سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی تجلی عشق به خاندان عصمت وطهارت، اینبار در مسیرهای منت
این سنت که در مسیر شهرهای نزدیک مشهد مقدس مانند نیشابور و کاشمر و... تا حرم ثامن الحجج(ع) برگزار می‌شد کم‌کم از مسیرهای دورتری هم انجام می‌شود. علاوه بر کاروانهایی که از شهرهایی چون قم راه می‌افتند، حرکت کاروان هیئت انصارالولایه عراق هم در نوع خود جالب و دیدنی است. روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) زمانی است که بیشترین کاروان‌های پیاده‌روی را در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس می‌توان دید.

گروه فرهنگی – رجانیوز: «زیارت با پای پیاده» سنت دیرینه‌ای است که مورد توجه خاص اهل بیت(ع) خصوصاً امام حسن مجتبی(ع) بوده به گونه‌ای که روایت شده است ایشان 25 بار با پای پیاده به زیارت بیت‌الله الحرام رفتند.

علمای عالم تشیع نیز با تأسی از حضرات معصومین(ع) اقدام به زیارت با پای پیاده می‌کردند که می‌توان به طور نمونه به شیخ انصاری، ملاصدرا، آیت‌الله بافقی و نیز از بیت حضرت امام(ره) شهید مصطفی خمینی اشاره کرد که مسئولیت کاروان زیارتی پیاده‌روی را بر عهده داشتند و نیز شهید مدنی با همراهی عده از علمای ایران با پای پیاده به مشاهد اهل بیت(ع) مشرف می‌شدند.

البته این سنت در ایران بیشتر با پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا شناخته می‌شود و همین چند روز پیش میلیونها ایرانی با شرکت در این پیاده‌روی حماسه‌ای بزرگ خلق کردند. اما سنت پیاده‌روی تا مشهد مقدس هم چند سالی می‌شود که فراگیر شده است.

این سنت که پیش از این در مسیر شهرهای نزدیک مشهد مقدس مانند نیشابور و کاشمر و... تا حرم ثامن الحجج(ع) برگزار می‌شد کم‌کم از مسیرهای دورتری هم انجام می‌شود. علاوه بر کاروانهایی که از شهرهایی چون قم راه می‌افتند، حرکت کاروان هیئت انصارالولایه عراق هم در نوع خود جالب و دیدنی است. این کاروان‌های پیاده‌روی در مقاطعی چون دهه کرامت (میلاد حضرت معصومه تا میلاد امام رضا علیهما السلام) و شهادت حضرت زهرا(س) راه می‌افتند اما روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) زمانی است که بیشترین کاروان‌های پیاده‌روی را در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس می‌توان دید.

این روزها نیز مسیرهای منتهی به مشهد مقدس مملو از زائرانی است که با پای پیاده به سمت امام رئوف در حرکت هستند و در بین راه توسط مردم مومن شهرهای مختلف پذیرایی می‌شوند. برنامه‌ریزی برای فراگیری این سنت پیاده‌روی و پذیرایی هرچه بهتر از عاشقان اهل بیت(ع) می‌تواند امکان استفاده از این ظرفیت عظیم فرهنگی و دینی را فراهم کند.

در ادامه تصاویری از این حرکت‌های خالصانه و عاشقانه محبین اهل بیت(ع) را مشاهده می‌کنید:

 

کاروان پیاده‌روی انصارالولایه عراق به مشهد مقدس


+ نوشته شـــده در سه شنبه 95/5/26ساعــت 7:51 عصر تــوسط عباس | نظر