سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی نکتهای که به خوبی دیده میشود این است که گویا تمامی ا
 نکته‌ای که به خوبی دیده می‌شود این است که گویا تمامی اقدامات طیف مذکور چندان به چشم اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها نیامده و در برابر آن تنها  ده‌درصد از لیست خود را به طیف نزدیک به لاریجانی و اصول‌گرایان به اصطلاح معتدل اختصاص داده‌اند! و این خود به معنی خاموشی صدای نمایندگان حامی دولت در مجلس است.
نکته‌ای که به خوبی دیده می‌شود این است که گویا تمامی اقدامات طیف مذکور چندان به چشم اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها نیامده و در برابر آن تنها ده‌درصد از لیست خود را به طیف نزدیک به لاریجانی و اصول‌گرایان به اصطلاح معتدل اختصاص داده‌اند! و این خود به معنی خاموشی صدای نمایندگان حامی دولت در مجلس است.
گروه سیاسی-رجانیوز: لیست اصلا‌ح‌طلبان برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران منتشر شد.
 
به گزارش رجانیوز انتشار غیر رسمی لیست اصلاح طلبان که در آن اسامی افرادی چون علی مطهری،کاظم جلالی و نعمتی نیز درج شده، تداعی کننده مسائل مهمی است.
 
در همین راستا اولا باید گفت که اختصاص سهمیه تحقیر کننده -آن هم به تعداد تنها سه  نفر!- به افرادی  که به عنوان اصول‌گرای معتدل و نزدیک به دولت  شناخته می‌شوند بیش از پیش نشان از بی‌توجهی جریان اصلاحات و حامیان دولت به این طیف می‌باشد.
 
گفتنی است که کاظم جلالی،علی مطهری از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و در طی دو و سال و نیم گذشته برای دولت یازدهم در مجلس سنگ تمام گذاشته و  به معنی کامل کلمه صدای دولت در مجلس بودند؛ از لابی برای رای نیاوردن استیضاح فرجی دانا گرفته تا کمک به تصویب بیست دقیقه‌ای برجام؛ در همین ارتباط علی مطهری که از برکناری فرجی دانا بسیار ناراحت به نظر می‌آمد به انتقاد از حسن روحانی پرداخت و عدم حضور رئیس جمهور  در جلسه استیضاح مجلس را علت عزل فرجی دانا از وزارت علوم دانست؛ دایه‌ای مهربان‌تر از مادر! همچنین در بیان میزان خدمات کاظم جلالی به دولت نیز به همین میزان اکتفا می‌کنیم که خود جلالی بر این موضوع صحه می‌گذارد که با اصرار و تشویق سه تن از وزرا و معاون اول دولت یازدهم متقاعد به نام نویسی در انتخابات شده است!
 
اما نکته‌ای که به خوبی دیده می‌شود این است که گویا تمامی اقدامات طیف مذکور چندان به چشم اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها نیامده و در برابر آن تنها  ده‌درصد از لیست خود را به طیف نزدیک به لاریجانی و اصول‌گرایان به اصطلاح معتدل اختصاص داده‌اند! و این خود به معنی خاموشی صدای نمایندگان حامی دولت در مجلس است.
 
در همین راستا محمدرضا عارف رییس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان روز گذشته ( 25 بهمن 94) در مصاحبه با روزنامه اعتماد در رابطه ائتلاف با لاریجانی و اصول‌گرایان گفته بود: اینگونه نیست که تصور کنید تصویب برجام در مجلس امتیاز ویژه‌ای برای برخی ایجاد می‌کند تا در لیست اصلاح‌طلبان قرار گیرند ....لیست ما اصلاح طلبی است و اگر با حامیان دولت ائتلاف کنیم فقط با حزب اعتدال و توسعه مذاکره می‌کنیم و در لیست ما اصولگرایان نخواهند بود. در لیست ما نمایندگان اعتدال و توسعه خواهند بود.
 
گفتنی است که این سهمیه سه نفری درحالی به این طیف اختصاص یافته است که پیش از این علی‌مطهری مدعی شده بود که در لیست جبهه مستقلین و اعتدالگرایان سرلیست خواهد بود. همچنین جبهه پیروان ولایت نیز تاکید بسیاری  بر سرلیستی کاظم جلالی داشته است؛ امری که عدم تحقق آن، مجددا برخی گمانه زنی ها جهت تغییر حوزه انتخاباتی جلالی از تهران به شاهرود را تقویت کرده است.
 
ثانیاً باید بر این مسئله تاکید کرد که فردی چون علی مطهری که پیش از روی‌کار آمدن دولت یازدهم مدعی  استقلال مجلس از دولت‌ بوده -همان ادعایی که باعث شدلیست ارائه شده توسط مطهری و هم قطارانش در انتخابات مجلس نهم  صدای ملت نام بگیرد- و در گذشته نیز نمایندگان حامی احمدی‌نژاد در مجلس هشتم را وکیل الدوله خوانده بود، دیگر نباید از صدای ملت دم بزند؛ زیرا حضور وی در لیستی که مطلقاً از حامیان بی قید و شرط دولت یازدهم هستند خود نشان از خاموش شدن  صدای ملت  دارد!
 
گفتنی است که پیش از این مطهری در مجلس هشتم با حمله به برخی از نمایندگان گفته بود:
 
 مجلس منظر حاکمیت مردم و جلوگیری از استبداد است. اگر مجلس این ویژگی خود را از دست بدهد، دیگر مجلس نیست و به ملت خود خیانت کرده است. حتی در یک دولت صالح و مردمی مانند دولت کنونی نماینده مجلس، نماینده ملت است نه نماینده دولت. اشتباه می‌کنند برخی نمایندگان که می‌گویند چون دولت مردمی است، ما وکیل الدوله هستیم و به آن افتخار می‌کنیم. زیرا مجلس برای جلوگیری از انحراف دولت‌هاست. دولت‌های صالح نیز دچار انحراف می‌شوند. چرا که اساسا قدرت فساد آور است و تمایل به استبداد را در حاکمان زنده می‌کند.

+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/11/27ساعــت 7:58 صبح تــوسط عباس | نظر