سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی:دفع یورش وحشیانه صهیونیستها به مسجدالاقصی با دفاع جان

دفع یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی با دفاع جانانه فلسطینی‌ها

کاریکاتور نابودی اسرائیل نزدیک استنظامیان رژیم صهیونیستی دیروز با یورش به مسجدالاقصی به سمت فلسطینی‌هایی که در تدارک برگزاری نماز جمعه بودند، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند؛ در این حمله بیش از 150 فلسطینی زخمی و 400 فلسطینی نیز بازداشت شدند. اما سر انجام با مقاومت جانانه فلسطینی‌ها و برگزاری نماز جمعه 50 هزار نفری، صهیونیست‌ها مجبور به عقب‌نشینی شدند.

 

سرویس خارجی-
سال 1948میلادی به خاطر تشکیل کشور جعلی اسرائیل، سال «نَکْبَت» نامگذاری شده است. از آن سال
تا کنون مسلمانان فلسطین آرام و قرار نداشته‌اند و هر روز و هر لحظه در حال نبرد بوده‌اند و همین نبردها باعث به وجود آمدن پدیده مهمی با نام «مهاجرت معکوس» شده که عمر این رژیم را تهدید می‌کند. صبح دیروز نیز بعد از یورش نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و ورود آنها به داخل مسجد، نبردی سهمگین بین طرفین رخ داد.
این نیروها به سمت نمازگزاران بمب آتش‌زا پرتاب کردند که به زخمی شدن تعداد زیادی از مردم منجر شد. هلال احمر فلسطین، تا زمان تنظیم این گزارش، شمار مجروحان حمله اشغالگران اسرائیلی به مسجدالاقصی را 152 نفر اعلام کرده بود. «فخری ابودیاب»، از فعالان فلسطینی اعلام کرده تعداد زیادی از نیروهای صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند و به سمت نمازگزاران بمب صوتی و آتش‌زا و گلوله پلاستیکی پرتاب کردند. همچنین نیروهای صهیونیست یک عکاس و 5 نگهبان الاقصی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار‌دادند. «عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی می‌گوید اشغالگران صهیونیست پس از بازداشت 400 نمازگزار فلسطینی درهای مسجدالاقصی را بازگشایی کرده‌اند. همچنین خبرگزاری «شهاب» گزارش داده نظامیان اشغالگر به کلینیک پزشکی مجاور «مصلای قِبَلی» در مسجدالاقصی یورش برده و مانع رسیدگی کادر درمان به فلسطینی‌های مجروح شده‌اند.
آخرین خبرها حاکی از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی است. بعد از درگیری‌ها تصاویری منتشر شد که نشان می‌دهد، هزاران نفر از فلسطینیان در پی بازگشایی درهای مسجد‌الاقصی در حال ورود به این مسجد هستند و همچنین نمازگزاران فلسطینی پس از درگیری‌ها با ورود به مصلای قبلی خود را آماده نماز جمعه می‌کردند. بالاخره با وجود تدابیر شدید امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی مقاومت جوانان فلسطینی جواب داد، دست کم 50 هزار نمازگزار فلسطینی دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی اقامه کردند. اتفاقی که در کنار
منحل شدن برنامه صهیونیست‌ها برای برگزاری برنامه قربانی در مسجدالاقصی که برنامه پشت پرده یورش اخیر خوانده می‌شود؛ نشان از شکست حمله صهیونیست‌ها است.
زخمی شدن 8 صهیونیست
در جریان درگیری روز جمعه صهیونیست‌ها نیز مجروح داشتند. کانال 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که هشت نیروی پلیس این رژیم در درگیری‌های امروز با جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی مجروح شده‌اند. سه نفر از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند. صهیونیست‌ها به شدت نسبت به اعلام آمار تلفات و زخمی‌های خود حساسند و معمولا آن را یا اعلام نمی‌کنند، یا خیلی کمتر از میزان واقعی اعلام می‌کنند.
«نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از جلسه ارزیابی با مشارکت «عومر بارلیو»، وزیر امنیت داخلی و «یعقوب شبتای»، بازرس کل پلیس و فرمانده یگان گارد مرزی گفت: «ما برای آرام شدن اوضاع در مسجدالاقصی و سرتاسر اسرائیل تلاش می‌کنیم و آماده مقابله با هرگونه سناریویی هستیم. نیروهای امنیتی آماده اجرای هر مأموریتی هستند.»
باید توجه داشت که برای رژیم آپارتاید اسرائیل که چندین مرتبه مرتکب قتل‌عام فلسطینی‌ها شده است، این جنایات چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. برای نمونه در سال 1948م، 34 قتل‌عام توسط رژیم اسرائیل اتفاق افتاد که معروف‌ترین آنها، قتل‌عام «دیر یاسین» است؛ یا قتل‌عام «خان یونس» در سال 1956م رخ داد. و یا یکی از بزرگ‌ترین جنایات تاریخ، کشتار «صبرا و شتیلا» در سال 1982م که در آن 3هزار و 297 زن و کودک فلسطینی کشته شدند و... افزون بر این‌ها به تعبیر برخی از کارشناسان و فعالان حقوق بشر یک «نسل کشیِ تدریجی» در فلسطین در جریان است که شاید در نظر بسیاری نیاید. به هر روی، از رژیم صهیونیستی که بر روی خون بنا شده است، جنایت‌های این چنین عجیب نیست.
واکنش‌ها
«فوزی برهوم» سخنگوی حماس در واکنش به یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی گفته «حمله وحشیانه اشغالگران به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را به شدت محکوم می‌کنیم. هرگونه عواقب و پیامد خطرناک این جنایت متوجه دشمن صهیونیستی است. ملت فلسطین این بار نیز همانند گذشته بر دشمن پیروز خواهد شد و به یاری مسجد مبارک الاقصی و نمازگزاران خواهد شتافت. نبرد در مسجدالاقصی، نبرد همه فلسطینیان، مقاومت و تمامی آزادگان امت است. همه فلسطینیان را به حضور در مسجدالاقصی و دفاع از نمازگزاران فلسطینی در داخل آن فرامی‌خوانیم.»
جهاد اسلامی فلسطین نیز گفته «حمله وحشیانه به نمازگزاران، جنایتی خطرناک است که مسئولیت تمامی تبعات و پیامدهای آن متوجه دشمن صهیونیستی است.» همچنین هیئت عالی اسلامی قدس خواستار بسیج عمومی تمامی فلسطینیان شد و از ساکنان سرتاسر اراضی اشغالی دعوت کرد سریعا راهی مسجدالاقصی شوند و از آن در برابر حمله و تجاوز اشغالگران دفاع کنند.
شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی نیز در واکنش به ورود غیرقانونی نظامیان صهیونیست به این مکان مقدس، فتوای مقابله با آنها را یادآوری کرد. او افزود که تشکیلات خودگردان باید به مسئولیت خود در زمینه دفاع از مسجدالاقصی عمل کند. رژیم صهیونیستی درصدد تخلیه مسجدالاقصی از حضور نمازگزاران و فراهم کردن زمینه قربانی کردن صهیونیست‌ها در داخل آن است.
وزیر امور قدس در تشکیلات خودگردان نیز گفت: «مسئولیت هرگونه پیامد تعرض به مسجدالاقصی متوجه دولت رژیم صهیونیستی است. آنچه در جریان است، نقض آشکار وضعیت تاریخی حاکم بر مسجدالاقصی است. از جامعه بین‌الملل از جمله آمریکا می‌خواهیم جلوی ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی را بگیرند.» البته او توضیح نداده است که حامی اصلی رژیم صهیونیستی چرا باید مانع آن شود!
سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای یورش شهرک‌نشینان افراطی با حمایت و همراهی نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی را به شدیدترین وجه محکوم کرد. سازمان همکاری اسلامی همچنین نسبت به تهدیدهای گروه‌های شهرک نشین افراطی علیه فلسطینیان در صحن‌های مسجد مبارک الاقصی هشدار داد.
واکنش ایران
«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز تعرض بی‌شرمانه صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی را قویا محکوم و نسبت به تداوم اقدامات وحشیانه و تروریستی اشغالگران در قدس و فلسطین اشغالی هشدار داد.
به گزارش تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ضرب و جرح نمازگزاران فلسطینی به دست نظامیان اشغالگر اظهار داشت، جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین حاکی از ضعف روزافزون این رژیم اشغالگر می‌باشد که برای سرپوش گذاشتن بر آن، توان پوشالی خود را در برابر عده‌ای نمازگزار بی‌دفاع به نمایش می‌گذارد.
خطیب‌زاده افزود، این جنایات که نقض آشکار حقوق بین‌الملل و حقوق بشر است، بیش از پیش نشان می‌دهد که خیانت برخی سران کشورهای اسلامی در عادی‌‌سازی روابط با رژیم‌ جعلی صهیونیستی، به عادی‌‌سازی رفتارهای این رژیم ذاتا خون‌ریز و بحران‌آفرین نمی‌انجامد، بلکه بر عکس، اقدامات ددمنشانه این رژیم در قبال فلسطینیان به دلیل پشت کردن برخی سران کشورهای اسلامی و عربی به آرمان فلسطین افزایش یافته، تا حدی که شاهد خشونت افسار گسیخته این رژیم آپارتاید و نژادپرست هستیم.
واکنش چین
وزارت خارجه چین در اقدامی نادر به تحولات فلسطین واکنش نشان داد و درخصوص حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی اعلام کرد؛ پکن به شدت نگران تلفات غیرنظامیان ناشی از تشدید درگیری بین فلسطینی‌ها و اسرائیل است.
درگیری‌های جنین
از اراضی اشغالی همچنین خبر می‌رسد که وزارت بهداشت فلسطین صبح روز جمعه اعلام کرده یک نوجوان 17ساله از شهر «جنین» که بر اثر تیراندازی صهیونیست‌ها به شدت مجروح شده بود، به شهادت رسید. «شوکت کمال عابد» در جریان درگیری‌های روز پنجشنبه در شهر «کفر دان» مورد اصابت گلوله‌های نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته و در بیمارستان ابن‌سینا در شهر جنین بستری شده بود. طی دو روز گذشته 7 فلسطینی به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند. صبح روز پنجشنبه نظامیان صهیونیستی به شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کردند که دو شهروند فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و شش نفر دیگر مجروح شده بودند؛ حالا با شهادت کمال عابد، تعداد شهدای این درگیری به هفت نفر رسید. رسانه‌ها می‌گویند که تداوم شکل جدید عملیات‌های استشهادی در اراضی اشغالی طی هفته‌های گذشته ابتکار عمل را از تل‌آویو گرفته و راهبرد «تنبیه دسته‌جمعی» را بی‌اثر ساخته است.
خبر دیگر آن‌که راهپیمایی روز جهانی قدس که پس از دو سال وقفه، به دلیل محدودیت‌های کرونایی در انگلیس دوباره امسال در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، وحشت و خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته است.


+ نوشته شـــده در شنبه 101/1/27ساعــت 10:17 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی:با گذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، خاطرهها
با گذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، خاطره‌های تاریخی فراوانی از فراز و فرودها و تحولات سیاسی و امنیتی کشور در اذهان عمومی نقش بسته که هنوز ابعاد آنها به طور دقیق و موشکافانه‌ای بیان نشده است.  
با گذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، خاطره‌های تاریخی فراوانی از فراز و فرودها و تحولات سیاسی و امنیتی کشور در اذهان عمومی نقش بسته که هنوز ابعاد آنها به طور دقیق و موشکافانه‌ای بیان نشده است.
گروه سیاست-رجانیوز: با گذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، خاطره‌های تاریخی فراوانی از فراز و فرودها و تحولات سیاسی و امنیتی کشور در اذهان عمومی نقش بسته که هنوز ابعاد آنها به طور دقیق و موشکافانه‌ای بیان نشده است. به گواهی بسیاری از تحلیل‌گران، برخی از این رویدادها، چنانچه در کشورهای دیگری بوقوع پیوسته بودند، این ظرفیت را داشتند که طومار نظام‌های سیاسی را درهم بپیچند. 
 
از جنگ تحمیلی و توطئه و دسیسه‌چینی گروهک‌های وابسته به اجانب در صدر انقلاب تا تحمیل بی سابقه‌ترین تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه کشور با هدف فشار بر مردم و تحریک آنها علیه نظام و همچنین وقوع فتنه‌های گوناگون مانند آنچه که در سال‌های 1378 و 1388 و 1396 و فتنه بنزینی سال 1398 اتفاق افتاد، از جمله همین رویدادها بود که نظام اسلامی به فضل الهی و حضور مردم در صحنه و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، توانست این گردنه‌ها را پشت سر بگذارد و حماسه‌های بی‌نظیری از بصیرت و ایستادگی درخشان مردم را ثبت کند.
 
در این میان باید از بزرگمردان بی ادعایی یاد کنیم که در این چهل و سه سال گوش به زنگ فرامین و منویات امامین انقلاب، جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و با ایثار و ایستادگی تحسین برانگیز در فتنه‌های رنگارنگ، هرگز عهد و پیمان خود را نشکستند و افتخار و سربلندی برای کشور و نظام و مردم به ارمغان آوردند.
 
 برخی از آنها به فیض عظمای شهادت نائل آمدند و برخی در صف منتظران آن قرار دارند و صد البته «ما بدلوا تبدیلا» از خیـل این بزرگمردان منتظر، باید از سردار حاج علی فضلی یاد کنیم که فصل‌های درخشان زندگی پربارش تا امروز در این راه مقدس سپری شد و کماکان، علیرغم بیماری‌‌اش، بسان کوهی سربه‌فلک کشیده، با صلابت بی‌مانند و ثبات قدم، پای آرمان‌های متعالی انقلاب و امام و رهبری معظم انقلاب ایستاده است. 
 
سردار سرتیپ علی فضلی یا همان حاج علی زمان جنگ، چهره آشنای رزمندگان و بسیجیان در طول دوران دفاع مقدس در سمت‌های مختلف فرماندهی ایفای نقش کرد. 
 
او از جمله فرماندهان نسل اول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سنین جوانی وارد این نهاد شد و در همان سال‌های ابتدایی دفاع مقدس به فرماندهی لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) و لشکر 10 سیدالشهدا(ع) رسید و 12 سال فرماندهی لشکر 10 را برعهده داشت. 
 
سردار فضلی از 1376 تا 1379جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله بود و از 1384 تا 1387 نیز به عنوان معاون عملیات ستاد مشترک سپاه پاسداران فعالیت ‌داشت. 
 
وی در فاصله سال‌های 1388 تا 1397 جانشین رئیس سازمان بسیج بود و از 1397 تا 1399 فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین را برعهده داشت.
 
سردار فضلی در سال 1361 بر اثر اصابت ترکش خمپاره 60 به سرش در جبهه از ناحیه دو چشم مجروح می‌شود و به طور کلی بینایی خود را از دست می‌دهد اما پس از مدتی 70 درصد بینایی چشم راستش احیا می‌شود. خود او این امر را مرهون تشرف چندین باره اش به محضر امام خمینی(ره) و دست کشیدن معظم‌له به چشمانش و دعای ایشان میداند. 
 
به گفته یاران سردار، در همان عملیات منجر به مجروحیت، بالگردی آمده بود تا مجروحان را برای درمان به تهران ببرد. پزشکان جبهه، به سردار گفته بودند در صورت انتقال سریع به تهران ترمیم چشمانش امکان پذیر است. بالگرد اما فقط یک‌نفر جا داشت و سردار مانده بود و فردی که سکته قلبی کرده بود و باید به تهران رسانده می‌شد. حاج علی فضلی بعد از سوار شدن به بالگرد با دیدن مرد سکته‌ای، پیاده می‌شود و او را به جای خود سوار بالگرد می‌کند و برای همیشه یک چشمش را از دست می‌دهد. 
 
حاج علی فضلی، در بین بچه‌های جبهه ملقب به «علی آهنی» است. این آهنی بودن در مورد او، مرهون  ترکش‌هایی است که در وجودش خانه کرده‌اند و در این‌همه سال اطبـا هرکار کرده‌اند از جای‌شان تکان نخورده‌اند که نخورده‌اند! سردار40 زخم عمیق در سرتاسر بدنش از سال‌های دفاع مقدس به یادگار دارد و 60 بار تن به تیغ جراحی سپـرده و هربار که سر پا می‌شد، باز هم بسوی جبهه می‌شتافت. 
 
سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل از حاج علی فضلی، متواضعانه خم شد و بر دستان او بوسه زده و گفته بود: علی فضلی «عَلَم فضیلتها» و «بیرق کرامت‌ها»ی ماست. علی، نه «بیرق‌دار» که خود، «بیرق» است. 
 
 سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم لقب شهید زنده را به سردار فضلی داده بود. سردار محسن رضایی نیز می‌گوید: «به جرأت می‌توانم بگویم، هیچ عملیاتی در دوران دفاع مقدس، نیست که سردار فضلی، داوطلبِ حضور در آن نشده باشد».
 
از همه مهم‌تر و دلنشین‌تر اینکه امام خامنه‌ای(حفظه‌الله‌تعالی) در 26 مهر 1377در مراسم صبحگاه لشکر سیدالشهدا(ع) سردار فضلی را از نمونه‌‌های «فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی» دانستند و فرمودند: «امام ما فرمود فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی، نه یک حادثه نظامی‌ که یک حادثه انسانی است؛ یعنی پیدایش این جوانان، خلقِ این انسان‌های نورانی. فتح‌الفتوح، این جوانان بودند؛ همین سرداران شهیدی که این لشکر را به‌وجود آوردند؛ همین سردار «علی فضلی»، همین سردار «ناصح»؛ همین جوانان مؤمن و همین نورانی‌هایی که نورانیّت آنها می‌تواند دل‌هایی را روشن کند. اینها مایه شرفنـد؛ اینها مایه‌ی عزّتند برای یک کشور، داشتن اینها افتخار است؛ بردن نام‌شان افتخار است؛ تکرار یادشان افتخار است؛ ادامه‌ی‌ راه‌شان افتخار است.» 
 
سردار فضلی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسیده بود: چرا به دنبال مسئولیت‌های سیاسی نرفتید، گفته بود: «من یک نخ لباس مقدس سپاه را با تمام دنیا عوض نمی‌کنم. اگر نیـّت ما خدمت است امروز مردم ما به امنیت و آرامش و دفاع نیاز دارند و اگر در این حوزه خدمت کنیم، بالاترین خدمت به مردم است. وقتی مریضی من شدت گرفت و حتی تکان دادن سر برای من آرزو شده بود به خدا گفتم اگر مولای ما نیاز به سرباز دارد من مقاومت می‌کنم و اگر هم مشیت تو چیزی دیگری است من تسلیم هستم».
 
سردار علی فضلی از برگزیدگان پنجمین دوره همایش چهره‌های ماندگار در سال 1384 است. و  سال گذشته هم در مراسم جشن سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) طی مراسمی در مسجد مقدس جمکران پنجمین تندیس «مهدی‌یاور» سال به پاس مجاهدت‌ها و رشادت‌هایش به این سردار مهدوی اهدا شد.
 
جالب اینکه اتحادیه اروپا و آمریکا این چهره محبوب و محجوب عرصه‌ی ایثار و جهاد را از سال 1390 و 1391 در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌اند. 
 
 در سال‌های اخیر عوارض ناشی از جراحات و استنشاق گاز‌های شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی، موجب بروز بیماری سخت سردار فضلی و منجر به عمل پیوند استخوان گردید و پروسه درمان ایشان همچنان ادامه دارد. 
 
با وجود مراتب یاد شده، سردار فضلی با تواضع مثال زدنی‌اش و علیرغم آثار هویدای بیماری، دعوت مجله «پاسدار اسلام» را برای گفتگو پذیرفت. گستره‌ای از موضوعات متعدد، ازجمله ابعادی از فتنـه‌های سه دهه اخیر، بی بصیرتی و سقوط برخی از خواص در دام فتنـه‌ها و  بیان جلوه‌هایی از زعامت امام خامنه‌ای «دام‌ظله‌العالی» از موضوعاتی بود که در این گفتگوی صمیمانه و مفصل مورد اشاره قرار گرفت. در ادامه خلاصه‌ای از این گفتگو تقدیم همراهان معزز «پاسدار اسلام» می‌شود: 
 
*درباره‌ ابعاد فتنه‌هایی که تاکنون بر سر راه کشور قرار گرفته آنگونه که باید و شاید، پرداخته نشده است. رهبری معظم انقلاب اما همچنان در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف نکاتی را از فتنه‌های گذشته یادآوری می‌کنند. شاید بتوان این عرصه را یکی از عرصه‌های خطیر در جنگ تمام‌عیار علیه انقلاب اسلامی دانست. لذا شایسته است که درباه عوامل و زمینه‌های شکل‌گیری فتنـه‌ها بیشتر واکاوی شود، چون فتنه‌ها همچنان ادامه دارند. و بر اساس آموزه‌های قرآنی نیز مومنین دائماً در حال آزمون و آزمایش و ابتلا هستند. لذا هر چه این ابتلائات بهتر تبیین شوند، تجربه و چراغ راهی خواهد شد تا آحاد جامعه و به ویژه خواص در فتنه‌های بعدی گرفتار نشوند. جنابعالی به دلیل مسئولیت‌تان در زمان فتنه‌های1378و1388 مسائلی را از نزدیک دیده‌اید که خیلی‌ها ندیده‌اند. این روزها هم برخی این‌‌گونه القا می‌کنند که " این وقایع مساله مهمی نبوده و سوءتفاهم‌هایی بوده که باید از کنار آن گذشت"! شما به عنوان کسی که این دو فتنه را از نزدیک رصد کرده‌اید، ریشه فتنه‌های 78 و 88 را چه می‌بینید؟ 
 
بِسمِ‌اللّهِ الرَّحمَنِ‌الرَّحیمِ وَ لاحَولَ وَلا قُوَّة إلابِالله‌اَلعلی‌العَظیم، اگر بخواهیم حق مطلب ادا شود باید به تک ‌تک این فتنه‌ها به شکل مفصل و جداگانه پرداخته شود. اما به‌طور خلاصه از فتنه سال 1378 شروع می‌کنم. در شب18تیر1378 تعدادی از دانشجویان عزیز ما ظاهراً به نشانه اعتراض به تعطیلی روزنامه «سلام» تظاهراتی راه انداخته و از کوی دانشگاه بیرون می‌آیند. نیروی انتظامی هم برابر وظیفه ذاتی‌اش آنها را برمی‌گرداند، ولی عوامل جریان فتنـه درجهت قرار دادن دانشجویان در مقابل نیروی انتظامی دست به‌کار شدنـد. و به دانشجویان می‌گفتند از داخل کوی، به نیروهای انتظامی سنگ پرتاب کنید و فحش بدهید و به امام و مسئولین توهین کنید...، من آن شب با لباس عادی حضور داشتم و از نزدیک شاهد قضایا بودم. درست است که در آن شرایط مسئولیت بعهده عزیزان نیروی انتظامی بود، ولی ما هم بعنوان جانشین قرارگاه ثارالله تهران دغدغه داشتیم که مبادا شرایط از حالت عادی عبور کرده و تبدیل به بحران شود و ما ناچار به ورود شویم. 
 
لذا از نزدیک شاهد اوضاع بودیم. در آن شرایط و آن مقطع، در شورای تأمین استان تهران و شورای امنیت کشور، عناصر مسئله‌داری بودند و آن‌‌قدری هم که از عناصر مسئله‌دار هم‌طیف خود استقبال می‌کردند، از نیروهای ذاتی و موظف و حزب‌الهی استقبال نمی‌شد و اجازه نمی‌دادند این نیروها به تکلیف و وظیفه‌ خود عمل کنند. طبعاً فقط نیروی انتظامی وسط میدان بود و مسئولیت داشت و درگیر قضایا بود. 
 
از اینطرف به نیروهای انتظامی می‌گفتند با دانشجوها برخورد کنید و عوامل‌شان در داخل کوی، به دانشجوها می‌گفتند با نیروی انتظامی برخورد کنید و بزنید و...! فضای بسیار مسمومی را ایجاد کرده بودند. عناصر اصلی‌شان حدود 500 نفر بودند که از جاهائی هدایت می‌شدند و معترضین را به خیابا‌ن‌ها و میدان‌های مختلف می‌کشیدند و هدایت می‌کردند. یکباره می‌دیدید در خیابان جمال‌زاده درگیری شده است، یا در میدان ولی‌عصر(عج)، چهارراه ولی‌عصر(عج)، میدان قدس شهرک قدس، و جاهای مختلف...
 
*نقطه به نقطه؟
 
بله نقطه به نقطه درگیری می‌شد. یک‌‌باره خبر رسید که دارند به طرف "مجموعه شهید مطهری" که بیت رهبری، ساختمان ریاست‌جمهوری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و قوه قضائیه استقرار دارند، هجمه می‌کنند. ما هم با کار اطلاعاتی، از عقبه‌ی جریان فتنه مطلع شده و متوجه شده بودیم این‌ها از داخل دفتر ریاست‌جمهوری خط می‌گیرند. به‌فرمانده حفاظت‌مان، سردار حق‌طلب مأموریت دادیم به دفتر ریاست‌جمهوری برود و بگوید که عناصر فتنـه بنا دارند به این مجموعه حمله کنند و ما موظفیم از این مجموعه دفاع کنیم، اگر کوچکترین اتفاقی بیفتـد، عواقبش دامن شمـا را خواهد گرفت و... چند دقیقه‌ای از اعزام فرمانده حفاظت سپاه به دفتر ریاست جمهوری نگذشته بود که دیدیم همه معترضین از مجموعه شهید مطهری فاصله گرفتند و متفـرق شدند و تعداد اندکی مانده بودند که معلوم بود این عده یا توجیه نیستند یا کسانی هستند که بدون برنامه‌ریزی قبلی در این معرکه حضور پیدا کرده‌اند، اما مابقی و در واقع همان عوامل اصلی که بی‌سیم‌های محدودی هم در اختیارشان بود و با تلفن ارتباط داشتند و از داخل بدنه دولت هدایت می‌شدند، خیلی سریع متفرق شدند و از آنجا رفتند!. 
 
البته آن شب کذایی یک غفلتی شده بود و برادران نیروهای انتظامی دو سه بار مقداری وارد کوی دانشگاه شدند. یعنی از داخل کوی شیطنت می‌کردند که برادران نیروی انتظامی را  داخل کوی بکشند تا تلفات بگیرند و کار کش پیدا کند و... پیراهن عثمان شـود. که خدا عنایتی کرد و زود به خودشان آمدند. ما هم که در صحنه حضور داشتیم و مشغول ارزیابی بودیم، خیلی به برادران تاکید و سفارش کردیم که مراقب باشند وارد کوی نشوند. 
 
آن‌موقع آقای شمخانی وزیر دفاع بودند. در وزارت دفاع خدمتشان رسیدیم. گفتند: در کوی دانشگاه چنین اتفاقاتی را به نیروهای انتظامی منتسب می‌کنند! درست است؟ شرایط را برایشان توصیف کردم و گفتم که واقعیت چیز دیگری است و در صحنه اتفاقات دیگری در شرف وقوع است و این‌ها هدایت شده هستند و از جای دیگری خط گرفته و هدایت می‌شوند. مرتب در معاونت سیاسی امنیتی وزارت کشور با عناصر فتنـه جلسه گذاشته می‌شود، ولی یک‌بار هم فرصت حضور در جلسه برای نیروهای میدانی و عمل‌کننده فراهم نشده!
 
  تاج‌زاده در جایگاه معاونت وزیر کشور مرتب با عناصر و عوامل فتنه جلسه می‌گذاشت و در جلساتی هم که در آن شرایط در وزارت کشور برگزار می‌کردند، اجازه حضور سایر نیروها را نمی‌دادند و فقط عناصری که به یک نوعی دخیل بودند و در واقع از خودشان بودند اجازه حضور در جلسه داشتند!
 
در جائی که نفوذ عوامل در بخشی از بدنه دولت اتفاق بیفتـد و آنها خودشان سردمداری ‌کنند موضوع چیز دیگری است. این شواهد در سلسله مراتب شورای تأمین استان هم دیده می‌شد. در آن چند روز و تقریباً تا 23 تیر، اتفاقات عجیبی رخ داد. برادران عزیز نیروی انتظامی که تمام قد در صحنه بودند، هم مورد هجمه‌ی عناصر فتنه بودند و هم از هیچ‌جا حمایت چندانی از آن‌ها صورت نمی‌گرفت. 
 
چند روزی گذشت و گمانم در شب 23 تیر کار تقریباً از دست برادران نیروی انتظامی خارج شده بود و پنج شبانه‌روز بود که فتنه‌گران هم هرکاری که دل‌شان خواسته بود کرده بودند. نهایتاً در شورای‌عالی امنیت ملی مصوب شد که مسئولیت امر به سپاه و قرارگاه ثارالله محول شود. وقتی نظر شورای‌عالی امنیت ملی به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسید، از آن شب مسئولیت میدانی بر عهده ما قرار گرفت و قرار شد برادران نیروی انتظامی به ما کمک کنند. 
 
ما هم که از قبل برای مقابله با حوادث امنیتی احتمالی در تهران، طراحی و برنامه‌ریزی لازم را داشتیم. با برادران عزیزم سردار کوثری و سردار ناصح بین لشکرهای10و 27تقسیم کار شد و سپاه‌های حفاظتی‌مان هم با بسیج ترکیب شدند و قرار شد برای فردا صبح آماده شویم. هدف ما مراقبت و حفاظت از مردم، بدون تلفات بود. 
 
تأمین امنیت بدون تلفات، کار خیلی دشواریست. نمی‌خواستیم مثل همه ارتش‌های متعارف دنیا که وقتی اتفاقی می‌افتد، تانک و نفربر و تجهیزات نظامی را به میدان می‌آورند، عمل کنیم. قرار بود بدون اینکه خونی از دماغ کسی ریخته شود، امنیت را به تهران بر‌گرداندیم. خبرهایی هم رسیده بود که منافقین هم آمده‌اند و دارند از این موج استفاده می‌کنند.
 
صبح آن روز جناب سردار صفوی، فرمانده وقت سپاه، محضر حضرت آقا شرفیاب شدند و از جلسه که برگشتند، تدابیر فرمانده معظم کل قوا را تشریح کرده و گفتند: حضرت آقا فرمودند: «آقا رحیم! طوری عمل کنید که کسی به دست سپاه و بسیج کشته نشود.» ایشان این جمله را دو بار تکرار فرموده بودند. هرکدام از برادران نظراتی دادند. من پیشنهاد دادم که باید همه سلاح‌هایمان را جمع کنیم و هیچ نیروی مسلحی در خیابان نداشته باشیم. چون ممکن است به رزمنده‌ای هجمه ‌کنند  و ناخواسته عکس‌العملی از او سر بزند. پس از تایید سردار صفوی، همه نیروها سلاح‌های‌شان را در مقرها گذاشتند و آمدند کف خیابان.
 
در این حین خبرهایی رسید که در بسیاری از نقاط تهران نه تنها مردان، بلکه زنان باغیرت هم برای دفاع از کیان نظام و تأمین امنیت مجدد تهران، اعلام آمادگی کرده‌اند تا بیایند و خود را سپر بلا کنند. خلاصه حوادث مدیریت شدند و تعدادی از فتنه‌گران دستگیر و عقبـه فتنـه مشخص شد. در آن مقطع رئیس‌جمهور آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپائی از عناصر فتنه حمایت کردند. قریب 20 شبانه‌روز در تهران برای تأمین امنیت تلاش شد و خدا هم عنایت کرد و مردان و زنان انقلابی هرچه که در توان داشتند انجام دادند. درست مثل دوران دفاع مقدس، پشتیبانی همه‌جانبه داشتند و روحیه می‌دادند. در خانه‌های‌شان غذا می‌پختند و چای شربت و... می‌آوردند به مساجد و پایگاه‌ها می‌رساندند. همه‌رقم حمایت کردند. 
 
در واقع پیروز اصلی این میدان مردم بودند. ما مدیون این مردم هستیم. هرکاری که برای این مردم انجام شود، خدا می‌داند که کم است، این مردم ولی‌نعمت ما هستند. این لقلقه زبان نیست، بلکه واقعیت است. کوتاهی در خدمت به آنان نابخشودنی است.
 
*در قضیه کوی دانشگاه یک نفر کشته شد؟
 
آن یکنفر هم از سربازهای معاونت عملیات سپاه بود. رفته بود کوی دانشگاه به دوستان دانشجویش سر بزند، که آن حوادث و درگیری‌ها شروع شده بود، حالا تیر از کجا ‌آمد و دقیقاً به این سرباز ‌خورد، معلوم نشد! یک تیر هم به پای یکی از مأموران ناجا ‌خورد. در آن‌ حادثه ما تلفات دیگری نداشتیم. اگر مراقبت نمی‌کردیم تلفات خیلی زیاد میشد. تازه آن مورد هم قبل از ورود سپاه به قضیه بود. در آن چند روز رسانه‌ها خیلی موج درست می‌کردند که کوی دانشگاه زدند و کشتند و...! ولی نتوانستند هیچ چیزی ثابت کنند. فقط جوسازی و فضا را مسموم می‌کردند.
 
در فتنه 88 هم این نامردها سعی کردند این قضایا را تکرار کنند. بعضی از موضوعات خیلی به هم شبیه و نزدیکند. در نظام اسلامی نقاط قوتی داریم که نباید خلط بشوند. نقطه اصلی و قوی آن، شخص حضرت آقا و هدایت‌ها و رهبری‌های ایشان است. حضرت آقا با رهنمود و تاکید، سفارش به خویشتن‌داری می‌کردند، والا معلوم نبود کار به کجا می‌کشید.
 
در قضیه‌ی فتنـه سال 78 که خیلی خلاصه، گریزی به آن زدم، مسئولین اصلی و عقبه‌ی آن فتنـه، دولتی بودند. از دفتر آقای رئیس‌جمهور گرفته تا برخی معاونین و مسئولین. در واقع یک فتنـه‌ی تقریباً دولتی بود البته نه همه مسئولین، ولی برخی از وزرای آقای خاتمی و برخی از رؤسای دانشگاه‌ها و برخی مسئولین در شورای‌عالی امنیت کشور و امثال تاج‌زاده و... مسئول این وقایع بودند و واقعاً آتش سوزاندند و شیطنت و فتنه‌گری کردند.
 
بر اساس درس‌هائی که از بزرگان و علما آموخته‌ایم، در صدر اسلام هم از این فتنـه‌ها بوده‌. برخی افرادی که در رکاب رسول خدا(ص) و رکاب امیرالمؤمنین(ع) شمشیر می‌زدند، تغییر مسیر دادند. به واسطه چه چیزی؟ برخی بخاطر دنیاطلبی و دلبستگی به دنیا و برخی تحت تاثیر فرزندانشان و... ولی آنچه که مسلم است این نظام مقدس و ولائی، نظامی‌است که مطیع امر ولایت و امامین انقلاب هستند هرگز نمی‌گذارند آسیبی به این انقلاب برسد. البته دشمن بیکار نمی‌نشیند و کار خودش را می‌کند و از هر فرصتی هم بهره خودش را می‌برد. 
 
اما در این فتنـه‌ها برخی از مسئولین تجدید و برخی مردود شدند، ولی خدا می‌داند که کسانی که قبول و پیروز این میدان شدند مردم عزیزمان بودند. مردم ما مردم نجیبی هستند. خدا حق این مردم، این رزمندگان و این شهدا را به گردن ما حلال بگرداند و خدا کند که در سایه اطاعت از امر ولی، خادم و نوکر خوبی برای این مردم باشیم. به فرموده حضرت امام، مردم ما ثابت کرده‌اند که از مردم صدر اسلام هم بهترند، این مردم مایه‌ی عزت و افتخار ما هستند و خدا کند که ما از نوکری برای این مردم غفلت نکنیم. 
 
*سردار!  درباره رویدادهای  فتنه سال 1388 بفرمایید؟
 
+ نوشته شـــده در چهارشنبه 101/1/24ساعــت 6:23 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی:ت عناوین «داوطلبانه» به این کشور اعزام شده و میشود. ا
 

 

ارگ 1024x812 - کاریکاتور/ در مسیر ارگ!

 
«عمران‌خان»، نخست‌وزیر پاکستان سرانجام همان‌طور که گفته بود، قربانی یک توطئه مشترک داخلی و خارجی شد و دیروز خبر رسمی  برکناری‌اش از قدرت در رسانه‌ها به شکل گسترده‌ای بازتاب یافت. به گفته او، شیرین مزاری (وزیر حقوق بشر پاکستان) و بسیاری از سیاستمداران و رسانه‌های این کشور، در کنار آمریکایی‌ها پشت استیضاح روز شنبه قرار داشتند آن هم به دو دلیل عمده: عدم همراهی او با غرب در جنگ اوکراین و مخالفتش با تاسیس پایگاه نظامی آمریکا در خاک پاکستان. اگرچه برخی تحلیلگران دلایل دیگری را هم به این دو اضافه کرده و مثلا نوشته‌اند «ایجاد روابط راهبردی بسیار قوی عمران‌خان با ایران و شکست تحریم‌های تحمیل شده علیه تهران و طرح اتهام علیه وی مبنی بر «کمک به گسترش برنامه هسته‌ای ایران».(!) نیز در انتقام‌گیری آمریکا از عمران خان نقش جدی داشته است.(روزنامه رای‌الیوم)
عمران‌خان 45 روز پس از سفر به مسکو و دیدار با پوتین از قدرت کنار گذاشته شد و بنابر اعلام او و رسانه‌های پاکستان، نامه‌های مکتوب و تهدیدآمیز آمریکایی‌ها درباره لزوم رای عدم اعتماد به او و... موجود است. او حتی گفته بود تهدید کرده‌اند اگر کار پارلمان به خوبی پیش نرود، ممکن است از گزینه «حذف فیزیکی» استفاده شود! حتی صحبت از به راه انداختن یک کودتای نظامی خونین نیز شده بود. اینکه چه کسی با چه خصوصیات فردی و سیاسی قرار است با چنین فرایندی جانشین عمران‌خان شود، بسیار مهم و گره‌گشاست. رویکرد جانشین عمران‌خان به‌ویژه در حوزه سیاست خارجی نیز به خوبی می‌تواند از انگیزه آمریکایی‌ها پرده‌برداری کند. «شهباز شریف» فردی است که گفته می‌شود به احتمال بسیار زیاد نخست‌وزیر پاکستان خواهد بود. رویترز اخیرا طی گزارشی نوشته بود «شهباز شریف برادر نواز شریف(نخست‌وزیر اسبق پاکستان) سردمدار رای عدم اعتماد به عمران‌خان است.» گفته می‌شود او نیز مثل برادرش به شدت گرایشات غربی دارد و آمریکایی‌ها هرطور شده به‌دنبال به قدرت رساندنش هستند. شهباز شریف همین چند روز پیش گفت رابطه با آمریکا برای پاکستان، «یک ضرورت است»!
اما درست در بحبوحه بحران سیاسی پاکستان و مداخلات رسوای آمریکا در این کشور، یانکی‌ها در حال مدیریت متفاوت بحرانی دیگر در کشوری دیگرند: اوکراین! دو کشوری که درگیر بحران شده‌اند و در هر دو آمریکا نقش پررنگی دارد. در یکی بحران‌سازی می‌کند و در دیگری علیه بحران موضع می‌گیرد! اینکه آمریکا وارد هر حوزه‌ای می‌شود در آن تولید بحران می‌شود خود نکته‌ای است. وضعیت افغانستان را ببینید. کار در این کشور پس از 20 سال حضور آمریکایی‌ها به جایی رسیده که بنابر نوشته رسانه‌های افغانستان برخی از مردم برای صاف کردن بدهی هایشان، کودکانشان را می‌فروشند! گزارش‌های پی‌در‌پی سازمان ملل و گروه بین‌المللی بحران درباره وضعیت گرسنگی در این کشور نیز تکان‌دهنده است: «نیمی از مردم این کشور درگیر گرسنگی شدیدند... گرسنگی در افغانستان می‌تواند از 20 سال جنگ در این کشور بیشتر قربانی بگیرد»! پاسخ آمریکایی‌ها به اعتراض‌هایی که به آنها می‌شود نیز قابل تأمل است. آنها می‌گویند مأموریتشان در افغانستان با موفقیت تمام شده است! این یعنی، مأموریت آنها در افغانستان همین بوده!
 مأموریت آنها اگر در افغانستان و پاکستان تمام شده، در اوکراین تازه شروع شده است. دیروز آلمان اعلام کرد، آن‌قدر سلاح به اوکراین ارسال کرده که ذخایر سلاح‌شان ته کشیده است. تقریبا تمام 30 عضو ناتو در حال ارسال سلاح به اوکراین هستند؛ برخی علنی و برخی نیز پنهانی. در کنار ارسال سلاح، حمایت‌های کامل اطلاعاتی، رسانه‌ای، اقتصادی و مستشاری نیز به اوکراین صورت می‌گیرد و تعداد قابل توجهی نیز نیرو تحت عناوین «داوطلبانه» به این کشور اعزام شده و می‌شود. اگر سال‌ها بعد شنیدید نیروهای غرب به‌طور مستقیم در این جنگ حضور داشتند، اصلا تعجب نکنید. اما دلیل این همه حمایت چیست؟ قطعا دلایل «بسیار مهمی» پشت این همه حمایت پیدا و پنهان وجود دارد که «کمک به یک کشور ضعیف اروپایی و نجات جان مردم» جزو این دلایل نیست. یا اگر هست جزو دلایل اصلی نیست چرا که این جبهه بنابر دلایل متعدد تاریخی نشان داده، جان مردم پشیزی برایش اهمیت ندارد. نمونه‌اش همین افغانستان که به گوشه کوچکی از وضعیت آن به نقل از سازمان‌های بین‌المللی‌ اشاره کردیم. چرا راه دور برویم. همین اوکراین. خبرهای متعددی از سوی رسانه‌های مستقل منتشر می‌شود که از نقش همین جبهه غربی و نئونازی‌های اوکراینی در کشتار عمدی غیرنظامیان منتشر می‌شود. اهمیتی که روسیه زمین گیر و ضعیف برای غرب دارد در برابر کشته ‌شدن غیرنظامیان بی‌گناه «هیچ» است. می‌گویید نه، به اظهارات خانم «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره کشته‌ شدن 500 هزار کودک عراقی بر اثر تحریم‌های غرب رجوع کنید، آنجا که جلوی دوربین تلویزیون گفت: کشته ‌شدن این همه کودک در برابر هدفی که غرب داشت، ارزشش را داشت!
جعفر بلوری

+ نوشته شـــده در دوشنبه 101/1/22ساعــت 12:3 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی:مقاومت جانانه جوانان فلسطینی در جنین مقابل زرهپوشهای
پس از عملیات قهرمانانه پنج شنبه شب جوان فلسطینی در تل‌آویو، نظامیان صهیونیست وحشیانه به اردوگاه جنین حمله کردند. جوانان فلسطینی هم به مقابله با زره پوش‌های اسرائیلی پرداخته و چند نظامی صهیونیست را زخمی کردند، طوری که صهیونیست‌ها دیروز مجبور به عقب‌نشینی از این اردوگاه شدند.

 

سرویس خارجی-
سلسله عملیات‌های مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی را غرق در وحشت کرده است. در 18 روز چهار عملیات موفق در سرزمین‌های اشغالی رخ داده و 14 صهیونیست طی آنها به هلاکت رسیده و بیش از 30 صهیونیست نیز زخمی شده‌اند. عملیات پنج شنبه شب در قلب تل‌آویو بزرگترین این عملیات‌ها بود. جوانی 29 ساله از جنین با سلاح گرم ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد کرد و باعث به هلاکت رسیدن 3 صهیونیست و زخمی شدن 15 تن دیگر شد. حملات امسال به سرزمین‌های اشغالی بسیار دقیق‌تر از سال‌های قبل انجام می‌گیرد و برخی از کارشناسان بر این باورند چه بسا دقیق شدن این حملات به دلیل حملات سایبری اخیر علیه رژیم صهیونیستی و افشای اسرار نظامی این رژیم باشد. به دنبال این شکست، نظامیان صهیونیست سراسیمه به اردوگاه جنین حمله کردند تا بلکه‌اندکی از فشار افکار عمومی این رژیم به دلیل این شکست اطلاعاتی- امنیتی بکاهند. رسانه‌های فلسطینی، دیروز خبر دادند نیروهای رژیم صهیونیستی به صورت ناگهانی وارد اردوگاه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری شده‌اند. طبق گزارش ‌ها، گشتی‌های رژیم صهیونیستی پس از ورود به اردوگاه، خانه مجری عملیات استشهادی اخیر در تل‌آویو را محاصره کرده‌ و نیروهای مقاومت «کتیبه جنین» (گردان جنین) با آنها درگیر شده‌اند. گردان جنین در بیانیه‌ای اعلام کرده که رزمندگانش خودروها و نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار‌داده‌اند. تعداد زیادی از تک‌تیراندازان رژیم صهیونیستی در محل مستقر شده بودند. به دنبال این حمله یک فلسطینی شهید و 13 تن دیگر زخمی شدند. بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، این جوان فلسطینی پس از اصابت یک تیر به سر و یک تیر به سینه‌اش در بیمارستان جنین شهید شده است.
خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داده که جوانان فلسطینی با پرتاب نارنجک به‌شدت به مقاومت در برابر نظامیان صهیونیست پرداختند. در درگیری مبارزان فلسطینی با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، شماری از اشغالگران اسرائیلی زخمی شدند اما دشمن صهیونیستی تعداد مجروحان خود را اعلام نکرده است. ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که چند دستگاه آمبولانس و یک هلی‌کوپتر در حال انتقال مجروحان هستند.
همچنین یک پایگاه فلسطینی اعلام کرده که رژیم صهیونیستی تلاش بی‌وقفه‌ای را به منظور بازداشت پدر مجری عملیات مقاومتیِ «تل‌آویو» آغاز کرده است. بر اساس این گزارش، پایگاه مذکور اعلام کرده صهیونیست‌ها به منظور بازداشت پدر مجری عملیات مقاومتی تل‌آویو اردوگاه «جنین» را هدف سنگین‌ترین حملات خود قرار‌داده‌اند. از سوی دیگر، آخرین خبرها حاکی از تلاش رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه مجری عملیات مقاومتی تل‌آویو هستند. «یواو زیتون» خبرنگار روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گفته بود نظامیان صهیونیست در حال آماده شدن برای تخریب خانه مجری عملیات تل‌آویو هستند.
همچنین اهالی شهر جنین با آتش زدن سریع لاستیک‌ها و ایجاد راه‌بندان در مسیرهای مختلف اصلی و فرعی به یاری رزمندگان مقاومت شتافتند. آخرین خبرها حاکی است که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از ناکامی در دستگیری پدر شهید « رعد حازم » عامل عملیات استشهادی در « تل‌آویو »، از اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری اشغالی عقب‌نشینی کرده‌اند.
تمجید حماس
«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، همزمان با یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه جنین واکنش نشان داد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب، گفت: «ما به جوانان قهرمان جنین درود می‌فرستیم که اقدامات قهرمانانه و شجاعانه انجام می‌دهند که مرحله بعدی مبارزه با اشغالگر را مشخص می‌کند... از جوانان کرانه باختری، مجاهدان و رزمندگان مقاومت می‌خواهیم به هر قیمتی شده، سپر حفاظتی برای خانواده‌های شهدا تشکیل دهند و از آنها حمایت کنند. شما امید هر فلسطینی برای آزاد‌سازی این کشور هستید...رویارویی با اشغالگران باید با هر نوع مقاومت در تمامی میادین، شهرها و روستاهای کرانه باختری باز و گسترش یابد.»
همچنین جنبش حماس طی بیانیه‌ای ضمن تمجید از مبارزان مقاومت در جنین، عموم ملت فلسطین را به تشدید رویارویی با اشغالگران صهیونیست در سرتاسر کرانه باختری فراخواند. جنبش حماس اعلام کرد: «ما ضمن تسلیت شهادت احمد السعدی از مبارزان مقاومت در جنین، ملت فلسطین را به تشدید رویارویی و مقابله با تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست و دفاع از ساکنان جنین فرامی‌خوانیم.» در این بیانیه آمده است که خون شهدای فلسطینی که خداوند در این ماه مبارک آنان را برگزیده، هرگز هدر نخواهد رفت و دلاورمردان مقاومت به عهدی که با شهدا بستند، پایبند هستند و ملت فلسطین و امت اسلامی در انتظار وعده پیروزی خداوند است.
فلسطینی‌ها از ما نمی‌ترسند
به دنبال این حملات، «عوفر کزیف» عضو کنست رژیم صهیونیستی دیروز درباره حمله نظامیان این رژیم به اردوگاه جنین و شهادت یک فلسطینی واکنش نشان داد: «کشتن سبب خشونت و کشتن بیشتر در اسرائیل می‌شود.» از سوی دیگر «اور هلر» خبرنگار کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره مشاهداتش از حمله نظامیان این رژیم به اردوگاه جنین گفت: «من در داخل یکی از خودروهای ارتش که وارد جنین شد، بودم و باورم نمی‌شد که بیش از 1000 جوان به سوی ما سنگ و مواد آتش‌زا پرتاب می‌کنند و علیه ما شعار می‌دهند. یکی از جوانان درب جیپ را هدف قرار‌داد و گفت: باز کن و این در حالی بود که در دستش سنگ بود...اینها واقعا نسل بسیار عجیبی هستند و از هیچ چیزی نمی‌ترسند. با اینکه هفت نفر از آنها زخمی شدند. نظامیان زیادی با بیش از 50 خودرو و لودر وارد شدند و آنها نترسیدند.»
3 تهدید بزرگ علیه صهیونیست‌ها در سال 2022
از سوی دیگر، مؤسسه مطالعات امنیتی دانشگاه تل‌آویو (INSS) سند ارزیابی استراتژیک سالانه خود در سال 2022 را جهت ابلاغ به نهادهای رژیم صهیونیستی، تحویل اسحاق «هرتزوگ» رئیس‌این رژیم داد. در این گزارش سه تهدید بزرگ سال 2022 برای اسرائیل، به ترتیب ایران، اوضاع در حال جوشش کرانه باختری و تهدیدات اجتماعی در جامعه صهیونیستی ذکر شده و چالش اصلی صهیونیست‌ها، پاسخ یکپارچه اسرائیل به هر سه تهدید عنوان شده است.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 101/1/21ساعــت 10:37 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی:عملیات ترکیبی در تلآویو با اسرائیل چه میکند؟ (یادداشت

 

دستاوردهای مقاومت فلسطین در جنگ 2021

م

1- «رعد فتحی عازم»، مهندس کامپیوتر 29 ساله، پنج شنبه شب ضمن انجام عملیاتی شهادت‌طلبانه در تل‌آویو، چند صهیونیست را به هلاکت رساند. رادیو اسرائیل آمار کشته‌ها را سه نفر و مجروحان را 15 نفر اعلام کرد؛ اما برخی منابع رسانه‌ای شمار کشته‌ها را بالای چهار نفر و حال مجروحان را وخیم گزارش کرده‌اند. جوان مهندس فلسطینی، از ساکنان اردوگاه جنین، و پدر او از افسران تشکیلات خودگردان فلسطینی بوده؛ که در این صورت، ماجرا از نفوذ مقاومت فلسطین، حتی در عمق این تشکیلات حکایت می‌کند. رئیس‌بهایی تشکیلات خودگردان، عملیات اخیر را محکوم کرد و این در حالی است که این تشکیلات، به ملت فلسطین خیانت کرده و با سرویس‌های امنیتی اسرائیل برای شناسایی رزمندگان مقاومت همکاری می‌کند.
2- عملیات پنج شنبه شب، در خیابان «دزنگوف» -یکی از خیابان‌های اصلی تل‌آویو- انجام شد و پس از وقوع آن، یگان‌های ویژه ارتش به تل ‌آویو فرا خوانده شدند. با تصمیم نفتالی بنت نخست‌وزیر، 100 ایست بازرسی جدید در تقاطع‌ها برقرار شده است. رسانه‌‌های صهیونیستی گفتند: «مجری عملیات کاملا با محل عملیات از نظر تعیین مکان و زمان اجرا آشنایی داشته و مهارت ویژه‌‌ای در بکارگیری اسلحه به نمایش گذاشته است». لیلاخ شووال تحلیلگر صهیونیست می‌گوید: «به کجا رسیده‌ایم که نیروهای «سرت متکال»، به‌خاطر عملیات در مرکز تل‌آویو، فراخوانده شده‌اند؟!». سرت متکال، یگان ویژه «اطلاعات نظامی» ارتش اسرائیل است که غالبا عملیات مرزی و برون‌مرزی را به عهده‌ دارد و کشاندن تکاوران آن به تل‌آویو، از عمق بحران و درماندگی تشکیلات امنیتی حکایت می‌کند. یگان سرت متکال، همان نیروی ویژه‌ای است که 11 نوامبر 2018، در عملیات موسوم به «لبه شمشیر»، برای آدم ربایی و ضربه زدن به تاسیسات حماس، به شرق خان یونس در نوار غزه حمله کرد، اما چون عملیات لو رفته بود، درگیری‌ شدیدی با رزمندگان مقاومت رخ داد و تعدادی از کماندوهای صهیونیست و معاون فرمانده عملیات کشته شدند. این ماجرا به استعفای فرمانده «سرت متکال» انجامید و لیبرمن وزیر دفاع وقت، کشته شدن فرمانده اطلاعاتی شاخص در این عملیات ناکام را «تیری در قلب خود» خواند. اکنون این یگان ویژه، نه برای عملیات در نوار غزه یا سوریه، بلکه برای مهار سلسله عملیات توفانی مقاومت فلسطین در قلب تل‌آویو فراخوانده شده است.
3- وقوع چهار عملیات مشابه ظرف دو هفته، نشان می‌دهد که ماجرا، نه اتفاق هیجانی محدود به چند نفر، بلکه جنبشی سازمان یافته بر مبنای مقاومت مردمی و عملیات پارتیزانی علیه اشغالگران است. اسرائیل، از سوی شبکه عملیاتی پیچیده‌ای غافلگیر شده که هم مهارت برنامه‌ریزی و اجرایی بالایی دارد، هم باورمند و مصمم است، و هم به سلاح گرم در مناطق اشغالی 1948 دسترسی پیدا کرده است. به تعبیر «بن کاسبت» تحلیلگر معروف صهیونیست، «عملیات‌‌های اخیر ثابت کرد دیوار حائل که گمان می‌‌رفت راه نجات ماست، هیچ فایده‌‌ای ندارد». بی‌تردید سلسله عملیات فرسایشی، عقبه انسانی سرهم‌بندی شده در رژیم صهیونیستی برای ایجاد «ملت جعلی» را با گسیختگی بیشتر مواجه می‌کند و این رژیم جعلی، با فرار گسترده صهیونیست‌هایی مواجه خواهد شد که از کشورهای دیگر به فلسطین اشغالی منتقل شده بودند.
4- تکرار زنجیره‌وار عملیات مقاومت، افزایش استفاده از سلاح گرم، و دقت بالا در تلفات‌گیری، فروپاشی نظم امنیتی-سیاسی رژیم صهیونیستی را برجسته می‌کند. «ضربات امنیتی ترکیبی» در حالی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد می‌شود که سران تل‌آویو طی یکی دو سال کوشیدند با برگزاری شوهای سیاسی مانند «توافق ابراهیم» و «نشست نقب» (با مشارکت برخی مقامات خودفروخته عرب)، شرایط سیاسی خود را عادی و با ثبات وانمود کنند. این رژیم، صرفنظر از عدم مشروعیتش، پلیسی‌ترین و امنیتی‌ترین حکومت در جهان محسوب می‌شود. اسرائیل در 74 سال اشغالگری، دیوار امنیتی کاملی را به دور خود کشیده و مناطق اشغالی را به «زندان- پادگان» بزرگ با انواع دوربین‌ها و یگان‌های نظامی تبدیل کرده بود که ظاهرا هر تحرکی در آن، تحت نظر است. بر این مبنا، باید اسرائیل را یک «پانوپتیکون- Panopticon» (زندان مدوّر و سراسر بین) نامید که نمونه اولیه آن، اواخر قرن 18 میلادی در انگلیس طراحی شد و به زندان‌‌بان‌‌ها اجازه می‌داد تمام زندانیان را زیر نظر داشته باشد.
5- دقت و مرگباری سلسله عملیات چند هفته اخیر، با وجود حاکمیت شرایط امنیتی ویژه، آن هم با فاصله‌های زمانی‌ اندک و در یک منطقه جغرافیایی محدود، از استقرار و فعالیت سازمان عملیاتی خبره حکایت می‌کند. امنیت پادگانی و حکومت بر مبنای ترس، همه چیز اسرائیل برای برقرار ماندن بوده؛ اما حالا این تار عنکبوت امنیتی فرو ریخته است. ضربات پیاپی مقاومت در کف خیابان‌های تل‌آویو، بیت‌المقدس، بئرالسبع و...، صد برابر کاری‌تر و دردناک‌تر از اثر موشک‌هایی است که در آخرین جنگ، سپر موشکی «گنبد آهنین» را از اعتبار ‌انداخت و به عمق مراکز صهیونیست‌نشین رسید. به اینها، ضربات چند لایه یک سال گذشته را علاوه کنید که نشان می‌دهد جای سالم (رخنه نشده) در پیکره نظامی- امنیتی اسرائیل باقی نمانده است. این در حالی است که نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل، چند ماه قبل، از اقدام علیه ایران در قالب «مرگ با هزاران ضربه چاقو» سخن گفته بود؛ اما حالا معلوم شده که رژیم صهیونیستی در میدان واقعیت، با جنگ ترکیبی و ضربات ضربدری در عمق فلسطین اشغالی دست به‌گریبان است و با متهم کردن ایران می‌خواهد ضعف خود در مقابل مقاومت فلسطین را بپوشاند.
6- اخبار تحلیل‌های منتشر شده ظرف ماه‌های گذشته، از شیرازه از هم گسیخته و آسیب پذیر رژیم اسرائیل خبر می‌دهند. انبوه گزارش‌ها، اسرائیل را در وضعیت احتضار ترسیم می‌کند؛ چند نمونه را مرور کنید:
- مایکروسافت: هکرها به اطلاعات شرکت‌‌های فناوری دفاعی آمریکا و اسرائیل دسترسی پیدا کرده‌‌اند.
- شرکت امنیت سایبری اسرائیل، هدف حمله سایبری قرار گرفت. «پورتناکس»، صدها مشتری مهم از شرکت‌‌های بزرگ مانند شرکت نظامی «اِلبیت سیستمز» را تحت پوشش دارد.
- رئیس‌دفاع سایبری اسرائیل: ما در جنگی هستیم که با سرعت نور جریان دارد. با حملات بی‌‌امان از طریق شبکه دشمنان گمنام، از ایران و بسیاری از نقاط جهان مواجهیم. این سناریوی ترسناک می‌تواند میلیارد‌ها دلار به اقتصاد ما ضربه بزند. مهاجمان سایبری در جنگ غزه، به 200 سرور در اسرائیل نفوذ کردند.
- یعقوب ابوالقیان، سرمایه‌‌دار اسرائیلی که همراه موشه یعلون وزیر دفاع پیشین در انتخابات کنست شرکت کرده بود، به‌خاطر جاسوسی برای ایران، حبس خانگی شد. قبلا «گونن سگو»، وزیر سابق انرژی و امور زیربنایی، با اتهام مشابه، به 11 سال زندان محکوم شده بود.
- آتش‌سوزی و انفجار در کارخانه تجهیزات نظامی در تل‌آویو. انفجارهای مشابهی در پالایشگاه حیفا و کارخانه‌ موشک‌‌‌سازی ترومر رخ داده است.
- کشتی اسرائیلی مِرسِر استریت در سواحل عمان هدف قرار گرفت. گفته می‌‌شود این حمله، پاسخی به حمله اسرائیل علیه فرودگاه الضبعه در شهر القصیر سوریه بود.
- بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل: ایران امروز، خطرناک‌‌تر از آن چیزی است که تاکنون بوده. به‌ طور خاص در جبهه دریایی در منطقه، وضعیت بدتر است. سال گذشته بیش از پنج ضربه پهپادی به کشتی‌‌ها زده شد. ثبات در منطقه با شبه نظامیانی که صدها پهپاد در اختیار دارند، از بین می‌‌رود.
- جروزالم پست: ایران به‌‌درستی می‌‌گوید که در جنگ سایه با اسرائیل در دریا، برتری دارد.
- یونی بن ‌مناحم، تحلیلگر صهیونیست: پهپادهای ایران، سلاحی واقعاً خطرناک و منبع نگرانی همیشگی برای اسرائیل هستند. پهپادها ماهیت نبرد هوایی را در منطقه تغییر داده‌اند و نقشی مهم در نبرد ایران و متحدانش علیه اسرائیل خواهند داشت. ایران، متحدان خود در عراق، سوریه، لبنان و غزه را هم مجهز کرده است.
- شبکه صهیونیستی آی 24: ایرانی‌‌ها، تجهیزات نظامی و مخابراتی پیشرفته‌‌‌ای دارند. قدرت سایبری ایران، با آمریکا مقایسه می‌شود. آنها سالهاست به لایه‌‌‌های مختلف اطلاعاتی اسرائیل نفوذ کرده‌‌اند.
- «اورن گورن» خدمتکار خانه «بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل، به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شد. او با یگان سایبریBlack Shadow ارتباط داشت.
- مارتین وان کریفلد، مورخ صهیونیست: اسرائیل از هم خواهد پاشید، جنگ علیه فلسطینیان شکست خورده و در پایان آن، اسرائیل نابود خواهد شد. ارتش، به‌خاطر نادانی فرماندهان، فرار وسیع سربازان از خدمت، رواج مواد مخدر و قاچاق آن در میان نظامیان در حال فروپاشی است.
- اسحاق بریک فرمانده ارشد نیروهای ذخیره: ارتش اسرائیل، ضعیف‌‌تر از چیزی است که وانمود می‌‌شود و آمادگی ورود به جنگ با ایران را ندارد. در صورت وقوع جنگ، شاهد اصابت سه هزار موشک و صدها پهپاد با تلفات و خسارات سنگین خواهیم بود. ارتش، آماده جنگ در چند جبهه نیست. جنگ، اسرائیل را به ده‌‌ها سال قبل برمی‌گرداند. اسرائیل در مسیر نابودی است. این، پیش‌‌ بینی از روی خشم نیست، حقیقتی انکارناپذیر است.
- روزنامه ‌هاآرتص: زوال اسرائیل نزدیک‌‌تر از آن چیزی است که می‌پندارید و رفتار‌هایش، گواهی مرگش را امضا می‌‌کند. از رفتار‌های آپارتایدی ناگوار در داخل و وضعیت اجتماعی- سیاسی و ژئوپلیتیک بسیار شکننده بگیرید، تا احتمال جنگ که می‌‌تواند با شلیک هزاران موشک از چند محور، کار اسرائیل را یکسره کند.
7- ضربه مهم دیگری که در جنگ ترکیبی چند ماه اخیر به صهیونیست‌ها وارد آمد، حملات سایبری گسترده بود. سازمان امنیت سایبری، از نخستین اهداف حمله مذکور بود. خبرنگار فاکس‌نیوز و روزنامه ‌هاآرتص به نقل از مقامات دفاعی گزارش دادند «این بزرگ‌ترین حمله سایبری است که تاکنون علیه اسرائیل و زیرساخت‌های آن اتفاق افتاده است». پس از عملیات چند ماه قبل مهاجمان سایبری، گروه سایبری «عصای موسی» (Moses Staff‌) فهرست برخی از اعضای ارتش اسرائیل و تصاویر سه بعدی از مراکز مهم اسرائیل با دقت 5 سانتیمتر را منتشر کرد. در اثر ضربات امنیتی پیاپی، سه معاون موساد، شامل بخش‌‌های جذب نیرو، فناوری و مبارزه با تروریسم استعفا کردند.
8- اگر اطلاعات سرّی مراکز حکومتی اسرائیل در سلسله عملیات سایبری یک سال اخیر هک شده باشد که شده، به احتمال قوی این نفوذ اطلاعاتی می‌تواند مبنای طراحی عملیات‌های بی‌سابقه در دوره جدید باشد. به نظر می‌رسد آنچه طی عملیات
دو هفته اخیر در سرزمین‌های اشغالی شاهد بوده‌ایم، با همه اهمیت، دست گرمی باشد. این روند، بیشتر به طلیعه فوران آتشفشانی می‌ماند که تازه، دود آن به هوا برخاسته است.
محمد ایمانی


+ نوشته شـــده در شنبه 101/1/20ساعــت 6:27 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی:پشت پرده حادثه ورزشگاه مشهد مشخص شد وزیر کشور گفت: بر
وزیر کشور گفت: برای بازی ایران و لبنان مسئله حضور بانوان را نداشتیم و بنایی هم برای حضور بانوان و فروش بلیت به آنان وجود نداشت.
وزیر کشور گفت: برای بازی ایران و لبنان مسئله حضور بانوان را نداشتیم و بنایی هم برای حضور بانوان و فروش بلیت به آنان وجود نداشت.
 
به گزارش رجانیوز؛  احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقیقات انجام شده در رابطه با حادثه ورزشگاه مشهد گفت: بررسی‌ها در این خصوص انجام شد و گزارشات این موضوع به صورت مکتوب به رئیس جمهور ارسال شده است.
 
وی افزود: بعد از اینکه قرار شد فدراسیون فوتبال مسابقه را در شهر مشهد برگزار کند بحث بر این بود که تماشاچی نباشد اما با توجه به مطالبه مردم و شیب نزولی کرونا، ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز داد تا 30 تا 40 درصد ورزشگاه تماشاگر وجود داشته باشد.
 
وزیر کشور تصریح کرد: بر این اساس 8 هزار بلیت فروخته شد اما برخی مسئولان مشهدی کارت‌های دعوتی که حدود چهار هزار عدد بود را به افراد دیگر داده بودند تا بتواند به ورزشگاه ورود کنند. حجم مراجعه به استادیوم به یک باره زیاد می‌شود و مردم زیادی چه آنها که بلیت تهیه کرده بودند و چه آنهایی که دعوت نامه داشتند، وارد استادیوم شدند و استادیوم مشهد کاملاً پر می‌شود. AFC ایراد می‌گیرد و می‌گوید بیشتر از ظرفیت مجاز تماشاگر به ورزشگاه ورود پیدا کرده است.
 
وحیدی تأکید کرد: بعد از این موضوع درهای ورزشگاه بسته می‌شود. به دلیل اینکه هم بیشتر از ظرفیت مجاز تماشاگر در ورزشگاه بود و هم دیگر جایی برای افراد جدید وجود نداشت اما برخی از مردم سعی داشتند از دیوارهای اطراف ورزشگاه بالا بروند و به ورزشگاه ورود کنند.
 
وی افزود: برای اینکه مردم متفرق شوند و این بالا کشیدن از دیوار آسیب برای کسی ایجاد نکند و یا حتی دیوار ریزش نکند افشانه فلفل در هوا زده می‌شود اما مستقیماً به سمت کسی اسپری فلفل زده نمی‌شود.
 
وزیر کشور ادامه داد: با این کار تعدادی از افراد متفرق می‌شوند و تعدادی هم از ناحیه چشم و گلو دچار مصدومیت می‌شوند.
 
وی افزود: موضوع مهم دیگر این بود که دعوت نامه‌هایی که مسئولان مشهدی به برخی از افراد داده بودند دارای هولوگرام نبوده و امکان کپی از آنها وجود داشت و برخی از افراد از روی دعوتنامه کپی گرفته و وارد ورزشگاه شده بودند.
 
وحیدی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا اصلاً برای بازی ایران و لبنان ورود خانم‌ها به ورزشگاه اعلام شده بود یا خیر؟ اظهار داشت: همان طور که می‌دانید برای حضور خانم‌ها در ورزشگاه باید بسترهای لازم ایجاد شود. ما در ورزشگاه آزادی این بسترها را داریم اما در ورزشگاه مشهد بستر برای حضور خانم‌ها مهیا نیست.
 
وزیر کشور ادامه داد: به این منظور با وزیر ورزش صحبت شد تا بازی از مشهد به تهران منتقل شود. وزیر ورزش این موضوع را با فدراسیون مطرح کرد. اما فدراسیون فوتبال اعلام کرد ما نمی‌توانیم بازی را از مشهد به تهران منتقل کنیم. چرا که به AFC اعلام شده است. براساس این توضیحات ما برای بازی ایران و لبنان مسئله حضور بانوان را نداشتیم و بنایی هم برای حضور بانوان و فروش بلیت به آنان وجود نداشت.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اما برخی بانوان بلیت داشتند؟ گفت: گویا اختلالی در سامانه فروش بلیت به وجود آمده بود و تعداد 9 خانم توانسته بودند بلیت تهیه کنند. بعد از بررسی مشخص شد که آن 9 بلیت برای آقایان صادر شده و در اختیار خانم‌ها قرار گرفته است.
 
وحیدی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا به تخلفات دو کافی نت مشکوک رسیدگی شد یا خیر؟ اظهار داشت: بله؛ هرچند در ابتدا انکار می‌کردند اما مشخص شد که سعی در فروش بلیت داشتند و خللی به صورت گسترده نداشتند و در رابطه با مسئله خانم‌ها بی تقصیر بودند.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 101/1/17ساعــت 10:8 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی:ایران در جام جهانی شگفتیساز میشود؟ (یادداشت روز) 1

 

)

بعد از صعود به جام جهانی قطر/ تبریک باشگاه فاینورد به علیرضا جهانبخش و هواداران ایران (عکس)

1-فوتبال، به خودی خود، ورزش هیجان انگیزی است، چه رسد به اینکه در قالب مسابقه برگزار شود و این مسابقه، در سطح تیم‌های ملی و جام جهانی باشد. بیست و دومین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال، از 30 آبان تا 27 آذر ماه امسال در قطر برگزار می‌شود. تیم ملی ایران که برای ششمین بار در رقابت‌های جام جهانی حاضر‌، در قرعه‌ای جالب، با انگلیس و آمریکا و برنده پلی آف اروپا (ولز/ اسکاتلند-اوکراین) هم گروه شده است. هم گروه شدن با دو کشوری که تاریخی انباشته از خیانت و جنایت در حق ملت ایران دارند، بر هیجان این رقابت‌ها افزوده است. بازار تحلیل و پیش‌بینی و کُری‌خوانی هم داغ است.
2- از عده‌ای بی‌وطن که بگذریم، قاطبه ملت ایران مشتاقند تیم ملی در جام جهانی قطر چنان بدرخشد که «ساوت ‌گیت» و «گرگ برهالتر»، سر مربیان تیم‌های انگلیس و آمریکا، به احترام تیم ملی ایران کلاه از سر بردارند. چرا که نه؟! این رویا پردازی نیست، اگر چه که رویاپردازی، به خودی خود هم -به عنوان مقدمه پیروزی و پیشرفت- ارزشمند است. نمایندگان ملت ما بارها در حوزه‌های مختلف، با موفقیت خود کاری کردند که مقامات عنود آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی در برابر نام ایران سر فرود آورند و کلاه از سر بردارند. ورزش و فوتبال ما هم، به شرط پایبندی به لوازم موفقیت (غیرتمندی، احساس تعهد، باورمندی، برنامه‌ریزی، اهتمام و سخت کوشی، نظم پذیری و رعایت همه موازین) می‌تواند همان موفقیت‌های غیر قابل باور در حوزه‌های دیگر را در بستر زمان تکرار کند.
3- جا دارد اهل فن بررسی کنند که چرا تیم فوتبال ما، مانند برخی حوزه‌های قدرت و فناوری (و حتی ورزشی ما)، جزو ده کشور اول دنیا نشده و حرکتی پر نوسان داشته است؟ یک عامل عمده در بسیاری از موفقیت‌های احترام برانگیز ملی، سلامت و همت و سختکوشی و از خودگذشتگی متولیان آن بوده است. آنها که ما را به قله‌ها در دنیا رساندند، نوعا کسانی بودند که همت بلند داشتند، از خودگذشتگی کردند و حتی حلال‌ها را هم بر خود حرام گرفتند. برخلاف مستاثرانی که در برخی حوزه‌های مدیریتی، حرام‌ها را هم برای خود حلال کردند، و همه همّ و غمّ‌شان، کامروایی و کامجویی‌های شخصی شد. ورزش و فوتبال هم از این قاعده کلی مستثنا نیست.
4- شاید کسانی بگویند دل شما هم خوش است! تیم ملی ایران کجا و بازی تهاجمی و چیره شدن بر سرآمدان فوتبال دنیا کجا؟ اما ملت ما وسط همه تحقیر و تمسخر‌های هدفمند قدرت‌ها، بارها مصاف‌های جهانی به مراتب بزرگ‌تری را با موفقیت پشت سر گذاشته است. ملتی که توسط زمامدارانش در دوره پهلوی تمسخر می‌شد و می‌شنید؛ «شما عرضه ساختن لولهنگ (آفتابه گِلی) را هم ندارید، چه رسد به ملی کردن صنعت نفت»، به برکت انقلاب اسلامی، جزو سرآمدان و ده- پانزده کشور اول دنیا در حوزه فناوری هسته‌‌ای، موشکی، نانو، زیستی و سلول‌‌های بنیادین، هوافضا، دارو‌های نوترکیب و پزشکی است. نرخ رشد علمی ایران در برخی سال‌های اخیر، 11 برابر میانگین نرخ رشد جهانی بوده است. ایران، پنجمین کشور پیشرو در حوزه فناوری نانو، چهاردهمین در علوم و فیزیک هسته‌‌ای، سیزدهمین در دنیا و دومین در منطقه از نظر تولیدات زیست ‌فناوری، جزو 14 کشور دارای توانایی غنی‌‎‌سازی اورانیوم و 13 کشور دارنده چرخه کامل سوخت هسته‌‌ای است. ایران در جمع 11 کشور دارای فناوری ساخت و پرتاب ماهواره قرار دارد.
5- اما این فهرست، همه موفقیت‌های خیره‌کننده نمایندگان ملت ایران نیست. در جهان تک قطبی شده پس از فروپاشی بلوک شرق، که جبهه «صهیونیسم مسیحی» با تجاوز و جنایت و اشغالگری، روی مغول‌ها را سفید کرده بود و سودای جهانگشایی تمام عیار داشت، این ایران هوشمند و قدرتمند و متحدان او بودند که با موفقیت در برابر یاغیگری «آمریکا و انگلیس و اسرائیل» ایستادند. مصاف پیروز با رژیم متجاوز صدام که بیش از چهل دولت پشت او بودند، یک جنگ جهانی نابرابر بود. پس از آن هم جبهه مقاومت به رهبری ایران توانست «جنگ جهانی سوم و چهارم» ادعایی تئوریسین‌های صهیونیسم مسیحی را مغلوبه کند. این مقاومت شجاعانه و تهاجم متقابل، در حالی بود که اردوگاه غرب در تاخت و تاز بی‌حد و مرز خود، به مرزهای شرق روسیه و مرزهای جنوبی چین رسیده بود و خاورمیانه به عنوان کانون انرژی دنیا هم در آستانه سقوط کامل بود. جمهوری اسلامی ایران در این مصاف سخت، اسیر قدرت‌نمایی و هراس افکنی حریف نشد. نه تنها مقاومت کرد و محاصره را شکست، بلکه دیگران را هم درباره «ضرورت و جرئت و امکان مقاومت پیروز» مجاب کرد. اکنون سیاستمداران در آمریکا و غرب به جای نامگذاری قرن 21 میلادی به عنوان «قرن جدید آمریکایی»، از «انتقال قدرت به شرق» و به واقعیت پیوستن «قرن جدید آسیایی» سخن می‌گویند.
6- می‌توان به شرط رعایت آداب و موازین، کاری کرد که سرمربی تیم‌های فوتبال انگلیس و آمریکا، به احترام تیم ملی ایران کلاه از سر بردارند. این کار، سخت‌تر از واداشتن دشمن‌ترین دشمنان به کرنش در برابر عظمت ملت ایران در دیگر میدان‌ها نیست؛ بخوانید:
-هرتسل‌هالوی، فرمانده رکن اطلاعات در ستاد کل ارتش اسرائیل، آبان 94 در جمع مدیران زیر مجموعه خود: «از ابتدای انقلاب 1979 ایران، ما 3 برابر رشد علمی داشته‌ایم، اما رشد ایران 20 برابر شده. آنها به برتری فنی نزدیک می‌‌‌شوند. جنگ واقعی در آینده نیست؛ همین حالا جریان دارد. برداشته شدن فاصله 30 سال پیش، برای ما بسیار پرهزینه خواهد بود. جنگ امروز، جنگ ذهن‌‌هاست و تبلیغات طرف مقابل می‌‌‌تواند روحیه اسرائیلی‌‌ها را درهم بشکند».
- یوزی رابین، مدیر سابق برنامه موشکی اسرائیل، تیر ماه 1394 در جمع فعالان نیروی هوایی آمریکا: «ایرانی‌‌ها به خوبی در جریان تحولات موشکی هستند. آنها فاتح 110 را ساختند و به ‌عنوان یک مهندس می‌‌گویم به‌ خوبی کار کرده‌‌‌اند. با افزایش دقت این موشک و سر جنگی 500 کیلویی، هر کدام آنها حالا می‌‌توانند یک بلوک شهری را نابود کنند. باور کردنی نیست؛ موشک‌‌‌های بالستیک ایران در حجم بالا در حال تولید، ذخیره و حتی صادرات است. آنها می‌‌‌توانند با موشک‌‌های 2000 کیلومتری نقطه ‌زن، اسرائیل را فلج کنند. من به احترام افرادی که این کار را انجام دادند، کلاه از سر برمی‌‌دارم. این دستاورد‌ها در شرایط تحریم به دست آمده است».
- ایهود اولمرت، نخست ‌وزیر دوره جنگ 33 روزه، با اشاره به حمله سایبری بی‌سابقه به مراکز دولتی رژیم صهیونیستی: «ایران، کشور بسیار قدرتمندی است و دقیقا به همین دلیل، وقتی می‌‌گویند می‌‌خواهیم اسرائیل را نابود کنیم، بسیار نگران می‌‌شویم. آنها توانمند هستند و دانشمندان خوبی دارند. آنها کشور جهان سومی نیستند. من در زمان اوباما یکی از طرفداران توافق هسته‌‌ای (برجام) بودم چرا که تصور می‌‌کردم می‌‌تواند مانع ایران شود. اما اشتباه بزرگ را ترامپ با خروج از توافق مرتکب شد».
-شبکه صهیونیستی آی 24: «ایرانی‌‌ها سال‌‌هاست به لایه‌‌های مختلف اطلاعاتی اسرائیل نفوذ کرده‌‌اند. قدرت سایبری پیشرفته ایران، با قدرت سایبری آمریکا مقایسه می‌شود».
-جیم ریش، سناتور آمریکایی: «ایرانی‌ها حتی به ما اجازه ورود به اتاق مذاکرات (وین) را نمی‌‌دهند. آنها با هم مذاکره می‌کنند و افراد ما بیرون سالن، در میز بچه‌‌ها حضور دارند و از سوراخ کلید به آنچه می‌‌گذرد، نگاه می‌‌کنند».
- ژنرال مک ‌کنزی، فرمانده سنتکام، در نشست کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنا: «ایران 3000 موشک بالستیک متنوع دارد و بسیاری از آنها قادرند به تل‌آویو در عمق اسرائیل برسند. در مورد رشد و کارایی قابل توجه برنامه موشکی آنها بسیار نگرانم. این نیروی موشکی، تهدید بزرگی است. ایران در 5 تا 7 سال گذشته، سرمایه‌گذاری زیادی در برنامه موشکی بالستیک انجام داده. همچنین ناوگان پهپادی ایران، از نظر سرعت، برد، دقت، مقاومت در برابر جنگ الکترونیک، و وزن کلاهک جنگی، دست کمی از موشک‌های کروز ندارد».
- روزنامه «اسرائیل هیوم»: حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در التنف (مرز عراق و سوریه)، ضرب شست و پیام هشداری به آمریکا و اسرائیل بود. در شرایط عادی، حمله نیروهای نیابتی ایران به یک پایگاه آمریکایی، می‌‌‌تواند تنش قابل توجهی را برانگیزد، اما دولت آمریکا، اکنون نه انرژی و نه اراده‌‌‌ای برای مقابله با ایران ندارد. این حمله به توانایی‌‌‌هایی‌ اشاره می‌کند که ایران و متحدانش دارند. ایران سعی می‌‌‌کند آمریکا را خسته کند و هنگامی ‌که خسته شد، نهایتا مجبور است عراق را هم مثل افغانستان ‌ترک کند».
-اندیشکده کوئینسی: «افراط در تحریم، آمریکا را ضعیف، و ایران را قوی کرد. تحریم‌ نادرست، نتوانست مانع از گسترش برنامه هسته‌‌ای شود، بلکه موجب تهاجمی‌‌‌تر شدن رفتار ایران در حملات نیابتی به نیرو‌های آمریکا و برخی نفتکش‌‌ها و تأسیسات نفتی شد. تحریم‌‌ها مانع از فعالیت شبکه نیابتی ایران نشد... انتظار کاخ سفید برعکس از آب درآمده و ایران در حال تنوع بخشیدن به اقتصاد خود و خروج از وابستگی به درآمد نفت است».
7- دولت انگلیس که جزو سابقه‌دارترین‌ها در زمینه شرارت علیه ملت ایران است، در ماجرای برجام هم از همان ابتدا دست از خباثت بر نداشت و حال آنکه دولت وقت ایران، بیشترین نرمش و انفعال را در قبال زورگویی‌های غرب داشت.انگلیس، حتی پس از برجام هم حاضر به کاهش شیطنت نشد و از جمله، تحریم‌ها را چنان ادامه داد که آقای ظریف به گلایه گفت: «بیست ماه پس از انعقاد برجام، نمی‌توانیم حتی یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم». این کارشکنی در حالی بود که جان ساورز رئیس‌وقت سرویس جاسوسی انگلیس (عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با ایران در سال 1382)، درباره اهمیت برجام گفته بود: «این توافق ظرف 15 سال، ایران را به کشوری نُرمال تبدیل خواهد کرد. ما شاهد کشوری هستیم که در مرحله انتقال از مبانی انقلابی به کشوری نُرمال‌‌‌‌تر قرار دارد. اما در داخل ایران در این مسیر، چالش وجود دارد. ما نیاز داریم صبر استراتژیک داشته باشیم تا به آن فرصت دهیم توسعه یابد». آن رفتار متکبرانه انگلیسی‌ها را با روند چند سال اخیر مقایسه کنید که با وجود توقیف نفتکش انگلیسی (به تلافی راهزنی دریایی در تنگه جبل الطارق) و توقف تعهدات برجامی از سوی ایران، مجبور شدند بدهی 522 میلیون دلاری خود به ایران را پس از چهار دهه گردن‌کشی صاف کنند. انگلیس و آمریکا درست در مقاطعی که ایران در تراز اقتدار خود ظاهر شد، پا پس کشیدند و شکست را به جان خریدند.
8- روحیه خود باختگی، بدترین مصیبت برای یک ملت و عامل فلج شدن در برابر دشمنی‌هاست. چیرگی بر هراس‌افکنی دشمن، شرط پیروزی است. در واقع موضوع خطرناک، تحلیل‌های فلج‌کننده است، نه تحریم‌های فلج‌کننده. همین تحلیل‌های تحریف‌آمیز بود که موجب شد دولت سابق به مدت هشت سال، گرفتار قفس تنگ مذاکرات و عبرت‌ها و خسارت‌های برجام شود. طی چند ماه گذشته، اتفاق مهمی رخ داده که نباید مغفول بماند و عادی انگاری شود. صادرات نفتی و غیر نفتی کشور بدون برجام و وFATF، تقریبا با سال 96 (اوج اجرای برجام) برابر شده و حال آنکه به عنوان واقعیتی خدشه ناپذیر ادعا می‌شد اگر برجام وFATF نبود، صادرات نفت ایران به صفر می‌رسید! مفهوم این اتفاق راهبردی، کّند شدن حربه تحریم‌های فلج‌کننده و فشار حداکثری است. این طلیعه مبارکی است. باید در سال نو که طلیعه قرن جدید هم هست، در تراز جایگاه اقتدار ایران و برای ارتقای آن برنامه‌ریزی کرد و از کم همتی و کوته فکری یا اسیر شدن در عملیات روانی حریفان اجتناب کرد.
محمد ایمانی


+ نوشته شـــده در دوشنبه 101/1/15ساعــت 5:4 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی:قرن پانزدهم غروب آمریکا و طلوع ما (یادداشت روز) 1-

 

تحریم های آمریکا علیه ایران نشانه ضعف ابر قدرت پوشالی

تحریم های آمریکا علیه ایران نشانه ضعف ابر قدرت پوشالی

1- اولین سال از قرن پانزدهم را در حالی آغاز می‌کنیم که یکی از بزرگ‌ترین و سرنوشت‌سازترین رخداد تاریخ را در میانه قرن گذشته شاهد بوده‌ایم. انقلاب اسلامی بازگشت دوباره به اسلام ناب محمدی(ص) بود و به بیان دیگر، احیای بعثت و یا بعثت دوباره بود. نه آنکه در بعثت دوباره، آموزه‌هایی متفاوت از آنچه پیش از این بوده است، آمده باشد بلکه با انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی(ص) بار دیگر بعد از 14 قرن، بر کرسی حاکمیت نشست. اسلام ناب، پیش از این هم بود، اما در کتاب‌ها و در ذهن برخی از عالمان دینی بود. در عرصه تئوری بود و نه در میدان عمل. نسخه شفا بخش بود، اما پیچیده نشده بود. اتفاقی که افتاده بود اینکه
امام راحل ما (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) اسلام ناب محمدی(ص) را از میان کتاب‌ها و کتابخانه‌ها بیرون آورده و غبار غلیظی از بدعت‌ها و تحریف‌ها و کج‌اندیشی‌ها که طی قرن‌های متمادی بر چهره آن نشسته بود را زدوده و اسلام ناب را همان‌گونه که در صدر بود ارائه کرده بود... داستان پُرماجرای ما و هجوم همه‌جانبه نظام سلطه بین‌المللی و دنباله‌های ریز و درشت آنها دقیقاًً از همین نقطه آغاز شد. هجومی که طی 43 سال گذشته بی‌وقفه ادامه داشته است. اما چرا؟
2- اسلام ناب، ظلم‌ستیز است و اسلامی که ظلم‌ستیز نباشد، اسلام نیست، «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ / ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل) نازل کردیم تا مردم به عدل و داد قیام کنند» اسلامی که به پُرخوری مرفهان بی‌درد و کلان‌سرمایه‌داران و ظلم و ستم آنان در کنار فقر محرومان و مستضعفان تن بدهد، اسلام نیست، نام آن به تعبیر حکیمانه حضرت امام، اسلام آمریکایی است. بدیهی است که وقتی نسخه‌ای با این خصوصیت بر کرسی حاکمیت می‌نشیند و قرار است عملیاتی شود، اولین اتفاقی که خواهد افتاد
- و دیدیم که اتفاق افتاد - آن است که نظام سلطه بین‌الملل در مقابل آن قد علم کرده و به دشمنی برمی‌خیزد. چرا که نظامی با این ویژگی، موجودیت نظام سلطه را به چالش می‌کشد. به بیان دیگر درگیری نظام اسلامی با نظام سلطه «ماهوی» است و از ماهیت طرفین ریشه می‌گیرد. این درگیری فقط هنگامی پایان می‌یابد که یکی از دو اتفاق رخ بدهد، یا ما از حضور اسلام ناب بر کرسی حاکمیت دست بکشیم و یا نظام سلطه (که آمریکا در راس آن است)
خوی استکباری خود را رها کند! و مادام که یکی از این دو اتفاق رخ نداده باشد، درگیری ادامه خواهد داشت. میدان‌های درگیری تغییر می‌کنند، ولی اصل درگیری باقی است.
3- جان‌مایه انقلاب اسلامی و علت درگیری آن با قدرت‌های استکباری را می‌توان در پرسش خبرنگار مجله آمریکایی تایم (ماه‌های اول بعد از پیروزی انقلاب) از امام(ره) و پاسخ ایشان مشاهده کرد. خبرنگار تایم می‌گوید «شما یک زندگی جدا از دنیای جدید داشته‌اید. مباحث مربوط به اقتصاد مدرن و حقوق و روابط بین‌الملل را مطالعه نکرده‌اید تحصیلات شما در علوم اسلامی و الهی بوده است. آیا احساس نمی‌کنید باید در راهی که انتخاب کرده‌اید، تجدیدنظر کنید»؟ امام خمینی(ره) در پاسخ می‌فرمایند: «ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی که تا به حال به‌واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شد را شکسته‌ایم، ما خود چارچوب جدیدی آورده‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم. حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این سنگ بنا را خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای ملل و شورای امنیت و سایر سازمان‌ها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان» و سپس می‌فرمایند «آری با ضوابط شما من هیچ نمی‌دانم و بهتر است ندانم».
خبرنگار تایم در مقدمه مصاحبه خود با لحنی کنایه‌آمیز، نوشته بود؛ «سخن از یک روحانی بزرگ شیعه در میان است که به زعم خود آمده است تا نظام حاکم بر جهان امروز را نه فقط در ایران که در همه دنیا تغییر دهد و نظامی را جایگزین کند که در آن عدالت و ظلم، روابط اجتماعی و معادلات سیاسی با معیارهای اسلامی تعریف می‌شوند»!
کاش خبرنگار تایم زنده باشد و آنچه را ناممکن می‌دانست به وضوح ببیند و اگر هم از دنیا رفته است که به مصداق «فبصرک الیوم حدید» آن واقعه عظیم را دیده است.
4- یک مقایسه ساده میان، جایگاه و شرایطی که 43 سال قبل و در نقطه آغاز داشتیم و جایگاه و شرایطی که امروزه در آن قرار داریم، برای دیرفهم‌ترین افراد نیز کمترین ‌تردیدی باقی نمی‌گذارد که طی 4 دهه، ره چند صدساله را پیموده‌ایم و این همه در حالی است که در تمامی طول این 43 سال با انواع دشمنی‌ها و حملات پی‌درپی نظام سلطه جهانی و دنباله‌های داخلی آن روبه‌رو بوده‌ایم. در متون رایج سیاسی و کلاسیک آمده است که برای ارزیابی یک نظام حکومتی تازه‌ تاسیس، دست‌کم باید سه سال از عمر آن بگذرد ولی ما هنوز بسم‌الله نگفته با انواع دشمنی‌ها و توطئه‌ها دست و پنجه نرم کرده‌ایم «تا آستین به قصد تو بالا زدیم شد... شمشیرهای تشنه به خون از کمر برون»! غائله‌های منطقه‌ای، تحریم‌ها، طرح چند کودتا، غائله گروه‌های ‌تروریست، جنگ تحمیلی، جنگ شهرها، شلیک موشک به مناطق مسکونی، بمباران شیمیایی، جنگ نفتکش‌ها، نفوذ جاسوس‌ها در مراکز حساس نظام، ساخت جریانات موازی نظیر طالبان، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی، به میدان آوردن گروه‌های تکفیری نظیر داعش، به‌کارگیری صد و بلکه هزاران رسانه صوتی و تصویری و مکتوب علیه جمهوری اسلامی و...
برخی از توطئه‌هایی که علیه ما تدارک دیده بودند به تنهایی برای سرنگونی یک کشور قدرتمند کافی بود.
به عنوان مثال در جریان جنگ تحمیلی همه قدرت‌های ریز و درشت در دنیای بلوک‌‌بندی‌شده آن روزها، با تمامی تجهیزات و ماشین‌های جنگی و سیاسی و تبلیغاتی خود به حمایت از صدام وارد کارزار شده بودند، ‌تانک‌های لئو‌پارد آلمانی، چیفتن‌های انگلیسی، موشک‌های اگزوسه و جنگنده‌های میراژ و سوپراتاندارد فرانسوی، هواپیماهای میگ و موشک‌های اسکادبی روسی، بمب‌های شیمیایی آلمانی و انگلیسی، موشک‌های سایدبایندر و هواپیماهای آواکس آمریکایی، دلارهای سعودی و کویتی و اماراتی و... ولی ما به قول
امام راحل‌مان(ره) تنهای تنها بودیم و...
5- فرانتس فوکویاما، نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی در دکترین معروف خود با عنوان «پایان تاریخ» مدعی بود که آغاز هزاره سوم میلادی، آغاز هژمونی (سلطه و فراگیری) لیبرال دموکراسی آمریکاست و همه کشورها زیر این چتر قرار خواهند گرفت ! اما رخدادهایی که برای فوکویاما و امثال او قابل پیش‌بینی نبود، نشان داد، تاریخ برای آمریکا به پایان رسیده ولی برای انقلاب اسلامی به پرچمداری ایران اسلامی، تازه آغاز شده است. به قول «اولیوت کوهن»، آغاز هزاره سوم برخلاف انتظار «فرانتس فوکویاما» نقطه «پایان تاریخ» و آغاز دوران سلطه لیبرال دموکراسی غرب بر جهان نیست، بلکه دنیا شاهد تولد قطب قدرتمند اسلام به رهبری و پرچمداری خمینی و خامنه‌ای است. فوکویاما نظریه خود را پس گرفت و گفتنی است که چندی قبل او به اتفاق 7 تن دیگر از اندیشمندان مطرح آمریکایی به نام‌های کریستوفر لین، رابات پاتنیک، آلفرد مک‌کوی، دیوید رانی، فرید زکریا، جیمز پتراس و نوام چامسکی با انتشار مقاله‌ای افول آمریکا را پیش‌بینی کرده‌اند. ایمانوئل والرشتاین، جامعه‌شناس بلندآوازه آمریکایی با نگرانی می‌گوید؛ «مانع اصلی پیش‌روی ما برای استقرار نظم جهانی(بخوانید کدخدایی آمریکا) دکترین ولایت ‌فقیه امام خمینی است... همه نظریه‌ها در گذر زمان کمرنگ و کهنه شده و به تاریخ می‌پیوندند، ولی نظریه ولایت ‌فقیه [امام] خمینی هر روز پررنگ‌تر و سرزنده‌تر می‌شود و مسلمانان بسیاری را به خود جلب می‌کند».
بد نیست که سرنوشت انقلاب اسلامی را در قرن حاضر از دریچه چشم امام راحل‌مان که هرگز خطا ندیده است نیز، ببینید. می‌فرماید: «نهضت اسلامی ایران در اواخر این قرن، سرنوشت امت اسلام را در قرن آتی دگرگون خواهد نمود». (صحیفه امام، جلد 10، ص 364)
6- و اما، اگرچه همه شواهد و قرائن حکایت از آن دارند که امروزه جمهوری اسلامی ایران در قله ایستاده است ولی دشمن از توطئه و خصومت دست نکشیده است و تقابل ما و نظام سلطه کماکان ادامه دارد. دشمن اما، طی 43 سال گذشته همه اهرم‌هایی را که در اختیار داشته است علیه ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم، به کار گرفته و طرفی نبسته است. جنگ اقتصادی و جنگ نرم، تازه‌ترین حربه‌های حریف و شاید آخرین آنهاست که در این آوردگاه، رسانه‌ها نقش برجسته و تعیین‌کننده‌ای دارند.
7- حالا در این بیان حکیمانه حضرت آقا که در پایان مراسم عزاداری اربعین و خطاب به جوانان فرموده‌اند، دقت کنید: «به مسئله‌ «تبیین» اهمّیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و به‌خصوص جوان‌ها، «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ این توطئه‌ دشمن و این حرکت دشمن است. می‌توانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به ‌اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده‌ از این امکان منتشر کنید و می‌توانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید».
8- ما و حریف دو نقطه ضعف و قوت داریم. نقطه قوت حریف رسانه‌های فراگیر آن است و از این لحاظ با حریف فاصله داریم (که خوشبختانه این فاصله به مرور زمان کم و کمتر شده است). اما نقطه قوت ما، پیام پُرجاذبه، عقلایی و انسانی اسلام و انقلاب است و به قول امام راحل‌مان: «امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدى(ص) است». حریف از این نقطه نظر بسیار ضعیف‌تر از آن است که توان مقابله با گفتمان ما را داشته باشد و دقیقاًً به همین علت است که به جای مبادله افکار و تعامل آراء، به تقلب در پیام روی آورده است. به بیان دیگر با جرأت می‌توان گفت که در آوردگاه جنگ نرم نیز دست حریف خالی است و از این روی با توسل به انواع شگردهای روانی نظیر شبهه‌افکنی، شبیه‌سازی، دروغ‌پردازی، تحریف حقایق، سیاه‌نمایی و مخصوصاًًً بهره‌گیری از ستون پنجم و پادوهای خود در داخل کشور و... تلاش می‌کند تا خالی بودن دست خالی خود را جبران کند.
شاید این برداشت در نگاه اول تعجب‌آور به ‌نظر برسد ولی تمامی شواهد و اسناد از واقعی بودن آن حکایت می‌کند که حمله آمریکا در عرصه جنگ نرم نیز از نوع تدافعی است و ضربه اول را انقلاب اسلامی بر بنیان آمریکا و متحدانش وارد آورده و اردوگاه استکبار جهانی را در هم ریخته است. ما در عرصه جنگ نرم و به تعبیر دقیق‌تر، «جهاد تبیین» نیز دست برتر و بالاتر را داریم فقط باید پاشنه آشیل حریف را بشناسیم و دقیقاًً به همان نقطه شلیک کنیم... و در این‌باره گفتنی‌هایی هست.

حسین شریعتمداری


+ نوشته شـــده در یکشنبه 101/1/14ساعــت 11:38 صبح تــوسط عباس | نظر