سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر جلیلی سه شنبه با علامه مصباح یزدی دیدار میکند حجتالاسلام سق
بسمه تعالی
دکتر جلیلی سه شنبه با علامه مصباح یزدی دیدار می‌کند

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری جزئیات جلسه اعضای کانون طلوع با علامه مصباح یزدی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

حجت الاسلام سقای بی‌ریا از شاگردان برجسته علامه مصباح یزدی و دبیر کانون طلوع در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رجانیوز، با اشاره به دیدار روز گذشته این کانون با علامه مصباح یزدی گفت: ایشان از نظر شخص خودشان و با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده و توجهات معنوی و تضرعاتی که داشتند، به منطقی رسیدند که در میان کاندیدهایی که وجود داردند، دکتر جلیلی از نظر گفتمانی بیشترین تطابق را با گفتمان انقلاب اسلامی دارند، اما جبهه پایداری در این زمینه با توجه به ساز و کاری که طراحی کرده است باید عمل کند.
 
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه گفت: مساله تکلیف شرعی و داشتن حجت شرعی برای رای دادن، گفتمان غالبی است این روزها با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات حضرت آیت الله مصباح یزدی همخوانی دارد. یعنی درست است که رای دادن یک حق است اما یک تکلیف هم هست و باید حجت شرعی بین خود و خدا برای این موضوع وجود داشته باشد. بعد از اینکه جناب لنکرانی انصراف دادند، طبعا این سوال پیش آمد و خیلی‌ها از ما و شخص علامه مصباح می پرسیدند که تکلیف چیست و چه باید کرد؟
 
حجت الاسلام بی ریا افزود: پیش از این نیز ایشان اجمالا فرموده بودند باید میان کاندیداهای احراز صلاحیت شده شورای نگهبان بگردیم و اصلح را پیدا کنیم و وظیفه شرعی ما هست که به او رای دهیم اما در این باره که آن شخص کیست که ما می ‌خواهیم به او رای بدهیم و اصلح نسبی چه کسی است فرمایشی مطرح نشده بود.
 
وی با اشاره به جلسه روز گذشته کانون طلوع با علامه مصباح یزدی عنوان کرد: در جلسه دیروز کانون طلوع که متشکل از تعدادی از شاگرادن برجسته‌ای حضرت علامه مصباح یزدی است، این مسائل مطرح شده و از ایشان دعوت شد تا در این جلسه تشریف آورده و پیرامون این مساله صحبت کنند و نظرشان را نیز درباره مصداق بیان بفرمایند.
 
حجت الاسلام سقای بی‌ریا افزود: ایشان از نظر شخص خودشان و با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده و توجهات معنوی و تضرعاتی که داشتند، به منطقی رسیدند که در میان کاندیدا هایی که وجود دارند، دکتر جلیلی از نظر گفتمانی، بیشترین تطابق را با گفتمان انقلاب اسلامی دارد، اما ساز و کاری که در جبهه پایداری وجود دارد مساله دیگری است و این جبهه لازم است طبق ساز و کار خودش عمل کند.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به ساز و کار در نظر گرفته شده در این جبهه برای معرفی کاندیدای مورد حمایت خود عنوان کرد:  طبق این ساز وکار مقرر شده بود کمیته پنج نفره ملاقاتی را با آقای جلیلی برگزار کنند که البته این ملاقات انجام شد. این کمیته نظر خود را به شورای مرکزی ارائه کند و شورای مرکزی نیز جمعبندی خود را به شورای فقها اعلام کند تا این از نظر جبهه پایداری اعلام بشود.
 
حجت الاسلام سقای بی‌ریا با اشاره به جلسه شب گذشته اعضای کمیته پنج نفره جبهه پایداری با دکتر جلیلی و نظر علامه مصباح یزدی پیرامون این جلسه عنوان کرد: علامه مصباح یزدی پیش از برگزاری این جلسه فرمودند که من با دید مثبت به این نشست نگاه می کنم و ظن بنده این است که آقایان در این جلسه نسبت به سوالاتی که دارند قانع می‌شوند و به هر حال بقیه کار ادامه پیدا خواهد کرد.
 
نماینده مردم تهران با از تنظیم قرار ملاقات دکتر جلیلی و علامه مصباح یزدی نیز خبر داد و گفت: خبری که از دفتر علامه کسب شده این است که دکتر جلیلی برای روز سه شنبه وقتی ملاقاتی را با ایت الله مصباح یزدی تنظیم کرده‌اند و این دیدار در دفتر ایشان در قم برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام سقای بی‌ریا، علت اصلی این حضور و تلاش را کمک به تحقق حماسه سیاسی اعلام کرده و گفت: نکته اصلی مساله گفتمان مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی است که جزء اهداف اصلی انقلاب و حضرت امام و حضرت اقا است و ما هم برای همین گفتمان در صحنه هستیم و انشاالله این سر فصل جدیدی است در ایام انتخابات که جامعه ما را به سمت حماسه سیاسی سوق خواهد داد و نشاط بیشتری در گروه‌های سیاسی ایجاد شده و با این موضوع رقابت‌ها نیز جدی‌تر شود.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/3/6ساعــت 12:1 عصر تــوسط عباس | نظر