سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی دیکته از انگلیس !(یادداشت روز) پیش از این (چند سال ق

پیش از این (چند سال قبل) در مناسبتی به این حکایت اشاره داشتیم و امروز هم آن را وصف‌الحال می‌بینیم و آن حکایت این است که؛ «شخصی همه جا از ارادت خود به شهیدان کربلا سخن می‌گفت و دست حسرت بر پیشانی می‌زد که کاش روز عاشورا در آوردگاه کربلا حضور داشتم و به یاری امام مظلوم حضرت سیدالشهداء(ع) می‌شتافتم. روزی اهل محل را دعوت کرد و گفت؛ دیشب خواب عجیبی دیدم. خواب دیدم عصر عاشوراست و حضرت اباعبدالله علیه‌السلام برای نبرد آماده می‌شوند. از ایشان اجازه میدان خواستم و حضرت اجازه فرمودند و اسب و شمشیری هم در اختیارم گذاشتند، بر زین نشستم و به میدان تاختم اما، انبوه لشکر دشمنان را که دیدم، بر خود لرزیدم و راه کج کرده و از صحنه نبرد گریختم و... یکی از بزرگان محل که در جمع حاضران بود به وی گفت؛ اینکه از میدان جنگ گریخته‌ای به خودت مربوط است و باید به توبه «نصوح» از خدای خویش طلب آمرزش کنی، اما، اسب و شمشیری که از حضرت گرفته بودی، بیت‌المال مسلمین بوده است و باید آن را بازپس بدهی و یا بهای آن را محاسبه کرده و بپردازی!...»
این روزها شبکه فارسی‌زبان بی.بی.سی که تحت نظارت و مدیریت مستقیم وزارت خارجه و سرویس اطلاعات خارجی انگلیس - MI6 - اداره می‌شود، با جدیت! از مردم ایران می‌خواهد که در انتخابات خبرگان رهبری به لیست مورد حمایت آقای هاشمی رفسنجانی رأی بدهند و تاکید می‌کند که نباید به شخصیت‌های انقلابی، مخصوصا حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح رأی بدهند! همین خط خبری و توصیه سیاسی با همان سمت و سو از شبکه فارسی‌زبان آمریکا VOA  و رادیو فردا که وابستگی خود به سازمان «سیا» را انکار نمی‌کند نیز دنبال می‌شود.
گفتنی است چند ماه قبل از فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88، رسانه‌های بیگانه که فتنه 88 از سوی دولت‌های متبوع آنها طراحی شده و می‌دانستند چه توطئه‌ای در پیش است، برای مدیریت بیرونی فتنه و ارسال دستورالعمل سرویس‌های اطلاعاتی مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل به فتنه‌گران، دقیقا همین خط را تدارک دیده و عملیاتی کرده بودند. رادیوهای آمریکا و بی‌بی‌سی، شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان خود را راه‌اندازی کردند، «توئیتر» که قرار بود و اعلام کرده بود به منظور تغییر ساختار و پاره‌ای از تعمیرات برای مدتی تعطیل خواهد بود، با سفارش رسمی و اعلام شده وزارت خارجه آمریکا، این تعمیرات و تغییرات را به تأخیر انداخت. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یک شبکه فارسی‌زبان ایجاد کرد. شبکه تلویزیونی و انگلیسی‌زبان «یورونیوز» که دامنه فعالیت آن، کشورهای اروپایی بود، در اقدامی غیرمنتظره، یک شبکه فارسی‌زبان راه‌اندازی کرد و تمامی این رسانه‌ها در جریان فتنه 88 به طور تمام قد و با همه توان در اختیار فتنه‌گران بود تا آنجا که حتی شعارهای ساختارشکنانه، نظیر «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»!،  «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»! و... را نیز به سران وطن‌فروش و فریب‌خوردگان میدانی فتنه دیکته می‌کردند و بخش مدیریت رسانه‌ای فتنه را برعهده داشتند. اما، اصحاب و سران نه فقط فتنه هرگز با این دشمنان بیرونی مرزبندی نکردند، بلکه آشکارا از آنها دستور می‌گرفتند و دستورات دیکته شده را به میدان می‌آوردند.
این روزها هم دستورالعمل توصیه شده - بخوانید دیکته‌شده - سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، بدون کم و کاست و دقیقا همان‌گونه که دیکته شده است از سوی برخی مدعیان اصلاحات و اعتدال و کارگزاران و رسانه‌های مجازی و مکتوبی که در اختیار دارند دنبال می‌شود. آیا این همخوانی تصادفی است و فقط در حد و اندازه یک اتفاق ساده و بدون هماهنگی قبلی و پشت پرده قابل ارزیابی است؟! اگر اینگونه نیست - که ان‌شاءالله نباشد! - کمترین انتظار آن است که آقای رفسنجانی و برخی دیگر از مدعیان اصلاحات و اعتدال با صراحت و به گونه‌ای خالی از ابهام، علیه بلندگوهای وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس موضع گرفته و به وضوح نشان بدهند که با دشمنان تابلودار بیرونی مرزبندی مشخصی دارند و بسیار بدیهی است که اگر آشکارا علیه سرویس‌های اطلاعاتی یاد شده و بلندگوهای نشان‌دار آنها موضع‌ نگیرند باید به مردم حق بدهند که در این ماجرا «کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه» ببینند! این توصیه از سر دلسوزی و خیرخواهی برای خود آقایان مورد اشاره است، چرا که اقدام یاد شده از سوی رسانه‌های دولتی آمریکا و انگلیس مصداق اقدام احمقانه دشمنان است که به قول امام سجاد علیه‌السلام، جای شکر دارد و مانند همیشه، نتیجه معکوس به دنبال خواهد داشت، زیرا کدام یک از مردم این مرز و بوم - غیر از گروهی اندک و فریب خورده و یا خودفروخته- را می‌توان یافت که خشم و غضب دشمنان قسم خورده اسلام و ایران و انقلاب نسبت به این یا آن شخصیت درون نظام را نشانه صحت و درستی بینش و منش آنان نداند؟ و یا حمایت همان دشمنان بیرونی از فلان و بهمان شخص را، دلیل محکم و قابل استنادی برای نامطلوب بودن و ضرورت طرد آنها تلقی نکند؟ از امام صادق علیه‌السلام نقل‌است که می‌فرمایند؛ «از میان دونفر، آن را که مطلوب دشمنان ماست کنار بگذارید و آن را که مورد خشم و غضب دشمنان ماست ترجیح بدهید».
ممکن است آقایان ادعا کنند که توصیه دشمنان بیرونی به خودشان مربوط است و از این روی، نیازی به اعلام برائت از آنان نمی‌بینیم! که باید گفت؛ شما در چرخه انتخابات که بخشی از نظام است وارد شده‌اید و از این زاویه وامدار مردم و نظام هستید و به عنوان یک وظیفه، ملزم به اعلام برائت می‌باشید، ضمن آن که طی چند سال گذشته، هرگاه یک سایت بی‌نام و نشان و یا شخصی در یکی از نقاط دورافتاده کشور علیه شما آقایان موضعی گرفته و حرفی زده است، بدون فوت وقت و با شدت و حدّت در مقام پاسخگویی برآمده‌اید.
دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار پرشور مردم آذربایجان با ایشان، به نکته یاد شده اشاره حکیمانه‌ای داشتند؛ «دشمن الان بر روی مجلس خبرگان حساس است؛ رادیوی انگلیسی دارد به مردم ایران، مردم تهران دستورالعمل می‌دهد که به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید؛ معنایش چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان برای دخالت کردن در ایران تنگ شده است، اینکه تاکید داریم مردم، با بصیرت، با آگاهی، با دانایی‌ وارد بشوند به خاطر این است که بدانند دشمن چه می‌خواهد. وقتی شما دانستید دشمن چه می‌خواهد عکس آن عمل خواهید کرد.»
حسین شریعتمداری

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 94/11/29ساعــت 10:44 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از حضور
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از حضور هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه روحانیت مبارز، تاکید کرد: من به عنوان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، قطعا به لیست این تشکل رای نخواهم داد چرا که با ملاحظه تنظیم شده و نمی‌توان شرعا به این لیست رای داد
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از حضور هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه روحانیت مبارز، تاکید کرد: من به عنوان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، قطعا به لیست این تشکل رای نخواهم داد چرا که با ملاحظه تنظیم شده و نمی‌توان شرعا به این لیست رای داد

گروه سیاسی- رجانیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ادعای اخیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه به بخشی‌هایی از جمهوریت و اسلامیت نظام آسیب وارد شده، گفت: آقای هاشمی پشتیبان فتنه 88 بود و ایشان علیه جمهوریت و اسلامیت نظام اقدام کرد و بارها با اقدامات غیرقانونی عدم التزام به قانون را نشان داد.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه رای نیاوردن آیات یزدی، جنتی و مصباح سناریوی دشمن و منافقان داخلی است، گفت: من به عنوان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به برخی افراد که در لیست جامعه روحانیت هستند رای نخواهم داد؛ من قطعا به آقای هاشمی رای نخواهم داد و حضور ایشان در لیست جامعه روحانیت دلیل رای به ایشان نیست. به مردم و مومنان عزیز هم توصیه می‌کنم که در رای دادن به بحث حجت شرعی توجه کنند، مخصوصا در انتخابات خبرگان به فردی رای بدهند که به ایمان، علم و تقوی او اطمینان داشته باشند.

 

شجونی با بیان اینکه مجلس خبرگان جای دانشمندان دین است، گفت: مجلس خبرگان جای دانشمندانی چون علامه مصباح یزدی، حضرت آیت‌‌الله یزدی و حضرت آیت‌الله جنتی است و افراد برای رای دادن باید حجت شرعی داشته باشند و بدانند که درباره رای که می‌دهند باید روز قیامت پاسخگو باشند. دشمن از علم، ایمان، اخلاص و ایثار حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح می‌ترسد و بر همین است که انتخابات را علیه آنها مهندسی کرده است.

 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از حضور هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه روحانیت مبارز، تاکید کرد: من به عنوان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، قطعا به لیست این تشکل رای نخواهم داد چرا که با ملاحظه تنظیم شده و نمی‌توان شرعا به این لیست رای داد.


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 94/11/29ساعــت 10:0 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی با ورود نمایندگان جریان لاریجانی به لیست اصلاحطلبان ب
با ورود نمایندگان جریان لاریجانی به لیست اصلاح‌طلبان به نظر می‌رسد کارگزاران همچنان ترجیح می‌دهند لاریجانیِ مثلا اصولگرایِ در پازل دولت و اصلاح‌طلبان را بر کرسی ریاست مجلس حفظ کنند و با یک «اصولگرای میانه‌رو» به جنگ «اصولگرایی اصیل» بروند. چرا که اگر عارف یا چهره‌ای اصلاح‌طلب بر کرسی ریاست مجلس بنشیند مجددا دوگانه اصلاح‌طلب-اصولگرا تقویت می‌شود، ولی اگر لاریجانی با تابلوی اصولگرایی ریاست مجلس را در دست داشت هباشد ولی خواسته های دولت و اصلاح‎طلبان را محقق کند دیگر هزینه‌ای برای جریان فتنه و حامی دولت نخواهد داشت.
با ورود نمایندگان جریان لاریجانی به لیست اصلاح‌طلبان به نظر می‌رسد کارگزاران همچنان ترجیح می‌دهند لاریجانیِ مثلا اصولگرایِ در پازل دولت و اصلاح‌طلبان را بر کرسی ریاست مجلس حفظ کنند و با یک «اصولگرای میانه‌رو» به جنگ «اصولگرایی اصیل» بروند. چرا که اگر عارف یا چهره‌ای اصلاح‌طلب بر کرسی ریاست مجلس بنشیند مجددا دوگانه اصلاح‌طلب-اصولگرا تقویت می‌شود، ولی اگر لاریجانی با تابلوی اصولگرایی ریاست مجلس را در دست داشت هباشد ولی خواسته های دولت و اصلاح‎طلبان را محقق کند دیگر هزینه‌ای برای جریان فتنه و حامی دولت نخواهد داشت.
گروه سیاسی-رجانیوز: با انتشار لیست اصلاح‌طلبان برای مجلس و حضور کاظم جلالی و بهروز نعمتی در آن، پاداش دفاع دوساله اصول‌گرایان وکیل‌الدوله داده شد. ائتلافی که آغاز خداحافظی رسمی جریان لاریجانی با اصولگرایی بود.
 
به گزارش رجانیوز، شکست تلخ سال 92 - که نتیجه ی عهد شکنی برخی چهره‌های تحت عنوان اصولگرایی بود؛ اصولگرایان را برآن داشت تا با تلاش برای کاستن از اختلافات و مشکلات درونی ، ازشکست مجدد در انتخابات مجلس جلوگیری کنند . تلاش ها برای یک همگرایی بین نیروهای ارزشی از ماه ها قبل از انتخابات با تشکیل جلسات مستمر کلید خورد.
 
با جدی‌تر شدن فرآیند وحدت و تشکیل جلسات ائتلاف با حضور نمایندگان طیفهای مختلف اصولگرایی؛ "حضور یا عدم حضور علی لاریجانی و جریان متبوع او" از همان ابتدا به عنوان چالش مطرح بود. تحلیلها و گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره اینکه اساسا لاریجانی خودش می‌خواهد در ائتلاف اصولگرایی شرکت کند یا نه، و اینکه اگر شرکت کند می‌کوشد این لیست را به نفع روحانی و دولت تضعیف کند وجود داشت. حمایت های دوساله صریح لاریجانی از دولت و بدتر از آن حمایتهای صریح رسانه‌ها و جهره‌های حامی فتنه و اصلاح‌طلب از لاریجانی و فراکسیون رهروان به این نگرانی‌ها دامن می‌زد
 
لاریجانی و اصولگرایی؛ از جدایی تا رویارویی
علی لاریجانی برای حفظ همپیمانی استرتژیکش با دولت و نگه‌داشتن  آخرین برگ های بازی خود در میدان اصولگرایی راهبردی دوگانه را در پیش گرفت. لاریجانی از طرفی با عدم مخالفت با ائتلاف و دیدار با علمای قم و امیددادن به سران ائتلاف، کوشید جایگاه سیاسی‌اش را با عدم حمایت از ائتلاف به خطر نیندازد. اما از سوی دیگر هیچ نماینده‌ای به جلسات ائتلاف نفرستاد.
 
 به این ترتیب هیچ اقدام عملی از او نسبت به شرکت در ائتلاف صورت نگرفت و ائتلاف با بی اعتنایی او مواجه شد، چرا که تیم لاریجانی در همان ایام مشغول رایزنی با کارگزاران و دولتی ها بود. همان زمان هم برخی با توجه به همپیمانی دوساله لاریجانی با دولت معتقد بودند لاریجانی دیگر میلی به اصولگرا بود ندارد. البته از سوی دیگر، حامیان دولت بی‌میل نبودند که حضور لاریجانی درائتلاف اصولگرایی بتواند همان تاثیری را که ولایتی بر ائتلاف سال92 داشت داشته باشد، یعنی خودزنی در جبهه اصولگرایی و تضعیف اصولگرایی اصیل توسط اصولگرایی تقلبی. در راستای همین خط تحلیلی روزنامه آرمان همان زمان نوشت: «علی لاریجانی قرار است اسفندماه بدیل نقش علی‌اکبر ولایتی در سال92 را ایفا کند. تقابل فکری این دو با سعید جلیلی و پایداری به جایی رسید که اصولگرایان نزدیک به آن دو با نام رهروان ولایت راه خود را از جبهه پایداری و سعید جلیلی جدا کردند. اوج این تنش‌ها در ماجرای بررسی و تصویب برجام دیده می‌شد. علی لاریجانی به عنوان نمود این گروه، سرسختانه در برابر تندروها ایستاد و به سختی از تصویب برجام حمایت ‌کرد.»
 
به باور بسیاری علی لاریجانی ، با تمام خوش خدمتی‌هایش به دولت تلاش داشت تا همان راهبرد دوگانه‌ی دوساله‌اش را ادامه دهد . راهبردی که هدف آن سهم خواهی بیشتر از جریان دولت و مشارکت با آنان در مجلس و انتخابات آتی از یک طرف و از طرفی دیگر حفظ وجهه ی خود به عنوان یک اصولگرای میانه‌رو بود. وجهه‌ای که بیش از آنکه با اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران مرزبندی داشته باشد، اصولگرایان اصیل را دشمن می‌داند و حتی در قضایای مثل برجام و رای اعتماد وزرا و امثال آن، اصول و اصولگرایان را فدای اتحاد استراتژیک با فتنه‌گران و دولتی‌ها می‌کند.
 
خط سوم یا وحدت حول قدرت؟
هرچه انتخابات نزدیک‌تر می‌شد، کم کم جریان لاریجانی هم بی‌میلی‌اش به ائتلاف اصولگرایی را صریح تر بیان می‌کرد. منصورحقیقت پور عضو هیئت رئیسه فراکسیون رهروان یکشنبه 29 آذرماه درجمع خبرنگاران با اشاره به انتشار خبری در خصوص پیوستن رهروان به ائتلاف وحدت اصولگرایان، از موضع این فراکسیون رونمایی کرد و صراحتا اعلام کرد رهروان برنامه ای برای پیوستن به این ائتلاف ندارد. 
حقیقت پور در اینباره گفت: «خبرهای منتشر شده در رابطه با حضور دکتر لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان کذب است و ایشان در جلسات ائتلاف اصولگرایان تاکنون حضور نداشته‌اند و نخواهند داشت.» با پایان گمانه زنی ها در خصوص حضور یا عدم حضور لاریجانی در انتخابات ، موضوع لیست مستقل و جریان سومی به رهبری لاریجانی مطرح شد. 
بهروز نعمتی عضو فراکسیون رهروان ولایت، درباره احتمال شکل گیری جریان سوم در انتخابات و ارائه فهرست مجزا از سوی حامیان روحانی گفت: «تشکیل این جریان سوم از مجلس نهم شروع شد. با توجه به بحثی که در فراکسیون رهروان داشتیم اعتدال گرایان در کنار هم جمع شدند و زمانی که دکتر روحانی بحث اعتدال را مطرح کردند شکل گیری این جریان اعتدال گرا ادامه پیدا کرد.» 
پس از قطعی‌شدن عدم حضور لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان، حمایت‌های رسانه‌ای حامیان دولت و فتنه‌گران از جریان لاریجانی شیب بیشتری گرفت. جلالی و سایر چهره‌های رهروان به عنوان بلندگوی جریان لاریجانی مشغول مصاحبه با رسانه‌های زنجیره‌ای شدند و زنجیره‌ای ها هم مشتاقانه، «اصولگرایان میانه‌رو» را تبلیغ کردند.  اما گام بعدی، عملی‌شدن این همپیمانی در عرصه انتخابات بود. 
در همین راستا سخنگوی حزب اعتدال و توسعه غلامعلی دهقان با اعلام حمایت از لاریجانی گفت:« آقای لاری اخیراً اعلام کرده‌اند با طیف لاریجانی رقابت می‌کنم نه شراکت. این در حالی است که ما اعتدالیون معتقدیم باید با طیف آقای لاریجانی به جای رقابت شراکت کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ضمن ستایش حسن ظن دوستان شورای هماهنگی و شورای راهبردی اصلاح‌طلبان رسماً در ستاد انتخاباتی دوستان اصلاح‌طلب حضور نداشته باشیم. دهقان با بیان اینکه در معرفی مصادیق کسب 290 کرسی مجلس آینده تعامل زیادی با اصلاح‌طلبان خواهیم داشت، اظهار کرد: بنا به تعریفی که از اعتدال داریم امروز بخشی از اصولگرایان نیز شامل معتدلین می‌شوند.»
 
در همین راستا حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران نیز خبر از امکان حمایت از برخی اصولگرایان در برخی حوزه ها داد و گفت: «در برخی از حوزه‌های انتخابیه نیز بنا بر این است که از کاندیدای اصولگرای میانه‌رو حمایت کنیم تا از ورود افراطیون به مجلس جلوگیری کرده باشیم.»
روز 21 بهمن مجددا سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ضمن تعریف از مبارزه لاریجانی با آنچه او تندروهای اصولگرا نامیده در تعریف از لاریجانی می‌گوید: «در شرایط کنونی جریان اصولگرایی با یک چالش بزرگ درون گروهی درباره آرمان گرایان افراطی مواجه شده است. به همین دلیل افرادی مانند علی لاریجانی تلاش می‌کنند حساب خود را از قاطبه اصلی اصولگرایان که جریان‌های تندرو را نیز در بر می‌گیرد جدا کنند. همه این دلایل سبب شده گفتمان اعتدال روز به روز در حال فربه‌تر شدن باشد.»
 
دهقان همچنین در پاسخ به این سوال که حزب او از ورود مستقل لاریجانی به انتخابات حمایت می‌کند از مصوبه کارگزاران و حزب اعتدال و توسعه برای حمایت از لاریجانی خبر داد و گفت: «ما قطعا از ایشان و مواضع ایشان حمایت خواهیم کرد. هم حزب اعتدال و توسعه و هم حزب کارگزاران سازندگی براساس مصوبه اخیر خود از لاریجانی حمایت خواهند کرد.» 
24 بهمن بازهم نعمتی عضو رهروان در مصاحبه‌ای خبر از رایزنی جریان لاریجانی با جناح های مختلف از جمله اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها برای لیست مشترک خبر داد و گفت: آقای جلالی هم‌اکنون درحال مذاکره با گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا برای قرار دادن اعضای فراکسیون رهروان ولایت در لیست‌های انتخاباتی در تهران و شهرستان‌ها هستند...رایزنی در مورد قرار گرفتن در لیست «صدای ملت» بر عهده من قرار گرفته و در روزهای گذشته نیز جلساتی برای قرار دادن نام نمایندگان رهروان ولایت در این لیست انتخاباتی انجام شده و امیدواریم به نتیجه برسیم.»
 
اصولگرایانِ مطلوب فتنه‌گران در لیست اصلاح‌طلبان
با انتشار لیست اصلاحات در تهران و قرار گرفتن کاظم جلالی و بهروز نعمتی در لیست اصلاحات مشخص شد که طیف لاریجانی در حال گرفتن پاداش دوسال زحمات بی وقفه ی خود به عنوان وکیل الدوله هستند.  همچنین مشخص شد که نمایشِ عدم ثبت نام جلالی در انتخابات، دعوت لاریجانی از او و ثبت نام جلالی آن هم از حوزه انتخابیه تهران؛ تاکتیکی برای بالاکشیدن او و قرار گرفتنش در لیست تهرانِ اصلاح‌طلبان به نمایندگی از لاریجانی بوده است. 
 
گفتنی است سنگ تمامِ لاریجانی در دفاع از دولت و سرپوش گذاشتن بر بی‌تدبیری‌های آن در مجلس آنقدر به کام حامیان دولت شیرین آمده که چهره‌ای مثل عطریانفر- از اعضای کاگزاران و فعال فتنه- را مدتهاست به یکی از مدافعان محکم لاریجانی تبدیل کرده است.  او در یکی از اظهارنظرهای معروف خود، «لاریجانی نقد» در مجلس را بهتر از «عارف نسیه» دانسته و گفته بود: «در نگاه اول آقای لاریجانی به دلیل اینکه تجربه موفقی در مدیریت مجلس داشته و نسبت به سازوکار پارلمان و مشکلات آن آگاه‌تر است، نسبت به آقای عارف که تجربه پارلمانی نداشته‌اند مناسب‌تر به نظر می‌رسد. درحالی که آقای عارف در مدیریت اجرایی به عنوان وزیر، معاون اول و حتی «رئیس‌جمهور در تقدیر»، دارای تجارب ارزنده‌ای است که روزی به‌کار می‌آید.» اما حجم و شدت این حمایتهای او آنقدر زیا دشد که عطریانفر مدتی بعد در مصاحبه‌ای از پیام لاریجانی به خودش خبر داد و گفت: «من به هر دلیل از مدیریت لاریجانی دفاع کردم و این هم صادقانه بود؛ اما تعبیر رقیب چه بود؟ گفتند "آقای لاریجانی! حواست به پوست خربزه اصلاح طلبان و کارگزاران باشد". آن بنده خدا هم به من پیام می دهد که می شود از من دفاع نکنید؟» 
 
با ورود نمایندگان جریان لاریجانی به لیست اصلاح‌طلبان به نظر می‌رسد کارگزاران همچنان ترجیح می‌دهند لاریجانیِ مثلا اصولگرایِ در پازل دولت و اصلاح‌طلبان را بر کرسی ریاست مجلس حفظ کنند و با یک «اصولگرای میانه‌رو» به جنگ «اصولگرایی اصیل» بروند. چرا که اگر عارف یا چهره‌ای اصلاح‌طلب بر کرسی ریاست مجلس بنشیند مجددا دوگانه اصلاح‌طلب-اصولگرا تقویت می‌شود، ولی اگر لاریجانی با تابلوی اصولگرایی ریاست مجلس را در دست داشته باشد ولی خواسته های دولت و اصلاح‎طلبان را محقق کند دیگر هزینه‌ای برای جریان فتنه و حامی دولت نخواهد داشت.

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 94/11/29ساعــت 9:58 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی زاکانی:امروز در شرایطی هستیم که زمینه تنظیم دهها کرسن

زاکانی: در جلسه دوشنبه‌های پاستور چه می‌گذرد؟!

1394/10/28 19:32 |
کد خبر: 479800

در پی افشاگری درباره پرونده کرسنت

 زاکانی به دادگاه احضار شد

ن



زاکانی با بیان اینکه یک جریان مشکوک می‌خواهد برجام و توافق هسته‌ای را به عنوان ابزار تجارت غیرقانونی خودش مورد استفاده قرار ‌دهد، گفت: مافیای قدرت و ثروت می‌خواهد در آستانه انتخابات، لیست‌های انتخاباتی را منتشر کند. در جلسه‌های دوشنبه‌های پاستور چه می‌گذرد؟
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز طی سخنانی در یک نشست خبری با عنوان «گزارش یک فاجعه» با موضوع بررسی و افشای اسناد و ابعاد سازمان فساد در گلوگاه‌های اقتصادی کشور که در محل دانشکده رسانه فارس برگزار شد، اظهار داشت: امروز غارت و چپاول ثروت ملی در ابعاد گسترده ملی در حال انجام است که بخش‌های وسیعی از دولت را هم آلوده کرده است. یک جریان خاص و مشکوک که سوابقش برای ما روشن است، برجام و توافق هسته‌ای را به عنوان ابزار تجارت غیرقانونی خودش مورد استفاده قرار می‌دهد. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در چهارشنبه 94/11/28ساعــت 10:39 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی نکتهای که به خوبی دیده میشود این است که گویا تمامی ا
 نکته‌ای که به خوبی دیده می‌شود این است که گویا تمامی اقدامات طیف مذکور چندان به چشم اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها نیامده و در برابر آن تنها  ده‌درصد از لیست خود را به طیف نزدیک به لاریجانی و اصول‌گرایان به اصطلاح معتدل اختصاص داده‌اند! و این خود به معنی خاموشی صدای نمایندگان حامی دولت در مجلس است.
نکته‌ای که به خوبی دیده می‌شود این است که گویا تمامی اقدامات طیف مذکور چندان به چشم اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها نیامده و در برابر آن تنها ده‌درصد از لیست خود را به طیف نزدیک به لاریجانی و اصول‌گرایان به اصطلاح معتدل اختصاص داده‌اند! و این خود به معنی خاموشی صدای نمایندگان حامی دولت در مجلس است.
گروه سیاسی-رجانیوز: لیست اصلا‌ح‌طلبان برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران منتشر شد. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/11/27ساعــت 7:58 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی گشایش هزاران السی دروغی بود که به راحتی مطرح شد عضو ک
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت روحانی صداقت در کلام ندارد گفت: گشایش هزاران ال‌سی‌ دروغی بود که براحتی بیان کردند.


الیاس نادران در نشست «ابعاد جدید قراردادهای پسابرجام و تحولات اقتصادی» که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به اینکه روحانی برجام را مبدا تحولات تعریف کرده است گفت: روی کاغذ تمام تحریم‌ها رفع شده اما نه در عمل. باز شدن هزاران ال‌سی دروغی بود که به راحتی بیان کردند. دولت بیان می‌کند که در ارائه بودجه به مجلس تاخیر نداشته است اما مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس 40 روز در ارائه بودجه تاخیر داشت ولی رئیس‌جمهور بیان کرد که یک روز هم تاخیر نداشتیم. دولت صداقت در کلام ندارد.
وی در ادامه با بیان اینکه هیچ سوئیفتی باز نشده است گفت: سقف معاملات کاهش یافته و گشایشی در مبادلات تجاری صورت نگرفته است. از 40 سند همکاری که در سفر ایتالیا و فرانسه بیان کردند فقط 2 سند، قرارداد بود که یکی از آنها مربوط به پژو بود که بیان کردند محرمانه است. اینها رکود را رفع نمی‌کند و مشکلات معیشت مردم را هم بهتر نمی‌کند.
به گزارش تسنیم نادران با تاکید بر 2 برابر شدن نقدینگی در دولت یازدهم گفت: نقدینگی دو برابری که سرسفره مردم نرفته پس به جیب چه کسی رفته است؟ این یکی از اصلی‌ترین سوالات ما است. در حال حاضر نرخ رشد اقتصادی منفی است اما دولت جرأت نمی‌کند نرخ رشد منفی اقتصاد را اعلام کند. سه دوره است که دولت از ارائه آمارها طفره می‌رود.
دولت منادی با شعار شفافیت قرارداد محرمانه می‌بندد
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت با شعار شفافیت روی کارآمد گفت: «این دولت همواره انتقاد به این موضوع داشت که مسئولان حکومتی دروغ می‌گویند و وعده داد که همه چیز را به صورت شفاف اعلام خواهد کرد. توقع وجود دارد که در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی و معیشتی که مسئله جدی و اساسی مردم است با مردم روراست باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دولت در 2 سال و نیم گذشته وعده‌های گشایش مشکلات اقتصادی را دادند که تحریم‌ها برداشته می‌شود. اولین یکشنبه بعد از برجام دو اتفاق در حوزه اقتصادی در کشور رخ داد. یکی اینکه اعلام کردند 1000 ال‌سی باز شده که در مدت کوتاهی مشخص شد این خبر از اساس اشتباه بوده است. با این اوصاف دولت راستگویان کجاست؟ شائبه ایجاد نمی‌شود که دولت به دنبال این است که آنچه را می‌خواهد از صندوق‌های رای بیرون بکشد؟ یعنی قصد دارد یک مجلس دولت ساخته بسازد. رفتار سیاسی دولت در اقتصاد نتیجه خوبی را نخواهد داشت.
دولت اخبار کذب می‌گوید
وی ادامه داد: دولت با رفتارهایش و با اخبار کذبی که بیان می‌کند ناظرهای بی‌طرف جامعه را نسبت به خود مشکوک می‌کند به طور مثال در حوزه ساخت هواپیما تفاهم‌نامه امضا شده اما دولت بیان می‌کند یک قرارداد است که این تفاهم‌نامه نه به دار است و نه به بار. یعنی هیچ اقدام مشخصی در زمان‌بندی وجود ندارد که مشخص شود در چه زمانی، چه هواپیمایی، با چه شرایطی و چه نرخ بازگشتی قرار است در سیستم هوایی ما وارد شود. آقایان اتفاقاتی که قرار است در 2025 اتفاق بیفتد را در زمان نزدیک به انتخابات مطرح می‌کنند. این رفتار سیاسی و غیرشفاف عمل کردن در بحث اقتصادی نتیجه خوبی ندارد.
وی در مورد قرارداد پژو گفت: آیا افراد غیردولتی این قرارداد را دیده‌اند همان‌طور که آنها اعلام می‌کنند 20 درصد این قرارداد محرمانه است آیا همان بخشی که محرمانه نیست تاکنون روی سایت قرار گرفته است.
پژو باید تنبیه می‌شد
نادران با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت حوزه اقتصادی دولت کمابیش همان‌هایی هستند که ابتدای مجلس هفتم با آنها درگیر مسائل اقتصادی بودیم، گفت: در همان زمان 3 قرارداد مهم ملغی شد (قرارداد تاو؛ ساخت فرودگاه امام، ترکسل و ال 90) این 3 قرارداد خلاف منافع ملی بود و به همین دلیل تاکید داریم که نمایندگان از متن قراردادها به خصوص قراردادهایی که با خارجی‌ها بسته می‌شود مطلع شوند تا جلوی زیاده‌خواهی‌های آنها گرفته شود.
وی با اظهار اینکه پژو شرکتی بدعهد است که بیشترین صدمه را به صنعت خودروسازی کشور زده است، گفت: ما نباید به این شرکت جایزه بدهیم بلکه باید آن را تنبیه کنیم تا برای دیگران درس شود.
نادران ادامه داد: نمایندگان به دنبال اطلاعات هستند تا به دولت کمک کنند در حالی که برخی از نمایندگان به دنبال این هستند که در زمان نزدیک به انتخابات کارهای انتخاباتی خود را اصلاح کنند، ما نشسته‌ایم تا بودجه سال 95 را اصلاح کنیم چرا که این بودجه بسیار بد تنظیم شده است و مغایرت‌هایی نیز دارد البته این موضوع وظیفه ما است اگر قرارداد پژو را به نمایندگان مردم می‌دادند می‌توانستیم بعد از مطالعه آن متن قرارداد را در صورت لزوم اصلاح کنیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ اتفاق مثبتی در اقتصاد کشور بعد از برجام ایجاد نشده است، افزود: تغییر سیاست‌ها و تمایل بیش از حد دولت به تعاملات بین‌المللی برای رفع مشکلات داخلی کشور باعث شد تا شاخص بورس با نوسانات زیادی روبرو شود حتی در این مسیر نرخ‌های اقتصادی از جمله اشتغال نیز سقوط و رکود در جامعه افزایش پیدا کرد.
اظهارات احمد توکلی
احمد توکلی نماینده تهران در مجلس هم در نشست خبری فوق اظهار داشت: در سفری که رئیس‌جمهور به فرانسه و ایتالیا داشت 40 سرفصل قراردادی استخراج شد که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تنها دو مورد از آن قرارداد بود و باقی آنها تفاهمنامه و سند همکاری است. اگرچه تفاهمنامه و سند همکاری مقدمه قرارداد است اما این موضوع را دولت به صراحت باید به مردم اعلام کند، نباید فاصله بین امکانات و انتظارات زیاد شود چرا که اعتماد مردم از دست می‌رود، وقتی مردم ببینند علی‌رغم اعلام شدن اینکه 40 قرارداد اقتصادی بسته شده است اما وضعیت همچنان مانند گذشته است، نسبت به دولت بدگمان می‌شوند، این شرایط مطلوبی برای دولت نیست.
توکلی یکی دیگر از ایرادات وارده به قراردادهای بسته شده پس از برجام از مبهم دانستن نوع قرارداد دانست و توضیح داد، به طور مثال قراردادی بین ایدرو و فرانسه بسته شده است اما مشخص نیست این قرارداد با چه کسی بسته شده است با دولت فرانسه یا یک شرکت فرانسوی، البته برخی موضوعات عجیب هم در برخی از این قراردادها دیده می‌شود، مثلا ساخت هتل یا گلخانه؛ آیا قرار است خارجی‌ها برای ما ساختمان‌سازی کنند در حالی که سال‌هاست کشور در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته است.
وی با تاکید بر اینکه بخل در دادن اطلاعات به مردم به نفع دولت نیست، گفت: هرچه بازار رقابتی‌تر باشد بهتر است. دولت باید سعی کند در اقتصاد مانند اتاق شیشه‌ای عمل کند تا رانتی وجود نداشته باشد. اینکه رئیس‌جمهور در پاسخ به خبرنگاری که در مورد مقدار ارز وارد شده به کشور می‌پرسد می‌گوید به این موضوع کاری نداشته باشید، همه را آورده‌ایم درست نیست. مقدار ارز وارد شده به کشور باید اعلام شود تا بتوان در مورد مسائل مهم اقتصادی درست تصمیم‌گیری کرد.
توکلی همچنین گفت: دولت اکنون نرخ رشد اقتصادی را اعلام نمی‌کند چون نمی‌خواهد پیش مردم شرمنده شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه بیان کرد: دولت فعلی در مورد فساد منصفانه و واقعی عمل نکرده است بلکه باید مبارزه با فساد را از خودشان آغاز و با مدیریت آن را برطرف کنند. به اعتقاد من وزیری که خودش در 18 شرکت و خانواده‌اش در 14 شرکت عضو هیئت مدیره‌اند و دنبال خروج محصولات پتروشیمی از بورس است و منتقدان خود را سوسیالیست می‌خواند صلاحیت وزارت ندارد.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 94/11/26ساعــت 10:53 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی ... وگنجشکها جدی جدی میمیرند!(یادداشت روز) 1- میگوین

1- می‌گویند ناصرالدین‌شاه در یکی از روزها که به قصد شکار از شهر بیرون رفته بود با مشاهده گله آهوان درپی آنها اسب تاخته و از همراهان و ملازمان رکاب دور افتاده بود. شامگاهان خسته و کوفته به کاروانسرایی رسید و مصلحت آن دید که شب را به استراحت بگذراند تا ملازمان رکاب او را یافته و همراه آنان به پایتخت بازگردد. دروازه کاروانسرا بسته بود. ناصرالدین شاه دق‌الباب کرد و کاروانسرادار از پشت در پرسید کیست؟ ناصرالدین شاه به روال شاهان در پاسخ گفت؛ ما، سلطان‌بن‌سلطان، خاقان بن خاقان، شاه‌شاهان، سایه خدا بر سر ایران، قبله عالم، سلطان صاحبقران، اعلیحضرت شاهنشاه ایران هستیم! کاروانسرادار که حسابی گیج شده بود از پشت در به فریاد گفت؛ ان‌شاءالله خدای سبب‌ساز و بنده‌نواز در این شب سرد برایتان سرپناهی فراهم آورد، اینجا یک کاروانسرای کوچک است و برای اینهمه آدم جا نداریم!
2- بزرگنمایی فراتر از «گزافه» و «اغراق» درباره برجام که این روزها فضای تمامی نشست و برخاست‌ها و مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های رئیس‌جمهور محترم و برخی دیگر از دولتمردان را به خود اختصاص داده است، در حالی است که دولت محترم هنوز به این سؤال ساده و دم‌دستی - و البته بسیار ضروری - نه فقط پاسخ روشنی نداده، بلکه اساسا هیچ پاسخی نداده است که در مقابل امتیازات نقد فراوانی که به حریف تقدیم کرده‌ایم، غیر از چند «وعده نسیه» که آنهم یکی پس از دیگری نقض شده و پوچ از کار درمی‌آید، چه دستاورد دیگری داشته‌ایم؟! تا آنجا که وقتی گفته می‌شود «به افتخار برجام دست بزنید»!  دقیقا نمی‌دانیم باید به کجای آن دست بزنیم؟ و برای کدام دستاورد، هورا بکشیم؟!
می‌گویند و اصرار دارند همه بپذیرند که «برجام فتح‌الفتوح بوده است»! «برجام بزرگترین دستاورد تاریخی ملت ایران است»، «برجام به معجزه شبیه است»! «برجام یعنی تسلیم قدرتهای بزرگ جهان در مقابل ایران»! «اهمیت برجام از فتح خرمشهر هم بیشتر است»، «برجام سایه شوم جنگ را از سر مردم ایران برداشته است»! «برجام نه فقط بزرگترین پیروزی در تاریخ انقلاب بلکه بزرگترین پیروزی در تاریخ ایران است»!  «برجام نقطه آغاز شکوفایی اقتصادی است»!  برجام اشتغال‌زا، رونق‌دهنده تولید، جذب‌کننده سرمایه‌های خارجی، کارآفرین و... 
کاش دولت محترم به جای اینهمه تعریف و تمجید از برجام و آنهمه بزرگنمایی درباره دستاوردهای آن فقط در چند جمله - تاکید می‌شود فقط در چند جمله - برای مردم توضیح می‌داد که زیر این تابلوهای رنگارنگ و چشمک‌زن کدام دستاورد قابل اشاره‌ای برای معیشت مردم، اقتصاد کشور و عزت و اقتدار ایران اسلامی جای دارد؟ آیا این، انتظار بی‌جایی است و یا توقع زیادی است؟!...
اما سخن در این نوشته، فراتر از برجام است، بخوانید!
3- دولت محترم هوشمندتر از آن است که نداند بسیاری از قوطی‌های پُر رنگ و لعاب ارائه شده درباره برجام، «پُر از خالی» است و اگرچه برجام به طور کامل بی‌دستاورد نیست ولی تقریبا  هیچیک از وعده‌های نسیه حریف تاکنون تحقق نیافته و در چشم‌انداز پیش روی نیز نه فقط نشانه‌ای از تحقق آن دیده نمی‌شود بلکه هر از چند گاه به جای تحقق دستاوردهایی که وعده داده شده است، بر فهرست «از دست‌‌داده‌ها» افزوده می‌شود!  که به عنوان مثال - و فقط به عنوان مثال - برخلاف آنچه در برجام وعده داده بودند، «سوئیفت» هنوز برقرار نشده و هیچ تبادل‌ تجاری قابل انجام نیست. در اولین روز اجرای برجام با افتخار اعلام شد که بیش از 1000 «ال‌سی» گشایش یافته است ولی آن روز «یکشنبه» بود و تمامی بانک‌های اروپایی در تعطیلات آخر هفته بودند و معلوم شد که ادعای یاد شده فقط یک «بلوف» بوده است و دولت محترم بعدها اعلام کرد که قرار بود 1000 ال‌سی‌گشایش یابد!
اعلام شده بود قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای «ایرباس» با فرانسه منعقد شده است - که صرفنظر از  پرسش‌های فراوان درباره آن - چند روز بعد شرکت ایرباس رسما اعلام کرد، بدون اجازه آمریکا حاضر به فروش این هواپیماها نیست! آقای رئیس‌جمهور قول داده بود که با اجرای برجام بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال حل می‌شود و جوانان ایران صاحب شغل خواهند شد ولی به جای آن در سفر فرانسه با شرکت در حال ورشکستگی پژو سیتروئن قرارداد بسته شد تا اقتصاد فرانسه با آنهمه جنایت و کینه‌توزی که علیه ایران اسلامی و مردم کشورمان مرتکب شده بود، از مرگ نجات یابد و برای جوانان فرانسوی شغل ایجاد شود و هنگامی که صدای اعتراض مجلس بلند شده و خواستار توضیح دولت درباره مفاد این قرارداد و چرایی آن شدند، آقایان اعلام کردند که این قرارداد «محرمانه» است! - دقیقا برخلاف نص صریح اصول 77 و 125 قانون اساسی - همین قید محرمانه بودن و مغایرت آن با اصول یاد شده قانون اساسی درباره قراردادهای نفتی نیز اعلام شده و...
اکنون جای این سوال است که دولت محترم از کدام «فتح‌الفتوح»! و یا «بزرگترین دستاورد تاریخ ایران»! و معجزه قرن! و... سخن می‌گوید و اگر آنچه در برجام از دست داده‌ایم و یا در حال از دست دادن آن هستیم، با اندک دستاورد حاصل از آن قابل مقایسه است و خود دولت نیز به فتح‌الفتوح بودن برجام اعتقاد دارد- که بعید است! - چرا دستکم به چند نمونه از دستاوردهای ملموس و عینی مورد ادعا اشاره نمی‌کند؟!
4- حالا به موضوع اصل یادداشت پیش روی بازمی‌گردیم و آن، این که دولت محترم از بزرگنمایی‌های اغراق‌آمیز درباره برجام و دستاوردهای نداشته - و یا اندک داشته- آن چه منظوری دارد؟ و کدام نقطه را نشانه رفته است؟ در این باره گفتنی است که؛
الف: بی‌تردید «نقطه مطلوب» این ماجرا در آینده‌ای بسیار نزدیک تعریف شده است. چرا که می‌دانند اغراق‌گویی درباره برجام نمی‌تواند دوام چندانی داشته باشد و افکار عمومی در فاصله‌ای نه چندان دور متوجه توخالی بودن تعریف و تمجیدهای گزاف خواهند شد.
ب: این نقطه مطلوب در کدام آینده نزدیک تعریف شده و در آینده نزدیک چه اتفاق و رخداد مهمی در پیش است؟ این سؤال، پاسخ روشن و خالی از ابهامی دارد؛ «انتخابات»
5- رئیس جمهور محترم پنهان نمی‌کند که خواستار مجلسی با حضور نمایندگان همسو با دولت است و به عنوان نمونه، ایشان در همایش استانداران به صراحت گفته بود «خواهان مجلس اعتدالی» است و البته هنوز تعریف مشخصی از اعتدال ارائه نداده‌اند و این واژه‌ را به معنای همراهی با دولت به کار برده و می‌برند! و موارد دیگری از همین دست که فهرست آن طولانی است.
اکنون می‌توان به وضوح نتیجه گرفت که تعریف و تمجیدهای غیرواقعی درباره برجام، کاربرد انتخاباتی دارد و مجموعه دولت اعتدال و مدعیان اصلاحات که متاسفانه و با عرض پوزش طی 3 سال گذشته دستاورد قابل ارائه چندانی نداشته‌اند و انبوهی از وعده‌های داده شده و تحقق نیافته در کارنامه خود دارند با بزرگنمایی درباره برجام؛
 الف: انتظار دارند بر ناکامی‌های خود در تحقق وعده‌ها سرپوش گذاشته و افکار عمومی را از مطالبه این وعده‌ها بازدارند!
ب: بر این تصورند که با معرفی برجام به عنوان «فتح‌الفتوح»! و معجزه قرن! و... چنته خالی از دستاورد خود را نه فقط «پُر»  بلکه حاوی «بزرگترین دستاورد تاریخ ایران»!  جلوه دهند و شاید بر این باورند که ارائه «این دستاورد بادکنکی»! می‌تواند آراء مردم را به حساب نامزدهای هوادار دولت فاکتور کند!
ج: ادعای «الگو بودن برجام»! و آمادگی برای «برجام 2»! در همین بستر قابل ارزیابی است و آقایان به یقین می‌دانند که اینگونه ادعاها، فقط می‌تواند کاربرد انتخاباتی داشته باشد و مردم، با بصیرت‌تر از آنند که یک معاهده با هزینه‌های سنگین را به عنوان «الگو» برای حل و فصل سایر مشکلات برگزینند! و این پرسش را نادیده بگیرند که مگر «برجام یک» چه دستاورد قابل ارائه‌ای داشته است که سخن از «برجام 2» نیز در میان باشد؟!
6- و اکنون سخنی با دولت محترم در میان است و آن، این که؛  چرا از بیان «واقعیت برجام» و توضیح درباره دستاوردهای ادعایی آن خودداری می‌کنید؟ به یقین گرد و غبار ناشی از بزرگنمایی‌های اغراق‌آمیز خیلی زود فرو می‌نشیند و واقعیت‌ها آنگونه که هست، در میدان دید همگان قرار می‌گیرد، کما این که مردم علی‌رغم آنهمه بزرگنمایی دولت محترم درباره برجام، واکنش مثبتی نشان ندادند و آن تعریف و تمجیدها را با واقعیات محسوس و ملموس از جمله چرخ معیشت خود همخوان ندیدند. از این روی به آسانی می‌توان نتیجه گرفت اینگونه اغراق‌ها نه فقط اغراق‌کنندگان را به مقصود نمی‌رساند بلکه می‌تواند به جایگاه دولت در نگاه مردم، آسیب‌های جدی نیز برساند و به قول یکی از شعرای کشورمان در اقتباس از شعر معروف «اریش فرید»  شاعر اتریشی؛ «بچه‌ها شوخی‌ شوخی به گنجشک‌ها سنگ می‌زنند و گنجشک‌ها جدی جدی می‌میرند»!
حسین شریعتمداری

+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/11/25ساعــت 8:14 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی بیداری اسلامی در کشاکش «اسلام ناب» و «اسلام آمریکایی»

یامین پور: من بیش از 15 سال است که مباحث شما را دنبال می کنم و خیلی هم استفاده برده ام؛ یکی از ویژگی های بارز مباحث حضرتعالی انسجام و ارتباط ارگانیک اجزای مباحث به هم است؛ یعنی کسی که مدتی با شما آشنا باشد به این قدرت دست پیدا می کند که در حوزه های دیگر ورود کند و از همان چارچوب نظری، تولیدات فکری داشته باشد. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/11/25ساعــت 7:44 صبح تــوسط عباس | نظر
سهشنبه 20 بهمن 1394 محرمانهها به صف!(یادداشت روز) تقریبا همه اف

 

 ، سه‌شنبه 20 بهمن 1394 
 

عناوین اخبار روزنامه کیهان در روز سه‌شنبه 20 بهمن 1394 :

سه‌شنبه 20 بهمن 1394 


تقریبا همه افراد بشر، علاقمندند که موفقیت‌ها و افتخاراتشان را با سربلندی به دیگران نشان  دهند. این موضوع وقتی بروز و ظهور بیشتری پیدا می‌کند که پای جلب رای مردم و رقابت با رقیبانی که از قضا بر طبل ناکارآمدی و ناتوانی حریف می‌کوبند هم در میان باشد. رقابت در این عرصه گاه تا آنجا پیش می‌رود که یک جریان سیاسی، به «دستاورد‌سازی» روی می‌آورد و می‌کوشد همه کارهای سال‌های آینده و گذشته را به نام خود کند! گاهی به افتتاح مجدد پروژه‌ای که قبلا به بهره‌برداری رسیده روی می‌آورد ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/11/20ساعــت 8:33 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی رهبر انقلاب در نکته مهم دیگری، توجه کامل و همیشگی به
رهبر انقلاب در نکته مهم دیگری، توجه کامل و همیشگی به نقشه ها و اهداف جبهه وسیع دشمنان را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: کسانی که از دشمنان خود غافل می شوند و دلشان به آنها خوش است، هیچ گاه مورد تمجید مردم قرار نمی گیرند.دشمن لبخند می زند، شما هم لبخند می زنید، اما باید مراقب بود که پشت لبخند دشمن چه حیله ای نهفته است.
رهبر انقلاب در نکته مهم دیگری، توجه کامل و همیشگی به نقشه ها و اهداف جبهه وسیع دشمنان را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: کسانی که از دشمنان خود غافل می شوند و دلشان به آنها خوش است، هیچ گاه مورد تمجید مردم قرار نمی گیرند.دشمن لبخند می زند، شما هم لبخند می زنید، اما باید مراقب بود که پشت لبخند دشمن چه حیله ای نهفته است.
گروه سیاسی-رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، 22 بهمن و انتخابات را دو عید پرمضمون ملت ایران خواندند و با تأکید بر حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال افزودند: حضور همگانی مردم در انتخابات 7 اسفند نیز، به عنوان خونی تازه، عزت و اقتدار ایران و نظام را بیمه می کند و اهداف دشمن حیله گر غدار را خنثی می کنند. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/11/20ساعــت 7:43 صبح تــوسط عباس | نظر
   1   2      >