سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بعیداست اصول گرایان برروی یک کاندیدابه اجماع برسند.سخنگوی جبهه پ

بسمه تعالی

باقری لنکرانی در ادامه به پرسش‌های طلاب مدرسه معصومیه پاسخ گفت و در ارتباط با وحدت جبهه پایداری با سایر اصولگرایان گفت: در شش مرداد 90 وقتی جبهه را تشکیل دادیم نمی‌دانستیم که آیا ناچار می‌شویم برای انتخابات مجلس کاندیدای جدا معرفی کنیم یا خیر.

وی افزود: تلاش عمده ما این بود که در همان ساز و کار موجود حرف‌هایمان را بزنیم و به نتیجه برسیم؛ اما اتفاق‌هایی افتاد که در نیمه آبان، مطمئن شدیم نمی‌توانیم به نتیجه برسیم و آذرماه یک فهرست 60 نفره دادیم و گفتیم هر کدام از افراد را که شما قبول کنید، ما هم قبول داریم که خیلی از این افراد مورد نظر آن‌ها بود.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی آن‌ها با ما این شد که شما یا می‌نشینید در جلسه و تصمیم‌های ما را امضا می‌کنید یا ما با شما مذاکره‌ای نداریم!

بعید است اصول گرایان بر روی یک کاندیدا به اجماع برسند

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نشستی که به همت بسیج مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، در سخنانی با بیان این‌که انقلاب اسلامی با سرعت و شتاب مسیر خود را خواهد پیمود، برخی از مشکلات کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: این مشکلات ممکن است مسیر را کند یا تند کند، اما انقلاب یک حرکت رو به جلو دارد که البته سنت الهی هم همین است و جز این توقع نمی‌رود.

دکتر کامران باقری‌لنکرانی در ادامه با بیان این‌که نهاد‌های مسوول تربیت نیروی انسانی، متناسب با انقلاب اسلامی و در طراز با انقلاب اسلامی نیرو تربیت نمی‌کنند، اظهار داشت: این موسسات اگر هم تلاش‌های مصلحانه‌ای انجام می‌دهند، آن نگاه حکومتی و نگاه پاسخگویی به نیازها را آن گونه که باید و شاید لحاظ نمی‌کنند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به نگاه بلندمدت و کوتاه مدت در این راستا خاطرنشان کرد: در نگاه بلندمدت، بحث‌هایی مانند تحول در علوم انسانی، تحول در حوزه، تحول در دانشگاه، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و... مطرح می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، وی نگاه کوتاه مدت را در این زمینه مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در روزمرگی حوادث سیاسی و اجتماعی کشور، لازم است بحث‌های مبنایی تا آن جا که ممکن است فراموش نشود و مورد تاکید قرار گیرد.

باقری‌لنکرانی با بیان این‌که در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی نظرات گوناگونی بود و کاندیداهای مختلفی هم مطرح شدند، ابراز داشت: فرآیند معرفی کاندیداها در جریان این انتخابات آزار دهنده بود.

وی افزود: مهم‌ترین نکته‌ای که سبب نگرانی و به نوعی انتقاد شد و هم‌اکنون نیز اهمیت این انتقاد بیش از گذشته روشن می‌شود، این بود که در جریان انتخابات، عده‌ای افرادی را برای معرفی کاندیدا محق دانستند که یا مقام سیاسی بودند و یا پول در اختیارشان بود و می‌توانستند با این پول، حامی فعالیت‌های اجتماعی شوند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه طرح‌های مختلف در زمینه رفع مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی همچون سه نرخی شدن ارز ارائه می‌شود که هم‌اکنون نیز ملاک عمل است.

وی تصریح کرد: سه نرخی شدن ارز موجب می‌شود عده‌ای که به ارز مرجع دسترسی پیدا می‌کنند ثروت بی‌دلیل گردآورند و بدون این‌که زحمتی بکشند درآمد بیش تری داشته باشند.

باقری‌لنکرانی افزود: برخی از موسساتی که در حال ورشکستگی اقتصادی بودند، با فروش ارز مرجع در بازار به سودهای زیادی دست یافتند که اقدام برخی مفسدانه و اقدام عده‌ای دیگر با هدف نجات موسسه خود از ورشکستگی بود.

وی خاطرنشان کرد: اشکال اساسی این‌گونه تصمیم‌ها این است که برخی بدون این‌که زحمتی بکشند به پول دست می‌یابند؛ این امر با عدالت سازگاری ندارد و باید جاهایی برابر این حرکت‌های غیر اصولگرایانه و رفتارهای ناصحیح واکنش نشان داد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: تلاش شده است که جبهه پایداری با یک نگاه گفتمانی صحیح در مقابل بحث‌های روزمره تحلیل داشته باشد و موثر واقع شود.

اصولگرایان بر روی یک کاندیدا به اجماع نمی‌رسند

باقری لنکرانی در ادامه به پرسش‌های طلاب مدرسه معصومیه پاسخ گفت و در ارتباط با وحدت جبهه پایداری با سایر اصولگرایان گفت: در شش مرداد 90 وقتی جبهه را تشکیل دادیم نمی‌دانستیم که آیا ناچار می‌شویم برای انتخابات مجلس کاندیدای جدا معرفی کنیم یا خیر.

وی افزود: تلاش عمده ما این بود که در همان ساز و کار موجود حرف‌هایمان را بزنیم و به نتیجه برسیم؛ اما اتفاق‌هایی افتاد که در نیمه آبان، مطمئن شدیم نمی‌توانیم به نتیجه برسیم و آذرماه یک فهرست 60 نفره دادیم و گفتیم هر کدام از افراد را که شما قبول کنید، ما هم قبول داریم که خیلی از این افراد مورد نظر آن‌ها بود.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی آن‌ها با ما این شد که شما یا می‌نشینید در جلسه و تصمیم‌های ما را امضا می‌کنید یا ما با شما مذاکره‌ای نداریم!

وی عمده بحث جبهه پایداری با سایر اصولگرایان در انتخابات مجلس را ساز و کار رسیدن به کاندیداها دانست و گفت: آن‌ها می‌گفتند نظرسنجی می‌کنیم، هر کسی بیش ترین رأی را آورد همان را کاندیدا اعلام کنیم. که ما می‌گفتیم کار شما مثل این است که تیری را بیندازید هر کجا خورد دور آن را خط بکشید و بگویید به هدف خورده است! این چه نوع حضور سیاسی و گفتمان‌ساز است؟!

باقری لنکرانی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری نیز کماکان این مطالب با درجه، عمق و تفاوت بیش تر وجود دارد.

وی با اشاره به مصاحبه برخی از سیاسیون با رسانه‌ها مبنی بر این‌که «رئیس جمهور بعد، از جنس احمدی‌نژاد نخواهد بود» خاطرنشان کرد: این حرف قابل بحث است و می‌تواند چند نوع پیام منتقل کند. اگر منظور این است که مردم به کسی که از او سستی در اطاعت از رهبری ببینند رأی نمی‌دهند، حرف بدی نیست.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: اگر معنای آن این است که مردم نقیض آن را دنبال می‌کنند و بازنشستگان سیاسی و امتحان دادگان رفوزه را بیاورند، این حرف خوبی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر هم بخواهند به این موضوع برسند که گفتمان عدالت برای مردم موضوعیت ندارد، نه با واقعیت اجتماعی می‌خواند و نه با تکلیف دینی مطابق است.

باقری‌لنکرانی تصریح کرد: با روندی که می‌بینیم، شیفتگان خدمتی که از ماه‌ها پیش تلاش جدی دارند تا توفیق خدمت به مردم در کاخ سفید پاستور را پیدا کنند، به این آسانی حاضر به مذاکره هم نیستند!

وی دور نخست تمام انتخابات ریاست جمهوری را گفتمانی دانست و ابراز داشت: دور نخست هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد گفتمانی بوده است؛ البته احمدی‌ن‍ژاد این ویژگی را پیدا کرد که در دور دوم نیز این بحث‌های گفتمانی ادامه یافت.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی انتخابات آینده ریاست جمهوری را نیز یک رقابت گفتمانی دانست و افزود: تلاش‌هایی می‌شود تا این انتخابات را به رقابت فردی تبدیل کنند که این مساله هم جفا در حق منصب ریاست جمهوری و هم جفا در حق آینده انقلاب اسلامی است.

وی وجود یک کاندیدای مورد قبول تمام اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده را بعید دانست و یادآور شد: برخی از دوستان که ما آن‌ها را اصولگرا و برادران مومن و خوبی می‌دانیم، گفتمان‌هایی را دنبال می‌کنند که ما نمی‌توانیم این گفتمان‌ها را تایید کنیم و بعید می‌دانم در انتخابات آتی ریاست جمهوری، یک کاندیدای واحد مورد قبول همه اصولگرایان داشته باشیم.

باقری‌لنکرانی با بیان این‌که در بین اصولگرایانی که جبهه متحد را می‌ساختند حداقل سه صدای مختلف می‌شنویم، اظهار داشت: ما با برخی از آن‌ها اختلاف مبنایی داریم، یعنی عملا به هیچ وجه نمی‌توانیم یک رویه داشته باشیم؛ بنابراین تصور نمی‌کنم کاندیدای واحد معرفی شود.

خطر اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری جدی نیست

وی در ادامه با اشاره به این‌که خطر مدعیان اصلاح‌طلبی را در بحث انتخابات ریاست جمهوری جدی نمی‌بینم، ابراز داشت: اما در بحث شورای شهر این خطر را بسیار جدی می‌بینم و اطلاعات بنده حاکی از آن است که خود آن‌ها هم انرژی اصلی را در شورای شهر متمرکز کرده‌اند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، استراتژی اصلی مدعیان اصلاح‌طلبی را انتخابات شوراها در تمام شهر‌ها دانست و گفت: البته در انتخابات ریاست جمهوری هم تلاش خواهند کرد به میدان بیایند، حرف هایشان را بزنند و از فضای رقابت‌های انتخاباتی برای دفاع از عملکرد‌های گذشته خود استفاده کنند و خیلی برای پیروزی وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوند.

باقری‌لنکرانی در پاسخ به سؤالی درباره تغییر رفتار احمدی‌ن‍ژاد در سال 84 با احمدی‌ن‍ژاد سال 91 گفت: این موضوعی تاریخی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ما مجبور هستیم در بین افراد موجود، مصداقی را پیدا کنیم، اظهار داشت: نمی‌توانیم رأی ندهیم، بلکه ما باید تلقی فردگرایی را در ریاست جمهوری از بین ببریم.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی یکی از انحراف‌های پیش آمده را به وجود آمدن اصطلاح «احمدی‌نژادی» مثل «کاپشن احمدی‌نژادی» و «وزیر احمدی‌نژادی» و... دانست و با اشتباه دانستن شاقول شدن یک فرد، گفت: ما باید فضا را گفتمانی پیش ببریم و مطالبه از رئیس جمهور آینده را نهادینه کنیم.

لنکرانی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره هاشمی رفسنجانی و اقدامات اخیر وی گفت: هاشمی هوشمندانه سعی کرد در این ایام، تمام آن نقاطی که می‌توانست انتقادهای سنگینی برای ایشان باشد را حل کند.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: هاشمی در ارتباط با دانشگاه آزاد بایستی پاسخگو می‌شد که بار این کار بر روی دوش دولت افتاد و آقای دانشجو باید پاسخ دهد.

وی افزود: تلاش وافری برای بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد شده که تاکنون در مجلس به جایی نرسیده است.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ابراز داشت: هاشمی دو فرزندش را که مشکل داشتند گفتند بروند زندان، الان هاشمی بیاید در دانشگاه، می‌گوید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم، منصوب امام بودم و دو تا از بچه‌هایم را به زندان فرستادم.

وی با بیان این‌که این برنامه‌ها و حل کردن این مساله‌ها با این شتاب، ناشی از یک برنامه‌ریزی هوشمندانه بوده است، خاطرنشان کرد: طوری بود که یک عده داشتند ایشان را به این نتیجه می‌رساندند تا در صحنه بیاید چرا که رای می‌آورد! عده‌ای دیگر خیرخواهانه ایشان را منصرف کردند و فعلا وی اعلام کرده خودم نمی‌خواهم بیایم، البته در سال 84 هم ایشان اعلام کرد که نمی‌خواهم بیایم و آقای ولایتی بیاید؛ امادر نهایت خودشان آمدند!

باقری لنکرانی تصریح کرد: به هر حال هاشمی اگر خودش هم نیاید، می‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری نقش آفرینی جدی داشته باشد و به نوعی سال 88 را جبران کند.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/8/23ساعــت 9:28 صبح تــوسط عباس | نظر