سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کیهان نقش یکی از کلان سرمایه داران رادر افزایش بی رویه قیمت مرغ

بسمه تعالی

کیهان نقش برجسته یکی از کلان سرمایه داران در افزایش بی رویه قیمت مرغ 

به دنبال گرانی قیمت مرغ در ماه های اخیر و تمهیدات دولت برای مهار افزایش نرخ این ماده غذایی، ابعاد تازه ای از علت و عوامل گرانی آن افشا شد.
مسئولان اتحادیه سراسری مرغداران طی نشستی با خبرنگاران درباره اتهام سوءاستفاده 38میلیارد تومانی توضیح دادند و نامه مرکز پشتیبانی امور دام دایر بر تایید لیست مرغداران و مبلغ واریزی را نیز افشا کردند.
در پی انتشار خبری در یکی از روزنامه ها مبنی بر فروش 50 هزار تن کنجاله سویای دولتی به قیمت آزاد و 38میلیارد تومان سود از این راه توسط اتحادیه سراسری مرغداران، اعضای هیئت مدیره و بازرس اتحادیه سراسری مرغداران در این نشست خبری توضیحاتی ارایه دادند.
عظیم حجت بازرس اتحادیه مرغداران گوشتی در پاسخ به این سؤال که در توزیع نهاده 200 هزار تنی که مرکز پشتیبانی امور دام اعلام کرده توزیع آن از روز گذشته آغاز شده است این اتحادیه را دخالت نداده اند و مفهوم آن این است که اتهام شما را به سوءاستفاده 38میلیارد تومانی تایید می کنند، چه موضعی دارید؟ گفت: براساس اعلام مرکز پشتیبانی امور دام تمام اطلاعات دامداران سراسر کشور شامل اسم، کدملی، آدرس، شماره موبایل را به «شرکت آوا تجارت صبا» دادیم و این شرکت خودش به آدرس های یاد شده ارسال کرده است.
وی اضافه کرد: مکاتبه به صورت سلسله مراتب از اتحادیه مرکزی تا استان و شهرستان انجام گرفت، سهمیه هر مرغدار براساس توانمندی تولید مشخص و به همراه فیش پرداختی به مبلغ 290میلیارد و 85میلیون ریال به شرکت پشتیبانی امور دام ارسال شد.
حجت گفت: شرکت پشتیبانی امور دام هم ضمن تایید این لیست و فیش پرداختی طی نامه شماره
45/4035 مورخ 27/1/91 به مدیرعامل شرکت «آوا تجارت صبا» دستور تسریع در تحویل کنجاله سویا طبق آدرس های اعلامی کرده است.
حجت تصریح کرد: این اتحادیه هیچ نقشی در توزیع نداشته و تنها اطلاعات دامداران را به این شرکت اعلام کرده است و آنها خودشان نهاده را توزیع کرده اند.
وی افزود: این روند نشان می دهد که خللی در نحوه تحویل کنجاله به مرغداران نبوده است.
حجت گفت: بعد از اینکه کنجاله به تمام مرغداران تحویل داده شد تائیدیه از آنها دریافت و با فاکتور دوباره به مرکز پشتیبانی امور دام تحویل شد.
وی همچنین گفت: اتحادیه سراسری دامداران زیر نظر سازمان تعاون مرکزی روستایی فعالیت می کند دارای 33 اتحادیه استانی، 280 تعاونی مرتبط با توزیع نهاده بین مرغداران است، همه ساله مدارک آنها توسط نماینده سازمان تعاون روستایی استان و کشور بررسی و توسط اتحادیه مرکزی هم کنترل می شود.
ساسان سروری نایب رئیس اتحادیه سراسری مرغداران هم گفت: نیاز مرغداران گوشتی کشور ماهانه 100 هزار تن سویا و 200 هزار تن ذرت است که به رغم تفاهم نامه تحویل مرکز پشتیبانی امور دام برای تحویل، بعد از گذشت دو ماه تنها 50 هزار تن سویا تحویل دادند.
وی افزود: مرغ موجود زنده است و نمی توان خوراک آن را به تعویق انداخت همانطوری که ما نمی توانیم یک روز بدون غذا باشیم بنابراین تعلل در تحویل اندک سهمیه منظور شده خسارت های زیادی را به مرغداران تحمیل کرد دوره پرورش را طولانی و مرغ ها را مستعد ابتلا به بیماری کرد طوری که یکی از مرغداریها طی 9 روز 45درصد تلفات داشتند.
حسین مقدم نیا مدیرعامل اتحادیه سراسر مرغداران گوشتی در پاسخ به اینکه مرکز پشتیبانی اعلام کرده تنظیم تولید مرغ کافی نیست، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 144هزار تن تولید مرغ داشتیم که مصرف ماهانه بیش از 130هزار تن نیست، برای ماه رمضان هم پیش بینی تولید 160هزارتن را داریم که به رغم افزایش مصرف 30هزار تنی در ماه رمضان باز هم مشکلی از نظر تامین وجود ندارد.وی تصریح کرد: کسانی که مرتب کم بودن تولید را بوق و کرنا می کنند به دنبال منافع خودشان هستند و الا به هیچ عنوان نیاز به واردات نیست.مقدم نیا گفت: در حالی که 45 میلیارد و 650 میلیون تومان پول برای 55 هزار تن سویا نزدیک دو ماه است به شرکت آوا تجارت صبا و با هماهنگی مرکز پشتیبانی امور دام واریز شده است اما نهاده دامداران تحویل داده نشده است.وی گفت: اینها پول تولیدکننده است در حساب یک شرکت خصوصی که با هدایت ارگان دولتی صورت گرفته است، نه نهاده آنها را تحویل می دهند و نه پولشان را.
مقدم نیا گفت: از کسانی که اتهام ناروا به اتحادیه سراسری مرغداران زدند در دادگاه شکایت می کنیم تا حقیقت معلوم شود.
بازرس این اتحادیه نیز در پایان گفت: تولیدکنندگان سربازان جبهه تولید هستند که مقام معظم رهبری امسال حمایت از آنها را تکلیف کرده است، به این سربازان فشنگ برسانید که در برابر دشمنان تا به دندان مسلح هیچ مهماتی ندارند.
حجتی گفت: در زمان جنگ نیز که سربازان می خواستند به جبهه بروند آرزو داشتند رهبر خودشان را ببینند تولیدکنندگان هم آرزو دارند در چنین شرایطی با رهبر خود دیدار کنند و دردشان را با سنگ صبورشان مطرح کنند.گفتنی است، کیهان در سرمقاله روز شنبه گذشته با عنوان «مانور موش ها» به ماموریت جریان مرموزی که متاسفانه در برخی از مراکز تصمیم ساز و سیاست پرداز نفوذ کرده اند تا مردم را در تنگنا برای تهیه کالای اساسی خود مانند مرغ قرار دهند اشاره کرده بود. اعضای این جریان، کلان سرمایه داران و صاحبان ثروت های بادآورده ای هستند که از این رهگذر بر ثروت انبوه و نامشروع خود می افزایند و هدف آنها فشار اقتصادی و تنگی معیشت به مردم است. در بخش پایانی سرمقاله کیهان نیز اشاره ای به دو سرمایه دار کلان شده بود (آقایان م و الف) که با گشاده دستی برخی از مسئولان میانی، انحصار واردات نهاده های موردنیاز مرغداران را در اختیار دارند. 
از طرف دیگر با نگاهی به صنعت طیور گوشتی کشور که با داشتن 17 هزار و 500 واحد مرغداری که سالیانه 7/1 میلیون تن گوشت مرغ تولید می کنند و نیاز به 5 میلیون تن ذرت و کنجاله سویا به عنوان دو ماده اصلی غذای مرغ دارند، چرا متولیان امر باید توزیع این نهاده ها را به یک شرکت خصوصی (آوا تجارت صبا) واگذارند. با نگاهی به وضعیت کلان سرمایه دارانی که انحصار واردات ذرت و کنجاله سویا را به عهده گرفته اند، معلوم می شود، با دریافت پول مرغداران که برای دریافت نهاده های تولید واریز کرده اند، کنجاله سویا با ارز دولتی وارد کرده ولی به جای آن که در اختیار مرغداران قرار داده شود در بازار آزاد به فروش رسانده اند. 


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/4/21ساعــت 5:3 عصر تــوسط عباس | نظر