سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی اسکیزوفرنی سیاسی؛ یک مشت توهّم و مشتی بر چانه!(یادداش

 

 See the source image
«ذهن زیبا» محصول سال 2001، یکی از فیلم‌های زیبا و ماندگار عالم سینماست. فیلم به زندگی یک ریاضیدان معروف آمریکایی به نام «جان نش» می‌پردازد. نش، نظریه بازی‌ها را به‌شکل چشمگیری ارتقا داد و در برابر نظریه مشهور آدام اسمیت که مدت‌های مدید بر دنیای اقتصاد مسلط بود، نظریه تعادل (مشهور به تعادل نش) را مطرح کرد که مورد توجه و استقبال گسترده‌ای در عالم اقتصاد قرار گرفت و دامنه استفاده از آن به سایر حوزه‌ها – مانند حوزه سیاست و روابط بین‌الملل، جامعه‌شناسی، روانشناسی و... - نیز کشیده شد. این ریاضیدان در سال 1994 جایزه نوبل اقتصاد را از آن خود کرد. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در شنبه 99/8/24ساعــت 6:56 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی اقای روحانی مهار تورم به صداقت وتدبیر نیاز دارد نه مذ
مواضع دولت به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که در آن پالس مذاکره مجدد مشهود است در حالی است که بعید است دولتمردان آنهم پس از 7 سال آزمون و خطا به درک این واقعیت نرسیده باشند که مهار تورم و حل بسیاری از مشکلات امروز کشور به مذاکره یا تحریم ربطی ندارد و با اندکی تدبیر قابل حت ل است.


سرویس سیاسی-  

حجت‌الاسلام روحانی، رئیس‌‌جمهور دیروز چهارشنبه، (21 آبان) در جلسه هیئت دولت با‌ اشاره به نتیجه اعلام‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا گفت: رئیس‌جمهوری که همواره به‌دنبال تحقیر ملت‌ها بود و صراحتاً اسم گاو شیرده را به‌ کار می‌برد، در یک انتخابات با مخالفت قاطع مردم مواجه شد و این بسیار حائز اهمیت بود.
روحانی با‌ اشاره به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: این آقایی که آمده از ابتدای تبلیغات انتخابات گفته می‌خواهیم به برجام برگردیم. خب ما که در داخل برجام بودیم و 1+4 هم داخل برجام بوده، حالا در تعهدات سستی کرده‌اند و ما هم متقابلاً تعهدات را کاهش داده‌ایم، ولی بالاخره همه در داخل برجام بوده‌ایم. این برعهده آنهاست. اگر به وظیفه خود عمل کردند می‌توانند راه جدیدی عمل کنند. ما برنامه‌مان را در داخل کشور به اراده آنها پیوند نمی‌زنیم، بلکه برنامه ما به اصول ما پیوند خورده است.
روحانی تصریح کرد: امیدواریم مردم آمریکا شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزنند که شاهد این باشیم که کاخ سفید بر مبنای منافع این کشور و بدون تحقیر ملت‌های دیگر و پایبندی به تعهدات خود به مسیر درست برگردد.
وی با بیان اینکه ما هرکجا ببینیم که شرایط برای لغو تحریم آماده است از این فرصت استفاده خواهیم کرد، گفت: هدف ما این است تحریم ظالمانه لغو شود و به راحتی در تعامل در جهان باشیم و هدف این است فشار تحریم را از شانه مردم برداریم. هر کجا فرصت فراهم باشد اقدامات و وظایف خودمان را انجام می‌دهیم. کسی حق ندارد فرصت‌سوزی کند. باید از فرصت‌ها بر مبنای منافع ملی و وحدت ملی استفاده کنیم.
پالس مجدد مذاکره به‌خاطر منافع ملی؟!
متأسفانه دولتمردان و جریان سیاسی حامی ‌دولت ضمن خوش‌خیالی به پیروزی دموکرات‌ها این تصور را دارند که این حزب سیاسی آمریکایی می‌تواند حل‌المسائل کشور بوده و روی کار آمدن آنها فشار تحریم را منتفی خواهد کرد.
از این رو پس از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات آمریکا با بررسی مواضع برخی دولتمردان به راحتی می‌توان دریافت که «پالس مذاکره» را با ذوق‌زدگی سیاسی به طرف غربی که هنوز در کاخ سفید مستقر نگردیده، به‌طور آشکارا ارسال می‌کنند.
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز عنوان کرده بود که اظهارات اردوگاه بایدن امیدوار‌کننده‌تر است، اما باید منتظر ماند و دید. وی در پی سفرش به ونزوئلا در گفت‌وگویی تصریح کرد: مشخص است بین بایدن و ‌ترامپ تفاوت است.  
علاوه ‌بر روحانی و ظریف؛ «علی ربیعی» سخنگوی دولت نیز روز شنبه در یادداشتی تحت عنوان «ساکن ژانویه کاخ سفید» در واکنش به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوشت: «به تفاوت بالقوه روسای‌جمهور آمریکا بی‌توجه نیستیم» و «آمریکا می‌تواند به خط‌مشی عاقلانه برگردد.»
همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور نیز در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضع معنا داری داشتند که به‌نظر می‌رسد که پاستورنشینان به نوعی با ارسال پالس مذاکره از  نامزد پیروز انتخابات آمریکا می‌خواهند پای میز مذاکره بیاید.
برهوت تدبیر و سراب مذاکره
این در حالی است که رسانه‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی‌ دولت نیز طی روزهای گذشته با هیجان و ذوق‌زدگی تمام تیتر صفحه نخست خود را به «جو بایدن» اختصاص داده و او را بازگشت امید به ایران و راه‌گشای برون رفت از بن‌بست موجود عنوان کردند.
مدعیان اصلاحات که طی 7 سال گذشته همه مسائل اقتصادی کشور را به آمریکا و برجام گره‌زده  و سفره مردم را هر روز کوچک‌تر از روز قبل کرده‌اند، این روزها  بار دیگر به انتخابات آمریکا دخیل بسته و آینده اقتصاد کشور را در پیروزی این یا آن نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا جست‌وجو می‌کند. این جریان سیاسی که هیچ  برنامه‌ای برای برون رفت مشکلات کشور ندارند در تلاشند  با ایجاد دوقطبی مخرب دیگری و دادن آدرس غلط کشور را وارد دور باطل تازه‌ای کنند.
نکته قابل تأمل اینکه خوش خیالی تأسف‌بار دولتمردان و جریان سیاسی حامی‌دولت به نامزد پیروز حزب دموکرات‌های آمریکا برای مذاکره و حل مشکلات کشور درحالی است که مواضع بایدن به خوبی نشان می‌دهد دولت محترم بار دیگر در برهوت تدبیر به‌دنبال سراب است.
ادعای بازگشت بایدن
به برجام، گشایش
یا تشدید محدودیت‌ها؟!
بایدن در 13 سپتامبر سال جاری یادداشتی را در سی‌ان‌ان منتشر کرد که به موضوع ایران اختصاص داشت. او تیتر یادداشتش را این‌گونه انتخاب کرد: «راه هوشمندانه‌تری برای سخت‌گیری بر ایران وجود دارد.» بایدن در این یادداشت بازگشت به برجام را آغازی برای تشدید محدودیت‌های هسته‌ای و برجامی عنوان کرده و فشار بیشتر بر ایران در حوزه‌های دیگر نظیر موشکی، منطقه‌ای و حقوق بشری را در چشم‌انداز خود متصور است. به عبارتی، بایدن هدف از بازگشت به برجام را نه رفع تحریم‌ها، بلکه اجماع‌سازی علیه ایران و فشار بر تهران در حوزه‌های متنوع است.
 از سوی دیگر کارشناسان معتقدند  هیجان و ذوق‌زدگی برخی در داخل و بزک بایدن توسط این جریان و همچنین از سوی دیگر اتخاذ سیاست‌های نادرست و ارسال پالس مذاکره نه‌تنها گره‌ای از کار کشور باز نمی‌کند، بلکه میدان و دست دموکرات‌ها را برای اعمال فشارهای بیشتر باز می‌کند.
7 سال گره زدن
معیشت مردم به مذاکره
کافی نیست؟!
این درحالی است که بعید است دولتمردان آن‌هم پس از 7 سال آزمون و خطا به درک این واقعیت نرسیده باشند که مهار تورم و حل بسیاری از مشکلات امروز کشور به مذاکره و تحریم ربطی ندارد و با اندکی تدبیر قابل حل است.
به عقیده کارشناسان هرچند شیوع ویروس کرونا را شاید در ماه‌های اسفند و فروردین 99 بتوان در زمینه افت اقتصادی کشور تأثیرگذار ارزیابی کرد اما در ماه‌های بعد از آن این بیماری در سطحی گسترده کنترل و مدیریت
شد.
در سطحی دیگر باید توجه داشته باشیم که تحریم‌ها سنگین‌تر نشده و هرچه زمان سپری می‌شود، راه‌هایی برای مقابله با آنها در دسترس قرار می‌گیرد.
بسیاری از مسائل کنونی اقتصاد به هیچ عنوان ارتباط مستقیمی‌ با تحریم ندارد و بخش عمده مشکلات کشور را باید در عدم مسئولیت‌پذیری و کم‌کاری دولت در مسائل کلان اقتصاد کشور مورد ارزیابی قرار داد.
در سطوح مختلف همانند خودرو، بورس، افزایش قیمت کالاها و... باید دولت وارد عرصه شود، سیاست‌های غلط اقتصادی که ریزشی غیرطبیعی را در بازار بورس ایران به همراه داشت، تأثیری عمیق بر کاهش اعتماد شهروندان بر جای گذاشته است.
همچنین یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی مردم در شرایط کنونی مربوط به حوزه مسکن است که شواهد نشان می‌دهد ارتباط چندانی هم به تحریم‌ها ندارد. چه اینکه کشور ما از لحاظ تعداد و کیفیت مهندسان، جزو کشورهایی است که سرمایه انسانی خوبی دارند و از طرف دیگر، مواد اولیه ساختمانی نیز عمدتاً در داخل تولید می‌شود.
آمارهای منتشر شده از سوی تولیدکنندگان مواد اولیه ساختمانی در این زمینه به خوبی  نشان می‌دهد که صنایع داخلی توانسته‌اند فارغ از تحریم‌ها هم تولید خود را افزایش دهند و هم صادرات داشته باشند؛ به همین دلیل می‌توان گفت مشکل مسکن را بدون در نظر گرفتن مشکلات ناشی از تحریم می‌توان رفع نمود؛ این موارد نشان می‌دهد که علت مشکلات مسکن را نه در تحریم که باید در رفتار خود دولت طی هفت سال گذشته جست‌وجو کرد.
علاج مشکلات اندکی تدبیر است نه مذاکره
رهبر معظم انقلاب اسلامی هم 13 آبان سال جاری در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) به این نکته‌ اشاره کرده و فرمودند: «خیلی از مشکلات کنونیِ ما ربطی هم به تحریم و مانند این چیز‌ها ندارد؛ مربوط به خود ما است، مربوط به ناهماهنگی‌ها است. این گرانی‌های اخیر واقعاًً توجیه ندارد؛ بسیاری از این گرانی‌های اخیر واقعاًً توجیه ندارد؛ باید علاج بشود و قابل علاج است؛ بایستی مسئولین با هماهنگی علاج کنند. گرانی‌های بی‌دلیلی است، هیچ استدلالی پشت این گرانی‌ها وجود ندارد؛ و جنس هم هست؛ هم وزارت صمت، هم مسئولین تعزیرات، هم بسیج، هم بعضی از دستگاه‌های دیگری که مرتبط با قضیّه هستند، [مثل] گمرک و دیگران، با همدیگر همکاری کنند و این مشکل را از جلوی پای مردم بردارند؛ همه‌ این‌ها قابل کنترل است؛ بنابراین با مدیریّت هماهنگ دستگاه‌ها این مشکلات قابل برطرف شدن است.»

 


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 99/8/22ساعــت 9:53 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی خیانت دولت یعنی معطلی 12 میلیون تن کالا در گمرک یک عض
سوءمدیریت دولت یعنی معطلی 12 میلیون تن کالا در گمرک

یک عضو مرکزیت کارگزاران می‌گوید: اجزای دولت در حوزه اقتصادی ناهماهنگ عمل می‌کنند و همین موجب نابسامانی اقتصادی شده است.
سعید لیلاز به خبرآنلاین گفته است: مسئله فساد چه درون دولت و چه بیرون آن و تصمیم‌های ناهماهنگ و غیرمنسجم حتی درون دولت هم وجود دارد و من در این زمینه با آقای عطریانفر هم‌عقیده هستم که آقای روحانی از همه ظرفیت‌ها و امکانات استفاده نکرده و نمی‌کند.
لیلاز تصریح کرد: همین موضوع رسوب کردن 12 میلیون تن کالا در گمرکات کشور که حدود 4 میلیون تن کالای اساسی دربر دارد، که دلیل آن اختلاف گمرک و بانک مرکزی است که هر دو زیر نظر یک دولت هستند اما حل نشده است؛ آقای روحانی و آقای جهانگیری هم برای حل آن دستور دادند اما مسئله همچنان برقرار است!
این تحلیلگر اقتصادی افزود: به نظر من دولت آقای روحانی می‌تواند خیلی بهتر این اقتصاد را اداره کند و نظام جمهوری اسلامی هم اگر به این عدم انسجام موجود غلبه کند بر بحران‌های کشور به‌طور بسیار موثری غلبه می‌کند.
وی گفت: من هم مانند آقای عطریانفر معتقدم بخش زیادی از مشکلات فعلی کشور به دولت مربوط می‌شود.

لیلاز قبلا به یورونیوز گفته بود: اگر اختیاراتی که به دولت داده شد، به چوب خشک داده بودند، وضعیت اقتصاد بهتر از وضعیت فعلی بود.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 99/8/19ساعــت 10:26 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی جعبه انتخابات آمریکا؛ مار بیرون میآید یا عقرب؟ (یاددا

 


انتظار برای مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا برای صدها میلیون انسان روی زمین مانند آن است که بخواهید بدانید قرار است از سوی مار گزیده شوید یا عقرب! واقعیت ماجرا برای شهروند
اهل تهران، بغداد، کابل، دمشق، اسلام‌آباد و صنعا چیزی جز این نیست و تمام آنچه درباره تفاوت ‌ترامپ و بایدن گفته می‌شود، حقه‌بازی و شامورتی‌بازی عده‌ای است که یا متوهم‌اند و یا نان راه‌انداختن چنین سیاه‌بازی‌هایی را می‌خورند.
اوبامای دموکرات با شعار تغییر در سال 2008 روی کار آمد و در تبلیغات خود از جنگ‌های بی‌پایان بوش جمهوری‌خواه انتقاد کرد و وعده داد زندان‌های مخوفی همچون گوانتانامو را خواهد بست. اوباما نه تنها حضور و مداخله نظامی آمریکا در غرب آسیا را کاهش نداد بلکه آن را تشدید هم کرد و دامنه ‌ترورهای پهپادی را در منطقه به‌شدت گسترش داد. ‌ترورهایی که در آنها علاوه ‌بر اهداف مورد نظر آمریکا به بهانه مبارزه با ‌تروریسم، در اغلب موارد غیرنظامیان نیز کشته می‌شدند و رسانه‌های غربی برای کودکان و زنان و مردان بی‌گناه این حملات که تکه‌تکه می‌شدند، نام
«تلفات جانبی» را انتخاب کردند تا مبادا خاطر شهروند لس‌آنجلس و آریزونا و دالاس مکدر شود و به این سؤال فکر کند که رئیس‌جمهور ما آن سوی دنیا چه غلطی می‌کند.
برای ملت ایران چه فرقی می‌کند که جمهوری‌خواهان چهار سال دیگر مستاجر کاخ سفید باشند یا دموکرات‌ها جای آنها را بگیرند؟ آنهایی که مدعی تفاوت این دو هستند کافی است چشم خود را باز کنند و نگاهی به طرح‌های ضدایرانی کنگره و سنا و نتایج این طرح‌ها بیندازند. تمامی این طرح‌ها با آرای قاطع و اغلب آنها با چیزی حدود 100 درصد آرا تصویب شده‌اند. در یکی از موارد در سنا که تنها یک سناتور به طرحی رای منفی داده بود درباره چرایی مخالفت خود با آن طرح ضدایرانی گفته بود به ‌نظرم این طرح
به اندازه کافی قوی نیست!
فضای سیاسی آمریکا در مورد ایران چنین ذهنیت و عملکردی دارد و در کشور ما روزنامه‌ای تیتر می‌زند؛ ارزانی بایدنی یا گرانی ‌ترامپی و فردی که هر روز در شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌ها، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مشغول حرافی است از انتخابات آمریکا که تبدیل به افتضاحی تمام‌عیار و شرم‌آور شده نتیجه می‌گیرد که قدرت در آمریکا در دست قانون بوده و این واقعیتی تحسین‌برانگیز است!
این قلیل‌الفکرها و کثیرالکلام‌ها علاقه‌ای به دیدن واقعیت‌ها ندارند. در انتخابات آمریکا شبکه‌های اجتماعی به‌شدت کنترل می‌شوند و هر کسی حق ندارد درباره نتیجه انتخابات هرچه دلش خواست بگوید. برای نمونه توئیتر چند روز پیش اعلام کرد فقط هفت منبع رسمی ‌حق اظهارنظر درباره نتیجه انتخابات را دارند و بقیه باید با استناد به این هفت منبع عمل کنند، در غیر این صورت توئیت آنها پاک یا با اعمال محدودیت مواجه خواهد شد. ظاهراً روی حساب و کتاب و با سند و مدرک حرف زدن فقط برای آمریکایی‌ها خوب است و برای کشورهایی مانند ایران نشانه دیکتاتوری و نبود آزادی رسانه و بیان!
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفته است؛ «برای اینکه دموکراسی کارایی داشته باشد، بازندگان معقول و محترم از برندگان زیرک مهم‌تر هستند.» بازنده معقول و محترم در آمریکا و اروپا خوب است اما اگر مثلاً در ایران بازنده زیر میز بزند و بی‌سند و مدرک ادعای تقلب کند، می‌شود نماد آزادی‌خواهی و دموکراسی و باید از او حمایت کرد و پشتش ایستاد. برخورد غرب و رسانه‌های آنها با ادعای تقلب در ایران سال 88 و آمریکای 2020 بسیار جالب و قابل تأمل است. این دوگانگی شرم‌آور و یک بام و دو هوای غربی آنجایی اوج خود را نشان می‌دهد که در آمریکا حتی اغلب هم‌حزبی‌های ‌ترامپ هم از ادعای وی مبنی بر تقلب حمایت نکرده‌اند اما درباره ایران کل غرب به میدان آمده و از تمام ظرفیت خود - رسانه‌ای، سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و حتی امنیتی- برای پشتیبانی از فتنه 88 استفاده کردند.
برای فهم واقعیت و ماهیت انتخابات آمریکا باید به سخنان صحنه‌گردانان این خیمه‌شب‌بازی توجه کرد. آنچه در آمریکا انتخابات نامیده می‌شود، تزریق پول از سوی صنایعی است که کسب‌وکار آنها مرگ است و مستقیم یا غیرمستقیم در آن دستی دارند. یکی از این صنایع بزرگ شرکت بوئینگ است که علاوه ‌بر هواپیماهای مسافری، تولید‌کننده تسلیحات و جنگ‌افزار نیز هست.
دیو کالون، مدیرعامل شرکت بوئینگ، در تیرماه گفت بدون توجه به آنچه در سوم نوامبر(روز پایان انتخابات آمریکا) اتفاق می‌افتد، بسیار خوشحال خواهد بود. کالون گفت: «من فکر می‌کنم هر دو نامزد، حداقل از نظر من در سطح جهانی و به دفاع از کشور ما علاقه‌مند هستند و من معتقدم آنها از صنایع پشتیبانی خواهند کرد. من فکر نمی‌کنم که ما بخواهیم موضع‌گیری کنیم که یکی بهتر از دیگری است.»
سخنان کالون گویای یک واقعیت مهم و کلیدی است. آمریکا در سیاست خارجی خود به‌عنوان یک واحد کاملاًً متحد و منسجم عمل می‌کند. مجموعه‌های صنعتی- نظامی پول کمپین‌های انتخاباتی را تامین می‌کنند. دولت‌های برآمده جنگ‌های قبلی را ادامه می‌دهند و جنگ‌های جدید به راه می‌اندازند تا محصولات این مجموعه‌ها همچنان فروش رود، آدم‌های معمولی و بی‌گناه در کشورهای مختلف کشته می‌شوند. مسئول تطهیر و پاک کردن خون از پنجه و دندان آنها نیز برعهده ‌هالیوود و دیگر رسانه‌های آمریکایی است که باید این کسب‌وکار پرسود و مرگ‌آفرین را مبارزه علیه ‌تروریسم و جنگ برای آزادی و دموکراسی جابزنند. یمن یکی از فاجعه‌بار‌ترین نمونه‌های این اتحاد شوم است؛ کشتار در دوره دموکرات‌ها شروع شد در دوره جمهوری‌خواهان ادامه یافت و در دوره بعد نیز ادامه خواهد داشت.
انتخابات آمریکا فقط در مورد سیاست خارجی این کشور بی‌تأثیر نیست. مسائل اساسی و چالش‌های بزرگ این کشور نیز فارغ از اینکه ‌ترامپ برنده اعلام شود یا بایدن، ادامه خواهد داشت. لیست این چالش‌ها بلندبالاست و برخی از آنها عبارتند از؛
1- نظامی شدن پلیس ادامه می‌یابد؛ در برخی شهرها پلیس
به هلی‌کوپترهای بلک‌هاوک و حتی‌ تانک مجهز شده است!
2- آمار زندانیان افزایش می‌یابد؛ زندان‌ها در آمریکا به شرکت‌های خصوصی سپرده و به کسب‌وکاری بسیار پرسود تبدیل شده است!
3- فقر گسترش خواهد یافت؛ 46 میلیون آمریکایی زیر خط فقر هستند و 16 میلیون کودک دسترسی به غذای کافی ندارند.
4- کشتن مردم عادی به‌خصوص سیاه‌پوستان توسط پلیس ادامه می‌یابد؛ سالانه صدها آمریکایی - عمدتاًً سیاه‌پوست- بی‌دلیل یا با دلایل واهی با شلیک مستقیم پلیس کشته می‌شوند. احتمال کشته شدن به دست پلیس در آمریکا هشت برابر بیشتر از مرگ بر اثر عملیات ‌تروریستی است.
5- فساد دولتی گسترش می‌یابد؛ از هر 10 آمریکایی 8 نفر معتقدند که دولت به‌شدت فاسد است و دولتمردان این کشور به منافع خود فکر می‌کنند تا شهروندان. این نظر با آمار نمایندگان کنگره تقویت می‌شود که اغلب آنها 14 برابر بیش از قشر متوسط جامعه دارند و در واقع کنگره جای ثروتمندان است نه آدم‌های عادی.
6- نظارت و کنترل بر مردم بیشتر خواهد شد؛ چشمان دولت در هر کجا و هر حال شهروندان را تحت نظر دارند. چه چیزی می‌خوانند، چه چیزی می‌بینند، کجا می‌روند، چقدر هزینه می‌کنند، با چه کسانی تعامل دارند و... همه‌چیز رصد و پالایش و آنالیز می‌شود.
اینها تنها چند نمونه از واقعیت‌های پیش‌روی آمریکاست. اسف‌بارتر و ‌ترحم‌برانگیزتر از وضعیت آشفته و رو به انحطاط آمریکا، وضعیت آنهایی است که دل به این آمریکا بسته و از آن انتظار گشایش دارند. نکته رقت‌بار ماجرا آنجاست که اگرچه این جماعت خروار خروار به آمریکا ارادت داشته و به آن خدمت می‌کنند اما آمریکا در برابر این ارادت قلبی و بی‌پایان، سرسوزنی هم به آنها عنایت نمی‌کند؛
بی‌مزد بود و منت هر خدمتی که کردند/ یارب مباد کس را
مخدوم بی‌عنایت!
محمد صرفی

+ نوشته شـــده در شنبه 99/8/17ساعــت 6:24 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی با آنکه در باور عمومی شهر «ووهان» چین به عنوان نقطه آ
در حالی که هنوز انتخابات آمریکا بر گزار نشده است، خشم و نفرت سراسر این کشور را فرا گرفته است و هواداران دو نامزد انتخاباتی در شهرهای مختلف این کشور به جان هم افتادند و با یکدیگر درگیر شدند.

 




سرویس خارجی-


وضعیت در خیابان شهرهای بزرگ آمریکا، مثل واشنگتن، نیویورک، لس آنجلس، فیلادلفیا و پورتلند شدیدا مشتنج گزارش شده است.
بر اساس گزارش‌های تصویری، طرفداران و مخالفان هر یک از نامزدها با خشم و نفرت به جان هم افتادند و نیروهای امنیتی نیز برای سرکوب تظاهرکنندگان، وارد
عمل شدند.
عصر دیروز شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که طبق نظرسنجی‌ها، حدود 75 درصد مردم آمریکا منتظر وقوع یک جنگ داخلی پس از برگزاری انتخابات هستند.
«دالاس نیوز» نیز گزارش داد، مردم در مورد اتفاقات پس از انتخابات، نگران بوده و با سوء ظن به یکدیگر می‌نگرند. پیش از این نیز نشریه «فارین پالیسی» از احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکای پس از انتخابات خبر داده بود.
اداره پلیس شهر «بورلی هیلز» کالیفرنیا اعلام کرد، شماری از مخالفان ترامپ به تجمع حامیان او در این شهر حمله‌ور شدند و این مسئله، سبب ایجاد درگیری‌هایی میان آنها شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های پلیس ضد شورش مقابل معترضانی قرار گرفتند که به تجمع حامیان ترامپ نزدیک می‌شدند.
در این میان، ترامپ و بایدن هم علیه یکدیگر خط و نشان می‌کشند و فضا را بیش از پیش ملتهب می‌کنند.
به گزارش ایسنا، ترامپ با تاکید مداوم بر این مسئله که رای‌گیری پستی مستعد تقلب است، به تازگی استدلال کرد که تنها نتایجی که در شب انتخابات به دست آمده است، باید شمارش شوند.
کمپین او هم به دنبال محدود کردن رای‌گیری غیابی است.بایدن در گردهمایی میشیگان گفت: اهمیتی نمی‌دهم که چقدر ترامپ تقلا می‌کند. او نمی‌تواند هیچ کاری برای متوقف کردن مردم این کشور از رای‌ دادن در تعداد بالا انجام دهد و این دموکراسی را بگیرد. آمریکا از هرج و مرج دولت ترامپ خسته است.
ترامپ در تجمع« نیوتاون» پنسیلوانیا، رقیب دموکراتش را بابت انتقاد از وضعیت مبارزه با کووید-19، مورد تمسخر قرار‌داد وگفت: حرف‌های دیروز بایدن را شنیدم، همه آنچه او در موردش حرف می‌زند، کووید و کووید است. او حرف دیگری برای گفتن ندارد.
بایدن هم در آخرین استدلال‌هایش، ترامپ را به قلدری متهم کرد و فقدان استراتژی او برای مقابله با این پاندمی را به باد انتقاد گرفت. بایدن گفت: وقت آن است که ترامپ ساک‌ها را ببندد و راهی خانه شود. ما از این هرج و مرج، توئیت‌ها، عصبانیت‌ها، ناکامی‌ها، و سلب مسئولیت‌ها خسته شده‌ایم.
همزمان گزارش شدکه پلیس در شهر «گراهام» ایالت کارولینای شمالی برای سرکوب کسانی که علیه نژادپرستی تظاهرات می‌کردند، از گاز اشک‌آور استفاده کرده است. در این تظاهرات، دست‌کم 12 تن بازداشت شدند.
آخرین وضعیت ترامپ و بایدن
طبق آخرین نظرسنجی‌ها، بایدن چیزی بیش از 51 درصد آراء را به خود اختصاص خواهد داد و سهم ترامپ نیز از آراء، حدود 43 در صد پیش‌بینی شده است.
 با این حال، وضعیت ترامپ در سه ایالت سرنوشت ساز فلوریدا، آیووا و پنسیلوانیا از بایدن بهتر گزارش شده است.
«آرون شیسلی» مسئول برگزاری انتخابات در شهر «باتلر» ایالت پنسیلوانیا، عصر دیروز اعلام کرد، تعداد نامعلومی از ورقه‌های رای، که قرار بود به رأی دهندگان احتمالی تحویل داده شود، مفقود شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیسلی گفته است، بیش از 10 هزار تماس از طرف مردم داشته که به دنبال اطلاعات درباره برگه‌های رای هستند.
گم شدن آرای باتلر در حالی است که ایالت پنسیلوانیا از اهمیت زیادی در تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد؛ سال 2016 نیز ترامپ خیلی از بیشتر «هیلاری کلینتون» در شهر باتلر رای آورده بود.در این شهر، 66 درصد آراء به ترامپ و 29 درصد نیز به کلینتون داده شده بود.
سایر رویدادها
*گفته شده است ارزش قمار و شرط بندی بر سر پیروزی ترامپ و بایدن، به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.
*باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جهت جمع‌آوری رای برای بایدن، به خانه‌های مردم نیز رجوع کرده است. 

+ نوشته شـــده در دوشنبه 99/8/12ساعــت 9:37 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی فارین پالیسی هشدار داد؛ خطر جنگ خونین در آمریکا جدی ا

فارین پالیسی هشدار داد؛ خطر جنگ خونین در آمریکا جدی است

پیروزی ترامپ برابر است با نابودی کاخ سفی

در کمتر از 48 ساعت مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدارهای دیگری نسبت به خطر وقوع خشونت و جنگ شهری در این کشور داده شده و این بار نوبت به نشریه «فارین پالیسی» رسیده تا در آخرین هشدارها، از خطر بروز «جنگی خونین» در آمریکا گزارشی تهیه کرده و منتشر کند.


سرویس خارجی-

شمارش معکوس برای برگزاری یکی از حساس‌ترین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده و اکنون که در حال مطالعه این گزارش هستید، چیزی کمتر از 48 ساعت به اولین سه شنبه نوامبر و انتخابات آمریکا باقی نمانده است. حساس و خاص بودن این دور از انتخابات نیز به دلیل این است که، هر دو نامزد شرکت‌کننده از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، مواضع «خاص» و حساسی گرفته و تهدید کرده‌اند، نتایج انتخابات اگر به نفعشان نباشد، آن را نخواهند پذیرفت. بایدن با تلویح و ترامپ با تصریح چنین مواضعی را بارها اتخاذ کرده‌اند.
بسیاری از هواداران این دو نیز آن‌طور که گزارش رویترز نشان می‌دهد، طی یک نظرسنجی اعلام کرده‌اند، نتایج را اگر به نفع نامزدشان نباشد، نخواهند پذیرفت. این شرایط در کنار برخی دلایل اقتصادی و اجتماعی دیگر باعث شده، بسیاری از کارشناسان از احتمال وقوع جنگ داخلی پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا بگویند. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در یکشنبه 99/8/11ساعــت 11:5 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی See the source image See the source image
 See the source image
  •  Visual Search
  • Save

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 99/8/8ساعــت 4:43 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی See the source image See the source image
 See the source image

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 99/8/8ساعــت 4:40 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی دولت راه حل میخواهد؟ این هم راهحل پس از بروز نابسامان
پس از بروز نابسامانی در بازار کالاهای اساسی، رئیس جمهور در حالی خواستار ارائه راهکار در کنار بیان نقاط ضعف شده است که بررسی ها نشان می دهد بسیاری از راه حل‌ها برای مدیریت اقتصاد در خود دولت و بین تصمیمات مسئولان نهفته است.


سرویس اقتصادی-

رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیئت دولت و همزمان با بروز برخی نابسامانی‌ها در مدیریت و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، با تأکید بر ضرورت نقدپذیری، اظهار کرد «نقد آنجایی است که نقاط ضعف و قوت در کنار هم دیده شود و راهکار پیشنهاد شود. تمام مسئولان می توانند مورد نقد مردم قرار گیرند و نقد همان نصیحت و خیرخواهی دلسوزانه است». حسن روحانی در ادامه از همگان درخواست کمک نمود.
هر چند پیش از این نیز بارها با پرداختن به مشکلات کشور، راهکارهای متعددی نیز ارائه شده است، اما باز هم در پاسخ به درخواست رئیس جمهور، به بررسی عوامل بروز عدم تعادل در بازار مسکن و کالاهای اساسی از جمله گوشت، نهاده های دامی، روغن،صیفی‌جات، پرداخته‌ایم که مجموعه این بررسی‌ها نشان می دهد در بسیاری از موارد، راهکار حل مشکلات، به رفع سوءتدبیر و برداشتن موانع در بدنه دولت باز می گردد.
بازار گوشت ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در پنج شنبه 99/8/8ساعــت 4:36 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی اخراج سفیر فرانسه کمترین پاسخ به وقاحت ماکرون ضروری
ضروری است دولت جمهوری اسلامی به‌عنوان یک کشور و نظام اسلامی از حالت انفعال در حوزه دیپلماسی خارج شده و با اخراج سفیر فرانسه که کمترین پاسخ به وقاحت ماکرون است، نشان دهد که در برابر گستاخی به ساحت قدسی پیامبر اعظم(ص) کوتاه نمی‌آید.

 
  سرویس سیاسی-

بعد از آن‌که انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم ملت‌های مسلمان را برانگیخت، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در چهارشنبه گذشته در اظهاراتی وقیحانه اعلام کرد که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی‌اسلام(ص) ادامه خواهد داد؛ اظهاراتی که با انتقادها و محکومیت‌های گسترده مردم مسلمان، مقام‌ها و شخصیت‌های جوامع اسلامی در سراسر جهان مواجه شده است. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 99/8/6ساعــت 8:18 عصر تــوسط عباس | نظر
   1   2      >