سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ماجرای سوریه تله واشنگتن برای نابودی ترکیه است (خبر ویژه)

بسمه تعالیماجرای سوریه تله واشنگتن برای نابودی ترکیه است (خبر ویژه) 

اتحاد ضد سوری با آمریکا به منزله آغوش مرگبار برای دولت آنکاراست.
دکتر وبستر گریفین تارپلی تحلیلگر و مورخ آمریکایی در گفت وگو با پرس تی وی اظهار داشت: دولت اوباما مرتبا با برخی مقامات آنکارا در تماس است و سعی می کند جاه طلبی و غرور آنها را در حوزه احیای امپراطوری عثمانی تحریک کند.
وی گفت: من به ترکیه سفر و با تعداد زیادی از مقامات سیاسی این کشور ملاقات کرده ام، برای این کشور آرزوی خیر و خوبی می کنم؛ آنها باید این نکته را درک کنند که اتحاد با آمریکا و انگلیس برایشان به منزله یک آغوش مرگبار است به عبارت دیگر واشنگتن و لندن به نابودی ترکیه علاقه مند هستند. آنها ترکیه را علیه سوریه تحریک می کنند با این که از تاثیر احتمالی این درگیری در ویرانی ترکیه اطلاع دارند.


ین تحلیلگر گفت: این یک بازی دوسر باخت است و دستاوردی ندارد. به نظر من این قضیه با روان شناسی احمد داود اوغلو ارتباط زیادی دارد.
دکتر تارپلی همچنین تصریح کرد: اسرائیل در ماجرای سوریه می کوشد انتقام کشتی امدادرسانی به غزه را از ترکیه بگیرد.
این کارشناس همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترکیه تمامی منطقه جنوبی این کشور را در اختیار سازمان سیا قرار داده است. سازمان سیا هم با در اختیار گرفتن اداره هتل های اسکندورن آنها را از تروریست های القاعده پر کرده است. سازمان سیا پایگاه(هوایی) آدانا در نزدیکی اینجرلیک را نیز اداره می کند بنابراین آنها تمامی این عناصر تروریستی را به کشور خود دعوت کرده اند و این مسئله عواقب شدیدی به دنبال دارد.
وی سپس درباره پروژه تاریخی و مشترک آمریکا و اسرائیل برای تجزیه کشورهای مهم خاورمیانه گفت: سندی موسوم به «طرح برنارد لوئیس» وجود دارد که اگر در اینترنت به جستجوی آن بپردازید پیدا می کنید که دایره ای شکل است و همه کشورهای خاورمیانه را به چند دسته تقسیم کرده است: کشورهای خرد، کلان، بقایای کشورهای بزرگتر، تجزیه طلب، بخش و زیربخش. طبق این طرح قرار است همه آنها نابود شوند طرحی که در سوریه در حال اجراست و البته در ترکیه هم همین طور.

<** ادامه مطلب... **>


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/6/5ساعــت 9:30 صبح تــوسط عباس | نظر