سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی برسیدگی ویژه به پرونده 4/8 میلیارد دلار ارز دولتی در
در پی واکنش تند دولت به گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال 97، خبر رسیده به کیهان حاکی از آن است علی‌رغم اظهارات دیروز رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که «چرا این سازمان قبل از تهیه و انتشار این گزارش، مسئولان دولت را در جریان آن قرار نداده است»، شش‌ماه قبل از آماده و نهایی‌شدن گزارش، متن اولیه تحت عنوان «واخواهی» همراه با اسناد و مدارک از سوی دیوان به دولت فرستاده شد تا اگر ملاحظات یا ایراد و اشکالی به آن دارند پاسخ دهند که پاسخی داده نشد. همچنین بیست روز مانده به نهایی‌شدن گزارش هم، مجدداً متن برای رئیس‌جمهور ارسال شد که باز هم پاسخی به دیوان محاسبات ارائه نشد.
+ نوشته شـــده در پنج شنبه 99/1/28ساعــت 6:7 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی روزولت ماسک ندارد اما سردار سرِ شیفت است (یادداشت روز
 
  محمد ایمانی
  کرونا به مثابه یک زلزله و سونامی ‌بزرگ، در حال تغییر زندگی بشر وتحمیل نظمی‌جدید به جامعه جهانی است. کرونا در کمتر از چند ماه، اغلب کشورها را در نوردید و حالا به قاتلی هراس‌انگیز تبدیل شده است. احتمالا کشورها تا ماه‌ها درگیر این ویروس باقی بمانند. این، آزمونی بزرگ برای ملت‌ها، دولت‌ها و تمدن‌هاست. کرونا با همین چیرگی خود، مجال تأمل را در متن شتاب و شلوغی زندگی مدرن فراهم کرده ست.
1- شمار مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و 16 هزار و 568 نفر رسید که از این تعداد، بیش از 53 هزار نفر جان باخته‌اند. فرانسه دیروز با ثبت 1355 فوتی در یک روز، رکورد قربانیان روزانه را شکست. تا کنون در این کشور 59105 مورد ابتلا و 5387 فوتی گزارش شده است. آمریکا هم با شکستن رکورد تعداد ابتلای روزانه، 29874 مبتلای جدید طی یک روز را ثبت کرد. در آمریکا تا کنون 244 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و 6070 نفر جان خود را از دست داده‌اند. برخی مقامات آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند تعداد تلفات در این کشور تا 200 هزار نفر افزایش یابد. بعد از آمریکا، ایتالیا و اسپانیا و آلمان و چین و فرانسه با 115 هزار، 112 هزار، 84 هزار، 81 هزار و 59 هزار نفر، بیشترین آمار مبتلایان را ثبت کرده‌اند. این آمار فزاینده در حالی است که کرونا چند هفته دیر‌تر از ایران، به اروپا و آمریکا رسید و در این مدت برخی دولتمردان و شبکه‌های رسانه‌ای غربی به‌شدت سرگرم منفی‌بافی علیه ایران بودند. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در شنبه 99/1/16ساعــت 11:44 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی استعفای مشکوک مدیران شرکتهای بزرگ پیش از شیوع کرونا/
ترامپ کرونا

استعفای گسترده مدیران ارشد کمپانی‌های بزرگ آمریکایی و بین‌المللی و همچنین خروج آنها از بازار اوراق بهادار پیش از آغاز بحران کرونا در جهان گمانه‌زنی‌ها و ابهامات گسترده‌ای را به وجود آورده است.

سرویس جهان مشرق - یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که افکار عمومی و حتی سیاستمداران جهان را به خود مشغول ساخته و گمانه‌زنی‌های گوناگونی در پی داشته این است که آیا ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیکی است؟ و آیا شیوع کرونا از قبل توسط آمریکا برنامه‌ریزی و طراحی شده بود؟ و سؤالاتی از این دست. این گزارش به بررسی یکی از ابعاد مهمی که در رسانه‌های بین‌المللی به ویژه ایران مغفول مانده می‌پردازد. طی ماه‌های منتهی به شدیدترین سقوط بازارهای بورس تاریخ و شکل‌گیری بزرگ‌ترین بحران نسل حاضر در حوزه سلامت همگانی، شاهد گسترده‌ترین کناره‌گیری و استعفای مدیران ارشد اجرایی کمپانی‌های بزرگ جهان بودیم. همانطور که در ادامه خواهید دید، مدیران ارشد این شرکت‌ها میلیاردها دلار از سهام خود را درست قبل از سقوط بازار بورس در وال‌استریت و دیگر بازارهای جهانی بورس به فروش رساندند. در زندگی، وقت‌شناسی از همه چیز مهم‌تر است و افراد گاهی اوقات در این زمینه خوش‌شانس هستند. اما عجیب است که این تعداد از نخبگان شرکت‌های بزرگ جهان همگی همزمان با این «خوش‌شانسی» بزرگ مواجه شوند. هدف از این گزارش اثبات این ادعا نیست که از انگیزه‌های بسیاری از این افراد اطلاعاتی در دسترس است، بلکه صرفاً به برخی اطلاعات و الگوها اشاره خواهد شد که ارزش بررسی و تأمل در این خصوص را دارند.

استعفای مدیران ارشد آمریکایی

یک نشریه مالی از عبارت «خروج بزرگ مدیران ارشد اجرایی» جهت توصیف پدیده‌ای که شاهدش هستیم، استفاده کرده است. همه چیز از سال گذشته شروع شد، زمانی که مدیران ارشد اجرایی شروع به استعفا از سِمت‌های خود کردند، آنهم در مقیاسی که نمونه‌اش را هیچگاه ندیده بودیم.

برای مثال ان‌بی‌سی‌نیوز نوامبر گذشته میلادی در گزارشی نوشت: مدیران ارشد اجرایی امسال در مقیاس گسترده مشاغل خود را ترک می‌کنند. طبق اطلاعات منتشرشده بیش از 1332 نفر از مدیران ارشد اجرایی از ماه ژانویه تا پایان ماه اکتبر سال 2019 میلادی از سِمت خود استعفا کرده‌اند. با اینکه فرار مدیران ارشد اجرایی در بحبوحه رکود امری غیرمعمول نیست، اما خروج آنها در شرایطی که شرکت‌ها از درآمد خوبی برخوردارند و بازار بورس رشد بی‌سابقه‌ای داشته، جالب توجه است.

ماه گذشته 172 نفر از مدیران ارشد اجرایی مشاغل خود را ترک کردند. این بالاترین رقم ماهانه است و مجموع تعداد آنها از ابتدای سال تاکنون حتی از موج خروج مدیران ارشد اجرایی در جریان بحران مالی سال 2008 و 2009 پیشی گرفته است. تا پایان سال 2019، تعداد 1480 مدیر ارشد اجرایی مناصب خود را ترک کرده‌اند که یک رکورد محسوب می‌شود. اما از دید اکثر مردم، روزهای خوش به نظر همچنان در پایان سال 2019 ادامه داشتند. سود شرکت‌ها رو به افزایش بود و بازار بورس مرتباً مشغول رکوردزنی بود. مهم‌تر اینکه، علائم بسیاری دال بر کند شدن اقتصاد جهانی مشاهده می‌شدند، اما اکثر کارشناسان هیچگونه رکود قریب‌الوقوعی پیش‌بینی نمی‌کردند. پس چرا تعداد بسیاری از مدیران ارشد اجرایی به این نتیجه رسیدند که وقت رفتن است؟

دنیس مویلنبرگ مدیر اجرایی سابق بوئینگدنیس مویلنبرگ مدیر اجرایی سابق بوئینگ

نام‌های زیر تنها تعداد معدودی از نام‌های بزرگ در میان مدیران اجرایی ارشد هستند که در سال 2019 تصمیم به - استعفا گرفتند...

- بوئینگ ــ دنیس مویلنبرگ

- یونایتد ایرلاینز ــ اسکار مونیز

- الفابت ــ لری پیج

- گپ ــ آرت پک

- مک‌دونالدز ــ استیو ایستربروک

- ولز فارگو ــ تیم اسلون

- آندر آرمور ــ کوین پلانک

- پی‌جی اند ئی ــ گیشا ویلیامز

- کرافت هینز ــ برناردو هیس

- اچ‌پی ــ دیون ویسلر

- بد، بت‌اند بیوند ــ استیون تمارز

- وارنر بروز ــ کوین سوجیهارا

- بست بای ــ هوبرت جولی

- نیویورک پست ــ جس آنجلو

- کلگیت ـ پالمولیو ــ یان کوک

- مت‌لایف ــ استیون کانداریان

- ایبِی ــ دوین ونیگ

- نایکی ــ مارک پارکر

البته خروج گسترده مدیران ارشد اجرایی به همین‌جا ختم نشد. در حقیقت، 219 مدیر ارشد اجرایی فقط طی ماه ژانویه 2020 استعفا کردند. آن زمان تازه مشخص شده بود که ویروس کرونا مشغول درنوردیدن چین بود، بطور بالقوه می‌تواند به یک همه‌گیری جهانی تبدیل شود و مطمئناً حالا می‌توان حدس زد که چرا بسیاری از مدیران و سهام‌داران بزرگ کمپانی‌ها در آن مقطع ترجیح دادند از قطار پیاده شوند. برخی از این مدیران ارشد اجرایی طی سال‌ها حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند و اکنون برای آنها راه‌حل ساده‌تر این است که پول خود را بردارند و بروند تا اینکه در منصب خود باقی بمانند و سکان هدایت شرکت را در مواجهه با دشوارترین بحران جهانی که تاکنون تجربه کرده‌ایم، در دست گیرند.

بیل گیتس عضو اسبق هیئت مدیره ‌شرکت مایکروسافتبیل گیتس عضو اسبق هیئت مدیره ‌شرکت مایکروسافت

نام برخی از معرف‌ترین مدیران ارشد اجرایی که در سال 2020 تا به اینجای کار استعفا کرده‌اند در ادامه آمده است...

بیل گیتس از مدیران و سهام‌داران مایکروسافت

باب ایگر، رئیس ارشد اجرایی دیزنی

جینی رامتی، رئیس ارشد اجرایی آی‌بی‌ام

مت لواتیچ رئیس ارشد اجرایی هارلی ـ دیویدسون

جان لگر رئیس ارشد اجرایی تی‌موبایل

جف وینر رئیس ارشد اجرایی لینکدین

آجای بانگا رئیس ارشد اجرایی مسترکارت

کیت بلاک رئیس ارشد اجرایی سیلزفورس

تیدجین تیام رئیس ارشد اجرایی کردیت سوییس

رندی فریر رئیس ارشد اجرایی هولو

ذکر این نکته ضروری است که هیچگونه نگرش و اطلاعات ویژه‌ای در رابطه با انگیزه‌های شخصی هیچکدام از این افراد موجود نیست و وضعیت مربوط به هرکدام متفاوت است. اگرچه برخی از رسانه‌ها و حتی خود این مدیران این اقدام خود را به گونه‌ای توجیه کرده‌اند و بهانه‌های خاص خود را آورده‌اند، اما به نظر این خروج بی‌سابقه مدیران ارشد اجرایی شرکت‌ها آنهم در چنین مقطع مهمی از تاریخ واقعاً عجیب است. در ضمن، مدیران ارشد اجرایی درست قبل از آنکه بازار بطور کامل دچار فروپاشی شود، میلیاردها دلار از سهامی که در شرکت‌های خود داشتند را به فروش رساندند.

برای مثال وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشته است: تحلیل وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که مدیران ارشد اجرایی شرکت‌های آمریکایی مجموعاً حدود 2/9 میلیارد دلار از سهامی که در شرکت‌های خود داشتند را در فاصله بین ابتدای ماه فوریه و پایان هفته گذشته به فروش رسانده‌اند.

طبق این تحلیل، این فروش سهام موجب شد تا مدیران ارشد اجرایی ــ که بسیاری از آنها در بخش مالی فعال بودند ــ از زیان مالی احتمالی مجموعاً به ارزش 9/1 میلیارد دلار جان سالم به در ببرند، زیرا شاخص سهام اس اند پی 500 از زمان اوج خود در روز 19 فوریه تا پایان ساعت کاری روز 20 مارس حدود 30 درصد سقوط کرد. در بازار سهام، تنها در صورتی می‌توانید پول دربیاورید که به‌موقع خارج شوید. بسیاری از نخبگان شرکت‌ها به نظر وقت‌شناسی‌شان حرف ندارد. شاید آنها واقعاً خوش‌شانس بوده‌اند. یا شاید هم از قبل متوجه شده بودند که بیماری کووید-19 موجب تعطیلی اقتصاد دنیا می‌شود. در هر صورت، کسانی که توانستند سهام خود را قبل از آنکه دیر شود به فروش برسانند، اوضاعشان خوب است.

بازار بورس آمریکا کرونا

اما این پایان کار نیست. مشخص شده که چند نفر از اعضای کنگره نیز سهام خود را قبل از سقوط بازار فروخته‌اند. طبق گزارشات، سناتور دیان فینشتاین از ایالت کالیفرنیا و سه نفر از همکاران وی گفته‌اند که میلیون‌ها دلار از سهام خود را قبل از آنکه شیوع ویروسی کرونا موجب سقوط بازار شود، فروخته‌اند. این داده‌ها در وب‌سایت سنای آمریکا که حاوی اطلاعات مالی درباره نمایندگان مجلس سناست، ثبت شده‌اند. البته اکثر مردم عادی آمریکا تا این حد «خوش‌شانس» نبودند و زیان‌هایی که کل کشور متحمل شد سرسام‌آور بوده است.

در پایان می‌توان گفت با توجه به گزاره‌هایی که در بالا مطرح شد احتمال اینکه از قبل به این مدیران ارشد در خصوص اتفاقات و رخدادهای پیش‌رو هشدار و اطلاع داده شده بود، وجود دارد. بر همین اساس ادعاها توسط برخی کشورها نظیر چین مبنی بر اینکه این ویروس یک سلاح بیولوژیکی آمریکایی است و از قبل طراحی و برنامه‌ریزی شده است، قوت بیشتری می‌گیرد. به هر حالا تعداد موارد تائید شده ابتلا به ویروس کرونا به شکل تصاعدی در سرتاسر دنیا همچنان در حال افزایش است و به نظر می‌رسد تا زمان پایان این بحران هنوز راه درازی در پیش است و برای رمزگشایی از این حوادث و اقدامات باید منتظر ماند تا دید چه اتفاقاتی در ادامه رخ خواهد داد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 99/1/10ساعــت 10:27 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی از سانفرانسیسکو تا مسکو! خیانتهای بیولوژیک آمریکا در
از سانفرانسیسکو تا مسکو!
آمریکا ید طولایی در ساخت و تست سلاح‌های بیولوژیکی دارد که تاریخچه آن‌ها نشان می‌دهد این خیانت‌ها به ناحق و بدون رضایت مردم بوده و اول گریبان خودش را گرفته است.
خیانت‌های بیولوژیک آمریکا در حق بشربه گزارش بولتن نیوز، حدود یک سال پیش، تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا از وزارت دفاع این کشور خواستند درباره گزارش‌هایی که می‌گوید ارتش آمریکا از کنه به عنوان سلاح استفاده کرده است، توضیح دهد. به نظر می‌رسد ارتش آمریکا از کنه به عنوان ناقل بیماری از این حشره و در قالب یک سلاح در برابر دشمنانش استفاده کرده و بیماری‌هایی را شیوع داده است.
 
سالانه 300 تا 427 هزار مورد جدید بیماری عفونی لایم بر اثر نیش کنه در آمریکا ثبت می‌شود و کمیته سلامت کنگره می‌خواهد اطمینان یابد ارتباطی میان این واقعیت و آزمایش‌های محرمانه وزارت دفاع وجود ندارد.
 
در همین راستا، کریستوفر اسمیت، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: بازرس کل درباره استفاده وزارت دفاع از کنه‌ها و دیگر حشرات به عنوان سلاح بیولوژیکی در طول سال‌های 1950 تا 1975 تحقیق خواهد کرد. مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است پنتاگون پیش از اقدام به استفاده هر سلاحی علیه دشمنان آمریکا باید نمایندگان را در جریان بگذارد تا در صورت لزوم از نتایج مرگبار آن جلوگیری شود.
 
گفتنی است که بیماری لایم نوعی عفونت چندسیستمی است که به وسیله نیش نوعی کنه منتقل می‌شود و آهو و موش در چرخه این بیماری هستند. مهم‌ترین علائم این بیماری تب، سردرد، خستگی، افسردگی و خارش شدید پوستی است.
 
چندی پیش، انتشار کتابی با عنوان «گزیده شده؛ تاریخ محرمانه بیماری لایم و تسلیحات بیولوژیکی» توجه افکار عمومی آمریکا را به ارتباط احتمالی بیماری لایم و تحقیقات مخفیانه پنتاگون جلب کرد. نویسنده این کتاب فردی به نام ویلی برگردوفر، یک دانشمند سلاح بیولوژیکی است.
خیانت‌های بیولوژیک آمریکا در حق بشر
البته این تئوری نقض‌هایی نیز دارد. به طور مثال برگردوفر تا سال 1982 یعنی تقریبا یک دهه پس از اینکه ادعا شد کنه لایم برای ایجاد بیماری عمومی مورد استفاده قرار گرفته است، آن را ثابت نکرد. از سوی دیگر، دانشمندان دیگر هم این ادعا‌ها را رد کرده‌اند و هیچ مدرکی دال بر صحت این موضوع وجود ندارد. اما چیزی که کاملا مشخص است این است که آمریکا سابقه طولانی در آزمایش سلاح‌های بیولوژیکی روی عموم مردم دارد.
 
باکتری‌های بی‌خطر فاجعه انسانی به بار آوردند
می‌توان گفت که برنامه تسلیحات بیولوژیکی ایالات متحده از جنگ جهانی دوم آغاز شد. اما اولین آزمایش عمومی واقعی تا سال 1949 اتفاق نیفتاد؛ یعنی زمانی که دانشمندان باکتری‌های بی‌ضرری را در سیستم تهویه هوا در پنتاگون قرار دادند تا ببینند سلاح بیولوژیکی چگونه به نظر می‌رسد.
 
یک سال بعد، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا عملیاتی را تحت عنوان «دریا- اسپری» (Operation Sea-Spray) انجام داد. در این عملیات، در ساحل سانفرانسیسکو در کالیفرنیا دو نوع باکتری با نام‌های باسیلوس گلوبیگی و سراشیا مارسسنس پاشیده شد. قرار بود که این باکتری‌ها بی‌خطر باشند، اما باسیلوس گلوبیگی فاجعه انسانی به وجود آورد و بعد‌ها در لیست باکتری‌های بیماری‌زایی قرار گرفت که از مسمومیت غذایی ناشی می‌شود و به افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، آسیب می‌زند. در این عملیات 11 نفر به دلیل عفونت شدید راهی بیمارستان سانفرانسیسکو شدند و یکی از آن‌ها با نام ادوارد نوین سه هفته بعد بر اثر همین باکتری درگذشت.
خیانت‌های بیولوژیک آمریکا در حق بشر
آمریکا مسبب بیماری‌های قارچی کارگران
در سال 1951 نیز آزمایش‌هایی در مرکز تامین نیروی دریایی نورفولک در ویرجینیا -پایگاه عظیمی که نیروی دریایی آمریکا را تجهیز می‌کند- انجام شد. در این آزمایش هاگ‌های یک نوع قارچ پخش شد تا ببینند چطور می‌توانند کارگران را از طریق جعبه‌های بسته‌بندی شده آلوده کنند. بیشتر این کارگران آفریقایی- آمریکایی بودند و دانشمندان می‌خواستند نظریه‌ای را آزمایش و ثابت کنند که بیشتر از قفقاز‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های قارچی هستند.
 
مواد شیمیایی که به قصد مسکو ساخته شد اما گریبان‌گیر خود آمریکا شد
آزمایش بعدی مربوط به سال 1997 می‌شود که در آن شورای ملی تحقیقات فاش کرد آمریکا از مواد شیمیایی نیز برای آزمایش سلاح‌های بیولوژیکی در دهه 50 میلادی استفاده کرده است. در این آزمایش، سولفید کادمیوم روی توسط یک هواپیما در هوای تعدادی از شهر‌های آمریکا از جمله سنت‌لوئیس در میسوری و مینیاپولیس در مینه‌سوتا پخش شد. دلیل انتخاب این شهر‌ها مشابهت آن‌ها به مسکو از نظر نوع زمین، آب و هوا و جمعیت بود.
 
شورای ملی تحقیقات در آن زمان اعلام کرد که هیچ کس در اثر این آزمایش صدمه نمی‌بیند و سطح مواد شیمیایی به کار رفته در این آزمایش در حدی نیست که مضر باشد، اما در سال 2012، یک استاد جامعه‌شناسی با نام لیزا مارتینو- تیلر ادعا کرد که در این دو منطقه میزان سرطان بسیار بالایی ثبت شده که مربوط به مواد رادیواکتیو است.
 
سوء استفاه از حشرات 
ارتش آمریکا به غیر از آزمایش‌های هوای آزاد، سابقه استفاده از حشرات آلوده در تسلیحات خود را نیز دارد. به عنوان مثال، در سال 1954 ارتش آمریکا آزمایش Big Itch را انجام دادند. این آزمایش برای پاسخ به این سوال انجام شد که آیا کک‌ها را می‌توان داخل بمب بارگذاری کرد. این آزمایش‌ها فقط چند سال پس از آن صورت گرفت که شوروی‌ها آمریکا را متهم کردند که قوطی‌های پر از حشرات آلوده به رقصاک یا کره (نام گروهی از بیماری‌ها که موجب حرکتی پرشی و غیرارادی به ویژه در شانه‌ها و مفاصل خاصره‌ای - رانی و صورت و موجب پیچ و تابی شبیه به رقص در بدن می‌شوند) و همچنین طاعون را در طول جنگ کره راهی این کشور کرده‌اند. ارتش آمریکا این اتهام را «یک کارزار ضداطلاعاتی» خواند و کاملا آن را انکار کرد.
خیانت‌های بیولوژیک آمریکا در حق بشر
 
پروژه 112 / لامپ‌های مترو هزاران آمریکایی را بیمار کرد
یکی دیگر از آزمایش‌های تسلیحات بیولوژیک آمریکا در سال 1962 برنامه‌ریزی شد. آزمایشی که بعد‌ها رابرت مک‌نامارا، وزیر دفاع وقت آمریکا آن را پروژه 112 خواند. بعد از این پروژه بود که آزمایش‌های سلاح‌های بیولوژیکی آمریکا به صورت گسترده‌تری انجام شد و تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفت.
 
در همین راستا در سال 1966 آزمایش بحث‌برانگیزی در متروی شهر نیویورک انجام شد و در آن دانشمندان لامپ‌های کم‌نوری را با باکتری‌های باسیلوس گلوبیگی پر کردند و سپس آن‌ها را در ایستگاه‌های مختلف مترو تخلیه کردند. این باکتری‌ها از طریق سیستم مترو مسافت‌های زیادی پخش شدند و هزاران شهروند آمریکایی هوای آلوده آن را تنفس و با لباس‌هایشان باکتری‌ها را به مکان‌های دیگر حمل کردند.
 
در سال 2008، دفتر پاسخگویی دولت آمریکا اذعان کرد که به لطف پروژه 112 و آزمایش‌های دیگر ارتش آمریکا، ده‌ها هزار غیرنظامی در معرض عوامل بیولوژیکی قرار گرفته‌اند.
 
در همین گزارش اشاره شده است که از سال 2003، وزارت دفاع آمریکا در تلاش است تا به افرادی را که در معرض پروژه 112 قرار گرفتند، شناسایی و به آن‌ها در مورد این پروژه اطلاع‌رسانی کنند. اما این ادعا با واکنش شدید ارتش آمریکا مواجه شد و ارتش اعلام کرد که این پروژه موجب هیچ بیماری مضر و جدی نشده است، اما آزمایش‌های گرفته شده از افراد نشان می‌دهد که آن‌ها سال‌هاست که از بیماری‌های عفونی رنج می‌برند و تحت درمان طولانی‌مدت هستند.
 
اینکه آیا تحقیقات کنگره، حقیقت ماجرا را فاش خواهد کرد و نشان خواهد داد که کنه‌های آلوده دست‌ساز آمریکا وجود داشته یا نه، مشخص نیست. در هر صورت این تحقیقات می‌تواند پیش‌درآمدی برای فاش شدن برنامه‌های مخفی‌ای باشد که هنوز هیچ کس در مورد آن‌ها نمی‌داند. همچنین ممکن است اطلاعات بیشتری را درباره آزمایش‌هایی بدهد که بدون اطلاع و رضایت مردم روی آن‌ها انجام شده است. ممکن است ماجرای کنه‌های آلوده چیزی غیر از یک داستان علمی- تخیلی نباشد، اما به جرات می‌توان گفت که اگر این ماجرا ثابت شود، این نخستین باری نیست که آمریکا دست به چنین کار‌های تروریستی‌ای می‌زند و مطمئنا آخرین بار هم نخواهد بود.
منبع: خبرگزاری دانشجو

+ نوشته شـــده در شنبه 99/1/9ساعــت 11:0 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی با آنکه در باور عمومی شهر «ووهان» چین به عنوان نقطه آ
با آنکه در باور عمومی شهر «ووهان» چین به عنوان نقطه آغاز انتشار ویروس کرونای جدید قلمداد می‌شود برخی رفتارهای آمریکا این مسأله را با تردیدهای جدی روبه‌رو می‌کند.  
با آنکه در باور عمومی شهر «ووهان» چین به عنوان نقطه آغاز انتشار ویروس کرونای جدید قلمداد می‌شود برخی رفتارهای آمریکا این مسأله را با تردیدهای جدی روبه‌رو می‌کند.

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، در حالی که عموماً شهر «ووهان» چین به عنوان مبدأ انتشار ویروس کرونای جدید دانسته می‌شود رفتار دولت آمریکا باعث ایجاد شبهاتی در این مورد شده تا جایی که دولت چین رسماً از آمریکا درباره آن توضیح خواسته است.

 

در همین راستا، پایگاه «گلوبال‌ریسرچ» به طرح 10 سوالی پرداخته که لازم است دولتمردان آمریکا برای شفاف شدن موضوع به آن پاسخ دهند. 

 

سوال 1:
از آنجا که «رئیس مرکز کنترل بیماری‌های» آمریکا در نشستی در کنگره اعتراف کرد که تست ابتلای کرونا برای برخی از افراد فوت‌شده به دلیل آنفولانزا مثبت بوده است آیا می‌توان این نتیجه را گرفت که برخی از ین افراد بر اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید جان باخته‌اند؟ از میان 34 میلیون بیمار مبتلا به آنفولانزا که 20 هزار نفر آنها فوت کرده‌اند بر روی چند نفر تشخیص اشتباه گذاشته شده است؟ این تشخیص‌های اشتباه از چه زمانی آغاز شده‌اند؟

سوال 2: 

مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا اعتراف کرده که برای برخی از بیماران مبتلا به آنفولانزا تشخیص اشتباه صورت گرفته است. این همان آمریکایی است که مدرن‌ترین فناوری‌های پزشکی را در اختیار دارد؟ چرا این اتفاق افتاده است؟ از آنجا که سی‌تی‌اسکن ریه افراد مبتلا به عفونت کرونا ابتلای آنها به این بیماری را نشان می‌دهد جداسازی این بیماران از مبتلایان به آنفولانزای H1N1 کار دشواری نبوده است. پس چرا برای شمار زیادی از افراد تشخیص‌گذاری اشتباه صورت گرفته است؟ 

 

این باعث یادآوری گزارش‌هایی می‌شود مبنی بر اینکه مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا خواسته بود همه اطلاع‌رسانی‌ها درباره کرونا با هماهنگی او انجام شود. چرا کاخ سفید دنبال کنترل اطلاع‌سانی در این باره بود؟ آیا کاخ سفید می‌خواست چیزی را پنهان کند؟ 

 

سوال 3:

دلیل خروج آمریکا از «معاهده سلاح‌های سمی و بیولوژیک» در سال 2001 چه بود؟ چرا آمریکا به دنبال آن بود که از فعالیت یک نهاد نظارتی برای اجرای این معاهده جلوگیری کند؟ آیا این نهاد نظارتی قرار بود سد راه آمریکا برای ساخت یک سلاح بیولوژیک شود؟

 

اگر اینطور نبود چرا آمریکا آزمایشگاه‌هایی برای ساخت سلاح‌های بیولوژیک در گرجستان، اوکراین، مولداوی، ارمنستان، آذربایجان، ازبکستن و قزاقستان دارد؟ آیا این آزمایشگاه‌ها برای جنگ بیوشیمیایی هستند؟ 

 

سوال 4:

«مرکز تحقیقات امراض عفونی ارتش آمریکا» واقع در ایالت مریلند جولای سال 2019 تعطیل شد. آیا علت آن حادثه‌ای مربوط به نشت ویروس بود؟ تنها یک ماه بعد، شیوع آنفولانزا در سراسر آمریکاشروع شد. آیا این دو مسئله ارتباطی به هم نداشتند؟

 

سوال 5:

در هفتمین دوره بازی‌های جهانی ارتش‌های دنیا که از 18 تا 27 اکتبر در شهر ووهان برگزار شد چرا تیم آمریکا با 369 عضو برنده هیچ مدال طلایی نشد؟ آیا این کارنامه‌ معقولی برای بزرگترین ارتش دنیا است؟ 

 

آیا در میان اعضای این تیم کسی به آنفولانزا مبتلا بود؟ آیا ممکن است که اعضای این تیم ناقل ویروس کرونای جدید بودند؟ 

 

بهترین کار برای آمریکا الان این است که سرش را از زیر برف بیرون بیاورد و از تمام 369 عضو این تیم تست ابتلا به کرونا بگیرد.

 

سوال 6:

چرا آمریکا اکتبر 2019 مانوری به نام «Event 201» برای آمادگی در برابر همه‌گیری‌های جهانی برگزار کرد؟ چرا معاون سیا در این مانور شرکت داشت؟ آیا به خاطر این بود که آمریکا پیش‌بینی می‌کرد یک ویروس عفونی قرار است همه‌گیری جهانی ایجاد کند؟ یک ماه بعد، مواردی از ابتلا به ذات‌الریه به دلایل نامعلوم در چین مشاهده شد و سه ماه بعد شاهد یک بیماری همه‌گیر بودیم. احتمالاً اینها تصادف نیستند. 

 

سوال 7:

ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا و ایران همه گزارش داده‌اند اولین مورد ابتلا به کووید-19 در کشورهای آنها در معرض چین قرار نداشته‌اند، اما ارتباط‌هایی بین ویروس‌های آنها با آمریکا وجود دارد. 

 

تحقیقات ژنتیکی نشان می‌دهد که نوع کروناویروس چین از گروه C است، اما ویروس‌های گروه A و B - که ویروس‌‌های والد گروه C هسند- هر دو در ایالات متحده یافت می‌شود. چرا؟ یک بیمار ژاپنی در هاوائی به آنفولانزا مبتلا شد اما نتیجه تست او برای ابتلا به کووید-19 بعد از بازگشت به ژاپن مثبت بود. این را چطور می‌توان توضیح داد؟

 

برخی از افراد مبتلا به کووید-19 در آمریکا ارتباطی با چین نداشتند. پس این ویروس از کجا آمده است؟

 

سوال 8:

آمریکا نمی‌تواند انکار کند که همه‌گیری آنفولانزا سال 1918 از داخل این کشور آغاز شد اما یک قرن است که اسپانیا را بابت آن مقصر می‌کند. ظاهراً تاریخ دارد خودش را تکرار می‌کند. آیا آمریکا دوباره به همان ترفند قدیمی روی آورده و در تلاش است اسم ویروس کرونای جدید را به «ویروس چینی» تغییر دهد؟

 

سوال 9:

همه‌گیری آنفولانزا در سال 1918 باعث مرگ بین 17 تا 50 میلیون نفر در سراسر دنیا شد. این بیماری طبق شواهد از آمریکا آغاز شد اما آمریکا از دنیا هرگز عذرخواهی نکرده است. 

 

تا اینجای کار منشأ ویروس کرونای جدید مشخص نیست اما ایالات متحده از چین خواسته که عذرخواهی کند. چرا آمریکا عذرخواهی نمی‌کند؟

 

سوال 10:

در فیلم‌ها آمریکا نقش ناجی دنیا را باز می‌کند. تصویر «کاپیتان آمریکا» یکی از نمادهای آن است. با وجود این، در عالم واقعیت و الان که دنیا با فاجعه کووید-19 دست و پنجه نرم می‌کند «کاپیتان آمریکا» کجا است؟


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 99/1/6ساعــت 10:32 صبح تــوسط عباس | نظر