سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام جمعه مشهد : برای ناموس مردم باید فضای امن بوجود بیاید
بسمه تعالی
امام جمعه مشهد : برای ناموس مردم باید فضای امن بوجود بیاید / تاکید بر ضرورت طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها

 


خطیب جمعه مشهد گفت : عفاف و حجاب مساله اصلی و محوری زندگی اجتماعی ماست .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بصیرت ، حضرت آیت الله سید‌ احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد اظهارداشت : سی و سه سال از انقلاب پیروزمند ما می‌گذرد اما در درون اجتماع ما زن در حوزه اشتغال و تحصیل فضای امن ندارد .

 

 وی با بیان اینکه مشکل ما در مساله هویت زن مسلمان، عفاف و حجاب است،‌ خاطرنشان کرد: می گوییم باید از استعدادهای زن مسلمان در سازندگی اجتماعی، ‌سیاسی‌ و فرهنگی استفاده کنیم اما در عرصه اشتغال و تحصیل فضای امن برای زن‌های ما وجود ندارد.

 

حضرت آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: زن مسلمان باید وقتی در فضای تحصیل و شغل و کار وارد می‌شود یقین کند که در بهره‌برداری جنسی مردی قرار نمی‌گیرد.
وی اظهارداشت: در دولت یک وزیر غیرتمند گفت که باید در دانشگاه‌ها بین دختران و پسران تفکیک جنسیتی اتفاق بیافتد، اما از بالا تا پایین یک عده وقیحانه در برابرش موضع گرفتند و بعد از گذشت دو سال،‌ طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها به عنوان آرمان برای انسانهای متدین باقی مانده است.

حضرت آیت الله علم‌الهدی گفت: نقطه برجسته عفاف و حجاب زن تا آنجایی است که حضرت فاطمه(سلام الله علیها) اعلامیه می‌دهد که امتیاز زن شایسته این است که مردی او را نبیند و او هم مردی را نبیند. زمانی که جریان عفاف و حجاب در جامعه به این نقطه تقید برسد، ‌آنجاست که می‌توانیم ادعا کنیم زن اجتماعی ما وابسته به زهراست.
من
بع: ایسنا

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

به نظر من: به عنوان یک زن معتقدم طرح صیانت(تفکیک جنسیتی) یکی از بهترین طرحهایی است که باید هر چه زودتر اجرا بشه چون اطمینان دارم که حضور اجتماعی رو برای ما سهل تر میکنه و با آرامش روانی بیشتری در صحنه اشتغال و تحصیل حاضر میشیم .

 

اگر مخالفینی که از عقلای جامعه هستند و بااجرای این طرح برخورد عالمانه ندارند ،اطلاعات اجتماعی خودشون رو دز زمینه آمار طلاق و فساد اخلاقی و ناهنجاریها در خونواده ها ، بیشتر کنند ، حتما تجدید نظر میکنند .

 

انصافا دانشگاهها و مراکز علمی و یا هرجای دیگری که آقایون و خانمها از هم تفکیک شدند ، گامی بوده در جهت آسایش و امنیت بیشتر.

 

امید که با اجرای "طرح صیانت" در همه عرصه های اجتماعی این آسایش و امنیت کامل بشه.ان شاءالله




+ نوشته شـــده در شنبه 91/2/30ساعــت 6:42 صبح تــوسط عباس | نظر