سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وزیر اطلاعات: از 18 میلیون دلار خبر داشتیم

یکی از معاونان من به یک مسوول ارشد عربستانی گفت شما قرار است در فلان تاریخ جشنی برگزار کنید که از معاندین نظام ما برای شرکت در آن دعوت کرده اید و قرار است کمک 18 میلیون دلاری نیز به آنها داشته باشید..

بولتن نیوز: وزیر اطلاعات با اشاره به پخش مستندی از باشگاه خبرنگاران در شبهای گذشته از رسانه ملی گفت: کشورهای منطقه ما در فتنه 88 حضوری فعال داشتند برای مثال شما برنامه شبهای گذشته رسانه ملی را دیدید که مشخص شد چه کسانی در مجلس امیر عبدالله شرکت داشتند  ...

به گزارش  باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در همایش "مسجد، حماسه حضور دشمن‌شکن" که صبح امروز(پنج‌شنبه) با حضور دو هزار نفر از ائمه جماعات استان تهران برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در 14 بهمن ماه گفت: رهبری فرمودند مهمترین نقطه قوت جمهوری اسلامی در 33 سالی که از آن می گذرد غلبه بر تمامی چالش ها تا به امروز بوده است   .

 به ماهیت کار اطلاعاتی وزارت اطلاعات بیان کرد: به دلیل ماهیت کار اطلاعاتی،این وزارت، اطلاعات اندکی را به اطلاع عموم می رساند و این در حالیست که از منظر دستگاه اطلاعاتی جنگ نرم و همه جانبه ای علیه جمهوری اسلامی در حال انجام است  .

 

***طراحی گسترده دشمن در تمامی حوزه‌ها با توسل به جنگ نرم

 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وقتی صحبت از جنگ نرم می شود عده ای در چارچوب مطالعات کتابخانه ای به جمع بندی می رسند گفت: وزارت اطلاعات با استناد به مدارک و اطلاعات دقیقی که در اختیار دارد می گوید که دشمن طراحی گسترده ای در همه حوزه ها علیه جمهوری اسلامی داشته و البته این جنگ نرم آسیب هایی را برای ما به وجود آورده ولی در کنار این تهدیدات فرصت های مناسبی نیز برای جمهوری اسلامی رقم خورده است.

 

مصلحی با اشاره به جنگ نرم و واژه شناسی این جنگ براساس گفتمان رهبری تاکید کرد: جنگ نرم جنگی  آرام، بدون سرو صدا، بدون احساس و علیه جبهه خودی است که دارای اهداف متعدد و تغییرات استراتژیک در جبهه های مختلف است.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های جنگ نرم تاثیر گذار بودن این جنگ است؛ چرا که جنگ نرم مخاطب ساز، آسیب آفرین، تضاد آفرین و یآس آفرین است.

 

مصلحی افزود: با این فرض ما به عمق و پیچیدگی طراحی و معادله دشمنان پی می بریم که ببسیاری از کارشناسان به سادگی قادر به تشخیص جبهه های مختلف جنگ نرم از یکدیگر نیستند.

 

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: بصیرت، بصیرت بخشی و عنصر بصیرت پذیری از مهمترین لوازم ایجاد بصیرت در جامعه است .

 

*** راهپیمایی 22 بهمن، نشانه بصیرت‌پذیری مردم بود

 

وزیر اطلاعات با اشاره به حضور پرشکوه و دشمن شکن در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن، نشان‌دهنده بصیرت پذیری مردم بود چرا که در وضعیت فعلی اقتصادی و تحریم‌ها، مردم با حضور به موقع خود که به تعبیر رهبری از آن به عنوان موقعیت شناسی و بصیرت پذیری مردم یاد کردند فتنه های دشمنان خنثی شد.

 

مصلحی با اشاره به اینکه موضوع جنگ نرم و هجمه دشمن نقطه بسیار قابل توجهی است گفت: مقام معظم رهبری از سال 68 به بعد جنگ نرم و بحث تهاجم فرهنگی را براساس اهمیت آن در سال های مختلف با عنوان های مختلفی به کار بردند که این عنوان ها همچون مبارزه فرهنگی جبهه فرهنگی، بیماری فرهنگی، توطئه فرهنگی، سلطه فرهنگی، کارزار فرهنگی، نبرد فرهنگی، انحطاط فرهنگی بوده و عنوان جنگ نرم آخرین عنوانی است که ایشان در سال 88 به کار بردند.

 

مصلحی افزود: من به عنوان مسئول دستگاه اطلاعاتی کشور تاکید می کنم که تمامی این واژه ها و به کار گیری آن از جانب مقام معظم رهبری در واکنش و برمبنای طراحی ها و برنامه ریزی های دشمن بوده چرا که در این برنامه ریزی ها دشمن در تمامی مقاطع با توجه به موضوعات روز اقدام کرده است.

 

.

 

وزیر اطلاعات ادامه داد: مسئله خواص واژه ای است که رهبری طی 12 سال گذشته بارها در دو مفهوم مثبت و منفی آن را تعریف کردند جنبه مثبت تعریف رهبری از خواص یعنی به کار بردن کلماتی همچون خواص مذهبی، خواص جبهه حق، خواص اهل حق و خواص با بصیرت و جنبه منفی خواص که در بیانات مقام معظم رهبری به کار برده شده با کلماتی همچون، خواص مردود، خواص بی بصیرت، خواص غافل، خواص فرصت طلب، خواص مطرود، خواص غرب گرا، خواص دنیا زده، خواص ترسو و فاقد شجاعت بوده است.

 

*** تلاش جمعی تمام گروههای معاند برای براندازی نظام در فتنه 88

 

وزیر اطلاعات در تحلیل شرایط داخلی و حوادث فتنه 88 و تحولات پس از آن بیان کرد: فتنه 88 وضعیتی را داشت که همه گروه ها معاند انقلاب از جمله آمریکایی ها، موساد ومنافقین و تمامی مجموعه ها دست به دست هم داده بودند تا نظام را براندازند.

وی با اشاره به پخش مستندی از باشگاه خبرنگاران در شبهای گذشته از رسانه ملی گفت: کشورهای منطقه ما در فتنه 88 حضوری فعال داشتند برای مثال شما برنامه شبهای گذشته رسانه ملی را دیدید که مشخص شد چه کسانی در مجلس امیر عبدالله شرکت داشتند،مهاجرانی و نوری زاده در آن مجلس دعوت بودند.

وی در ادامه به سفر چندی پیش خود به عربستان اشاره و به بیان خاطره ای پرداخت و گفت: یکی از معاونان من در آن سفر به یک مسوول ارشد عربستانی گفت شما قرار است در فلان تاریخ جشنی برگزار کنید که از معاندین نظام ما برای شرکت در آن دعوت کرده اید و قرار است کمک 18 میلیون دلاری نیز به آنها داشته باشید.

وی افزود: این که این اطلاعات را از کجا بدست آورده ایم سبب حیرت مقامات عربستان شده بود.

 

*** هدایت آشوبهای داخلی از طریق فضای مجازی

 

وی با اشاره به اینکه باید در مقطع کنونی که نظام با تهدیدات جدیدی روبرو است، گفت: نمونه بارز به وجودآمدن تغییرات جدید در تهدید دشمن علیه نظام، به وجود آمدن شبکه های اجتماعی در اینترنت است که در جریانات فتنه 88 ما بارها شاهد هدایت افراد از طریق سیستم های کامپیوتری در فضای سایبری بودیم.

 

وریر اطلاعات با اشاره به موتورهای جستجوی اینترنتی بعنوان ابزار جاسوسی آمریکا گفت: وقتی واژه ای را در اینترنت جستجو می کنید اطلاعات مورد درخواست، شما داده نمی شود بلکه اطلاعات متناسب با راهبرد تهدیدات جدید و جنگ روانی آمریکا در اختیار شما قرار می گیرد.

 

مصلحی ادامه داد: راهبرد دیگر دشمن حاکمیت دوگانه بود و بعد از به نتیجه نرسیدن این مسئله، دشمن به سراغ مهار داخلی یعنی ضربه زدن  به نظام جمهوری اسلامی از درون رفت که این ضربه از طریق فتنه 88  نمایان شد .

 

مصلحی با اشاره به اینکه سایت وزارت کشور در زمان انتخابات هک شده بود بیان کرد: شخص هکر اکنون در اختیار ما است و دشمنان بعد از هک سایت وزارت کشور خود به این نتیجه رسیدند که در انتخابات تقلبی رخ نداده است .

 

مصلحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انتخابات مصونیت بخش است، گفت: کلید واژه فرمایشات رهبری حضور گسترده، مجلس صالح و قوی، رقابت سالم، دقت مجریان و مراقبت مردم و مسولین از امنیت کشور و حفظ هوشیاری آنان است.

 

*** راهبرد جریانات فتنه‌گر و معاند برای چالش در انتخابات

 

وزیر اطلاعات با اشاره به این که حضور گسترده مردم در انتخابات می تواند به الگو گیری بیش از پیش جمهوری اسلامی در جهان اسلام کمک کند، بیان کرد: تلاش دشمن بر این است که با کاهش حضور مردم در انتخابات بگوید که حضور مردم ایران کمتر از حضور مردم مصر در انتخابات بوده و این موضوع شکننده است .

 

وزیر اطلاعات با اشاره به طراحی های دشمن برای تمامی گروه های نظام بیان کرد: براساس اطلاعاتی که در اختیار وزارت اطلاعات است، دشمن برای تاثیری گذار بر انتخابات، تلاش خود را در جهت تاثیری گذاری بر مسئولین نظام، تاثیر گذاری بر جریانات سیاسی، تلاش و برنامه ریزی برای تاثیر گذاری بر مردم و افکار عمومی جامعه متمرکز کرده است.

 

وزیر اطلاعات ادامه داد:‌ تلاش برای برجسته‌سازی کاذب اختلاف میان مسئولین، بحران سازی پیرامون مسائل تحریم، معطوف کردن  مسئولین نظام به امور دیگر و همچنین ایجاد نگرانی و ترس در زمینه مدیریت اقتصادی کشور از برنامه های دشمن برای گروه های مختلف در آستانه انتخابات است.

 مصلحی گفت: سرویس های اطلاعاتی اسراییل، فرانسه و انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی و همچنین نمایندگان فتنه گران با استقرار یافتن در این سرویس ها به عنوان حلقه خارجی عمل می کنند و در داخل هم حلقه دیگری شکل گرفته که این دو با یکدیگر ارتباطات مستمر دارند و یکی از مباحث مشترکی که دنبال می کنند تحریم و فضا سازی منفی از انتخابات برای مردم و تحریک گروه ها برای عدم مشارکت در انتخابات و همچنین تلاش برای ایجاد شکاف در مجموعه گفتمان ارزش مداری است که رهبری آن را طراحی کرده‌اند.

 

مصلحی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در رقابت های سالم انتخاباتی تاکید می کنند گفت: تاکید ایشان بر رقابت های انتخاباتی سالم برای این است که افراد پایبند به نظام در رقابت های انتخاباتی خود مراقب اقدامات خود باشند .

 

*** ایجاد شوک های کاذب اقتصادی؛ دامن زدن به القائات دشمن

 

مصلحی با اشاره به ایجاد شوک های کاذب در زمینه اقتصادی به خصوص در مسائل سکه و ارز اظهار داشت: بعضی از افراد داخل که جزو مجموعه نظام بودند در شوک بازار سکه و ارز مبالغ میلیاردی سکه خریده بودند و تحت القای دشمن قرار گرفته بودند و با بی توجهی خود به اقدامات دشمن دامن می زدند .

 

مصلحی تاکید کرد: بحران سازی در ابعاد مختلف به خصوص در زمینه اقتصادی و سیاه نمایی از مسایل کشور در دستور کار جریان فتنه قرار دارد.

 

 مصلحی با اشاره به فراخوان 25 بهمن فتنه گران برای ایجاد آشوب و اغتشاشات در کشور وسایر نقاط کشور بیان کرددیدیم که فتنه گران از مردم جوابی نگرفتند و بعد از فراخوان آنان در 25 بهمن هیچ اتفاقی در کشور رخ نداد.

 

*** آمریکا به طور جدی نگران الگوگیری و الگو پذیری کشورهای عربی از جمهوری اسلامی است

 

وی ادامه داد: در اجلاس بیداری اسلامی که با حضور جوانانی از کشورهای مختلف اسلامی در تهران برگزار شد ما شاهد بازخوردهای بازگشت این جوانان به کشورهای خودشان بودیم و همین جوانان در  اینترنت شبکه مجازی راه اندازی کرده اند.

 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/11/30ساعــت 10:22 عصر تــوسط عباس | نظر
مشروح اولین جلسه محاکمه 32 متهم فساد مالی اخیر
بسمه تعالی
مشروح اولین جلسه محاکمه 32 متهم فساد مالی اخیر
سلطان رشوه ایران چگونه همه قوانین را دور زد؟/باند سازمان یافته ای به نام گروه آریا

خبرگزاری فارس: نماینده دادستان تهران در بخشی از جلسه محاکمه با بیان اینکه باید متهم ردیف اول را سلطان رشوه نامید گفت: خیلی‌ها حرص و طمع داشتند که با او ارتباط برقرار کنند و مبلغی بگیرند زیرا مشهور شده بود هر کس با او دست بدهد پولی دریافت می‌کند.

خبرگزاری فارس: سلطان رشوه ایران چگونه همه قوانین را دور زد؟/باند سازمان یافته ای به نام گروه آریا

 

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، اولین جلسه محاکمه 32 متهم پرونده فساد مالی اخیر صبح امروز در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ناصر سراج برگزار شد.

ساعت 9:10 دقیقه بود که 32 نفر از متهمان پرونده فساد مالی در دادگاه حاضر شدند. همچنین وکلای متهمان و برخی از اقوام آنها نیز در محل برگزاری دادگاه حاضر هستند.

ساعت 9:30 دقیقه بعد از قرائت قرآن، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران بخشی از روند شکل‌گیری گروه توسعه سرمایه‌گذاری آریا را عنوان کرد و سپس قرائت کیفرخواست 220 صفحه‌ای پرونده 12 هزار صفحه‌ای را به فراهانی نماینده خود سپرد.

جعبه‌ای حاوی بخشی از اسناد و مدارک پرونده فساد مالی اخیر که از متهمان به دست آمده است تحت‌الحفظ به دادگاه آورده شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در قرائت کیفرخواست متهمان پرونده فساد مالی اخیر با قرائت فراز‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت برخورد همه جانبه با مفاسد اقتصادی در تشریح شکل‌گیری گروه توسعه سرمایه‌گذاری امیر‌منصور آریا اظهار داشت: صاحبان اصلی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری آریا 4 فرزند ذکور شخصی به نام منصور‌خان در منطقه شهرستان رودبار بودند.

وی ادامه داد: این برادران قبل از راه‌اندازی شرکت آب‌معدنی داماش زندگی بسیار معمولی داشتند تا اینکه تصمیم به راه‌اندازی این شرکت گرفتند.

پرونده باند سازمان یافته گروه آریا مصداق اقدام مجرمانه علیه امنیت اقتصادی است

در ابتدای این جلسه، دادستان تهران در مقدمه کیفرخواست صادره علیه متهمان اظهاراتی به شرح ذیل ایراد کرد:

ریاست محترم دادگاه انقلاب اسلامی تهران

با سلام و تحیت؛

نظام مقدس جمهوری اسلامی که مرهون ایثار جان و مال هزاران شهید و انسان‌های پاک ضمیر بوده است بر اساس اعتقاد به حق و عدل بنا شده که این معنا در اولین اصل قانون اساسی ایران و نیز اصل سوم همان قانون مورد تصریح قرار گرفته است. اصل سوم دولت را موظف نموده تا همه‌ی امکانات خود را صرف ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا، مبارزه با مظاهر فساد و تباهی و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون نماید و بر همین اساس مقام معظم رهبری به مناسبت‌های مختلف متذکر این بحث شده‌اند که مهم‌ترین آن بیانات ایشان در فرمان هشت ماده‌ی در زمینه‌ی مبارزه با فساد است که به جهت اهمیت فرازهایی از آن ذکر می‌شود:

«حکومتی که مفتخر به الگو ساختن نظام علوی است، باید در همه حال تکلیف بزرگ خود را کم کردن فاصله‌‌ی طولانی خویش با نظام آرمانی علوی و اسلامی بداند، و این، جهادی از سر اخلاص و همتی سستی‌ناپذیر می‌طلبد. اگر دست مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات حکومتی قطع نشود، و اگر امتیازطلبان و زیاده‌خواهان پرمدعا و انحصارجو طرد نشوند، سرمایه‌گذار و تولیدکننده و اشتغال‌طلب، همه احساس ناامنی و نومیدی خواهند کرد و کسانی از آنان به استفاده از راه‌های نامشروع و غیرقانونی تشویق خواهند شد.

به مسئولان خیرخواه در قوای سه‌گانه بیاموزید که تسامح در مبارزه‌ با فساد، به نوعی هم‌دستی با فاسدان و مفسدان است.

اعتماد عمومی به دستگاه‌های دولتی و قضایی در گِرو آن است که این دستگاه‌ها در برخورد با مجرم و متخلف، قاطعیت و عدم تزلزل خود را نشان دهند. مبارزه‌ با مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از ثروت‌های ملی، موجب امنیت فضای اقتصادی و اطمینان کسانی است که می‌خواهند فعالیت سالم اقتصادی داشته باشند. تولیدکنندگان این کشور، خود نخستین قربانیان فساد مالی و اقتصاد ناسالم‌اند.

ضربه عدالت باید قاطع، در عین حال دقیق و ظریف باشد. در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچ کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند با عذر انتساب به این‌جانب یا دیگر مسؤولان کشور، خود را از حساب‌کِشی معاف بشمارد با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد.

اهمیت بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن جهت است که تأمین امنیت به عنوان نیاز همه‌ی افراد و جوامع از وظایف اصلی حکومت است. تبیین مولفه‌های امنیت و ابعاد آن، مستلزم بررسی دوران‌های مختلف است؛ زیرا تحولات مربوط به امنیت به حدی است که می‌توان از آن به عنوان انقلاب در مفهوم امنیت نام برد. در گذشته، ناامنی و خدشه به امنیت کشورها از ورای مرزها نشأت می‌گرفت؛ اما در عصر حاضر توسعه‌ی ابعاد امنیت از بعد نظامی به ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مانند آن، موجب شده است در ارزیابی میزان امنیت یک کشور، علاوه بر توجه به تهدیدهای نظامی، به برخورداری مردم از رفاه و آسایش خاطر در همه‌ی عرصه‌ها نیز توجه شود. بدین‌معنا، مولفه‌های امنیت روز به روز در حال تحول است و به جرأت می‌توان از امنیت اقتصادی، به عنوان یکی از ابعاد امنیت نام برد، و تحقق سلامت در عرصه‌های اداری و اقتصادی را به عنوان شاخص تشخیصِ آن ذکر کرد، و بر همین اساس ابتنای جمهوری اسلامی بر قسط و عدل و استقلال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به خوبی لحاظ گردیده است.

امروزه دولت‌ها در تأمین امنیت از راهکارهای متفاوتی از جمله ابزارهای نظام عدالت کیفری بهره می‌گیرند. تحقق امنیت اقتصادی که بی‌ارتباط با دیگر ابعاد امنیت نیست؛ از یک سو مستلزم وجود قوانین و مقررات؛ و از دیگر سو مستلزم پیش‌بینی سازوکارهای متعدد در برخورد با عوامل تهدیدکننده‌ی امنیت و آسیب‌رساننده‌ی به آن است. قانون تضمین‌کننده‌ی امنیت بوده و قوه‌ی قضاییه به عنوان ناظر بر اجرای قانون و مجری آن، اجراکننده‌ی تضمین‌ها است.

ریاست محترم دادگاه؛

همگان می‌دانند نظام جمهوری اسلامی ایران طی چند دهه در مقابل همه فشارهای دشمنان و 8 سال جنگ تحمیلی و اقدامات تخریبی و تروریستی بی‌امانِ داخلی و خارجی و فشارهای وارده از تحریم‌های اقتصادی مثل کوه استوار ایستاد و ضمن تحمل همه فشارها و مصائب به سازندگی و توسعه همه جانبه کشور پرداخته است و ایران عزیز را به کارگاهی فعال و پویا تبدیل کرد. دشمن که از تحمیل جنگ و آتش زدن مزارع و کشتن جهادگران، دانشمندان و مبتکران طرفی نبست، سعی در اخلال در نظام اقتصادی کشور نمود و بعضی از افراد سودجو و زیاده‌خواه نیز همراه با دشمن با سوءاستفاده از فرصت و بعضاً با استفاده از قدرت و ارتباطات ناصحیح، از منابع بانکی و انفال در جهت منافع شخصی خود بهره بردند و نه تنها مانع پیشرفت و تولید و افزایش ثروت ملی شدند، بلکه با خدشه بر اعتماد مردم و فعالیت سالم اقتصادی ضرباتی بر نظام وارد کردند. به همین جهت از سال‌ها پیش نظر مسئولان و دلسوزان کشور و نظام به پدیده‌ فساد مالی و زیان‌های مهلک ناشی از آن جلب شد، و در رأس همه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به مناسبت‌های مختلف خطر فساد مالی را متذکر شدند و همگان را به مبارزه بی‌امان با آن فراخواندند.

با پیدایش فساد مالی، اختلاف طبقانی و فقر و بی‌عدالتی به وجود می‌آید و انگیزه‌ کار و تولید را تضعیف می‌کند و برای عده‌ای ثروت‌های بادآورده فراهم می‌شود و با تکاثر ثروت در دست عده‌ای معدود، دست‌اندازی به قدرت نیز پیدا خواهد شد. بدون تردید با پیوند نامیمون ثروت و قدرت به نظامی اسلامیِ مبتنی بر عدالت و ارزش‌های الهی ضربه کاری وارد می‌شود.

فساد مالی نه تنها مانع بزرگی برای تحقق اهداف نظام اسلامی است بلکه فساد اقتصادی سازمان‌یافته هر نظامی را متلاشی می‌کند و از این رو پیوند نامیمون ثروت و قدرت در دنیا به یک نگرانی عمومی تبدیل شده است و موجب تصویب معاهدات بین‌المللی مختلف برای مبارزه با فساد شده است.

آثار و پیامدهای فساد مالی آن چنان برای هر نظام و کشور مضر است که بسیاری از کشورها شدیدترین مجازات را برای مفسدین اقتصادی لحاظ کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران نیز برای مفسدین اقتصادی از همان دهه‌ی اول انقلاب به بعد در چند قانون بعضی از مفسدین اقتصادی را به عنوان مفسد فی‌الارض شناخته و برای آنان مجازات افساد فی‌الارض پیش‌بینی شده است. در مورد پیشگیری از فساد مالی و مبارزه با آن، همه قوا و همه دستگاه‌ها مسؤولیت دارند و البته وظیفه‌ دستگاه قضایی در این خصوص خطیرتر و سنگین‌تر است. قوه قضاییه باید با مفسدین و کسانی که جرم آن‌ها ثابت شد بدون اغماض و تبعیض برخورد کند که برای دیگران عبرت و بازدارنده باشد و از طرفی باید نهایت دقت و احتیاط را داشته باشد که خدشه‌ای بر فعالیت‌های سالم اقتصادی و جرأت و جسارت فعالان در این عرصه وارد نشود.

ریاست محترم دادگاه:

صاحبان اصلی شرکت سرمایه‌گذاری آریا، چهار فرزند ذکور منصورخان امیرخسروی، از ملاکین منطقه‌ی عمارلو در شهرستان رودبار می‌باشند. برادران خسروی پیش از تأسیس شرکت آب معدنی داماش، زندگی کاملاً معمولی داشتند، تا این که چند سال قبل، تصمیم به اخذ وام و تأسیس یک واحد صنعتی تولید آب معدنی در منطقه‌ی داماش شهرستان رودبار گرفتند. آنان در همان گام اول برای تسریع در روند اجرایی و پیش‌برد اهداف خود، با ارتباط‌های ناصحیح با برخی عناصر اجرایی و سیاسی و پرداخت رشوه اولین قدم را برداشتند و ثروتی کسب نمودند. این ارتباط‌های ناصحیح و پرداخت رشوه و کسب درآمد نامشروع به کام آنان شیرین آمد. آنان در سال 1385 شرکتی به نام «توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا» تأسیس کردند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ اقدامی در آلوده‌سازی افراد و عوامل موثر دستگاه‌ها فروگذار نکرده‌اند. طبق اسناد موجود در پرونده، ده‌ها مورد پرداخت رشوه به برخی از کارکنان، مدیران بانک‌ها و افراد و برخی دستگاه‌های اجرایی تحت عناوین مختلف صورت گرفته است.

ریاست محترم دادگاه

بخشی از کیفرخواست اتهامات متهم ردیف اول

فراهانی نماینده دادستان تهران در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان فساد بزرگ بانکی که از صبح امروز در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی سراج برگزار شده است ، پس از اظهارات دادستان تهران، فراهانی نماینده دادستانی تهران به قرائت گردشکار پرونده و نیز اتهامات متهم «م . الف » متهم ردیف اول این پرونده پرداخت.

وی گفت : آقای « م . الف » مدیرعامل شرکت توسعه­ سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا و رییس هیئت مدیره شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، طی سال‌های گذشته مبادرت به تأسیس و یا خرید شرکت‌های متعدد به‌رغم زیان‌ده بودن آن‌ها کرده و با استفاده از مقررات جاری وقت که به تناسب شرایط حاکم بر اقتصاد کشور وضع گردیده‌اند، پس از برقراری ارتباط با بعضی از مدیران بانکی و اشخاص صاحب نفوذ، از سیاست‌های انبساطی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بهانه‌ کارآفرینی و اشتغال، سوءاستفاده کرده و منابع هنگفتی را از شبکه بانکی کشور جذب می‌نماید.

فراهانی اضافه کرد: در ادامه، آقای م. الف برای وسعت بخشیدن به دامنه اخذ تسهیلات و فرار از مقررات سیستم بانکی، با تبانی و همکاری دو متهم دیگر پرونده ظرف کمتر از یک سال تعداد دهها فقره گشایش اعتبار اسنادی ایجاد و تنزیل می‌‌کند در حالی که در هیچ کدام از گشایش‌های تنزیل شده، کالایی بین دو شرکت مبادله نمی‌گردد و صرفاً به همان اسناد صوری اکتفا شده است این درحالی است که هشدارهایی نیز در زمینه سوء عملکرد گروه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا از سوی کمیسیون اصل نود به بانک مرکزی و برخی از بانکها ارایه شده بود.

فراهانی در ادامه به شیوه های سوء استفاده متهم ردیف اول این پرونده از اشخاص پرداخت و در خصوص متهمان دیگر این پرونده نیز گفت : دسته‌ اول از متهمان به عنوان شرکای اصلی متهم ردیف اول نیز محسوب می‌گردند که در تمام مراحل و عملیات مادی این فرایند، از جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول، مبادله‌ اسناد گشایش اعتبار اسنادی، ایجاد شرکت‌هایی در ظاهر غیروابسته به گروه امیرمنصور آریا، انتقال و تبدیل عواید و وجوه ناشی از گشایش‌ها از طریق شرکت‌ها و افراد واسطه یا خرید املاک، شرکت داشته‌اند.

وی ادامه داد: دسته دوم از متهمان کسانی هستند که به عنوان شریک آقای م . الف در این فرایند اقدام کرده‌اند، دسته سوم از این متهمان، اشخاصی هستند که ارتباط آقای م . الف با مدیران بانک‌ها را جهت تبانی، برقرار کرده‌اند، دسته‌ چهارم از این متهمان، اعضای هیئت مدیره شرکت‌هایی هستند که متقاضی تنزیل گشایش‌های اعتبار اسنادی صوری گردیده‌اند که بعضی از آنها به طمع کارمزد وجوه، به این عمل مبادرت کرده‌اند. بعضی نیز به انگیزه اخذ دستمزد و حقوق گزاف در ارتکاب بزه شرکت کرده‌اند، دسته‌ پنجم، برخی کارکنان گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا هستند که عالمانه و با توجه به رابطه‌ استخدامی ایشان و دریافت حقوق گزاف، هر یک قسمتی از بزه را عهده‌دار بوده‌اند و دسته‌ ششم اعضای کمیته‌ اعتبارات و هیئت مدیره، بازرسی و اداره مناطق آزاد برخی بانکها می‌باشند که بعضاً در انجام وظایفشان، در حفظ وجوه دولتی، تفریط و اهمال کرده‌اند و یا بعضاً عالمانه و عامدانه در تکمیل این فرایند اقدام کرده‌اند.

نماینده دادستان تهران در پایان موارد اتهامی متهم ردیف اول را افساد فی الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تبانی و فساد در شبکه­ بانکی کشور و توسل به روش‌های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی، با علم به مؤثر بودن موضوع در مقابله و اضرار به نظام و مشارکت در کلاهبرداری کلان و تحصیل مال از طریق نامشروع جمعاً به مبلغ 000/000/400/554/28 ریال با تشکیل و رهبری یک شبکه­ سازمان‌یافته برای ارتکاب جرایمی نظیر ارتشاء، اختلاس، کلاهبرداری، جعل و استفاده از اسناد مجعول و صوری، شرکت در پول‌شویی از طریق مصرف عواید حاصل از جرم پرداخت بیش از سی فقره رشوه، استفاده از اسناد مجعول متعدد مرتبط با گشایش­های اعتبار اسنادی تنزیل شده و معاونت در جعل اسناد و تسهیل وقوع بزه اعلام کرد.

نماینده دادستان در پایان این گزارش ضمن اشاره به مستندات قانونی، خواستار مجازات برای متهم ردیف اول شد.

مه آفرید خسروی: اتهامات را قبول ندارم

در ادامه رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر مه‌آفرید امیرخسروی متهم ردیف اول پرونده در جایگاه قرار گرفت و قاضی سراج اتهامات وی را که شامل افساد فی‌الارض، شرکت در پولشویی، پرداخت رشوه، استفاده از اسناد جعلی و معاونت در جعل اسناد بود برای وی تفهیم کرد.

قاضی سراج در تشریح این اتهامات گفت: وی متهم به افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه سازمان یافته برای ارتکاب جرائمی مانند ارتشاء، اختلاس، کلاهبرداری، جعل و استفاده از اسناد مجعول به حجم 28 تریلیون و 544 میلیارد و 400 میلیون ریال است.

سراج درباره اتهامات متهم در زمینه پرداخت رشوه گفت: متهم تاکنون به 30 فقره رشوه اعتراف کرده که حدود 14 فقره آن مربوط به مدیرعامل فراری بانک ملی و افراد دیگر است که پرونده در این زمینه مفتوح است.

سراج گفت: پرداخت 24 میلیارد و 500 میلیون ریال به رئیس شعبه گروه ملی بانک صادرات اهواز، پرداخت یک میلیارد و 70 میلیون ریال به این فرد برای پرداخت به کارکنان شعبه مرکزی کیش، پرداخت 90 میلیون ریال به متهم ردیف 9 که یکی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت است، پرداخت 550 میلیون ریال به رئیس شعبه بانک پارسیان شعبه پامنار و بانک تات شعبه بازار مبل، پرداخت 266 هزار دلار و 350 میلیون ریال به یکی از مسئولان وزارت راه، پرداخت چند فقره رشوه به مبالغ 113 هزار یورو و 202 هزار یورو و 800 میلیون ریال به افراد مختلف از جمله یکی از مسئولان وزارت راه و وزارت اقتصاد، پرداخت 168 هزار یورو به مدیر کل راه و ترابری یکی از شهرستان‌ها از جمله موارد مطروحه در زمینه پرداخت رشوه از سوی متهم است.

در ادامه جلسه متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهامات را به طور کلی قبول ندارم، گفت: از ملت ایران، خانوده شهدا و رهبر معظم انقلاب پوزش می‌طلبم زیرا قبول دارم که یکسری عملیات خلاف قانون را انجام داده‌ام.

وی ادامه داد: قرار بود کارمندان تحت امر من آزاد شوند ولی برای آنها بعضا قرارهای بسیار سنگینی گذاشته شد در حالی که من پذیرفته بودم که کارمندان من هیچ نقشی در این قضیه نداشته و رهبری این اقدامات توسط من صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: تاکنون 6 ماه و نیم در سلول انفرادی بودم و هیچ یک از گزارش‌های مربوط به پرونده را نخوانده‌ام و فقط حدود دو ساعت با وکیلم حرف زده‌ام.

قاضی سراج خطاب به متهم گفت: این تازه شروع جلسات محاکمه است و به شما برای خواندن جزء به جزء پرونده وقت کافی داده خواهد شد.

وکیل متهم: دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد

در ادامه این جلسه وکیل مدافع متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان این نکته که بر اساس صحبت‌‌های مقدماتی متهم، من تنها چند ساعت با وی صحبت کرده‌ام،‌ گفت: با توجه به عنوان اتهامی افساد فی‌الارض و اخلال در نظام اقتصادی باید بگویم بحث اول ما ایراد صلاحیت است که باید بررسی شود اساسا این موضوع در صلاحیت دادگاه انقلاب هست یا خیر؟

قاضی سراج خطاب به وکیل متهم که رسیدگی به این پرونده را در صلاحیت دادگاه انقلاب نمی‌دانست، گفت: بر اساس مصوبه سال 67 مجمع تشخیص مصلحت نظام این موضوع در صلاحیت دادگاه انقلاب است و بر اساس تفسیر شورای نگهبان هیچ قانونی نمی‌تواند قانون مجمع را نقض کند و در صورت تعارض موارد قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام لازم‌الاجرا است.

وی ادامه داد: موضوع تبصره 6 قانون اخلال‌گران نظام اقتصادی رسیدگی به این موارد را در صلاحیت دادگاه انقلاب دانسته است.

سراج همچنین در پاسخ به ادعای وکیل متهم که هنوز پرونده را کاملا مطالعه نکرده‌ایم، گفت: پرونده را کاملا در اختیار شما قرار خواهیم داد.

متهم: از اینکه گشایش اعتبارات غیرقانونی بود بی‌خبر بودم

در ادامه جلسه متهم ردیف اول با بیان اینکه به هیچ وجه در جریان اینکه گشایش‌ها بدون مجوز بودند نبودم، گفت: از طریق یکی از متهمان به نام «ک » موضوع را فهمیدم و به آقای «الف» خبر دادم، قبل از آن نمی‌دانستم که این اقدامات بدون مجوز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: گروه ملی فولاد ایران و شعبه آن مجوزها را از تهران و خوزستان می‌گرفت و درباره تنزیل‌ها همه آنها با تأییدیه بانک‌ها از جمله بانک صادرات بوده و تأییدیه صادر شده بود. درباره بانک ملی هم، بانک صادرات کیش همه گشایش‌ها را تأیید کرده و موارد را قبول داشته است.

وی با بیان اینکه خودم هیچ شبکه‌ای را سازمان‌دهی نکردم و تنها به عنوان خریدار بودم، گفت: اما قبول دارم مقداری از LCها صوری بوده و کالاهایی مبادله نشده است. LC داخلی را خیلی‌ها نمی‌دانستند و ما برای اولین بار این کار را انجام دادیم. رایزنی کردیم و مجوز تنزیل اعتبارات اسنادی را از بانک مرکزی گرفتیم.

وی ادامه داد: نمی‌دانستم حمل جنس یا صوری بودن آن به چه معنایی است و کارشناسان می‌توانند بررسی کنند که آیا از خارج از کشور حتی یک مورد گشایش صوری انجام داده‌ایم یا خیر؟

خسروی گفت: من از سال 81 تا 88 واردات داشتم و حتی یک دلار هم کالای صوری وارد نکردم اما اطلاعاتمان درباره LCها ناقص بود.

متهم ردیف اول پرونده فساد مالی گفت: در مواجهه حضوری هم آنها «ک» گفت: در اواخر سال 89 موضوع را فهمیده و به اطلاع من رسانده در حالی که حدود 2 هزار میلیارد تومان گشایش انجام شده است.

بیش از 2 میلیارد تومان برای امور خیریه پرداخت کردم

وی در ادامه دفاعیات خود با بیان اینکه به پرداخت 30 مورد رشوه اعتراف کردم در حالی که موارد پرداختی به آقای «ک» در زمینه امور خیریه بوده است، گفت: همه این مبالغ را در قالب چک پرداخت کردم که حجم آن حدود 2 میلیارد و 450 میلیون تومان بود.

وی درباره پرداخت رشوه به یکی دیگر از متهمان پرونده به نام «خ - الف» گفت: به این فرد هم حدود 900 میلیون تومان پرداخت کرده‌ام که برای حفظ سهمیه شمش در فولاد بود.

خاوری 2 میلیون دلار خواست اما بیش از 3 میلیون دلار به حسابش واریز شد

خسروی درباره پرداخت رشوه به مدیرعامل فراری بانک ملی، گفت: خاوری شماره حسابی در کانادا اعلام کرده بود و قرار بود 2 میلیون دلار به حساب او واریز شود اما در پیگیری‌های بعدی متوجه شدم مبلغ 3 میلیون و 109 هزار و 450 دلار به حساب او واریز شده است که قرار بود در ازای پرداخت این مبلغ سقف اعتباری ما را از طریق بانک مرکزی بالا ببرد. پولی که داده شد به این دلیل بود نه برای تنزیل.

وی ادامه داد: همچنین برای تنزیل در یکی از بانک‌ها 1.1 درصد کارمزد را به آقای «هـ - س» دادم که برخی تنزیل‌ها را انجام دهد.

خسروی درباره ارتباطات میان او و وزارت راه و ترابری گفت: برای اینکه پروژه‌ای را در اختیار بگیریم و 8 هزار نیرو را که نیازمند کار بودند. این پول را پرداخت کردم، قصد خیانت به کشور را نداشتم وگرنه می‌توانستم به راحتی پول‌ها را از کشور خارج کنم.

وی درباره اینکه بخشی از پول‌ها را از کشور خارج کرده‌ام، گفت: به دلیل اینکه تحریم بودیم باید پول را نقداً پرداخت می‌کردیم زیرا بدون پرداخت نقدی پول اجازه گشایش اعتبار به ما نمی‌دادند.

وی در زمینه راه‌آهن خط شیراز - بندرعباس گفت: در این پروژه مشاوری به ما معرفی شد که بالاتر از نرخ با آن قرارداد بستیم تا آقایان بتوانند پولشان را بگیرند و کار را به ما بدهند.

در این زمینه سه تفاهم‌نامه اجرا کردیم و یکی از مشاوران از ما 400 میلیون تومان پول گرفت تا آن را به یکی از مسئولان وقت وزارت راه بدهد اما باز هم اتفاقی نیفتاد تا اینکه کار به صورت فاینانس انجام شد.

خسروی با بیان اینکه در 16 مورد بقیه پرداخت رشوه بسیاری از آنها عیدی بوده است، گفت: مواردی هم مربوط به خاوری و مسئولان وزارت راه است، مبالغ را به جزئیات یاد ندارم و به طور کلی در حیطه اطلاعاتی آقای «گ» است.

خسروی با بیان اینکه 4 میلیارد تومان به یکی از مشاوران در قالب چک پرداخت کردم، گفت: این پول به حساب یکی از مشاوران که در خاطرم نیست واریز شد و او از سهم خود 700 میلیون تومان به عنوان پورسانت داده بود که این مبلغ به حساب ما برگشت و به 3 نفر از مسئولان وزارت راه هم پورسانت داده بود.

داستان رشوه 7 میلیارد تومانی با کیف مشکی

متهم ردیف اول پرونده فساد مالی درباره پرداخت پول با کیف‌های مشکی‌رنگ گفت: بابت پول‌هایی که آقای «ن» برای مشارکت به ما داده بود 8 میلیارد تومان به او پرداختیم که بیش از 7 میلیارد آن درون کیف‌های مشکی‌رنگ بود و بقیه آن هم به حساب امور خیریه واریز شده بود.

وی افزود: بابت ما به التفاوت سودی که شرکت فولاد می‌گرفت کیف‌ها را به آقایان «ن» و «س» دادیم و بخش‌هایی را هم آقایان «ن»» و «ش» گرفتند و معمولا درون کیف‌ها را با اسکناس‌های ریال، دلار و یورو پر می‌کردیم.

خسروی با بیان اینکه درون هر کیف مبالغ بین 200 تا 300 میلیون تومان قرار می‌گرفت، گفت: برخی را مقابل منزل خود، برخی در دفتر و برخی را هم در خیابان به آقای «ن» شخصا تحویل می‌دادم.

خانم «الف» کیف‌ها را به من می‌داد و من هم به او تحویل می‌دادم.

در ادامه جلسه نماینده دادستان در واکنش به اظهارات متهم مبنی بر بی‌اطلاعی از برخی اقدامات انجام شده، گفت: متهم در اظهارات خود گفت شبکه‌ای را ایجاد نکردم ولی اگر دقت کنید در دفاعیاتش مدعی شده است که در برخی موارد مسائل را به خاطر نمی‌آورد و باید از دیگران پرسید، با توجه به حجم فعالیت‌ها و رشوه‌های پرداختی طبیعی است که ایشان فراموش کنند برخی مبالغ را به چه کسانی داده‌اند.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که کار شبکه‌ای صورت گرفته است و ایشان برای اقدامات خود حلقه‌های متعددی از جمله برای ارتباط با مدیران بانک ملی، بانک صادرات و بانک سامان تشکیل داده بود.

وی افزود: بسیاری از کارکنان اعتراف کرده‌اند که به خاطر شدت اعمال فشار و کنترل متهم آنها حتی آب هم نمی‌خوردند بین زیرمجموعه مدیریتی وی اتفاق نظر وجود دارد که مدیریت همه کارها با خسروی بوده است.

نماینده دادستان با طرح این سؤال که آیا تشکیل شرکت‌های صوری برای خدمت به کشور بوده است، گفت: بر اساس اعترافات سایر متهمان تمام این اقدامات برای انجام جرایم بوده است.

نماینده دادستان: مه‌آفرید سلطان رشوه است

وی با بیان اینکه متهم ردیف اول این پرونده را می‌توان سلطان رشوه نامید، گفت: پاشنه آشیل همه کارهای او برای رفع موانع پرداخت رشوه بوده است. خیلی‌ها حرص و طمع داشتند که با او ارتباط برقرار کنند تا مبلغی را از او بگیرند زیرا مشهور شده بود هر کس با او دست بدهد پولی دریافت می‌کند.

نماینده دادستان درباره اظهارات متهم مبنی بر اینکه برخی از مبالغ پرداختی را تحت عنوان امور خیریه داده است، گفت: اینها مؤسسات خیریه‌ای را بعضا با اسامی ائمه تشکیل داده بودند تا اسم رشوه دادن را پرداخت برای امور خیریه جا بزنند.

5 متهم پرونده فراری هستند

نماینده دادستان خطاب به متهم و با بیان اینکه سعی کنید با صداقت صحبت کنید، گفت: مهرگان امیرخسروی برادر متهم و خاوری به کانادا فرار کردند. آقایان «ح -س»، «ع- ش»، «ب-ب» در حال حاضر فراری هستند.

نماینده دادستان گفت: همین که متهم قبول دارد شرکت‌های صوری را تشکیل داده است در زمینه اخلال در نظام اقتصادی کفایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: متهم می‌گوید از مجوز نداشتن اسناد بی‌خبر بوده است اما سؤالی که مطرح است این است که چگونه برای یک LC که چند ماه وقت لازم است ایشان در تهران بودند و در اهواز به طور روزانه برایش گشایش اعتبار می‌شد.

متهم بار دیگر در دفاع از خود گفت: من خودم هم قبول دارم با مدیریت من خلاف‌هایی صورت گرفته است، همچنین مبلغ یک میلیون دلار به آقای «خ- م» پرداخت شد تا در بانک ملی سپرده‌گذاری کند. با آقای «الف» هم به طور خصوصی جلسه برگزار می‌کردم تا اینکه مجوز بانک آریا را گرفت.

خسروی با بیان اینکه 17 کارخانه تأسیس کردم، گفت: من اگر فکر خلاف داشتم و اگر می‌خواستم همه پول را از کشور خارج می‌کردم. من یک آپارتمان در آستاراخان خریدم و قرار بود به گفته خاوری از این طریق قرار بود بخشی از دلارها از این طریق وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه 4 ماه پیش حرفی نزدم ولی الان می‌خواهم حرف بزنم و هر حکمی که صادر شود قبول دارم، گفت: می‌دانم که اقدامات خلاف من باعث تزلزل در کشور شده و می‌دانم که تمام اتفاقات با اطلاع من بوده است.

وی همچنین درباره جعل امضا گفت: شخصا به خانم «ع -ح» گفتم که در زمینه پرونده آهن و فولاد امضا کند اما این کار به معنی جعل نبود به عنوان مدیرعامل این کار را کردم و اگر به شخص دیگری هم می‌گفتم این کار را می‌کرد.

مه‌آفرید امیرخسروی درباره اتهامات خود در زمینه پولشویی گفت: از دو هزار و 800 میلیارد تومان، هزار میلیارد آن تسویه شده و این جزء قوانین است که به جای بانک مرجع می‌توان به بانک طلبکار پول داد که ما هم این کار را کردیم.

وی افزود: همه این کارها در اهواز انجام می‌شد و از اینکه مجوز نداشت خبر نداشتم. نمی دانستم که این اتفاقات پولشویی است ولی قبول دارم که این کارها اتفاق افتاده است.

قاضی سراج خطاب به متهم پرسید: از چه زمانی از موضوع LCها باخبر شدی و می‌دانستی که سقف این شعبه پرداخت چنین مبالغی نبوده است و مگر امکان دارد اقدامات بدون پرداخت رشوه صورت گرفته باشد.

متهم در جواب گفت: بانک ملی برای اینکه به سود خودش برسد این کار را کرد و خاوری پولی را که گرفت برای این بود که سقف اعتبارات ما را بالا ببرد.

در ادامه جلسه آقای «س- ک» رئیس شعبه صادرات فولاد ملی در جایگاه قرار گرفت و در واکنش به اظهارات متهم ردیف اول گفت: خسروی به طور کامل از این ماجراها اطلاع داشت و اسناد از سوی کارخانه به دست ما می‌رسید.

وی با بیان اینکه در این ماجرا دو میلیارد و 350 میلیون تومان پول گرفته است، گفت: همه مجموعه بحث مدیریت خسروی در جریان این اقدامات بوده است. شاید روز اول این موضوع را نگفتم ولی مدیر کارخانه وی در جریان تمام امور بود.

پایان اولین جلسه دادگاه / دفاع مه‌آفرید نیمه‌تمام ماند

سرانجام اولین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر ساعت 12:40 دقیقه به پایان رسید و این در حالی بود که هنوز دفاعیات متهم ردیف اول مه‌آفرید امیرخسروی به پایان نرسیده بود.

انتهای پیام/

 

 

 
©

+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/11/30ساعــت 8:50 صبح تــوسط عباس | نظر
باید بایستیم تا سوم تیر بماند

بسمه تعالی
محمد مهدی تهرانی
چه کسی است که نتواند بین حبیبی و باهنر و بادامچیان و کازرونی و... با آقاتهرانی و حسینیان و سقای بی‏ریا و سلیمانی و زارعی و نبویان و رسایی و روانبخش و... تفکیک کند و اصلح را تشخیص دهد؟ روحیات دو لیست کاملا متفاوت است. در یک صف، انقلابی بودن عمومیت بیشتری دارد و در صفی دیگر محافظه‏کاری و تسامح. در یک صف اصولگرایانند و در یک صف راست‏گرایانی عمومیت دارند که حضورشان دعوای قدیمی راست و چپ و فضای قبل از سال 84 را به ذهن متبادر می‏کند. البته تفاوت‏های دیگری نیز وجود دارد که این تفاوت‏ها موضوع جزوه دوم استقامت در منطقه ممنوعه را به خود اختصاص داده است.

هر دو لیست در عین حال مشترکاتی دارد و افراد ناشناخته‏ای. اما آنچه مسلم است این است که گفتمان، رویکرد و اکثریت لیست انتخاباتی جبهه پایداری انقلابی است. برخی افراد چون دکتر زاهدی‏وفا استاد دانشگاه امام صادق(ع) به واسطه فشارهای خلاف عرف مدعیان وحدت از حضور در عرصه انتخابات و لیست پایداری انصراف دادند. برخی افراد موسسه امام خمینی که در صحنه حاضر شدند نیز نیازمند معرفی بیشتری هستند. آیت الله مصباح فرموده بودند نباید با معیار معروف بودن و شناخته شده بودن چهره‏های خوب را کنار گذاشت. امروز وظیفه ما معرفی احمدی‏نژاد گونه آنهاست.

گفتمان، رویکرد و اکثریت لیست انتخاباتی جبهه پایداری ارزشمند، انقلابی است. امروز آیت الله مصباح یزدی برخلاف تمام دوره‏های گذشته به گونه‏ای صریح‏تر وارد میدان شده تا علم سوم تیر همچنان بلند و پایدار باشد و این علم در انتخابات ریاست جمهوری آتی به دست فردی از نسل سوم تیر برسد. به نظر می‏رسد اتفاقا مسئله‏ای که برخی اصولگرایان را همچنان به پایبندی به لیست راست سنتی واداشته، نگاهی است که آنان به انتخابات ریاست جمهوری آتی دارند. دعوایی که بر سر سرلیستی جبهه متحد درگرفت نیز دقیقا در همین راستا قابل تحلیل است. امروز ما باید بایستیم تا سوم تیر بماند. ما باید خط گفتمان سوم تیر را نگه داریم. باید شاخص‏های به روز را برای انتخاب نماینده اصلح ارائه کنیم.

امروز در عین حال مشارکت حداکثری مهمترین مسئله نظام است. دشمنان خارجی انقلاب و بانیان فتنه هر دو میزان مشارکت مردم در انتخابات را تحلیل خواهند کرد و در صورت پایین بودن مخاطب آنها هستند که مدعی خواهند شد. چنانچه همه می‏دانیم محمد خاتمی گفته است اگر مشارکت در تهران به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند، اصلاح طلبان پیروز شده‏اند. این مسئله نیز ضرورت حضور جدی جریان انقلابی در صحنه را می‏طلبد.

تمام تلاش برخی افراد چون زاکانی تا کنون برای این بود که ما را از حضور میدانی باز دارند. امروز ما باید به گونه‏ای انقلابی وارد عرصه شویم و با مردم ارتباط بگیریم. باید مانورهای متعدد ترتیب دهیم. امروز باید نهضتی دوباره از جنس سوم تیر ایجاد کنیم و هر آن کس که اصلح می‏دانیم را به مردم معرفی نماییم. اکنون همچون گذشته حضور جدی جریانات ارزشی در ایجاد مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی، تبیین شاخص‏های نمایندگی، تبیین صف‏بندی‏های سیاسی و معرفی جریان‏های سالم موضوعیت دارد.

متاسفانه سیل تخریبها و سیاه نمایی ها علیه جبهه پایداری این تلقی را ایجاد کرده که باز جریان سوم تیر وارد منطقه‏ای ممنوعه شده است که سهم احزاب در آن تعیین کننده است. در این ادبیات گفتمان و آرمان جایگاهی ندارد. احزاب و چهره‏ها فارغ از اینکه چه عملکردی داشته‏اند و مثلا در فتنه چگونه عمل کرده‏اند، از سهمی معلوم در لیست انتخاباتی برخوردارند و این جز قبیله‏گرایی چه معنی‏ای می‏تواند داشته باشد؟

ما نباید اجازه دهیم انقلابی‏گری به برزخ برود و پیرمردهای کم‏حوصله و محافظه‏کار که البته محترم هستند، فضای راست سنتی را بار دیگر حاکم کنند و تئوریسین‏های تسامح و تنازل یعنی افرادی چون زاکانی انقلاب را از حرکت رو به جلوی خود به قبل از سال 84 بازگردانند. ما از فضای قبل از سال 84 عبور کردیم و به هیچ وجه به قبل از 84 باز نمی‏گردیم. ما امروز باید مردانه و محکم بایستیم تا سوم تیر بماند.

به نوبه خود مثل بردار عزیزم امیرحسین ثابتی از همه بچه های وبلاگ نویس دعوت می کنم تا با حضور موثر وبلاگی و نوشتن مطلب پیرامون انتخابات به صحنه بیایند و ضمن حمایت از گفتمان و اکثریت لیست جبهه پایداری نقطه نظرات خود را به قلم آورند.


+ نوشته شـــده در شنبه 90/11/29ساعــت 5:10 عصر تــوسط عباس | نظر
اسامی 112 نفر از کاندیداهای جبهه پایداری در 20 استان

بسمه تعالی

تعداد نامزدهای مورد حمایت جبهه پایداری به عدد 142 رسید
سه روز پس از آنکه سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نشست خبری خود، لیست 30 نفره کاندیداهای انتخابات مجلس مورد حمایت این جبهه در تهران را بیان کرد، پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری نیز اسامی 112 نفر از کاندیداهای دیگری را که در 20 استان کشور مورد حمایت این جبهه هستند، اعلام کرد.

به گزارش رجانیوز، با اعلام اسامی جدید، تعداد کاندیداهای مورد حمایت جبهه پایداری در سراسر کشور به عدد 142 رسید تا در فاصله‌ی دو هفته مانده به برگزاری انتخابات، جبهه پایداری برای نیمی از کرسی‌های نمایندگی مجلس گزینه‌های نهایی خود را معرفی کرده باشد.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی جبهه پایداری تأکید شده است که کاندیداهای مورد حمایت این جبهه در سایر استان‌ها نیز متعاقباً معرفی خواهند شد.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است که انتخاب این افراد جهت نامزدی مجلس شورای اسلامی بر اساس شاخصه های گفتمانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی (تعبد به اسلام، تعهد به آرمان های امام و انقلاب اسلامی، تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی، موضع گیری در مقابل جریان فتنه و جریان انحرافی) صورت پذیرفته است.

جبهه پایداری همچنین افزوده است که معرفی و تأیید این اشخاص به عنوان کاندیداهای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در 20 استان کشور، به معنای نفی حضور سایر کاندیداهای اصول‌گرا از طیف های مختلف نیست، بلکه بدین معناست که اشخاص مورد وثوق جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مجموع نسبت به معیارها و موارین این جبهه؛ حائز مولفه های بیشتری بوده اند.

تأکید جبهه پایداری بر مورد وثوق بودن کاندیداها و اصرار نداشتن بر پر کردن همه حوزه‌های انتخابیه در شرایطی که در برخی از این حوزه‌ها کاندیداهای مورد اعتماد و اطمینان این جبهه ثبت نام نکرده‌اند، زمانی واضح‎تر می‌شود که به‌عنوان در همین لیست اعلامی، برخی از حوزه‌ها در تعدادی از استان‌ها فاقد کاندیدای اعلامی جبهه پایداری است و یا کمتر از حد نصاب برای این حوزه‌ها کاندیدا معرفی شده است.

در این زمینه هفته‌ی گذشته نیز دکتر لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در نشست‌های هفتگی خود در یکی از مساجد شیراز عنوان کرد که "ما هم در حال بررسی هستیم و به موقع با مردم در میان می‌گذاریم. ولی دو نکته را عرض کنم؛ اول اینکه عرایض بنده و امثال بنده و دوستانی که در جبهه پایداری هستند، فقط از باب مشاوره است. یعنی ما حداکثر نقشی که برای خود قایل هستیم، این است که مثل یک مشاور امین به شما آنچه را تشخیص می‌دهیم، معرفی کنیم. ولی این مردم هستند که در نهایت باید انتخاب کنند و تک تک شما باید به حجت شرعی برسید و انتخاب خود را بکنید. امام فرمودند میزان رأی ملت است و اخیرا هم آقا فرمودند که انتخابات باید پرشور باشد، واقعا حضور مردم و انتخاب مردم تعیین کننده است. حضور مردم هم با اعتقاد به مؤثر بودن‌شان حاصل می‌شود. آن انتخابی که می‌کنید، نگاه‏ش همان خدمت اصیل به مردم باشد، حتماً نتیجه‏اش متفاوت خواهد بود با انتخاب کسی که می‌خواهد وارد مجلس شود و از همین الآن دنبال این است از کسانی که از او حمایت‌هایی کرده‏اند، حمایت کند و موافقت اصولی فلان کارخانه را بگیرد و به آن‌ها بدهد. حتما این دو نوع انگیزه، خروجی متفاوتی را در مجلس خواهد داشت."

در بخش دیگری از اطلاعیه جبهه پایداری که امروز منتشر شد، آمده است: «تأیید و حمایت جبهه پایداری انقلاب اسلامی نسبت به اشخاص معرفی شده، تا زمانی است که ایشان بر اصول و معیارهای انقلاب اسلامی ونیز؛ منویات و فرامین ولایت فقیه پایدار باشند.»



فهرست قطعی نامزدهای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در 20 استان کشور که تاکنون به شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی معرفی شده اند، به شرح زیر است:

 

استان آذربایجان شرقی

 

اهر و هریس
عباس فلاح

بستان آباد
احد خیری

بناب
ضیاء اله اعزازی ملکی

تبریز آذرشهر و اسکو
محمد حسین فرهنگی 

حجه الاسلام رسول جلیل زاده

محمد اسماعیل سعیدی

 

سراب 
رضا رسولی شربیانی

شبستر
علی علیلو

کلیبر و بخش هوراند
مهدی راثی

مراغه و عجب شیر
موسی سلطانی

ملکان
شهروز افخمی

میانه
سید محمد رضا حاجی اصغری

هشترود و چاراویماق
غلامحسین شیری

ورزقان، خادوانا
اللهوردی دهقان

 



آذربایجان غربی



ارومیه
ابراهیم بازیان

حسین پناهی

 

پیرانشهر و سردشت 
علی احمدیان


خوی
قنبر کریم نژاد


سلماس

رسول جلایر


ماکو و چالدران
محمد علی پور


میاندوآب و شاهین دژ و تکاب
مهدی عیسی زاده

 

 

اردبیل

مشگین شهر
ولی ملکی


اردبیل و نمین و نیر
منصور حقیقت پور

جواد صبور

مصطفی افضلی فرد

 

 

ایلام

 

ایلام، شیروان، چرداول، ایوان، مهران 
علی اکبر بسطامی

محسن عباسی



دهلران،دره شهر،آبدانان 
عبد سبزی

 

 

بوشهر

بوشهر
عبدالکریم جمیری


دشتستان
حجه الاسلام سید مهدی موسوی ن‍ژاد


دشتی و تنگستان
غلامحسین پولادی


دیر وکنگان جم
موسی احمدی

 

 

خراسان جنوبی

بیرجند و درمیان
حجه الاسلام محمد باقر عبادی


قائنات
حجه الاسلام علی قربانی


نهبندان و سربیشه
نظر افضلی

 

 

خراسان رضوی

تربت جام و تایباد
غلامرضا اسداللهی


تربت حیدریه و مه و لات

ابوالقاسم خسروی


چناران و طرقبه
محمد دهقان نقندر


خواف و رشتخوار
سید محسن امیر کلالی


درگز
صمد صادقی


سبزوار
بهروز محبی نجم آبادی


سبزوار
عبدالله داورزنی


سرخس و بخش‌های احمد آباد 
محمد دوست


کاشمر و بردسکن و خلیل آباد
حجه الاسلام یعقوبی


گناباد
حجه الاسلام محمد رجایی


مشهد و کلات
جواد کریمی قدوسی

سید امیر حسین قاضی زاده

خانم انسیه غفوری شعرباف

حجه الاسلام پژمان فر


نیشابور
علی معدنی

 

 

خراسان شمالی

بجنورد و جاجرم
قاسم جعفری

احمد رضا وفایی


شیروان
محمد رضا حسین نژاد

 

 

زنجان

ابهر
سید نجم الدین مرتضوی


خدابنده
حجت الاسلام سید محمد علی موسوی 


زنجان و طارم
محمد اسماعیلی

محسن علیمردانی

 

 

فارس

آباده و بوانات
روح الله دهقان


اقلید
ابوالقاسم رحمانی


جهرم
محمد رضا رضایی کوچی


داراب و زرین دشت
نبی الله احمدی


سپیدان
علی طالع قمر


سروستان و کربال و کوار
نصر الله کوهی باغ اناری


شیراز
حجه الاسلام محسن مکارم شیرازی

ذوالانوار

ضرغام صادقی


فسا
حسین یغفوری


فیروز آباد – قیر – کارزین و فراشبند
حجه الاسلام سید یونس موسوی


لارستان و خنج
جمشید جعفر پور


لامردو مهر
سید موسی موسوی

 

 

قزوین

بوئین زهرا و آوج
روح الله جانی عباسپور


قزوین و آبیک والبرز
حجه الاسلام سید مرتضی حسینی

حجه الاسلام علی عباسی

 

 

کرمان

بم
حجه الاسلام موسی غضنفری


کرمان و راور
حجت الاسلام حسین جلالی 


کهنوج و منوجان
حجت الاسلام محمد رضا امیری کهنوج

 

 

کرمانشاه

سنقر
محمد ابراهیم محبی


اسلام آباد غرب و دالاهو
علی جلیلیان


پاوه و جوانرود
سید فتح اله حسینی


قصرشرین سرپل ذهاب و گیلانغرب
بهرام تیموری


کنگاور و صحنه و هرسین
وحید احمدی


کرمانشاه
محمد کرمی راد

 

 

کهگیلویه و بویراحمد

بویر احمد و دنا
ستار هدایت خواه


گچساران 
قدرت الله حسینی


کهگیلویه و بهمئی 
حجت الاسلام علی محمد بزگواری

 

 

گلستان

رامیان – آزادشهر
مرادعلی منصوری رضی

علی آباد کتول
رحمت اله نوروزی

گرگان و آق قلا
حجت الاسلام سید علی طاهری

گنبدکاووس
سلیمان عباسی

کردکوی و ترکمن و بندرگز
محمدجواد نظری مهر

 

 

گیلان

آستارا
علیرضا نعمتی


بندر انزلی
صادق برزگر


آستانه اشرفیه
محمد حسین قربانی


رشت
سید علی آقازاده

نظر علی علیزاده


رودبار
رضا اکبر زاده


رودسر واملش
اسدالله عباسی


فومن و شفت
خلیل بهروزی فر


لاهیجان و سیاهکل
ذبیح نیکفر


لنگرود
سید گل آقا پور عباس

 

 

هرمزگان

بندر عباس، قشم و ابوموسی و حاجی آباد 
ابوالقاسم جراره
مهران شاهی

بندر لنگه و بستک و گاو بندی
احمد جباری

میناب و رودان و جاسک
حسین رئیسی

 

 

همدان

اسد آباد
اکبر رنجبر زاده


ملایر
احمد آریایی نژاد


نهاوند
حسن بهرام نیا

 

همدان 
سید کاظم حجازی

ابراهیم کارخانه

 

 

یزد

بافق و مهریز و ابرکوه و خاتم
کاظم فرهمند


تفت و میبد
سید جلال یحیی زاده 


یزد و صدوق
صالح جوکار

Bookmark and Share


+ نوشته شـــده در شنبه 90/11/29ساعــت 5:3 عصر تــوسط عباس | نظر
این چهره های شاخص جبهه پایداری رااز خیلی ها سالم تر می دانم.آیت

بسمه تعالی

این افرادی که به عنوان چهره های شاخص جبهه پایداری مشهورند را از خیلی ها سالم تر می دانم.

 

 

فارس: آیت الله مصباح یزدی این هفته در مصاحبه ای مشروح با هفته نامه 9دی درباره مسائل جاری روز، جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جبهه متحد اصولگرایان، فتنه، نقش خواص و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ... سخن گفته است
*ما البته می دانیم که حضرتعالی از هیچ فرد یا جریانی به صورت مطلق و همیشگی حمایت نمی کنید حتی از جبهه پایداری و در ابتدای همین مصاحبه هم به خوبی این موضوع را تبیین فرمودید، اعضای جبهه پایداری هم چنین ادعایی ندارند که خودشان را مطلق بدانند برای همین هم آنها شما و برخی از علمای بابصیرت و خوشنام دیگر را به عنوان راهنمای خود پذیرفته اند تا اگر در فعالیت های سیاسی دچار انحراف شدند با هشدار شما به خود بیایند. البته برخی هم تلاش می کنند که ثابت کنند هیچ ارتباطی بین این جبهه و حضرتعالی وجود ندارد و حتی برخی در رسانه هایشان یا درگوشی به این و آن می گویند که آیت الله مصباح بارها عنوان کرده که من کاری با جبهه پایداری ندارم. با این همه، امروز نام جبهه پایداری به نوعی با نام آیت الله مصباح پیوند خورده و شما را به عنوان بزرگتر این جریان که تاکید هم دارد یک حزب سیاسی نیست، می شناسند.

بنده هیچ وقت نگفتم که با جبهه پایداری کاری ندارم؛ چیزی که گفتم این بود که من لیدر اینها نیستم بلکه لیدر همه ما رهبر معظم انقلاب است. من نه یک آدم سیاسی به معنای رایج اهل سیاست هستم، نه ایجاد حزب کردم، نه کسی به من سر سپرده و نه من توقعی از کسی دارم که سرسپرده من باشد. دوستانی هم که در جبهه پایداری هستند و من می شناسم شان از خیلی دوستان دیگری که آنها را می شناسم، افکارمان به هم نزدیکتر است؛ خب این دوستانی که اسم جریان فکری خودشان را گذاشته اند جبهه پایداری گاهی با من مشورتی می کنند، چیزی می پرسند و من هم چیزی که در نظرم هست به آنها می گویم.

با اینها ارتباط داریم و این افرادی که بعضی از آنها را می شناسم و امروز به عنوان چهره های شاخص جبهه پایداری مشهورند را از خیلی ها سالم تر می دانم. اما این به معنای آن نیست که اینها همیشه اینطور بمانند و من هم همیشه همین نسبت و رابطه را با آنها داشته باشم. در حال حاضر جهتگیری درستی دارند، من هم حمایتشان می کنم ولی در آینده آنها چطور می شوند، من درباره امروزشان قضاوت می کنم و الا احتمال خطا و تغییر درباره همه و از جمله دیگر افرادی که امروز به عنوان جبهه پایداری شناخته نمی شوند هم هست.

ولی من نه حزبی دارم و نه آنها از من توقعی دارند و نه من از آنها توقعی دارم که حرف مرا گوش کنند و نه آنها تکلیفی دارند که هر چه من بگویم عمل کنند. ما با اینها دوستیم، رفیقیم، اصل مسئله این است که دخالت من در کارهای سیاسی به خاطر مسائل دینی و فرهنگی است؛ اصلا حمایت بنده هم از جریان جبهه پایداری به خاطر مبارزه اینها با فتنه و مبارزه با خط انحرافی است و نگرانم مبادا همراهان فتنه، نفوذی هایی در مجموعه اصولگرایان بفرستند و ما را در مقابل خطر بزرگتری قرار دهند، در بین افرادی که به عنوان اصولگرا مشهورند، بنده افرادی با این تفکر که روی اصول پافشاری بیشتری دارند را بیشتر قبول دارم.

* بالاخره جامعه و بدنه جریان اصولگرایی حضرتعالی را به عنوان یک شاخص می شناسد ولی برخی از افراد و برخی از رسانه های آنها تلاش می کنند تا موضوع را طور دیگری القا کنند و این رابطه منطقی و حمایت دلسوزانه و البته مشروط شما از شاخصه های موجود در دوستان جبهه پایداری را طور دیگری تفسیر کنند. حتی برخی از آنها می گویند جبهه پایداری متصل به حلقه انحرافی است! نشانه این اتصال به انحراف را هم حمایت های مستدل و منطقی اعضای شاخص جبهه پایداری از خدمات دولت می دانند در حالی که این حمایت همسو با حمایت هایی بود که رهبری از شاخصه های مثبت در دولت داشتند و هنوز هم ما احساس می کنیم آن جاهایی که دولت در مسیر حق و رهبری باشد، وظیفه داریم از آن حمایت کنیم و آنجاهایی که انحراف باشد، صراحتاً در برابرش می ایستیم ولی عده ای همین ویژگی را دست مایه تخریب این جبهه می کنند.

من اول عرض کردم، که از منحرفین در انواع و اقسام آن، نباید هیچ توقع صفا و صمیمیت و درست اندیشیدن داشته باشیم. یک مثل معروفی هست که یک نفر بار باروتی داشت و می خواست از گمرک عبور بدهد که جلوی او را گرفتند و گفتند تو الان داری باروت می بری؟ گفت نه این سیاه دانه است، گفتند سیاه دانه نیست، این باروت است! گفت نه، نیست سیاه دانه است! یک مقدار از باروت را ریختند کف دست خودش و آتش زدند، آتش گرفت و دستش سوخت. باز هم طرف گفت: دیدید سیاه دانه بود! حالا شما هزار بار بگویید این جبهه اصلا برای مبارزه با خط انحراف به وجود آمده، خب آن کسی که نمی خواهد بپذیرد یا به نفعش نیست که بپذیرد، می گوید: دیدید سیاه دانه بود!

* البته حاج آقا برخی از شخصیت های موجه که رأی و نظرشان برای بخشی از جامعه قابل اعتماد است، ادعای یکی بودن جبهه پایداری با حلقه انحرافی را مطرح می کنند بعد هم همان ها برای درست کردن ادعای خودشان می گویند آیت الله مصباح هم اعلام کرده که با این جبهه کاری ندارد!

خب آدم های موجه هم گاهی در اظهار نظرشان دقت نمی کنند، یا به برخی اظهار نظرهای اطرافیان اعتماد می کنند، گاهی هم ممکن است هوای نفسانی بر این افراد غالب شود.

* وظیفه جبهه پایداری در برابر این تخریب ها با توجه با هجمه ای که الان هست چیست؟ آیا باید میدان را خالی کنیم؟
ما باید هر کاری که انجام می دهیم برای خدا باشد. وظیفه همه ما انجام تکلیف است و برای انجام تکلیف باید در برابر برخی تخریب ها هم پایداری کرد.

خیلی ممنون از اینکه وقت شریفتان را در اختیار ما گذاشتید.

 


+ نوشته شـــده در جمعه 90/11/28ساعــت 9:26 عصر تــوسط عباس | نظر
این افرادی که به عنوان چهره های شاخص جبهه پایداری مشهورند را از

بسمه تعالی

فارس:  آیت الله مصباح یزدی این هفته در مصاحبه ای مشروح با هفته نامه 9دی درباره مسائل جاری روز، جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جبهه متحد اصولگرایان، فتنه، نقش خواص و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ... سخن گفته است 
*ما البته می دانیم که حضرتعالی از هیچ فرد یا جریانی به صورت مطلق و همیشگی حمایت نمی کنید حتی از جبهه پایداری و در ابتدای همین مصاحبه هم به خوبی این موضوع را تبیین فرمودید، اعضای جبهه پایداری هم چنین ادعایی ندارند که خودشان را مطلق بدانند برای همین هم آنها شما و برخی از علمای بابصیرت و خوشنام دیگر را به عنوان راهنمای خود پذیرفته اند تا اگر در فعالیت های سیاسی دچار انحراف شدند با هشدار شما به خود بیایند. البته برخی هم تلاش می کنند که ثابت کنند هیچ ارتباطی بین این جبهه و حضرتعالی وجود ندارد و حتی برخی در رسانه هایشان یا درگوشی به این و آن می گویند که آیت الله مصباح بارها عنوان کرده که من کاری با جبهه پایداری ندارم. با این همه، امروز نام جبهه پایداری به نوعی با نام آیت الله مصباح پیوند خورده و شما را به عنوان بزرگتر این جریان که تاکید هم دارد یک حزب سیاسی نیست، می شناسند.

بنده هیچ وقت نگفتم که با جبهه پایداری کاری ندارم؛ چیزی که گفتم این بود که من لیدر اینها نیستم بلکه لیدر همه ما رهبر معظم انقلاب است. من نه یک آدم سیاسی به معنای رایج اهل سیاست هستم، نه ایجاد حزب کردم، نه کسی به من سر سپرده و نه من توقعی از کسی دارم که سرسپرده من باشد. دوستانی هم که در جبهه پایداری هستند و من می شناسم شان از خیلی دوستان دیگری که آنها را می شناسم، افکارمان به هم نزدیکتر است؛ خب این دوستانی که اسم جریان فکری خودشان را گذاشته اند جبهه پایداری گاهی با من مشورتی می کنند، چیزی می پرسند و من هم چیزی که در نظرم هست به آنها می گویم.

با اینها ارتباط داریم و این افرادی که بعضی از آنها را می شناسم و امروز به عنوان چهره های شاخص جبهه پایداری مشهورند را از خیلی ها سالم تر می دانم. اما این به معنای آن نیست که اینها همیشه اینطور بمانند و من هم همیشه همین نسبت و رابطه را با آنها داشته باشم. در حال حاضر جهتگیری درستی دارند، من هم حمایتشان می کنم ولی در آینده آنها چطور می شوند، من درباره امروزشان قضاوت می کنم و الا احتمال خطا و تغییر درباره همه و از جمله دیگر افرادی که امروز به عنوان جبهه پایداری شناخته نمی شوند هم هست.

ولی من نه حزبی دارم و نه آنها از من توقعی دارند و نه من از آنها توقعی دارم که حرف مرا گوش کنند و نه آنها تکلیفی دارند که هر چه من بگویم عمل کنند. ما با اینها دوستیم، رفیقیم، اصل مسئله این است که دخالت من در کارهای سیاسی به خاطر مسائل دینی و فرهنگی است؛ اصلا حمایت بنده هم از جریان جبهه پایداری به خاطر مبارزه اینها با فتنه و مبارزه با خط انحرافی است و نگرانم مبادا همراهان فتنه، نفوذی هایی در مجموعه اصولگرایان بفرستند و ما را در مقابل خطر بزرگتری قرار دهند، در بین افرادی که به عنوان اصولگرا مشهورند، بنده افرادی با این تفکر که روی اصول پافشاری بیشتری دارند را بیشتر قبول دارم.

* بالاخره جامعه و بدنه جریان اصولگرایی حضرتعالی را به عنوان یک شاخص می شناسد ولی برخی از افراد و برخی از رسانه های آنها تلاش می کنند تا موضوع را طور دیگری القا کنند و این رابطه منطقی و حمایت دلسوزانه و البته مشروط شما از شاخصه های موجود در دوستان جبهه پایداری را طور دیگری تفسیر کنند. حتی برخی از آنها می گویند جبهه پایداری متصل به حلقه انحرافی است! نشانه این اتصال به انحراف را هم حمایت های مستدل و منطقی اعضای شاخص جبهه پایداری از خدمات دولت می دانند در حالی که این حمایت همسو با حمایت هایی بود که رهبری از شاخصه های مثبت در دولت داشتند و هنوز هم ما احساس می کنیم آن جاهایی که دولت در مسیر حق و رهبری باشد، وظیفه داریم از آن حمایت کنیم و آنجاهایی که انحراف باشد، صراحتاً در برابرش می ایستیم ولی عده ای همین ویژگی را دست مایه تخریب این جبهه می کنند.

من اول عرض کردم، که از منحرفین در انواع و اقسام آن، نباید هیچ توقع صفا و صمیمیت و درست اندیشیدن داشته باشیم. یک مثل معروفی هست که یک نفر بار باروتی داشت و می خواست از گمرک عبور بدهد که جلوی او را گرفتند و گفتند تو الان داری باروت می بری؟ گفت نه این سیاه دانه است، گفتند سیاه دانه نیست، این باروت است! گفت نه، نیست سیاه دانه است! یک مقدار از باروت را ریختند کف دست خودش و آتش زدند، آتش گرفت و دستش سوخت. باز هم طرف گفت: دیدید سیاه دانه بود! حالا شما هزار بار بگویید این جبهه اصلا برای مبارزه با خط انحراف به وجود آمده، خب آن کسی که نمی خواهد بپذیرد یا به نفعش نیست که بپذیرد، می گوید: دیدید سیاه دانه بود!

* البته حاج آقا برخی از شخصیت های موجه که رأی و نظرشان برای بخشی از جامعه قابل اعتماد است، ادعای یکی بودن جبهه پایداری با حلقه انحرافی را مطرح می کنند بعد هم همان ها برای درست کردن ادعای خودشان می گویند آیت الله مصباح هم اعلام کرده که با این جبهه کاری ندارد!

خب آدم های موجه هم گاهی در اظهار نظرشان دقت نمی کنند، یا به برخی اظهار نظرهای اطرافیان اعتماد می کنند، گاهی هم ممکن است هوای نفسانی بر این افراد غالب شود.

* وظیفه جبهه پایداری در برابر این تخریب ها با توجه با هجمه ای که الان هست چیست؟ آیا باید میدان را خالی کنیم؟
ما باید هر کاری که انجام می دهیم برای خدا باشد. وظیفه همه ما انجام تکلیف است و برای انجام تکلیف باید در برابر برخی تخریب ها هم پایداری کرد.

خیلی ممنون از اینکه وقت شریفتان را در اختیار ما گذاشتید.


+ نوشته شـــده در جمعه 90/11/28ساعــت 5:54 عصر تــوسط عباس | نظر
فهرست انتخاباتی جبهه پایداری در تهران اعلام شد
فهرست انتخاباتی جبهه پایداری در تهران اعلام شد
سخنگوی جبهه پایداری 30 کاندیدای فهرست این جبهه در تهران را که نام مرتضی آقا تهرانی به عنوان سرلیست در آن قرار دارد معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران باقری لنکرانی امروز سه شنبه در نشستی خبری با اعلام اینکه جبهه پایداری برای 200 کرسی از 290 کرسی در سراسر کشور کاندیدا دارد، فهرست 30 نفره انتخاباتی جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس نهم اعلام کرد.

فهرست جبهه پایداری به این شرح است:

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی
حجت الاسلام روح الله حسینیان
علی اصغر زارعی
محمد سلیمانی
حجت الاسلام سید محمود نبویان
غلامعلی حداد عادل
حجت الاسلام ناصرسقای بی ریا
مسعود میر کاظمی
محمد سلیمانی
اسماعیل کوثری مهدی کوچک زاده
حمید رسایی
حجت الاسلام قاسم روانبخش
فاطمه آلیا
زهره طبیب زاده
زهره سادات لاجوردی
بتول نامجو
حسن حمید زاده
بیژن نوباوه
سید مهدی هاشمی
علی خطیبی شریفی
محمد اسماعیل کفایتی
علیرضا مرندی
خلیلیان
باباپور
حسین طلا
جوانمردی
دهقانی
حسین استاد آقا
محمد جواد محمدی
علیرضا صفار زاده

+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/11/25ساعــت 12:17 عصر تــوسط عباس | نظر
فهرست انتخاباتی جبهه پایداری در تهران اعلام شد
فهرست انتخاباتی جبهه پایداری در تهران اعلام شد
سخنگوی جبهه پایداری 30 کاندیدای فهرست این جبهه در تهران را که نام مرتضی آقا تهرانی به عنوان سرلیست در آن قرار دارد معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران باقری لنکرانی امروز سه شنبه در نشستی خبری با اعلام اینکه جبهه پایداری برای 200 کرسی از 290 کرسی در سراسر کشور کاندیدا دارد، فهرست 30 نفره انتخاباتی جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس نهم اعلام کرد.

فهرست جبهه پایداری به این شرح است:

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی
حجت الاسلام روح الله حسینیان
علی اصغر زارعی
محمد سلیمانی
حجت الاسلام سید محمود نبویان
غلامعلی حداد عادل
حجت الاسلام ناصرسقای بی ریا
مسعود میر کاظمی
محمد سلیمانی
اسماعیل کوثری مهدی کوچک زاده
حمید رسایی
حجت الاسلام قاسم روانبخش
فاطمه آلیا
زهره طبیب زاده
زهره سادات لاجوردی
بتول نامجو
حسن حمید زاده
بیژن نوباوه
سید مهدی هاشمی
علی خطیبی شریفی
محمد اسماعیل کفایتی
علیرضا مرندی
خلیلیان
باباپور
حسین طلا
جوانمردی
دهقانی
حسین استاد آقا
محمد جواد محمدی
علیرضا صفار زاده

+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/11/25ساعــت 12:17 عصر تــوسط عباس | نظر
20نامزد جبهه پایداری در تهران قطعی شد

 نامزد جبهه پایداری در تهران قطعی شد/حدادعادل و آقاتهرانی سرلیست پایداری  

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جبهه پایداری انقلاب اسلامی 20 نامزد خود را برای قرار گرفتن در لیست تهران به طور قطعی مشخص کرد.

بر اساس این گزارش، شنیده حاکی است 20 نامزد قطعی جبهه پایداری برای شهر تهران به شرح زیر است

 1- غلامعلی‌ حدادعادل

2- حجت‌الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا

3- محمد کوثری

4- حجت‌الاسلام قاسم روانبخش

5- مسعود میرکاظمی

6- حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی

7- علی‌اصغر زارعی

8- حجت‌الاسلام حمیدرسایی

9- حجت‌الاسلام محمود نبویان

10- مهدی‌ کوچک‌زاده

11- حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان

12- فاطمه آلیا

13-زهره سادات لاجوردی

14- حسن حمیدزاده

15- مجتبی رحماندوست

16- محمد سلیمانی

17- محمدهادی زاهدی وفا

18- بیژن نوباوه

19- زهره طبیب زاده

20-سیدمهدی هاشمی



+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/11/24ساعــت 4:43 عصر تــوسط عباس | نظر
20نامزد جبهه پایداری در تهران قطعی شد

 بسمه تعالی
نامزد جبهه پایداری در تهران قطعی شد/حدادعادل و آقاتهرانی سرلیست پایداری  

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جبهه پایداری انقلاب اسلامی 20 نامزد خود را برای قرار گرفتن در لیست تهران به طور قطعی مشخص کرد.

بر اساس این گزارش، شنیده حاکی است 20 نامزد قطعی جبهه پایداری برای شهر تهران به شرح زیر است

 1- غلامعلی‌ حدادعادل

2- حجت‌الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا

3- محمد کوثری

4- حجت‌الاسلام قاسم روانبخش

5- مسعود میرکاظمی

6- حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی

7- علی‌اصغر زارعی

8- حجت‌الاسلام حمیدرسایی

9- حجت‌الاسلام محمود نبویان

10- مهدی‌ کوچک‌زاده

11- حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان

12- فاطمه آلیا

13-زهره سادات لاجوردی

14- حسن حمیدزاده

15- مجتبی رحماندوست

16- محمد سلیمانی

17- محمدهادی زاهدی وفا

18- بیژن نوباوه

19- زهره طبیب زاده

20-سیدمهدی هاشمی



+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/11/24ساعــت 4:23 عصر تــوسط عباس | نظر
   1   2   3   4      >