سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشروح سخنان و پرسش و پاسخ محصولی در قم/ کاندیداهای مخلص و انقلاب

بسمه تعالی
مشروح سخنان و پرسش و پاسخ محصولی در قم/
کاندیداهای مخلص و انقلابی از پذیرش مسئولیت فراری هستند/ جبهه پایداری به دنبال نامزد اصلح است نه کسی که لزوما رای بیشتری دارد

 

گروه سیاسی: صادق محصولی وزیر سابق کشور روز یکشنبه در سلسه نشست های  خبری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با عنوان " تا انتخابات " در قم حاضر شد و ضمن سخنانی کوتاه به سئوالات خبرنگاران رسانه های مختلف پاسخ گفت.

به گزارش رجانیوز، وی در این نشست اظهار داشت: انتخابات برای کشور ما ظرفیت بسیار مهم و موثری است که می تواند موجب شکوفایی و ارتقا هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه های مادی و معنوی باشد.

بر اساس گزارشی که بی باک آن را منتشر کرده است، محصولی افزود: انتخابات فرصت بسیار مناسبی برای طرفداران نظام و گفتمان اسلام ناب محمدی و از طرف دیگر تهدیدی برای دشمنان این گفتمان و نظام است.

وی در بهره برداری دشمنان از انتخابات ایران اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که چنین فرصتی را به تهدید تبدیل کند و یا در صورت ناکامی، بهره برداری ما را از این فرصت که به نفع نظام و مردم است به حداقل برساند.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در تشریح گفتمان این جبهه تصریح کرد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی درصدد ترویح هرچه بیشتر گفتمان انقلاب، امام و رهبری و در یک کلمه گفتمان اسلام ناب محمدی است از همین رو جبهه پایداری وظیفه خود می داند که در تمام مقاطع حساس نظام وارد عرصه شود.

 

وزیر سابق کشور اظهار داشت: عمده فعالیت ها در قالب بحث های گفتمانی و همان مطلبی که حضرت آقا در کرمانشاه فرمودند مبنی بر کانال کشی و ایجاد شبکه و ایجاد بصیرت و گسترش گفتمان در جهت انتخاب های صحیح مردم است.

محصولی بعد از این سخنان کوتاه به سئوالات خبرنگاران رسانه های مختلف کشور پاسخ داد که مهمترین بخش های آن در ادامه تقدیم می گردد.

نقاط مثبت و منفی دولت نهم و دهم

واحد مرکزی خبر: نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم را در چه می دانید؟ یکی از شیوه های مدیریتی آقای احمدی نژاد سیستم آزمون و خطاست. شما تا چه حد قبول دارید؟

محصولی: به عقیده من در مواردی که دولت نهم و دهم مطابق شعارها و گفتمانی که براساس آن سرِ کار آمد عمل کرد، موفق و جایی که مطابق گفتمان عمل نکرده موفق نبوده است. مردمی بودن، ارتباط مستقیم با مردم خصوصا مردم محروم، پیگیری محرومیت زدایی و توجه ویژه به مناطق محروم که در گذشته با این کیفیت نداشتیم، شجاعت در اجرای برنامه هایی که دیگران جرات اجرای آن را نداشتند، اصل هدفمند سازی یارانه ها و ورود به این مقوله که بسیار سخت بود با اینکه اجرای آن آرزوی دولت های دیگر هم بوده است اما بخاطر سختی و مشکلات اجرایی وارد این صحنه نشدند، استقامت در موضوع هسته ای و عدم تنزل در مقابل استکبار جهانی، توزیع بودجه از مرکز به کل کشور مخصوصا مناطق محروم و از این دست موارد کارهایی است که می توان به عنوان نقاط قوت دولت نام برد.

نکات منفی هم مربوط به مواردی است که مطابق گفتمان عمل نشده است بعنوان مثال در فضاهای فرهنگی مرتبط با دولت مثل زیر مجموعه هایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد عملکرد مطلوبی نبوده است. مباحثی در رابطه با عدم تعامل کامل با قوه مقننه که با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری بهتر از این می توانست صورت بگیرد. البته این دوطرفه است چون داریم دولت را نقد می کنیم این را می گوئیم اما طبیعتا مجلس هم بهتر از این ها می توانست با دولت تعامل داشته باشد. البته با فرض اینکه مجلس هم همین گونه بود باز دولت می بایست تعامل بهتر از این را با قوا می داشت.

طرح مباحث حاشیه ای و پرداختن به آن و در نتیجه باز ماندن از ماموریت اصلی دولت که همان خدمت بی منت به مردم  و رفع مشکلات آنان در اولویت است که بایستی به سرعت به آن رسیدگی کرد. پرداختن به مباحث حاشیه ای باعث می شود که در مباحث معیشتی مردم، از مطالب اصلی باز بماند.

بنابراین آنجایی که مطابق گفتمان انقلاب عمل کرده موفق و آنجا که با گفتمان انقلاب و گفتمانی که خودش براساس آن از مردم رای گرفته و روی کار آمده است تعارض دارد، ناموفق بوده است.

در مورد شیوه مدیریتی در دولت، اینکه گفته شود دولت از کارشناس استفاده نکرده درست نیست ولی ممکن است در مواردی تصمیمی گرفته شده که کارشناسی نبوده است. درباره عملکرد دولت همانطور که حضرت آقا فرمودند بایستی با انصاف برخورد نمائیم هم باید نقاط مثبت و هم نکات منفی را دید. یکی از نمونه های که می توان اشاره کرد عدم توجه کافی به وضعیت بازار است که مسائل حاشیه ای توجه کافی دولت را از آن سلب کرد. دولت می توانست با توجه به شرایط موجود داخلی و خارجی وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشد.


اقبال به غیراصلح، خیانت به خدا و پیغمبر است

خبرگزاری ایرنا: جبهه پایداری در انتخابات مجلس نشان داد که خلاف جهت ائتلاف با اصولگرایان شعار می دهند و نسبت به هر کدام از جبهه های اصولگرای مسائلی مثل عنوان ساکتین فتنه را بیان می کنند با این اوصاف جبهه پایداری در انتخابات آینده ریاست جمهوری، به دنبال ائتلاف با اصولگرایان هست. اساسا موضع جبهه پایداری چیست؟ آیا شخص خاصی را مدنظر دارید ؟


محصولی: در رابطه با موضع جبهه پایداری نسبت به ائتلاف باید بگویم که ما ائتلاف و وحدت را در چارچوب های خودش مفید می دانیم اما چار چوب هایی که دین و اسلام توصیه می کند. بایستی مبنای ائتلاف الهی باشد. ائتلاف و وحدت به خودی خود مطلقا خوب یا بد نیست. بنابراین ائتلاف و وحدت با شرط کسب رضایت خدا خوب است. وحدتی که برای کسب قدرت باشد نتیجه اش کسب رضای خدا نیست و به همین خاطر ما صریحا می گوییم در انتخابات به دنبال نامزد اصلح هستیم و طبق آیات و روایات که تاکید فراوان شده اگر شما مسئولیت تعیین کسی را داشته باشید و اصلحی وجود داشته باشد و شما به غیر اصلح روی بیاورید به تحقیق به خدا و پیغمبر و مومنین خیانت کردید.

 


هر کدام از گروه های اصولگرایان نامزد اصلح معرفی کنند با آن ها ائتلاف می کنیم

اصلح یعنی از جهت کیفی رای بالا داشته باشد و دارای شاخص ها و خصوصیاتی باشد که به آن توصیه شده است. لذا اصلح کسی نیست که تنها بالاترین رای را دارد.  این فرد اصلح نیست بلکه می توان گفت که مقبولتر است.

اگر هر کدام از گروه های اصولگرایان تمایل داشته باشند نامزد اصلح معرفی کنند با آن ها ائتلاف می کنیم ولی با این شرط که رویکردشان اصلحیت باشد نه میزان رای. هرکس به دنبال نامزد اصلح باشد قطعا استقبال می کنیم.

با در نظر گرفتن 200 شاخص، تا کنون 35 نفر را رتبه بندی کرده ایم

در حال حاضرجبهه پایداری، از بین 70 نامزد 35 نفری که احتمال حضور دارند بررسی کرده است. قریب به 200 شاخص را در نظر گرفتیم و نمره دادیم و این 35 نفر رتبه بندی شدند؛ منتهی تصمیم قطعی نگرفتیم به این دلیل که رهبری فرمودند قرار است مطالبی را در رابطه با اننتخابات و نامزد اصلح در آینده داشته باشند. از همین رو ما منتظریم تا حضرت آقا شاخص هایشان را مطرح کنند و با توجه به شرایط آن روز نامزد اصلح را معرفی کنیم. بنابراین هنوز به تصمیم قطعی نرسیدیم و هرگاه به نامزد نهایی رسیدیم معرفی خواهیم کرد.

هیچ پیشنهاد و درخواست رسمی از سوی ائتلاف سه گانه و جبهه پیروان نداشته ایم

خبرگزاری دانشجو: تا کنون پیشنهادی از سوی ائتلاف سه گانه و جبهه پیروان دریافت کرده اید؟

محصولی: تا به حال رسما چنین پیشنهادی نشده است اما مطلع شدیم که برخی از افراد ائتلاف سه گانه در سخنرانی ها یا مصاحبه هایشان مطالبی درباره دعوت از جبهه پایداری گفته اند ولی اینکه درخواست رسمی داشته باشند چنین چیزی نبوده است.

 


انتخاب احمدی نژاد در سال 84 بر اساس حال آن ایام وی بود

پایگاه خبری رجا: اعضای جبهه پایداری در انتخابات 84 از آقای احمدی نژاد حمایت کردند ولی الان از منتقدان اصلی دولت، همین جبهه است. آیا این تلقی که آن حمایت ها اشتباه بوده، درست است؟

محصولی: ما بر این اعتقادیم که "میزان حال فعلی افراد است". اما اینکه اگر کسی امروز در وضعیت درست و صحیح است فردا هم به همین وضع باقی بماند، قطعی نیست. اینکه یک نفر امروز مورد تائید است فردا هم همین صلاحیت ها را داشته باشد در عمل می تواند نداشته باشد. در آن دوران تشخیص داده شد که آقای احمدی نژاد نسبت به دیگران مناسب تر است همچنانکه مقام معظم رهبری هم از این انتخاب خیلی خوشحال شدند و فرمودند اگر رای هم نمی آوردند همین که شعارهای انقلاب احیا شد از این جهت هم خوشحال بودیم.

حمایت های رهبری نشان داد که عملکرد دولت و گفتمانی که با آن وارد انتخابات شد مواردی بود که مورد تائید مقام معظم رهبری قرار گرفت. اینکه ما تضمین صددرصد بدهیم کسی که وارد عرصه می شود حتما در همین سمت با توجه به وسوسه های نفسانی در پست های بالا سالم باقی خواهد ماند، کاملا اشتباه است لذا حمایت ما از هر فردی تا زمانی است که در مسیر صحیح انقلاب حرکت کند و هیچ کس هم درباره آینده فرد دیگر نمی تواند تضمین بدهد.

چگونه  می توان به مردودین امتحانات کوچکی چون فتنه 88 ، در مسئولیت های بزرگ اعتماد کرد؟!

افرادی که در امتحانات کوچک گذشته و در ایام فتنه رد شدند چطور می توانند در امتحان بزرگتر مسئولیت را بگیرند و وسوسه نشوند؟! الان هم بجای اینکه طرف نقد این افراد، فتنه 88، ساکتین فتنه و پیگیران استحاله نظام باشد متاسفانه جبهه پایداری را آماج حملات خود قرار داده اند. لذا این نشان می دهد که مواضع مردودین فتنه 88 عوض نشده است بنابراین بایستی در هر مقطعی با توجه به آن مقطع تصمیم بگیریم همچنان که وقتی لازم بود دولت را حمایت کردیم و در شرایط لازم تذکر دادیم و حتی مقابله کردیم.


تصمیم پیرامون جایگزین حضرت آیت الله خوشوقت به  بعد از چهلم آن مرحوم موکول شده است

پایگاه خبری ولی امر:
جایگزین مرحوم حضرت آیت الله خوشوقت در شورای فقاهتی جبهه پایداری چه کسی است؟ سئوال دیگر اینکه برخی می گویند؛ حضرتعالی تنها حامی مالی جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری هستید آیا این موضوع صحت دارد یا اینکه قرار است همچون انتخابات مجلس از هر کاندیدا مبلغی دریافت شود؟

محصولی: پیرامون جایگزین آیت الله خوشوقت هنوز نشستی برگزار نشده است، و این قضیه به بعد از چهلم ایشان موکول شده است البته در اساسنامه جبهه پایداری این موضوع پیش بینی شده که به هر دلیل از جمله فوت یکی از اعضای شورای فقها جایگزین وی چگونه انتخاب شود.

کسانی که گفتمان و برنامه ندارند به تخریب روی می آورند

اما درباره تخریب جبهه پایداری انقلاب اسلامی باید عرض کنم که این موضوع مختص این روزها نیست بلکه حتی قبل از اعلام موجودیت جبهه هم این بداخلاقی ها صورت می گرفت. در اوایل اعلام موجودیت جبهه پایداری برخی شایعه پراکنی کردند که حضرت آیت الله مصباح یزدی به همایش اعلام موجودیت این جبهه نخواهد رفت و عده ای دیگر حتی مدعی شدند که حضرت آقا با تاسیس جبهه پایداری مخالف است اما بعدها معلوم شد که این حرف ها دروغ بوده است.

لذا تخریب ها بر علیه جبهه پایداری شروع شده است و ادامه هم خواهد داشت، مخصوصا در مقاطع انتخابات عده ای برای اینکه هیچ حرف و برنامه گفتمانی ندارند، تخریب افراد را در دستور کار قرار می دهند. بعنوان مثال بنده در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مشهد که از من پرسید؛ به نظر شما آقای هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود یا نه؟ که من هم پاسخ دادم نظر شخصی بنده این است که ایشان در حال بررسی اوضاع هستند و اگر اطمینان حاصل کنند که رای خواهند آورد آنگاه وارد عرصه خواهد شد. اما بعد از این مصاحبه اعلام کردند که بنده سخنگوی هاشمی رفسنجانی شده ام!

دروغ آشکار ویژه نامه نوروز روزنامه همشهری بر علیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی با این ادعا که اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری اعلام کردند که با دولت نامزد مشترک خواهند داشت! کسانی که در نشریات خود که با بودجه بیت المال اداره می شود به این راحتی دروغ می گویند، فردا که در قدرت در دست بگیرند چه کار خواهند کرد؟!

برخی از کسانی که اعلام کاندیداتوری کردند تنها می خواهند خوشان را مطرح کنند

خبرگزاری فارس: حمایت دولت از یک کاندیدای خاص و اینکه هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان به دولت انتقاد دارند که از امکانات دولتی برای مطرح کردن کاندیدای دولت سوء استفاده می شود، جبهه پایداری در مقابله با این رویکرد به افشاگری و یا جلوگیری از سوء استفاده از امکانات دولتی وارد خواهد شد؟  سئوال دیگر اینکه؛ اصلاح طلبان اعلام کردند که 3 یا 4 نفر نامزد دارند اما اصولگرایان روی گزینه های بیشتری سرمایه گزاری کرده اند، آیا این روند درست است؟


محصولی: دولت اگر از یک کاندیدای خاص حمایت کرد نسبت به خود فرد و اقداماتی که انجام داده اعلام نظر خواهیم کرد ولی از قبل اعلام موضع نخواهیم کرد.

بنده نسبت به تعداد نامزدهای گروه ها نمی توانم پیش گوئی کنم. باید صبر کرد و دید که در عمل چه اتفاقی می افتد. به نظر من برخی از کسانی که اعلام کاندیداتوری کرده اند خوب می دانند که رای نمی آورند، آنها کسانی هستند که به دنبال خدمت نیستند بلکه قدرت طلبند و تنها می خواهند خودشان را مطرح کنند.


در انتخابات مجلس نهم برخی بدنبال تطهیر ساکتین فتنه بودند

خبرنامه دانشجویان ایران: برنامه جبهه پایداری برای انتخابات شوراها چیست؟ گفته می شود که جبهه پایداری برای انتخابات شوراها بر خلاف انتخابات ریاست جمهوری می خواهد با اصولگرایان ائتلاف کند؟

محصولی: در انتخابات شوراها جبهه پایداری تصمیم قطعی ندارد که همه جا نامزد معرفی کند و یا معرفی نکند بلکه همه چیز بستگی به این دارد که در هر کدام از شهرها و استان ها شرایط به چه صورت باشد. ما قطعا هر جا که احساس تکلیف کنیم نامزد معرفی خواهیم کرد اما این را بدانید که در انتخابات شوراها و انتخابات ریاست جمهوری، مبانی جبهه پایداری تغییری نمی کند. ما در انتخابات مجلس نهم به جریانات اصولگرایی اعلام کردیم که شماها تنها منشور و مبانی اصولگرایی را رعایت کنید آنگاه ما حاضریم حتی یک نماینده هم از ما در لیست حضور نداشته باشد اما عده ای قبول نکردند زیرا در آن ایام برخی به دنبال تطهیر ساکتین فتنه بودند.

زمان اعلام کاندیدای نهایی جبهه پایداری

پایگاه خبری مشرق: گزینه نهایی جبهه پایداری چه زمانی مشخص خواهد شد؟  سئوال دیگر اینکه نظر شما در خصوص حضور مشایی و خاتمی در انتخابات چیست؟

محصولی: برای اعلام نامزد نهایی جبهه پایداری نمی توان تاریخ دقیقی مشخص کنیم، چون حضرت آقا فرمودند که که در آینده مطالبی را خواهم گفت،  از همین رو ما بعد از سخنان ایشان و بر اساس رهنمودهای معظم له کاندیدای مورد نظر خودمان را اعلام خواهیم کرد.

اما در رابطه با سئوال دوم؛ احتمال اینکه آقای خاتمی نامزد ریاست جمهوری شوند کم است زیرا او این ریسک که شورای نگهبان وی را تایید نکند را انجام نمی دهد، آقای مشایی هم فعلا بصورت رسمی اعلام نکرده است که نامزد خواهد شد.


برنامه جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری

پایگاه خبری بولتن: از میان حوزه های اقتصادی، بین الملل، فرهنگی و ...، برنامه محوری جبهه پایداری در انتخابات به کدام بخش ها بیشتر توجه دارد؟

قطعا مباحث فرهنگی در اولویت است اما مگر می توان از مباحث اقتصادی و سایر مسائل که از ضروریات جوامع است چشم پوشی کرد؟! قطعا برنامه های جبهه پایداری جدای از مباحث فرهنگی بحث معیشتی و رفاهی مردم و رشد و پیشرفت کشور است.

پایگاه خبری بی باک: نظر شما و واکنش جبهه پایداری نسبت به فیلم منتشر شده در برخی سایت ها علیه جبهه پایداری و متهم کردن این جبهه در حادثه 22 بهمن قم چیست؟

محصولی: افرادی به دنبال تخریب جبهه پایداری هستند و این فیلم هم مصداق یکی از آن تخریب ها و بداخلاقی هاست اما خداوند همواره یاور حق است و قطعا آنها از چنین رفتارهایی نتیجه مطلوبشان را نخواهند گرفت.

نکته بعد اینکه جلسه ای که در این فیلم پخش شد مختص جبهه پایداری نبود بلکه یک سلسله نشست های بصیرت بوده است، این نشست ها هم از سال 88 یعنی قبل از اعلام موجودیت جبهه پایداری برگزار می شده است و مختص امسال و بعد از تاسیس جبهه پایداری نمی باشد. بی تقوایی منتشر کنندگان این فیلم به حدی است که در تمام بخش های آن با زیر نویس (جلسات جبهه پایداری) در حال القای انتساب آن جلسان به جبهه پایداری می باشند.

نکته دیگر اینکه از نظر شرعی برای متهم کردن دیگران مجوز مراجع قانونی و دادگاه صالحه نیاز است، کدام دادگاه صالحه حکم قطعی داده که این آقایانی که عکس آنها منتشر شده و جبهه پایداری حتی نام آنها را هم نمی داند متهم اصلی برهم زدن نظم سخنرانی رئیس مجلس هستند.

عجیب اینکه بعد از انتشار این فیلم، آقای علی مطهری اظهار نظر کرد که اقدام آن سایت در انتشار فیلم مذکور، مصداق توهین نبوده و صرفا  ریشه حوادث 22 بهمن قم را نشان داده و در واقع اطلاع‌رسانی و روشنگری کرده است!

همین آقای علی مطهری وقتی صحبت از سران فتنه می شود می گوید؛ چون کروبی و موسوی در دادگاه محکوم نشده اند نباید به آنها سران فتنه گفت! به هر حال ما کدام حرف این آقایان را قبول کنیم؟ آیا فتنه گران را بدون حکم قاضی نمی توان فتنه گر گفت اما در اینجا عملکرد غیرقانونی و شرعی برخی رسانه ها را باید حمل بر روشنگری و غیرمجرمانه دانست؟! این بی تقوایی ها نشان دهنده سطح دینداری این آقایان است. اعضای جبهه پایداری در روز حادثه و حتی قبل از فرمایشات مقام معظم رهبری این حادثه را محکوم کردند اما برخی آنقدر به دنبال پست های دنیایی هستند که به جای پاسخگو بودن در قبال عملکرد سابق خود، سعی در اتهام زنی به سایر گروهها دارند.

جبهه پایداری به دنبال این نیست که وقت خود را صرف تکذیبیه و محکوم کردن اتهاماتی که نسبت داده شده بکند، فقط در برخی موارد که نیاز به روشنگری باشد اظهار نظر می کند.

 


کاندیدای مخلص و انقلابی از پذیرش مسئولیت فراری هستند

پایگاه خبری 598: وضعیت دکتر جلیلی در لیست جبهه پایداری چگونه می باشد؟

محصولی: ما در خصوص پذیرش مسئولیت نامزدی در میان شخصیت های انتخاب شده برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری با مشکل روبرو می شویم. زمانی که به سراغ این دوستان می رویم در مرحله اول استقبالی از پذیرش این چنین مسئولیتی را ندارند و علت این امر هم حساسیت این مسئولیت در پیشگاه الهی و ملت بزرگ ایران می باشد و این شاخصه یک فرد انقلابی است که خودش را به راحتی عرضه ننماید.

بنابراین مسئله مهم این است که ما وظیفه داریم که کاندیدای اصلح را متقاعد کنیم که این مسئولیت را بپذیرند. خداوند رحمت کند حضرت آیت الله خوشوقت را که می فرمودند اگر شما به سراغ اصلح نروید اصلح به میدان نمی آید و وظیفه همه ما این است که شخصیت های اصلح را متقاعد کنیم که به میدان بیایند. باید به سراغ کسانی رفت که از کسب پست های دنیایی فرار می کنند نه آنکه به جایگاه ریاست جمهوری به عنوان یک طعمه نگاه کنند.

متقاعد کردن این عزیزان با توجه به تکلیف مدار بودنشان امکان پذیر است و ما در جبهه پایداری انقلاب اسلامی افراد را با معیار می سنجیم.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/12/30ساعــت 7:3 صبح تــوسط عباس | نظر