سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی رهبر انقلاب خطاب به رئیسجمهور و هیئت دولت: باید با مت
رهبر انقلاب خطاب به رئیس‌جمهور و هیئت دولت:
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، با تاکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه‌ انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف را بیان کردند.




حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در این جلسه، شرط اصلی موفقیت در همه‌ عرصه‌ها را برخورداری از «روحیه‌ قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ» دانستند و افزودند: همه‌ مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و با احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند. 
رهبر انقلاب اسلامی، تیم اقتصادی دولت را میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور خواندند و همه‌ دستگاه‌ها را به هماهنگی با آن فراخواندند.
ایشان شرط دیگر غلبه بر تنگناها را ارسال تصویری مقتدر از دولت برشمردند و افزودند: تصویر دولت در چشم مردم باید تصویری توانا، کارآمد و تلاشگر باشد، زیرا نفس تلاشگری برای مردم جذاب و امیدوارکننده است. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در دوشنبه 97/4/25ساعــت 11:20 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی چند جمله حرف حساب درباره جنجال اینستاگرامی(یادداشت رو
یک دختر نوجوان در صفحه اینستاگرام، تصاویر رقصش را منتشر می‌کند. مسئول یا مسئولین مربوطه با طی مراحل قانونی، ایشان را احضار می‌کنند. تلویزیون مستندی با عنوان «بیراهه» پخش کرده و چند دقیقه‌ای از زمان نیم‌ساعته این مستند را هم به «ابراز پشیمانی» این خانم نوجوان که در حال‌ گریه است، اختصاص می‌دهد. این تمام آن اتفاقی است که افتاده. نه قتلی صورت گرفته، نه تجاوزی رخ داده، نه کسی را به ‌دار آویخته‌اند و نه به کسی سیلی زده و شکنجه‌اش کرده‌اند. فقط یک دختر ‌گریه کرده و از روی ترس یا از ته دل گفته، از انتشار تصاویر رقص‌هایش پشیمان است. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در چهارشنبه 97/4/20ساعــت 9:35 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی ماجرای عجیب اخراج دو دیپلمات ما از هلند! چگونه انفعال
«2 نفر از وابستگان سفارت ایران در تاریخ 7 ژوئن (17 خرداد) از هلند اخراج شده‌اند. و متاسفانه اطلاعات بیشتری در این زمینه نمی‌توانیم ارائه دهیم.»
سرویس سیاسی-

این جمله است که هولبرت بِریده‌مَیِر، سخنگوی «سرویس اطلاعات و امنیت» هلند روز جمعه 15 تیرماه گذشته بیان کرد و موضوع اخراج دو دیپلمات کشورمان از خاک این کشور را وارد فاز تازه‌ای کرده است. 
موضوع زمانی قابل تامل می‌شود که با گذشت بیش از یک ماه از این واقعه، خبر اخراج دیپلمات‌های کشورمان از خاک هلند نه توسط وزارت امور خارجه کشورمان که از سوی سرویس اطلاعات و امنیت هلند منتشر و مسئولان وزارت امورخارجه طی یکماه گذشته در رفتاری عجیب وکاملا انفعالی هیچ‌گونه واکنشی نسبت به این رفتار خلاف عرف و آداب دیپلماتیک از خود نشان ندادند و از درز هرگونه خبری در این زمینه جلوگیری کردند. 
تاسف‌آورتر اینکه پس از اعلام خبر اخراج دیپلمات‌های کشورمان از سوی مقامات هلندی و رسانه‌ای شدن آن، مسئولان وزارت امورخارجه در اقدامی متهورانه! سفیر این کشور را احضار کردند تا به زعم خود مراتب اعتراض ایران نسبت به اقدام غیر قانونی یک ماه پیش هلند را به سفیر این کشور منتقل کنند. موضوعی که پیش‌تر با موضع‌گیری عجیب و معلق‌گونه بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نه تایید شده بود نه تکذیب!  ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در یکشنبه 97/4/17ساعــت 8:37 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی رهبر انقلاب: گزارش دقیقی از واگذاری سکه و ارز تهیه و
منابع آگاه از نامه مهم رهبر معظم انقلاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور درخصوص مسائل بوجود آمده در بازار سکه و ارز خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، براساس این گزارش رهبر معظم انقلاب در این نامه که خطاب به رئیس‌جمهور نوشته شده است ضمن ابراز نگرانی از اخبار منتشر شده درخصوص واگذاری ارز و سکه در ماه‌های اخیر و ابهاماتی که در افکار عمومی ایجاد کرده است، دستور فرمودند؛ ضمن رسیدگی به موضوع گزارش دقیقی تهیه و به محضر ایشان ارسال شود.
پیش‌فروش سکه!
6تیرماه جاری بود که رئیس ‌سازمان بازرسی کل کشور با خبری مهم به میان خبرنگارها آمد. خبری که با توجه به شرایط بازار سکه و ارز به سرعت فضای رسانه‌ای کشور را درنوردید. «قاضی ناصر سراج» در جمع خبرنگاران درخصوص نابسامانی‌های بازار ارز و سکه اظهار کرد: «متأسفانه مواردی را در بحث خرید سکه شاهد بوده‌ایم که اقتصاد کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.»
منظور قاضی سراج خرید و فروش سکه و ارز در بازار سیاه نبود. این بار یک سمت ماجرا به بانک مرکزی می‌رسید. سراج خاطر نشان کرد: «در رابطه با سکه نفر اول 38 هزار و 250 عدد سکه خریداری کرده و برای این خرید، رقمی معادل 53 میلیارد و 550 میلیون تومان پول پرداخت کرده است.»
روشهای غلط ضربدر نظارت ضعیف
سپس رئیس‌ سازمان بازرسی در آن جلسه سن این فرد را 31سال عنوان کرده و از شیوه عرضه و فروش سکه انتقاد می‌کند و می‌گوید: «ما در رابطه با فروش و عرضه باید تدبیری اتخاذ کنیم و سختی‌هایی را در نظر بگیریم که هرکسی پول دارد نتواند وارد بازار نشود و هرکاری خواست در ارتباط با اقتصاد کشور انجام دهد.»
سراج تصریح کرد: «کدام کشور قوی اینگونه عمل می‌کند و ارز و سکه را اینچنین در معرض قرار می‌دهد؟امیدواریم با توجه به هماهنگی‌ها، دستورات مقام معظم رهبری درخصوص مسائل اقتصادی، جلسات بین رؤسای سه قوه و مسئولان عالی، راهکارهای مناسب عملی شود.»
مشخص است که یک فرد به صورت عادی نمی‌توانند این تعداد سکه را خریداری کند و به طور قطع وجود رانت عامل تعیین کننده است. این جوان این حجم پول را از کجا آورده است؟ به چه منظور تصمیم گرفته این تعداد سکه خریداری کند؟ و آیا این التهابات اخیر در بازار سکه و ارز زیر سر اینگونه افراد است؟! برای پیشگیری آیا که سرچشمه‌های رانت که در داخل نهادها و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها هستند شناسایی شوند؟ 
ضعف‌های مدیریتی و نظارتی به همراه روش‌های غلط، بهشتی را فراهم آورده است برای سوداگران اقتصادی که به حق نمایندگان مجلس از آنها با عنوان داعش اقتصادی نام بردند. آیا در کنار شناسایی و دستگیری متخلفان بهتر نیست که با تدبیر راه‌های سوءاستفاده برای همیشه بسته شود؟
جمع کردن 2تُن سکه!
«سردار حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ اواخر هفته قبل در جمع خبرنگاران گفت: «فردی که معروف به سلطان سکه بود و سال 96 حدود 2 تن سکه را از سطح بازار جمع کرده بود، دستگیر شد».
فرمانده انتظامی تهران افزود: «این فرد 58 ساله که دو شب پیش در عملیات پلیس دستگیر شد، به افراد و نوچه‌های خود دستور داده بود در بازار تهران به راه افتاده و بدون توجه به قیمت روز سکه، تمام سکه‌های موجود را بخرند تا در روزهای آینده خودش تعیین‌کننده نرخ سکه باشد».
درباره فرد مذکور فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: «این فرد پیش از این هم به عنوان دلال سکه دستگیر شده بود. او با پسرش در این زمینه همکاری می‌کرده است که در حال حاضر پسرش با قید ضمانت آزاد است. شخصی که سرکرده معاملات فردایی در بازار تهران بوده، به عنوان نوچه این فرد فعالیت می‌کرده است.»
هشدارهایی برای سیاست‌های غلط 

+ نوشته شـــده در شنبه 97/4/16ساعــت 7:49 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی نفوذ اجتماعی در پسابرجام!(یادداشت میهمان) 1- پس از
کاریکاتور/ معیشت، اقتصاد، هرسال بدتر از پارسال?‎!

1- پس از هشدار رهبر معظم انقلاب در سال 94 درخصوص هدف آمریکا برای نفوذ در حوزه‌های مختلف کشور از طریق برجام، در چند مطلب با قرائن و مستندات غیرقابل انکار، سناریوها و مجاری«نفوذ جریانی و موردی» در جهت عملیاتی کردن پروژه براندازی نظام را تحت عناوین «هشدار! نفوذ در سایه توافق هسته‌ای» تبیین کردیم، این هشدار با واکنش جریان غربگرای حامی دولت مواجه شد و ادعا کردند مثل«توهم توطئه»، برخی «توهم نفوذ» دارند. «دستاورد هیچ» و «خسارت محض» و «جنگ اقتصادی» با دلار 10 هزار تومانی و سکه 3 میلیون تومانی به مدد برجام در سایه فریب افکارعمومی و عملیات روانی و دوقطبی‌سازی‌های کاذب، به‌خوبی صحت آن هشدارها و تبیین‌ها را آشکار کرد.اما در شرایط کنونی با هشدار در‌باره «نفوذ اجتماعی در پسابرجام» باید گفت آمریکا تلاش دارد در سایه غفلت برخی مسئولان کشور با استفاده از نتایج نفوذ سیاسی و اقتصادی‌اش، در حوزه اجتماعی نفوذ کنند و بین ملت و نظام جدایی بیندازد و به اهداف خود برسد. اتفاقات روزها و هفته‌های اخیر و تلاش رسانه‌های بیگانه برای القاء فرصت‌طلبی «کاسبان تحریم و برجام»در کف بازار به‌عنوان اعتراضات مردمی همزمان با ادعای طرح تغییر نظام جمهوری اسلامی از سوی آمریکا با شروط دوازده‌گانه پمپئو نمی‌تواند عادی و اتفاقی باشد، چنانکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر برنامه‌ریزی برای ادامه اغتشاشات در ایران تاکید کرده است.موضوع این قلم هماهنگی سیاسی-رسانه‌ای و اطلاعاتی- امنیتی عوامل داخلی و خارجی فتنه با راهبرد جدید رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت و نظام است و آشکار می‌کند آنان که قبلا سر در آخور انگلیس داشتند، اکنون چگونه سر در آخور آمریکا کرده‌اند.هرچند عوامل داخلی و خارجی فتنه در سال 88 اوج هماهنگی خود را برای ایجاد انقلاب مخملی علیه ملت ایران به‌طور کامل آشکار کردند، اما این بار هم «سرشان باز به سنگ خواهد خورد».  ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در پنج شنبه 97/4/14ساعــت 5:57 عصر تــوسط عباس | نظر