سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پنتاگون از کوچکترین ربات جاسوس خود رونمایی کرد

نسخه چاپیارسال به دوستان
پنتاگون از کوچک‌ترین ربات جاسوس خود رونمایی کرد + فیلم

خبرگزاری فارس: محققان پروژه‌های پیشرفته دفاعی در پنتاگون موفق به ساخت یک ربات حلزونی نرم،‌ کوچک و کم هزینه شدند که قابلیت تغییر رنگ دارد و می‌تواند به عنوان یک عامل جاسوسی و به صورت مخفیانه در هر جایی نفوذ کند.

خبرگزاری فارس: پنتاگون از کوچک‌ترین ربات جاسوس خود رونمایی کرد + فیلم

بسمه تعالی

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی «راشاتودی»، محققان آزمایشگاه پژوهشی «دارپا» در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که همواره در حال بررسی شگفتی های علمی جدید و مهیج جهت اعمال نفوذ در هر جای زمین هستند، در جدیدترین تلاش خود با چنین رویکردی، موفق به ساخت حلزون رباتیک کوچکی شدند که پوسته ای نرم دارد و دارای قابلیت تغییر رنگ است.

این شبکه تلویزیونی اعلام کرده است که محققان آزمایشگاه پژوهشی وزارت دفاع آمریکا اخیرا نتایج یکی از جدیدترین پروژه های خود را افشا کرده اند که قطعا هر کسی را در وضعیت شدیدی از «پارانویا» قرار می دهد.

ویدئوی منتشر شده دارپا نشان می دهد که محققان آمریکایی در حال کنترل یک ربات سیلیکونی کوچک و کم هزینه ای هستند که متکی به هواست و دارای قابلیت انعطاف پذیری برای حرکت در سطح زمین است و از محیط اطراف خود برای تغییر رنگ و دمایش در طول مسیر استفاده می کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده روی «یوتیوب» آزمایشگاه دارپا، این ربات نرم سیلیکونی قابلیت خزیدن با سرعتی معادل 40 متر در ساعت را دارد اما قابلیت تغییر رنگ آن در کمتر از نیم دقیقه عملی است که این قابلیت آن را به یک عامل جاسوسی کارآمد تبدیل کرده است که می تواند به صورت مخفیانه حرکت کند.

در ادامه اطلاعات توصیفی مربوط به این ربات در کانال یوتیوب دارپا آمده است: تحقیقات آتی در راستای هموار کردن حرکات این ربات هدایت خواهند شد؛ با این وجود سرعت حرکت این ربات در مقایسه با قابلیت انعطاف پذیری آن اهمیت کمتری دارد؛ ربات های نرم موثر و کارآمد هستند زیرا انعطاف پذیرند و می تواند در فضاهای بسیار محدود مانور داشته باشند.

در این خبر ضمن اشاره به اینکه آزمایشگاه دارپا در پنتاگون در حال تولید مجموعه ای از ربات هایی است که از نبوغ و کارآیی طبیعت در ساخت آنها الهام گرفته شده است، آمده است: محققان آژانس پروژه های پیشرفته تحقیقات دفاعی در آزمایشگاه علمی و مدرن پنتاگون پیشتر موفق شده اند هواپیماهای بدون سرنشین کوچک تولید کنند و امیدوارند که بتوانند تا سال 2016 میلادی، هواپیماهایی بسازند که سرعتشان 20 برابر سرعت صوت باشد.



+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/6/1ساعــت 9:51 صبح تــوسط عباس | نظر