سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علمالهدی،یک جریان ناپاک، لائیک و فدرت طلب که دست در دست انگلیس و
بسمه تعالی
پاسخ علم‌الهدی به واکنش‌های مطرح شده در مقابل سخنانش در نمازجمعه 9 دی و مراسم مسجد ارک

 

امام جمعه مشهد گفت: اگر کسی نظام را قبول دارد باید رهبری را هم قبول داشته باشد و اگر کسی رهبری را قبول نداشت، نظام را هم قبول ندارد.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، آیت‌الله "سید احمد علم‌الهدی"، در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در محل رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه عظمت 9دی باعث شد که ما از 10دی غفلت کنیم، گفت: 10 دی، خاطره شهامت‌آفرین و افتخارآمیز مردم و نسل انقلابی شهر مقدس مشهد و شاهد و نمایشگر فداکاریها و ایثارگریهای زن و مرد به پا خاسته این شهر در سال 57 است.

وی ادامه داد: 10 دی برای مردم مشهد و تاریخ این شهر به عنوان یک مدال افتخار باقی ماند. در حقیقت، آن حماسه عظیم 9دی در سال 88 ایمان و انگیزه‌اش در 10 دی سال 57 به وسیله مرد و زن فداکاری که در زیر چرخ تانکها و بر آسفالت دروازه ارگ و میدان سوم اسفند فرش شدند و میدان سوم اسفند را به میدان 10 دی مبدل کردند، نمایش داده شد و این نکته در تاریخ افتخار مردم مشهد ثبت شد. آن روزی که این جهاد عظیم و حماسه قربانی شدن در راه خدا از مردم مشهد و نسل انقلابی این شهر در میدان 10 دی بروز کرد، پیشاپیش این مردم و جلودار این نسل انقلابی، همان سرو خرامانی بود که به عنوان نقطه تبلور ولایت در 9 دی 88 میلیونها انسان ایرانی متدین در خط حمایت و تبعیت از او حماسه آفریدند.

امام جمعه مشهد در ادامه به بیان دو تذکر پرداخت و گفت: این دو تذکر مربوط به عرایضی است که در هفته گذشته، من در خطبه‌های نماز جمعه و مراسم شب جمعه مسجد ارگ تهران بحث کردم که آن سخنرانی از رسانه ملی پخش شد و این خطبه را هم توجه کردید، در مقابل عرایض بنده، در شهر دو موضعگیری شده بود.

وی گفت: بنا ندارم مجموعه موضعگیری‌هایی را که در برابر حرفهای من می‌شود، دوباره مطرح کنم، اما این موضوع را چون مسئله اعتقادی مردم و جریان فکری است، مجبورم مطرح کنم. موضع اول که به وسیله یک عده عوامل متحجر در گوشه و کنار شهر گفته‌اند، این است که گفته‌اند این تحلیلی که فلانی کرد و به قیام سید‌الشهدا(ع) اشاره کرد، اصلا تحلیل و تطبیق در قیام سید‌الشهداء(ع) درست نیست. قیام امام حسین(ع) مال تاریخ است و تاریخ هم مال 1400سال پیش است و ما باید کربلا را به تاریخ خودش وابگذاریم. آن روز امام حسین(ع) و یاران و بچه‌هایش مظلومانه شهید و اسیر شدند، ما همان تاریخ را بگوییم و برای مظلومیت آنها اشک بریزیم. دیگر تحلیل و تطبیق درست نیست، چون ممکن است یک نفر این‌طور تحلیل کند، یک نفر دیگر نام امام حسین(ع) را برخلاف آنچه تطبیق شده، طور دیگری تحلیل کند. مردم سردرگم می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این حرف به وسیله مردم متحجر در بعضی مجالس و محافل عمومی گفته شده و چون این با مبانی فکری سر و کار دارد،‌ لذا بنده مجبور شدم که تذکر بدهم.

وی افزود: این افراد متحجر هستند که این حرفها را می‌زنند و می‌گویند تاریخ کربلا نباید تحلیل و تطبیق شود، مگر کربلا افسانه است که این افسانه را بگوییم و اگر غمنده بود برایش گریه کنیم و اگر شاد بود،‌ مسرور شویم؟! تاریخ با افسانه فرق دارد. تاریخ یک جریان است، باید تحلیل شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این حساب دو دوتا چهارتاست، اگر از شما بپرسند چند امام داری، می‌گویی یک امام دارم، آن هم امام زمان(عج) است؟! یا می‌گویی دوازده امام دارم؟ پس دوازده امام، امام شما هم هستند. به امام حسین(ع) می‌گویی امام سوم، وقتی امام‌حسین(ع) امام سوم من و تو است،‌ یعنی همین الان امام حسین(ع) دارد ما را رهبری و امامت می‌کند. امام حسین(ع) از 1400 سال قبل چطور ما را هدایت می‌کند؟ جز از این راه است که من بیایم و آنی که در سیره، زندگی و کلام امام حسین(ع) است با زندگی امروزم تطبیق کنم و درس بگیرم تا تحت هدایت امام حسین(ع) باشم؟

وی خاطرنشان کرد: تو عنصر متحجر و نادانی که مطالعه نکرده و درس نخوانده و فکر نکرده حرف می‌زنی،‌ می‌دانی چه می‌گویی؟! یعنی داری امامت، امام‌حسین(ع) را منکر می‌شوی. واقعا این‌طور است؟!

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: اگر شما تحلیل تاریخ را قبول داری،‌ پس سیره ائمه(ع) باید تحلیل و تطبیق شود. اگر بناست که تحلیل شود، مگر هر کس که آمد تحلیل و تطبیق کرد ما باید قبول کنیم؟! تحلیل و تطبیق باید مستند و مستدل باشد، بنده تحلیلی که کردم هم مستند بود و چندین شاهد تاریخی آوردم و هم مستدل بود، استدلال کردم. اگر کسی تحلیل من را قبول ندارد، نمی‌تواند رد کند، باید بیاید سند و دلیل مرا رد کند تا بگوید من قبول ندارم.

وی ادامه داد: اگر شما از من خوشت نمی‌آید و قبولم نداری و مرا نمی‌پسندی این دلیل نیست که حرفم را رد کنی. باید دلیل و سند مرا رد کنی. خب قبول نداری که نداری، ما شما را مجبور نمی‌کنیم که حرفمان را قبول کنی، اما شما که می‌خواهی رد کنی،‌ بیا و با سند و دلیل رد کن، نه اینکه بگویی اگر فردا کسی آمد و تحلیل دیگری کرد ما چه‌کار کنیم. شما بین دو تحلیل، آنی که مستند و مستدل است، قبول کنید.

خطیب نماز جمعه مشهد در ادامه سخنانش به سرمقاله یکی از نشریات این شهر اشاره کرد و ادامه داد: در روز 10 دی، هفته گذشته، در یکی از روزنامه‌های وزین شهر، یک مقاله‌ای تحت عنوان "غفلت از مخاطبین واقعی 9دی 90" به عنوان سرمقاله این روزنامه نوشته شده بود. در این سرمقاله آورده‌اند که این تحلیلها و تطبیق‌هایی که برای فتنه و 9دی 88 شد، اگر برای حزب‌اللهی‌ها و متدینین بود که آنها نیازی به تحلیل ندارند، قضیه را بوده‌اند، دیده‌اند و خودشان ایجاد کرده‌اند، پس دیگر تحلیل نمی‌خواهند. باید این تحلیلها به صورتی انجام بگیرد تا آنهایی که از فتنه 88 و 9دی ابهام دارند، ابهامشان برطرف شود و بعد هم این آقای نویسنده نوشته بود یک عده‌ای هستند که نظام را قبول دارند، ولی نسبت به آنچه در انتخابات 88 و 9دی گذشت، هنوز ابهام دارند و باید یک کاری کنیم که ابهام اینها برطرف شود.

وی ادامه داد: این آقای نویسنده نوشته که اینها نظام را قبول دارند. در این مملکت اگر کسی نظام را قبول دارد باید رهبری را هم قبول داشته باشد و اگر کسی رهبری را قبول نداشت، نظام را هم قبول ندارد. این آقایی که نظام و رهبری را قبول دارد،‌ در خطبه‌های نماز جمعه 29خرداد 88 با آن شفافیتی که مقام معظم رهبری صحبت کردند، برای کسی ابهام باقی نماند. این چطور نظام و رهبری را قبول دارد و هنوز ابهام دارد؟!

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: کسی که نظام را قبول دارد، آیا جمهوری اسلامی قبول دارد یا جمهوری غیر اسلامی؟ اگر جمهوری اسلامی را قبول دارد، چطور وقتی آنها آمدند در خیابانها و شعار دادند "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی" هنوز برایش ابهام باقی مانده است؟! اینکه نظام را قبول دارند، آیا امام(ره) را قبول دارند یا قبول ندارند؟ اگر امام(ره) را قبول دارند، چطور وقتی دید که عکس امام(ره) را در دانشگاه تهران پاره کردند هنوز برایش ابهام باقی مانده است؟! این آقایی که نظام را قبول دارد،‌ اصلا امام‌حسین(ع) را قبول دارد یا قبول ندارد؟ چطور در مورد اینهایی که در روز عاشورای 88، آمدند و پرچم امام‌حسین(ع) را آتش دادند هنوز برایش ابهام باقی مانده است؟!

وی خاطرنشان کرد: ممکن است بفرمایید که آنها یک عده اراذل و اوباش بودند و به سران فتنه مربوط نبودند. تمام این اردوکشیهای خیابانی و آوردن مردم به عرصه خیابان تا دست به این کارها بزنند و این شعارها را بدهند، همه را سران فتنه انجام دادند. آنها هفده بیانیه دادند. بعد از حادثه‌ای که در آن عکس امام(ره) پاره کردند، به نفع آمریکا شعار دادند، "نه غزه، نه لبنان" گفتند، پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند، در برابر همه این حوادث، این آقا اعلامیه و بیانیه داده و در بیانیه‌اش این حرکتها را تشویق کرده است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: من سئوالم این است که در این مملکت، نه در مشهد با این وسعت و نه در تهران مرکز کشور و نه در شهرهای بزرگ، در اقصی نقاط این کشور و ده‌کوره‌ها، کدام آدمی است که نظام را قبول داشته و هنوز در مسئله فتنه 88 دارای ابهام است؟! آخر شما اینها را می‌نویسید که چه کسانی خوششان بیاید و خوشحال شوند؟

وی با بیان اینکه "می‌خواهم به نکته اصلی سخنانم اشاره کنم"، گفت: وقتی کاروان اسرای اهل‌بیت امام‌حسین(ع) به شام وارد شدند، تا دهم صفر بیشتر در شام نماندند و یازدهم ماه صفر از شام خارج شدند. در مدتی که اینها در شام بودند،‌ جریان شهادت حضرت رقیه(س) چنان شام را به هم ریخت که یزید مجبور شد برای توجیه مردم شام، یک مجلسی را تشکیل دهد. در مسجد جامع یک مجلسی تشکیل داد و دستور داد امام سجاد(ع) را آوردند و یک خطیب نامرد، دنیاپرست و مشرک را هم روی منبر فرستاد و این خطیب هم مقابل چشم امام سجاد(ع) شروع کرد در فضیلت بنی‌امیه صحبت کردن و علی(ع)‌را سب و لعن کرد و به امام حسین(ع) دشنام داد و قیام امام حسین(ع)‌ را محکوم کرد تا مردم توجیه شوند و قضیه در شام حل و فصل شود.

وی افزود: امام سجاد(ع) وسط صحبت این خطیب، مجلس را به هم زد و یک جمله را خطاب به سخنران زد که تمام حرف من همین یک کلمه است و می‌خواهم همین را بگویم. امام سجاد(ع) اولین کاری که کردند مجلس را به هم زدند و وسط صحبت ایستادند و به خطیب اشاره کردند و تشری به او زدند و فرمودند: "ای حرف‌زن! تو رضای مردم و رضای مخلوق را با غضب خدا معامله کردی؟"، تمام حرف من همین جمله زین‌العابدین(ع) است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آنجا که امام سجاد(ع) خواستند مجلس را به هم بزنند و این خطیب را رسوا کنند، باید شدیدترین الفاظ را در مورد او به کار می‌بردند و به او می‌گفتند کافر، منافق و ...، اما فقط گفتند: "تو رضای مردم و رضای مخلوق را با غضب خدا معامله کردی" و از این بدتر نیست.

وی تاکید کرد: ثبت‌نام انتخابات تمام شد. در استان ما 373 نفر برای 17 کرسی نمایندگی ثبت‌نام کردند. در شهر مقدس مشهد برای 5 کرسی، 167 نفر ثبت‌نام کردند. برادران، خواهران! افراد به فعالیت می‌افتند، دست و پا می‌زنند،‌ اما این را توجه داشته باشند که برای اینکه رای بیاورند، کرسی نمایندگی را به دست آورند و در این رقابت برنده شوند، خطیب یزید نشوند. در خطی نیفتند که رضای مخلوق را با غضب خدا معامله کنند. برای اینکه به پول و پله برسند و برای تبلیغاتشان کار کنند، با جریانهای ناپاک، ضدارزشی و انحرافی دست ندهند برای اینکه خیال می‌کنند در میدان رقابت آنها برنده خواهند شد. اگر این کار را کنند اینها خطیب یزیدند و با خطیب یزید محشور می‌شوند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: یک جریان ناپاک، لائیک و ضدارزشی که دست در دست انگلیس و آمریکا دارد و دلارها را از آن طرف مرزها در اینجا می‌خواهد زیر پای شما بریزد، یک جریان قدرت‌یابی که برای رسیدن به قدرت به هر جنایتی دست می‌زند و هر جریان ضدارزشی و هر قشری از اقشار لائیک و بی‌دین جامعه را می‌خواهد به خودش جلب کند، توجه داشته باشید که اگر خدای ناکرده برای اینکه رای بیاورید با اینها کنار بیایید، این خطیب یزید شدن است و مشمول سخن امام سجاد(ع) به آن خطیب قرار می‌گیرید، حواستان را جمع کنید!

وی در ادامه، به تضرع و استغاثه به درگاه خدا پرداخت و تاکید کرد: ما شیعه‌ایم، ما چهل روز است برای امام حسین(ع) داریم گریه می‌کنیم و اشک می‌ریزیم،‌ ما سکینه(س) و رقیه(س) و زینب(س) و زین‌العابدین(ع) می‌شناسیم، ما نباید مسیر خطیب یزید را برویم. ما نباید راه و روش یزیدیها را پیگیری کنیم. حواسمان باید جمع باشد! نباید به هر کاری دست بزنیم.


+ نوشته شـــده در شنبه 90/10/17ساعــت 8:40 صبح تــوسط عباس | نظر