سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
استقرار نیروهای تازه نفس ارتش لبنان برای مهار ناآرامی های طرابلس

بسمه تعالی

ستقرار نیروهای تازه نفس ارتش لبنان برای مهار ناآرامی های طرابلس 

در ادامه درگیری ها در طرابلس و کشته و زخمی شدن صدها نفر در این شهر دولت لبنان جلسه اضطراری تشکیل و نسبت به بروز فتنه در کشور هشدار داد. 
به گزارش خبرگزاری ها، جلسه اضطراری دولت در منزل نجیب میقاتی نخست و زیر لبنان با حضور برخی از نمایندگان و وزرا تشکیل شد و شرکت کنندگان در این جلسه بر ایجاد راه حل ریشه ای برای درگیری های طرابلس تاکید کردند.

 هیئت دولت از ارتش خواست نیروهای بیشتری در شهر طرابلس مستقر سازد و تمام وسایل و امکانات خود را برای دستگیر کردن مخلان امنیت و آشوبگران در این شهر بکار گیرد. در این جلسه همچنین از کمیته عالی کمک رسانی دولت خواسته شد تا به اهالی شهدا، مجروحان و خسارت دیدگان، کمک های لازم را ارایه دهد. 
نجیب میقاتی طی سخنانی در این جلسه گفت: به ارتش لبنان برای ایجاد هماهنگی با تمام فعالان و شخصیت های باب التبانه و جبل محسن با هدف حل مشکلات آنها صلاحیت کامل داده شده و دولت تمام تلاش خود را برای حفظ استقرار و امنیت طرابلس بکار خواهد بست. 
گفتنی است درگیری ها در لبنان پس از آرامش چند ساعته بار دیگر در شهر طرابلس از سر گرفته شد و گروه های اهل سنت با علوی های این شهر در منطقه جبل محسن و باب التبانه درگیر شدند که در پی آن خالدالبرادعی یکی از روحانیون اهل سنت کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. 
درگیری ها میان این دو گروه که طرفداران و مخالفان نظام سوریه محسوب می شوند، به کشته شدن دو تن و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شد که براساس آمار تلفات درگیری های شمال لبنان طی یک هفته گذشته به دست کم 20 تن کشته و بیش از 200 زخمی رسیده است. 
شبکه الجزیره نیز گزارش داد که ارتش برای آرام کردن اوضاع نیروها و تانک های خود را در خیابان ها مستقر ساخته و درگیری ها در بیشتر مناطق پایان یافته اما هنوز ناآرامی در برخی محله ها وجود دارد. 
به گفته منابع محلی لبنان، بیشتر افراد با شلیک تک تیراندازها در جبل محسن و باب التبانه کشته و زخمی شدند و کارکنان بخش پزشکی و اورژانس طرابلس نیز از فاجعه بار بودن اوضاع خبر می دهند. 
از سوی دیگر، مصطفی غلوش از اعضای جریان المستقبل وابسته به سعد الدین حریری اعتراف کرد که کشورهای قطر و عربستان در تحریک اوضاع در شمال لبنان نقش دارند.

 


+ نوشته شـــده در شنبه 91/6/4ساعــت 7:52 صبح تــوسط عباس | نظر