سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دستگیری \الیاس یونس\جاسوس رژیم صهیونیستی توسط ارتش لبنان

با دستگیری "الیاس یونس" کارکشته ترین جاسوس رژیم صهیونیستی توسط سازمان حفاظت اطلاعات ارتش لبنان ، پیکره امنیتی و جاسوسی این رژیم ضربه محکم دیگری متحمل شد. 

به گزارش العالم، به گفته منابع امنیتی لبنان، الیاس یونس کارمند بازنشسته شرکت مخابرات لبنان (اوجیرو)، همکاری با رژیم صهیونیستی را از 35 سال پیش ( از سال 1977 ) آغاز کرده تا جایی که لقب پیشکسوت جاسوسان رژیم صهیونیستی را به خود اختصاص داده است .

این جاسوس در ارائه اطلاعات اعم از اسامی و شماره های تلفن آنها و دستگاه های ارتباطی به رژیم صهیونیستی از زمان سازمان آزادیبخش فلسطین تاکنون فعال بوده و از "شربل قزی " جاسوس دستگیر شده در بخش تلفن همراه لبنان پیشی گرفته است .

با دستگیری الیاس یونس معلوم شده که رژیم صهیونیستی جاسوسی از خطوط تلفنی لبنان را از 70 سال پیش آغاز کرده و به موازات پیشرفت سیستم ها این افراد را عوض می کرده است .

این جاسوس رژیم صهیونیستی همچنین اطلاعات مربوط به ناوگان دریایی ، تحرکات بندری و ساحلی و حرکت کشتی های لبنانی را در اختیار رژیم اسرائیل قرار می داده است .

صهیونیست ها در قبال اطلاعات داده شده، ده ها هزار دلار به این جاسوس پول پرداخت کرده اند .

چندی پیش نیز نیروهای امنیت داخلی لبنان در جنوب این کشور و در شهر صور یک لبنانی را به اتهام تعامل با دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی بازداشت کردند.

این فرد در جریان تحقیقات به جاسوسی برای اسرائیل از سال 2006 و تا اوایل سال 2010 اعتراف کرد.

این جاسوس با استفاده از تجهیزات مختلف، اطلاعاتی را در خصوص برخی مراکز مربوط به حزب‌الله و مقاومت در شهرهای صور و العباسیه و عناصر وابسته به حزب‌الله در این شهرها و تجهیزات آنها به رژیم صهیونیست داده است.

در یک و نیم سال گذشته بیش از 150 جاسوس رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف لبنان بازداشت شده و به جاسوسی برای موساد اعتراف کرده‌اند.

انهدام شبکه‌های جاسوسی رژیم اسراییی در لبنان یکی از بزرگترین ضربه‌ها به پیکره موساد بود و باعث تغییر در ریاست این سازمان جاسوسی بعد از سال های طولانی شد. 


+ نوشته شـــده در شنبه 90/10/24ساعــت 10:27 صبح تــوسط عباس | نظر