سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی فرهنگ شناسه خبر : 232233 رج به رج به عشق مدافعان حرم

 

شناسه خبر : 232233

 

از راه می‌رسند؛ با گلوله‌های کاموایی که در دست دارند و دستکش و کلاهی که تازه بافته‌اند. شال و کلاه‌های بافته شده را در سبدی می‌گذارند تا به موقع به دست جوانانی برسد که ‌بند پوتینشان را سفت بسته و جانشان را کف دست گرفته‌اند. جوانانی که این روزها با عنوان مدافعان حرم راهی سوریه جنگ زده می‌شوند.

از راه می‌رسند؛ با گلوله‌های کاموایی که در دست دارند و دستکش و کلاهی که تازه بافته‌اند. شال و کلاه‌های بافته شده را در سبدی می‌گذارند تا به موقع به دست جوانانی برسد که ‌بند پوتینشان را سفت بسته و جانشان را کف دست گرفته‌اند. جوانانی که این روزها با عنوان مدافعان حرم راهی سوریه جنگ زده می‌شوند. بانوان محله «سلسبیل» خوب می‌دانند اگر جوانان جنگ و جبهه بدانند که شال و کلاه کردن و جبهه رفتن آنها با دعای خیر اهالی محله همراه است چه امیدی در دلشان روشن می‌شود و با نیروی بیشتر از حریم اسلام و حرمین شریفین دفاع می‌کنند. اهالی این محله از 2 ماه قبل که 2 شهید مدافع حرم از میان جوانان همین محله پر کشیدند به هواخواهی مدافعان حرم آنچه از دستشان برمی‌آید انجام می‌دهند. بانوان محله سلسبیل شمالی به یاد سال‌هایی که در خانه‌هایشان برای رزمندگان 8 سال دفاع‌مقدس لباس گرم می‌بافتند حالا برای مبارزان مدافع حرم، میل و کاموای خود را دست می‌گیرند و زمستان جبهه جنگ در سوریه را برای مدافعان حرم گرم می‌کنند. آنها شنیده‌اند که سوز زمستان در سوریه سخت سرد است و به همین دلیل سعی می‌کنند بهترین و گرم‌ترین جنس کاموا و مناسب‌ترین نوع بافت را انتخاب کنند تا سوز سرما کمتر از لباس‌هایی که می‌بافند عبور کند. یکی از خانم‌ها می‌گوید: «اینها هم وجودشان را گرم می‌کند هم دلشان را. دعای خیر ما با هر لباسی که می‌بافیم بدرقه راهشان می‌شود.»

 

باز شهدا ‌بانی بودند
دور هم نشسته‌اند و با کامواهای رنگی دستکش و کلاه می‌بافند. 2 ماه است که به حضور هر روزه در سرای محله سلسبیل شمالی عادت کرده‌اند. آب هم دستشان باشد هر روز صبح به سرای محله‌شان می‌آیند تا ساعاتی را به یاد جوانان محله که برای دفاع از حرم‌های حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) راهی سوریه شده‌اند میل‌های بافتنی را دست بگیرند و لباسی گرم برای رزمنده‌ها ببافند.
مسئول خانه تسنیم سرای محله سلسبیل شمالی می‌گوید: «ماجرا از 2 ماه پیش شروع شد که به فاصله کوتاه از هم، 2 جوان هم‌محله‌ای ما در سوریه به شهادت رسیدند. ما به همراه زنان محله تصمیم گرفتیم حالا که نمی‌توانیم به جمع مدافعان حرم در سوریه بپیوندیم برای آنها‌ کاری که از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.» کلاس‌های آموزش بافتنی از همان زمان آغاز شد و اهالی محله همزمان با آموزش بافتنی در سرای محله، کم‌کم کلاه و دستکش و شال بافتند.

مثل آن روزها هستیم
هر وقت دور هم جمع می‌شوند برای مدافعان حرم بافتنی می‌بافند و یاد روزهایی می‌افتند که در 8 سال دفاع مقدس برای رزمنده‌ها لباس می‌دوختند و شال و کلاه کاموایی می‌بافتند. «سوسن ریاضی» چشم از شال نیمه بافته شده‌اش برنمی‌دارد. او می‌گوید: «اینجا در کنار دیگر زنان درست حس و حال زمان جنگ تحمیلی را دارم. آن زمان 3 برادرم رزمنده بودند و ما یک لحظه از فکر آنها بیرون نمی‌آمدیم. مادرم گوشه‌ای از خانه را آماده کرده بود برای اینکه زنان محله بتوانند کمک‌های پشت جبهه را انجام دهند. آن سال‌ها هم برای رزمنده‌ها لباس گرم و کاموایی می‌بافتیم. خودمان 3 رزمنده در جبهه داشتیم و برایمان فرقی نمی‌کرد که این لباسی که می‌بافیم به دست چه کسی می‌رسد. همه آنهایی که در جبهه می‌جنگیدند برادران ما بودند. مادرم هر رزمنده‌ای را که می‌دید انگار پسران خودش را دیده و دلش آرام می‌گرفت. بافتن این لباس‌های گرم مثل زمان جنگ تحمیلی مایه دلگرمی است و به ما آرامش می‌دهد.»

رج به رج به عشق مدافعان حرم

 آستین بالا زده‌ایم
«شاید تا چند سال پیش کمک به مدافعان حرم برای مردم هنوز جا نیفتاده بود. اما به محض اینکه نخستین جوانان از هر محله به جمع مدافعان حرم پیوستند اهالی هم کم‌کم به میدان آمدند.» دبیر شورایاری محله سلسبیل شمالی این را می‌گوید و یاد دوستان و رفقایش می‌افتد که در یک سال گذشته به صف مدافعان حرم پیوسته‌اند: «جوانان زیادی از محله ما راهی سوریه شده‌اند. یکی که رفت بقیه را هم با خود برد. همه ما هم هیئتی‌های قدیمی بودیم و صبح تا شبمان با هم می‌گذشت. حالا آنهایی که به هر دلیلی نمی‌توانند در آنجا حضور داشته باشند، در همین محله آستین بالا زده‌اند و به یاد رفاقت چندین و چند ساله هرچه در توان دارند انجام می‌دهند.» در حسینیه‌ای در نزدیکی سرای محله که قبلاً خانه 3 شهید جنگ تحمیلی بود و حالا عکس همه آنها روی دیوار حسینیه به چشم می‌خورد حجمی از مواد غذایی و شوینده و مواد بهداشتی روی هم گذاشته شده است. رهایی می‌گوید: «مجمع خیّران ما، همگی خودشان اهل جبهه و جنگ هستند. با هزینه‌هایی که این خیّران تأمین می‌کنند اقلامی خریداری می‌شود تا به دست مدافعان حرم برسد. از مسواک و خمیر دندان تا کنسرو و روغن و برنج و مواد غذایی.»

برای خدمت آماده‌اند
«غلامرضا شعبانی» علاوه بر برادرش، اقوام دور و نزدیک دیگری داشت که در جبهه شهید شدند. او که از اعضای مجمع خیّران محله سلسبیل شمالی است می‌گوید: «روزی که شهید مدافع حرم را برای تشییع به محله آوردند حس و حال عجیبی داشتم انگار تاریخ داشت تکرار می‌شد و همان روزهای جنگ برای من تداعی شده بود. آن روز مدام در فکر بودم که پدر شهید دهقان چه حس و حالی دارد. بعد فهمیدم که خود او هم جزو مدافعان حرم است. درست مثل زمان جنگ تحمیلی. فکر می‌کنم هیچ چیز عوض نشده؛ حتی مردم هم همان حس و حال آن روزها را دارند.»

 درس پس می‌دهیم
روغن‌ها و بسته‌های کنسرو و آب میوه‌های دیگر را دست به دست می‌دهند تا گوشه‌ای مرتب چیده شود. «محسن ریزبند» یکی دیگر از اعضای مجمع خیّران محله با دیدن بسته‌های کالای مدافعان حرم یاد روزهای جنگ تحمیلی می‌افتد و می‌گوید: «زمانی در جبهه‌ها همین بسته‌های مواد غذایی و شوینده‌ها و وسایل دیگر به دست ما می‌رسید و ما چقدر از دیدن آنها خوشحال می‌شدیم. فکرش را نمی‌کردم که یک روز من چنین وسایلی را برای افراد دیگری که در خط مقدم جبهه هستند آماده کنم. اما حالا که می‌بینم هموطن‌ها، هم‌محله‌ای‌ها و هم‌هیئتی‌های من در این جبهه‌ها می‌جنگند وظیفه خود می‌دانم که این وسایل را برای آنها تهیه کنم. این کار یک جور ادای دین است؛ یک روز این کمک‌ها را دریافت و از آن استفاده می‌کردیم. حالا باید همان کار را برای افرادی که شرایط آن روزگار ما را دارند انجام دهیم.»

  اینجا وقت طلاست
«زهرا» گوشه‌ای نشسته و آرام کاموا را با قلاب می‌بافد. کم حرف است و سرش پایین. با وجود معلولیتی که دارد پا به پای مادرش به‌سرا می‌آید و بافتنی می‌بافد. می‌گوید: «می‌خواهم به مدافعان حرم کمک کنم.» این نخستین و آخرین حرفی است که می‌گوید. سرش را دوباره پایین می‌اندازد و غرق در بافتنی‌اش می‌شود. می‌ترسد با صحبت، فرصت بافتن را از دست بدهد. حرفی نمی‌زند. اما رفتارش نشان می‌دهد که برای رساندن کمک‌ها به دست مدافعانی که در سرمای سوریه می‌جنگند وقت طلاست. «طوبی کمالی» مادر زهرا می‌گوید: «زهرا با وجود معلولیتی که دارد گوشه خانه نمی‌نشیند و دوست دارد اگر‌کاری از دستش برمی‌آید انجام دهد. او خوشنویسی هم می‌کند و داستان کوتاه می‌نویسد. چند داستان کوتاه هم درباره مدافعان حرم نوشته است.» زهرا کامواهای رنگی را نشان می‌دهد که قرار است آنها را برای فرزندان مدافعان حرم ببافد و در نبود پدر، آنها را به مهربانی خودش دلگرم کند. به گفته مادر زهرا، او هر روز وقت زیادی برای بافتن کلاه و دستکش و لباس برای مدافعان حرم و بچه‌های آنها صرف می‌کند. زهرا خوش فکر است؛ هم شال و کلاه برای مدافعان می‌بافد و هم خانواده شهدای مدافع را از قلم نمی‌اندازد.

 تجربه‌ها به کمک می‌آیند
«ناصر مرسوقی» یکی از اعضای مجمع خیّران سرای محله سلسبیل شمالی است که سال‌ها حضور در جبهه را تجربه کرده است. او می‌گوید: «وقتی جوان بودیم همین بسته‌ها که مردم آنها را تهیه می‌کردند در جبهه به دست ما می‌رسید. رفع نیازهای ما در جبهه یک چیز بود و اینکه می‌دانستیم مردم در شهر با چه عشق و علاقه‌ای این وسایل و خوراکی‌ها را برای ما تهیه می‌کردند چیز دیگر. آن زمان نامه نوشتن برای رزمنده‌ها رسم بود. یک بار نامه‌ای به همراه یک وسیله به دست من رسید که در آن بچه‌ای نوشته بود آن وسیله را با پول قلکش خریده است. این ارزشمندترین هدیه‌ای بود که رزمنده‌ای مثل من می‌توانست در جبهه دریافت کند.» تجربه سال‌های جنگ تحمیلی حالا به کمکش آمده تا تشخیص دهد چه چیزهایی می‌تواند بخشی از نیازهای مدافعان حرم را برآورده کند.

دوباره مرور می‌شود
«روزی که پیکرهای شهیدان عبدالله باقری و محمدرضا دهقان را برای تشییع به محله آوردند روزهایی برایم تداعی شد که در کوچه‌ها و محله‌های شهر مدام پیکر جوانان یا پلاک‌ها و پوتین‌های خاکی‌شان بازمی‌گشت. مثل وقتی که پیکر برادر شهیدم را آورند و تمام اهل محل برای تشییع او آمدند. از همان سال‌ها یاد گرفته بودیم خانم‌ها اگر به جنگ و جبهه نمی‌روند می‌توانند کمک حال رزمنده‌ها باشند. مواد خوراکی برای جبهه بسته‌بندی می‌کردیم؛ زنان لباس‌های رزمنده‌ها را به خانه می‌آوردند و می‌شستند. اتو می‌کردند و تحویل پایگاه‌ها می‌دادند. یکی لباس می‌دوخت. دیگری اتو می‌کشید و رفو می‌کرد. خلاصه همه چشمشان را می‌بستند و بی‌منت کار می‌کردند. بعضی حتی در خیالشان، آن لباس را به دست پسر یا برادرشان می‌دادند. حالا هم وقتی می‌بینیم جوانان زیادی از این محله برای دفاع از اعتقاداتشان جلوی توپ و تانک ایستادگی می‌کنند مثل همان وقت‌ها هستیم.» اینها را «شهلا ممتاز» از اهالی محله سلسبیل جنوبی می‌گوید که با یاد برادر شهیدش دانه‌های اشک سر خورده روی صورتش را پاک می‌کند و به بافتن شال گردن ادامه می‌دهد.

 «ننه عصمت»های امروزیم
«ما هم برای خودمان یک پا ننه عصمت هستیم.» «مینو احمدی» این را می‌گوید و عروسک‌های کوچک و بزرگ را نشان می‌دهد که گوشه‌ای چیده شده‌ است و تعدادی شال و کلاه هم کنار آنها به چشم می‌خورد: «هم در دوران جنگ و هم حالا امثال ننه عصمت و بانوان فعال محله در حوزه ارسال کمک به جبهه زیاد هستند؛ افرادی که برای جوانان رزمنده از جان مایه می‌گذارند. ما در این ‌سرا به فکر فرزندان افرادی که برای دفاع از اعتقاداتشان به سوریه رفته‌اند هم هستیم و برایشان شال و دستکش‌های رنگی می‌بافیم. عروسک و اسباب‌بازی می‌خریم و به دیدن آنها می‌رویم. حالا که پدر این بچه‌ها به جنگ رفته ما وظیفه داریم به فکر این بچه‌ها باشیم.» هر یک از اهالی محله خبر جمع کردن این هدیه‌ها را می‌شنود عروسکی در دست می‌گیرد و به طرف سرای محله می‌آید تا سهمی در این کار داشته باشد. «فاطمه قطوعی» مدیر سرای محله سلسبیل شمالی می‌گوید: «مجمع خیّرین، کامواهای لازم برای بافت دستکش و کلاه را فراهم می‌کند و در اختیار زنان محله قرار می‌دهد. آنها هم زمان می‌گذارند و لباس‌های بافته شده را به‌سرا می‌آورند تا به دست جوانان مدافع حرم برسد. گاهی هم این بانوان با هزینه‌های شخصی این کامواها را تهیه می‌کنند و به همراه اقلام دیگر، به‌سرا می‌آورند.»

 گل سرسبد محله بودند
«فاطمه تدین» از رزمندگان مدافع حرم می‌گوید که در محله سلسبیل شمالی تعدادشان کم نیست: «جوانان زیادی از این محله‌ها به جمع مدافعان حرم پیوسته‌اند؛ مانند شهیدان باقری و دهقان. معمولاً هر یک از افرادی که در این جمع برای مدافعان حرم لباس و لوازم ضروری تهیه می‌کند پسر یا برادری همسن و سال مدافعان حرم دارد. همه ما این جوانان را در محله می‌شناسیم که چقدر نجیب و سر به زیر بودند. در محله اگر گردهمایی‌ بود حتماً حضور داشتند. به همین واسطه تقریباً همه اهل محل، آنها را می‌شناختند. بعد از شهادتشان یک روز همه ما به دیدن خانواده‌هایشان رفتیم و از آنها دلجویی کردیم. آنها را در جریان بافت لباس برای رزمنده‌های مدافع حرم قرار دادیم. فکر می‌کنم حالشان که کمی مساعد شود به‌زودی آنها هم به جمع ما می‌پیوندند.»


+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/10/29ساعــت 3:39 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی اسم اعظم الهی در کلام امام حسن عسکری علیه السلام در

..

امام حسن عسکری(ع)

اسم اعظم الهی در کلام امام حسن عسکری علیه السلام

در رابطه با همین مباحث معرفتی حضرت بیاناتی دارند که قابل توجه است  امام درباره "بسم الله الرحمن الرحیم" تعبیری دارند و می‌فرمایند :«بِسْمِ اللَّهِ‏  الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ، أَقْرَبُ إِلَى اسْمِ اللَّهِ الْأَعْظَمِ مِنْ سَوَادِ الْعَیْنِ إِلَى بَیَاضِهَا؛ الأصول الستة عشر (ط - دار الحدیث)، ص: 160» بسم‌الله الرحمن الرحیم نزدیک ترین اسم به اسم اعظم از سیاهی چشم به سفیدی چشم است.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/10/29ساعــت 8:22 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی یک روزپس از اجرای برجام؛ امریکا 11 ایرانی را تحریم کر
گروه بین الملل-رجانیوز: درست یک روز پس از آنکه تعدادی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به دلیل اجرای توافق هسته‌ای برداشته شد، وزرات خزانه داری ایالات متحده، تحریم‌های جدیدی را بر سر برنامه موشکی ایران – نه برنامه هسته‌ای – اعمال کرد.
به گزارش رجانیوز این تحریم‌ها 11 شرکت و فرد مختلف را نشانه گرفته که در مسیر تولید برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی ایران نقش داشته‌اند. در بیانیه رسمی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: «این اقدام با
هماهنگی و تایید دولت آمریکا به منظور جلوگیری از گستارش برنامه موشکی بالستیکی ایران اجرا شده است.»
این اعلامیه که خبر از تحریم‌های جدید می‌دهد، دقیقا یک روز پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و آمریکا (برجام) و همچنین مبادله زندانیان از سوی طرفین اعلام شده است؛ روزی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تایید کرد که ایران تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای را به طور صحیح و کامل انجام داده است.
 
در حال حاضر، تحریم‌های ایالات متحده بر روی مساله حمایت از تروریسم، حقوق بشر و فعالیت‌های موشکی ایران متمرکز شده و ادامه خواهد داشت. تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری مربوط به برنامه موشکی ایران است.
 
البته روزنامه وال استریت ژورنال درباره تحریم‌های جدید نوشته است: مقامات ایرانی نظیر آیت‌الله خامنه‌ای به آمریکا هشدار داده‌اند که هرگونه تحریم اقتصادی جدید به هر بهانه‌ای به معنای نقش برجام خواهد بود. از سوی دیگر، مقامات رسمی دولت آمریکا معتقدند که اقدام جدید وزارت خزانه‌داری در اعمال تحریم‌های تازهکاملا قانونی و در راستای تروریسم و حقوق بشر است و فعالیت‌های موشکی ایران چیزی جدا از برنامه هسته‌ای و توافق هسته‌ای هستند.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 94/10/28ساعــت 9:20 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی دستور اجرایی 13599 در کوران پرونده هسته ای ایران در س
دستور اجرایی 13599 در کوران پرونده هسته ای ایران در سال 91 (2012) و به بهانه پولشویی  وضع شده است و مطابق آن، تمامی بانکهای ایران از جمله بانک مرکزی، بانک‌های انصار و مهر، شرکت تایدوات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد تعاون سپاه،قرارگاه خاتم الانبیاء،دانشگاه‌های امام حسین، بقیه الله، مالک اشتر و نهادهای دولتی ایران شامل شرکت ملی نفت مشمول توقیف دارایی در آمریکا هستند. بر اساس این تحریم تمامی تراکنشهای دلاری این نهادها در آمریکا مسدود میشود. همچنین امکان دسترسی به اموال بلوکه شده‌ای که به صورت دلاری در بانک‌های خارجی موجود است، برای این نهادها امکان‌پذیر نخواهد بود.
دستور اجرایی 13599 در کوران پرونده هسته ای ایران در سال 91 (2012) و به بهانه پولشویی وضع شده است و مطابق آن، تمامی بانکهای ایران از جمله بانک مرکزی، بانک‌های انصار و مهر، شرکت تایدوات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد تعاون سپاه،قرارگاه خاتم الانبیاء،دانشگاه‌های امام حسین، بقیه الله، مالک اشتر و نهادهای دولتی ایران شامل شرکت ملی نفت مشمول توقیف دارایی در آمریکا هستند. بر اساس این تحریم تمامی تراکنشهای دلاری این نهادها در آمریکا مسدود میشود. همچنین امکان دسترسی به اموال بلوکه شده‌ای که به صورت دلاری در بانک‌های خارجی موجود است، برای این نهادها امکان‌پذیر نخواهد بود.

علی یحیی زاده-رجانیوز: خزانه داری آمریکا لیست جدیدی برای اعمال تحریمهای باقیمانده هسته ای منتشر کرد.

به گزارش رجانیوز دستور اجرایی 13599 در کوران پرونده هسته ای ایران در سال 91 (2012) و به بهانه پولشویی  وضع شده است و مطابق آن، تمامی بانکهای ایران از جمله بانک مرکزی، بانک‌های انصار و مهر، شرکت تایدوات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد تعاون سپاه،قرارگاه خاتم الانبیاء،دانشگاه‌های امام حسین، بقیه الله، مالک اشتر و نهادهای دولتی ایران شامل شرکت ملی نفت مشمول توقیف دارایی در آمریکا هستند. بر اساس این تحریم تمامی تراکنشهای دلاری این نهادها در آمریکا مسدود میشود. همچنین امکان دسترسی به اموال بلوکه شده‌ای که به صورت دلاری در بانک‌های خارجی موجود است، برای این نهادها امکان‌پذیر نخواهد بود.

در همین ارتباط باید اشاره کرد که دستور اجرایی 13599 جزو تحریم‌هایی است که در برجام مورد توجه قرار نگرفته و در  دوران پسابرجام باقی می‌ماند و هیچ گاه حتی توقف موقت هم نمی شود.

امروز که خزانه داری آمریکا دستور تعلیق تحریمهای ثانویه هسته ای را صادر کرد، همزمان لیست تحریمهای هسته ای باقیمانده 13599 را نیز منتشر کرده که متن کامل این دستور در این‌جا  قابل مشاهده کنید.

این درحالی است که پیش از این محمد جواد ظریف با ادعای لغو تمامی تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای گفته بود:


« ما فکر می کنیم که اجرای برجام یک فرصت بسیار خوبی برای مردم ایران است که از آن طریق همه قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت و همه قطعنامه های شورای حکام اژانس بین المللی انرژی اتمی پایان یابد و رسما لغو شود ...... همه تحریم های ظالمانه ای که بخاطر موضوع هسته ای ایران اعمال شده است، انشاء الله امروز لغو خواهد شد و کنار گذاشته خواهد شد و این یک روز بسیار خوبی برای مردم ایران است.»

نکته جالب توجه آن است که با وجود تاکید منتقدان در ایام تصویب برجام  مبنی بر باقیماندن ساختار تحریمها و از جمله باقیماندن تحریم تراکنش دلار به عنوان یک نقیصه جدی،  اما تیم مذاکره کننده با استناد به اینکه تحریمهای 13599 از نوع اولیه است، آن را بدیهی و مفروض جلوه می‌داد.


به همین جهت باید دید تعلیق سایر تحریمها همراه با طرح کاهش موازی قیمت نفت چه تاثیری بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هر کجا در برجام کوچک‌ترین امتیازی برای کاهش فشار اقتصادی به ایران داده‌اند در مقابل از مسیر کاهش قیمت نفت (ضربه به درآمدهای نفتی ایران) و با همکاری عربستان- شریک استراتژیک منطقه‌ای خود- اقدام به جبران آن کرده است.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/10/27ساعــت 1:0 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی کلینتون افزود: ایران همچنان به دلیل پیگیری برنامه موش
کلینتون افزود: ایران همچنان به دلیل پیگیری برنامه موشک های بالستیک ناقض قطعنامه های شورای امنیت است و حل این مشکل نیازمند عزم راسخ و طراحی تحریم های جدید علیه ایران است
کلینتون افزود: ایران همچنان به دلیل پیگیری برنامه موشک های بالستیک ناقض قطعنامه های شورای امنیت است و حل این مشکل نیازمند عزم راسخ و طراحی تحریم های جدید علیه ایران است

گروه سیاسی-رجانیوز: سرشناس‌ترین چهره دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که «برجام» به معنای پایان دغدغه‌های غرب نیست و آمریکا باید ایران را به دلیل آزمایش موشک‌های بالستیک تحت فشار قرار دهد.


به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، چند ساعت پس از اعلام لغو تحریم های آمریکایی به عنوان بخشی از توافق هسته ای ایران، «هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، اعمال تحریم های جدید علیه ایران را به بهانه مخالفت با برنامه موشک های بالستیک این کشور خواستار شد.


کلینتون که پیشتر «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را به دلیل تلاش برای حصول توافق هسته ای و آزادی چهار جاسوس ایرانی - آمریکایی محبوس در ایران مورد ستایش قرار داده بود، هشدار داد که این دستاوردها به معنای پایان همه دغدغه های مرتبط با ایران نخواهد بود.


وی مدعی شد: ایران همچنان به دلیل پیگیری برنامه موشک های بالستیک ناقض قطعنامه های شورای امنیت است و حل این مشکل نیازمند عزم راسخ و طراحی تحریم های جدید علیه ایران است.


کلینتون در ادامه ادعاهای خود زندانی شدن جاسوس های دو تابعیتی را ناعادلانه خوانده و ایران را تهدیدی مداوم برای ثبات و صلح خاورمیانه توصیف کرد.


وی که از حادثه بازداشت موقت 10 تفنگدار آمریکایی به دلیل ورود غیرقانونی به آب های ایران و انتشار تصاویر آنها دلخور بود مدعی شد: آمریکا نباید از ایران به دلیل آزاد سازی جاسوس های آمریکایی تشکر کند!


با این حال وی از آنچه که دستاوردهای آمریکا می خواند به عنوان گام های مثبت در جهت تضمین امنیت آمریکا، متحدین این کشور و تمامی جهان نام برد.
کلینتون از این بابت به اوباما تبریک گفت و با کمال خودبینی نقش خود را در آغاز این فرایند ستود.


جالب آنکه این سیاستمدار آمریکایی در حالی خشم خود را متوجه برنامه موشک های بالستیک ایران کرد که گویی از قرار هیچ مشکلی با ارسال سلاح به همسایگان خاورمیانه ای ایران ندارد که به جرایم حقوق بشری اثبات شده متهم هستند.


ناگفته نماند در طول تبلیغات انتخاباتی کلینتون، رسانه ها همواره گزارش هایی را مبنی بر حمایت گسترده بازیگران منطقه ای از وی منتشر کرده اند. قطر و عربستان سعودی میلیاردها دلار به بنیاد کلینتون کمک مالی کرده اند و البته هیلاری کلینتون هم در زمان عهده داری سمت وزارت امور خارجه خوش خدمتی خود را به آنها با تسهیل عقد قراردادهای تسلیحاتی اثبات کرده است.  

گفتنی است که این سخنان در حالی مطرح می‌شود که برجام طبق ادعاهای موجود وارد اولین روز اجرایی خود شده است و پس از انجام تعهدات ایران، در این مرحله آمریکا قصد آن را دارد که  توقف موقت برخی از تحریم‌ها را به اجرا درآورد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/10/27ساعــت 11:46 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی کیهان ، براساس شواهد و اسناد منتشر شده، محافل سیاست

براساس شواهد و اسناد منتشر شده، محافل سیاستگذاری و طراحان راهبردی آمریکا، محمل انتخابات در ایران را به عنوان یکی از خطوط کاری خود انتخاب کرده و با تاکید بر جنبه‌های نرم‌افزاری‌، اقتدار فکری، قدرت طراحی و سناریو‌سازی در غلبه بر ایران، تاکتیک‌ها و راهبردهایی را برای تاثیرگذاری در سرنوشت انتخابات ایران مدون کرده‌اند که در قالب ویروس و امراض واگیردار و مُسری توسط پادوهای داخلی خود به اجرا درمی‌آید. بازخوانی حوادث فتنه 88 و درس‌آموزی از ماجراهای مجلس ششم، حکم می‌کند که برای روشنگری افکارعمومی درباره شناساندن زمینه‌های نفوذ دشمن، باید امراض مذکور را تبیین کرد و مولفه‌های آن را بازشناخت.
1- مرض مخالفت با اصل انتخابات
از جمله مفاهیم جدیدی که به عنوان مکمل قدرت نرم مطرح شده، طرح قدرت هوشمند است؛ سیاستی که ترکیبی از قدرت نرم و قدرت، سخت باشد و همراه با اعمال زور، اقناع نیز به کار رود. در آستانه همه انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین مرضی که از سوی طراحان آمریکا با ارعاب و فشار و تهدید و فتنه‌گری به اجرا درآمده «مخالفت با اصل انتخابات» است و به تعبیر رهبری معظم انقلاب  «آنها می‌خواهند بگویند مردم‌سالاری منحصر درماست. نمی‌توانند این را تحمل کنند که یک نظام اسلامی و دینی، با ارزش‌های والای ایمانی خود بتواند مردم‌سالاری را این طور نهادینه کند.» (در اجتماع بزرگ مردم کرمان- 1384/2/11).
2- مرض تحریم انتخابات
سپس با شیوه اقناعی و یارگیری از عناصر وابسته داخلی و رسانه‌های زنجیره‌ای، زمزمه «تحریم انتخابات» را آغاز می‌کنند و با هدف حذف مردم از معادلات سیاسی ایران و نظام جمهوری اسلامی، ویروس و مرض تحریم انتخابات را به اذهان عمومی تزریق می‌کنند.  اثرگذاری این مرض به شدت بستگی به پذیرش مخاطبان دارد. به علاوه منابع قدرت نرم اغلب بطور غیرمستقیم و برای شکل دادن به محیط به جهت پذیرش سیاستها عمل می‌کنند و گاه سالها به طول می‌انجامد که نتیجه دلخواه را به دست  دهند؛ چرا که پراکنده‌تر و دیربازده‌تر هستند و هم به‌کارگیری آن طاقت‌فرسا است. با این حال این مرض، امراض متنوع دیگری را تکثیر و تولید می‌کند.
3- مرض کمرنگ کردن و بی‌رونق کردن انتخابات
به مصداق به مرگ بگیر تا به تب راضی شود یکی از کار ویژه‌های اصلی مرض تحریم انتخابات، زایش چند مرض فرعی و در عین حال مهم است از جمله مرض «کمرنگ کردن و بی‌رونق کردن انتخابات» است. به طور طبیعی رسانه‌ها در فعال‌سازی این مرض نقش موثری ایفا می‌کنند و عده‌ای بی‌توجه و گاهی مزدور و حقیر و قلم‌بمزد در داخل با ارائه آمارهای دروغین از طریق رسانه‌های وابسته در میدان دشمن و به نفع آن بازیگری می‌کنند. در انتخابات دوره‌های چهارم، هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی این رهیافت و رویکرد به عنوان مرضی فراگیر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و حتی تا مرز به تعویق افتادن انتخابات دوره هفتم نیز پیش رفت که با قاطعیت و تدبیر رهبری، مکر انتخاباتی دشمن نقش برآب شد.
4- مرض تردید‌افکنی در سلامت انتخابات
 یکی از زیر مجموعه‌های مرض تحریم انتخابات که با هدف دلسرد کردن مردم طراحی شده و در همه ادوار انتخابات با کلید واژه‌های «تقلب»، «تخلف» مهندسی شده، «طرفداری سازمان‌دهی‌شده از یک جناح»، «عدم استقلال شورای نگهبان»، «رد صلاحیت‌های غیرعادلانه»، «نتیجه از پیش تعیین شده»، «طرفداری از نامزدهای خاص»، «نظارت استصوابی»، «دخالت نهادهای نظامی» و... پی‌گرفته شده «مرض تردیدافکنی در سلامت انتخابات» است که رهبری معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با ائمه‌جمعه در مورخ 94/10/14 نیز به آن اشاره داشتند: «برخی انگار به عادت و مرض بدی مبتلا شده‌اند که دائم در نزدیک انتخابات، در کوس نامطمئن بودن نتایج آرا می‌دمند.»
5- مرض دو قطبی کردن انتخابات
در کنار طرح حاکمیت دوگانه و دامن زدن به رویارویی دو عنصر «جمهوریت» و «اسلامیت» که در نظام اسلامی یک حقیقت واحدند و با یکدیگر ممزوج شده‌اند، طراحان محافل سیاسی و امنیتی آمریکا طرح «دو قطبی کردن انتخابات» را در ادوار گوناگون انتخابات در دستور کار قرار می‌دهند به این ترتیب که عناصر وابسته به خود و یا چهره‌هایی که گرایش به غرب دارند و منش لیبرال دموکراسی را پیشه کرده و یا سمت و سوی گفتار و عملشان موردپسند آمریکاست نقش goodman (آدم خوب) را عهده‌دار بوده و  نقش bad man (آدم بد) را به چهره‌های متدین و متعهد، انقلابی و دلسوز و بصیر و معتقد به نظام و رهبری واگذار می‌کنند.
6- مرض تخریب چهره نامزدهای انتخاباتی
بر مبنای مولفه بند پنج «مرض تخریب چهره نامزدهای انتخاباتی» غیر همسو با آمریکا با کنترل افکارعمومی شکل می‌گیرد و با ساز و کارهایی مثل جنگ رسانه‌ای مانند استفاده از همه ظرفیتهای مطبوعات اجاره‌ای و زنجیره‌ای با توسل به سرعت واکنش به رویدادها و عکس‌العمل‌ها در قبال چالش‌ها و موضوعات و فرصت‌های جدید، عملیات روانی، تبلیغات سیاسی و فرهنگی و دیپلماسی رسانه‌ای، اراده و هویت و اعمال آنان تخریب می‌شود و از دیگر سو از همین طریق، با بزرگ‌نمایی افراد و جناح‌های خاص و مورد نظر، ضمن مسیریابی از وضع موجود تا رسیدن به وضح مطلوب با تمسک به نظرسنجی‌های از پیش تعیین شده بر روی خواست و اذهان و آرای مردم تاثیر می‌گذارد.
7- مرض سیاه‌نمایی
مکانیسم اصلی مورد استفاده کشورهای غربی، به ویژه آمریکا برای تغییر آرایش انتخاباتی در کشورمان دارای ابعاد و ماهیت ویژه‌ای مبتنی بر الگوی «سیاه‌نمایی» است. براساس این طرح که دارای زیرشاخه‌هایی چون «مرض بدفهمی»، «مرض سوءتبلیغ»، «مرض سوء تشخیص» و «مرض سوءرفتار» است، همه مولفه‌ها و شاخص‌های مثبت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور دارای تراز منفی گردیده و با انگاره‌های سیاه‌نمایی، همه سرمایه‌های کشور به همراه توانایی و مهارت متولیان آن با استفاده از تکنیک‌های عملیات روانی مانند «برجسته‌سازی نقاط ضعف و منفی»، «استناد مجازی و غیرواقعی»، «تهییج»، «فریب»، «ایجاد کانون‌های خبری»، «نشر شایعه»، «تبخیر نقاط مثبت» و با بکارگیری روش‌های مجاب‌سازی، مورد هجوم قرار می‌گیرد. به این ترتیب مرض واگیر سیاه‌نمایی شاخص‌های مهمی چون «اراده عمومی ملت»، «انگیزه و شوق و اشتیاق مردم»، «روحیه ملی و حماسی»، «نشاط و شادمانی»، «خودباوری و هویت دینی و ملی» که میزان انسجام و اقتدار ملی کشور بر مبنای آن استوار است را کاملا مخدوش کرده و به هیچ می‌انگارد. در این میان در فضای تخاصم و ایجاد شبهه‌های رنگا‌رنگ با توجه به زمینه‌های رفتارشناسی برخی از نخبگان، خواص، متولیان، مسئولان، مدیران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان، امراضی چون «بدفهمی و کج‌اندیشی»، «خودبینی و خوش‌باوری»، «قدرت‌طلبی و ریاست‌خواهی»، «زیاده‌طلبی و فزون‌خواهی» گریبان آنها را خواهد گرفت و اینان آگاهانه و یا ناآگاهانه در پازل گسترش سیاه‌نمایی دشمن قرار می‌گیرند و بر حسب اینکه کدامیک از قابلیت اثرگذاری بیشتری برخوردارند و هنجارهای مقبولی براساس «سوابق انقلابی» و یا وابستگی به «بزرگان و معماران نظام» دارند در دیپلماسی  رسانه‌ای دشمن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و ناخواسته و یا عامدانه زمینه‌های تاراج سرمایه‌های اجتماعی نظام را فراهم کرده و از دیگر سو وقتی دشمن به رغم تلاشهای طاقت‌فرسا و صرف هزینه‌های سرسام‌آور و هنگفت و بکارگیری همه ظرفیتهای بالقوه و بالفعل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی خود، موفق به رقم زدن نتیجه مورد نظر خود در انتخابات نمی‌شود، همه توان خود را برای به هم زدن بازی مصروف می‌کند. نخست در سطح رهبران و نخبگان و خواص و همزمان در سطح میانی که بر عنصر مردمی قدرت ملی تاکید دارد و سپس در سطح تاکتیکی که مبتنی بر روحیه مقاومت نیروهای خودی است، بر طبل ابطال انتخابات می‌کوبد تا نتایج دلخواه خود را رقم زده و از طریق ترغیب و جلب نظر همگان، سطح کارآمدی نظام را با چالش جدی مواجه نماید.
ختم کلام آنکه با توجه به امراض تولیدی دشمن برای از میان بردن مظاهر اقتدار ملی - که انتخابات یکی از جلوه‌های آن است- می‌توان مصادیق نفوذ دشمن را در بوق‌های تبلیغاتی دشمنان که مدتهاست مشغول سمپاشی و آلوده کردن و زهرآگین نمودن فضای کشور هستند بازشناخت.
بهمن درّی

+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/10/27ساعــت 11:35 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی دستور اجرایی 13599 در کوران پرونده هسته ای ایران در س
دستور اجرایی 13599 در کوران پرونده هسته ای ایران در سال 91 (2012) و به بهانه پولشویی  وضع شده است و مطابق آن، تمامی بانکهای ایران از جمله بانک مرکزی، بانک‌های انصار و مهر، شرکت تایدوات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد تعاون سپاه،قرارگاه خاتم الانبیاء،دانشگاه‌های امام حسین، بقیه الله، مالک اشتر و نهادهای دولتی ایران شامل شرکت ملی نفت مشمول توقیف دارایی در آمریکا هستند. بر اساس این تحریم تمامی تراکنشهای دلاری این نهادها در آمریکا مسدود میشود. همچنین امکان دسترسی به اموال بلوکه شده‌ای که به صورت دلاری در بانک‌های خارجی موجود است، برای این نهادها امکان‌پذیر نخواهد بود.
دستور اجرایی 13599 در کوران پرونده هسته ای ایران در سال 91 (2012) و به بهانه پولشویی وضع شده است و مطابق آن، تمامی بانکهای ایران از جمله بانک مرکزی، بانک‌های انصار و مهر، شرکت تایدوات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد تعاون سپاه،قرارگاه خاتم الانبیاء،دانشگاه‌های امام حسین، بقیه الله، مالک اشتر و نهادهای دولتی ایران شامل شرکت ملی نفت مشمول توقیف دارایی در آمریکا هستند. بر اساس این تحریم تمامی تراکنشهای دلاری این نهادها در آمریکا مسدود میشود. همچنین امکان دسترسی به اموال بلوکه شده‌ای که به صورت دلاری در بانک‌های خارجی موجود است، برای این نهادها امکان‌پذیر نخواهد بود.

علی یحیی زاده-رجانیوز: خزانه داری آمریکا لیست جدیدی برای اعمال تحریمهای باقیمانده هسته ای منتشر کرد.

به گزارش رجانیوز دستور اجرایی 13599 در کوران پرونده هسته ای ایران در سال 91 (2012) و به بهانه پولشویی  وضع شده است و مطابق آن، تمامی بانکهای ایران از جمله بانک مرکزی، بانک‌های انصار و مهر، شرکت تایدوات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد تعاون سپاه،قرارگاه خاتم الانبیاء،دانشگاه‌های امام حسین، بقیه الله، مالک اشتر و نهادهای دولتی ایران شامل شرکت ملی نفت مشمول توقیف دارایی در آمریکا هستند. بر اساس این تحریم تمامی تراکنشهای دلاری این نهادها در آمریکا مسدود میشود. همچنین امکان دسترسی به اموال بلوکه شده‌ای که به صورت دلاری در بانک‌های خارجی موجود است، برای این نهادها امکان‌پذیر نخواهد بود.

در همین ارتباط باید اشاره کرد که دستور اجرایی 13599 جزو تحریم‌هایی است که در برجام مورد توجه قرار نگرفته و در  دوران پسابرجام باقی می‌ماند و هیچ گاه حتی توقف موقت هم نمی شود.

امروز که خزانه داری آمریکا دستور تعلیق تحریمهای ثانویه هسته ای را صادر کرد، همزمان لیست تحریمهای هسته ای باقیمانده 13599 را نیز منتشر کرده که متن کامل این دستور در این‌جا  قابل مشاهده کنید.

این درحالی است که پیش از این محمد جواد ظریف با ادعای لغو تمامی تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای گفته بود:


« ما فکر می کنیم که اجرای برجام یک فرصت بسیار خوبی برای مردم ایران است که از آن طریق همه قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت و همه قطعنامه های شورای حکام اژانس بین المللی انرژی اتمی پایان یابد و رسما لغو شود ...... همه تحریم های ظالمانه ای که بخاطر موضوع هسته ای ایران اعمال شده است، انشاء الله امروز لغو خواهد شد و کنار گذاشته خواهد شد و این یک روز بسیار خوبی برای مردم ایران است.»

نکته جالب توجه آن است که با وجود تاکید منتقدان در ایام تصویب برجام  مبنی بر باقیماندن ساختار تحریمها و از جمله باقیماندن تحریم تراکنش دلار به عنوان یک نقیصه جدی،  اما تیم مذاکره کننده با استناد به اینکه تحریمهای 13599 از نوع اولیه است، آن را بدیهی و مفروض جلوه می‌داد.


به همین جهت باید دید تعلیق سایر تحریمها همراه با طرح کاهش موازی قیمت نفت چه تاثیری بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هر کجا در برجام کوچک‌ترین امتیازی برای کاهش فشار اقتصادی به ایران داده‌اند در مقابل از مسیر کاهش قیمت نفت (ضربه به درآمدهای نفتی ایران) و با همکاری عربستان- شریک استراتژیک منطقه‌ای خود- اقدام به جبران آن کرده است.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/10/27ساعــت 12:0 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی .هنری کیسینجر که نماد برجسته تفکر سیستمی آمریکا به حس

توسعه تنش‌های قومی و مذهبی، سیاست شناخته شده رژیم صهیونیستی می‌باشد اما این سیاست بدون پشتیبانی آمریکا قابلیت تحقق ندارد چرا که این رژیم به خودی خود از توانایی چندانی برای اعمال نفوذ بر محیط منطقه‌ای برخوردار نیست و از دید مردم و بسیاری از دولت‌های منطقه «وصله ناجور» تلقی می‌شود. بنابراین اگر قبول داشته باشیم که الف: رژیم صهیونیستی بقاء خود را در تنش میان کشورهای پیرامونی خود می‌داند ب: تنش‌های امنیتی و سیاسی در منطقه طی سالهای اخیر به صورت تصعیدی درآمده است، درمی‌یابیم که در پشت درگیری‌های فزاینده منطقه یک طرح اسرائیلی قرار دارد. در عین حال در یک معادله منطقی دیگر می‌توانیم بگوئیم: الف: اسرائیل بطور مستقل توان اجرایی کردن طرح تنش در منطقه را ندارد ب: عمده عوامل منطقه‌ای که به تنش دامن می‌زنند - نظیر عربستان و ترکیه - با آمریکا رابطه مرکز - پیرامون دارند یعنی یک جبهه به حساب می‌آیند، می‌توانیم نتیجه بگیریم که طرح رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا و دولت‌های پیرامونی آن در منطقه پشتیبانی عملیاتی می‌شود. اما جدای از این مسئله شواهد و قرائن زیادی مبتنی بر تایید این گزاره‌ها و نتایج آنها وجود دارند.
پیش از ورود در شواهد و نشانه‌ها بررسی یک موضوع مرتبط ضرورت دارد. بعضی از نیروهای داخلی که از یک کلام بودن آنان می‌توان فهمید از یک نقطه معین و هوشمند خط و ربط می‌گیرند، دوره افتاده و در این دانشگاه و آن دانشگاه، این روزنامه و آن روزنامه، این مرکز حساس متعلق به نظام و آن مرکز حساس متعلق به نظام، دنبال اثبات این نکته هستند که اسرائیل و عربستان از گرایش آمریکا به ایران نگران شده‌اند و دنبال تنش‌آفرینی و برهم زدن وضع در حال شکل‌گیری میان ایران و آمریکا هستند و بعد هم به این مطلب اضافه می‌کنند که دولت آمریکا مخالف جنگ عربستان علیه مردم یمن است و نیز اعدام 47 نفر از مخالفان رژیم سعودی در یک روز، علیرغم مخالفت آمریکا صورت گرفته و اینکه کشورهای کوچک عربی علیه ایران شاخ و شانه می‌کشند علیرغم نظر آمریکا بوده و واشنگتن به دنبال کاهش تنش و ثبات است! این نیروها که متاسفانه بر بعضی مراکز حساس کشور سیطره یا نفوذ جدی دارند وضعیت را به گونه‌ای به تصویر درمی‌آورند که گویی این کشورهای کوچک و نیز کشورهایی نظیر عربستان و ترکیه اقداماتی که انجام می‌دهند در نقطه مقابل سیاست آمریکا است و آمریکا در سیاست تنش منطقه‌ای علیه ایران نظر مخالف دارد. البته این ادعاها از  هیچ پایه قابل قبولی برخوردار نیست و این در حالی است که میزان خصومت آمریکا - اعم از دولت و مجلس آن - علیه جمهوری اسلامی بعد از توافق هسته‌ای ایران - آمریکا افزایش یافته است. در همین ماههای اخیر که برجام به تصویب رسیده است دستکم 34 اقدام ضد ایرانی از سوی آمریکا به وقوع پیوسته و از حجم تبلیغات ضدایرانی که مقامات رسمی کاخ‌سفید، وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا بعد از برجام پشت آن بوده‌اند، به هیچ‌وجه کم نشده است.
یک عده‌ای در ایران که متاسفانه بعضا جایگاههای حساسی از نظام را در اختیار دارند و از امکانات وسیعی - متعلق به بیت‌المال مسلمین - برخوردار می‌باشند، مشغول دروغ‌پراکنی و بزک کردن چهره‌ دشمن اصلی ایران هستند. این در حالی است که در روزی که دولت ایران قلب راکتور اراک - که به منزله قلب ملت ایران بود - را از جا درآورد و جای آن را بتن ریخت، مقامات آمریکا از یک سو این را یک پیروزی بزرگ برای خود معرفی کردند و به پایکوبی پرداختند و از سوی دیگر بدون از دست دادن حتی یک لحظه، برای آنکه احساسات ضدایرانی در آمریکا کاهش پیدا نکند اعلام کردند نگرانی‌های ما از امکانات تسلیحاتی ایران و حمایت آن از تروریزم و تهدید هم‌پیمان اسرائیلی ما از سوی عوامل ایران به قوت خود باقی است و تا رفع آنها صحبت اعتماد به ایران نیست! این‌ها عجیب نیستند چون آمریکایی‌ها کینه‌ای عمیق از ملت ایران دارند و اگر بتوانند تا خشکانیدن همه ریشه‌های ایران ـ آنگونه که «واین برگر» مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا با صراحت گفت - از پای نمی‌نشیند و جالب این است که آنان اگرچه که جریان مدعی اصلاحات - و در واقع‌ خواهان تغییر هویت دینی و مردمی نظام - را به عنوان جاده صاف‌کن سیطره دوباره بر ایران مورد حمایت خود دارند اما حتی در نهایت - به دلیل کینه‌توز بودن آمریکایی‌ها - آنان را نیز تحمل نمی‌کنند. آنان تسخیر لانه جاسوسی را هیچگاه از یاد نخواهند برد. اما عجیب این است که یک عده‌ای به نام «تحلیل واقع‌بینانه» دنبال ترسیم چهره‌ای منطقی و قابل تعامل از آمریکا هستند و شب و روز تلاش می‌کنند تا حساب آمریکا را از حساب اقدامات رژیم سعودی و رژیم اسرائیل و عوامل بسیار کوچکتری نظیر بحرین و قطر که اساسا در مواجهه با قدرت ایران به حساب نمی‌آیند، جدا معرفی نمایند. اگر این تصویر را بپذیریم باید به ملک سلمان و امیرخلیفه و امیر تمیم مدال شجاعت و اقتدار بدهیم که توامان توانسته‌اند در برابر آمریکا و ایران بایستند و حدود 10 ماه با مردم مقاوم یمن و 5 سال با مردم مظلوم بحرین بجنگند! در این میان طرح چنین موضوعاتی در داخل ایران اگر حالت طبیعی داشته باشد یعنی مثلا یک کسانی در روزنامه چیزی بنویسند، مهم نیست. مهم این است که کسانی که خودشان برای حل مسایل با عربستان و ترکیه و رژیم‌های ناچیزی نظیر بحرین و قطر همه تلاش‌های خود را بکار بسته‌اند و به هیچ موفقیتی نرسیده‌اند، این منطق سست را ترویج می‌نمایند. جدانمایی اقدامات عربستان از سیاست‌های آمریکا خدمت بزرگی هم به آمریکا و هم به عربستان است چرا که دامن یکی را از اتهام مشارکت در جنایات پاک می‌کند و دامن دیگری را از وابستگی به آمریکا و هم‌پیمانی با اسرائیل. حالا خبرهای واقعی چیست؟ یکی از خبرهای واقعی این است که هواپیماهای سعودی در آسمان یمن توسط جنگنده‌های آمریکایی بمب و بنزین دریافت می‌کنند یک خبر واقعی از نوعی دیگر این است که تا پیش از بحث حمله به الرمادی عراق، هواپیماهای جنگی آمریکا دهها بار در مناطقی از استانهای الدیالی و صلاح‌الدین که تروریست‌ها در محاصره ارتش و حشدالشعبی بودند، محموله‌های جنگی، غذایی و دارویی ریخت و جنگ ارتش و مردم عراق با آنان را طایفه‌ای لقب داد! این چهره بی‌نقاب و طبیعی آمریکاست. اینکه آمریکا در همان روز بتونیزه شدن قلب راکتور آب سنگین اراک، توانایی دفاعی ایران را نشانه رفت و نفوذ منطقه‌ای  ایران را نیز غیرقابل تحمل خواند، این چهره بی‌نقاب و طبیعی آمریکاست و اینکه دستگاههایی در ایران راه افتاده‌اند تا حساب آمریکا را از جنایات و ظلم‌ها بر ایران جدا کرده و قول و قرارهای جلسه‌ای آنان را قابل اعتماد معرفی کنند، یک آمریکای خیالی است.
اما برای این گزاره که حساب آمریکا از حساب خصومت‌ورزی‌های رژیم صهیونیستی و رژیم عربستان و رژیمک‌هایی نظیر بحرین و قطر جدا نیست بلکه آنچه این رژیم‌ها دنبال می‌کنند ایفای نقش در یک طرح آمریکایی است، نکات زیر وجود دارد:
1- از دورانی که مشخص شد شوروی از یک نظام معارض غرب به یک نظام درگیر مشکلات داخلی خود تبدیل شده است، یعنی از اوائل دهه 1360 تاکنون، ایران و اسلام‌گرایی مشکل اصلی آمریکا و بقیه کشورهای غربی و رژیم‌های ارتجاعی و سکولار وابسته به آن بوده است و تاکنون هیچ واقعه‌ای با فرض اینکه با منافع آمریکا و... ناخوان باشد، نتوانسته‌است جای مشکل ایران و اسلامگرایی را برای آمریکا و... بگیرد. هنری کیسینجر که نماد برجسته تفکر سیستمی آمریکا به حساب می‌آید، با صراحت گفت: «داعش و تروریزم موقتی و میراست اما آنکه ماندگار است و غلبه بر آن به این سادگی‌ها نیست، ایران و تاثیرات ناشی از آن بر منطقه حساس خاورمیانه است.»
بنابراین واضح است که در هیات حاکمه آمریکا درباره ایران اجماع وجود دارد و بحث برخورد و کنترل ایران در آنجا یک مسئله اختلافی نیست و از این روست که طرح‌های ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا تقریبا مخالف ندارد و با اجماع - ونه اکثریت - به تصویب می‌رسد.
2- سیاست آمریکا درباره رژیم صهیونیستی کاملا مشخص است. اسرائیل ضمن آنکه معبر اصلی اجرای سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه طی بیش از 6 دهه گذشته بوده، در عین حال بقاء و برتری منطقه‌ای آن از سیاست‌های مبنایی و خلل‌ناپذیر آمریکا به حساب می‌آید و همه رئیس‌جمهورهای دمکرات و جمهوری‌خواه آمریکا با صراحت بر آن تاکید کرده‌اند. از سوی دیگر طبع ملت‌های عرب و ترک درباره  اسرائیل کاملا مشخص است و هیچ ملتی در منطقه نیست که به رژیم تل‌آویو اعتماد داشته باشد و بقاء آن را برتابد. سوال این است که چطور می‌شود که در عربستان و ترکیه مردم با رژیم صهیونیستی و یهودیت سیاسی بشدت مخالفند و سیاست‌های عربستان و ترکیه در تنش‌آفرینی مورد قبول آمریکا نیست اما روابط عربستان و ترکیه و بعضی دولت‌های دیگر با اسرائیل توسعه‌یافته و از شکل غیررسمی در حال تبدیل شدن به شکل رسمی است؟
اگر دولت‌های ترکیه، عربستان و... مستقل عمل می‌کردند باید به تمایلات مردم خود که پایه بقاء حکومت آنان است، توجه می‌کردند و همزمان با لبه تیز حمله به ایران، لبه تیز حملات خود به سمت اسرائیل هم می‌بردند. چطور در یک جا توسعه خصومت است و در یک جا توسعه روابط؟ در مورد عملکرد گروههای تروریستی نظیر داعش، جبههًْ‌النصره، احرار الشام و... هم همین مسئله مطرح است.
3- مقامات آمریکا در سال 2007 با صراحت اعلام کردند که سیاست مداخله مستقیم  علیه مردم منطقه به ضرر آمریکا و به نفع ایران تمام شده است. جمعبندی رسمی که مقامات دولت بوش در آغاز سال 2007 در محافل آمریکا از جمله مجلس نمایندگان آن بیان کردند که به راحتی از طریق جستجو در پایگاههای اینترنتی قابل دستیابی است، این بود که سیاست‌های نظامی ما در این 8 سال - در فاصله 2000 تا 2007 - آمریکا را در میان مسلمین به عنوان عامل بدبختی و ایران را به عنوان فرشته نجات معرفی کرد، و این با سیاست و منافع ما سازگار نیست و لذا باید فعلا سخن گفتن از خاورمیانه جدید را رها کنیم و سخن گفتن از ثبات را جایگزین آن نمائیم. از آن زمان قرار شد با اقدامات درون منطقه‌ای، ایران به عامل بی‌ثباتی و آمریکا به عامل ثبات تبدیل - یعنی معرفی - شود!  جنگ‌های نیابتی در این تاریخ در دستور کار قرار گرفت و حدود سه سال بعد اولین آثار آن با اقدامات حاد بعضی از گروههای نوظهور مسلح بنام مذهب یا قوم در منطقه ظاهر گردید و تا امروز رو به توسعه نهاده و حتی به شکل بسیار وقیح آن تبدیل شده که جنگ کشور ثروتمند عربستان عرب علیه کشور فقیر یمن عرب و اقدام دولت نیجریه در کشتار صدها نفر از شیعیان در زاریا و به شهادت رساندن رسمی عالم بزرگواری مثل آیت‌اله النمر، جلوه‌های جدید آن است. آری این است چهره بی‌رتوش آمریکا و ماهیت حوادث منطقه.
سعدالله زارعی

+ نوشته شـــده در شنبه 94/10/26ساعــت 9:48 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی رست است که آنها تخلف کردهاند، اما پیگیریهایی صورت گرف
رست است که آنها تخلف کرده‌اند، اما پیگیری‌هایی صورت گرفته تا این تخلفات رفع شود، کنگره آمریکا در وضع تحریم‌های جدید علیه ایران بعد از برجام تخلف کرده است ولی پیگیری شده که تخلفشان را رفع کنند، آمریکایی‌ها نامه‌ای نوشته‌اند که این تخلف را به نحوی رفع خواهند کرد و بدون شک اگر این تخلفات حل نشود، مقابله با آن صورت می‌گیرد و بر این موضوع نیز فکر شده است.
رست است که آنها تخلف کرده‌اند، اما پیگیری‌هایی صورت گرفته تا این تخلفات رفع شود، کنگره آمریکا در وضع تحریم‌های جدید علیه ایران بعد از برجام تخلف کرده است ولی پیگیری شده که تخلفشان را رفع کنند، آمریکایی‌ها نامه‌ای نوشته‌اند که این تخلف را به نحوی رفع خواهند کرد و بدون شک اگر این تخلفات حل نشود، مقابله با آن صورت می‌گیرد و بر این موضوع نیز فکر شده است.

گروه سیاسی- رجانیوز: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حمید رسایی و با حمایت تمام قد از برجام، در واکنش به نقض بندهای برجام توسط امریکا بواسطه مصوبه های اخیر کنگره و دولت امریکا، عنوان کرده است که با امریکا نامه نگاری شده تا اقدام خلاف خود را اصلاح کند! وی در مورد نحوه مبادله سوخت و اقدام خلاف نص صریح رهبر انقلاب مبنی بر مبادله چندباره سوخت نیز گفته است : اگرچه این کار، مخالف نص است ولی بالاتر از آن چیزی که فکر می‌کردیم، انجام شد. ما درصدد بودیم که نگرانی‌مان رفع شود و به همین دلیل بود که به دنبال خروج این مواد در چند مرحله بودیم.

به گزارش رجانیوز، حمید رسایی در نشست علنی امروز (دوشنبه 21 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای خود با استناد به ماده 24، ضمن قرائت بند 2 نامه مقام معظم رهبری در مورد برجام گفت: ایشان در این نامه می‌فرمایند در سراسر دوره 8 ساله وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته تروریسم و حقوق بشر توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکره نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند 3 مصوبه مجلس اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند 3 مصوبه مجلس گفت: براساس این بند دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متناسب در جهت احقاق حقوق انجام شود، همکاری داوطلبانه متوقف شود، توسعه سریع برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران ساماندهی شود.

رسایی خطاب به رئیس مجلس افزود: آقایان ظریف، آیت‌الله آملی لاریجانی، ولایتی، شمخانی و همچنین حضرتعالی گفتید که این تحریم‌هایی که بعد از امضای برجام علیه ملت ایران اعمال شده، نقض برجام است؛ اکنون 11 تحریم دیگر در دستور کار است و منتظر هستند اراک بتون‌ریزی شود تا دیگر تحریم‌ها را اعمال کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: حال که همه شما که عضو کمیته نظارت بر حُسن اجرای برجام هستید، به صراحت گفته‌اید برجام نقض شده و مقام معظم رهبری نیز در بند 2 نامه خود فرموده که هرگونه تحریم جدید نقض برجام است، پس چرا بیش از این بخواهیم معطل کنیم و شاهد اقدامات روزبه‌روز علیه ایران باشیم.

وی تصریح کرد: سانتریفیوژها را جمع‌آوری کردند؛ حال اگر اراک پر شود، دیگر کاری نمی‌توان کرد. به نظر می‌رسد باید در هفته آینده از طرف وزارت امور خارجه گزارشی به مجلس ارائه شود.

در ادامه جلسه لاریجانی در پاسخ به وی گفت: درست است که آنها تخلف کرده‌اند، اما پیگیری‌هایی صورت گرفته تا این تخلفات رفع شود، کنگره آمریکا در وضع تحریم‌های جدید علیه ایران بعد از برجام تخلف کرده است ولی پیگیری شده که تخلفشان را رفع کنند، آمریکایی‌ها نامه‌ای نوشته‌اند که این تخلف را به نحوی رفع خواهند کرد و بدون شک اگر این تخلفات حل نشود، مقابله با آن صورت می‌گیرد و بر این موضوع نیز فکر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌توان اگر یک تخلفی صورت گرفت، کل برجام را متوقف کرد. چرا که در خود برجام، سازوکارهایی برای این موضوع تعریف شده و بدون شک هر کاری یک رفتار متناسب با آن را می‌طلبد، چرا که هیچکس نمی‌خواهد منافع ملی به خطر بیفتند.

وی خطاب به رسایی تاکید کرد: یکی از دوستان شما گفته بود در نوشته مقام معظم رهبری آمده است مواد غنی‌شده را به صورت چندباره بفرستیم و به جای آن مواد اورانیوم طبیعی بگیریم و این اقدامی که اکنون صورت گرفته خلاف مصوبه است.

 لاریجانی افزود: زمانی که به صورت یکجا این مواد طبیعی را وارد کشور کردیم، در سطحی بالاتر از آنچه که فکر می‌کردیم صورت گرفت و اگرچه این کار، مخالف نص است ولی بالاتر از آن چیزی که فکر می‌کردیم، انجام شد. ما درصدد بودیم که نگرانی‌مان رفع شود و به همین دلیل بود که به دنبال خروج این مواد در چند مرحله بودیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: این کار یکجا صورت گرفت و همه مواد اورانیومی مورد نیاز وارد کشور شد، لذا دلیلی نبود خروج آن به صورت چند باره باشد؛ بنابراین بالاترین از آن نوشته، انجام شد که این امر،‌مخالف نص دستور رهبری بودن نیست.
وی خطاب به رسایی گفت: من در مورد روادید اعلام کردم که تخلفی صورت گرفته و مطابق روح قانون برجام نیست و این تذکر از این جهت درست است، لیکن حل آن به گونه‌ای نیست که کل برجام متوقف شود و باید راهی که اصلاح این امر را به دنبال دارد، پیگیری شود تا منافع کشور حفظ شود و اگر نتیجه نداد اقدامی مقابل با آن صورت گیرد.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 94/10/21ساعــت 4:25 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی در سالروز قیام تاریخی 19 دی سال 1356 هزاران نفر از عل
در سالروز قیام تاریخی 19 دی سال 1356 هزاران نفر از علما، فضلا، روحانیون و قشرهای مختلف مردم قم با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.  شد.
در سالروز قیام تاریخی 19 دی سال 1356 هزاران نفر از علما، فضلا، روحانیون و قشرهای مختلف مردم قم با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. شد.

گروه سیاسی- رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم قم، با تجلیل از قیام تاریخ ساز 19 دی 1356 مردم این شهر و تشریح علل و عوامل «ماندگاری انقلاب»، تاکید کردند: در پرتو حضور آگاهانه همگانی، ماندگاری انقلاب، آرامش و سکینه ملت و پیروزی بر توطئه های دشمنان امکان پذیر خواهد شد.


به گزارش رجانیوز، رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از قیام تاریخی نوزدهم دی سال 1356 مردم قم بر ضد رژیم دیکتاتوری شاه و در حمایت از مرجعیت و روحانیت، از مردم قم به عنوان «پیشروان و پیشرانان انقلاب» یاد کردند و افزودند: سالها مبارزه و بیانات امام خمینی و جایگاه مرجعیت و روحانیت، در مردم زمینه‌های مساعدی برای مبارزه با رژیم ستمشاهی فراهم کرده بود که قیام 19 دی، این مبارزه حیاتی را کلید زد.


ایشان «شجاعت و بصیرت مردم و احساس تکلیفِ به هنگام برای ورود به میدان» را عناصر اصلی قیام 19 دی خواندند و افزودند: آن قیام تاریخی در دفاع از امام (ره) شکل گرفت و حوادث بعد از آن منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
رهبر انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط حاکمیت دیکتاتوری وابسته و مورد حمایت قدرتهای استکباری را از لحاظ محاسبات مادی، غیرممکن و محال خواندند و خاطرنشان کردند: این پیروزی نشان دهنده وجود سنن الهی یعنی قوانینی در عالم خلقت است که انسانهای مادی از درک آنها عاجزند.


ایشان تأکید کردند: در شرایط کنونی نیز نظام جمهوری اسلامی ایران با جبهه گسترده دشمنان اعم از امریکا و رژیم صهیونیستی، ایادی و عوامل استکبار و عوامل تکفیری و داعش مواجه است که اگر به لوازم سنت الهی یعنی «ایستادگی، بصیرت و عملِ در لحظه نیاز»، عمل کنیم قطعاً همانند پیروزی انقلاب اسلامی می توان بر این جبهه گسترده غلبه کرد.


رهبر انقلاب اسلامی سپس به موضوع علت و چرایی «ماندگاری انقلاب اسلامی» در مقایسه با برخی حوادث مهم تاریخ معاصر ایران و جهان پرداختند.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دو حادثه «نهضت ملی شدن صنعت نفت» و «قیام مشروطیت» گفتند: در نهضت ملی، خواست مردم، یک خواست حداقلی و عبارت از کوتاه شدن دست انگلیس از سرمایه ملی نفت بود و در قیام مشروطیت نیز خواست مردم، حداقلی، و عبارت از محدود شدن اختیارات و قدرت مطلقه پادشاه بود.


ایشان افزودند: این دو حادثه با اینکه دارای اهدافی حداقلی بودند و مردم هم در صحنه حضور داشتند شکست خوردند ولی انقلاب اسلامی ایران با آنکه دارای یک هدفِ حداکثری، یعنی استقلال همه جانبه و سرنگونی حکومت پادشاهی و استبدادی بود، به پیروزی رسید و ماندگار شد.


حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر جوانان به تحلیل درستی از این واقعیت برسند دیگر تلاش برخی برای نشاندن بذر ترس و رعب و ناامیدی در دل مردم به نتیجه نخواهد رسید و راه صحیح آینده کشور مشخص خواهد شد.


ایشان همچنین به تغییر مسیر انقلاب های فرانسه و شوروی و از بین رفتن آن انقلاب ها اشاره و خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که توانسته ماندگاری خود را براساس اصول و آرمانهای اولیه حفظ کند.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اصلی ترین هدف مراکز فکر و اندیشه در دنیای استکبار، از بین بردن عناصر ماندگاری انقلاب است، افزودند: تمام تلاش دشمنان در طول سالهای گذشته اعم از جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی و تحریم های گسترده اخیر، با هدف از بین بردن ماندگاری انقلاب اسلامی بوده است که البته در هر دوره، ابتکارات جدید هم انجام می دهند.


حضرت آیت الله خامنه ای، خاطرنشان کردند: امریکایی ها در سال 88 به دنبال آن بودند که تجربه موفق خود در چند کشور را به بهانه انتخابات در ایران نیز اجرا کنند و با برجسته سازی اقلیتی که رأی نیاورده بود و با حمایت مالی و سیاسی از آنها نتیجه انتخابات را به هم بزنند اما انقلاب و کودتای رنگی آنها در ایران با حضور مردم، شکست خورد.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حمایت رئیس جمهور امریکا از مخالفان نظام و انقلاب در حوادث سال 88، خاطرنشان کردند: دولت امریکا تا آنجا که توانست از آن حوادث حمایت کرد ولی حضور به موقع مردم در صحنه، نقشه آنان را نقش بر آب کرد.


حضرت آیت الله خامنه ای، گفتند: امریکاییها اکنون می گویند دوره بعد از مذاکرات هسته ای، دوره سخت گیری بر ایران است به گونه ای که گویا قبل از این بر ایران سخت نمی گرفته اند، اما جوانان، مردم و مسئولان آگاهانه، هوشیارانه، امیدوارانه و با مقاومت و توکل بر خدا و تکیه بر نقاط قوت کشور، در مقابل دشمنان می ایستند و این، بسیار مهم است.


رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، طبیعت انتخابات را دادنِ نفسِ تازه به ملت برشمردند و افزودند: احساس مسئولیتِ مردم که در حضور در انتخابات جلوه گر می شود و دشمن را ناکام می گذارد از عناصر «ماندگاری انقلاب» است.
حضرت آیت الله خامنه ای دو مسئله را در انتخابات دارای اهمیت فراوان خواندند: اول؛ «اصل شرکت در انتخابات» و دوم؛ «درست انتخاب کردن و رأی به نامزدهای اصلح».


ایشان با تأکید مجدد برضرورت شرکت همه واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات افزودند: همچون گذشته اصرار داریم که همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوقها بیایند چرا که انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است.


حضرت آیت الله خامنه ای شرکتِ همگان در انتخابات را موجب پایداری و تقویت نظام اسلامی، استمرار تأمین امنیت کامل، افزایش اعتبار و آبروی ملت در چشم جهانیان و باعث ابهّت جمهوری اسلامی ایران در نزد دشمنان خواندند.

 

رهبر انقلاب در تبیین اهمیت فراوان رأی دادن به نامزدهای صالح افزودند: آرا و سلایق مختلف، ایراد ندارد، مهم آن است که تلاش و دقت کنیم که انتخاب ما، انتخاب درستی باشد.


ایشان افزودند: اگر این دقت صورت گیرد حتی اگر برخی منتخبان، بعداً مطلوب از آب در نیایند، «تلاش و دقت رأی دهنده برای انتخاب نامزدهای شایسته»، مورد رضایت پروردگار خواهد بود.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی در عرصه مسائل داخلی و بین المللی خاطرنشان کردند: مجلس از زوایای مختلف بویژه از لحاظ تصویب قوانین، ریل گذاری برای حرکت دولتها، و تجلی ایستادگی ملت اهمیت بی نظیری دارد.


ایشان مواضع مجلس کنونی را در مسائل بین المللی «خوب» برشمردند و افزودند: مجلسی که در قضیه هسته ای و دیگر مسائل مقابل دشمنان بایستد و شجاع، مستقل و آزاد، حرفها و مواضع ملت را بیان کند با مجلسی که در مسائل گوناگون حرفهای دشمن را تکرار می کند، از زمین تا آسمان تفاوت دارد.


رهبر انقلاب، تک تک نمایندگان مجلس را در شکل گیری حرکت و مواضع خانه ملت، دخیل دانستند و افزودند: به همین علت، مردم همه ی استانها و شهرها، باید در انتخاب نمایندگان خود، کاملاً دقت کنند و در درستی انتخاب، به اطمینان برسند.


حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه افزودند: البته شناخت کاملِ یکایک نامزدها، واقعاً دشوار است اما می توان با دقت در سوابق و مواضعِ کسانی که فهرستها و لیستهای انتخاباتی را ارائه می کنند، درباره لیستها تصمیم گرفت.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر پیشنهاد دهندگانِ لیستها، مؤمن و انقلابی هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند می توان به لیست آنها درباره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد اما اگر به انقلاب و دین و استقلال، چندان اهمیتی نمی دهند و دلشان دنبال حرفهای امریکا و دیگر بیگانگان است، قابل اعتماد نیستند.


حضرت آیت الله خامنه ای مجلس خبرگان را نیز بسیار مهم خواندند و یادآور شدند: برخلاف برخی تصورها، مجلس خبرگان برای سالی یکی دو بار جلسه و سخنرانی تشکیل نمی شود بلکه می خواهد روزی که رهبر فعلی در قید حیات نیست، «رهبر» یعنی کلیددارِ حرکت انقلاب را انتخاب کند و این مسئله بسیار مهم است.


ایشان با تأکید بر ضرورت دقت کامل در انتخاب نامزدهای مجلس خبرگان افزودند: بسته به ترکیب خبرگان، آنها ممکن است در هنگام ضرورت، شخصی را به رهبری انتخاب کنند که با توکل به خدا و با شجاعت در مقابل دشمنان بایستد و راه امام را ادامه دهد اما این احتمال نیز وجود دارد که فردی با ویژگی های متفاوت را به رهبری برگزینند، بنابراین باید با تحقیق و دقت و شناخت و اطمینان به آنها رأی داد.


حضرت آیت الله خامنه ای حضور در انتخابات و بویژه دقت در انتخاب «نامزدهای صالح یا اصلح» را موجب تحقق دو هدف عالی خواندند: ماندگاری انقلاب و آرامش و سکینه ملت.


ایشان در تشریح تأثیر انتخاب صحیح بر ماندگاری انقلاب افزودند: از ابتدای انقلاب ریزشها و رویشهای فروانی داشته ایم، عده ای از افراد انقلابی به خاطر «ظلم فردی احتمالی» که به آنها شده، به ناحق از اصل انقلاب روگردان شده اند و عده ای هم به خاطر مسائل شخصی و خانوادگی مواضع دیگری گرفته اند اما مهم این است که رویشهای انقلاب در زمینه های مختلف از جمله وجود نیروهای «مؤمن، انقلابی، متخصص، تحصیلکرده، فن آور و کارآمد»، بسیار بیشتر از ریزشها بوده است.


رهبر انقلاب افزودند: در مقطع کنونی نیز اگر مردم به وظایف خود در انتخاب نامزدهای صالح برای مجلس و خبرگان، درست عمل کنند «رویشهای سرسبز و پرطراوت انقلاب»، بیشتر و ماندگاری انقلاب تأمین می شود.


حضرت آیت الله خامنه ای خصوصیت دوم عمل به وظیفه در باب ماندگاری انقلاب را ایجاد آرامش در دل ملت برشمردند و با استناد به آیات قرآن درباره نزول سکینه و آرامش بر دلهای بیعت کنندگان با پیامبر افزودند: هرکس امروز با انقلاب و امام خمینی و راه امام بیعت کند به معنای بیعت با پیامبر است و پروردگار کریم به پاداش این بیعت، دغدغه، نگرانی و نامیدی را از دل ملت می زداید و اطمینان و آرامش را جایگزین می کند.


حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان تأکید کردند: ماندگاری انقلاب و ایستادگی امیدوارانه و پر آرامش مردم، یقیناً باعث پیروزی ملت بر امریکا و توطئه های دشمنان خواهد شد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/10/20ساعــت 8:10 صبح تــوسط عباس | نظر
   1   2   3      >