سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تغالی زاکانی: این که میگویند پرونده هستهای پرونده رهبری است

ا

دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام عصر امروز با حضور در جمع دانشجویان بسیجی در لانه جاسوسی و در جلسه ای که به همت معاونت سیاسی سازمان بسیج دانشجویی تشکیل شده بود در خصوص مذاکرات هسته ای به سخنرانی پرداخت.
 
به گزارش رجانیوز و به نقل از نسیم، زاکانی در این جلسه در خصوص بیانیه برخی اعضای کمیسیون برجام علیه گزارش این کمیسیون گفت: جنس آن چند نفری که از کمیسیون برجام خارج شدند یکی نیست و عجیب است که چرا آنها با هم بیانیه دادند.
 
وی افزود: دو نفر از آنها سابقه اصلاح طلبی دارند که آقای تاجگردون و پزشکیان هستند و آقای منصوری آرانی از حامیان دولت در مجلس است. هرچند که از آنها در کمیسیون تشکر کردم ولی آنها معتقدند بودند که اصلا نباید راجع به این متن کار کنیم و در مورد شرایط جامعه صحبت کنیم و همچنین آقای پزشکیان در مورد متدولوژی و روش مندی صحبت می کرد.
 
زاکانی در همین زمینه خاطر نشان کرد: بعضی می گفتند گزارش دقیق ندهید که ضعف ها برای طرف مقابل مشخص نشود مثل اینکه طرف مقابل از متن برجام بی خبر است.
 
آقایان بروجردی و حقیقت پور نیز که وابسته به طیف آقای لاریجانی هستند می گفتند مطلوب خود را در برجام بنویسیم و نباید تمام ابعاد را واکاوی کنیم.
 
وی در مورد رویکرد شورای عالی امنیت ملی در مورد برجام گفت: دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی نگاهش تفاهم بین نمایندگان مجلس بود و خروجی های کمیسیون برجام را نقطه مثبتی می دید.
 
زاکانی در مورد جلسه سه نفره با حضور برخی مسئولان ییت رهبری در شب قبل از تصویب برجام گفت: این جلسه کاملا دروغ است و چنین جلسه ای تشکیل نشده است. من در جریان ماجرا بودم و چیزی که آقای باهنر گفته بود غلط بود.  اطلاعات غلطی در صحن مجلس به خیلی ها از جمله آقای باهنر داده بودند.
 
 
زاکانی در ادامه خاطر نشان کرد: برجام را طوری نوشته اند که گویا آمریکا دیگر قصد براندازی ندارد و آژانس گزارش صحیحی خواهد داد و اروپایی ها به عنوان شریک ما از منظر سیطره و نفوذ به کشورمان نگاه نخواهند کرد.
 
وی ادامه داد: در سفری که روحانی به همسایگان شمال کشور داشت، در فرودگاه جلسه‌ای با حضور روحانی، لاریجانی، ولایتی و شمخانی که برخی اعضای کمیته هسته‌ای هستند تشکیل شد که نسخه‌ای درباره مذاکرات در دست روحانی و لاریجانی بود که از آن مطالبی می‌گفتند که مورد اعتراض شمخانی و ولایتی قرار گرفت که لااقل نسخه‌ای از متنی که دارید به ما هم بدهید.
 
این نماینده مجلس در تشریح اشتباهات تیم مذاکره کننده گفت: اولین اشتباه این بود که مذاکرات را از صفر شروع کردند و تمام پیشرفتهای که در مذاکرات گذشته مانند آلماتی حاصل شده بود را صفر کردند و از نو شروع کردند. دومین اشتباه این بود که مذاکرات را یکجانبه با آمریکایی ها شروع کردند در صورتی که در مذاکره های قبلی از گسل های بین قدرتهای جهانی استفاه می شد.
 
وی در بیان  اشتباه سوم تیم مذاکره کننده گرفت: تیم مذاکره کننده در مدل بازی غرب و متناسب با پیش نویس های غربی مذاکرات را دنبال کردند و متن نوشته شده ای را که قبلا حاضر شده بود را به عنوان مبنا قبول کردند و تصمیماتشان را روی آن اعمال کردند در صورتی که این چارچوب قدرت بزرگ حقوقی در پشتش قرار داشت. همچنین تیم مذاکره کننده نگفتند که ما میدان بازی جدیدی را برای شما تعریف می کنیم.
 
زاکانی افزود: چهارمین اشتباه این بود که قدرت کارشناسان داخلی را به کار نگرفتند و به نوعی رقیب پنداری کردند. ما در موضوع برجام وقتی به سوی حقوقدانان رفتیم گفتند که چرا الان به سوی ما آمدید در صورتی که این سندی تعهد آور است و تیم مذاکره کننده سراغ متخصصین نرفته بودند و سراغ کسانی رفته بودند که ایده شخصی و چارچوب ذهنیشان را تایید کند.
 
وی در همین زمینه اضافه کرد: ظریف در مجلس گفت: "ما در ژنو 16 نفر بودیم در صورتی که تیم آمریکایی بالغ بر 140 نفر و تیم انگلیسی بالغ بر 410 نفر بود و تیم ما کمتر از یک دهم آنها بود" این یعنی آنها برای دراز مدت هزینه کرده بودند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس در مورد پنجمین اشتباه تیم مذاکره کننده تصریح کرد: اشتباه دیگر این بود که از ظرفیت های داخلی استفاده نکردند و مقهور توانایی خود شدند و برای مثال در موضوعات فنی هسته ای سازمان انرژی اتمی را بعد از ژنو وارد بازی کردند. این در حالی بود که آقای عراقچی در مجلس اطلاعاتی میداد که من به او گفتم اطلاعات شما ناقص است، چه کسانی این اطلاعات را به شما داه اند.
 
وی در ادامه افزود: ششمین مشکل کتمان کاری تیم مذاکره کننده بود. در این مورد هم در قبال شورای عالی امنیت ملی و هم کمیته هسته ای پنهانکاری کرده و آنها را در جریان امور نگذاشتند. این فقط دانشگاه ها نبودند که از برجام بی اطلاع بودند.
 
زاکانی در جواب کسانی که مسئولیت برجام را بر عهده رهبری میگذارند خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری کلیات را دنبال می کردند، و از ظلم های مضاعف این است که برخی هرجا کم آوردند بحث را به سمت رهبری سوق میدهند ، اینکه می‌گویند پرونده هسته‌ای پرونده رهبری است، نادرست و ظلم به رهبری است کما اینکه رهبری صراحت گفتند من در جزئیات دخالتی ندارم.
 
زاکانی در همین زمینه تصریح کرد: باید مسئولیت برجام را روحانی و لاریجانی بپذیرند.
 
وی در تشریح آخرین اشتباه تیم هسته ای گفت: کم ارزش پنداری صنعت هسته ای آسیبی است که خود سرفصلی مجزا از سایر حوزه ها است.
 
زاکانی در خصوص حضور آمانو در کمیسیون برجام گفت: وقتی آمانو را دعوت کردیم اولین بار در دنیا بود که در جمع نمایندگان کشوری پاسخگوی آنها بود، حتی معاونین وزارت خارجه که در جلسه حاضر بودند گفتند که این جلسه کاملا بی نظیر بود.
 
وی گفت: آمانو وقتی آمد در نهایت احترام با او رفتار کردیم و گفتیم که به آنها اعتماد نداریم و مشکل ما گذشته سیاه شماست. و او گفت که روال جدیدی را در پیش خواهم گرفت. او نمایندگان را عالیجنابان خطاب می کرد و در جاهایی رشته کلام از دست او خارج می شد و می گفت خودم را بین شما گم کرده ام و جاهایی از زیر سوال در می رفت. آقای آمانو گرفتار منطق انقلاب شده بود که در متن جامعه ما است و ما در کمیسیون خودمان را باور داشتیم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس در مورد علاقه دولت به بررسی برجام در مجلس گفت: دولت علاقه ای به آوردن برجام به مجلس نداشت و کار به توصیه اخلاقی هم کشیده بود و الان هم از بررسی برجام در مجلس ناراضی هستند و حتی لاریجانی هم به این امر راضی نبود . آنها حتی در مصاحبه ای گفته بودند مگر قطعنامه 598 به مجلس آمد که برجام به مجلس بیاید. 
 
زاکانی در مورد فلسفه وجودی کمیسیون برجام گفت: فلسفه وجودی کمیسیون برجام را ماده 44 آئینامه مجلس بیان می کند و در کمیسیون برجام به صد در صد اهدافمان رسیدیدم و چون آئینامه اجازه ارائه طرح نمی دهد گزارش را تنظیم کرده و در صحن مجلس قرائت کردیم.  از آن روز تا الان کسی نمی تواند بگوید فلان بخش از گزارش غلط است و در نقد آن کلی گویی می کنند چون جرات نقد جزئیات آن را ندارند  و علی رغم اشکالاتی که در گزارش کمیسیون برجام وارد است گزارش منصفانه و عادلانه ای بود. 
 
زاکانی در مورد انگیزه برخی نمایندگان برای انتخابات مجلس نیز  اظهار داشت: در مورد این مساله نیت خوانی نمی کنم ولی می توانم اینطور بیان کنم که بسیاری از آقایان اصول گرا عبرت نگرفتند و اصرار دارند خود را محور جریان اصولگرایی قرار بدهند و لذا ممکن است از قبل آن آسییب بخوریم ولی باید به وحدت برسیم و حول محور اصول و ارزشها حرکت کنیم. 

+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/7/28ساعــت 8:47 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی کاروان پیاده حضرت ربنب سلام الله علیها برای کربلا درا

بسمه تعالی

کاروان پیاده حضرت ربنب سلام الله علیها برای کربلا درایام اربعین ثبت نام میکند(هزینه زیارت کربلا در اربعین 300/000تومان)

الإمام العسکری -علیه السلام-: (علامات المؤمن خمس: صلاة إحدى وخمسین، وزیارة الأربعین، والتختّم بالیمین، وتعفیر الجبین، والجهر بـ?بسم الله الرَّحمن الرَّحیم?)

علامت های مومن (شیعه ) پنج چیز است :

خواندن پنجاه ویک رکعت نماز در شبانه روز

وریارت اربعین در کربلا

انگشتر به دست راست کردن

 وپیشانی را در سجده بر خاک نهادن

وبلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز

 

 

آغاز ثبت نام از1ابان

 

اللهم صل علی محمد و آل محمد

 

.

منبع: روضه نیوز

 

به اطلاع میرساند کاروان حضرت زینب سلام الله علیها به فضل الهی و با عنایات حضرت حجت (عجل الله فرجه) مانند سال گذشته اقدام به ثبت نام برای پیاده روی کربلا در ایام اربعین حسینی می نماید. لذا از تمامی علاقه مندان خواهر و برادر در خواست داریم پس از مطالعه دقیق شرایط اقدام به ثبت نام نمایند.

همچنین درخواست می شود جهت شراکت در ثواب زیارت به دیگر دوستان وعلاقه مندان اطلاع رسانی نمایید.

 

 

شرایط و ضوابط سفر:
1)این کاروان ازکسی پولی دریافت نمیکند و زائران در قالب کاروانهای 7 نفره تحت مدیریت یک نفر سازماندهی می شوند و به صورت ازاد به زیارت کربلامشرف میشوند 

2)طبق برنامه، مسیر نجف تا کربلا که در حدود 90 کیلومتر میباشد طی مدت 4 روز پیاده طی میشود. لذا اگرکسی نمیتواند پیاده روی کند میتواند یک روز مانده به اربعین با ماشین ازنجف به کربلا بیاید.
 (3 دوره زمانی برگزاری سفر حدودا از 28دی تا 15 آذرماه میباشد، لذا متقاضیان محترم بایستی برای این تاریخ آمادگی داشته باشند. تاریخ دقیق متعاقبا اعلام میگردد.
4)با توجه به اینکه هزینه زائرین صرفا141000تومان بابت ویزا وهزینه ایاب وذهاب از شهر زائر تا مرز عراق و از مرزتا نجف و بلعکس است وغذا و اسکان صلواتی میباشد. حدودا هزینه برای هر نفر000/ 300 تومان پیش بینی میشود.

4) محل اسکان در نجف مسجد امام علی علیه السلام مرقد السید محمد باقر حکیم تقاطع شارع الکوفه وطریق نجف کربلا-ومحل اسکان درکربلا باب بغداد طریق حی عباس بعداز هتل قصرالحیات حسینیه اصحاب کساء می باشد.که بصورت صلوابی اززائران پذیرایی مینمایند
6)از آنجا که این سفر در شرایطی تقریبا غیر معمول انجام میگیرد که شامل پیاده روی و تحمل سرمای عراق و حضور در یک جمعیت بالای 20 میلیونی است، متقاضیان دقت داشته باشند که باید از لحاظ روحی و جسمی مهیای این سفر باشند.

7)یرادران و خواهرانی که مایل هستند در کاروان حضرت زینب  سلام الله علیها سازماندهی وبه کربلا اعزام شوند، جهت ثبت نام از تاریخ 2 ابان  اسم، تحصیلات، سن و شماره تلفن خود را در قسمت اعلام نظر ثبت نمایند. تاامکان سازماندهی واطلاع رسانی اطلاعات جدید به آنها فراهم گردد.

8)به جهت شلوغی و صفهای طویل اخذ ویزا نزدیک اربعین ،لازم است زائرین از همین اول ماه ابان در تهران با همراه داشتن پاسپورت و2 قطعه عکس رنگی 3*4 و 141000 تومان  به ادرس میدان ولی عصر؛ ضلع جنوب شرقی، مسجد ولیعصر مراجعه و ویزای انفرادی خود را دریافت کنند.

 

8)جهت اطلاعات بیشتر می توانید باشماره تلفن 09123264298 برادر ارباب تماس حاصل فرمایید.


+ نوشته شـــده در شنبه 94/7/25ساعــت 9:28 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی این گزارش را حتما ببینید/ سفر به شهر موشک های ایرانی؛
مرآتی، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سفر به یکی از شهرک های موشکی ایران، کیلومترها زیر زمین، گزارشی دیدنی را به روی آنتن برده است. در این گزارش سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از وجود صدها شهرک موشکی زیر زمینی در سطح کشور خبر داده است.

 

ویدیوها

Video Player

 
 


1. شهر موشک های ایرانی.mp4 | دانلود فیلم

+ نوشته شـــده در شنبه 94/7/25ساعــت 8:20 صبح تــوسط عباس | نظر
امروز از منابع موثق و مطمئن برایم یقین و احراز شد که ادعای آقای
بسمه تعالی
امروز از منابع موثق و مطمئن برایم یقین و احراز شد که ادعای آقای باهنر مبنی بر تشکیل جلسه ای با حضور شخصیتی از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب ، که در تذکر من مورد اشاره قرار گرفت، صحت نداشته و کذب می‌باشد.
گروه سیاسی - رجانیوز: مهدی کوچک زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
 
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
ملت شریف ایران
با توجه به مطالب مطرح شده در جلسه ‌علنی و غیرعلنی روز سه شنبه مورخ 94/7/21 مجلس شورای اسلامی، امروز از منابع موثق و مطمئن برایم یقین و احراز شد که ادعای آقای باهنر مبنی بر تشکیل جلسه ای با حضور شخصیتی از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب ، که در تذکر من مورد اشاره قرار گرفت، صحت نداشته و کذب می‌باشد. هرچند متاسفانه این ادعا و نظایر آن که در جلسه غیرعلنی روز یاد شده ابراز شد، در آرای نمایندگان تأثیر گذاشت که به نظرم قابل رسیدگی بیشتر می‌باشد.

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 94/7/23ساعــت 4:59 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی انکار دستاوردهای علمی و دلسرد کردن جوانان خیانت به ک
بسمه تعالی
نخستین هشدار ایشان درخصوص عناصر و افرادی بود که با استفاده از روزنامه ها و مجلات و تریبون ها، دائماً در حال دلسرد کردن مردم و جوانان و نفی پیشرفتهای علمی و دستاوردهای بزرگ کشور هستند.
نخستین هشدار ایشان درخصوص عناصر و افرادی بود که با استفاده از روزنامه ها و مجلات و تریبون ها، دائماً در حال دلسرد کردن مردم و جوانان و نفی پیشرفتهای علمی و دستاوردهای بزرگ کشور هستند.
گروه سیاسی - رجانیوز: حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور، توصیه ها و هشدارهای مهمی به نخبگان و مسئولان بیان کردند و با تأکید بر لزوم جدی گرفته شدن بنیاد نخبگان به عنوان یک بنیاد ملی و راهبردی و همچنین ایجاد زمینه برای نقش آفرینی عملی استعدادهای جوان در جامعه، شرکت های دانش بنیان را یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی دانستند و گفتند: آینده کشور به برکت اهداف، شعارها و حرکت انقلابی جامعه و حضور انبوه نخبگان جوان و حرکت عظیم و پرشتاب علمی و فناوری که آغاز شده است، آینده ای روشن و همراه با پیشرفت و اقتدار و نفوذ روزافزون معنوی در منطقه و جهان خواهد بود و کسانی که در این شرایط بدنبال دلسرد کردن نسل جوان از حال و آینده هستند، مرتکب خیانت به کشور و ناموس ملی می شوند.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود در دیدار با جوانان، ایران نخبه و مصمم و پرنشاط را امیدآفرین خواندند و با اشاره به ضریب هوشی بالای جوانان نسبت به متوسط جهانی افزودند: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را درون زا می داند، جوانهای هوشمند، متعهد و با استعداد، از بزرگترین فرصت و ثروت این کشور محسوب می شوند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای بعد از این مقدمه، چند سفارش پدرانه به جوانان نخبه داشتند. «نخبگی را یک نعمت الهی دانستن و بجا آوردن شکر این نعمت» اولین توصیه رهبر انقلاب به جوانان برتر علمی بود که گفتند: این نخبگی را از برکت انقلاب اسلامی نیز بدانید زیرا انقلاب به جوانان ایران شخصیت، هویت و جرأت داد تا نیرو و استعداد درونی خود را بکار اندازند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، کسب جایگاه برجسته علمی در میان دویست کشور جهان را یکی از ثمرات انقلاب اسلامی خواندند و افزودند: ایران اکنون در حالی به رتبه بالای علمی رسیده است که در طول بیش از سه دهه گذشته، با جنگ تحمیلی، فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی مواجه بوده است.
 
ایشان خطاب به جوانان نخبه خاطرنشان کردند: این جایگاه برتر علمی که بدست آورده اید به برکت امنیت کشور نیز بوده است، بنابراین باید قدردان تأمین کنندگان امنیت همچون شهید سردار همدانی باشید.
 
رهبر انقلاب اسلامی تشییع باشکوه شهید همدانی بویژه در شهر همدان را نشانه قدردانی ملت از تأمین کنندگان امنیت دانستند و گفتند: اگر امنیت نباشد، تحقیق و پژوهش و دانشگاه و پیشرفت علمی نیز نخواهد بود.
 
«ترجیح دادن روحیه جهادی بر روحیه تافته ی جدا بافته بودن» دومین سفارش پدرانه حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان نخبه بود.
 
ایشان یکی از آفت های افراد صاحب امتیاز را «احساس تافته ی جدا بافته بودن» دانستند و خاطرنشان کردند:این، یک بیماری شخصیتی است که نباید بگذارید در شما رشد کند و تنها راه مقابله با آن نیز تقویت «روحیه جهادی» و انجام دادن کار با همه توان برای خدا و به عنوان یک وظیفه است.
 
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شرکت در اردوهای جهادی یکی از راههای تقویت «روحیه جهادی» است، افزودند: شرکت در اردوهای جهادی موجب آشنایی با متن مردم و مشکلات و معضلات جامعه می شود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تجربه طولانی خود در سالهای بعد از پیروزی انقلاب، بی خبر بودن برخی از مسئولان از واقعیات و معضلات جامعه بخصوص در روستاها و شهرهای دور دست و در میان خانواده های فقیر را یکی از مشکلات دانستند و گفتند: اردوهای جهادی بهترین فرصت برای جوانان بمنظور آشنایی با واقعیات و همچنین خدمت مستقیم به مردم است.
 
ایشان با انتقاد از ادامه اردوهای دانشجویی به برخی کشورهای اروپایی، با وجود هشدارهای قبلی، تأکید کردند: این اردوها یکی از غلط ترین کارها است و اردوهای جهادی بسیار بهتر و شرافتمندانه تر از برگزاری چنین اردوهایی است.
 
رهبر انقلاب اسلامی در سومین توصیه خود، جوانان نخبه را به ماندن در کشور بجای رفتن به کشورهای بیگانه با برخی ذهنیت های رفاهی، سفارش کردند و گفتند: بجای آنکه خود را در هاضمه بی رحم و آزمند جوامع بیگانه، قرار دهید، سازنده هندسه صحیح سلامت کشور و تضمین کننده مغز و سلسله اعصاب و استخوان بندی جامعه خود باشید.
 
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مشکلات و ضعف های کشور در کنار پیشرفتها و توانایی ها، خاطرنشان کردند: ماندن در کشور و تلاش برای برطرف کردن ضعف ها و منشأ اثر بودن برای مردم، دارای افتخار و شرف است.
 
مرعوب نشدن در برابر غرب، توصیه چهارم رهبر انقلاب اسلامی به استعدادهای برتر علمی کشور بود که در این خصوص گفتند: اگرچه غربی ها در مسائل علمی و فناوری پیشرفتهای زیادی کرده اند اما نباید مرعوب این موضوع شد زیرا توانایی بالقوه جوان ایرانی بسیار بالاتر است و اگر قرار بر مقایسه باشد باید بیش از سه دهه کنونی ایران با بیش از سه دهه آن کشور ها بعد از استقلال آنها، مقایسه شود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: نسل جوان کنونی می تواند افتخار دست یابی به پیشرفتها و مراحل بزرگ علمی را برای خود به ثبت برساند و عزتمندانه پایه های استقلال علمی کشور را مستحکم کند.
 
ایشان سپس در بیان چند توصیه مدیریتی و کاری به مسئولان و همچنین جوانان نخبه، بر لزوم جدی گرفته شدن بنیاد نخبگان تأکید کردند و افزودند: بنیاد نخبگان یک بنیاد ملی و راهبردی است و نباید وظایف آن به دانشگاهها سپرده شود.
 
رهبر انقلاب اسلامی، بنیاد نخبگان را نیز به برنامه ریزی دقیق بمنظور زمینه سازی برای ظهور و بروز عملی توانایی استعدادهای برتر جوان توصیه کردند و گفتند: باید برای جوان نخبه زمینه کار و احساس مفید بودن بوجود آید و به ماندن در کشور تشویق شود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، تسهیل تکمیل فرآیند تحصیلی نخبگان، افزایش روند تشکیل شرکت های دانش بنیان، و ایجاد هسته های علمی در دانشگاهها با محوریت اساتید برجسته، متعهد و انقلابی را از جمله اقدامات لازم برای ادامه حرکت علمی نخبگان دانستند و تأکید کردند: نقش اساتید در هسته های علمی دانشگاهها بسیار مهم است و باید از اساتیدی استفاده شود که معتقد به آبادی و آینده ایران و دلسوز کشور و پایبند به ارزشها و انقلاب باشند. 
 
ایشان بنیاد نخبگان را به رصد دائمی خروجی کارها سفارش کردند و با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، افزودند: یکی از راههای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی که از همان ابتدای اعلام مورد استقبال صاحبنظران قرار گرفت، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و طراحی لازم در این خصوص است.
 
رهبر انقلاب اسلامی در مورد اقتصاد مقاومتی نکته ای را بصورت گذرا اشاره کردند و گفتند: درخصوص نحوه اجرا و پیشرفت سیاستهای اقتصاد مقاومتی، اکنون زمینه بحث نیست اما از پیشرفت این سیاستها خشنود نیستم.
 
حضرت آیت الله خامنه ای بعد از بیان این نکته، درباره لزوم یک طراحی دقیق بمنظور استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، افزودند: پیشنهاد می کنم موضوع یکی از نشست های جوانان نخبه به «چگونگی نقش آفرینی نخبگان جوان در اقتصاد مقاومتی» اختصاص یابد تا با استفاده از فکر و دانش جوانان، به یک طراحی داخلی برسیم.
 
ایشان همچنین موضوع شناسایی و پرورش استعدادهای برتر در دوران دبستان و متوسطه را بسیار مهم دانستند و با اشاره به طرح «شهاب» در آموزش پرورش افزودند: شخص وزیر آموزش و پرورش باید روند اجرای این طرح را مورد بررسی دقیق قرار دهد و اجازه ندهد که این طرح مورد بی مهری قرار گیرد.
 
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود چند هشدار را بیان کردند: نخستین هشدار ایشان درخصوص عناصر و افرادی بود که با استفاده از روزنامه ها و مجلات و تریبون ها، دائماً در حال دلسرد کردن مردم و جوانان و نفی پیشرفتهای علمی و دستاوردهای بزرگ کشور هستند.
 
رهبر انقلاب اسلامی مسئولان را به مراقبت و هوشیاری در این خصوص فراخواندند و تأکید کردند: پیشرفتهای شگرف علمی کشور در زمینه های نانو، سلول های بنیادی و انرژی هسته ای، توهم نیستند بلکه واقعیاتی هستند که همه دنیا از آنها اطلاع و آگاهی دارند، بنابراین دلسرد کردن جوانان و انکار حرکت عظیم و سریع علم و فناوری، خیانت به کشور و ناموس ملی است.
 
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جریانی که بدنبال شناسایی نخبگان علمی کشور و هدایت آنان به خارج است، مسئولان را به هوشیاری در قبال این موضوع توصیه کردند و گفتند: هشدار دیگر من درخصوص مقابله برخی مسئولان، مدیران و اساتید در دانشگاهها، با عناصر مؤمن، انقلابی و متعهد است که وزرا باید در این قضیه کاملاً هوشیار باشند و اجازه چنین کاری را ندهند. 
 
ایشان در بخش پایانی سخنان خود تأکید کردند: جمع بندی سخنان من، «خوش بینی مستدل نسبت به آینده» است.
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به احساس مسئولیت انبوه جوانان کشور که بخش زیادی از آنان را نخبگان تشکیل می دهند، و همچنین با اشاره زنده ماندن اهداف، شعارها و حرکت انقلابی در جامعه، گفتند: علت اصلی عصبانیت دشمنان از ملت ایران، همین موضوع است و بر همین اساس می گویند مقابله با ایران تا زمانی که شعارهای انقلابی زنده است، مشکل خواهد بود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اکنون شعار ها واهداف انقلابی در جامعه بگونه ای زنده است که حتی برخی افراد غیر معتقد به این شعارها، مجبور به همراهی ظاهری هستند و انقلاب اسلامی به صراط مستقیم خود ادامه می دهد که این، از استثناهای انقلاب های بزرگ دنیا است.
 
ایشان تاکید کردند: تا هنگامیکه حرکت و تفکر انقلابی در کشور وجود دارد، پیشرفت و نفوذ روز افزون ایران و تسلط روحی و معنوی در منطقه و خارج از منطقه، روز بروز بیشتر خواهد شد.
 
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، اولویت امروز را توجه به علم و فناوری دانست و گفت: کشور نیاز به نخبگانی دارد که با اعتماد به نفس و تلاش بیشتر بتوانند موفقیت‌های علمی در حوزه‌های نانو و بایو،را در حوزه‌های دیگر نیز تکرار کنند.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه نخبگان به کشور مدیون هستند، افزود: نباید با برداشته شدن تحریمها تنها واردکننده کارخانه و صنایع خارجی باشیم بلکه باید خودمان تکنولوژی تولید کنیم و با تولید دانش، ثروت ملی را افزایش دهیم.
 
دکتر ستاری با تأکید بر ورود بخش خصوصی به حوزه پژوهش و لزوم سرمایه گذاری بر فکر و ایده نخبگان، خاطرنشان کرد: افزایش جایزه‌های تحصیلی، توجه به پژوهش‌های پایه، اجرای طرح شهاب، حمایت از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، توسعه دایره نخبگانی و توجه به دیپلماسی فناوری از مهمترین اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان بوده است.

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 94/7/23ساعــت 4:35 عصر تــوسط عباس | نظر
استقبال از روحانی در دوران پسابرجام! محمدجواد صالحی: حسن روحانی
بسمه تعالی

هیچ کس را تا به بلای کربلا نیازموده اند از دنیا نخواهند برد. شهید آوینی

استقبال از روحانی در دوران پسابرجام!

محمدجواد صالحی: حسن روحانی 2 روز پیش، در جمع معدودی از مردم مازندران گفت: هیچکس حق ندارد از جیب مردم شعار بدهد. رئیس‌جمهور در ادامه، حرف‌هایی را که درباره «بی‌سابقه بودن توافق» در محافل دیگر نیز مطرح کرده بود تکرار کرد.  انتخابات 24خرداد 92 اگرچه فراز جدیدی در تغییر و تحولات سیاسی کشور را رقم زد اما آرای شکننده حسن روحانی در آن انتخابات تا ماه‌ها مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گرفت. برخی نزدیکان نظری به دولت در همان ابتدا این دولت را فاقد بدنه اجتماعی عنوان کردند و از اساس وجود گفتمانی با نام «اعتدال» را زیر سوال بردند. بی‌گفتمانی دولت، فراز و فرودهایی را در نزدیکی یا  قهر بدنه اجتماعی از دولت موجب شد. تحلیل پدیده‌های اقتصادی و اجتماعی و چرایی قهر و آشتی مردم با دولت‌ها، نتایج قابل تاملی در بردارد. یکی از پدیده‌های اجتماعی و اقتصادی که دولت یازدهمی‌ها این روزها از آن به «شب کابوس» تعبیر می‌کند، موضوع یارانه است. فروردین‌ماه سال گذشته بود که دولت با به رأی گذاشتن موضوع انصراف از یارانه، خود را به رأی گذاشت. به‌رغم خواهش و تهدید مسؤولان دولتی 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت‌نام کردند. هر دهک به طور متوسط 5/7 میلیون نفر جمعیت دارد. انصراف 2 میلیون و 400 هزار نفر یعنی انصراف یک سوم یکی از دهک‌ها. این آمار پس از تشکیل کمپین‌های متعدد دولتی برای انصراف از یارانه‌ بود. همه کسانی که در انتخابات 24 خرداد به حسن روحانی و سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی او رأی داده بودند و همه کسانی که به او رأی نداده بودند (به غیر از 4/3 درصد ناقابل) از ثبت‌نام یارانه انصراف ندادند. یعنی با سیاست رسمی دولت که «نه به یارانه» بود، موافقت نکردند. حتی آنهایی که به پولش احتیاج نداشتند!  پس از آن، موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فراوانی اتفاق افتاد که آرای شکننده روحانی را شکننده‌تر کرد و جز در مقاطعی چندروزه که به شادی‌های پفکی توافق مربوط می‌شد، میزان رضایت عمومی از دولت را بشدت کاست تا جایی که در نتیجه فعالیت‌های دولت انتقادهای مردمی از فعالیت دولت روند افزایشی به خود گرفت.  گرانی نان، آب، برق، انرژی، اقلام مصرفی و کالاهای ضروری موضوعی نبود که مردم به آنها بی‌توجه باشند. این گرانی‌ها که به واسطه بی‌تدبیری‌ها در دیپلماسی انرژی و کاهش 58 دلاری قیمت نفت در توطئه سعودی - آمریکایی دامن ایران را گرفت، بودجه را محقق نکرد و افزایش قیمت‌ها ادامه داشت. با همه این موارد، حسن روحانی در اظهار نظری «بی‌سابقه در علم اقتصاد» گفت: تورم بهمن‌ماه صفر است. در همان ایام در خراسان اعلام کرد: از رکود عبور کردیم. تبلیغات حسن روحانی اما با واقعیت‌ها نمی‌خواند. مردم از این اظهارات تعجب می‌کردند تا اینکه هفته گذشته در نامه 4 وزیر به روحانی مردم دریافتند تعجب‌شان بی‌دلیل نبوده و آمارهای اقتصادی روحانی با واقعیت‌هایی که در نامه اقتصادی 4 وزیر آمده،  همخوانی نداشته است.
بی‌کفایتی‌هایی که بدنه اجتماعی به آنها حساس بود در بخش‌های دیگر نیز وجود داشت. در روزهای پیاده‌روی کری و ظریف بود که 333 روز از ماجرای «پشت در سازمان ملل ماندن نماینده ایران» می‌گذشت. ظریف نتوانست برای او ویزا بگیرد و نماینده دیگری معرفی شد. مردم این مسائل را رصد می‌کردند. در همان ایام پیاده‌روی، ماجرای توهین و بی‌شرمی نشریه موهن فرانسوی به ساحت پیامبر اعظم(ص) اتفاق افتاد. ظریف که در فرانسه حضور داشت از دیپلماسی ادعایی دولت برای مواجهه‌ای قابل قبول با این بی‌شرمی استفاده نکرد. در ماه‌های بعد مسائلی چون فرودگاه جده و انفعال دستگاه دیپلماسی، به خشم مردم منجر شد. ماه‌های بعد اتخاذ همین سیاست‌ها به توهین‌های بیشتر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و اخراج سفیر و کاردار ایران از این کشورها انجامید و اخیرا فاجعه منا دولت را بشدت در شرایط افول بدنه اجتماعی قرار داد.  موضوعی که در استقبال‌های اخیر از روحانی آنقدر مشهود بود که رسانه‌های دولتی مجبور بودند در کادرهای بسته از استقبال‌کنندگان حسن روحانی عکس و فیلم تهیه ‌کنند. در یکی از تصاویر خودروی حسن روحانی در خیابان است و مردم بی‌تفاوت از کنار وی عبور می‌کنند. استقبال اخیر در شهرهایی مانند سنندج و ساری که از شهرهایی هستند که آرای بیشتری به روحانی داده‌اند، شوکی به همراهان و خود روحانی بود. به طوری که در استقبال از
هیچ رئیس‌جمهوری آن هم در سال دوم ریاست‌جمهوری استقبال این اندازه کم نبوده است.  در این میان دولت به جای اندیشه به این موضوع که چرا به چنین وضعیتی در افکار عمومی رسیده، شعارهای پیشین و تبلیغاتی خرداد 92 را تکرار می‌کند. شعارهایی که هنوز دردی از مردم درمان نکرده است. روحانی شعار می‌دهد و می‌گوید: هیچ‌کس حق ندارد از جیب مردم شعار دهد.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 94/7/22ساعــت 9:15 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی تیر خلاص صهیونیستها به نوجوان مجروح فلسطینی نوجوا
نوجوان 13 ساله فلسطینی که در روز روشن، ظاهراً از ناحیه گلو هدف قرار گرفته، در حال جان دادن است و صهیونیست‌ها نیز در حال گرفتن عکس و تصاویر یادگاری!


نوجوانان فلسطینی چندی است با آغاز انتفاضه سوم حماسه می‌آفرینند و نام خود را در تاریخ جاودانه می‌کنند. این نوجوان 13 ساله که تصاویر آن به سرعت در شبکه‌های اینترنتی و خبرگزاری‌ها منتشر شد نیز مانند بسیاری دیگر از هم‌سن‌های خود در خیابان به نیروهای امنیتی و شهرک‌نشینان حمله کرد و گلوله خورد. طبق تصاویر ویدئویی منتشر شده، احتمالاً گلوله به گردن وی اصابت کرده است، اما مسئله غم‌انگیزتر، نحوه برخورد صهیونیست‌ها با این نوجوان غرق به خون است. طبق اخبار رسیده صهیونیست‌ها ابتدا بدن غرق در خون وی را روی زمین کشیده و شروع به گرفتن عکس و فیلم یادگاری می‌کنند. 
رژیم صهیونیستی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواسته بود از انتشار کلیپ‌های تحریک کننده پرهیز کنند، اما انتشار این کلیپ به خوبی نشان داد چرا به صهیونیست‌ها لقب کودک‌کش داده‌اند. صدای جان کندن این نوجوان از حنجره‌اش در این ویدئو به گوش می‌رسد ولی صهیونیست‌های آدمکش باز او را رها نمی‌کنند و به روی زمین می‌کشند. این نوجوان که آخرین دقایق عمر خود را سپری می‌کرد تلاش می‌کند به زحمت زانوی خود را جمع کند و برخیزد که با شلیک گلوله‌ای دیگر به زندگی قهرمانانه‌اش پایان می‌دهند.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 94/7/22ساعــت 7:38 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه نعالی در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل ایران در بررس
  • بسمه تعالی
  •  

    در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل ایران در بررسی برجام و بعد از آنکه رئیس مجلس شورای اسلامی مانع بررسی پیشنهادت نمایندگان مجلس شد، علی‌ اصغر زارعی به هیئت رئیسه اعتراض کرد و سپس برای دقایقی در گوشه‌ای از مجلس شروع به گریه کردن کرد اما به دلیل فشار روحی و روانی که به قلب وی وارد شد، وضعیت این نماینده مجلس نامساعد شد به طوری که فورا به بخش اورژانس منتقل و تحت نظر پزشکان قرار گرفت.
    در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل ایران در بررسی برجام و بعد از آنکه رئیس مجلس شورای اسلامی مانع بررسی پیشنهادت نمایندگان مجلس شد، علی‌ اصغر زارعی به هیئت رئیسه اعتراض کرد و سپس برای دقایقی در گوشه‌ای از مجلس شروع به گریه کردن کرد اما به دلیل فشار روحی و روانی که به قلب وی وارد شد، وضعیت این نماینده مجلس نامساعد شد به طوری که فورا به بخش اورژانس منتقل و تحت نظر پزشکان قرار گرفت.

    گروه سیاسی – رجانیوز: مجلس در یک رای گیری نمایشی و تحت فشار، بدون بررسی نزدیک به 200 طرح اصلاحی برای مصوبه روز یکشنبه درباره برجام، در عرض 20 دقیقه جزئیات طرح جزییات طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرای برجام را تصویب کرد تا نکته دقیقی که الیاس نادران در روز تصویب کلیات به آن اشاره کرده بود تایید شود، آنجا که  گفت:« برخی با این استدلال با کلیات طرح موافقت میکنند که در هنگام بررسی جزییات، با بحث و ارایه پیشنهاد، این طرح را اصلاح خواهیم کرد. به آنها میگویم که یا شما لاریجانی را نشناخته اید یا خیلی ساده لوح هستید. »

    به گزارش رجانیوز، جلسه علنی صبح امروز سه شنبه(21مهر ماه 94) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

    241 نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور داشتند که بر این اساس کرسی 46 نماینده مجلس خالی بود.

    بررسی جزییات طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرای برجام، دستور کار نشست علنی صبح امروز پارلمان است.

    سپس محمدجواد ظریف، سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی در نشست علنی خانه ملت حضور یافته‌اند.

    در ابتدا حسین سبحانی‌نیا به ارائه پیشنهادی در زمینه اصلاح 3 بند از طرح مذکور پرداخت که پس از تصویب آنها لاریجانی با اعلام اینکه فرصت اندک است از نمایندگان خواست تذکرات آیین نامه‌ای،‌اخطارهای قانون اساسی و دیگر پیشنهادات خود را راجع به دیگر جزییات طرح مطرح نکرده و اجازه دهند طرح با سرعت بیشتری تصویب شود.

    بررسی جزئیات طرح برجام در 20 دقیقه!.mp3 | دانلود فایل

    پس از اعلام این تصمی از سوی لاریجانی، جمعی از نمایندگان که به فرصت نیافتن برای طرح پیشنهادات تذکرات و اخطارهای قانون اساسی خود اعتراض داشتند در جایگاه هیات رئیسه و نیز مقابل جایگاه ناطق تجمع کردند که در این میان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز که از ابتدا در جلسه حضور یافته بود صحن را ترک کرد.

    مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس با فریادهایی مکرر ابراز می‌داشت که تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام تصمیم شخص علی لاریجانی بوده و ربطی به رهبر انقلاب ندارد.

    اشک‌ یک نماینده برای فرجام «برجام»

    پس از تصویب جزئیات ماده واحده طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرای برجام، تعدادی از نمایندگان اصولگرای مجلس نسبت به اقدام رئیس مجلس بر عدم مطرح شدن پیشنهادات طرح مذکور به شدت انتقاد کردند و با صدای بلند در صحن علنی انتقاداتشان را اعلام کردند.

    حمید رسایی نماینده مردم تهران بعد از تصویب جزئیات این طرح، پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود «این قانون‌شکنی رسمی است، مجلس فرمایشی نیست» در دست داشت.

    همچنین رسایی با صدای بلند گفت: این صدای رهبری نیست، مجلس شده جای تصمیم‌گیری لاریجانی،‌ شمخانی.

    سپس مهدی کوچک‌زاده دیگر نماینده تهران نیز در حالی که به شدت ناراحت بود،‌ با صدای بلند گفت: این تصمیم آنهاست و مجلس به گردن گرفته است.

    براساس این گزارش، پس از تصویب جزئیات طرح اجرای برجام علی اصغر زارعی درحالی که شروع به اشک ریختن کرد نسبت به روند تصویب جزئیات طرح برجام انتقاد کرد؛ سپس برخی نمایندگان اطراف وی حضور یافتند.

    این در حالی است که خبرگزاری مهر و کانال تلگرام رجانیوز نوشتند دلیل اصلی ناراحتی زارعی به جلسه شب گذشته و به بی توجهی به توافقات آن باز می گردد. براساس این گزارش دیشب جلسه ای با حضور علیرضا زاکانی و علی اصغر زارعی اعضای فراکسیون اصولگرایان، کاظم جلالی و علاءالدین بروجردی اعضای فراکسیون رهروان و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، تا جزئیات طرح اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفته و با تعامل اعضای جلسه پیشنهادات برای تغییر درجزییات مورد بررسی و تفاهم قرار گیرد تا در جلسه امروز به تصویب برسد.

    هیچ پیشنهادی وارد نیست!

    در طول رای‌گیری و تصویب جزئیات طرح مذکور اجازه هیچ‌گونه طرح پیشنهادی از سوی هیئت رئیسه داده نشد.

    در همین راستا مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران گفت: صبح قبل از اینکه شما خبرنگاران به صحن بیایید آقای لاریجانی گفت: کشور تصمیم گرفته است پیشنهادهای نمایندگان درباره جزییات طرح مطرح نشود من پرسیدم چه کسی تصمیم گرفته است که جواب داد همانی که خودت می‌دانی.

    وی ادامه داد: آقای باهنر آمد پیش من و گفت دیشب آقایان لاریجانی،شمخانی و حجازی این تصمیم را گرفتند.

    کوچک‌زاده تصریح کرد: ما فقط می‌خواهیم بگوییم این تصمیم طبق فرمایش خود آقای باهنر تصمیم رهبری نیست که به مجلس ابلاغ شده است. این تصمیم لاریجانی و شمخانی است.

     

    رسایی خطاب به لاریجانی: آئین‌نامه را زیر پا گذاشتید

    .:اشکال در بارگذاری پخش کننده:.

    رسایی- اعتراض.mp3 | دانلود فایل

    حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان که قصد بیان تذکری داشت، در پاسخ به این جمله علی لاریجانی رئیس مجلس که پرسید؟ براساس کدام بخش آئین‌نامه می‌خواهید تذکر دهید؟ گفت: کدام آئین‌نامه؟ شما صبح نگذاشتید، موافق و مخالف (درمورد پیشنهادات طرح برجام) حرف بزنند. اجازه ندادید پیشنهادات مطرح شود. شما صبح آئین‌نامه را زیر پایتان گذاشتید.

     

    وی با لحنی انتقادی با اشاره به طرح جزئیات اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام گفت: تمام شد، رفت! دیگر آئین‌نامه‌ای وجود ندارد.

     

    علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به رسایی گفت: تذکرتان تمام شد؟ راحت شدید؟ فکر می‌کنم همه نمایندگان در جریان موضوع بودند. خودتان هم در جریان امر بودید. اینجور حرف زدن خوب هم نیست. من و شما باید تابع قواره‌هایی باشیم.

    در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل ایران در بررسی برجام و بعد از آنکه رئیس مجلس شورای اسلامی مانع بررسی پیشنهادت نمایندگان مجلس شد، علی‌ اصغر زارعی به هیئت رئیسه اعتراض کرد و سپس برای دقایقی در گوشه‌ای از مجلس شروع به گریه کردن کرد اما به دلیل فشار روحی و روانی که به قلب وی وارد شد، وضعیت این نماینده مجلس نامساعد شد به طوری که فورا به بخش اورژانس منتقل و تحت نظر پزشکان قرار گرفت.

     

    توکلی: فرصت‌ندادن به نمایندگان جهت ارائه پیشنهادات برای مجلس مضر است/ لاریجانی: پیش از جلسه علنی وفاقی حاصل شده بود

    در ادامه جلسه، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: هیأت رئیسه برای اداره مجلس طبق آیین‌نامه سوگند یاد کرده است جنابعالی - لاریجانی - در عرض 20 دقیقه مهمترین موضوع سیاست خارجی کشور را به سرانجام رساندید. در حالی که همه مسائل مورد نظر شما با رعایت آیین‌نامه قابل حصول بود.

    وی تصویب این رأی را برای مجلس مضر خواند و اظهار داشت: روز یکشنبه که متأسفانه مانور تفرقه بود و در کارهای مقدماتی بعضی عهدشان را رعایت نکردند و آن طور که نباشد می‌شد.

    توکلی در ادامه گفت: امروز هم که جزئیات را می‌خواستیم بررسی کنیم شما اجازه ندادید هیچ پیشنهادی مطرح شود. این کار از نظر قانونی اشکال دارد.

    لاریجانی در توضیح گفت: اولاً که کلیات طرح در جلسه قبل با بحث زیاد و قبل کافی تصویب شده بود. یعنی اصل ماده واحده مورد قبول بوده است.

    وی ادامه داد: درباره جزئیات هم پیش از جلسه صحبت شد و یک وفاقی حاصل شد که در کل ما این را بپذیریم با توجه به مشکلاتی که کشور دارد بنابراین نمایندگان کمک کردند و الزامی هم نبود.

    لاریجانی گفت: دوستان لطف کردند و کمک کردند که این مسئله انجام شود و یک قواره‌هایی هم وجود دارد که بنا بود رعایت شود.

     

     

    *مجلس جزئیات طرح اجرای برجام را تصویب کرد

    .:اشکال در بارگذاری پخش کننده:.

    جزئیات طرح.mp3 | دانلود فایل

    در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی جزییات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را به تصویب رساندند.

    وکلای ملت ماده واحده و بندهای این طرح را با 161 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 250 نماینده حاضر تصویب کردند.

    پس از تصویب جزئیات طرح اجرای برجام علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران، درحالیکه نسبت به روند تصویب جزئیات طرح برجام انتقاد داشت شروع به اشک ریختن کرد و جمعی از نمایندگان اطراف وی حضور یافتند. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و زارعی که اوضاع مساعدی نداشت به اورژانس مستقر در مجلس منتقل شد تا تحت نظارت پزشکان قرار بگیرد. جمعی از نمایندگان هم به عیادت وی رفتند.

     

    گفته می شود دلیل اصلی ناراحتی زارعی به جلسه شب گذشته و به بی توجهی به توافقات آن باز می گردد. براساس این گزارش دیشب جلسه ای با حضور علیرضا زاکانی و علی اصغر زارعی اعضای فراکسیون اصولگرایان، کاظم جلالی و علاءالدین بروجردی اعضای فراکسیون رهروان و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، تا جزئیات طرح اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفته و با تعامل اعضای جلسه پیشنهادات برای تغییر درجزییات مورد بررسی و تفاهم قرار گیرد تا در جلسه امروز به تصویب برسد.

    اما برخلاف تفاهم صورت گرفته، امروز علی لاریجانی اجازه طرح پیشنهادات توافق شده و سایر نظرات را نمی دهد و عملا طرح اولیه به تصویب می رسد.

    متن کامل جزئیات طرح

    1 ــ براساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ دولتی در ایران حق تولید و به‌کارگیری سلاح هسته‌ای را ندارد و دولت موظف است سیاست خلع سلاح هسته‌ای جهانی را به‌طور فعال دنبال کند و در کلیه تلاش‌های بین‌المللی، حقوقی و دیپلماتیک برای نجات بشریت از خطر سلاح‌های هسته‌ای و اشاعه آنها، از جمله از طریق ایجاد مناطق عاری از سلاح‌های کشتار جمعی به‌ویژه در ایجاد ائتلاف منطقه‌ای خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای به‌خصوص در زمینه خلع سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی، فعالانه مشارکت نماید.

    2 ــ پایه برنامه جامع اقدام مشترک بر همکاری و احترام متقابل قرار دارد و هرگونه اقدام مبتنی بر فشار و تهدید به هر بهانه‌ای به‌خاطر اجرای برجام و یا غیر آن با تشخیص شورای‌عالی امنیت ملی موجب تجدیدنظر در این همکاری می‌شود و لازم است در آن صورت مطابق مصوبات این شورا اقدامات متقابل در نظر گرفته شود.

    3 ــ دولت موظف است هرگونه عدم‌پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغوشده و یا وضع تحریم تحت هرعنوان دیگر را به‌دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به‌طوری‌که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به یکصد و نودهزار سو افزایش یابد. شورای‌عالی امنیت ملی مرجع رسیدگی به این موضوع می‌باشد. دولت باید ظرف مدت 4 ماه برنامه خود را برای این منظور جهت تصویب به شورا ارائه نماید.

    4 ــ دولت موظف است برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را با چشم‌انداز تجاری ــ صنعتی، از جمله در حوزه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه منطبق با طرح درازمدت سازمان انرژی اتمی کشور دنبال کند. سازمان انرژی اتمی کشور باید طرح درازمدت پانزده‌ساله کشور در حوزه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه را حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون به‌تصویب شورای‌عالی امنیت ملی برساند و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه نماید به‌نحوی که پاسخگوی نیاز کشور برای سوخت راکتورهای قدرت و تحقیقاتی باشد.

    5 ــ بازطراحی راکتور آب سنگین اراک و همچنین در صورت ضرورت تبادل ذخایر غنی‌شده، منوط به انعقاد قراردادهای قطعی و مطمئن جایگزین و حصول اطمینان نسبت به اجرای آنها باشد.

    6 ــ نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چهارچوب مقررات بین‌المللی و با رعایت مصالح امنیت ملی کشور که شورای‌عالی امنیت ملی مشخص می‌کند، انجام پذیرد و دولت باید مراقبت نماید که در مسیر اجرای برجام و پس از آن، حفاظت کامل از اسرار و اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به‌ویژه در حوزه نظامی و امنیتی صورت گیرد. میزان همکاری با آژانس منوط به اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین این امر، توسط آژانس است. همچنین هیچ‌گونه دسترسی نظارتی آژانس به مراکز نظامی و اشخاص حقیقی به‌بهانه برجام مجاز نمی‌باشد مگر آنکه موارد به‌صورت جداگانه و با جزئیات به‌تصویب شورای‌عالی امنیت ملی برسد.

    7 ــ دولت و قوای مسلح کشور موظفند به‌منظور حراست از امنیت و منافع ملی کشور و حمایت از متحدین در مقابله با تروریسم، تدابیر لازم را نسبت به تقویت توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های آفندی و پدافندی از جمله هوایی، دریایی، زمینی، موشکی و ایجاد پدافند در مقابل حملات هسته‌ای و ساخت پیش‌ران‌ها، باطری‌های هسته‌ای، تصویربرداری نوترونی و پزشکی هسته‌ای با قوت و جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

    8 ــ دولت و سایر دستگاههای حاکمیتی و عمومی موظفند در چارچوب مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی تدابیر لازم را در نظر بگیرند تا در اثر اجرائی‌شدن برجام به‌هیچ‌وجه اجازه فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در داخل کشور به آمریکا یا دیگر دولتهای خارجی داده نشود و فرصتی برای نفوذ یا سوءاستفاده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در اختیار استکبار جهانی قرار نگیرد.

    9 ــ دولت موظف است منابع مالی آزادشده را در چارچوب قانون در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، سرمایه‌گذاری‌های ضروری و با اولویت نیازهای بخش خصوصی و تقویت صندوق توسعه ملی، صرف کند.

    تبصره 1 ــ وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر سه‌ماه یک‌بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف است هر شش‌ماه یک‌بار گزارش اجرای برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

    تبصره 2 ــ با اجرای این قانون، «قانون الزام دولت به تعلیق اقدامات داوطلبانه در صورت ارجاع و یا گزارش روند هسته‌ای به شورای امنیت» مصوب 1384.9.1، «قانون الزام دولت به تجدیدنظر در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» مصوب 1385.10.6، «قانون صیانت از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران» مصوب 1389.4.29 و «قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران» مصوب 1394.4.2 لغو می‌شود.

     

    صوت ها


    + نوشته شـــده در سه شنبه 94/7/21ساعــت 8:38 عصر تــوسط عباس | نظر
    بسمه تعالی هدف اصلی دشمن ازجنگ نرم استحاله جمهوری اسلامی و تغییر
    بسمه تعالی
    بسمه تعالی
    گروه سیاسی - رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و مدیران رسانه ملی و اعضا شورای نظارت بر صدا و سیما با تبیین اهداف «جنگ نرمِ برنامه ریزی شده، گسترده و همه جانبه نظامِ سلطه با جمهوری اسلامی»، تغییر باورهای مردم را مهمترین هدف این جنگ پیچیده خواندند و با تأکید بر نقش منحصر به فرد رسانه ملی در این کارزار جدی، برنامه ریزی دقیق و عالمانه را برای تحقق وظایف رسانه ملی مورد تأکید قرار دادند.
     
    حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سخنان خود به موضوع اهمیت رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداختند و با اشاره به حرکت عظیم رسانه ای که با کمک رسانه های نوپدید، بوجود آمده گفتند: رسانه ملی در صحنه چنین نبرد عجیب و عظیم و درگیری ناخواسته و ناگزیر قرار دارد که همان عرصه پیچیده و بسیار مهم جنگ نرم است.
    رهبر انقلاب اسلامی افراد صاحبنظر، دلسوز و دارای انگیزه را به مطالعه و بررسی دقیق ابعاد جنگ نرم فراخواندند و گفتند: در جنگ نرم، همان اهداف جنگ سخت دنبال می شود اما بصورتی فراگیرتر و عمیق تر.

    ایشان به برخی پیچیدگی ها و خطرات بیشتر جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت اشاره کردند و افزودند: جنگ نرم برخلاف جنگ سخت، آشکار، قابل فهم و ملموس نیست و حتی در برخی موارد طرف مقابل ضربه خود را می زند اما جامعه هدف، دچار خواب آلودگی و عدم احساس حمله است.

    رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: جنگ های سخت معمولاً موجب برانگیخته شدن احساسات مردم و ایجاد وحدت و انسجام ملی می شود در حالیکه جنگ نرم، انگیزه های مقابله را از بین می برد و زمینه ساز ایجاد اختلاف نیز می شود.

    حضرت آیت الله خامنه ای بعد از بیان خطرات به مراتب بیشتر و نگران کننده تر جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت گفتند: جنگ نرم فقط مخصوص ایران نیست اما در موضوع ایران، هدف اصلی از این جنگ نرمِ فکر شده و حساب شده، استحاله جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر آن است.

    ایشان با تأکید بر اینکه تغییر باطن و سیرت به معنای تغییر انگیزه ها، شعارها، معارف انقلابی و اهداف بزرگ است، افزودند: در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقی ماندن نام «جمهوری اسلامی» و حتی حضور یک معمم در رأس آن مهم نیست، مهم آن است که ایران تأمین کننده اهداف امریکا، صهیونیسم و شبکه قدرت جهانی باشد.

    رهبر انقلاب اسلامی، مسئولان و مردم  را آماج اصلی چنین جنگِ نرمی دانستند و خاطرنشان کردند: در مورد برنامه ریزی که در جنگ نرم برای مسئولان وجود دارد با آنان صحبت کرده و خواهم کرد اما مخاطبان اصلی جنگ نرم مردم به ویژه نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و عناصر فعال هستند.

    حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: آنها بدنبال تأثیرگذاری بر مردم و تغییر طیف وسیعی از باورهای آنان بویژه جوانان و نخبگان هستند که باورهای اعتقادیِ دینی، سیاسی و فرهنگی مردم از جمله این باورها است.

    ایشان گفتند: مردم ما باورهای اعتقادی درخصوص دین، خانواده، مسئله «زن و مرد»، استقلال، مقابله با بیگانه، مردم سالاری اسلامی و مسائل گوناگون فرهنگی دارند و طرف مقابل تلاش دارد این باورها را دستکاری کند و یا تغییر دهد.

    رهبر انقلاب اسلامی، تغییر باور به گذشته را از دیگر اهداف مورد نظر در جنگ نرم برشمردند و تأکید کردند: مردم ما نسبت به رژیم فاسد و مستبد گذشته باورهایی دارند که در جنگ نرم تلاش بر این است تا این گذشته زشت و پلید و سیاه به گذشته ای درخشان و زیبا تغییر یابد.

    حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: آنها می خواهند با تغییر باور به گذشته، نتیجه بگیرند که لزومی به وقوع انقلاب اسلامی برای از بین بردن آن گذشته، وجود نداشته است.

    ایشان تغییر باور به آینده و حال را از دیگر اهداف جنگ نرم دانستند و خاطرنشان کردند: آنها می خواهند به جوان امروزی القاء کنند که وضع کنونی کشور مایه شرمندگی است و رسیدن به پیشرفت در آینده نیز غیرممکن است تا نشاط و تحرک و علم آموزی و امید به آینده را از نسل جوان بگیرند.

    رهبر انقلاب اسلامی ایجاد باورهای غیرواقعی در جوانان نسبت به جهان بویژه امریکا و اروپا و ترسیم  کشورهایی پیشرفته، راحت، امن و بدون مشکل از آنها را یکی دیگر از اهداف جنگ نرم برشمردند و در جمع بندی این بخش از سخنان خود گفتند: هدف اصلی و نهایی جنگ نرم طراحی شده، انحلال درونی و استحاله داخلی جمهوری اسلامی از طریق تغییر باورها و سست کردن ایمان مردم و بویژه جوانان است.

    رهبر انقلاب با اشاره به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن در جنگ نرم افزودند: همه پیشرفتهای روزافزون محیط مجازی در خدمت تحقق اهداف جنگ نرم است اما مهمتر از این امکانات و پیشرفتهای سخت افزاری، لشکر عظیم نخبگان فکری، سیاسی، ادبی، اجتماعی، و فعالان برجسته ارتباطات و رشته های مختلف هنری است که عقبه ی نرم افزاری قوی و تأثیرگذاری را برای تحقق اهداف جنگ نرم فراهم آورده است.

    ایشان برنامه ریزی و کار و تلاش منسجم را از ویژگیهای بارز طراحان و مجریان جنگ نرم برشمردند و خاطرنشان کردند: در همه تولیدات و فراورده های صوتی، تصویری و مکتوب جبهه مقابل ملت ایران، مقاصد و اهداف جنگ نرم، البته عمدتاً بطور غیرمستقیم، پیگیری و القا می شود.

    رهبر انقلاب در همین زمینه ترویج دین حداقلی و دین سکولار را که با هر رفتار شخصی و اجتماعی قابل انطباق است از جمله اهداف پنهان برنامه های عمدتاً اجتماعی رسانه های بیگانه خواندند و افزودند: آنها در پیگیری پیچیده اهداف خود، کاملاً جدی و دارای برنامه هستند اما ما در این زمینه عقب هستیم.

    حضرت آیت الله خامنه ای، تلاشهای رسانه ملی را قابل توجه دانستند و در عین حال افزودند: باید این تلاشها را به عمق برد و اهداف مورد نظر را بدون تظاهر و درشت نمایی، در حد ظرفیت همه برنامه های صدا و سیما به صورت هنرمندانه ترویج کرد تا مخاطبان اقناع شوند و بپذیرند.

    رهبر انقلاب مهمترین کار برای تحقق مشهود اهداف رسانه ملی در قبال جنگ نرم دشمنان را، دست یابی به تحلیلی مبنایی، صحیح و واقع بینانه از شرایط داخلی، منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی خواندند و افزودند: این تحلیل، ذهنها و جهت گیریهای سطوح مختلف مدیریتی و بدنه سازمان را منسجم می کند و پایه همه فعالیتها قرار می گیرد.
     

    حضرت آیت الله خامنه ای، پرهیز از اغراق در تواناییها، توجه به مشکلات، تأثیرناپذیری از تبلیغات گمراه کننده بیگانگان، پرهیز از سطحی نگری، و توجه به ظرفیتهای بالفعل و بالقوه را در دستیابی به تحلیل مبنایی در صدا و سیما مؤثر دانستند و افزودند: مقایسه صحیح موقعیت کشور با دوران متناظر انقلابهای مهم جهانی، می تواند به درک و اقع بینانه از شرایط کشور، کمک کند.

    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مشکلات فراوان، جنگهای داخلی خونین و حتی بازگشت برخی انقلابهای معاصر جهان به رژیم های گذشته افزودند: باید موقعیت کنونی ایران را با موقعیت امریکا در حدود چهل سال پس از اعلامیه مهم استقلال آن کشور و موقعیت فرانسه پس از 4 دهه از انقلاب کبیر فرانسه مقایسه کرد تا شرایط امروز ایران و پیشرفتهای چشمگیر کشور بهتر درک شود.

    رهبر انقلاب که در تبیین ضرورت دست یابی به تحلیل مبنایی و جامع الاطراف در صدا و سیما سخن می گفتند خاطرنشان کردند: در این چارچوب باید سیاه نمایی های بیگانگان را مد نظر داشت و متوجه بود که آنها در تحقق اهداف جنگ نرم، ایران را به جهانیان و حتی به خود ایرانیان واژگونه معرفی می کنند ضمن اینکه تصویر رسانه ای آنها از جهان نیز کاملاً مغرضانه است.

    حضرت آیت الله خامنه ای به مسئولان و مدیران رسانه ملی پیشنهاد کردند برای دستیابی به تحلیلی پایه و واقع بینانه به مقایسه موقعیت جمهوری اسلامی با برخی کشورهای منطقه بپردازند که در 4 دهه اخیر زیر سایه آمریکا زندگی کرده اند.

    ایشان گفتند: این مقایسه نشان می دهد که تسلیم، چه نتایجی دارد و ایستادگی به چه خیرات و پیشرفتهایی منجر می شود.

    رهبر انقلاب پس از تشریح ضرورت برخورداری صدا و سیما از تحلیل مبنایی به عنوان پایه همه تولیدات و برنامه ها در تبیین دومین کار رسانه ملی برای پیگیری محسوس تر و هنرمندانه وظایف خود، تعریف و تدوین یک تفکر مبنایی و اصولی را ضروری خواندند.

    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راهبردهایی که در آغاز مسئولیت آقای سرافراز به رسانه ابلاغ شده تأکید کردند: همه این راهبردها باید دنبال و برای اجرای آنها برنامه ریزی دقیق و عالمانه شود که البته در برخی موارد کارهای خوبی شده است.

    حضرت آیت الله خامنه ای برنامه ریزی عالمانه و دقیق برای تحقق راهبردهای ابلاغی صدا و سیما و راهبردی جمهوری اسلامی را از دیگر ضروریات حرکت رسانه ملی برشمردند.

    ایشان رسانه ملی را رسانه نظام و کشور و انقلاب دانستند و تأکید کردند: صدا و سیما قرارگاه مقدم و فعال مقابله با جنگ نرم است و مدیران و کارکنان رسانه ملی، سرداران و سربازان این جنگ نرم هستند.
    رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از زحمات مدیران و کارکنان رسانه ملی بویژه آقای سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما، ایشان را فردی پرکار، سخت کوش، با همت، منظم، ساده زیست و بدور از تشریفات و تجملات، پاک دست، حساس در مورد بیت المال، شجاع، دارای جسارت در تصمیم گیری و خلاق و مبتکر و نوآور دانستند و خاطرنشان کردند: این ویژگی ها بسیار با ارزش و مورد تحسین است که باید استمرار داشته باشند و برای سازمان صدا و سیما به عنوان یک سازمان فرا قوه ای لازم و ضروری است.

    پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای سرافراز رئیس سازمان صداوسیما گزارشی از برنامه ها و اقدامات این سازمان بیان کرد.

    رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به چالش ها و مشکلات رسانه ملی، گفت: اصلاح ساختار اداری و همچنین اصلاح آیین نامه ها و مقررات، فراهم کردن مقدمات راه اندازی رسانه تعاملی، برنامه ریزی برای تقویت حضور در محیط وب و شبکه های اجتماعی تلفن همراه، افزایش کیفیت تولیدات رسانه ملی از جمله مهمترین فعالیتها و رویکردهای صدا و سیما است.

    وی افزود: پیگیری موضوعات راهبردی همچون گفتمان انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و رشد علمی، تاسیس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی، بازطراحی و راه اندازی شبکه کودک، ایجاد گروه زیبایی شناسی و علوم شناختی، بکارگیری نیروهای جوان و مؤمن در مدیریت های مختلف، افزایش میزان مخاطبان رسانه ملی و افزایش اثرگذاری شبکه های العالم و پرس تی وی، راه اندازی خبرگزاری صداوسیما و حرفه‌ای‌ و روزآمد شدن شبکه خبر، تاکید بر تحلیل و تفسیر رویدادها، راه اندازی کانال های آذری، کردی و اردو در حوزه برون مرزی، بازسازی منابع آرشیوی، توجه به موسیقی دینی و آیینی و انقلابی و توجه به اعتماد و احساس امنیت مردم از دیگر برنامه ها و اقدامات رسانه ملی بوده است.

    + نوشته شـــده در سه شنبه 94/7/21ساعــت 7:35 صبح تــوسط عباس | نظر
    دروغ هایی که صالحی در مجلس گفت حجه الاسلام سید محمود نبویان دروغ
    بسمه تعالی
    حجه الاسلام سید محمود نبویان

    دروغ هایی که صالحی در مجلس گفت

    یکشنبه 19 مهر 1394 روز بدى براى مجلس شوراى اسلامى بود. زیرا کلیات طرحى به تصویب رسید که تایید توافقى (برجام) است که منافع ملى و امنیت کشور را به خطر خواهد انداخت و بدتر اینکه اکثر تحریم ها نیز لغو نخواهد شد. اما از طرف دولت، آقای دکتر صالحى با حالت بسیار عصبانى صحبت کرد. و با این حالت اطلاعاتى خلاف واقع را بیان نمود. ایشان بعد از 3 بار قسم جلاله خوردن، گفت (به این مضمون): هیچ توقفى در برنامه هسته اى ایران در برجام وجود ندارد!
     
    من از این سخن آقاى صالحى بسیار شگفت زده شدم؛ زیرا در برجام موارد متعددى در برنامه هسته اى ایران متوقف شده است. جلو رفتم و در آن شلوغى به آقاى صالحى گفتم؛ چرا اطلاعات "نا صحیح و خلاف واقع" را بیان مى کنید؟
     
    برای روشن شدن امر 3 مورد را به عنوان نمونه بیان مى کنم...
     
    1.در برجام باز فرآوری ممنوع شده است. (متن انگلیسى: ضمیمه اول صفحه 7 بند 18 و متن فارسى: صفحه 24 بند 18)
     
    2. حتى دانش و تحقیق و توسعه در زمینه باز فرآورى هم ممنوع مى باشد. (متن انگلیسى: مقدمه 8 بند 12 ضمیمه اول صفحه 7 بند 18 و متن فارسى: صفحه 8 بند 12 و صفحه 24 بند 18)
     
    3. داشتن بیش از 1 راکتور آب سنگین ممنوع است. (متن انگلیسى: ضمیمه اول صفحه 6 بند 16 و متن فارسى صفحه 23 بند 16)
     
    به نظر شما موارد بیان شده -توقف- در برنامه هسته اى ایران نیست؟ آیا آقاى صالحى از وجود این موارد در متن برجام بى خبر است؟ این سخن آقاى صالحى من را به یاد سخن دیگرش مى اندازد که در مورد راکتور آب سنگین اراک به این مضمون گفته بود: این یکى از مواهب الهى است که آمریکا از ما تعهد گرفته است که راکتور اراک را نابود کنیم، چون اگر راکتور اراک تکمیل و راه اندازى مى شد، انفجار خطرناک هسته اى رخ مى داد.. .
     
    ما در بازدیدى که از اراک داشتیم از "سازنده و متخصص" آن راکتور پرسیدم آیا ادعاى آقاى صالحى درست است؟؟!! آن فرد متخصص بسیار تعجب کرده و کاملا سخن ایشان را تکذیب کرده است.
     
    به نظر شما چرا آقاى صالحى چنین سخنان "خلاف واقعى" را به مردم مى گوید؟

    + نوشته شـــده در سه شنبه 94/7/21ساعــت 7:14 صبح تــوسط عباس | نظر
       1   2      >