سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
افشاى برنامه چندساله کودتای مخملی هاشمی رفسنجانی در آمریکا گروهی

در آمریکا گروهی به نام Task Force وجود دارد که متخصصین همه جانبه در موضوع جامعه و سیاست ایران هستند آنها وظیفه درک نکات مهم روابط ایران-آمریکا،تاریخ و اقتصاد و مردم شناسی ایرانیان را به عهده دارند. ویلیام لرز، استیفن هاینز که در بالا معرفی شدند و از مدعوین این کنفرانس در تهران بودند، از اعضای گروه مذکور می باشند. از اعضای دیگر این گروه می توان به شائول بخاش(همسر یهودی هاله اسفندیاری)، ری تکیه، الهه شریف پور(هیکس)، جیمز پلاک، سوزان مالونی، رابرت گیتس اشاره کرد.

 

"عماریون"- با ورود مقامات آمریکائی به ایران تحت پوشش میهمانان بین المللی در دومین کنفرانس "گفتگوی ایران- کانادا" مورخ یکم الی چهارم اردیبهشت 87 (یعنی 9 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا و یکسال قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران)، در تهران مرکز مطالعات روابط بین الملل وزارت خارجه برگزار گردید. هزینه کامل این کنفرانس و میهمانان آن را مانند کنفرانس قبل که 6 ماه گذشته از آن در اتاوا(کانادا) برگزار شد به عهده بنیاد برادران راکفلر، و سازماندهی آن توسط تیم دیپلماسی TRACK2     به ریاست مصطفی ز. از پرسنل سابق وزارت ا... در دهه 60 و پرسنل فعلی وزارت خارجه بود.

 

جهت پی بردن به اهمیت ورود این مقامات آمریکایی به ایران و ملاقات صورت گرفته قبل از دو انتخابات حساس در آمریکا و ایران لازم است، مقامات معروف آمریکائی مذکوربه شرح ذیل معرفی شوند:

 

استیفن هاینتز( Stephen Heintz  ) رئیس بنیاد برادران راکفلر: ایشان به عنوان چهارمین رئیس این بنیاد از سال 2001 میلادی مسئولیت مذکور را دارد.وی که بالاترین مسئولیت ها را در بخش عمومی و غیر انتفاعی داشته بنیانگذار موسسه ای به نام دموس(Demos) می باشد که شبکه ای از فعالیت ها در زمینه گسترش دموکراسی پیگیر می نماید. قبل از این موسسه نیز از مدیران موسسه آمریکائی غرب- شرق که در موضوعات توسعه جامعه مدنی، اصلاحات اقتصادی و امنیت بین المللی در اروپای شرقی و جمهوری های تازه استقلال یافته فعالیت دارد. ایشان در یکی از ایالات آمریکا از سال 1988 الی 1990 کمیسر توسعه اقتصادی و از سال 1983 الی 1988 کمیسر رفاه اجتماعی بود.

استیفن هاینتز از حامیان اصلی دیپلماسی TRACK2 بین ایران و آمریکا می باشد و کمک های مالی زیادی در این زمینه از طریق بنیاد برادران راکفلر به برگزاری این دیپلماسی پنهان نموده است. به طوری که در صفحه سایت رسمی بنیاد مذکور آمده است:«نزدیک به 6سال موسسه سازمان ملل آمریکا(UNAUSA) و بنیاد برادران راکفلر مذاکرات خصوصی TRACK2 بین مقامات و متخصصین سابق سیاست خارجی آمریکا با یک گروه از مشاوران سیاسی و آکادمی ایران را انجام می دهند که طرح جدیدی برای پایان مسئله اتمی ایران و آمریکا ارائه داده اند.» شایان ذکر است در ادبیات سیاسی آمریکا این دیپلماسی به "صحبت با دشمن" معنا گردیده و از زمان جنگ سرد و پس از آن در کشورهای هدف انقلابات مخملی و رنگی برعلیه حریف استفاده می نمودند.

بنیاد برادران راکفلر مستقر در نیویورک که از سال 1940 تاسیس شده با اعتبار حدود 670میلیون دلار فعالیت دارد که در سال 2006، 345 طرح با اعتبار تقریبا 30میلیون دلار توزیع کرد که برنامه های آن در 4 حوزه ترویج دموکراسی، توسعه پایدار، صلح و امنیت و پیشرفت انسانی می باشد. و از جمله مناطقی که تاثیرگذار بوده در غرب بالکان و صربستان بوده است. از سال 2003 تاکنون 94 طرح(که 20 طرح آن مختص موضوع ایران بوده) در آمریکا، اسرائیل، مصر، لبنان، مراکش با عنوان "تفاهم غرب و دنیای اسلام"برگزار شده است. در سال 2005 همایشی با عنوان" آموزش دموکراسی در خاورمیانه" برگزار که گزارش آن را جهت نمایندگان کشورهای سازمان ملل با هدف تشویق حمایت از گسترش دموکراسی در سطح جهان انجام می دهد.

این بنیاد همانطور که عنوان شد،در ایران از سال 2003، 20 طرح اجرا نموده از جمله 2طرح به سازمان آمریکائی جستجو برای زمینه های مشترک(SFCG) به مبلغ 225هزار دلار از طریق ویلیام میلر آمریکائی، 6 طرح به موسسه سازمان ملل آمریکا(UNAUSA) حدو 360 هزار دلار، 3 طرح به مرکز وودرویلسون آمریکا(که هاله اسفندیاری مدیر خاورمیانه آن بود) از کانال ویلیام میلر آمریکائی حدود 67 هزار دلار، یک طرح در حمایت از سفر مایکل ایگنتیف به تهران با دعوت رامین جهانبگلو، یک طرح جهت بورس هادی سمتی در امریکا بوده است. این بنیاد با بنیاد سوروس نیز در ارتباط بوده به طوریکه کیان تاج بخش عنوان دارد یکبار به همراه رئیسش، آنتونی ریچتر به ملاقات هاینتز رئیس بنیاد براردان راکفلر رفته است. در یکی از آخرین فعالیت های این بنیاد بر روی ایران به نقل از سایت عصر ایران با عنوان "برنامه آمریکا و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از انتخاب مجدد احمدی نژاد" که آن نیز از روزنامه واشنگتن پست نقل نموده است،همچنین حمایت مالی بنیاد از سازمان غیرانتفاعی "فردای آزاد از ترور" متشکل از روسای سابق کمیته بررسی 11 سپتامبر از جمله لی همیلتون(رئیس هاله اسفندیاری در مرکزویلسون) جان مک کین و بیل فریست که نظرسنجی داخل کشور ایران در زمینه روابط ایران _آمریکا، انتخابات مجلس، مقابله با افراطی گری در ایرانانجام داده است.

ویلیام لرز رئیس موسسه سازمان ملل آمریکا(UNAUSA): ایشان از سال 1999 این پست را دارد. وی که بازنشسته وزارت خارجه آمریکا می باشد در 31 سال خدمت از سال 1978الی 1982 سفیر آمریکا در ونزوئلا و از سال 1983 الی 1986 سفیر در چکسلوواکی(دوران کمونیسم) همچنین در سفارت آمریکا در شوروی سابق نیز بود. از سال 1977 الی 1978 نیز معاونت اروپای وزارت خارجه آمریکا بود. عضو فعال شورای روابط خارجی آمریکا و سازمان های سیاست عمومی(Public Policy) بود وی همچنین عضو هیئت مدیره بنیاد برادران راکفلر می باشد. همسر وی نیز موسس و رئیس بنیاد جامعه مدنی در آمریکا می باشد. قبل از وزارت خارجه ویلیام لرز از سال 1953 الی 1957 افسر نیروی دریائی آمریکا بود. در سایت موسسه مذکور آمده است ویلیام لرز متخصص سیاست خارجی و روابط بین الملل آمریکا، سازمان ملل، روسیه و اروپای شرقی، آمریکای لاتین، روابط ایران-آمریکا و روابط فرهنگ بین الملل می باشد.

موسسه سازمان ملل آمریکا که به عنوان یک موسسه در ظاهر خصوصی از سال 1943 بوجود آمد ولی با سازمان دولتی توسعه بین الملل آمریکا USAID(که نقش فعالی در انقلاب رنگی و مخملی در کشورهای هدف داشته) در توسعه جهانی شریک می باشد. همچنین با کنگره و سیاست سازان آمریکا نیز در ارتباط می باشد. این سازمان بیش از 175 بخش و شعبه اطراف کشور با حدود 20000نفر عضو می باشد.

ویلیام لرز که به همراه توماس پیک رینگ و جیم والش طرحی با عنوان "راهی برای پایان مسئله هسته ای ایران-آمریکا" در 20 مارس 2008 تهیه نموده، در ابتدای این طرح می نویسد:«با دو مسئله جدید شرایط مناسبی جهت مذاکره مستقیم ایران و آمریکا در زمینه مشکل اتمی بوجود آمده یکی مذاکرات ایران و آمریکا در عراق و دوم گزارش اخیر جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تعلیق فعالیت های نظامی هسته ای ایران می باشد.

همچنین سندی در اینترنت می باشد که در سال 2003 نتیجه مذاکرات دیپلماسی TRACK2با تیم ایران را ویلیام لرز جهت سنا آمریکا گزارش می نماید.

 

در آمریکا گروهی به نام Task Force وجود دارد که متخصصین همه جانبه در موضوع جامعه و سیاست ایران هستند آنها وظیفه درک نکات مهم روابط ایران-آمریکا،تاریخ و اقتصاد و مردم شناسی ایرانیان را به عهده دارند. ویلیام لرز، استیفن هاینز که در بالا معرفی شدند و از مدعوین این کنفرانس در تهران بودند، از اعضای گروه مذکور می باشند. از اعضای دیگر این گروه می توان به شائول بخاش(همسر یهودی هاله اسفندیاری)، ری تکیه، الهه شریف پور(هیکس)، جیمز پلاک، سوزان مالونی، رابرت گیتس اشاره کرد.

 

همچنین حساسیت سفر آنها به ایران آنقدر بالا بود که با شخصیت حقیقی، این امریکائی ها موفق به اخذ ویزای ایران شدند. به عبارت دیگر در فرم درخواست ویزای آنها مسئولیت و شغل آنها(شخصیت حقوقی) که ریاست بنیاد براردان راکفلر و موسسه سازمان ملل آمریکا بود آورده نشده است.

 

هماهنگی های صورت گرفته جهت ورود این دو مقام امریکایی به ایران:

همان طور که گفته شد مسئول هماهنگی های این سفر مصطفی ز. پرسنل سابق وزارت ا... و فعلی وزارت وزارت خارجه که از مدیران ارشد دولت اصلاحات در وزارت خارجه (مدیر مرکز مطالعات وزارت خارجه) و در دوران ریاست جمهوری هاشمی ایشان مسئول مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل (نیویورک) بوده است. و مسئول تیم دیپلماسی TRACK2 ایران می باشد. لذا وی با شناختی که داشت با قائم مقام وقت وزارت ا..، معاونت ض.ج. وقت وزارت و دو معاون دیگر وزارت ا... و قائم مقام وقت و یک معاون وزارت خارجه هماهنگی لازم جهت ورود این مقامات آمریکایی به ایران را می نماید شایان ذکر است این افراد از مدیران دوران اقای هاشمی در این وزارت خانه ها بوده اند که هنوز در پست مدیریتی باقی مانده بودند. حسب گزارش و تحقیقات عماریون؛ نه وزیر ا.. وقت نه وزیر خارجه نه رئیس جمهور و نه مقام معظم رهبری از این سفر مقامات آمریکایی به ایران خبر نداشتند.

 

ملاقات دو مقام آمریکائی در مجمع تشخیص مصلحت:

در چند روزی که این مقامات آمریکایی به ایران آمدند ملاقات خصوصی با آقای و. از معاونان حسن روحانی در مرکز مطالعات مجمع تشخیص مصلحت صورت می گیرد. به طور دقیق ازمحتوی این جلسه دردست نیست. ولی مقالاتی که بعدها این دو نفر دادند عنوان کردند که قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ایران قرار داریم. برای آنکه بین دو کشور بحرانی بوجود نیاید لازم است بین قدرتمندان و عقلای نظام این دو کشور تعهدی بسته شود که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دموکرات ها پیروز شود و در انتخابات ریاست جمهوری ایران هر کسی بیاید بجز دکتر احمدی نژاد. در حقیقت این ملاقات با آقای هاشمی با واسطه و. برگزار شد. که بواسطه ملاحظات حفاظتی با این واسطه یعنی آقای واعظی صورت می گیرد.

و این مقاله با "برنامه آمریکا و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از انتخاب مجدد احمدی نژاد" با هزینه بنیاد برادران راکفلر به نقل از سایت عصر ایران که آن نیز از روزنامه واشنگتن پست نقل نمود کاملا منطبق است. این همان دلیلی است که هاشمی 60 سال سابقه انقلابی خود را جهت حذف احمدی نژاد در انتخابات دهم ریاست جمهوری به خطر انداخت. چون مقامات مذکور امریکائی به تعهد خود عمل کردند و از دموکرات ها به قدرت رساندند. شایان ذکر است این دومقام آمریکائی از موسسین انقلاب رنگی در قرن 21 می باشند.

 

همچنین این دو مقام آمریکایی در مدتی که در ایران بودند، جلسه ای نیز با تیم دیپلماسی TRACK2 که همان باند نیویورک می باشند یعنی مصطفی ز.(معرفی شد)، ناصر ه.(استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که دکتری و فرصت مطالعاتی خود را در نیویورک گرفت)، هادی س. (استاد اخراجی دانشگاه تهران که وی نیز دکتری و فرصت مطالعاتی خود را در نیویورک گرفت) و غلام چ. (کارمند دهه 60 وزارت ا...، استاد دانشگاه علامه طباطبائی فارغ التحصیل انگلیس و فرصت مطالعاتی در نیویورک) در لابی هتل استقلال تهران برگزار می نمایند.


+ نوشته شـــده در شنبه 92/2/28ساعــت 6:23 عصر تــوسط عباس | نظر