سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آزمون میزان ولایتمداری مسئولان

بسمه تعالی

دکتر علی اصغر زارعی

مسئولان قوای سه گانه و البته در سطح کلان سران قوای مقننه، مجریه و قضاییه از ابتدای امسال تاکنون در مواقع مختلف برخوردهای لفظی با یکدیگر داشته اند که از جمله آنها، طرح سوال از رییس جمهور در اواخر مجلس هشتم، بهم ریختن وضعیت بازار ارز و سکه، اجرای بد موقع حکم حبس مشاور رسانه ای رییس جمهور همزمان با سفر وی به مقر سازمان ملل ، مطالب مطرح شده از سوی رییس جمهور در مصاحبه مطبوعاتی برای پاسخ به اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی، می توان اشاره کرد. اینک نیز برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صدد طرح مجدد سوال از رییس جمهور در مجلس نهم هستند. در این راستا ذکر چند نکته ضروری است؛ ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/7/30ساعــت 5:17 عصر تــوسط عباس | نظر
داستان واقعی؛ مریم دختری که سیاه بخت شد…

بسمه تعالی

داستان واقعی؛ مریم دختری که سیاه بخت شد…


 

اتاق 219! اینجا جایی بود که سرنوشت مرا رقم می‌زد. این اتاق 3 شماره‌ای در
دادسرای ناحیه19تهران قرار بود مرا به جایی نامعلوم پرتاب کند. عرق کرده بودم، دست‌هایم
می‌لرزید. به مادرم گفتم: « اینجا آخر خطه؟» چشم‌های مادر قرمز بود و نگاهم نمی‌کرد:
«قسمت این بود.» قسمت، تقدیر، سرنوشت… کلماتی که یک عمر باید زیر سایه سنگین‌شان
راه می‌رفتم و زندگی می‌کردم. کلماتی که همیشه از آنها می‌ترسیدم و فرار می‌کردم و
فکر می‌کردم آدم آنقدر قدرت دارد که بخواهد تقدیر را در مشتش بگیرد و سهم بیشتری از
قسمت داشته باشد. اما یک شب، فقط یک شب کافی است تا تمام رؤیاها به خاک سیاه
بنشیند.

اواخر خرداد بود باران می‌آمد. مسعود پنجره را باز کرد؛ «به‌به! بارونو نگاه!» بوی
خاک باران خورده می‌آمد. نسیم خنکی برگ‌ها را تکان می‌داد. نور چراغ ماشین‌ها کف
خیس خیابان افتاده بود. توی دلم گفتم: این همان لحظه بزرگ خوشبختی است. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/7/30ساعــت 7:59 صبح تــوسط عباس | نظر
افزایش فرار صهیونیست ها از فلسطین اشغالی در پی نفوذ پهپاد ایرانی

بسمه تعالی

افزایش فرار صهیونیست ها از فلسطین اشغالی در پی نفوذ پهپاد ایرانی 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان تأکید کرد که آثار روانی ناشی از پرواز پهپاد حزب الله موجب افزایش مهاجرت معکوس در رژیم صهیونیستی شده است.
رکن آبادی با توجه به نفوذ پهپاد حزب الله به عمق سرزمین های اشغالی به رعب و وحشت حاکم بر رژیم صهیونیستی بعد از این پرواز اشاره کرد و اظهار داشت: همه جهان شاهد بودند مجمع صهیونیستی که در حالت عادی نیز در رعب و وحشت به سر می برد با پرواز این پهپاد ترس و وحشت در آنها چند برابر شد.
وی تأکید کرد: همچنین آثار روانی ناشی از پرواز پهپاد حزب الله موجب افزایش مهاجرت معکوس و برکناری مقامات ذی ربط در ارتباط با حفاظت و حراست از آسمان فلسطین اشغالی شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان اظهار داشت: پرواز 30 دقیقه ای پهپاد حزب الله لبنان بر فراز مراکز حساس و بسیار پراهمیت رژیم صهیونیستی نشان داد سخنان سید حسن نصرالله در قالب شعار نبوده است. وی گفت: دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرده است که امور غافلگیر کننده بسیار بزرگتری نیز در راه است.
 


ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 91/7/29ساعــت 8:51 صبح تــوسط عباس | نظر
قدرت نمایی تاریخی حزب الله (یادداشت روز)

بسمه تعالی

قدرت نمایی تاریخی حزب الله (یادداشت روز)

«حزب الله مانور انسانی را با مانور تکنولوژیک در هم آمیخت و نشان داد که مهمترین عنصر متوازن کننده در منطقه شامات می باشد. حزب الله معمولا در لحظه ای که باید وارد عمل می شود و حرف آخر را می زند.»
اظهارات صریح پنج شنبه شب سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان همه را غافلگیر کرد و در عین حال به گمانه زنی ها پیرامون نیرویی که هواپیمای پهپاد را به عمق 80 کیلومتری فلسطین اشغالی نفوذ داده، خاتمه داد. او در این سخنرانی گفت حزب الله تنها بخشی از توانمندی و قدرت خود را آشکار کرده و بخش بزرگی از آن را پنهان نگه داشته است و با صراحت تمام اعلام کرد که این اولین و آخرین پروازهای شناسایی هم نخواهد بود و حزب الله به خود حق می دهد که پروازهای دیگری علیه رژیم صهیونیستی داشته باشد.
ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/7/23ساعــت 10:49 صبح تــوسط عباس | نظر
دیدارمجمع نیروهای خط امام یا پسر منتظری؟! (خبر ویژه)

بسمه تعالی

نیروهای خط امام یا خط منتظری؟! (خبر ویژه) 

اعضای گروه موسوم به «مجمع نیروهای خط امام» ضمن ملاقات با آیت الله موسوی اردبیلی در قم، به دیدار یوسف صانعی و اسدالله بیات رفتند.
به نوشته روزنامه زنجیره ای آرمان در این ملاقات ها، علی اکبر محتشمی پور، سیدهادی خامنه ای و برخی اعضای «مجمع نیروهای خط امام» حضور داشته اند. هرچند خبر زیادی از این ملاقات ها منتشر نشده اما نکته جالب، دیدار اعضای این گروه شبه اصلاح طلب با احمد منتظری پسر آقای منتظری است که ارتباطات گسترده ای با برخی گروه های معارض از جمله در خارج کشور و حلقه لندن دارد. حضرت امام پس از حداقل 4 سال مدارا و تذکر و نصیحت به آقای منتظری، مجبور به برخورد قاطع با نامبرده و فتنه ای شدند که در بیت وی- به اعتبار باند مهدی هاشمی معدوم- لانه کرده بود. با این وصف معلوم نیست چگونه می توان عنوان و ادعای خط امام را با بقایای باند مهدی هاشمی و آلودگان به گروهک های نفاق جمع کرد؟ 
گفتنی است در برخی اخبار منتشره در سایت ها به نقل از روزنامه آرمان، تعمدا ملاقات گروه یاد شده با احمد منتظری سانسور شده است!
 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/7/23ساعــت 10:42 صبح تــوسط عباس | نظر
تحلیلی بر تکاپوی انتخاباتی راست سنتی

بسمه تعالی

تحلیلی بر تکاپوی روزافزون انتخاباتی راست سنتی/
جناح راست؛از «دولت مدرن» تا زمینه‌سازی «دولت وحدت ملی»/ آیا لاریجانی گزینه اصلی برای احیاء راست سنتی است؟

 

گروه سیاسی: تحرکات روز افزون جناح راست طی روزهای اخیر به خوبی نشان می‌دهد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مهم ترین افقی است که مد نظر این جریان سیاسی قرار گرفته و این جریان را بر آن داشته تا با بسیج همه ظرفیت های خود به پیروزی کاندیدای مورد نظرش آنهم مستقل از سایر جریانات اصولگرا بیاندیشد.

به گزارش رجانیوز، حزب موتلفه، جامعه اسلامی مهندسین، فراکسیون تازه تاسیس رهروان ولایت و دیگر چهره های شاخص این جریان مانند علی اکبر ناطق نوری، محمد رضا باهنر، حبیب الله عسگراولادی و ... اسامی است که این روزها بیش از از پیش در میان اخبار رسانه ها دیده می‌شوند و اظهارات و مواضع آنها بویژه پیرامون انتخابات ریاست جمهوری 92، فصل مشترک همه آنهاست. اما کدام چهره برای این جریان گزینه‌ای مطلوب بوده و شاخه های مختلف این جریان قدیمی سیاسی ساز خود را برای کاندیداتوری کدام گزینه کوک می‌کنند؟ شاید نگاهی به تحرکات و اظهارات چهره های مطرح این جریان برای پاسخ به این سوال خالی از لطف نباشد.
 
کاظم جلالی رییس فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با مهر اعلام کرده است: " با توجه به سابقه مدیریت اجرایی و درایت علی لاریجانی نظر این فراکسیون برای انتخابات ریاست جمهوری بر روی ایشان است."
 
اما شاید شاه کلید سخنان این نماینده نزدیک به رییس مجلس حمایت  از طرح دولت وحدت ملی بود. طرحی که تاکنون بارها از سوی هاشمی رفسنجانی و اطرافیان وی به عنوان برنامه آنها برای انتخابات آینده مطرح شده است، وی در این زمینه می گوید: "ما می‌توانیم مدلی از وحدت را داشته باشیم که بر روی شخص شکل نگیرد و بر روی برنامه‌ها و بر روی یک طیف برای اداره کشور وحدت داشته باشیم."
 
وی در پایان با بیان اینکه مجموعه خدمت برای اداره کشور فقط رئیس جمهور را شامل نمی‌شود، اظهار داشت: "رئیس جمهور معاونان و وزرای گوناگون دارد و در یک دولت وحدت ملی این افراد می‌توانند از گرایش‌های گوناگون انتخاب شوند و این موضوع می‌تواند مبنای دولت وحدت ملی قرار گیرد."
 
این درحالی است که چندی قبل نیز حسن غفوری فرد از اعضای ارشد حزب موتلفه از نامزدی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده بود.
 
از سوی دیگر، حزب موتلفه به عنوان قدیمی ترین تشکل سیاسی جناح راست اخیرا در کنگره عمومی خود تعدادی از اعضای جوان تر خود را جایگزین برخی اعضای قدیمی کرده است و به همین علت بود که تیتر نخست هفته نامه شما-ارگان رسمی موتلفه- در آخرین شماره از "خون تازه در رگهای حزب موتلفه" خبر داده بود؛ خبری که پیش از هر چیز می‌تواند حاکی از تلاشهای جدی این طیف سیاسی برای بازتولید خود  و اثرگذاری بر فضای سیاسی آینده کشور باشد.
 
همزمان حبیب ا... عسگراولادی دبیرکل سابق حزب موتلفه و یکی از پدران معنوی جناح راست نیز در جمع تعدادی از هواداران این حزب اعلام داشت: "در انتخابات ریاست جمهوری آینده باید مواظب باشیم و رئیس جمهور باید ریشه اجتماعی و تشکیلاتی داشته باشد زیرا در غیر این صورت هر کس که می آید رشد پیدا کند کنار می زند."
 
اما همه اینها در حالی است که جامعه اسلامی مهندسین که ریاست آن را در حال حاضر محمد رضا باهنر برعهده دارد نیز در تیرماه سال جاری و پس از دهمین کنگره خود، در حالی که چند روز پیش از آن علی لاریجانی موفق به تکیه زدن بر صندلی ریاست مجلس نهم شده بود، طی بیانیه ای از ورود جدی خود به انتخابات ریاست جمهوری 92 خبر داده بود:
 
"جامعه اسلامی مهندسین عمیقاً باور دارد انتخابات ریاست جهوری یازدهم، نقطه عطفی در تاریخ این سرزمین خواهد گردید. ما باور داریم شرایط سیاسی داخلی و بین المللی و تجربیاتی که با هزینه های بالا در دهه های گذشته به دست آمده، ما را به سوی یک تحول بزرگ در سال های آینده فرا می‌خواند، بنابراین برای انتخابات ریاست جمهوری آینده و تحقق انتظارات بزرگی که از آن در عرصه های پیشرفت و عزت اسلامی داریم حساب بزرگی باز کرده ایم."
 
 دولت وحدت ملی پروژه ای است که به نظر می رسد این روزها علاوه بر هاشمی رفسنجانی، جناح راست نیز به دنبال بهره گیری از آن برای رسیدن به قدرتی مستقل از سایر جریانات اصولگرا باشد، موضوعی که با اتکاء به ماجرای انتخاب رئیس مجلس نهم امر را بر این جریان مشتبه کرده است و شاید این موضوع با سفرهای مختلف و متنوع لاریجانی به مناطق زلزله زده گرفته تا دیدار با فوتبالیست ها و تقدیر از قهرمانان المپیک و سخنرانی در دانشگاه تحت ریاست برادر بی ارتباط نباشد. چه اینکه از لاریجانی رئیس مجلس هشتم چنین اقدامات مورد توجه رسانه ها را شاهد نبوده ایم که اینک از لاریجانی رئیس مجلس نهم شاهد هستیم.
 
اما نگاهی به نتایج انتخابات های متعدد طی سالهای اخیر نشان می دهد جناح راست عموما با ناکامی مواجه شده و تلاشهای اخیر احزابی مانند موتلفه جهت نوگرایی نیز حرکتی به سمت تکرار نشدن شکستهای قبلی در انتخاباتهای پیشین است.
 
به عنوان مثال جدای از شکست ناطق نوری در سال 76 از محمد خاتمی، انتخابات ریاست جمهوری سال 84 نیز نشان داد جناح راست غیر از پایگاه سیاسی و حزبی خود، نمی تواند حساب چندانی روی بدنه اجتماعی خود باز کند، مقبولیتی در توده های مردم ندارد چرا که علی لاریجانی که در آن برهه به عنوان کاندیدای رسمی جبهه پیروان خط امام و رهبری و با حمایت قاطع چهره های شاخص جناح راست از جمله ناطق نوری، عسگر اولادی، باهنر و ... به میدان آمد، در نهایت از میان 7 کاندیدا و با کسب کمتر از دو میلیون رای عنوانی بهتر از ششم را کسب نکرد.
 
این در حالی است که در آن برهه لاریجانی نه تنها از حمایت سنتی ها برخوردار بود، بلکه در شعارهای خود بسیار تلاش داشت تا از خود چهره ای مدرن، به روز و حتی مورد پسند جریان های سکولار ارائه دهد، تا آنجا که از کسب جایزه صلح نوبل توسط شیرین عبادی استقبال کرد، در12 خرداد 84 از "غنی سازی دموکراسی" سخن گفت و در 24 خرداد اعلام داشت: "زنان در دولت امید می‌توانند مانند مردان در قوه مجریه حضور داشته باشند."
 
آنچه واضح است این حقیقت است که جریانات راست سنتی حاضر در فضای سیاسی ایران، با نگاهی به پشت سر و تجربه انتخابات 84 و نیم نگاهی به آینده، در آروزی احیای قطب های سیاسی سابق و در تلاش برای تجمیع توان خود در قالب رونمایی از چهره‌هایی جوان هستند، چهره هایی که قابلیت کسب حمایت همه شاخه های این طیف سیاسی اعم از روحانی، بازاری و نیروهای اجرایی را داشته باشد و در یک کلام، بتواند دولت وحدت ملی را شکل دهد.
 
با این حال باید بار دیگر به انتظار نشست و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آتی را نظاره کرد، آیا جناح راست به این نتیجه خواهد رسید که مشکل اصلی نه چهره های منتسب به آن، بلکه خلاء گفتمانی،‌ رویکردهای غیر مردمی و شعارزدگی آن است یا بار دیگر تجربه ی دوم خرداد 76 و سوم تیر 84 را تجربه خواهد نمود؟


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/7/23ساعــت 9:54 صبح تــوسط عباس | نظر
پهپاد به پرواز درآمده در اسراییل ایرانی بود و متعلق به حزبالله /

بسمه تعالی
مشروح سخنان سیدحسن نصرالله + محورهای کلیدی
مقاومت لبنان یک هواپیمای شناسایی لبنانی را ارسال کرد و ما با یک عملیات ویِژه و منحصر روبرو هستیم.این هواپیما که به حریم هوایی فلسطین اشغالی نفوذ کرد، ساخت ایران است و جوانان لبنانی آن را مونتاژ کردند.

به گزارش مشرق؛ سید حسن نصرالله امشب طی سخنان مهمی که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد به مواضع این حزب در قبال نفوذ پهپاد به سرزمین های اشغالی اشاره کرد.

 

محورهای مهم سخنان دبیرکل حزب الله لبنان به نقل از فارس به شرح زیر است:

 

مقاومت لبنان یک هواپیمای شناسایی لبنانی را ارسال کرد و ما با یک عملیات ویِژه و منحصر روبرو هستیم.این هواپیما که به حریم هوایی فلسطین اشغالی نفوذ کرد، ساخت ایران است و جوانان لبنانی آن را مونتاژ کردند.

 اسرائیل درباره موضوع کشف هواپیمایی شناسایی به اسرائیلی ها دروغ می‌گوید. ما اسرائیلی ها را در زمینه کشف قدرت هواپیما از نظر جمع آوری اطلاعات به حال خود می گذاریم.

ما بخشی از توانمندی و قدرت خود را آشکار می‌کنیم و بخش بزرگی از آن را پنهان نگه می داریم و این عملیات قدرت مقاومت را آشکار می‌کند و باید حجم و میزان نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم اسرائیل را متذکر شد.

حق طبیعی ما است که پروازهای شناسایی به داخل فلسطین اشغالی انجام دهیم و این اولین و آخرین پروازهای شناسایی هم نخواهد بود.

دستاورد هواپیمای شناسایی این بود که صدها کیلومتر با عبور از سیستم های دفاعی اسرائیل پرواز کرد.

 

ما اسم این عملیات را «شهید حسن ایوب» نامگذاری کردیم که از بنیانگذاران این نیرو در حزب الله بود و می خواهیم این هواپیما را «ایوب» نامگذاری کنیم.

 نمی توان در لبنان از خط مقدم و پشت جبهه سخن گفت و خط مقدم همه مساحت کار دشمن است. کسی که از انبارها در منطقه النبی‌شیت سخن می گوید همچنین از حادثه منطقه خرده سلم نیز حرف می زد و مشکل آنها انبارها نیست بله اصل وجود مقاومت است که با دشمن اسرائیلی می جنگد و در برابر طرح آن در منطقه می ایستد.

انبارهای مقاومت باید سری و محرمانه باقی بماند و همه اقدامات درباره آن دنبال می شود و ما اقدامات زیادی را دنبال می کنیم و ممکن است که هرگونه اشکال فنی یا انسانی همانطور که در منطقه النبی شیت روی داد، بروز کند.

از آغاز حوادث در سوریه ما موضع سیاسی روشنی داشته ایم. ما براساس اصول و مبانی فکری و شرعی و سیاسی روشن، موضع خود را درقبال بحران سوریه تعیین کردیم و این برداشت ما است.

از آغاز بحران سوریه، برخی طرف ها در معارضه سوریه حزب الله را به نبرد در سوریه متهم کردند و سخن مطرح شده درباره اینکه ما مبارزان خود را به سوریه اعزام کرده‌ایم کذب محض بوده و همچنان کذب است.

از همان آغاز حوادث سوریه روشن بود که هدف درگیر کردن نام حزب الله است و تا این لحظه ما در کنار نظام سوریه نجنگیده‌ایم.

 

شهدایی که می‌گویند در سوریه شهید شده‌اند کجا هستند این در حالی است که ما شهدای خود را آشکارا تشییع می‌کنیم و از آن خجالت نمی‌کشیم.

لبنانی ها در تعدادی از روستاهای مرزی در داخل خاک سوریه سکونت دارند و تعداد آنها نزدیک به 30 هزار لبنانی است.

گروههای مسلح به لبنانی‌های مقیم در برخی روستاهای مرزی در داخل خاک سوریه تعدی و حمله کرده اند.

بخش اعظم اهالی این روستاهای مرزی تصمیم گرفته‌اند که در خاک خودشان باقی بمانند و از خودشان دفاع کنند.

 


ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در جمعه 91/7/21ساعــت 8:18 صبح تــوسط عباس | نظر
دلم هوای تو دارد علی سرم به امر تو ساید ولی

+مولای من

دلم هوای تو  دارد  علی

سرم به امرتو ساید ولی



+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/7/19ساعــت 9:56 صبح تــوسط عباس | نظر
حجـــآب محدودیـ ـت است آرے امـــــآ...بَـــرآے چـــشم هآے شیـــ

بسمه تعالی

مَـ ـن مــے نــویـ ـسَــم تــآ بــدآنـــے تـــو
حجـــآب مَحــــدودیـ ـت اســـت آرے
امـــــآ...
بَـــرآے چـــشم هآے شیــــطآنـــے...!



+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/7/18ساعــت 4:39 عصر تــوسط عباس | نظر
پر می زند دلم برای شهاذت ولی گیر م هوای پرزدنم هست کو پر پر

                                     بسمه تعالی

پر می زند دلم برای شهاذت  ولی            گیر م هوای پرزدنم هست کو پر پرواز

 


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/7/18ساعــت 4:32 عصر تــوسط عباس | نظر
   1   2   3   4      >