سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ارتش سوریه 48 ساعت به تروریست ها مهلت تسلیم داد

بسمه تعالی

پاکسازی کامل شهرها از وجود شورشیان 

ارتش سوریه 48 ساعت به تروریست ها مهلت تسلیم داد 

ارتش سوریه با پاکسازی کامل شهرها از وجود شورشیان مسلح به تروریست ها 48ساعت ضرب الاجل داد تا سلاح خود را زمین بگذارند.
به گزارش خبرگزاری ها، ارتش سوریه با پاکسازی 90درصد شهر اریحا، منطقه داریا در استان ریف، دمشق، حمص، حماه و دیگر مناطق این کشور از وجود اشرار مسلح و تروریست ها به آنها 48ساعت فرصت داد تا سلاح خود را بر زمین بگذارند.
ارتش در پیام خود که از طریق پیامک به عناصر مسلح ارسال شد آورده است، به خانواده هایتان رحم کنید و بدانید هیچ امیدی در مقابله با ارتش نیست.

 


ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/6/6ساعــت 7:56 صبح تــوسط عباس | نظر
اینجا تهران پایتخت جنبش عدم تعهد (یادداشت روز)

بسمه تعالی

اینجا تهران پایتخت جنبش عدم تعهد (یادداشت روز) 

جنبش عدم تعهد در یک پویش تاریخی پنجاه وچند ساله اکنون به قله تهران رسیده است. نشست تهران هرچند شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد است اما به یک معنا، منحصر به فردترین نشست این مجموعه بین المللی در نیم قرن گذشته است. اجلاس تهران به عبارتی نقطه تلاقی و تقاطع 3سؤال مهم است. اینکه؛ مقصد «جنبش» عدم تعهد کجاست؟ این جنبش اکنون در پویشی 50 ساله کجا ایستاده است؟ و نقش ایران به عنوان رئیس جدید این جامعه بزرگ بین المللی در زمینه نزدیک کردن موقعیت فعلی با مقصد کدام است؟ در این میان پرسش چهارم رخ می کند و آن اینکه حاملان انقلاب اسلامی می توانند کدام ظرفیت را برای ایفای نقش تاریخی ایران فراهم کنند؟
1


ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/6/6ساعــت 7:50 صبح تــوسط عباس | نظر
کولر اتوموبیل و هوای سمی و سرطان زا

بسمه تعالی

کولر اتوموبیل و هوای سمی و سرطان زا

 

 خبرنامه دانشجویان ایران: هشدار :لطفاً توجه کنید و به دیگران اطلاع دهید: به محض ورود به ماشین دکمه کولر را فشار ندهید (A/C Key)

لطفا پنجره ها را بعد از اینکه وارد ماشین تان شدید باز کنید و فورا تهویه هوا را روشن نکنید. با توجه به تحقیقات انجام شده ، داشبورد خودرو ، صندلی ، خوشبوکننده های هوا بنزن ساطع میکنند، سم سرطان زا (سرطان زا ، به بوی پلاستیک گرم در ماشین توجه کنید.) علاوه بر ابتلا به سرطان ، استخوانها را مسموم میکنند که سبب کم خونی و کاهش گلبولهای سفید خون میگردد. قرار گرفتن طولانی در معرض این سم باعث سرطان خون خواهد شد ، افزایش خطر ابتلا به سرطان ممکن است باعث سقط جنین شود.

 


ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/6/5ساعــت 9:49 عصر تــوسط عباس | نظر
ناطق نوری در پازل چه کسانی است ؟

بسمه تعالی
ناطق نوری در پازل چه کسانی است ؟
رجا: دوم خرداد 76 ناطق نوری و محمد خاتمی در برابر یکدیگر ایستادند. فضای رقابت در میان 4 کاندیدای حاضر در صحنه انتخابات - ری‌شهری، زواره‌ای، خاتمی و ناطق نوری –شکل گرفت که در ابتدا ناطق نوری از احتمال رای آوری بیشتری نسبت به سایرین برخوردار بود. شاید از همین رو بود که وی علی‌رغم اینکه سمت ریاست مجلس پنجم را نیز برعهده داشت اما پس از پایان رقابت انتخاباتی مجلس پنجم به فکر کاندیداتوری ریاست جمهوری درافتاد و برای این منظور، فعالیت انتخاباتی خود را حتی از ماه‌ها پیش از شکل‌گیری فضای انتخاباتی کلید زد. او اینک و پس از گذشت 16 سال، بار دیگر به فضای سیاسی کشور بازگشت داشته و قراین گوناگونی وجود دارد که این بازگشت وی را در راستای احتمال کاندیداتوری دوباره اش برای انتخابات سال آینده می داند. احتمالی که فعالیت‌های سالیان گذشته او را در اذهان بار دیگر تداعی می‌کند. اما سوال اینجاست که ناطق نوری چه نسبتی با جریان اصیل انقلابی داشته و نقش او در مقاطع مختلف چه نسبتی با این جریان داشته است؟ رابطه او با کانون‌های قدرت و ثروت‌ و رابطه‌اش با بازیگر پنهان عرصه سیاسی چیست و او چه نسبتی با عدالت دارد؟ این تحلیل برای پاسخگویی موجز به این پرسش‌ها، شخصیت وی را در دو برهه تاریخی واکاوی می‌نماید. 
 

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/6/5ساعــت 12:24 عصر تــوسط عباس | نظر
وقتی رییس زندان اوین لاجوردی خواب بود

بسمه تعالی

سرانجام به تاریخ اول شهریور 1377 ، مرد پولادین انقلاب اسلامی در حجره خود ، در حالی که کوچک ترین محافظتی از او نمی شد ،توسط توسط دو عضو سازمان منافقین خلق آماج گلوله قرار گرفت ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/6/5ساعــت 11:52 صبح تــوسط عباس | نظر
خلبانی که داغ اجلاس غیر متعهدهارا بر دل صدام گذاشت + عکس
بسمه تعالی
شعله‌های آتش هرلحظه شدیدتر و ارتفاع هواپیما نیز هر لحظه کمتر می‌شد تا اینکه هتل محل برگزاری اجلاس غیرمتعهدها پیش روی خلبان قرار گرفت.

<** ادامه مطلب

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، با شکست ارتش عراق در عملیات بیت‌المقدس، جایگاه سیاسی دشمن در جهان متزلزل شد؛ عملیات رمضان در حال شکل‌گیری و انجام بود که موضوع برگزاری کنفرانس سران غیرمتعهدها در بغداد مطرح شد تا صدام حسین رئیس این اجلاس باشد.

جمهوری اسلامی ایران سیاست بی‌اثر کردن این اجلاس را در دستور کار خود قرار داد و در اولین گام، اجلاس غیرمتعهدها را تحریم کرد.
بغداد از مدت‌ها قبل به کمک آمریکا به دژ نفوذ ناپذیرى تبدیل شده و تبلیغات بسیار وسیعى در این رابطه به راه افتاد و عنوان شد «هیچکس توانایی ناامن کردن پایتخت عراق را ندارد.»

در این زمان بود که ایجاد ناامنى در بغداد در دستور کار نظامى - سیاسى جمهورى اسلامى قرار گرفت تا ضمن هدف قرار دادن تأسیسات پالایشگاهى "الدوره" در جنوب شرقى این شهر، از برگزارى نشست سران غیرمتعهدها در بغداد نیز جلوگیرى شود.

انجام این ماموریت به نیروی هوایی ارتش واگذار می شود و سرهنگ خلبان عباس دوران براى جلوگیرى از تشکیل کنفرانس سران غیرمتعهدها در بغداد، در تاریخ بیستم تیرماه سال 1361 مأموریت یافت تا پایتخت عراق را ناامن کند.

خلبان شهید عباس دوران مجری عملیات استشهادی در بغداد

با توجه به اهمیت فوق‌العاده موضوع، شش تن از برجسته‌ترین خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سه فروند هواپیمای فانتوم برای انجام این مأموریت در نظر گرفته شدند تا ناتوانی رژیم بعث در تأمین امنیت آسمان بغداد به جهانیان نشان داده شود.

خلبانان انتخاب می‌شوند. تصمیم بر این بود تا سه فروند فانتوم کاملا مسلح به پرواز درآیند، هر سه، تا مرز پرواز کرده و تنها دو فروند از مرز گذشته و به هدف حمله‌ور شوند.

فانتوم سوم در همان جا منتظر می‌ماند تا در صورت نیاز به آنها بپیوندد. مأموریت خلبانان، انجام عملیات روى بغداد و بمباران پالایشگاه، نیروگاه اتمى، پایگاه الرشید یا ساختمان اجلاس در این شهر بود.


ساعت5:30 صبح سی‌ام تیرماه 61 مأموریت آغاز شد در حالی که فانتوم شماره یک، رهبری گروه پرواز را بر عهده داشت.

حرکت گروه پرواز از شرق بغداد به جنوب شرق آن شهر و سپس "پالایشگاه الدوره" پیش‌بینی شده بود. خلبانان می‌بایست پس از عبور از مرز و ناامن کردن آسمان بغداد، به انجام ماموریت خود بپردازند و این در حالی بود که پیشرفته‌ترین تجهیزات پدافند هوایی از آسمان این شهر حفاظت می‌کرد.

عباس دوران در نامه‌هاى مربوط به این ماموریت، مقابل اسم پدافندهاى مختلفى که عراق از کشورهاى اروپایى خریده بود، نوشته است: «نود درصد احتمال برگشت نیست.»

سه فروند جنگنده فانتوم تا مرز پرواز می‌کنند، یکی از آنها جدا شده و دو فروند دیگر به فرماندهی سرهنگ دوران، وارد خاک عراق می‌شوند.

جنگنده‌ها تا 15 کیلومتری بغداد بدون هیچ مشکلی پیش می‌روند تا اینکه در این نقطه، با دیوار آتش و پدافند دشمن روبه‏رو شده و در همین فاصله چند گلوله به یکی از هواپیماها برخورد می‌کند.

با اصابت این گلوله‌ها، موتور سمت راست هواپیمای دوران از کار می‌افتد اما او باز هم تصمیم به ادامه عملیات می‌گیرد.

بنابراین هواپیماها به سمت جنوب شرقى شهر بغداد که پالایشگاه "الدوره" در آن جا بود، ادامه مسیر داده و با این که پدافند دشمن بسیار قوى عمل می‌کرد، تمام بمب‏ها را روى این پالایشگاه تخلیه می‌کنند.

جنگنده‌ها پس از تخلیه بمب‏ها به مسیرى ادامه می‌دهند که در نهایت به سالن کنفرانس سران غیرمتعهدها ختم می‌شد.

پالایشگاه به شدت در آتش می‌سوخت و دود ناشی از سوختن پالایشگاه، فضا را پوشانده بود و تا این لحظه عملیات کاملا موفقیت‌آمیز به پیش می‌رفت.

در این زمان قسمت عقب هواپیمای دوران نیز مورد اصابت چندین گلوله ضدهوایی قرار گرفته و از بین می‌رود. هواپیما آتش گرفته و عباس از خلبان عقب (منصور کاظمیان) می‌خواهد که هواپیما را ترک کند و وقتی جوابی نمی‌شنود، دکمه خروج اضطراری کابین عقب را زده و کاظمیان به بیرون پرتاب می‌شود.

فرمانده گروه در این لحظه طبق گفته‌های قبلی خود، تصمیمی مبنی بر ترک هواپیما ندارد. وى بارها گفته بود: «اگر هواپیما بال نداشته باشد خودم بال در آورده و بر سر دشمن فرود مى‏آیم و هرگز تن به اسارت نخواهم داد.»

شعله‌های آتش هرلحظه شدیدتر و ارتفاع هواپیما نیز هر لحظه کمتر می‌شد تا اینکه هتل محل برگزاری اجلاس غیرمتعهدها پیش روی خلبان قرار گرفت.

به سوی هتل حرکت کرده و هواپیما را (درحالی که هنوز هدایت آن را برعهده داشت)، به ساختمان آن می‌کوبد.

این اقدام شهادت‌طلبانه عباس دوران در ناامن ساختن آسمان بغداد، موجب شد تا برگزاری این اجلاس از بغداد به دهلی نو منتقل شود.





بقایای پیکر پاک امیر الاستشهادیون، خلبان عباس دوران بعد از 20 سال در تاریخ 30 تیرماه 1381 به کشور بازگشت و در زادگاهش (شیراز) به خاک سپرده شد.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/6/5ساعــت 11:43 صبح تــوسط عباس | نظر
بزرگترینرزمایش کماندویی با حضور نصرالله
بسمه تعالی
منابع آگاه به روزنامه لبنانی "الجمهوریة" اعلام کردند که حزب الله لبنان از روز جمعه هفته پیش رزمایش سه روزه ای را برگزار کرده است که بزرگترین رزمایش از زمان تاریخ تشکیل این حزب تا کنون بوده است.
به گزارش جهان، این رزمایش که بیش از 10 هزار نفر از نیروهای نخبه حزب الله در آن شرکت داشته اند، تنها برای شبیه سازی نحوه درگیری ها و دفاع از مناطق راهبردی لبنان نبوده، بلکه شامل اشغال مناطقی از الجلیل در داخل سرزمین های اشغالی از سوی حزب الله نیز می شده است.

ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/6/5ساعــت 11:5 صبح تــوسط عباس | نظر
غیرمتعهدها حق وتو را لغو کنند

بسمه تعالی
یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 08:17

 
نائب رئیس اول پارلمان اروپا با تاکید بر تاثیرگذار بودن جنبش عدم تعهد در هزاره سوم، گفت: حق وتو در شورای امنیت قدیمی و تاریخ گذشته است و باید در مذاکرات سازمان ملل متحد، توسط جنبشی مانند عدم تعهد لغو شود.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/6/5ساعــت 10:59 صبح تــوسط عباس | نظر
ماجرای سوریه تله واشنگتن برای نابودی ترکیه است (خبر ویژه)

بسمه تعالیماجرای سوریه تله واشنگتن برای نابودی ترکیه است (خبر ویژه) 

اتحاد ضد سوری با آمریکا به منزله آغوش مرگبار برای دولت آنکاراست.
دکتر وبستر گریفین تارپلی تحلیلگر و مورخ آمریکایی در گفت وگو با پرس تی وی اظهار داشت: دولت اوباما مرتبا با برخی مقامات آنکارا در تماس است و سعی می کند جاه طلبی و غرور آنها را در حوزه احیای امپراطوری عثمانی تحریک کند.
وی گفت: من به ترکیه سفر و با تعداد زیادی از مقامات سیاسی این کشور ملاقات کرده ام، برای این کشور آرزوی خیر و خوبی می کنم؛ آنها باید این نکته را درک کنند که اتحاد با آمریکا و انگلیس برایشان به منزله یک آغوش مرگبار است به عبارت دیگر واشنگتن و لندن به نابودی ترکیه علاقه مند هستند. آنها ترکیه را علیه سوریه تحریک می کنند با این که از تاثیر احتمالی این درگیری در ویرانی ترکیه اطلاع دارند.


ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/6/5ساعــت 9:30 صبح تــوسط عباس | نظر
نقشه 25 گنج بزرگ دنیا از زبان امام صادق (ع)


امام صادق علیه‌السلام فرمودند:

1- طلبتُ الجنة، فوجدتها فی السخأ:بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در بخشندگی و جوانمردی یافتم.

2- و طلبتُ العافیة، فوجدتها فی العزلة:و تندرستی و رستگاری را جستجو نمودم، پس آن را در گوشه‏گیری (مثبت و سازنده) یافتم.

3- و طلبت ثقل المیزان، فوجدته فی شهادة «ان لا اله الا الله و محمد رسول الله»: و سنگینی ترازوی اعمال را جستجو نمودم، پس آن را در گواهی به یگانگی خدا تعالی و رسالت حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) یافتم.

4- و طلبت السرعة فی الدخول الی الجنة، فوجدتها فی العمل لله تعالی: سرعت در ورد به بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در کار خالصانه برای خدای تعالی یافتم.

5- و طلبتُ حب الموت، فوجوته فی تقدیم المال لوجه الله: و دوست داشتن مرگ را جستجو نمودم، پس آن را در پیش فرستادن ثروت (انفاق) برای خشنودی خدای تعالی یافتم.
برگ عیشی به گور خویش فرست کس نیارد ز پس، تو پیش فرست

6- و طلبت حلاوة العبادة، فوجدتها فی ترک المعصیة: و شیرینی عبادت را جستجو نمودم، پس آن را در ترک گناه یافتم.

7- و طلبت رقة القلب، فوجدتها فی الجوع و العطش: و رقت (نرمی) قلب را جستجو نمودم، پس آن را در گرسنگی و تشنگی (روزه) یافتم.

8- و طلبت نور القلب، فوجدته فی التفکر و البکأ: و روشنی قلب را جستجو نمودم، پس آن را در اندیشیدن و گریستن یافتم.

9- و طلبت الجواز علی الصراط، فوجدته فی الصدقة: و (آسانی) عبور بر صراط را جستجو نمودم، پس آن را در صدقه یافتم.

10- و طلبت نور الوجه، فوجدته فی صلاة اللیل: و روشنی رخسار را جستجو نمودم، پس آن را در نماز شب یافتم.

11- و طلبت فضل الجهاد، فوجدته فی الکسب للعیال: و فضیلت جهاد را جستجو نمودم، پس آن را در به دست آوردن هزینه زندگی زن و فرزند یافتم.

12- و طلبت حدب الله عزوجل، فوجدته فی بغض اهل المعاصی: و دوستی خدای تعالی را جستجو کردم، پس آن را در دشمنی با گنهکاران یافتم.

13- و طلبت الرئاسة، فوجدتها فی النصیحة لعبادالله: و سروری و بزرگی را جستجو نمودم، پس آن را در خیرخواهی برای بندگان خدا یافتم.

14- و طلبت فراغ القلب، فوجدته فی قلة المال: و آسایش قلب را جستجو نمودم، پس آن را در کمی ثروت یافتم.

15- و طلبت عزائم الامور، فوجدتها فی الصبر:و کارهای پر ارزش را جستجو نمودم، پس آن را در شکیبایی یافتم.

16- و طلبت الشرف، فوجدته فی العلم: و بلندی قدر و حسب را جستجو نمودم، پس آن را در دانش یافتم.

17- و طلبت العبادة فوجدتها فی الورع: و عبادت را جستجو نمودم، پس آن را در پرهیزکار یافتم .

18- و طلبت الراحة، فوجوتها فی الزهد: و آسایش را جستجو نمودم، پس آن را در پارسایی یافتم.

19- و طلبت الرفعة، فوجدتها فی التواضع: برتری و بزرگواری را جستجو نمودم، پس آن را در فروتنی یافتم.

20- و طلبت العز، فوجدته فی الصدق: و عزت (ارجمندی) را جستجو نمودم، پس آن را در راستی و درستی یافتم.

21- و طلبت الذلة، فوجدتها فی الصوم: و نرمی و فروتنی را جستجو نمودم، پس آن را در روزه یافتم.

22- و طلبت الغنی، فوجدته فی القناعة: و توانگری را جستجو نمودم، پس آن را در قناعت یافتم.
قناعت توانگر کند مرد را خبر کن حریص جهانگرد را

23- و طلبت الانس، فوجدته فی قرائة القرآن: و آرامش و همدمی را جستجو نمودم، پس آن را در خواندن قرآن یافتم.

24- و طلبت صحبة الناس، فوجدتها فی حسن الخلق: و همراهی و گفتگوی با مردم را جستجو نمودم، پس آن را در خوشخویی یافتم.

25- و طلبت رضی الله، فوجدته فی برالوالدین: و خوشنودی خدا تعالی را جستجو نمودم، پس آن را در نیکی به پدر و مادر یافتم.


منبع: مستدرک الوسائل، ج 12، ص 173 - 174، ح 13810


+ نوشته شـــده در شنبه 91/6/4ساعــت 4:56 عصر تــوسط عباس | نظر
<   <<   6   7      >