سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش رژیم صهیونیستی، CIA و MI6 در ترور شهدای هسته ای


نقش رژیم صهیونیستی، CIA و MI6 در ترور شهدای هسته ای

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین "حیدر مصلحی" وزیر اطلاعات روز یکشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی با تبریک موفقیت سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشور افزود: دلایل فنی و متعددی سبب عدم تشریح چگونگی و مکان دستگیری تروریست ها طی چند روز گذشته شد.

وی اضافه کرد: همیشه متهمی که بازداشت می‌شود، هدف دستگیری نیست و در بسیاری موارد از طریق او می‌خواهیم سایر مرتبطان وی را پیدا کنیم؛ از طرف دیگر در بسیاری از موارد براساس نیاز تا مدتی، ارتباط قبلی متهمان با همدستانشان، یا با شبکه مورد نظر یا با سرویس اطلاعاتی حریف را ادامه می دهیم و

به اصطلاح اطلاعاتی، فرد را سفید نگه می‌داریم و از این طریق به جمع‌آوری اطلاعات از حریف ادامه می‌دهیم یا اطلاعات فریب به خورد حریف می‌دهیم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: وقتی طرف مقابل نداند که بازداشت‌ شدگان از چه زمانی در اختیار ما بوده‌اند، عملا به این معناست که نخواهد دانست از چه زمانی تماس‌هایی که ظاهرا با عوامل خود می‌گرفته، ما دریافت‌کنندگان پیام‌هایش بوده‌ایم؛ ضمن آنکه نمی‌داند از چه زمانی اطلاعاتی که به عنوان حاصل جمع‌آوری‌های متهمان دریافت می‌کرده، عملا اطلاعات فریبی دریافتی از ما بوده است.

مصلحی همچنین در مورد مناطقی که عوامل تروریستی در آنجا بازداشت شده‌اند، اظهار داشت: مکان و مناطق بازداشت متهمان پس از رفع محذوریت‌ها اعلام خواهد شد.

وی درباره اتهامات عوامل بازداشتی نیز گفت: به دلیل آن که در حال حاضر پرونده در دست تحقیق است، باید مدتی صبر کرد تا سایر اتهامات کاملا محرز و مستند شود اما در مجموع، اتهامات آنها بیش از آن است که در اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات آمده بود.

وی در این باره افزود: به طور نمونه در ترور شهید دکتر علی‌محمدی پیش از این، فقط عامل اصلی بمب‌گذاری بازداشت شده بود و در آن زمان تیم همکاران او اعم از عناصر شناسایی و پشتیبانی را دستگیر نکردیم که با پیگیری‌های بعدی و با تکمیل جمع‌آوری‌ها ، سرانجام تعدادی از همکاران معدوم "جمالی فشی" را در شبکه‌های اخیر بازداشت کردیم.

وزیر اطلاعات درباره ارتباط عوامل یک شبکه تروریستی مرتبط با رژیم جعلی اسرائیل که فروردین‌ماه امسال همراه با بمب‌های سنگین و سلاح‌های مختلف و سایر تجهیزات نظامی بازداشت شدند و درصدد انجام اقدامات خرابکارانه در کشور بودند با عوامل بازداشت‌های اخیر نیز گفت: به طور قطع این دو شبکه با یکدیگر در کشور، تماس مستقیم داشتند.

مصلحی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری‌های اطلاعاتی در این خصوص به خارج از کشور نیز کشیده شده است، تصریح کرد: دلیل کشیده شدن جمع‌آوری‌های اطلاعاتی به خارج آن است که رژیم صهیونیستی در اقدامات تروریستی گذشته مطلقا تنها نبوده‌ است.

به گفته وی، رژیم صهیونیستی فقط نقش یک نقاب را ایفا کرده و آنها از اطلاعات، امکانات، آموزش و ارتباط دو سرویس CIA و MI6 در چند عملیات گذشته بهره برده‌اند.

مصلحی با بیان اینکه همان واقعیتی که در صحنه‌های سیاسی عملیاتی چند دهه گذشته می‌بینید، عین همان را در چند عملیات تروریستی اخیر مشاهده می‌کنید، خاطرنشان کرد که این به معنای آن است که «جنگ نیابتی» توسط یک موجودیت جعلی موسوم به اسرائیل و «نقش حمایتی» آن با حمایت تمام عیار توسط دولت‌های آمریکا و انگلیس صورت می گیرد.

وی افزود: عین این واقعیت را در جنگ‌های پنهان، نبردهای اطلاعاتی و عملیات تروریستی رژیم اشغالگر قدس مشاهده می‌کنید؛ واضح‌ترین مصداق آن را در چند عملیات انجام شده در کشور می‌بینید.

وزیراطلاعات افزود: این واقعیت را به خصوص اینکه وزارت اطلاعات مجرای نفوذی به دستگاه‌های اطلاعاتی-امنیتی رژیم اشغالگر قدس دست یافته، به عینه مشاهده می‌کنیم و در موقع لازم در این خصوص افشاگری خواهیم کرد.

مصلحی برخورداری رژیم صهیونیستی از حمایت‌های بسیار زیاد برخی کشورها را یادآور شد و گفت: آن رژیم حداکثر استفاده ممکن را از خاک و تسهیلات چندین کشور در این قبیل عملیات می‌کند.

وی اضافه کرد: در کشفیات مربوط به دو شبکه اخیر ملاحظه شد که رژیم اشغالگر قدس از خاک یک کشور همسایه مجاور خاک کشورمان، حداکثر بهره‌برداری را کرده است به طوری که حتی در آن کشور، پایگاه آموزش تروریستی و پادگان نظامی در اختیار دارند؛

ضمن آنکه ستاد عملیاتی مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس در همانجا مستقر است ‌و علیه کشور ما سناریوهایی را طراحی و اجرا می‌کند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: البته یقین داریم که این وضعیت با اطلاع و با اجازه دولت کشور همسایه نیست؛ همچنین در اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد دو شبکه اخیر مشاهده شد که تروریست‌ها به راحتی و به فراوانی از خاک یک کشور همسایه برای رفت و آمد آزادانه به سرزمین‌های اشغالی و برای نقل و انتقال اسلحه و مواد انفجاری استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این واقعیت بسیار تلخی است که دولت‌های مورد نظر (همسایه) باید در نظر داشته باشند و راهکاری برای حل این مشکل پیدا کنند زیرا این وضعیت برای هیچ همسایه‌ای قابل تحمل نیست.

وی یادآورشد: البته پیش از این نیز بهره‌برداری مثلث خبیث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از خاک برخی از همسایگان کشف شده بود که قصد داریم از این پس هشدار لازم را به نحو مقتضی به آنها بدهیم.

وزارت اطلاعات 25 خرداد ماه جاری با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: عوامل اصلی ترور شهیدان "مجید شهریاری"، "مصطفی احمدی روشن" و " رضا قشقایی" شناسایی شده و طی سلسله عملیات برق آسا و مقتدرانه در مناطق مختلف دستگیر شده و به بازداشتگاه ها منتقل شدند

ایمیل مستقیم: info@598.irشماره پیامک: 3000150598

 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/3/28ساعــت 7:26 عصر تــوسط عباس | نظر