سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاکسازی تروریست ها در حلب ادامه دارد

بسمه تعالی

پاکسازی تروریست ها در حلب ادامه دارد 

شکایت دمشق به شورای امنیت عربستان، قطر و ترکیه در سوریه آدم می کشند

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد ازعربستان سعودی، قطر و ترکیه به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و قتل عام غیرنظامیان بی گناه در سوریه شکایت کرد.
به گزارش خبرگزاری ها، وزارت خارجه سوریه در نامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان اعلام کرد، عربستان سعودی، قطر و ترکیه با ارسال سلاح و پول برای تروریست های مسلح در سوریه جنایاتی زشت و شنیع علیه غیرنظامیان مرتکب شده و در این کشور حمام خون به راه انداخته اند.
وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد، ترکیه به عبور امن تعداد زیادی از مزدوران تبدیل شده، مزدورانی که مردم را سپر انسانی خود قرار می دهند و آنهایی را که از درخواست هایشان تبعیت نمی کنند می کشند.
در این نامه تصریح شده است، باعث تأسف است که برخی کشورهای غربی یا عربی وانمودمی کنند که نگران مردم سوریه هستند اما به جای اینکه از گروه های مسلح بخواهند حملاتشان را متوقف کنند با فراهم آوردن حمایت های مالی و تسلیحاتی به آنان در انجام جنایاتشان کمک می کنند. وزارت خارجه سوریه اعلام کرد دمشق به طرح شش ماده ای کوفی عنان پایبند است و معتقد است هیچ راه حلی برای بحران سوریه وجود نخواهد داشت مگر با مشارکت نمایندگان مردم سوریه در گفت وگویی ملی که عزت مردم سوریه را حفظ کند.
در همین رابطه خبرگزاری ها اعلام کردند که مخالفان مسلح سوری برای اینکه ارتش سوریه را مجبور به استفاده نکردن از سلاح کنند از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی خود استفاده می کنند و برای نجات جان خود قتل عام به راه انداخته اند.
طبق گزارش خبرگزاری شین هوا، این اقدام غیرقابل قبول تروریست ها یک نوع جنایت جنگی و اقدامی ضد انسانی است که برخلاف مفاد صریح اساسنامه سازمان ملل متحد صورت می گیرد.
بنا به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند بخش اعظم شهر حلب و مناطقی از شهر حمص را از وجود تروریست های مسلح پاکسازی کنند.
شمار زیادی از تروریست ها در استان های حمص، حسکه، درعا و حلب کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات از آنان به دست آمد.
تروریست ها به هنگام عقب نشینی افرادی را که ربوده اند ابتدا شکنجه می کنند و سپس آنان را به قتل می رسانند و از تونل هایی که به عنوان راه های فرار به خارج از شهر درنظر گرفته بودند فرار می کنند.
نیروهای ارتش در بسیاری از شهرها با همکاری مردم به تعقیب اعضای گروهک های تروریستی می پردازند. در بین تروریست های کشته شده شماری از جنگجویان افغانی لیبیایی و دیگر ملیت های عربی به چشم می خورد.
پایگاه خبری الوطن سوریه نیز در این باره نوشت، ارتش سوریه در حلب صرفاً با 10 هزار فرد مسلح روبه رو نیست بلکه با ارتش جهانی روبه رو است.
به گزارش این پایگاه خبری، در خیابان های حلب اجسادی به چشم می خورند که ملیت های غیرسوری دارند و صف های طولانی افراد مسلحی دیده می شوند که از اطراف حلب برای کمک به تروریست ها وارد این شهر می شوند.
پایگاه خبری الوطن افزود، تانک های ارتش سوریه از سوی مخالفان با خمپاره های ساخت آمریکا هدف قرار می گیرند وتسلیحاتی که از سوی تروریست ها به کار گرفته می شود ساخت آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی است.
روزنامه سوری الحقیقه نیز نوشت، به زودی لشکر 47 نیروهای ویژه سوری برای پاکسازی بقیه مناطق حلب وارد این شهر می شود.
به نوشته الحقیقه اهمیت جنگ حلب در سطح راهبردی به حدی است که دولت سوریه لشکر 47 را از منطقه ادلب و جبل الزاویه به سوی حلب حرکت داده است.
هرچند که ادلب و ریف هم اهمیتی کمتر از حلب ندارد اما جنگ حلب اولویتی مطلق دارد زیرا آمریکایی ها و متحدانشان وارد جنگی برای شکستن کمر سوریه در حلب شده اند.
از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد ترکیه نیروی پیاده، تانک و سامانه موشکی به مرزهای سوریه اعزام کرده است. ترکیه ظاهراً مدعی شده که برای مقابله با نیروهای کرد پ ک.ک این نیروها را اعزام کرده است لیکن تحلیلگران منطقه معتقدند دولت ترکیه برای دخالت نظامی در سوریه این تجهیزات را در مرز با سوریه مستقر کرده است.
در همین رابطه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه گفت وگوی تلفنی انجام داد و او را در جریان تحولات سوریه به ویژه هماهنگی مواضع دو کشور برای انتقال سریع قدرت در سوریه قرار داد.
روزنامه آیدین لیک چاپ ترکیه به نقل از منابع آگاه نوشت، کنسول آمریکا در ترکیه هدایت مخالفان دولت سوریه را بر عهده دارد. این روزنامه افزود، مرکز محرمانه ای در پایگاه نظامی اینجرلیک آمریکا هدایت مخالفان دولت سوریه را بر عهده دارد.
این درحالی است که مخالفان سوری از روی استیصال اعلام کردند هرگونه کمک از اسرائیل را می پذیرند. ناظران سیاسی منطقه درخواست کمک از اسرائیل نشان می دهد که مخالفان بشار اسد به دستور صهیونیست ها در سوریه آدم می کشند. 
از دیگر اخبار سوریه تعطیلی کامل سفارت سوریه در استرالیا است.
روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در این باره نوشت، دولت سوریه پس از اخراج دیپلمات های این کشور از استرالیا، سفارت خود در شهرکانبرا پایتخت این کشور را کاملاً تعطیل کرده است. بسته شدن سفارت سوریه در استرالیا دو ماه پس از آن صورت می گیرد که وزیر خارجه این کشور دو دیپلمات سوری را از استرالیا اخراج کرد.
همچنین روزنامه فیگارو چاپ فرانسه در شماره روز گذشته خود نوشت، مخالفان سوری در مقابل ارتش سوریه از نظر روحی و روانی به شدت کم آورده اند چرا که ارتش با قدرت و صلابت با آنها برخورد کرده و دارای توان آتش بالا و استثنایی هستند و با توانایی که دارند زمام امور را به دست خواهند گرفت.
این روزنامه افزود، تروریست ها از توانایی ارتش و روحیه بالای آنان شگفت زده شده اند زیرا تصور می کردند که در برابر ارتش شکست خورده قرار می گیرند ولی شدت آتشباری آنها به حدی است که تروریست ها را غافلگیر کرده است.
سایر رویدادها
¤ یک منبع نظامی سوریه: در عملیات ارتش سوریه در حلب تاکنون 400 تروریست کشته و 150 نفر دیگر دستگیر شدند.
¤ واحدهایی از ارتش سوریه موفق شدند تک تیراندازهایی که از اتباع لیبی بودند و از پشت بام ها به نیروهای ارتش تیراندازی می کردند را دستگیر کنند.
¤ 9 دستگاه خودرو مجهز به مسلسل نیمه سنگین افراد مسلح در اطراف شهر حلب به دست نیروهای دولتی منهدم شد.
¤ 130 نفر از فریب خوردگانی که در حوادث اخیر سوریه دست داشتند ولی دستشان به خون مردم آغشته نیست از سوی دولت دمشق آزاد شدند.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/5/11ساعــت 12:13 عصر تــوسط عباس | نظر