سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی:رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم: قرآن توانسته اس
رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم:
عصر اولین روز از ماه مبارک رمضان «محفل انس با قرآن» با حضور حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.


رهبر انقلاب در این مراسم در سخنانی تلاوت قرآن را «هنر مقدس» خواندند و تاکید کردند: باید هدف اصلی از این کار بسیار با ارزش، انتقال معنی و پیام قرآن به آحاد مردم و جامعه و زمینه‌سازی برای تدبر در قرآن باشد.
قاریان قرآن مصداق مُبلغین رسالت‌های الهی هستند و خود را نیز باید با شرایط یک مُبلِغ رسالت‌های الهی تطبیق دهند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با اظهار خرسندی از تعداد بالای قاریان جوانِ «صحیح‌خوان» و «خوشخوان» در کشور، رشد فزاینده قاریان جوان را از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: قرآن یک هنر الهی و خدایی است و مهم‌ترین وظیفه قاری قرآن، انتقال معانی و «تصویرسازی‌های قرآن» در موضوعات مختلف، به ذهن مستمعین است، بنابراین قاریان قرآن مصداق مُبلغین رسالت‌های الهی هستند و خود را نیز باید با شرایط یک مُبلِغ رسالت‌های الهی تطبیق دهند.
لزوم گسترش و تکثیر «حَلَقات و جلسات قرآنی»
در مساجد و منازل
ایشان در ادامه ضمن بیان چند توصیه تخصصی به قاریان قرآن، بر لزوم گسترش و تکثیر «حَلَقات و جلسات قرآنی» در مساجد و منازل تاکید کردند و گفتند: در جلسات قرآنی باید به ترجمه و تفسیر قرآن نیز توجه ویژه شود تا زمینه ارتقای سطح معارف دینی جامعه به‌وجود آید.
قله استقامتی را که امروز در غزه شاهد هستیم
نتیجه فهم قرآن و عمل به آن است
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پخش تصاویری از غزه و تلاوت قرآن به‌وسیله نوجوانان در غزه، خاطرنشان کردند: قله استقامتی را که امروز در غزه شاهد هستیم، نتیجه فهم قرآن و عمل به آن است.
جنایت‌های کم‌سابقه در غزه همچون کشتن کودکان و نوزادان از طریق گرسنگی و تشنگی؛ مفتضح‌کننده تمدن غرب
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای شرایط غزه را از دو بُعد در «اوج» توصیف کردند و افزودند: امروز در غزه از یک طرف شاهد اوج جنایت و وحشیگری و ظلم هستیم و از طرف دیگر اوج ایستادگی و استقامت نیز مشاهده می‌شود.
پیغام مبارزین مقاومت؛ نزدیک به 90 درصد امکانات
و توانایی‌هایمان محفوظ است
ایشان جنایت‌های کم‌سابقه در غزه همچون کشتن کودکان و نوزادان از طریق گرسنگی و تشنگی را مفتضح‌کننده تمدن غرب خواندند و تاکید کردند: مبارزین مقاومت به بیرون پیغام دادند که حالا به گوش ما هم رسیده که از ناحیه‌ ما نگران نباشید. ما اغلب یعنی بیش از اغلب نزدیک به 90 درصد مثلاً امکاناتمان و توانایی‌هایمان محفوظ است. خیلی مهم است. چند ماه است دارند با انواع سلاح‌ها، با انواع کمک‌های خائنانه و ظالمانه‌ آمریکا و دیگران می‌جنگند با مقاومت فلسطین، مقاومت همچنان قدرتمند، همچنان ایستاده آنجا حضور دارد و به توفیق الهی به فضل الهی مقاومت، بینی صهیونیست‌ها را به خاک خواهد مالید.
هرگونه کمک به دشمن صهیونیستی حرام قطعی
و جنایت واقعی است
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای کمک به مردم غزه را تکلیف دینی دنیای اسلام برشمردند و گفتند: هرگونه کمک به دشمن صهیونیستی حرام قطعی و جنایت واقعی است و متاسفانه برخی دولت‌ها و کشورهای اسلامی این کار را انجام می‌دهند اما روزی پشیمان خواهند شد و ان‌شاءالله سزای این خیانت را خواهند دید.
در ابتدای این مراسم تعدادی از قاریان به قرائت قرآن و اجرای همخوانی و «ابتهال» پرداختند.
در این دیدار همچنین تصاویری از مقاومت مردم غزه به‌خصوص کودکان و نوجوانان و تمسک آنان به قرآن، پخش شد.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 102/12/23ساعــت 10:4 صبح تــوسط عباس | نظر