سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقاتهرانی:آقای لاریجانی میتوانست موضوع سوال راطوردیگری مدیریت کن

بسمه تعالی

انتقاد دبیرکل جبهه پایداری از اقدام روز گذشته هیات رئیسه مجلس/
آقاتهرانی:آقای لاریجانی می‌توانست موضوع سوال را طور دیگری مدیریت کند/ اگر بنا باشد که کار به دستور مستقیم آقا موکول شود که اوضاع ما خیلی خراب است

 

دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت:اگر در آینده فتنهای داشته باشیم و بنا باشد اینگونه از مقام ولایت تبعیت کنیم یک مقدار خوف انگیز است. و ترس من این است که ما به کجا می رویم، این چه مقدمه ای است که به این شکل در حال عملیاتی شدن است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با رجانیوز با بیان اینکه موضوع سؤال رئیس جمهور از چند وقت پیش مطرح شده و موضوع جدیدی نبود، گفت: اخیراً برخی از این نامه نگاری ها که از طرف بعضی مسئولان به یک دیگر شد، رهبر انقلاب نظر مبارک خود را فرمودند، نظر آقا هم این بود که نمی‌خواستند این اختلاف‌ها ادامه پیدا کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اختلاف سلیقه طبیعی است، همیشه هم بوده منتهی شرایط زمانی و مکانی الآن وضعیت خاصی است.

وی با بیان اینکه توقعی که مردم از مسئولین دارند غیر از این حرف‌ها است، تصریح کرد: آنها دوست دارند که ما بیشتر به اصول و مسائل جدی بپردازیم و اگر اختلافی هم است، آقایان جلساتی دارند باید با همدیگر در این جلسات این اختلافات را حل کنند و اگر بناست بحث کنند بحث‌های طلبگی کنند و به یک نتیجه‌ای برسند.

 

آقاتهرانی رسانه‌ای کردن اختلافات را نادرست عنوان کرد و افزود: دیدید بعد از آن صحبت‌هایی که شد رسانه‌های بیگانه چه استفاده‌هایی از آن کردند تا آنجا که نوشته‌های آقایان را نشان داده و به بحث می‌گذاشتند. 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سخنان رهبر انقلاب جدی بود و اینکه برخی آن را ارشادی یا مولوی کنند، نیست، گفت: این بحث جدی بود و به صراحت هم هشدار دادند که "از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده است"، اینطور برخوردها را از آقا کمتر دیدیم و واقعاً هم بسیار معقولانه رهبر انقلاب جلوی کار را با این بیان شریف‌شان گرفتند. 

وی ادامه داد: خود آقایان بعد از سخنان آقا نامه نوشتند و امتثال امر ایشان را برخودشان واجب دانستند و گفتند هرچه آقا بفرماید ما هم عمل می‌کنیم که باید پای آن ایستاد. 

دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با یادآوری اتفاق دیروز مجلس تصریح کرد: طبق قانون  اگر نمایندگان خواستند از ریاست جمهوری یا از هرکس دیگر  سؤال کنند، می‌توانند، ولی دوستان به ویژه هیات رئیسه مجلس می‌توانستند با یک نشست‌هایی در مجلس حل کنند.

 آقاتهرانی اظهار داشت: ما از این مسائل داشتیم که رئیس تشخیص می‌داد که مثلاً وقت آن نرسیده است که به صورت علنی مطرح شود و  این مصلحت نظام و مردم نیست، جلسات خصوصی می‌گذاشتند، بحث می‌کردند و تبادل نظر می‌شد و بعد هم به یک راهکار اساسی می‌رسیدند و حرف‌ها زده میشد مخالف و موافق صحبت می‌کردند و خیلی محترمانه تمام می‌شد. 

وی با بیان اینکه نباید طوری شود که هنوز جوهر قلم آقا خشک نشده است این چنین برخوردهایی شود، گفت: شاید بگویند که ما این چیزها را اختلاف نمی‌دانیم - البته حتماً هم همینطور است_  بسیار خب اگر شما هم نبینید ولی مردم اگر اینطور ببینند و احساس کنند که این رفتار به‌گونه‌ای تمرد از مقام ولایت است برای نمایندگان اصلاً زیبنده نیست چون هیچ نماینده‌ای نمی‌خواهد این طور باشد و دیگران به او اینطور نسبت دهند که با حرف آقا مخالفت کرده است. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: بنده وقتی این بحث مطرح شد شخصا به خاطر خودم ترسیدم که در چنین جلسه‌ای حضور داشته باشم، بنابر این از جلسه بیرون رفتن تا جزء کسانی نباشم که نسبت به بیان آقا کوچک‌ترین تسامح و تساهلی داشته باشد. 

وی با یادآوری سخنان رییس مجلس که خروج از صحن علنی را خلاف قانون برشمرده بود، گفت: حرف آقای لاریجانی درست بود که گفت شما پول می‌گیرید که در مجلس باشید، اما ما قرار است در مجلس باشیم که از اصول دفاع کنیم نه اینکه پول بگیریم تا هرکاری خواستیم انجام دهیم و نماینده در قبال حقوقی که می‌گیرد وظیفه شرعی دارد که به و وظیفه‌اش عمل کند و اولین وظیفه ما هم ولایتمداری است.  

آقاتهرانی تصریح کرد: البته بنده در توان مدیریتی آقای لاریجانی می‌دیدم که می‌توانستند این مسئله را طور دیگری تدبیر کنند ولی نشد، وقتی نشد ما چه کار می‌توانستیم بکنیم جز همین کاری که کردیم. 

دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: الآن هم اگر در جمع مردم بینش خاصی برای آقایان درست می‌شود، برای خودشان تمهیدی کنند که خدای ناکرده طوری نشود که اینگونه القا شود که مجلس یا نماینده‌ای از نمایندگان بی‌تفاوت نسبت به نظر آقا است.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود که رهبر انقلاب شخصاً راجع به این موضوع سخنی نگفتند، اظهار داشت: خب این موضوع که سابقه ندارد، مگر آقا اینطوری دخالت‌ میکنند؟ ایشان خیلی ملاحظه دارند، آقا یک سری کلیاتی را می‌گویند و ما مسئولین می‌فهمیم که باید سخن حضرت آقا  را دقیقا درک و به آن عمل کنیم. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: حالا من یک سؤالی می‌کنم، به فرض یک عده از نمایندگان بیایند به خاطر این موضوع، سر لجبازی بگویند ما هم می‌خواهیم هیأت رئیسه مجلس را استیضاح کنیم. آیا این کار خوب است یا نه و آیا این مصداق حرف آقا نیست که مسئولان به جان هم افتاده اند؟! خیلی روشن است.

آقاتهرانی گفت: در اینکه چرا دوستان حرف آقا را متوجه نشدند، خودشان باید توضیح دهند که چگونه این کار مخالفت نیست یا اسشتمام غلطی است و حتما توضیح دهند، چرا که اگر کسی اینگونه فکر کند خیلی بد است. 

به گفته وی خیلی بد است که در نظام ولایی کسی این چنین فکر کند،  همه ما به مقام ولایت التزام جدی داریم. 

دبیر کل جبهه پایداری افزود: گاهی از اوقات گفته می‌شود که آقای احمد نژاد بی پرواست و وقتی به مجلس بیاید مواردی را می گوید و به نفع نظام نیست، جالب است که از همین آقایان گاهی این حرف را شنیدم خب اگر همچین موضوعی واقعیت داشته باشد بعد که ایشان به مجلس بیایند و صحبتهایی که شما می گویید به نفع نظام نیست مطرح کنند، چه نتیجه ای خواهد داشت آیا این باز مصداق تخلف از بیان مقام ولایت نیست؟ 

آقاتهرانی با بیان اینکه این مسائل قابل تدبیر است،‌ بهترین راه برای حل این مسئله را برگزاری نشست محدود در مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: قبلا هم چنین نشست‌هایی سابقه داشته است که نمایندگان را خبر می‌کردند و عده ای که در مجلس احترام دارند، می‌آمدند و در جلسه خصوصی مشکل را حل میکردند. 

وی یادآور شد: انتقاد به دولت هست و کسی هم نمی‌پرسد که چرا انتقاد دارید و این حق نماینده است که انتقاد کند اما باید همه شرایط را در نظر گرفت، مصلحت نظام و شرایط زمان و مکان و بیان آقا درست تحلیل نشد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه هشدار داد: اگر در آینده فتنهای داشته باشیم و بنا باشد اینگونه از مقام ولایت تبعیت کنیم یک مقدار خوف انگیز است. و ترس من این است که ما به کجا می رویم، این چه مقدمه ای است که به این شکل در حال عملیاتی شدن است.

آقاتهرانی گفت: مباحثی هم بود که تعداد اسامی سوال کنندگان به حد نصاب نرسیده است و می شد آن را برای آخر جلسه گذاشت، که هم دقیق‌تر باشد و هم همه جوانبش دیده شود. به نظر یک مقدار با عجله این کار انجام شد.

دبیر کل جبهه پایداری درباره اظهارات رییس مجلس مبنی بر اینکه دستوری از طرف مقام معظم رهبری - برای کنار گذاشتن سوال از رییس جمهور-  به ما نرسیده است، اظهار داشت: اگر بنا باشد که کار به دستور و حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب معلوم می‌شود که اوضاع ما خیلی خراب است.

به گفته آقاتهرانی دوستان راحت‌تر از اینها سخنان رهبر انقلاب را متوجه می‌شوند و اگر خدای نکرده درک این مسائل برای ما سخت باشد و یا اهمالی کنیم، نمی‌دانم چه توجیهی می‎توانیم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق نشان داد که نسبت به بیانات مقام ولایت هم باید بیشتر فکر کرد و هم باید خوب گوش داد و در قضاوت دقیق‌تر عمل کرد، افزود:همه باید طوری باشند که در تثبیت موقعیت ولایت فقیه تلاش کنند اگر می خواهیم که هیچ وقت نظام دچار مشکل نشود باید ولایت فقیه را جدی بگیریم اگر هر کسی به خودش اجازه بدهد که سخنان آقا را یک نوع تفسیر کند حالا اگر یک اتفاقی پیش آمد و کس دیگری تفسیر دیگری کرد ما نباید بدمان بیاید و نباید ایراد بگیریم و اصلا نباید اینطور بشود.

نماینده مردم تهران در مجلس اقدامی که در صحن علنی مجلس انجام شد را مخالف با هشدار اخیر رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: برای همین بود که نتوانستم برای خودم این موضوع را حل کرده و در آن مجلس بنشینم و بیرون آمدم تا حداقل من جزو کسانی نباشم که مخالف هشدار رهبر انقلاب عمل می‌کنند و باید برای من این موضوع حل می‌شد که نشد.

دبیر کل جبهه پایداری با بیان اینکه اگر این موضوع باعث فتح باب جدیدی شود که خودمان قبول نداریم باید نسبت به آن برخورد درستی شود، گفت: برای بسیاری از نمایندگان چنین حالتی بود که در چنین شرایطی چه کاری انجام دهند، بهترین راه را همین دیدم که خودم را از بودن در مظان چنین چیزی بر حذر بدانم.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/8/15ساعــت 7:31 عصر تــوسط عباس | نظر