سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنطق رسایی درمجلس :آقای روحانی در حالی در مجلس برای اخذ رای اعت
بسمه تعالی
نطق رسایی در مخالفت از کابینه پیشنهادی

 

ب

 نماینده تهران با بیان اینکه میانگین سنی وزرای پیشنهاد شده 60 سال است، گفت: می‌شد از این عزیزان در جایگاه مشاوره‌ای استفاده کرد نه در جایگاه پرتحرک اجرایی.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی عصر امروز پارلمان در سخنانی به عنوان مخالف کلیت، اصول کلی و خط مشی برنامه‌های پیشنهادی دولت یازدهم، اظهار داشت: امروز در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یکی از برگ‌های زرین و قابل دفاع ثبت خواهد شد چرا که کابینه یازدهم به ریاست آقای روحانی در حالی در مجلس شورای اسلامی و با آرامش برای اخذ رای اعتماد نشسته‌ است که خیابان‌ها و بانک‌های تهران توسط کاندیداها و هوادارانی که رای اکثریت را به دست نیاوردند به آتش کشیده نشد.
 
وی افزود: هیچ مسجدی در آتش نمی‌سوزد، چادر از سر هیچ زنی کشیده نشده است، هیچ یک از نیروهای بسیجی و انتظامی در دفاع از فرد پیروز کتک نخوردند و به شهادت نرسیدند، در خطبه‌های هیچ نماز جمعه‌ای نظام اسلامی زیر سوال نرفته است، حاضران نماز به جای نماز، کف و سوت نزنند، امسال روز قدس اسرائیل تو دهنی می‌خورد و کسی شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر نداد.
 
رسایی ادامه داد: هیچ کس شعار مرگ بر اصول ملی و قانون اساسی سر نداد و کسانی در ماه رمضان در زیر پل کالج ساندویچ نخوردند و از آنها حمایت نشد، هیچ کس از رهبر صبور و دلسوز انقلاب باج نخواست تا ایشان بگویند خمینی به کسی باج نداد، من هم به کسی باج نمی‌دهم.
 
وی با اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه بعدازظهر گفت: چند جا از سخنانم خطاب به آقای روحانی بود که ایشان در جلسه حضور ندارند. آقای روحانی و هیئت همراه! ما به شما این پیروزی را تبریک می‌گوییم و هر یک از شما که رای خانه ملت را کسب کند بر اساس اصول و قانون از آن حمایت خواهیم کرد تا در برابر دشمنان بایستند و مشکلات روزمره و بنیادین مردم را حل کنند، هر چند این برتری با حداقل 7 دهم درصد بیشتر از 50 درصد بود.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی امروز در حالی برای دولت لب مرزی یقه پاره می‌کنند که تا دیروز در تریبون‌های خود کمک به دولتی با65 درصد آرا مردم را وکیل الدولگی می‌دانستند، 65 درصد یا 50.7 درصد برای ما فرقی ندارد.
 
 
 
وی گفت: آقای روحانی! اگر طبق اصول حرکت کنید با تمام وجود از شما حمایت می‌کنیم حتی اگر به ما وکیل الدوله بگویند. صحبت به عنوان مخالف کلیات به معنای مخالفت با همه وزرای پیشنهادی نیست، بنده از آقای روحانی تشکر می‌کنم که در برابر برخی از فشارهای غیرمنطقی ایستادگی کرد، از برخی عناصر افراطی سیاسی که عملکردشان در سال‌های اخیر مورد تشویق دشمنان قرار گرفته بود، استفاده نکرد، از کلیت جهت‌گیری آقای روحانی در مصاحبه اخیرشان تشکر می‌کنم هر چند آقای روحانی باید بداند و از یاد نبرد که دشمنان ما به وی چشم طمع دارند.
 
وی ادامه داد: یادآور می شوم برخی از وزرای پیشنهادی از نظر سلیقه سیاسی همسو با امثال بنده نیستند اما انصافا افراد متخصص ومتعهدی هستند.
 
«رهبر معظم انقلاب بر اعطای فرصت به دولت جدید تاکید دارد اما در عین حال نمایندگان مجلس را موظف به بررسی سوابق کابینه و انتخاب وزرای صالح نمودند، ایشان در دیدار با دانشجویان تاکید کردند که نکته اصلی یعنی فتنه 88 و عملکرد برخی را فراموش نکنیم.»
 
 
 
وی خطاب به روحانی گفت آقای روحانی! برخی از اعضای کابینه شما علاوه بر نداشتن سابقه اجرایی و تحصیلاتی غیرمتخصص با وزارتخانه مربوطه هستند برخی وزرای پیشنهادی شما سال‌ها در سایر رشته‌های دیگر مشغول به کار بودند و گذر زمان سرعت پیشرفت در حوزه‌های مربوطه را نداده است اما امروز در مسئولیت دیگر قرار گرفته‌اند. آقای واعظی که سابقه اجرایی و تجربی در حوزه سیاست خارجی دارد، تحصیلاتش در سال‌های دور نیز در رشته ارتباطات بوده است. وقتی در کمیسیون صنایع از او سوال می‌شود که آن سابقه و تحصیلات با این وزارتخانه چه ارتباطی دارد،؛ با کمال صداقت می‌گوید بنده خودم را برای وزارت خارجه آماده کرده بودم اما برخی پیشنهاد وزارت ارتباطات را به بنده دادند و گفتم اگر نپذیرم می‌گویند فلانی وزارت خارجه را می‌خواهد.
 
نماینده تهران در مجلس با طرح این سؤال که این چه نوع ترکیب و چیدن کابینه است، تاکید کرد: وزیر پیشنهادی ورزش با سابقه فعالیت اجرایی برای وزارت ورزش معرفی شده در حالی که ما امروز در حوزه ورزش با سیاست‌ها و سرمایه‌های گذاشته شده، شاهد موفقیت‌هایی هستیم که محصول دولت‌های گذشته است. متاسفانه کابینه معرفی شده از چابکی و تحرک لازم برای حل مشکلات مردم برخوردار نیست علت آن هم سن بالای اعضای کابینه پیشنهادی است.
 
رسایی با بیان اینکه میانگین سنی وزرای پیشنهاد شده 60 سال است، گفت: قصد تخریب ندارم اما قطعا می‌شد از این عزیزان در جایگاه مشاوره‌ای استفاده کرد نه در جایگاه پرتحرک اجرایی.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/5/21ساعــت 8:3 عصر تــوسط عباس | نظر