا 1340) به وجود آمد و هدف اصلی آن حفظ و کمک به استقلال کشورها در برابر دو ابرقدرت جهانی بود و برای رسیدن به این هدف مهم باید به «سازمان» تبدیل می شد. سازمانی که بازوهای اجرایی لازم- شامل بازوهای حقوقی، امنیتی، مالی، انسانی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، تکنولوژیکی و علمی- را در اختیار داشته باشد. چرا که بدون در اختیار گرفتن این بازوها قادر به حفظ استقلال کشورها در مقابل مداخلات ابرقدرت ها نبود به تجربه هم دیدیم که به همین دلیل، ابرقدرت ها هیچگاه جنبش عدم تعهد را جدی نگرفتند. نقیصه حرکت از جنبش (movement) به سازمان (organization) باید در اجلاس تهران بطور جدی طرح شده و حرکت جنبش به سمت سازمان آغاز شده و در دوره سه ساله ریاست ایران به نتیجه برسد و در دوره ریاست ونزوئلا سازمانهای جانبی آن که ایفاگر نقش های حقوقی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و... هستند، به وجود آیند.
در عین حال تبدیل شدن جنبش به سازمان، نباید به معنای مقابله این نهاد با سازمان ملل باشد چرا که بدون شک اکثر اعضای جنبش عدم تعهد با تضعیف نقش و جایگاه سازمان ملل مخالفند هر چند اکثریت اعضای جنبش بر لزوم اصلاح سازمان تأکید دارند کمااینکه بیانیه های پایانی اجلاس های عدم تعهد از 1993 (1372) یعنی از اولین اجلاس پس از فروپاشی نظام دو بلوکی، بر لزوم اصلاح ساختار سازمان ملل و بویژه اصلاح ساختار و کارکرد شورای امنیت سازمان ملل، تأکید کرده اند. جنبش عدم تعهد باید به سازمان تبدیل شده و بازوهای اجرایی خود را پیدا کند نه برای اینکه به یک سازمان ملل تبدیل شود کمااینکه در دنیا بعد از به وجود آمدن سازمان ملل، سازمان ها و پیمان هایی به ابتکار کشورهای اروپایی و یا آسیایی به وجود آمدند که بدون آنکه کار سازمان ملل را انجام بدهند به سازمانی با ضمانت های قوی اجرایی تبدیل گردیدند، اتحادیه اروپا، ناتو و آسه آن سه نمونه از این سازمان های دارای کارکردهای الزامی هستند.
بعنوان مثال کشورهای عضو جنبش عدم تعهد می توانند یک منشور حقوق بشر داشته باشند و براساس فرهنگ های بومی منشوری تهیه کرده و رعایت مواد آن را پس از تصویب در مجمع عمومی الزام آور نمایند و برای کشور یا دولتی که در عین عضویت در جنبش، به مفاد این منشور حقوق بشر عمل نمی کنند، مجازات هایی را در نظر بگیرند مگر همین الان اتحادیه اروپا منشور فرهنگی حقوقی جداگانه ای ندارد و براساس آن کشورهای عضو را وادار به اصلاحات قوانین داخلی خود نمی کند؟ نکته دیگر این است که 118 عضو سازمان ملل، بزرگترین گروه اعضاء سازمان را به خود اختصاص داده اند اما آیا واقعاً این 118 عضو به اندازه یکی از چند کشور خاص (نظیر فرانسه) قادر به اثرگذاری خاص در مناسبات بین المللی هست؟ پاسخ قطعاً منفی است ولی این یک وضع غیرطبیعی است چرا که در مجموعه جنبش، تعداد زیادی کشور وجود دارد که از فرانسه قوی تر و پیشرفته ترند. بدون تردید هند به تنهایی از مجموع اعضای اتحادیه اروپا ازنظر میزان تولید ناخالص ملی (EDP) برتری دارد اما در این اتحادیه دو عضو هستند که هر کدام به تنهایی بیش از مجموعه 118عضو جنبش عدم تعهد در معادلات بین المللی اثرگذار هستند. جنبش با تبدیل شدن به سازمان می تواند این روند ناعادلانه و تبعیض آمیز را دگرگون کند که رفع این بی عدالتی خود اولین گام در راه اصلاح سازمان ملل و شورای امنیت نیز می باشد به عبارت دیگر اصلاح جنبش عدم تعهد شرط لازم اصلاح سازمان ملل است اگر از این منظر به اصلاح جنبش و تبدیل آن به سازمانی با اجزاء اجرایی نگریسته شود، آن وقت گسترش نقش و تأثیر عدم تعهد به معنای کاسته شدن از نقش و تأثیر سازمان ملل نخواهد بود بلکه به معنای تقویت آن نیز هست.
همان طور که در اهداف اولیه جنبش- بیانیه ده ماده ای 29کشور در اندونزی 1955- با صراحت آمده است، استفاده از زور برای حل و فصل منازعات میان کشورها و مداخله در امور داخلی و تجاوز به اراضی دیگران ممنوع است اگر جنبش با ایجاد سازمان های لازم برای تحقق منع زور و حل و فصل عادلانه مناقشات میان اعضا گام برداشته بود، هیچگاه نوبت به مداخله خارجی نمی رسید. جنگهای بالکان، جنگ ایران و عراق، درگیری های شدید قومی در سومالی، درگیری های منجر به دو پارچه شدن سودان، درگیری های داخلی لبنان، درگیری های کنونی سوریه، اشغال عراق، اشغال افغانستان، جنگ 33روزه، جنگ 22روزه، اتفاق نمی افتادند و یا به سرعت برطرف می شدند رفع و رجوع این مشکلات که همه به اعضای جنبش عدم تعهد مربوط می شود به هیچ وجه با چارچوب های حقوقی و... سازمان ملل منافات نداشت و می توانست با ساز و کار جنبش عدم تعهد- درصورتی که به سازمان تبدیل شده بود و بازوهای اجرایی خود را داشت- حل و فصل شود. حالا هم ضرورت تبدیل جنبش به سازمان برای مقابله با بحران های تحمیل شده به اعضا و یا بحران های ناشی از اختلافات ارضی و مرزی و تاریخی به قوت خود باقی است. باید توجه داشت که شورای امنیت و سازمان های مرتبط با آن تنها زمانی در بحران های تحمیل و یا حادث شده در جغرافیای بزرگ عدم تعهد ورود می کنند که از قبل منافع اعضای متنفذ این شورا تأمین شده باشد و یا امکان تبدیل آن به وضعیتی به نفع سیطره غرب، وجود داشته باشد. در غیر این صورت بحران های ملی یا فراملی اعضا جنبش به درازا می کشد و مشکلات جدیدی هم به وجود می آورند.
سازمان ملل براساس شرایط نظام دو قطبی و با ابتکار کشورهای گروه متفقین به وجود آمد و علی رغم وقوع تحولات عمده بین المللی درحد فاصل سال تأسیس این سازمان- 1327- تاکنون، هیچ تحولی را نپذیرفته است و این درحالی است که متفقین و متحدین آن روزگار در طول 60سال گذشته یکی شده اند و لذا تقسیم معادلات 60ساله براساس اتفاقات 5-6ساله- حدفاصل 1939 تا 1944- به هیچ وجه منطقی نیست و حداقل 60سال با واقعیت فاصله دارد. جنبش عدم تعهد به عنوان بزرگترین گروه عضو سازمان ملل می تواند اصلاح ساختار سازمان ملل را بطور جدی دنبال کند و در صورت عدم تمکین متفقین و متحدین جنگ جهانی دوم، عدم تبعیت خود از قطعنامه ها و احکام شورای امنیت و نهادهای تابع آن را رسماً اعلام نماید که در این صورت قطعاً اقلیت کنونی حاکم بر سازمان ملل چاره ای جز تن دادن به اصلاح نخواهند داشت.
ریاست ایران براین جنبش یک فرصت مهم و تاریخی و تا حد زیادی تکرارناپذیر به حساب می آید. از قضا دوره ریاست ایران با شروع تحولات عمده در عرصه های بین المللی و منطقه ای همراه گردیده است. ایران باید با تجمیع ظرفیت های خود در دولت، مجلس، قوه قضائیه، و سازمان های فراقوه ای خود نظیر صداوسیما، سپاه و بسیج و... از این فرصت زودگذر برای ارتقاء جنبش و تأمین حداکثر منافع ملی استفاده کند. مبادا این فرصت مثل فرصت ریاست ایران بر سازمان کنفرانس- همکاری های- اسلامی از بین برود و همت مسئولان امر تنها معطوف به 5روز اجلاس شانزدهم عدم تعهد شود و یا خدای نکرده برگزارکنندگان با تنگ نظری از به کارگیری ظرفیت های سایر دستگاه های کشور امتناع ورزیده و این فرصت تاریخی را به حوزه های تنگ جناحی سوق بدهند.
فرصت سه ساله ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد نیاز به برنامه ریزی سه ساله و ستادهای خاص برای به نتیجه رساندن تحول و ارتقاء موقعیت جنبش دارد در این میان دانشگاه ها و سایر محافل نخبگی کشور می توانند ظرفیت های خود را برای تحقق هدف بزرگ تغییر ساختار بین المللی مطابق با منافع ملی ایران و منافع سایر ملت ها به میدان بیاورند و نقش تاریخی خود را ایفا نمایند. 
سعدالله زارعی



+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/6/7ساعــت 9:1 صبح تــوسط عباس | نظر
دفاع تمام قامت بادامچیان از هاشمی و ناطق نوری

بسمه تعالی

دفاع تمام قامت بادامچیان از هاشمی و ناطق نوری

 

 اسدالله بادامچیان در گفت وگو با عصر ایران به سوالاتی درباره حزب متبوعش، انتقاد ناظران سیاسی به هاشمی رفسنجانی و مسائل روز پاسخ گفته که برخی از محورهای آن به شرح زیر است:

* من واقعا نمی‌دانم چرا به ما انگ سنتی بودن می‌زنند و ما را منتسب به راست‌ها می‌دانند، این در حالی است که در ادبیات سیاسی «راست»‌ها به آنهایی اطلاق می‌شود که گرایش به غرب دارند. حالا سؤال من این است که موتلفه‌ای‌ها کجای اظهارات و رفتار‌هایشان نشانگر این است که به غرب تمایل دارند؟ این مسایل نشان می‌دهد که نگاه‌های منصفانه‌ای به موتلفه نمی‌شود.
 
*موتلفه در بین همه احزاب فعال از همه قدیمی‌تر است و برنامه ریزی دقیقتری دارد و جلسات مجمع عمومی‌اش به طور منظم برگزار می‌شود. در بیش از 200 شهر کشور هم فعال است. همچنین ناگفته پیداست که چنین تشکلی که بر اساس افکار بزرگانی چون شهید بهشتی و مطهری و لاجوردی گردانده می‌شود، باید به راحتی زیر سؤال برود. همانطور که ما رقیب را به عنوان مثال جبهه مشارکت را لیبرال یا غرب زده نمی‌خوانیم، انتظار داریم که به ما احترام بگذارند.
 
* اگر بنده روزنامه شرق را روزنامه وابسته به روشنفکران بدانم، نظرم را گفته‌ام، اما اگر ادعا کنم که این روزنامه وابسته به غرب است حتما خودم را در اذهان عمومی زیر سؤال خواهم برد. 
 
*سؤال من از توهین کنندگان به هاشمی رفسنجانی این است که چرا در حالی که که ایشان در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بودند، چنین کارهایی را می‌کنند، آن هم در حالی که ایشان با حکم مقام معظم رهبری رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند یا رفتاری که در شب 23 ماه مبارک با آقای ناطق نوری کردند و حرف‌های ناپسندی زدند. 
 
 *ما این توان و پتانسیل را داریم که به عنوان مثال در انتخابات مجلس 30 چهره مورد تایید عموم و شاخص را در قابل لیست موتلفه وارد کارزار انتخاباتی بکنیم اما وقتی در جمع اصولگرایان قرار شد که 10 نفر را معرفی کنیم، اطاعت کردیم که دو نماینده‌مان به مجلس رفتند و من و آقای حبیبی هم با اختلاف کمی در دور دوم از رسیدن به مجلس بازماندیم تا همه از ناکامی محض موتلفه حرف بزنند. 
 
*موتلفه حزبی است که مورد توجه مراجع تقلید و مردم است و این نشان می‌دهد که تشکل ما ریشه‌ای است و با ناهنجاری‌های موجود نمی‌توانند خدشه‌ای به آن وارد کنند.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/6/7ساعــت 8:45 صبح تــوسط عباس | نظر
من دوستت دارم .مدتهاست برایم پیام می گذارد: \من دوستت دارم\
من دوستت دارم

بسمه تعالی

مدتهاست برایم پیام می گذارد: "من دوستت دارم"

به او توجهی نمی کنم، گاهی بدون دلیل برایم هدیه ای، چیزی می آورد و می گوید: "این برای توست، آخر من عاشقت هستم"


اهمیتی نمی دهم، گاهی با کسی که حرف می زنم، می آید آرام در گوشم می گوید : "نمی خواهی کمی هم با من درد و دل کن"


نگاهش نمی کنم، خودم را به کاری، مشکلی، مشغول می کنم. می آید دستم را می گیرد و می گوید : "بگذار خودم برایت درستش می کنم"


یا رفیق من لا رفیق له


پینوشت :


فکر کن، چه لذتی دارد کسی که در هفت آسمان همه ی ستاره ها از آن او ست، رفیق تو باشد که در هفت آسمان یک ستاره هم نداری .... یا رفیق من لا رفیق له .


فهمیده ام ، آدمهایی که به دنبال نیمه ی گمشده ی خـــــــــود هستند هیچ وقت عاشق نمی شوند، عاشق ها دنبال خــــــــود گمشده ی خود می گردند.


فهمیده ام، با امکانات قلبی محدود باید در زمین خودی با دشمن جنگید ... به درود گفته ام همه ی مجازها را ... از این پس همه ی دست نوشته هایم فقط اینجا خواهند بود.


ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/6/7ساعــت 7:45 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >