سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هشت دلیل برای انتخاب دکتر باقری لنکرانی برداشت اول: اندیشمند باه

بسمه تعالی
هشت دلیل برای انتخاب دکتر باقری لنکرانی

 

برداشت اول: اندیش‌مند باهوش و نخبه انقلابی

جعفر فرجی: مهرماه سال 84 بود و از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد چند ماهی گذشته بود. از رییس جمهور برای سخنرانی همایش کانون‌های نخبگان، دعوت کردم. گفت من سفر هستم، ولی یک جوان باهوش واقعاً نخبه را هماهنگ می‌کنم جای من بیاید که همه بچه‌ها را جذب کند. گفتم آقای دکتر بچه‌ها حتما می‌خواهند شما بیایید.
 
احمدی ن‍ژاد گفت: "این آقای لنکرانی به درد جمع نخبگانی شما می‌خورد، او در کمترین زمان ممکن بالاترین مدارج علمی را طی نموده است" رییس جمهور هم‌چنان اصرار داشت که این وزیر نخبه را ببینید ولی ما تهران‌نشین‌ها -ولو جنوب شهری- به‌دنبال یک چهره مشهور و رسانه‌ای بودیم.
 
این درست اولین باری بود که نام "لنکرانی" به‌صورت جدی به گوشم می‌خورد که رئیس جمهور همان زمان او را جوان، باهوش و نخبه خطاب می‌کرد.
 
حقیقتا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دکتر لنکرانی هوش بالای او در فهم و تسلط به مطالب است؛ کسانی به تیزهوشی او اذعان داشته‌اند که خود از لحاظ علمی، اجرایی و هوش جز بهترین‌های دولت نهم بوده‌اند.
 
دکتر داوودی معاون اول خوش‌نام، بی‌حاشیه و کارآمد دولت نهم و میرکاظمی وزیر بازرگانی دولت نهم و پرویز فتاح وزیر نیروی دولت نهم او را به صفت تیزهوشی و نخبگی یاد می‌کنند. تعریف این بزرگان نیز مطمئناً نه از سر تملق است نه چیز دیگر؛ بلکه از تجربه و همکاری آنها با دکتر لنکرانی نشات گرفته است.
 
با توجه به اینکه اداره کشور چه در عرصه‌های اقتصادی، مدیریتی، سیاست خارجی و... احتیاج به اندیش‌مندی و هوش بسیار بالا دارد؛ می‌توان این ویژگی را به اذعان همگان در آقای لنکرانی دید.
 
 
برداشت دوم: تحول و مردم‌داری چهره‌ای جدید از وزارت‌خانه
 
چند ماهی از دولت گذشته بود که خبرهای خوشی از یکی از وزارتخانه ها به گوش می رسید؛ کشف داروهای مختلف، تحولات علمی دانشگاه‌های پزشکی کشور در تراز ملی و بین‌المللی، رویکرد جدید وزارتخانه‌ای بود که به‌تدریج با همین عنوان در زمینه‌های مختلفی نظیر خبر خوش هسته‌ای، کشف داروی ایدز، ماهواره امید و ... در فضای نخبگانی و علمی کشور جا افتاد و شنیده شد. البته حمایت رئیس جمهور نیز از فضای تحولات علمی در آن سال‌ها بی‌نظیر بود. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/2/9ساعــت 7:33 صبح تــوسط عباس | نظر
سید حسن نصرالله وارد تهران شد.حضور علنی نصرالله در اجلاس و مقابل

بسمه تعالی
سید حسن نصرالله وارد تهران شد

ى 

 

امام خامنه ای --- سید حسن نصرالله

 

 

 

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، وارد تهران شد.
 
به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، وارد پایتخت ایران اسلامی شد.
 
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در اجلاس جهانی "علما و بیداری اسلامی" که در روزهای 9 و 10 اردیبهشت، فردا (دوشنبه) و سه شنبه هفته جاری در تهران برگزار می‌شود، به عنوان میهمان ویژه حضور دارد.
 
 همچنین سید حسن نصرالله در حاشیه این اجلاس، دیدارهایی با برخی مقامات بلندپایه نظام و علمای حاضر در اجلاس خواهد داشت.
 
حضور علنی نصرالله در اجلاس و مقابل چشم رسانه‌ها، پاسخی دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید چرا که تنها ساعاتی پس از آن انجام می‌شود که "یونی یاهف" شهردار "حیفا" در سرزمین‌های اشغالی، در واکنش به اخبار نفوذ پهپادی جدید به حریم غصبی سرزمین‌های اشغالی، خواستار ترور دبیرکل حزب‌الله شده و این اقدام را تنها راهکار توقف تهدیدات علیه اسرائیل دانسته بود. 
 
بر اساس این گزارش، وی همچنین روز نوزدهم اردیبهشت‌ماه جاری، سخنرانی مهمی درباره تحولات لبنان، سوریه و منطقه ایراد خواهد کرد که بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی جهان از هم‌اکنون خود را برای پوشش زنده آن آماده کرده‌اند.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/2/9ساعــت 7:19 صبح تــوسط عباس | نظر
تحلیل مبنایی دستاوردهای حاکمیت گفتمان سوم تیر در گفتوگو با حجتال

بسمه تعالی
تحلیل مبنایی دستاوردهای حاکمیت گفتمان سوم تیر در گفت‌وگو با حجت‌السلام روانبخش
اشکال از احمدی‎ن‍ژاد است نه گفتمان سوم‎تیر؛همانطور که ایراد مسلمان، اشکال اوست نه ایراد اسلام/ احمدی‎نژاد در نطق‎های انتخاباتی‎اش لنکرانی را نخبه معرفی می‎کرد

 

 گروه گفتگو: سوم تیر را باید موعد احیاء گفتمان انقلاب اسلامی در دهه سوم از عمر با برکت این انقلاب شکوهمند و مردمی دانست. این واقعیتی است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها و بارها بر آن تاکید کرده، صحه گذاشته و اساسا آن را مبنای حمایت گرم‎تر خود از دولت گفتمانی برآمده از این واقعه قرار دادند.

این که در 16 سال حاکمیت رویکردهای غربگرایانه دولت‎های سازندگی و اصلاحات چه بر سر معیارهای تراز گفتمان انقلاب اسلامی ایران آمد که حرکتی همچون سوم تیر 84 به موعدی برای احیاء این معیارهای بدل شد شاید موضوعی باشد که نیازمند ساعت‎های بحث و گفتگو و هزاران صفحه یادداشت و تحلیل و تاریخ‎نگاری باشد.

 اما آنچه این روزها و با نزدیک شدن به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ضروری به نظر می‎رسد پاسخ به این پرسش است که آیا اساسا حاکمیت رویکردها و معیارهای گفتمان انقلاب اسلامی بر سطوح کلان تصمیم‎سازی و تصمیم‎گیری در سال‎های پس از سوم تیر، دستاوردی عینی و قابل لمس در حوزه‎های مختلف داشته است و یا اینکه این معیارها تنها شعارهای ناکارآمدی است که در صحنه اجرا دستاوردی را با خود به همراه نداشته و آنچنان که این روزها دولتمردان سازندگی و اصلاحات مدعی آن هستند، باید به همان شیوه‎های حاکم در دولت اصلاحات و سازندگی رجوع کرد، و همان رویکردهای پیشین را بر اداره جامعه حاکم کرد!؟

به نظر می‎رسد چالش امروز در مواجهه با معیارهای گفتمان انقلاب اسلامی، موضوع کارآمدی این معیارهاست. رجانیوز این موضوع را در قالب نشست‎ها و گفتگوهایی با چهره‎های مطرح گفتمانی جبهه فرهنگی - سیاسی انقلاب اسلامی در میان گذاشته است تا از آنها درباره دستاوردهای چرخش به سمت گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه مدیریت کلان کشور بپرسد و اینکه آیا این چرخش، دستاوردی عینی در عرصه اجرا داشته است؟ اگر دستاوردی داشته، آن دستاورد چه بوده است و اینکه چرا باید حاکمیت این معیارها بر عرصه کلان تصمیم‎گیری و تصمیم‎سازی تداوم داشته باشد.

در همین زمینه با حجت الاسلام قاسم روانبخش استاد حوزه و دانشگاه به گفت‌وگو نشستیم که متن کامل آن در ادامه آمده است:     

    

گفتمان سوم تیر حاصل رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب بود

آنچه که الان بعد از هشت سال مسئولیت آقای احمدی نژاد در قامت ریاست جمهوری بعضا مطرح می‌شود این است، که برخی اشتباهات آقای احمدی نژاد را به پای گفتمان سوم تیر می گذارند. تحلیل شما در این باره چیست؟ ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/2/8ساعــت 7:25 عصر تــوسط عباس | نظر
احتمال دست داشتن سیا در انفجارهای بوستون قوت گرفت أ

بسمه تعالی

احتمال دست داشتن سیا در انفجارهای بوستون قوت گرفت

أ
انتشار نتایج یک تحقیق درباره انفجارهای بوستون، احتمال دست داشتن سازمان سیا در این حادثه تروریستی را قوت بخشید.
پس از اظهارات جنجال برانگیز نماینده کنگره آمریکا و انتشار تصاویر منتسب به ماموران اف.بی.آی در صحنه برگزاری دوی ماراتن بوستون، این بار انتشار نتایج یک گزارش تحقیقاتی در سایت «بیفرایتش نیوز» نظریه دست داشتن سازمان سیا در این حادثه تروریستی را پررنگ تر کرد.
براساس این گزارش که توسط فردی با نام «دانیل هاپسکیپر» تهیه شده، یکی از بستگان نزدیک دو متهم اصلی بمب گذاری های بوستون، با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ارتباطات نزدیکی دارد!
این گزارش می افزاید، «روسلان تسانیر» عموی «جوهر و تیمورلنگ سارنایف» دو برادر چچنی تبار و مظنونان انفجارهای بوستون با سیا همکاری های اطلاعاتی دارد و یکی از نیروهای تامین کننده اطلاعات برای این مرکز می باشد.این فرد از سازمان «یو.اس.ای.آی.دی» آمریکا نیز حقوق دریافت می کند. این سازمان نیز تحت عنوان یک سازمان فعال در زمینه کمک های انسان دوستانه، اقدام به جمع آوری اطلاعات برای سیا می کند. به گزارش خبرگزاری فارس، نام «تسانیر» زمانی بر سر زبان ها افتاد که نامبرده در سال 2011 در حلقه کسانی شناخته شد که در قالب شرکت های نفتی در سطح بین المللی دست به پول شویی می زنند.
شایان ذکر است که ارتباط یکی از بستگان نزدیک مظنونان بمب گذاری با سیا، می تواند ابهاماتی جدی در خصوص پشت پرده این انفجارها، ایجاد کند. پیش از این احتمال دست داشتن اف.بی.آی در این انفجارها مطرح شده بود.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/2/8ساعــت 6:47 صبح تــوسط عباس | نظر
نشست خبری دکتر لنکرانی/ فوریترین اقدام اقتصادی‏ام، توجه به وضعیت

 

بسمه تعالی
مشروح اولین نشست خبری دکتر باقری لنکرانی/
فوری‌ترین اقدام اقتصادی‏ام، توجه به وضعیت اقتصادی 5 دهک پایین‌ جامعه است/حضور هاشمی در انتخابات موجب شکست سنگین‌تر از انتخابات 84 می‌شود/ انتقاد از طرح هلوکاست یعنی نفهمیدن گفتمان امام(ره)/ به فضل الهی به پیروزی در انتخابات امیدواریم

 

نشست خبری دکتر کامران باقری لنکرانی گزینه معرفی شده از سوی جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در نشستی خبری به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد.

به گزارش رجانیوز، لنکرانی در ابتدای این نشست به بیان نقطه نظرات خود در باره انتخابات پیش رو پرداخت.

مهمترین ضعف دولت فاصله گرفتن از مبانی ارزشی خود در برنامه‌ریزی‌ها بود

وی در این سخنان با اشاره به حضور متنوع کاندیدا ‌ در انتخابات آتی و با بیان اینکه کاندیدای انتخابات آتی با انگیزه‌های مختلفی وارد صحنه سیاسی کشور شده‌اند، گفت: می‌توان نوع نگرش نامزدهای انتخابات را در بررسی نقاط ضعف و قوت دولت بررسی کرد چرا که برخی از این مباحث شبیه به هم است.

لنکرانی با بیان اینکه این اتفاقات ما را یاد انتخابات مجلس نهم می‌اندازد، افزود: در آن دوره که جبهه پایداری شعار عقلانیت، معنویت و عدالت را حول محور ولایت کرده‌اند و سایر گروه‌ها شعارهای دیگری داشتند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌ است دولت آینده باید نقاط مثبت این دولت‌های گذشته را منهای نقاط ضعفش را داشته باشد، تصریح کرد: برخی‌ها پرکاری و احیای شعارهای انقلاب را نقاط قوت دولت می‌دانند و یا برخی دیگر می‌گویند که دولت به شعارهای انقلاب خیانت کرده است.

به گفته وزیر بهداشت دولت نهم مهمترین ضعف دولت این بوده که در برنامه‌ریزی‌ها مبانی و ارزشی خود فاصله گرفته است.

لنکرانی با بیان اینکه برخی‌ها در فتنه 88 پشتیبان و حامی اغتشاش‌گران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: افرادی که پشتیبان فتنه 88 بودند می‌خواهند با یک بازآرایی مجدد و در لایه‌های مختلف در انتخابات 92 تاثیرگذار باشند.

کاندیدای احتمالی دولت یک موضع‌گیری علنی بر علیه فتنه نداشت ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 92/2/7ساعــت 4:43 عصر تــوسط عباس | نظر
محمدرضا باهنر: با صدتار موی خانمها هم مشکل ندارم!!!

 

بسمه تعالی
محمدرضا باهنر:
مسئولین امنیتی کشور فرض را بر این بگذارند که اتفاقی ممکن است بیفتد اما تحلیل من این است که امکان شکل گیری فتنه جدیدی نیست. و بزرگتر از بعضی‌ها هم نتوانستند در فرایند برگزاری انتخابات دخالت کنند و مثلا انتخابات را یک روز دیرتر برگزار کند.

گروه سیاسی مشرق _محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس پیش از ظهر امروز در جمع طیفی از اصولگرایان شیراز در پاسخ به سوالی درباره نامه محرمانه اش به رهبر انقلاب و احتمال پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات سال 88، گفت: اولا نامه محرمانه بوده است، ثانیا این حداقل وظیفه مشاورین و افراد مورد اعتماد رهبری می باشد. من در آن نامه از احتمالات سخن گفتم و طبیعی است که باید برای احتمالات برنامه داشت. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 92/2/7ساعــت 8:34 صبح تــوسط عباس | نظر
گفتمان لنکرانی عدالت است؟ وقتی \عدالت\ همچنان به عنوان اولویت او

بسمه تعالی
تمایز عیار گفتمانی لنکرانی با دیگر کاندیداهای حاضر چیست؟
وقتی "عدالت" همچنان به عنوان اولویت اول مطرح می شود/ رهبر انقلاب: طرح عدالت بعد از اولویت های دیگر یک "خطر بزرگ" است

 

 گروه سیاسی: تاکنون قریب به  20 نفر از چهره های مختلف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور کرده اند؛ فارغ از آنکه در نهایت چه تعداد از این افراد در صحنه انتخابات باقی خواهند ماند، نوع ورود و گفتمان های مطرح شده از سوی هر یک از کاندیداها می تواند محل تامل باشد.

به گزارش رجانیوز، با رصد مواضع انتخاباتی کاندیداهای فعلی، تنها فردی که به صراحت اعلام کرده الویت اول و گفتمان عمومی حاکم بر دولت وی "عدالت" خواهد بود، دکتر باقری لنکرانی بوده است.

وی در بخشی از سخنان خود در روز اعلام کاندیداتوری اش گفت:

"در گفتمان‌هایی که این روزها می‌شنویم به دلیل برخی انحرافات، اعوجاجات و سستی‌ها جای عدالت را خالی می‌بینیم و با افتخار اعلام می‌کنیم محوری‌ترین برنامه ما در عرصه های مختلف عدالت است و آن را به عنوان یک هدف میانه می‌دانیم و هدف ما نیز لقاء‌ الی‌الله است." ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 92/2/7ساعــت 7:45 صبح تــوسط عباس | نظر
رهبر انقلاب:آقای مصباح موردهجوم است چون هرجا منطق قوی وجود داشته

بمسمه تعالی
رهبر انقلاب:آقای مصباح موردهجوم است چون هرجا منطق قوی وجود داشته باشد،دشمن تشخیص میدهد/ با شهیدمطهری هم همینطور کردند

 

 

 

کد خبر:155821 -


+ نوشته شـــده در شنبه 92/2/7ساعــت 7:36 صبح تــوسط عباس | نظر
دکتر پرویز داوودی: لنکرانی را گزینه اصلح میدانم/ قدرت مدیریتی یک

بسمه تعالی
دکتر پرویز داوودی: لنکرانی را گزینه اصلح می‌دانم/ قدرت مدیریتی یک رئیس جمهور را دارد/ ویژگی بسیار مهم لنکرانی

 

معاون اول رییس جمهور در دولت نهم با بیان اینکه در بین تمام گزینه‌های احتمالی لنکرانی را اصلح می‌دانم و به او رأی خواهم داد، گفت: دکتر لنکرانی دارای قدرت مدیریتی یک رئیس جمهور است.

به گزارش رجانیوز، دکتر پرویز داودی از دانشمندان اقتصادی کشور و از چهره‌های خوش نامی است که در دوره چهار ساله دولت نهم معاون اول رئیس جمهور بود و حالا یکی از نویسندگان اصلی برنامه جبهه پایداری برای دولت آینده در موضوع اقتصادی است.

 

وی این استاد دانشگاه و چهره سرشناس علمی کشور که پس از مدت‌ها در یک همایش سیاسی که به منظور معرفی دکتر کامران باقری لنکرانی از سوی جبهه پایداری و با حضور علامه مصباح، برگزار شده بود، شرکت کرد، با صراحت اعلام کرده که لنکرانی را گزینه اصلح می‌داند.

داودی که با صابرنیوز گفتگو می‌کرد تاکید کرده که اگر لنکرانی از او کمک بخواهد در خدمت او هستم.

وی همچنین در توصیف گزینه اصلح مدنظر خود گفته است: بنده به خاطر‌شناختی که از آقای لنکرانی دارم ایشان را از هر نظر به عنوان فردی پاک، سالم و مخلص می‌شناسم و بنده ایشان را نسبت به تمام گزینه‌های احتمالی اصلح می‌دانم و به ایشان رای خواهم داد.

معاون اول رییس جمهور در دولت نهم با بیان اینکه لنکرانی اسلام را از ته قلب باور دارد و باور دارد که اسلام می‌تواند مملکت را اداره کند، افزود: خیلی مهم است که یک نفر این باور‌ها را داشته باشد و لنکرانی کسی است که پای این باور‌ها ایستاده است.

به گفته داودی لنکرانی شخصیتی است که اهل ضد و بند نیست و تحمل مفاسد اقتصادی را ندارد و وجود این ویژگی‌ها بسیار ارزشمند است.

این استاد دانشگاه درباره توان مدیریتی لنکرانی با تاکید بر اینکه او دارای قدرت مدیریتی یک رئیس جمهور است، گفت: اداره دولت را مجموعه‌هایی به هم پیوسته انجام می‌دهند که شامل وزیران، معاونین رئیس جمهور و... می‌شود و قرار نیست که دولت را فقط رئیس جمهور اداره کند.

وی در مورد هر گونه کمک به لنکرانی این‌گونه بیان داشت: بنده در نوشتن برنامه اقتصادی جبهه پایداری کمک کردم و اگر آقای لنکرانی کمکی خواستند بنده در خدمت ایشان هستم و اگر جایی لازم بود که برای آقای لنکرانی صحبت کنم و در نوشتن برنامه کمک‌شان کنم حاضرم چنین کاری را انجام دهم.

داودی همچنین ابراز امیدواری کرد که لنکرانی برای کرسی ریاست جمهوری رأی کافی را بیاورد.

معاون اول رییس جمهور در دولت نهم پیرامون نزدیکی خود با گفتمان جبهه پایداری نیز اظهار داشت: بنده از ابتدا موافق حرکت جبهه پایداری بودم و این جبهه پایداری را به عنوان یک گفتمان اصیل اسلامی و مردمی قبول دارم و ان‌شاء الله خداوند توفیق دهد که این گفتمان روز به روز بیشتر شناخته شود.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/2/4ساعــت 7:27 عصر تــوسط عباس | نظر
عکس: استقبال رسانه وابسته به سیا از سخنان قالیباف 598- دکتر قال

بسمه تعالی
استقبال رسانه وابسته به سیا از سخنان قالیباف

 

 598- دکتر قالیباف در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها با حمله به مواضع محمود احمدی نژاد در خصوص هولوکاست بیان می دارد: "قضیه هولوکاست ما را به کجا رساند؟ ما هیچ گاه با یهود مخالف نبودیم، یک دین است؛ آنجایی که ما مخالفت کردیم با صهیونیست ها بوده است. ما 30 سال حامی اصلی آرمان فلسطین بوده ایم ولی به واسطه هوشمندی امام و رهبری کسی نتوانست ما را متهم به ضد یهود بودن بکند. ولی یکباره بدون توجه به نتایج و پیامدها بحث هولوکاست مطرح می شود. این چه نفعی برای انقلاب و فلسطینی ها داشت. ببنید وقتی ما آن  زمان به اسم آرمان گرایی؛ موضوع هولوکاست را مطرح کردیم و آن جنجال ایجاد شد."

 
این اظهارات در حالی بیان می گردد که با یک بررسی اجمالی در سخنان رهبری و استفاده مکرر ایشان از طرح مساله هولوکاست حتی می‌توان ایشان را جدی ترین مطرح کننده و پشتیبان این گفتمان در فضای سیاست خارجی قلمداد کرد. 
 
ایشان در کنفرانس حمایت از فلسطین در تهران با اشاره به زیر سوال رفتن مبنای اصلی مشروعیت رژیم صهیونیستی و در تردید قرار گرفتن ماجرای هولوکاست اظهار کردند: «صهیونیستها فلسطین را به بهانه هولوکاست غصب کردند اما عدم تحمل رسانه های غربی و صهیونیستی و دولتهای حامی اسرائیل در برابر طرح سؤال و تحقیق درباره هولوکاست نشان می دهد که مسئله مشروعیت آنان با گذشت زمان متزلزل تر و بغرنج‌تر و پرسش افکار عمومی جهان از دلیل پیدایش این رژیم جدّیتر شده است.»
 
بازتاب سخنان دکتر قالیباف در رسانه های معاند
 
 


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/2/4ساعــت 5:25 عصر تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >