سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بشار اسد: جنگ ما در سوریه با آمریکا و اسرائیل است رئیس جمهور سو

بسمه تعالی

بشار اسد: جنگ ما در سوریه با آمریکا و اسرائیل است

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که جنگ اصلی سوریه با آمریکا و اسرائیل است.
به گزارش خبرگزاری ها به نقل از روزنامه القدس العربی، بشار اسد چند روز پیش در دیدار با هیئتی مردمی از اردن اظهار داشت: سوریه با اسلامگراهای افراطی یا سلفی ها در جنگ نیست بلکه با آمریکا و صهیونیست ها در جنگ است، سوریه با توطئه ای جهانی روبه رو شده که می خواهد کشور را نابود کند و نقشه جدیدی برای منطقه ترسیم کند که منافع غرب و صهیونیست ها را تأمین کند.
بشار اسد بر لزوم پایان سریع بحران تأکید و نسبت به تلفات انسانی این بحران ابراز تأسف کرد و افزود: برای من عجیب است کسانی که خود را سلفی می نامند چگونه به مرگ راضی می شوند و در واقع دست به خودکشی دسته جمعی می زنند همانگونه که در کشتار داریا ده ها نفر از آنها کشته شدند.
اسد گفت: برخی افراد فراموش می کنند که من نیز انسان هستم نباید فراموش کنید که من یک پزشکم و از دیدن منظره مرگ و خون عذاب می کشم، من پیشتر نیز گفته ام کسانی که باعث رنج مردم سوریه شوند پشیمان خواهند شد و از مردم سوریه عذرخواهی خواهند کرد.
به گزارش القدس العربی، در این دیدار صمیمانه که دو ساعت به طول انجامید بشار اسد افزود: تحت هیچ شرایطی تسلیم نخواهد شد و حق نامزدی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 را به عنوان یک شهروند سوری نیز برای خود محفوظ می داند.
اسد تأکیدکرد که بعد از به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری اش در سال 2014 مانند هر شهروند دیگر سوری به خود این حق را می دهد که یا در انتخابات شرکت کند و یا اینکه در امنیت کامل در کشور خود باقی بماند و در مطب خود به عنوان چشم پزشک فعالیت کند.
وی گفت: می گویند باید کشور را ترک کنم و یا دیگر نامزد انتخابات نشوم، من این کار را انجام نخواهم داد و حق خود می دانم که در انتخابات نامزد شوم و اگر هم نامزد نشوم دمشق را ترک نخواهم کرد.
از سوی دیگر سازمان ملل متحد در گزارشی رسماً به جنایت جنگی گروه های تروریستی در سوریه از جمله کشتار، شکنجه، گروگانگیری و حمله به منازل مسکونی اعتراف کرد.
سازمان ملل برای نخستین بار اعلام کرد که گروه های تروریستی مرتکب جنایت جنگی شده اند، در این گزارش به تیراندازی و گلوله باران مناطق مسکونی، غیرنظامیان و ایجاد ترس و وحشت میان مردم اشاره شده است.
در این گزارش همچنین درباره منابع تأمین سلاح تروریست ها اشاره شده و آمده که کشورهای همسایه سوریه فعالانه در حال مجهز کردن مخالفان سوری به سلاح و پول هستند.
سازمان ملل در این گزارش به جامعه بین الملل توصیه کرده که جلوی انتقال این سلاح ها به سوریه گرفته شود.
این در حالی است که فرانسه و انگلیس در گردهمایی وزیران خارجه اتحادیه اروپا خواستار حمایت های بیشتر از مخالفان سوری شدند.
وزیران خارجه 27 کشور اروپایی در گردهمایی بروکسل تحریم های تسلیحاتی علیه سوریه را به مدت سه ماه تمدید کردند.
در این گردهمایی انگلیس و فرانسه تلاش زیادی به عمل آوردند تا اعضای اتحادیه را به ارسال سلاح به مخالفان متقاعد سازند در حالی که وزرای خارجه اتحادیه اروپا با این پیشنهاد مخالفت کردند.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز با اذعان به مقاومت رئیس جمهور سوریه در برابر تلاش ها برای ناآرام کردن این کشور از احتمال تغییر استراتژی واشنگتن در قبال بحران سوریه و بررسی مجدد گزینه تأمین تسلیحات مخالفان سوری خبر داد.
در همین رابطه کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت، ما بر حمایت قاطع خود از مخالفان سوری ادامه خواهیم داد!
از سوی دیگر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، مسکو و واشنگتن بر ضرورت استفاده از مذاکرات میان مخالفان و دولت تأکید دارند.
وی اظهار داشت: تا زمانی که طرفین وارد روند گفت و گوها نشوند نمی توان درباره حل بحران سوریه امیدوار بود.
لاوروف تأکید کرد، حل بحران سوریه تنها از طریق سیاسی امکان پذیر است و مسکو از حامیان گروه های مسلح می خواهد دخالت های خود در امور داخلی این کشور را متوقف کنند.
در همین رابطه «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه از تلاش های قطر و ترکیه برای برهم زدن گفت و گوها بین مخالفان و نظام سوریه خبر داد و اظهار داشت؛ گفت و گوها در داخل سوریه انجام خواهد شد و الزاماً نباید در خارج از کشور برگزار شود.
جمعی از کارشناسان غیروابسته سازمان ملل نیز تأکید کردند، بحران سوریه با راهکار نظامی قابل حل نیست.
سایر رویدادها
¤ در عملیات ارتش سوریه در حومه دمشق تعدادی از تروریست های مسلح از جمله سه تن از سران آنان کشته شدند.
¤ وزیر مدیریت داخلی سوریه اعلام کرد حجم خسارت های وارد شده به زیرساخت های کشور در 23 ماه گذشته بیش از 11میلیارد دلار است.
¤ نیروهای ارتش سوریه در مناطق مرزی مشترک با ترکیه در یک عملیات ویژه توانستند یک گروه تروریستی خارجی را متلاشی کنند.
¤ وزیر خارجه قطر به تصمیم اتحادیه اروپا در ممنوعیت مسلح کردن تروریست ها در سوریه اعتراض کرد.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/12/2ساعــت 8:45 صبح تــوسط عباس | نظر