سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
واکنش جهانی به جنایت جنگی تروریست ها در سوریه

بسمه تعالی

قتل سربازان اسیر ارتش سوریه به دست تروریست ها با واکنش های جهانی رو به رو شد و آن را جنایت جنگی خواندند.
به گزارش خبرگزاری ها، شورای حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به ویدیویی که در آن تروریست ها در سوریه سربازان ارتش را اعدام می کنند اعلام کرد این تصاویر ارتکاب جنایت جنگی و محکوم است.

واکنش جهانی به جنایت جنگی تروریست ها در سوریه 

قتل سربازان اسیر ارتش سوریه به دست تروریست ها با واکنش های جهانی رو به رو شد و آن را جنایت جنگی خواندند.
به گزارش خبرگزاری ها، شورای حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به ویدیویی که در آن تروریست ها در سوریه سربازان ارتش را اعدام می کنند اعلام کرد این تصاویر ارتکاب جنایت جنگی و محکوم است.
این شورا افزود، این تصاویر ویدیویی می تواند به عنوان مدرک برای حاضر کردن مرتکبان در پیشگاه عدالت مورد استفاده قرار بگیرد.
در این حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره کاخ سفید از تروریست ها در سوریه گفت که نقض حقوق بشر توسط هر یک از طرف های درگیر در سوریه محکوم است و باید متوقف شود.
مدیر ائتلاف بین المللی پیگرد جنایتکاران جنگی نیز اقدام یک گروه مسلح سوری در اعدام صحرایی جمعی از نظامیان به اسارت گرفته شده ارتش این کشور را جنایت جنگی دانست.
«لویی دیب» اظهار داشت، این اقدام جنایت جنگی درجه یک به شمار می آید و به فهرست جنایات فراوانی که تروریست های مسلح انجام داده اند اضافه خواهد کرد. همچنین مدیر بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل اعلام کرد، این فیلم تکان دهنده می تواند شاهدی بالقوه از ارتکاب جنایت جنگی باشد و نشان دهنده بی اعتنایی کامل این تروریست ها به قوانین بشردوستانه بین المللی است. این ویدئو که در سایت های اینترنتی قرار گرفته 28 سرباز ارتش سوریه را نشان می دهد که در استان ادلب توسط تروریست های مسلح اعدام شدند. افراد مسلح سربازان دست بسته و زخمی را با لگد می زنند و به طرز وحشیانه ای آنها را قتل عام می کنند.
تروریست ها این ویدیو را برای بالا بردن روحیه مزدوران خود پس از شکست های پی در پی منتشر کردند.
فیلم تکان دهنده اعدام سربازان سوری به وسیله نیروهای مخالف دولت در میان فیلم های پر بیننده در اینترنت قرار دارد و واکنش های زیادی به همراه داشته است.
مردم ادلب و شهرهای دیگر سوریه در اعتراض به این فیلم به سوی تروریست هایی که در خیابان ها بودند سنگ و کفش پرتاب کردند که در مقابل تروریست ها نیز به سوی آنها تیراندازی کردند. به عقیده ناظران سیاسی منطقه قتل سربازان ارتش سوریه توسط تروریست ها نتیجه حمایت مالی و نظامی آمریکا، فرانسه، ترکیه، عربستان و قطر از گروه های مسلح است.مردم سوریه همچنان حمایت خود را از نظام بشاراسد رئیس جمهور سوریه نشان دادند و تاکید کردند تسلیم بیگانگان و مزدوران داخلی آنها نخواهند شد. این در حالی است که ارتش سوریه همچنان به پاکسازی مناطق از تروریست ها مشغول است و در مناطق مختلف تعداد زیادی از آنها را کشته و شماری را زخمی کرده است.
یگان های ارتش سوریه با ادامه عملیات پاکسازی در منطقه ریف لاذقیه در غرب سوریه 16 تروریست مسلح را به قتل رساندند.
شماری از تروریست های مسلح نیز در مناطق مختلف ادلب و درعا در درگیری با نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.ارتش سوریه همچنین موفق شد حمله گروهی از عناصر مسلح به فرودگاه تفتاز در ادلب را خنثی و شمار بسیاری از آنها را به هلاکت برسانند.
«باسم السید» یکی از سرکرده های عناصر مسلح در سوریه به دست نیروهای ارتش این کشور به هلاکت رسید.
از سوی دیگر برخی منابع خبری اعلام کردند که عربستان سعودی 3000 نفر را برای نبرد در سوریه در خاک خود آموزش می دهد.
همچنین رسانه های خبری از مذاکرات داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه با مخالفان سوری در آنکارا خبر دادند.
داود اوغلو در این نشست از مخالفان سوری خواست زیر چتر واحدی متحد شوند.

سایر رویدادها
¤ وزیر دفاع روسیه با تاکید بر اینکه بشاراسد هرگز از پست خود کناره گیری نخواهد کرد گفت، استعفای اسد نابودی سوریه را به دنبال خواهد داشت.
¤ درگیری مسلحانه بین مخالفان دولت سوریه 72 کشته از هر دو طرف برجای گذاشت.
¤ بر اثر انفجارهای دوگانه در دمشق دست کم 16 غیرنظامی مجروح شدند.
¤ اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه سه شنبه هفته جاری گزارش خود درباره سوریه را به شورای امنیت تقدیم خواهد کرد.
¤ دولت ترکیه شرط خود را برای ایجاد منطقه خودمختار کردها در سوریه مشروط به داشتن پایگاه های نظامی در سوریه کرده است.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/8/14ساعــت 11:51 صبح تــوسط عباس | نظر