سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قائم مقام وزیر کشور: مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف

بسمه تعالی

قائم مقام وزیر کشور: مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب باید با قاطعیت اجرا شود

قائم مقام وزیر کشور خواستار قاطعیت بیشتر نیروی انتظامی در اجرایی کردن مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی در مبارزه با باندهای فساد و فحشا و صنوف متخلف شد.
علیرضا افشار قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با اعلام اینکه دستورالعمل پوشش دانشجویان ابلاغ شده است گفت: این دستورالعمل از اول مهر ماه سال جاری اجرایی می شود.
وی در مورد اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود نباید موضوع عفاف و حجاب را سیاسی کرد گفت: راهبردها و راهکارهای حجاب و عفاف به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده است و مطابق آن مصوبات اقدامات فرهنگی در اولویت برنامه ها قرار دارد.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی در تمامی سازمان های دولتی خبر داد و افزود: برنامه های گسترده ای در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی در موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تدوین و اجرایی شده و برای اجرای صحیح آن بازرسی های مکرر از سازمان ها در حال انجام است.
وی در مورد دلایل عدم اعتبار برای برنامه ریزی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور گفت: مجلس از سال 84 تا 89 بودجه لازم را برای اجرای این طرح تأمین نکرد و همین مسئله موجب عقب افتادگی طرح شد. وی از نمایندگان مجلس نهم درخواست کرد تا با تصویب این بودجه وزارت کشور را در اجرای طرح عفاف و حجاب کمک کنند.
دستورالعمل پوشش دانشجویان از اول مهر اجرایی می شود
دبیر ستاد مرکزی صیانت از حقوق شهروندان با اشاره به نتایج آخرین بازرسی و ارزیابی عملکرد 26 دستگاه اجرایی و نهادهای عمومی گفت: موفق ترین دستگاه در اجرای طرح عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش می باشد که 50 درصد وظایف مصوب را اجرایی کرده است. 
وی افزود: بعد از آموزش و پرورش وزارت علوم رتبه دوم را دارد که با تصویب و ابلاغ 19 محور اقدامات شورای فرهنگی دانشگاهها اقدامات خوبی انجام داده است که دستورالعمل پوشش دانشجویان یکی از مهمترین این مصوبات است و از اول مهر ماه اجرایی می شود.
سردار افشار از صدا و سیما و وزارت ارشاد خواست در اجرای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی تلاش بیشتری کنند. همچنین تلاش نیروی انتظامی را در برخورد با باندهای فساد و فحشا، زنان خیابانی و شرکتها و صنوف متخلف که نقش اصلی را در ترویج بدحجابی و فساد اخلاقی می کنند ناکافی دانست.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی شرط توفیق همه دستگاه ها در اجرای این طرح را اجرای کامل مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد و افزود: دستگاه ها باید در برون سپاری برنامه ها و مشارکت دادن مردم و مؤسسات غیردولتی اقدام کنند چرا که مطالبه عموم مردم برای رعایت فضائل اخلاقی و فرهنگ عمومی به ویژه حجاب و عفاف پشتوانه مسئولان اجرایی خواهد بود.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/3/21ساعــت 6:19 صبح تــوسط عباس | نظر