سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقای ظریف ایران هولوکاست راانکار کرد،شما خواب بودید!!ب

ب

آنچه اخیرا در شبکه اجتماعی تویتر بین آقای دکتر ظریف و خانم کریستی‌پلوسی - دختر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا- رد و بدل شده است با توجه به اشراف آقای ظریف بر مسائل و معادلات سیاسی و جایگاه رسمی ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عجیب و غیرمنتظره بود. آقای ظریف در تویتر به استقبال سال نو یهودیان رفته و نوشته بود «روش هشانا، سال نو یهودیان مبارک باد» و کریستی پلوسی با تشکر از ایشان خطاب به وی نوشته بود «ممنون! سال نو با پایان دادن به انکار هولوکاست از سوی ایران شیرین‌تر می‌شود» و آقای ظریف در پاسخ به او می‌نویسد «ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است. مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد، رفته است. سال نو مبارک»! و پلوسی پاسخ داده بود؛ «خوشحالم که می‌شنوم، ممنون از پاسختان» درباره این محاوره مکتوب که بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی و رسانه‌های خبری داشته است، گفتنی‌هایی هست.
الف- منظور آقای ظریف از «مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد» آقای دکتر احمدی‌نژاد است و این اشاره ضمن آن که اهانت به رئیس‌جمهور سابق و دور از انصاف و آداب دیپلماتیک است، با واقعیت نیز همخوانی ندارد. زیرا هولوکاست اگرچه -آن‌گونه که خواهد آمد- فقط یک افسانه ساخت صهیونیست‌هاست ولی دکتر احمدی‌نژاد با طرح یک سؤال هوشمندانه، پاشنه‌آشیل صهیونیسم بین‌الملل را نشانه رفته و پرسیده بود؛ اگر هولوکاست واقعیت داشته باشد، آلمان نازی عامل آن بوده است، بنابراین چرا باید مردم مسلمان فلسطین تاوان جنایت نازی‌ها را بپردازند و چرا یک یا دو استان از آلمان و اتریش به صهیونیست‌ها واگذار نشده است؟ و چنانچه واقعیت نداشته باشد، چرا صهیونیست‌ها با استناد به یک داستان جعلی، مظلوم‌نمایی کرده و خود را از همه دنیا طلبکار می‌دانند؟ احمدی‌نژاد با این سؤال منطقی که هیچ یک از دیپلمات‌های مدعی، جرأت و یا هوشمندی لازم برای طرح آن را نداشته‌اند، مشروعیت جعلی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و از این زاویه درخور تقدیر و تحسین فراوان است. آیا جناب آقای ظریف برای این پرسش علمی و منطقی پاسخی دارند؟ اگر دارند، بفرمایند! و اگر پاسخی ندارند- که ندارند- انتظار آن بوده و هست که زبان و قلم به تقدیر از آقای احمدی‌نژاد بچرخانند و نه اهانت به ایشان و دلداری - البته ناخواسته- به دشمنان که «مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد، رفته است»!
ب- 8 سال پیش- 22 آذرماه 84- نگارنده در یک یادداشت نسبتاً مفصل و به نقل از مورخان برجسته و بلندآوازه اروپایی و آمریکایی، اسناد و شواهدی ارائه کرده بود که در جعلی بودن داستان هولوکاست کمترین تردیدی باقی نمی‌گذاشت و از آنجا که امروز هم ماجرا همان ماجرای آن روز است؛ اشاره به بخش‌هایی از آن یادداشت مفصل ضروری به نظر می‌رسد؛ در یادداشت مورد اشاره آمده بود.
1- در اوایل دهه 80 قرن نوزدهم، تعدادی از اعضای آژانس بین‌المللی یهود، از جمله، «پی‌یر ویدال ناکه»، «سرژ ولز»، «فرانسوا براریدا» تحت سرپرستی «رنه ساموئل سپرات» خاخام معروف فرانسه، با استناد به داستان ساختگی کشتار 6 میلیون یهودی در جنگ جهانی دوم و به عنوان پیشگیری از فراموش شدن مظلومیت این قوم! پیش‌نویس قانونی را تهیه کرده و در ژوئیه سال 1990 میلادی در فرانسه به تصویب رساندند که بر اساس آن «هرگونه تردید درباره «هولوکاست»، اعم از تردید درباره کشتار- مورد ادعای- یهودیان در جنگ جهانی دوم، وجود اتاق‌های گاز و حتی کمترین تردید در رقم 6میلیونی یهودیان کشته شده، جرم تلقی می‌شود! و هر کس در فرانسه از این قانون تخلف کرده و در سه موضوع یاد شده تردید کند به یک ماه تا یک سال زندان و پرداخت 2 هزار تا 300 هزار فرانک جریمه محکوم می‌شود.» و بعدها با فشار آمریکا، انگلیس، فرانسه و آژانس بین‌المللی یهود، این قانون در سایر کشورهای اروپایی نیز به تصویب رسید به طوری که امروزه هرگونه تردید درباره هولوکاست مورد ادعا و ابعاد و اجزاء آن در اروپا جرم تلقی می‌شود!
2- تاکنون ده‌ها مورخ برجسته اروپایی و صدها استاد بلندآوازه و متخصص شناخته شده در بررسی اسناد تاریخی، با ارائه اسنادی که هیچ صاحب‌نظری نمی‌تواند در صحت آنها کمترین تردیدی روا دارد، به روشی کاملا علمی اثبات کرده‌اند ماجرای قتل عام 6 میلیون یهودی، کوره‌های آدم‌سوزی، اتاق‌های گاز و همه آنچه صهیونیست‌ها در این باره ادعا می‌کنند، دروغ محض و یک داستان ساختگی با اهداف نه فقط سیاسی، بلکه جنایتکارانه است و شاید تعجب کنید - البته از دموکراسی با قرائت غربی تعجبی ندارد - که از این دانشمندان و محققان تمامی آنهایی که اروپایی بوده‌اند، بدون استثناء - تاکید می‌شود، بدون استثناء- به دادگاه جلب شده و تنها به دلیل آن که تحقیقات علمی آنان باآنچه دولت‌های اروپایی درباره هولوکاست پذیرفته و تصویب کرده‌اند، تفاوت داشته، محاکمه و به زندان و جرایم نقدی محکوم شده‌اند! و دولت‌های غربی هنوز به این سؤال پاسخ نداده‌اند که چگونه می‌توان از یک سو ادعای آزادی عقیده و اندیشه را داشت و در همان حال، اگر تحقیقات علمی و مستند دانشمندان با ادعای بی‌اساس و افسانه‌سرایی صهیونیست‌ها تفاوت داشته باشد، این دانشمندان و محققان مستحق محاکمه، زندان و جریمه هستند؟!...
تعداد دانشمندان و محققان برجسته‌ای که نتیجه تحقیقات علمی و مستند آنها حکایت از جعلی بودن هولوکاست می‌کند، بیشتر از آن است که حتی فهرست آنان قابل اشاره در این نوشته محدود باشد و فقط به عنوان نمونه و به مصداق اندکی از بسیارها می‌توان به پروفسور روژه گارودی، پروفسور روبر فوریسون، پروفسور کریستوفرسون - صاحب کتاب معروف «دروغ آشویتس»- ... و نویسندگان صدها رساله علمی دیگر اشاره کرد که در این میان، ماجرای پروفسور روبر فوریسون و پروفسور روژه‌گارودی - هر‌دو از فرانسه - جدیدتر و عبرت‌آمیز است.
3- پروفسور روبر فوریسون، استاد دانشگاه معروف «لیون» فرانسه و کارشناس عالی‌رتبه بررسی و ارزیابی اسناد و مدارک تاریخی، با شهرتی جهانی است. او تحقیقات علمی و مستند خود را در کتابی با عنوان «اتاق‌های‌گاز، واقعیت یا افسانه؟» جمع‌آوری کرده که به فارسی نیز ترجمه شده است.
او هزاران سند را در این زمینه بررسی کرده است و طی سال‌ها تحقیق، از تمامی مراکز مورد ادعای صهیونیست‌ها، نظیر اتاق‌های گاز، موزه ساختگی کوره‌های آدم‌سوزی، داخائو در مونیخ آلمان و... بازدید کرده و با صدها شاهد به گفت‌وگوی دقیق و علمی پرداخته و در نهایت بدون کمترین تحلیل و تنها به زبان اسناد، نشان داده است که ماجرای کشتار یهودیان در آلمان نازی یک دروغ بزرگ تاریخی و فریب شرم‌آور افکار عمومی است. چیزی که از صهیونیست‌های وحشی به هیچوجه دور از انتظار نیست.
به عنوان مثال، فوریسون به عکس‌های ساختگی از اتاق‌های گاز مورد ادعای صهیونیست‌ها اشاره کرده و ضمن رد این ادعا با استناد به مدارک غیرقابل‌انکار، با تعجب می‌پرسد، اگر این عکس‌ها واقعی است، چگونه سربازان آلمانی- مورد ادعا- بدون ماسک و بی آن که کمترین پوششی بر دهان، بینی و چشم خود داشته باشند در اتاق‌های مالامال از گازهای کشنده ایستاده و بر جان کندن یهودیان محکوم نظارت می‌کنند؟! و یا، درباره یکی دیگر از عکس‌های مورد ادعای صهیونیست‌ها که جمعی از یهودیان را در محاصره چند تانک نشان می‌دهد، با ارائه اسناد و شواهدی خواندنی و غیرقابل تردید، نشان می‌دهد که تانک‌ها در این عکس، انگلیسی هستند نه آلمانی و...
ج - آقای دکتر ظریف ادعا کرده‌اند که «ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است»! و توضیح نداده‌اند که ادعای ایشان بر اساس کدام «سند» یا شاهد و قرینه‌ای ابراز شده است؟ بدیهی است وزیر امور خارجه محترم کشورمان انتظار ندارند افسانه هولوکاست که غیر از ادعای «ساموئل سپرات» خاخام معروف فرانسوی هیچ سند دیگری برای اثبات آن وجود ندارد از سوی ایران اسلامی قابل پذیرش باشد!
گفتنی است آقای دکتر ظریف در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خویش که روز سه‌شنبه 22 مرداد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد بر وفاداری خود به آموزه‌های امام و رهبر معظم انقلاب اصرار ورزید و پس از آن نیز در جایگاه وزیر امور خارجه کشورمان مواضع تحسین‌برانگیزی داشت. از این روی اظهار نظر اخیر در شبکه تویتر را می‌توان ناشی از کم دقتی ایشان تلقی کرد که نیاز به تصحیح دارد.
د - و بالاخره، از آنجا که دکتر ظریف اهل مطالعات تاریخی و اسلامی هستند باید توجه ایشان را به این واقعیت جلب کرد که اولین و تنها سند مکتوب درباره وقوع هولوکاست - به مفهوم زنده‌سوزی دسته‌جمعی انسان‌ها - که تاریخ کهن یهود و برخی از کاوشگران تاریخ باستان به آن اشاره کرده‌اند و در کلام خدا - سوره مبارکه بروج - نیز به صراحت آمده است، از وقوع این جنایت توسط قوم یهود خبر می‌دهد: ذونواس پادشاه یمن به دین یهود گروید و با تحریک خاخام‌های یهودی مردم یمن را که بر دین حضرت مسیح (ع) بودند وادار کرد یهودی شوند و آنان را که حاضر به پذیرش دین یهود نبودند، در گودال‌های پر از آتش سوزان - اخدود- افکند و انبوهی از زنان و مردان و کودکان مسیحی را زنده زنده در آتش سوزاند...
«والسماء ذات البروج... سوگند به آسمان که دارای برج‌های بسیار است و سوگند به روز موعود و سوگند به شهادت‌دهنده و آنچه به آن شهادت دهند که مرگ بر اصحاب اخدود، آنان که آتش سوزان برافروختند و در حالی که برکناره آتش نشسته بودند، به آنچه بر سر مؤمنان می‌آوردند نظاره می‌کردند. آنان - یهودیان - تنها به این علت از مؤمنان انتقام گرفتند که آنها به خدای عزیز و حمید ایمان آورده بودند».

حسین شریعتمداری


+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/6/17ساعــت 9:42 صبح تــوسط عباس | نظر
تقاضای عاجزانه ازمقام عظمای ولایت برای پاک کردن این لکه ننگ ازدا
بسمه تعالی
انتشار فایل صوتی سخنان هاشمی رفسنجانی و ادعای نقش دولت سوریه در بمباران شیمیایی/ مواضع غیرمسئولانه و افراطی هاشمی؛ عامل تقویت تکفیری‌های وهابی و پادشاه سعودی؛ مایه دردسر برای دولت روحانی + صوت
ت

 

 

در حالی که روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام و خانم مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه، اظهارات منتسب به اکبر هاشمی رفسنجانی درباره انتساب حملات شیمیایی به دولت سوریه را تکذیب کرده بودند، انتشار فایل صوتی سخنان هاشمی رفسنجانی در شهر سوادکوه، موجب ایجاد یک رسوایی رسانه ای شده است.

به گزارش رجانیوز، سایت بلاغ نیوز که یک رسانه محلی استان مازنداران است، با انتشار فایل صوتی سخنان هاشمی رفسنجانی نوشت: 

«از آن جایی که سخنان  هاشمی علیه سوریه که چندی پیش توسط نعیمه اشراقی در صفحه فیس بوک منتشر شد و پایگاه اطلاع رسانی دفتر هاشمی رفسنجانی آن را تکذیب کرد ، این بار رنگ واقعی تری به خود گرفت و در مراسم سالگرد آیت الله صالحی مازندرانی در شیرگاه علنا هاشمی بر علیه مواضع دولت ایران نسبت سوریه سخن گفت و به صراحتا بیان داشت: "مردم سوریه بیش از 100 هزار کشته و 8 میلیون آواره دادند در داخل و خارج، زندان ها پر از مردم، زندان ها جا ندارد بعضی از ورزشگاه ها را گرفتند، آنها را پر کردندشرایط بدی بر مردم حاکم است مردم از یک طرف از طرف خود حکومتشان بمباران شیمیایی می شوند و از طرف دیگری امروز منتظر بمب های آمریکا باید بمانند .»

 

فایل صوتی سخنان هاشمی رفسنجانی را می توانید از اینجا دریافت کنید. 

به نظر می رسد که اولین هدف سخنان افراطی هاشمی رفسنجانی که به نفع گروه های تکفیری وهابی ایراد می شود، دولت آقای حسن روحانی باشد چنانکه در روزهای گذشته دولت تلاش داشته است با ارائه مستندات و خارج کردن بهانه ، مانع از ایجاد یک جنگ جدید در خاورمیانه شود از جمله آنکه وزیر امور خارجه در مصاحبه با نشریه آسمان از اطلاع دقیق ایران نسبت به ورود بمب های شیمیایی دست ساز از طریق جریان معارض به داخل سوریه خبر داده و اعلام کرده بود این نکته به اطلاع امریکایی ها نیز رسیده است.

با این حال پس از انتشار سخنان هاشمی که در تناقض با این رویکرد دولت بود، تلاش سخنگوی تازه کار وزارت خارجه برای تحریف شده خواندن اظهارات هاشمی رفسنجانی هم نتوانست دردسری که سخنان او برای دولت یازدهم به وجود آورده است را جبران کند.

این در حالی است که همجهتی مواضع جدید هاشمی رفسنجانی با اظهارات و اهداف پادشاه عربستان سعودی با توجه به سابقه رفاقت دیرینه آن دو، چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

قابل ذکر است هاشمی رفسنجانی روز شنبه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از اظهار مواضع سیاسی توسط افراد و کانال‌های غیررسمی که می‌تواند برای سیاست خارجی کشور تبعات منفی به همراه داشته باشد، متذکر شد: باید از بیان مواضع غیررسمی و افراطی توسط افراد غیر مرتبط پرهیز و مواضع اصولی و هوشیارانه نظام توسط کانال‌های رسمی و مسئول بیان شود.

با این حال اظهارات غیرمسئولانه و افراطی هاشمی رفسنجانی در حالی ایراد می شود که مقامات رسمی جمهوری اسلامی از رهبری معظم انقلاب، ریاست جمهوری و وزارت امورخارجه موضعی متقن و اصولی درباره سوریه در پیش گرفتند.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 92/6/12ساعــت 8:53 صبح تــوسط عباس | نظر
امریکاجرئت مداخله جدی درسوریه راندارد: مداخله نظامی امریکا در سو
بسمه تعالی
تفاوت‌ استراتژیک سوریه با عراق و لیبی و پا پس کشیدن امریکا از مداخله جدی نظامی
وقتی برخلاف امریکا؛ همه گزینه‌های اسد روی‎میز است/چرا امریکابدنبال تبدیل «حمله محدود»، به «فرآیندی برای اسقاط نظام سوری» نیست؟!

 

رجانیوز - علی نادری: بحران سوریه پس از دو سال جنگ، خونریزی و ارسال سلاح و نیرو به سرزمین شامات، به مرحله مداخله نظامی امریکا در این عرصه نزدیک شده است. بازوی تبلیغاتی جبهه غربی – عربی از هفته گذشته و به بهانه آنچه حمله شیمیایی دولت سوریه به مخالفان می‌خوانند، طبل جنگ را کوک کرده‌اند و عبور از خط قرمزی که امریکا تعیین کرده بود، یعنی استفاده از سلاح شیمیایی را مهمترین بهانه برای ورود نظامی و مستقیم امریکا به این مناقشه می‌دانند.

مهم نیست که استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه نبوده باشد و یا اینکه شواهد غیرقابل انکار برای نقض این ادعا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شده باشد، بلکه مهم آن است که در یک جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی، دولت باراک اوباما به شیوه دولت جرج بوش، بهانه‌ای را دست و پا کرده است تا مداخله نظامی خود در سوریه را توجیه رسانه‌ای و تبیلغاتی کند.

اما این مداخله نظامی با چه هدفی صورت می‌گیرد، میزان و حجم آن چه مقدار است و اساسا امریکا تا کجا می‌تواند روی مداخله نظامی خود در سوریه حساب کند؟

شاید پاسخ به این سوالات تا حدود زیادی معادله حاکم بر مناقشه این روزهای سوریه را روشن کند. آنچه مشخص است آن است که پیروزی ارتش سوریه با همکاری حزب الله لبنان و نیروهایی داوطلب در جبهه «القصیر» معادلات جنگ در سوریه را تغییر داده است و پیروزی‌هایی که پس از فتح القصیر در مناطق تحت کنترل معارضین همچون منطقه حلب و ریف دمشق صورت گرفته است، عملا مجموعه معارض را به چند جبهه جدا از هم و غیر متصل و آسیب پذیر تبدیل کرده و آنها را در آستانه شکست قرار داده است، این در حالی است که اختلافات درونی ارتش آزاد به عنوان جریان سیاسی نظامی نزدیک به غرب با جبهه النصرة به عنوان شاخه‌ای از القاعده و کردهای فعال در سوریه، عملا معارضه را از رسیدن به یک انسجام و اتحاد قابل قبول بازداشته است.

در این میان تنها گزینه برای برقراری توازن قوا در سوریه و اصطلاحا دوپینگ نیروهای معارض برای مقابله با ارتش سوریه، مداخله نظامی یک قدرت خارجی است. این وظیفه پس از نبرد القصیر بر عهده اسرائیل قرار گرفت و این رژیم با حمله ای ضربتی به پادگان یکی از خبره‌ترین لشکرهای ارتش سوری در اطراف دمشق تلاش کرد تا با ضربات ایذایی، حرکت ارتش را متوقف کند. اما به نظر می‌رسد روند نتیجه‌گیری ضعیف معارضان در میدان نبرد و پیروزی‌های استراتژیک ارتش سوریه، مداخله نظامی امریکا را برای برهم زدن موازنه جدید در حال شکل گیری در سوریه لازم کرده است، برای این اساس، امریکا چاره‌ای جز حضور نظامی در سوریه برای تعدیل موازنه قوا در این مناقشه نظامی نخواهد داشت.

اما این مداخله باید بهانه‌ای مورد قبول افکار عمومی داشته باشد، بهانه‌ای که در چند مرحله با کشتار مردم مظلوم سوریه پیگیری شد و گویا این بار جنایت شیمیایی علیه مردم سوریه، این بهانه را به دست امریکا داده است. بر این اساس، مداخله نظامی امریکا در سوریه نه با هدف «اسقاط نظام» و حکومت بشار اسد بلکه با تابلوی تبلیغاتی «تنبیه دولت سوریه» و هدف اصلی تغییر موازنه قوا در معرکه میدانی سوریه به نفع معارضه طراحی شده و اجرا خواهد شد.

بر این اساس، حمله احتمالی امریکا به سوریه نمی‌تواند به چیزی بیش از یک حمله موشکی یا هوایی به مناطقی حساس و تحت حاکمیت دولت بشار اسد تبدیل شود و اساسا امریکا نه می‌تواند و نه به دنبال آن است که این حمله اصطلاحا «تنبیهی» را به «فرآیندی برای اسقاط نظام سوریه» مبدل کند.

اساسا حرکت امریکا برای تبدیل «حمله محدود» و نقطه‌ای به سمت تبدیل این حملات به «فرآیندی برای اسقاط نظام» طرف دیگر این مناقشه یعنی دولت بشار اسد را نیز به واکنشی متفاوت ترغیب خواهد کرد و تسلط سوریه بر مرزهای اسرائیل به عنوان پاشنه آشیل امریکا در منطقه را به عنوان یکی از متغییرهای تاثیرگذار بر این معادله وارد عرصه خواهد کرد.

به زبان دیگر وقتی نظام بشار اسد چیزی برای از دست دادن نداشته باشد، دلیلی برای مماشات نظامی با اسرائیل نیز نخواهد داشت و این همان ریسک بزرگی است که هرگز امریکا تن به آن نخواهد داد.

به این ترتیب باید گفت برخلاف امریکا که به دلیل ملاحظات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، گزینه‌های محدودی را در قبال مناقشه سوریه روی میز دارد و ادامه‌دار شدن این بحران به بیش از دو سال نیز موید محدود بودن گزینه‌های امریکا در این باره است، برای بشار اسد به دلیل موقعیت ژئوپلتیک سوریه و همسایگی با اسرائیل، همه گزینه‌ها روی میز است و این نقطه تفاوت سوریه با لیبی، عراق و نمونه‌های مشابهی است که امریکا با هدف اسقاط نظام در آنها مداخله نظامی کرده است.

این در حالی است که در مقابل حمله محدود و نقطه‌ای امریکا به اسد نیز ناوهای امریکا در مدیترانه تا مناطق نزدیک به مرزهای جولان در سرزمین‌های اشغالی و برخی نقاط دیگر، اهداف قابل دسترسی و راحت‌الوصولی برای اقدام متقابل هستند، اقدامی که وجود سلاح‌های پیشرفته استراتژیک در اختیار ارتش سوریه، آن را راحت و کاملا عملی کرده است.

ب

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 92/6/7ساعــت 7:3 صبح تــوسط عباس | نظر
اقای کریمی عضو کمیسیون امنیت ملی:اینکه اقای هاشمی می گوید ما با

"

بسمه تعالی
واکنش عضو کمسیون امنیت ملی به مواضع هاشمی پیرامون حزب‎الله لبنان و فلسطین/
مواضع اخیر هاشمی جفای بزرگ به نظام و عامل تفرقه در جبهه مقاومت است/ پیگیر عکس‌العمل وزارت خارجه به این اظهارات هستیم

 

 گروه سیاسی:‌ مواضع اخیر آقای هاشمی رفسنجانی درباره مسئله فلسطین، حزب‎الله لبنان و رژیم صهیونیستی که اظهار نظر چندی پیش وی مبنی بر سر جنگ نداشتن ایران با  اسرائیل را یادآور شده و حکایت از زنجیره‌ای بودن این مواضع دارد، واکنش‌هایی را به همراه داشت.

به گزارش رجانیوز، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فصلنامه مطالعات بین‎المللی به تشریح رویکردی در سیاست خارجی با عنوان «دیپلماسی اعتدال» می‌پردازد که در بخشی از آن از  مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین به عنوان ابزار جمهوری اسلامی ایران برای مزاحمت دیگران یاد می‌کند و می‌گوید:‌ " در مورد حزب الله که شیعه و بخش عمده ملت لبنان است و در تاریخ همیشه مظلوم بوده هم برای فلسطین و هم برای لبنان. اینها قابل دفاع بوده هست. به شرط اینکه ما از اینها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم و اینها هم کار خودشان را بکنند. وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی بکند، این‌گونه مسائل قابل تحمل است."

 

ریشه این اظهارات سوء نیت به بحث مقاومت در تفکر اسلام ناب است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس این مواضع هاشمی رفسنجانی را نه تنها عامل تفرقه در جریان مقاومت که اظهاراتی علیه امنیت ملی کشور می‌داند.

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با رجانیوز ریشه این موضع‌گیری هاشمی، انتخاب این کلمات و به کاربردن این واژه‌ها را از سر سوء نیت نسبت به بحث مقاومت در تفکر اسلام ناب برشمرده و گفت: در این جملات و کلمات ما پی نمی‌بریم که ایشان دغدغه نسبت به سرنوشت فلسطین، شیعیان و حزب الله لبنان دارند، کسانی که در مظلومیت کامل در جهان امروز در برابر هجمه‌های رژیم صهیونیستی و توطئه‌های استکبار جهانی و جریان تکفیری قرار دارند.

به گفته نماینده مردم مشهد آنچه که دنیا شاهد است در مورد جریان مقاومت، قتل عام بی رحمانه شیعان درسراسر دنیا در افغانستان، پاکستان، عراق سوریه و در جاهای مختلف که به وقوع می پیوندد.

وی با بیان این مقدمه که " شاهدیم که تمام قدرت مادی و پشتوانه سیاسی مثل رژیم صهیونیستی، آمریکا و حاکمان کشورهای مرتجع برای نابودی عنصر مقاومت در لبنان در جنگ 33 روزه به کار گرفته می شود و تمام هزینه حمله به لبنان توسط کشورهای مرتجع از جمله قطر و عربستان پرداخته می‌شود و سلاح‌های هوشمند توسط آمریکا در اختیار رژیم صهیونسیتسی برای نابودی حزب الله  قرار داده می‌شود و شاهدیم که در سوریه این همه فجایع باز به دست جریان خبیث دشمنان اسلام به وجود آمده است و شاهدیم که در فلسطین این همه فجایع رخ داده است و این مظلومیت را دنیا احساس می‌کند" به تحلیل سخنان هاشمی پرداخت.

تغییر ماهیت آقای هاشمی جای تعجب است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: جای تعجب از هاشمی اینجاست کسی که در قبل از انقلاب کتاب درحمایت  از فلسیطن می‌نویسد، بارها و بارها در خطبه‌هایی که در نماز جمعه داشتند از فلسطین دفاع می‌کند چه شده است؟ چرا آقای هاشمی اینقدر باید تغییر ماهیت داده باشد که بیاید این جریان را اینگونه متهم کند که به عنوان یک ابزار در دست جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی وقتی می‌خواهد برای دیگران مزاحمت ایجاد کند از جریان مقاومت فلسطین و لبنان ایجاد می‌کند.

کریمی قدوسی در ادامه به بیان اهداف اتخاد این مواضع پرداخت و گفت: یکی از این اهداف ایجاد تفرقه در جریان مقاومت  است  و اینکه در جریان مقاومت این مواضع مطرح شود و گفته شود که ببنید در جمهوری اسلامی کسی که در این جایگاه قرار دارد، ‌اعتراف می‌کند که ایران از فلسطین به عنوان ابزار استفاده می‌کند، -که البته این هدف به وقوع نمی‌پیوندد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی با اتکاء به اظهارات هاشمی به ایران هجمه خواهد کرد

وی اظهار داشت: در حالی که این تحول عظیم در عالم توسط حضرت  امام و انقلاب در موضوع فلسطین به وجود آمد، در حالی که آرمان والای جمهوری اسلامی آزادسازی قدس است، چگونه آقای هاشمی نظام اسلامی را متهم به این قضیه می کند و این این ابزار و ملاکی بشود در دست رژیم صهیونیستی و آمریکا که با اتکای به صحبت آقای هاشمی هجمه خود را به جمهوری اسلامی آغاز کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آیا حمایت‌های بی دریغ نظام اسلامی از حقانیت جریان مقاومت که نه شیعه می شناسد و نه سنی و فقط بر عنصر دفاع در برابر هجمه استکبار وحدت نظر به وجود آورده این حمایت را آقای هاشمی برای مزاحمت ایران برای دیگران تفسیر می‌کند؟! و اگر این مزاحمت‌ها نباشد حزب الله لبنان را آمریکا و اتحادیه اروپا قبول می‌کنند؟ اخیرا که اتحادیه اروپا حزب الله را جزو گروه‌های حامی تروریست قرار دادند و عنصر شیعه را در سراسر دنیا به عنوان یک جریان خشن معرفی می‌کنند.

این مواضع جفای بزرگ آقای هاشمی در این مقطع حساس است

وی با تاکید بر اینکه این جفای بزرگ آقای هاشمی در این مقطع حساس است، افزود: شبیه این سخنان را آقای هاشمی در قبل از ثبت نام برای ریاست جمهموری بیان کردند و آنجا هم اشاره کردند که من دو راهکار برای حل مشکلات کشور دارم، راهکار اول او که نفی ولایت فقیه بود، آنجا که گفت حکومت فقط خداوند به 12 معصوم داده است و راهکار دومش این بود که ما با اسرائیل سر جنگ نداریم، عرب‌ها اگر خواستند بجنگند شاید ما کمک کنیم.

کریمی قدوسی ادامه داد: این مواضع چند روز قبل ایشان در مواضع آن زمان بود که در مجلس 150 امضا در نامه‌ای اعتراضی به آقای هاشمی جمع شد مبنی بر اینکه آقای هاشمی از آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی عبور کرده است.

دولت بداند که این مواضع انحراف از اصول انقلاب است از آقای هاشمی مشورت نگیرند

نماینده مردم مشهد در ادامه با توصیه به دولت و رییس جمهور اظهار داشت: خوب است که اقای رییس جمهور دقت کنند، وزارت امور خارجه دقت کند، دولت ما دقت کنند، و هرگز نخواهند با مشورت اقای هاشمی در این امور در سیاست خارجی تعیین تکلیف کنند و بدانند اینها انحراف از اصول انقلاب است و قطعا با مواضع مردم، حزب الله، نخبگان، علما و نمایندگان مواجه خواهد شد.

کریمی قدوسی تاکید کرد: ما سر این آرمان‌های والای اسلام که آرمان‌های ملت ایران است، کوتاه نمی‌آییم و امروز عزت ملت ایران را در گرو حمایت از این آرمان‌ها می‌دانیم.

در مجلس پیگیر عکس‌العمل وزارت خارجه به این اظهارات هستیم

وی با بیان اینکه امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان یک مطلب مهم مواضع آقای هاشمی را مطرح می‌کنیم، اظهار داشت: دامنه این بحث‌ها قطعا در کمیسیون امنیت  گسترده می‌شود و حتی در بعضی مواقع از بعضی کارشناسان من جمله از وزارت خارجه دعوت به عمل می‌آید که پاسخگو باشند و عکس العمل خود را نشان دهند و کار اگر پیش برود در حد صدور بیانیه از سوی کمیسیون امنیت یا مواضع دیگری در صحن مجلس ادامه پیدا می کند و  این جور مسائل قطعا با واکنش مجلس روبرو خواهد شد و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

مواضع آقای هاشمی صد درصد علیه امنیت ملی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مواضع آقای هاشمی صد در صد علیه امنیت ملی است، گفت: به این معنا که بهانه به استکبار می‌دهد تا با اتکاء به این مواضع جمهوری اسلامی را تهدید کنند.

وی اظهار داشت: ما قطعا در آینده نزدیک در مواضع رییس جمهور آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نخست وزیر دولت خبیث انگلیس، اتحادیه اروپا و حتی در مذاکرات آینده هسته‌ای قطعا خواهید شنید که این مواضع آقای هاشمی مورد بهره برداری آنها قرا می گیرد و مواضع جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار می‌دهند و امنیت نظام را به این وسیله تهدید می کنند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه بهتر است آقای هاشمی بعد از این وارد این فضا نشوند، افزود: آقای هاشمی بدانند بیش از آنچه که مردم تاکنون نسبت به رفتار ایشان عکس‌العمل نشان دادند از این به بعد قوی‌تر و با صلابت‌تر و مطمئن‌تر عکس‌العمل نشان خواهند داد.

تحلیل آقای هاشمی از انتخابات غلط است

وی اظهار داشت: اینگونه نیست که آقای هاشمی احساس کند دولت جدید فقط و فقط به خاطر ایشان رای آورده است، مردم به خاطر عبور از مشکلات معیشتی تشخیص دادند که دولتی را به کار گیرند و رای بدهند و این رای مردم سیاسی نبود.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه تحلیل آقای هاشمی این است که چون من را رد صلاحیت کردند، مردم کار را تمام کردند، گفت: این تحلیل غلطی است و ایشان نباید  احساس کنند که دولت و قدرت اجرایی در اختیار آنهاست و فضا برای زیر سوال بردن مبانی نظام اسلامی برای آنها فراهم شده است، مطمئن باشند که این اتفاق نخواهد افتاد و بیش از هر زمان برای خودشان زحمت ایجاد می‌کنند.

 

کد خبر:165926 -


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/6/4ساعــت 8:32 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2