سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیتالله مصباح یزدی:مهم عمل به تکلیف و وظیفه است.

متن کامل سخنان مهم آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با اعضای جبهه پایداری:
خدای جبهه‌ها همان خدای عرصه سیاست است/ اگر در مسیر امر و اراده‌ی خدا قرار بگیرید، حتماً پیروز هستید

 

اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی شب گذشته با حضور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم با آیت‌الله مصباح یزدی دیدار کردند. این دیدار دومین دیدار اعضای این جبهه با علامه مصباح در ظرف یک ماه گذشته است.

به گزارش رجانیوز، آیت‌الله مصباح که در دیدار قبل با یادآوری استقامت و پایداری رسول خدا و مؤمنان در صدر اسلام و عالم‌گیر شدن دین مبین اسلام در عصر کنونی، تأکید کرده بود "چنانچه هر کاری در مسیر الهی و توأم با استقامت باشد، آثار آن محدود به همان زمان نخواهد ماند و در آینده نیز اثراتی خواهد داشت که شاید حتی بانیان آن حرکت نیز نتوانند تصور آن را بکنند"، در دیدار شب گذشته نیز بار دیگر خلوص و جهت الهی در کارها را مورد تأکید قرار داد.

رئیس مؤسسه امام خمینی که جبهه‌ی پایداری تحت نظارت و هدایت این فیلسوف و فقیه شناخته شده فعالیت می‌کند، ابتدا جریان‌های سیاسی فعال در انقلاب اسلامی را به سه دسته تقسیم کرد و در توضیح هر یک گفت: برخی معتقدند که اسلام یک برنامه فردی است و محتوا و برنامه‌ی اجتماعی برای اداره‌ی کشور ندارد، بنابراین، باید صرفاً به علوم روز اتکا کرد و دین را در عرصه‌های اجتماعی مانند سیاست و اقتصاد دخالت نداد.

وی در تبیین نگرش گروه دوم خاطرنشان کرد: عده‌ی دیگر اگرچه به اسلام معتقد هستند اما به بهانه‌ی "مصلحت" می‌گویند برای پیشرفت کشور نیاز است که نگاه‌های لیبرالی و افراد تکنوکرات به‌کار گرفته شوند و با نگاه فن‌سالارانه در اقتصاد و مدیریت حرکت کرد.

آیت‎الله مصباح با یکی دانستن نتیجه‌ی هر دو نگاه فوق، به نگرش دیگری نیز اشاره کرد که نگاه نیروهای جبهه‌ی انقلاب و ولایت برای اداره کشور است که بر مبنای این نگاه، با اعتقاد کامل به اسلام و ایمان به اینکه اسلام برای تمام حوزه‌ها و شئون برنامه دارد، باید به سمت استخراج و فهم این برنامه‌ها حرکت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه "امام خمینی به همه‌ی ما یاد داد که خداوند قبل از هر جا در میدان سیاست است"، افزود: من این باور را از گذشته داشته‌ام و هر روز نیز نشانه‌های بیشتری برای آن یافته‌ام که خدای جبهه‌های دفاع مقدس، همان خدای دانشگاه‌ها، همان خدای حوزه‌های علمیه و همان خدای عرصه‌های سیاست و اقتصاد است.

علامه مصباح با یادآوری شرایط مسلمین در جنگ بدر و پیروزی آن‌ها در شرایطی که به تعبیر قرآن کریم مؤمنین خوار شده و در حالت ذلت بودند، بیان داشت: قرآن کریم می‌فرماید "انتم اذلة" اما خداوند دعای پیامبر اکرم را که عرضه داشت خدایا اگر می‌خواهی در روی زمین مؤمنانی بمانند که بندگی‌ات را کنند، اجابت فرمود و با ملائکه‌اش آن‌ها را یاری و نصرت کرد.

استاد علوم عقلی و نقلی حوزه علمیه قم ادامه داد: همان خدایی که در جبهه‌ها آن معجزات را آفرید و آن پیروزی‌ها را برای ما رقم زد، می‎تواند به ذهن جوانان دانشگاهی ما مسائلی را بیاندازد که دانشمندان جهان متحیر بمانند.

وی با انتقاد از رواج سیاست‌ورزی غیرمؤمنانه و بی‌توجهی به نقش خداوند در عرصه سیاست تأکید کرد: خدای سیاست نیز همان خدای جبهه‌ها و دانشگاه‌ها است اما متأسفانه حتی برخی از افراد متدین ما به‌ویژه در عرصه سیاست تصور می‌کنند که برای پیروزی و جلوگیری از شکست‌های ظاهری مجبور هستند که از همان روش‌ها و ابزارهای غیرمؤمنانه غربی‌ها استفاده کنند و هر جا پول باشد، بُرد با آن‌هاست.

علامه مصباح یزدی افزود: در این نوع از سیاست ورزی، قدرت و ثروت اصل است و بر همین اساس، فلان آقا از یک کشور اروپایی برای تبلیغات و تنظیم روش‌ها و شعارهای تبلیغی‌اش مشاور استخدام می‌کند و به ایران می‌آورد.

وی با بیان اینکه، این افراد عمدتاً و حتی بر اساس همین محاسبات مادی نیز ناکام هستند، اضافه کرد: برخی از آن‌ها از اول انقلاب تاکنون دارند هزینه‌های سنگین می‌کنند اما حتی نتوانسته‌اند، به‌عنوان نماینده به مجلس بروند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در تبیین وظیفه‌ی سربازان جبهه‌ی حق خاطرنشان کرد: باید به وعده‌ی خداوند مطمئن بود و برای خدا کار کرد که اگر جهت کار الهی و برای خدا شد، خداوند نیز بر اساس وعده‌ی "ان تنصروا الله ینصرکم" حتماً یاری می‌کند.

وی با تأکید بر شناخت صحیح وظیفه و عمل به آن، گفت: باید وظیفه را به درست شناخت و سپس بر روی آن ایستاد و پایداری کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: اکنون در امتحان بزرگی قرار داریم که باید اخلاص و ایمان خود را به ولایت فقیه اثبات کنیم و بر اساس این نگاه چه در ظاهر شکست بخورید، چه پیروز شوید و چه حتی آبروی‌تان برود، پیروز هستید، چرا که مهم عمل به تکلیف و وظیفه است.

وی با بیان اینکه هجمه‌ی کنونی به ولایت فقیه در طول تاریخ در مقایسه با سایر هجمه‌های تبلیغاتی بی‎سابقه است، اظهار داشت: تمام جبهه کفار و مشرکین با تمام قدرت و ابزارهای تکنولوژیک، اقتصادی و سیاسی خود همین یک نقطه را هدف‌گیری کرده‌اند اما خداوند هر روز مقام ولایت را عزیزتر می‌کند.

علامه مصباح با یادآوری آیه‌ی شریفه‌ی "و الله غالب علی امره" افزود: امر و اراده‌ی خدا هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد و اگر فرد و جریانی نیز در مسیر این اراده و امر قرار گرفت، غالب و پیروز است.

وی در خصوص انتخابات مجلس نهم نیز تأکید کرد که مسئله عمده و وظیفه‌ی اصلی شناخت افراد اصلح و مفید برای اسلام و انقلاب به‌منظور ورود به مجلس است که اگر این کار به‌درستی انجام شود، هیچ شکستی در آن نیست.

رئیس مؤسسه امام خمینی خطاب به اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری تصریح کرد: از کاندیداهای اصلح با امکانات و ابزارهای مشروع حمایت و آن‌ها را در هر نقطه از کشور ترویج و تبلیغ کنید.

متن کامل بیانات آیت الله مصباح یزدی که در هفته نامه 9دی منتشر و در نماز جمعه امروز تهران توزیع شد به شرح ذیل است :


+ نوشته شـــده در شنبه 90/11/8ساعــت 9:41 صبح تــوسط عباس | نظر