سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وقتی جبهه متحد اشتباه استرات‍ژ‍یک قالیباف در سال84 را تکرار میکن

بسمه تعالی
تبلیغات میلیاردی هرگز جواب نمی دهد؛ پایداری همیشه جواب می دهد؛

امیرحسین ثابتی: "تبلیغات میلیاردی هرگز جواب نمی دهد؛ پایداری همیشه جواب می دهد" این پیامکی است که این روزها بیش از همیشه در میان حامیان گفتمانی انقلاب اسلامی در چرخش است و کوتاه ترین ترین و در عین حال گویا ترین توصیف از فضای انتخاباتی کشور است.

به گزارش رجانیوز، حجم تبلیغات شگفت آور و کم نظیر جبهه متحد اصولگریان در آستانه دور دوم انتخابات مجلس نهم در پایتخت به حدی است که در میان انتخابات های سال‌های اخیر شاید تنها حجم تبلیغات محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 را بتوان با آن قیاس کرد.

جدای از بنرهای تبلیغاتی بزرگ نصب شده بر سر بسیاری از معابر پر رفت و آمد وچهارراه های اصلی تهران، نصب پوسترها و تراکت های فراوانی نیز که در اکثر خیابان های اصلی و فرعی تهران با تصویری از لیست این جبهه بر دیوارهای شهر باعث شده تا این سوال به ذهن توده های مردم برسد که آیا در دور دوم انتخابات به جز لیست 25 نفره جبهه متحد اصولگرایان،‌ فرد یا افراد دیگری نیز برای صندلی های سبز بهارستان رقابت می کنند؟
 
این در حالی است که نصب پوسترها و بنرهای تبلیغاتی بر اماکن عمومی؛ دیوار منازل و ... نیز بدون ممانعت جدی مراجع قانونی از جمله شهرداری تهران، همراه بوده است. 
 
 
اما شاید آنچه که بیش از همه در این میان جالب توجه باشد، اظهارات اخیر آقای زاکانی رییس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان در روز سه شنبه 12 اردیبهشت با روزنامه جوان باشد.
 
وی در پاسخ به پرسشی در این زمینه می گوید: 
 
"تبلیغات هزینه دارد. ما در جبهه متحد تکلیف مان روشن است.  احزاب و گروه هایی که در جبهه متحد حضور دارند هزینه ها را تقبل و آن را تامین می کنند گرچه برخی ها این روزها جفا می کنند و حرفهای نادرستی را عنوان می کنند." 
 
زاکانی در ادامه نیز  مدعی تبلیغات کم و مشکلات مالی جبهه متحد شده  و می گوید:
 
"در دور اول که تبلیغات کم بود (!) و در دور دوم نیز ما در ستاد جبهه به خاطر مشکلات مالی "فقط" کف دستی ، بروشور و تبلیغات روی کارتن برای دعوت به جبهه را داشتیم و الباقی تبلیغات طراحی شده به صورت سی دی در اختیار هر کسی که می خواست کمک به جبهه کند، قرار می گرفت و در محلات و مناطق توسط متن دوستداران جبهه انجام شده است. حالا ممکن است جایی کسی بیشتر کار کرده باشد که اگر به ما بگویند  تذکر می دهیم"
 
نتیجه عکس تبلیغات میلیاردی
 
شاید بتوان مهمترین جلوه از نتیجه عکس تبلیغات میلیاردی را در انتخابات سال 84 ریاست جمهوری یافت. در آن برهه تاریخی، تبلیغات کم نظیر و پرحجم قالیباف منجر شد تا نهایتا آن هزینه های نجومی اعتراضات شدیدی را بدنبال داشته باشد به نحوی که این فشارها موجب شد تا قالیباف اعلام کند پس از انتخابات رقم هزینه شده برای تبلیغات را اعلام خواهد کرد. این در حالی بود که این تبلیغات تاثیری مثبتی هم نداشت به نحوی که بر عکس انتظار طراحان تبلیغات پر هزینه، او از میان 7 کاندیدا عنوانی بهتر از چهارم کسب نکرد.
 
 
به نظر می رسد باز هم این جریان در نوع  و مدل تبلیغات خود دچار اشتباه بزرگ سال 84 شده است به گونه ای که این روزها به راحتی می توان با قرار گرفتن در متن مردم پایتخت، متوجه اثرات سوء و ضد تبلیغی تبلیغات پرحجم جبهه متحد اصولگرایان شد.
 
در همین حال مصاحبه‎های پرحجم اعضای این فهرست قبل از انتخابات مبنی بر تخصیص بودجه های میلیاردی از سوی جریان نفوذی در دولت برای انتخابات نیز حائز اهمیت است. در برخی از این اظهار نظرها رقم‌هایی تا 900 میلیارد تومان ذکر شده بود. اما نگاهی به روند انتخابات در مرحله اول و خصوصا مرحله دوم مشخص کرد که اتفاقا بیشترین تبلیغات از آن اعضای همین جبهه بوده است. حال مشخص نیست بهره ای از بودجه میلیاردی جریان انحرافی برای تبلیغات به این جبهه رسیده است و یا اینکه ادعای تخصیص بودجه های میلیاردی برای انتخابات از ابتدا بلوفی سیاسی از سوی دوستان با هدف تراشیدن بهانه ای برای وحدت بوده است.
 
 
گفتنی است پیش از این رهبر معظم انقلاب در 8 خرداد ماه 90 با هشدار به نامزدهای انتخاباتی از آنان خواسته بودند از کانون های قدرت و ثروت فاصله بگیرند چرا که خداوند از چنین مسئله‎ای نخواهد گذشت:
 
"یک مسئله‌ى دیگر هم نزدیک شدن به صاحبان قدرت و ثروت است؛ این را ما با شما بى‌رودربایستى عرض کنیم. بالاخره ما برادرانِ هم هستیم؛ همدیگر را بایستى تواصى به حق و تواصى به خیر کنیم. این خیلى خطر بزرگى است که کسى به خاطر تأمین نمایندگى در یک دوره، نزدیک بشود به صاحبان ثروت یا به صاحبان قدرت؛ این خیلى چیز بدى است؛ این از آن چیزهائى است که خداى متعال از آنها نمیگذرد و انتقام خواهد گرفت. این چیزها روى شخص، روى عاقبت - عاقبت به خیرى که اینقدر برایش اهمیت قائلیم - و روى جامعه اثر منفى میگذارد."


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/2/14ساعــت 10:59 صبح تــوسط عباس | نظر