سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم الهدی:مجلس نیازمند افراد سینه چاک ولایت است

بسمه تعالی

 امام جمعه مشهد گفت که در مجلس نهم نیازمند افرادی سینه چاک ولایت هستیم، اگر بنا باشد جبهه بذل مهجه حاکم نشود همه مقدرات ما به باد مطامع می‌رود.



علیرضااحسانی نیا: در  مجلس نهم سینه چاک ولایت می‌خواهیم نه اهل لابی و معامله


به گزارش فارس، آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی طی سخنانی در مراسم اربعین حسینی، با اشاره به شهادت امام حسین(ع) گفت: در عرصه کربلا و عاشورا دو جریان قابل شناسایی است که یکی جبهه بذل مهجه است و دیگری جبهه تبازر. 
وی با بیان اینکه در هر عصری که امامت و ولایت وارد شود جبهه بذل مهجه و جبهه تبازر تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از عاشورا و اربعین حسینی در زندگی اجتماعی و سیاسی خودمان استفاده کرده و بصیرت جریان شناسی داشته باشیم. 
امام جمعه مشهد در تبیین بذل مهجه ابراز داشت: امام حسین(ع) تا آخرین قطره خون خود را در راه خدا و برای نجات دادن مردم از جهالت و گمراهی نثار کرد. و این جهالت و گمراهی مردم به نحوی بود که از آن اطلاع نداشتند.
آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه نقطه مقابل جبهه بذل مهجه، جبهه تبازر وجود دارد، یادآور شد: جبهه تبازر همه جا وجود دارد. اگر کسی قدرت را برای بهره‌برداری شخصی و پول بخواهد از جبهه تبازر است.
وی افزود: اگر بنا باشد کسی به خاطر پول و قدرت با رنگ آمیزی دین و اصول وارد عرصه سیاست شود اگر یک روزی حفظ مقام و مطامع سیاسی اقتضاء کرد که همین اصولی که با آن وارد عرصه سیاست شده است را زیر پا بگذارد، اولین کسی است که اصول دین را زیر پا می‌گذارد، بنابراین کسانی که برای قدرت و پول و نه خدمت وارد عرصه سیاست شوند ممکن است امروز با آرم اصول انقلاب وارد عرصه شوند و فردا اگر منافعشان اقتضاء کند با آرم مقابله با اصول انقلاب در جامعه ظاهر می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر لزوم جریان‌شناسی از عاشورا و اربعین حسینی تأکید کرد: در عرصه سیاسی اگر دنبال یک جریان یا فردی می‌خواهیم راه بیافتیم باید ببینیم که این چهره از جبهه بذل مهجه است یا از جبهه تبازر، جبهه بذل محجمه جان و خون می‌دهد و به هیج منفعت، مقامی و قدرت و درآمدی توجه ندارد و سینه چاک به وسط میدان می‌آید اما آن آدم مصلحت اندیشی که هزار زدوبندهایش را می‌کند و حساب قفل و بست‌های خودش را با منابع قدرت دارد و برای به دست گرفتن امتیاز به میدان می‌آید از جبهه تبازر است و آخرش لشکر عمرسعد می‌شود.
آیت الله علم الهدی دلیل فریب خوردن مردم در زمان امام حسین را نداشتن بصیرت جریان‌شناسی از اربعین دانست و اظهار داشت: اگر درس بصیرت جریان‌شناسی را از اربعین حسینی جبهه بذل مهجه و جبهه تبازر را بشناسیم و در جامعه خودمان با همین معیار و ملاک دقیقا مشخص کنیم جبهه بذل محجه کدام جبهه است و جبهه تبازر کدام جبهه است، آنهایی که حساب می‌کنند برای رسیدن به قدرت با یک جریان‌هایی هم حرف باشند اهل لابی و معامله هستند و از الان شروع کنند این جریانها را در جایگاه‌های قدرت تهدید کردن، از جبهه تبازر هستند. 
امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه ما در مجلس نهم نیازمند افرادی سینه چاک ولایت هستیم هرچند تخصص در سیاست، اقتصاد و سایر عرصه‌ها نیز نیاز است، گفت: اگر بنا باشد جبهه بذل مهجه حاکم نشود همه مقدرات ما به باد مطامع می‌رود.



+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/10/26ساعــت 7:18 صبح تــوسط عباس | نظر