سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ماجرای کشتی تفریحی مهدی هاشمی

بسمه تعالی

ماجرای کشتی تفریحی آقازاده فراری + عکس

 

درست در زمانیکه کشور درگیر فتنه بود و فتنه گران و وابستگان سیاسی به غرب درحال پی گرفتن مقاصد سیاسی خود بودند نام هایی به عنوان لیدرهای فتنه گران بر سر زبان ها افتاد که بسیار تعجب برانگیز و جای سوال داشت.مهدی هاشمی تبدیل به نامی پرتکرار در دادگاه های مربوط به متهمین آن روزها شد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نام مهدی هاشمی به عنوان متهم اولین بار در دادگاهی مطرح شد که حمزه کرمی و مسعود باستانی از عوامل فتنه به جرایم خود اعتراف می کردند. 

مسعود باستانی که به اعتراف خودش با رادیو بیگانه چکاوک ارتباط داشت و مستقیما از این رادیو حقوق دریافت می کرد، در خصوص اقدامات مهدی هاشمی گفت: «سایت جمهوریت زیر نظر مهدی هاشمی رفسنجانی اداره می‌شد و من به عنوان عضو شورای سردبیری شیفت بعدازظهر زیر نظر افرادی چون کرمی و نوربخش کار می‌کردم.


    

 


ماجرای کشتی تفریحی آقازاده فراری + عکس

 

درست در زمانیکه کشور درگیر فتنه بود و فتنه گران و وابستگان سیاسی به غرب درحال پی گرفتن مقاصد سیاسی خود بودند نام هایی به عنوان لیدرهای فتنه گران بر سر زبان ها افتاد که بسیار تعجب برانگیز و جای سوال داشت.مهدی هاشمی تبدیل به نامی پرتکرار در دادگاه های مربوط به متهمین آن روزها شد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نام مهدی هاشمی به عنوان متهم اولین بار در دادگاهی مطرح شد که حمزه کرمی و مسعود باستانی از عوامل فتنه به جرایم خود اعتراف می کردند. 

مسعود باستانی که به اعتراف خودش با رادیو بیگانه چکاوک ارتباط داشت و مستقیما از این رادیو حقوق دریافت می کرد، در خصوص اقدامات مهدی هاشمی گفت: «سایت جمهوریت زیر نظر مهدی هاشمی رفسنجانی اداره می‌شد و من به عنوان عضو شورای سردبیری شیفت بعدازظهر زیر نظر افرادی چون کرمی و نوربخش کار می‌کردم.

مسعود باستانی همچنین درخصوص نوع عملکرد سایت جمهوریت و مطالبی که در آن منتشر می شد، اینگونه اعتراف کرد: تضعیف نهادهای قانونی کشور همچون شورای نگهبان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج و نیز نیروی‌ انتظامی، ایجاد شبهه در انتخابات، القاء تقلب در انتخابات جزو محورهایی بود که در راستای وحدت‌شکنی و ایجاد التهاب در جامعه، ما آن را از سوی مهدی هاشمی مدیریت کلان سایت جمهوریت در دستور کار داشتیم.

این متهم فتنه در یکی از دفاتر دانشگاه آزاد کارهای مربوط به بروزرسانی سایت جمهوریت را انجام می داد و حق الزحمه خود را از طریق چک هایی که از سوی دانشگاه آزاد صادر می شد،دریافت می کرد. حمزه کرمی که از نزدیکان مهدی هاشمی محسوب می شود دیگر متهمی بود که با قرار گرفتن پشت جایگاه متهمین از نقش محوری خود در سایت جمهوریت پرده برداشت. 

کرمی در بخشی از اعترافات خود با اشاره به فعالیت های ضد تبلیغی "سایت جمهوریت" علیه سازمان های نظامی و دولتی اینگونه ادامه داد:سایت جمهوریت با مدیریت اسمی کرمی و مدیریت رسمی مهدی هاشمی، راه‌اندازی شد؛ چند روز بعد جاسبی با تغییر نظر به عوامل سایت اطلاع داد که می‌خواهد در انتخابات بدون موضع باشد؛ لذا دستور تعطیلی سایت جمهوریت را صادر کرد ولی با فشارهای هاشمی این سایت به کار خود همچنان ادامه داد. سایت جمهوریت ابتدا قرار بود از کاندیدایی در انتخابات حمایت و نسبت به دولت نهم نیز نقدهایی داشته باشد ولی با فشارهای مهدی هاشمی، این سایت تبدیل به سایت تضعیف کننده سازمان‌های نظامی از جمله بسیج، سپاه و سازمان‌های دولتی شد و کار به جایی کشید که این سایت بر خلاف واقعیت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقین کرد.

مهدی هاشمی حتی مطالب تندتری را برای انتشار به سایت جمهوریت ارائه می‌داد که از جمله مطالب می‌توان به گزارشی که 2 روز قبل از انتخابات توسط وی به کرمی داده شده، اشاره کرد که در این گزارش فرمانده بسیج متهم به تخریب و تضعیف میر حسین موسوی شده بود؛ البته این گزارش هرگز منتشر نشد. در روزهای آخر هم برخی پرسنل سایت با چاپ شب‌نامه در ستادهای میرحسین موسوی و توزیع آنها، به تضعیف دولت و نظام می‌پرداختند.

*اعترافات نزدیکان مهدی هاشمی به فتنه او و فرار آقازاده به لندن 

نقش پررنگ مهدی هاشمی در طراحی و عملیاتی کردن اغتشاشات بعد از انتخابات که توسط عوامل فتنه و نزدیکان مهدی هاشمی صورت گرفته بود سبب شد تا علیرغم انتظار آحاد جامعه مبنی بر دستگیری و یا حداقل احضار وی به دادگاه، نامبرده به انگلیس فرار کند.


درست در همین اثنا بود که علی اکبر هاشمی رفسنجانی به دفاع از مهدی هاشمی حکم وی را به عنوان مسئول دفتر و نماینده ریاست هیات های موسس و امنا در کلیه واحد های برون مرزی صادر کرد.

البته ادعای پدر درخصوص سفر خارج از کشور فرزندش این بود: "مهدی به سفر کاری رفته است و این نیز مسئله عادی بوده است؛ دانشگاه آزاد 6 دانشگاه در خارج دارد که الان مهدی رفته به لندن و بیروت برای سرکشی درحالی که بقیه دانشگاه‌ها را هم هنوز سرکشی نکرده است. در زنگبار هم زمینی گرفته‌ که باید در آن دانشگاه ساخته شود و هنوز کارهای ارمنستان و تاجیکستان و دبی نیز مانده است." 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: "مهدی دائما می‌خواهد بیاید ولی به او می‌گویم نیاید و کارهایش را انجام بدهد. الان هم رفته است دکترا ثبت نام کرده است و قرار است رساله‌اش را در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور بگذراند.

*و ماجرای حکم جلب آقازاده لندن نشین 

در تاریخ 12 اسفند 88 دستگاه قضا با صدور حکم احضار مهدی هاشمی به دادگاه اعلام کرد نامبرده به محض ورود به کشور آماده محاکمه خواهد شد. اما عدم مراجعه آقازاده به کشور و حضور یافتن در دادگاه باعث شد تا سرانجام قوه قضائیه اعلام کند. وی به محض ورود به کشور، در فرودگاه دستگیر خواهد شد.


اگر چه در داخل کشور اتهامات سنگینی متوجه مهدی هاشمی بود و حتی در گزارش کمیسیون اصل 90 به نقش مهدی هاشمی،اشاره شده بود ولیکن در آنطرف مرزها مهدی هاشمی نیز بیکار ننشسته بود و گاه‌ و‌ بیگاه با شکایت‌ها و نامه‌های متمادی اعتراض خود را به اظهارات مسئولین قوه‌قضائیه رساند.

*رییس جدید دانشگاه آزاد: دانشگاه آکسفورد وجود خارجی نداشت

 سرانجام پس از کش و قوس های فراوان عبدالله جاسبی پس از 30 سال از ریاست دانشگاه آزاد کنار گذاشته شد تا فرهاد دانشجو ریاست دانشگاه آزاد را برعهده بگیرد. 

او در یک اظهار نظر جنجالی در خصوص واحدهای خارج از کشور این دانشگاه ‌گفت: "فعالیت واحد آکسفورد دانشگاه آزاد به جهت اینکه اساسا فعالیتی نداشته و صرفاً چند نفر در آن مشغول به‌کار بوده‌اند، معلق ‌و مأموریت کسانی که به این واحد اعزام شده بودند، لغو شده است." 

چند ماه بعد و درست همزمان با برگزاری آزمون غیرپزشکی دانشگاه آزاد، موضوع آکسفورد دانشگاه آزاد سوالی بود که فرهاد دانشجو بدان پاسخ داد. واحد آکسفورد از سال 82 تأسیس شده و طی این سالها نزدیک به 6 میلیون پوند برای این واحد هزینه شده و پول‌ها هم تماما به حساب دانشگاه واریز شده تنها مسئله این است که باید بررسی شود تا متوجه شویم پول‌ها کجا هزینه شده است.

*سوءاستفاده های مالی که ریشه درگذشته داشت 

صرف میلیون ها پوند هزینه برای دانشگاهی که هیچ وجود خارجی نداشته همه را در فکر فرو برد که هزینه های صورت گرفته در کجا خرج  و صرف چه اموری می شد. در تازه ترین اسناد بدست آمده از بروز یک حادثه ویژه در مورد مهدی هاشمی اینکه او در سال 72 نامه ای به معاون اداری و تربیت بدنی وقت فرماندهی هوایی فرودگاه مهرآباد نوشته شده است.

در این نامه مهدی هاشمی درخواست تحویل گرفتن شناوری را جهت ترخیص داشته است که متعلق به وی بوده و نامبرده نماینده خود را برای تحویل گرفتن این شناور مجلل معرفی می کند.  


مهدی هاشمی که در تاریخ 24/11/72 خود را به عنوان رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران معرفی می کند هیچ گاه عنوان نمی کند که یک کشتی مجلل تفریحی با آن امکانات را با چه هدفی و برای چه کاری سفارش داده است؟ 

 







حال سوال بسیار مهم در اینجا این است که مهدی هاشمی در سال 72 که 24 سال بیشتر نداشته چگونه رییس هیات مدیره یک شرکت بسیار مهم دریایی می شود و نسبت به ورود یک کشتی بسیار مجلل تفریحی و شخصی اقدام می کند.

مهدی هاشمی باید بگوید آیا پول هایی که صرف راه اندازی سایت و فعالیت های سیاسی می‌کرد،همین پول هایی نبودند که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی و مناصب اداری به صورت نامشروع بدست می آورد.

*آیا وعده قوه قضائیه عملی می شود 

در هفته جاری خبرگزاری های رسمی کشور و سایت های خبری،خبری را مخابره کردند مبنی بر اینکه مهدی هاشمی به زودی به کشور مراجعت خواهد کرد. 

پس از این بود که خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران در شنیده‌های خود خبرهایی را شنید که حکایت از آن دارند مهدی هاشمی، آقا زاده لندن نشین، اکنون در دبی بوده و در تلاش است با برگه تردد وارد ایران شود؟

نام برده هم اکنون به دبی رفته و برای ورود به کشور از پاسپورت ایرانی خود استفاده نخواهد کرد بلکه از نمایندگی وزارت خارجه برگه تردد و ورود دریافت کرده است؟

مهدی هاشمی که حالا احتمال داشتن پاسپورت انگلیسی اش بسیار قوت گرفته ورودش به ایران بسیار قریب الوقوع بوده و همین قرابت زمانی حضور مهدی هاشمی در کشور و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سبب شده تا جنبش های دانشجویی و آحاد مردم با نوشتن بیانیه، صدور اطلاعیه و همچنین تشکیل جنبش هایی در سطح فضای مجازی از مسئولان عالی قوه قضائیه بخواهند که بلافاصله پس از ورود این عنصر فتنه گر وی را دستگیر کرده و در دادگاهی صالح بدون درنظر گرفتن روابط خانوادگی، محاکمه شود.     


+ نوشته شـــده در جمعه 91/6/31ساعــت 7:54 عصر تــوسط عباس | نظر