سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اقای کریمی عضو کمیسیون امنیت ملی:اینکه اقای هاشمی می گوید ما با

"

بسمه تعالی
واکنش عضو کمسیون امنیت ملی به مواضع هاشمی پیرامون حزب‎الله لبنان و فلسطین/
مواضع اخیر هاشمی جفای بزرگ به نظام و عامل تفرقه در جبهه مقاومت است/ پیگیر عکس‌العمل وزارت خارجه به این اظهارات هستیم

 

 گروه سیاسی:‌ مواضع اخیر آقای هاشمی رفسنجانی درباره مسئله فلسطین، حزب‎الله لبنان و رژیم صهیونیستی که اظهار نظر چندی پیش وی مبنی بر سر جنگ نداشتن ایران با  اسرائیل را یادآور شده و حکایت از زنجیره‌ای بودن این مواضع دارد، واکنش‌هایی را به همراه داشت.

به گزارش رجانیوز، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فصلنامه مطالعات بین‎المللی به تشریح رویکردی در سیاست خارجی با عنوان «دیپلماسی اعتدال» می‌پردازد که در بخشی از آن از  مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین به عنوان ابزار جمهوری اسلامی ایران برای مزاحمت دیگران یاد می‌کند و می‌گوید:‌ " در مورد حزب الله که شیعه و بخش عمده ملت لبنان است و در تاریخ همیشه مظلوم بوده هم برای فلسطین و هم برای لبنان. اینها قابل دفاع بوده هست. به شرط اینکه ما از اینها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم و اینها هم کار خودشان را بکنند. وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی بکند، این‌گونه مسائل قابل تحمل است."

 

ریشه این اظهارات سوء نیت به بحث مقاومت در تفکر اسلام ناب است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس این مواضع هاشمی رفسنجانی را نه تنها عامل تفرقه در جریان مقاومت که اظهاراتی علیه امنیت ملی کشور می‌داند.

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با رجانیوز ریشه این موضع‌گیری هاشمی، انتخاب این کلمات و به کاربردن این واژه‌ها را از سر سوء نیت نسبت به بحث مقاومت در تفکر اسلام ناب برشمرده و گفت: در این جملات و کلمات ما پی نمی‌بریم که ایشان دغدغه نسبت به سرنوشت فلسطین، شیعیان و حزب الله لبنان دارند، کسانی که در مظلومیت کامل در جهان امروز در برابر هجمه‌های رژیم صهیونیستی و توطئه‌های استکبار جهانی و جریان تکفیری قرار دارند.

به گفته نماینده مردم مشهد آنچه که دنیا شاهد است در مورد جریان مقاومت، قتل عام بی رحمانه شیعان درسراسر دنیا در افغانستان، پاکستان، عراق سوریه و در جاهای مختلف که به وقوع می پیوندد.

وی با بیان این مقدمه که " شاهدیم که تمام قدرت مادی و پشتوانه سیاسی مثل رژیم صهیونیستی، آمریکا و حاکمان کشورهای مرتجع برای نابودی عنصر مقاومت در لبنان در جنگ 33 روزه به کار گرفته می شود و تمام هزینه حمله به لبنان توسط کشورهای مرتجع از جمله قطر و عربستان پرداخته می‌شود و سلاح‌های هوشمند توسط آمریکا در اختیار رژیم صهیونسیتسی برای نابودی حزب الله  قرار داده می‌شود و شاهدیم که در سوریه این همه فجایع باز به دست جریان خبیث دشمنان اسلام به وجود آمده است و شاهدیم که در فلسطین این همه فجایع رخ داده است و این مظلومیت را دنیا احساس می‌کند" به تحلیل سخنان هاشمی پرداخت.

تغییر ماهیت آقای هاشمی جای تعجب است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: جای تعجب از هاشمی اینجاست کسی که در قبل از انقلاب کتاب درحمایت  از فلسیطن می‌نویسد، بارها و بارها در خطبه‌هایی که در نماز جمعه داشتند از فلسطین دفاع می‌کند چه شده است؟ چرا آقای هاشمی اینقدر باید تغییر ماهیت داده باشد که بیاید این جریان را اینگونه متهم کند که به عنوان یک ابزار در دست جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی وقتی می‌خواهد برای دیگران مزاحمت ایجاد کند از جریان مقاومت فلسطین و لبنان ایجاد می‌کند.

کریمی قدوسی در ادامه به بیان اهداف اتخاد این مواضع پرداخت و گفت: یکی از این اهداف ایجاد تفرقه در جریان مقاومت  است  و اینکه در جریان مقاومت این مواضع مطرح شود و گفته شود که ببنید در جمهوری اسلامی کسی که در این جایگاه قرار دارد، ‌اعتراف می‌کند که ایران از فلسطین به عنوان ابزار استفاده می‌کند، -که البته این هدف به وقوع نمی‌پیوندد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی با اتکاء به اظهارات هاشمی به ایران هجمه خواهد کرد

وی اظهار داشت: در حالی که این تحول عظیم در عالم توسط حضرت  امام و انقلاب در موضوع فلسطین به وجود آمد، در حالی که آرمان والای جمهوری اسلامی آزادسازی قدس است، چگونه آقای هاشمی نظام اسلامی را متهم به این قضیه می کند و این این ابزار و ملاکی بشود در دست رژیم صهیونیستی و آمریکا که با اتکای به صحبت آقای هاشمی هجمه خود را به جمهوری اسلامی آغاز کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آیا حمایت‌های بی دریغ نظام اسلامی از حقانیت جریان مقاومت که نه شیعه می شناسد و نه سنی و فقط بر عنصر دفاع در برابر هجمه استکبار وحدت نظر به وجود آورده این حمایت را آقای هاشمی برای مزاحمت ایران برای دیگران تفسیر می‌کند؟! و اگر این مزاحمت‌ها نباشد حزب الله لبنان را آمریکا و اتحادیه اروپا قبول می‌کنند؟ اخیرا که اتحادیه اروپا حزب الله را جزو گروه‌های حامی تروریست قرار دادند و عنصر شیعه را در سراسر دنیا به عنوان یک جریان خشن معرفی می‌کنند.

این مواضع جفای بزرگ آقای هاشمی در این مقطع حساس است

وی با تاکید بر اینکه این جفای بزرگ آقای هاشمی در این مقطع حساس است، افزود: شبیه این سخنان را آقای هاشمی در قبل از ثبت نام برای ریاست جمهموری بیان کردند و آنجا هم اشاره کردند که من دو راهکار برای حل مشکلات کشور دارم، راهکار اول او که نفی ولایت فقیه بود، آنجا که گفت حکومت فقط خداوند به 12 معصوم داده است و راهکار دومش این بود که ما با اسرائیل سر جنگ نداریم، عرب‌ها اگر خواستند بجنگند شاید ما کمک کنیم.

کریمی قدوسی ادامه داد: این مواضع چند روز قبل ایشان در مواضع آن زمان بود که در مجلس 150 امضا در نامه‌ای اعتراضی به آقای هاشمی جمع شد مبنی بر اینکه آقای هاشمی از آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی عبور کرده است.

دولت بداند که این مواضع انحراف از اصول انقلاب است از آقای هاشمی مشورت نگیرند

نماینده مردم مشهد در ادامه با توصیه به دولت و رییس جمهور اظهار داشت: خوب است که اقای رییس جمهور دقت کنند، وزارت امور خارجه دقت کند، دولت ما دقت کنند، و هرگز نخواهند با مشورت اقای هاشمی در این امور در سیاست خارجی تعیین تکلیف کنند و بدانند اینها انحراف از اصول انقلاب است و قطعا با مواضع مردم، حزب الله، نخبگان، علما و نمایندگان مواجه خواهد شد.

کریمی قدوسی تاکید کرد: ما سر این آرمان‌های والای اسلام که آرمان‌های ملت ایران است، کوتاه نمی‌آییم و امروز عزت ملت ایران را در گرو حمایت از این آرمان‌ها می‌دانیم.

در مجلس پیگیر عکس‌العمل وزارت خارجه به این اظهارات هستیم

وی با بیان اینکه امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان یک مطلب مهم مواضع آقای هاشمی را مطرح می‌کنیم، اظهار داشت: دامنه این بحث‌ها قطعا در کمیسیون امنیت  گسترده می‌شود و حتی در بعضی مواقع از بعضی کارشناسان من جمله از وزارت خارجه دعوت به عمل می‌آید که پاسخگو باشند و عکس العمل خود را نشان دهند و کار اگر پیش برود در حد صدور بیانیه از سوی کمیسیون امنیت یا مواضع دیگری در صحن مجلس ادامه پیدا می کند و  این جور مسائل قطعا با واکنش مجلس روبرو خواهد شد و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

مواضع آقای هاشمی صد درصد علیه امنیت ملی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مواضع آقای هاشمی صد در صد علیه امنیت ملی است، گفت: به این معنا که بهانه به استکبار می‌دهد تا با اتکاء به این مواضع جمهوری اسلامی را تهدید کنند.

وی اظهار داشت: ما قطعا در آینده نزدیک در مواضع رییس جمهور آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نخست وزیر دولت خبیث انگلیس، اتحادیه اروپا و حتی در مذاکرات آینده هسته‌ای قطعا خواهید شنید که این مواضع آقای هاشمی مورد بهره برداری آنها قرا می گیرد و مواضع جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار می‌دهند و امنیت نظام را به این وسیله تهدید می کنند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه بهتر است آقای هاشمی بعد از این وارد این فضا نشوند، افزود: آقای هاشمی بدانند بیش از آنچه که مردم تاکنون نسبت به رفتار ایشان عکس‌العمل نشان دادند از این به بعد قوی‌تر و با صلابت‌تر و مطمئن‌تر عکس‌العمل نشان خواهند داد.

تحلیل آقای هاشمی از انتخابات غلط است

وی اظهار داشت: اینگونه نیست که آقای هاشمی احساس کند دولت جدید فقط و فقط به خاطر ایشان رای آورده است، مردم به خاطر عبور از مشکلات معیشتی تشخیص دادند که دولتی را به کار گیرند و رای بدهند و این رای مردم سیاسی نبود.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه تحلیل آقای هاشمی این است که چون من را رد صلاحیت کردند، مردم کار را تمام کردند، گفت: این تحلیل غلطی است و ایشان نباید  احساس کنند که دولت و قدرت اجرایی در اختیار آنهاست و فضا برای زیر سوال بردن مبانی نظام اسلامی برای آنها فراهم شده است، مطمئن باشند که این اتفاق نخواهد افتاد و بیش از هر زمان برای خودشان زحمت ایجاد می‌کنند.

 

کد خبر:165926 -


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/6/4ساعــت 8:32 صبح تــوسط عباس | نظر