سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشییع باشکوه «حبیب سپاه» از دمشق تا تهران/ سردار شهید:« نمیتوان

 

در زمان تشییع سردار همدانی پرچم‌های هیهات من الذله در دستان مردم بود تا این پیام را به دشمنان برساند که دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) مرز نمی‌شناسد. از دیگر نکاتی که توجه را به خود جلب می‌کرد بنرهایی بود که در محل برگزاری تشییع نصب شده بود، بنرهایی که سردار همدانی را «حبیب سپاه» نامیده بود و این جمله سردار را نمایان ساخته بود: « نمی‌توان با دشمن قدم زد و انتظار شفاعت شهدا را داشت»

مراسم باشکوه تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی از مستشاران ارشد جمهوری اسلامی ایران در سوریه که شامگاه پنجشنبه در حومه حلب به شهادت رسید، با حضور جمع کثیری از مردم پایتخت در حسینیه حضرت زهرا(س) در میدان سپاه تهران برگزار شد.

پیکر سردار همدانی پس از شهادت، در حرم حضرت زینب(س) که برای دفاع از آن به سوریه رفته بود، طواف داده شده و جمعه شب به تهران آمد.

پیکر سردار شهید همدانی در حرم حضرت زینب(س)

فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ازجمله سرداران رشید، جعفری، رضایی، باقری، محرابی، حاجی‌زاده، پاکپور، فدوی، دهقان، نقدی، قاآنی، قاسمی، نجات، ربانی و نیز مسئولان سیاسی نظیر آیت‌الله آملی لاریجانی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، قالیباف و حسین فریدون در این مراسم حضور داشتند.

*رضایی: سردار همدانی در 80 عملیات بزرگ سوریه شرکت کرد

سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در این مراسم گفت: سردار همدانی با تهاجم ظالمانه استکبار به سوریه از سال 90 به این کشور رفت، دفاع وطنی را آنجا تشکیل داد و در 80 عملیات حضور داشت.

فرمانده سپاه در سالهای دفاع مقدس افزود: همدانی قرارگاه حضرت زنیب(س) را در دمشق و قرارگاه حضرت رقیه(س) را در حلب راه انداخت.

رضایی با بیان اینکه سردار همدانی 40 سال برای اعتلای اسلام جنگید، گفت: او تا آخرین روز در جبهه‌های جنگ تحمیلی ماند و در سوریه نیز یک تنه از حرم اهل بیت دفاع کرد و بارها تا آستانه شهادت پیش رفت.

وی همدانی را یار دوم سردار جاویدالاثر احمد متوسلیان دانست و افزود: حاج احمد حزب‌الله را در لبنان بنا کرد و سردار همدانی نیز دفاع وطنی را که مشابه حزب‌الله است در سوریه شکل داد و دهها هزار جوان سوری را در این قالب سازماندهی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: وقتی به او گفته شد که یک لشکر از ایران به سوریه ببریم گفت ما پاسدارها از مردم و با تکیه بر خود مردم سوریه تروریستها را از بین خواهیم برد.

رضایی با بیان اینکه امروز فتنه بزرگی سراسر اسلام را فرا گرفته که باید آن را از بین بببریم، تصریح کرد: اگر عربستان و تکفیری ها در سوریه، عراق و یمن پیروز شوند، جهان اسلام را 15 قرن به عقب می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: امروز امنیت ایران تنها در چهاچوب مرزها قابل تامین نیست و با امنیت منطقه گره خورده و سردار همدانی نیز در سوریه شهید شد تا ناامنی به تهران نرسد. پس عده ای نگویند که چرا او در سوریه شهید شد.

فرمانده اسبق سپاه گفت: همدانی به پیشواز امنیتی رفت که جهان اسلام را آرام نگه دارد و دشمن هم خیال باطل نکند چراکه با شهادت او، دهها همدانی دیگر بلند خواهند شد و پرچم را در دست خواهند گرفت و آنها را در سوریه و عراق دفن خواهند کرد.

رضایی در پایان با اشاره به تحولات فلسطین و با بیان اینکه این بی سابقه است که صهیونیستها از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی جلوگیری کند، تاکید کرد: انتفاضه جدید در فلسطین آغاز شده است.

* سرلشکر باقری: تروریست‌ها در سوریه دفن خواهند شد

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح نیز در حاشیه مراسم تشییع باشکوه پیکر سردار همدانی، وی را بنیانگذار دفاع وطنی در سوریه عنوان کرد و گفت: حیف بود که چنین فردی در میدان نبرد شهید نشود.

باقری تاکید کرد: به برکت خون شهید همدانی تروریستها در سوریه دفن خواهند شد.

* سردار سلامی: سیاست ایران در برابر تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی تغییر نمی‌کند

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اظهار داشت: سیاست ایران در قبال گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی تغییر نمی‌کند.

وی تاکید کرد: خورشید حیات رژیم صهیونیستی در حال غروب است و آنها همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در دهه‌های آینده از صحنه سیاسی جهان محو خواهد شد.

سلامی با اشاره به شهادت سردار همدانی افزود: با این شهادت ها هیچ تغییری در ما ایجاد نشده جز آنکه عزممان برای مقابله با دشمن افزوده شود.

* طنین فریاد «مرگ بر آمریکا» در حسینیه سپاه

زمانی که سردار محسن رضایی در سخنان خود آمریکا را عامل فتنه بزرگ در جهان اسلام خواند، شعار مرگ بر آمریکا در حسینیه سپاه تهران بزرگ و در جوار پیکر شهید همدانی طنین انداز شد.

* وهب همدانی: پدرم گفت هدف اصلی شهادت نیست

وهب همدانی فرزند سردار شهید همدانی در حاشیه تشییع پدر خود در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی فارس، گفت: آرزوی ایشان شهادت و سالها به دنبال آن بود.

وی تاکید کرد: اما صحبت سردار همدانی این بود که هدف اصلی شهادت نیست، هدف این است که شما در مسیری زندگی کنی که همیشه آماده شهادت باشی.

* پرچم هیهات من الذله در کنار پیکر «حبیب سپاه»

در زمان تشییع سردار همدانی پرچم‌های هیهات من الذله در دستان مردم بود تا این پیام را به دشمنان برساند که دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) مرز نمی‌شناسد.

از دیگر نکاتی که توجه را به خود جلب می‌کرد بنرهایی بود که در محل برگزاری تشییع نصب شده بود، بنرهایی که سردار همدانی را «حبیب سپاه» نامیده بود و این جمله سردار را نمایان ساخته بود: « نمی‌توان با دشمن قدم زد و انتظار شفاعت شهدا را داشت»

* پیام سرباز به فرمانده

در جریان حضور سردار محسن رضایی در جمع تشییع کنندگان سربازی از نیروی زمینی سپاه خود را به او رساند و گفت: بخدا که نمی‌گذاریم یک نفرشان(تروریست‌ها) هم زنده بمانند.

 

* خداحافظی فرمانده از پادگان

پیکر سردار مجاهد شهید حسین همدانی پس از زیارت همرزمان و دوستان از میدان سپاه و پادگان حضرت ولیعصر(عج) محل سابق خدمت سردار همدانی تا خیابان طالقانی بر دوش مردم تشییع شد و قرار است پیکر این شهید بنابر وصیتنامه خود به همدان انتقال یابد و در زادگاهش به خاک سپرده شود.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/7/19ساعــت 5:22 عصر تــوسط عباس | نظر
گزارش کمیسیون ویژه برجام به خوبی نشاندهنده فاجعهآمیز بودن توافق

بسمه تعالی

.

سرویس سیاسی- 

در حالی که گزارش کمیسیون ویژه برجام به خوبی نشان‌دهنده فاجعه‌آمیز بودن توافق وین در صورت اجرا است طرح تعدادی از نمایندگان که یک فوریت آن پیش از این به تصویب رسیده است، فردا به رای نهایی نمایندگان گذاشته خواهد شد. در این طرح 9 ماده‌ای با عنوان «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» که دو فوریت آن هفته گذشته رای نیاورد، هیچ تدبیری برای رفع ایرادات برجام اندیشیده نشده و بیشتر شبیه نصیحت‌نامه است!
این طرح عملا در خلاف جهت گزارش کمیسیون ویژه تهیه شده و از مجلس شورای اسلامی خلع ید می‌کند. این طرح براساس اظهار نظر کارشناسان خلاف قانون اساسی بوده و در صورت تصویب نیز از سوی شورای نگهبان براساس مفاد صریح قانون اساسی رد خواهد شد. 
نکته مهم دیگری که تعدادی از نمایندگان به آن پرداخته‌اند این است که اگر قرار بود طرح مجلس برای برجام در کمیسیون امنیت ملی بررسی شود چه نیازی به کمیسیون ویژه برجام و این همه تلاش برای بررسی توافق وین در این کمیسیون بوده است. 
طبیعی بود که اگر مجلس شورای اسلامی طرحی در رابطه با برجام دارد این طرح در کمیسیون ویژه‌ای که برای این مسئله ایجاد شده است بررسی شود نه اینکه عده‌ای برای دور زدن مجلس آن را در کمیسیون‌هایی که خود عهده‌دار اداره آن هستند بررسی کرده و در نهایت برای باز گذاشتن دست دولت، مجلس را خلع ید کنند.
نکته مهمی که در مواضع و اظهارات مدافعان برجام در مجلس دیده می‌شود آن است که این نمایندگان تنها با کلی‌گویی و سخنانی مانند شرایط خاص کشور، تصویب در فلان نهاد و ادعای موافقت سران نظام از برجام و لزوم اجرای آن دفاع می‌کنند و بدون توجه به مقایسه خطوط قرمز مسلم کشور و آنچه در متن توافق آمده درپی تصویب طرح فوق هستند. به جریان افتادن این طرح در مجلس شورای اسلامی در حالی است که علی رغم صراحت قانون اساسی و تاکید رهبر معظم انقلاب، دولت تاکنون از ارائه لایحه برجام به مجلس خودداری ورزیده و طبق اذعان مقامات دولتی حتی اجرای آن را نیز کلید زده است! 
ارجاع طرح به کمیسیون امنیت ملی اشتباه بزرگ‌تر 
در همین ارتباط بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، درباره طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام گفت: از گزارش کمیسیون ویژه برجام متأسفانه آنچنان که باید در این طرح استفاده نشد. چرا که طرح زمانی تدوین شد که هنوز گزارش در مجلس قرائت نشده بود.
وی افزود: بهتر این بود که اگر قرار است طرحی برای اجرای برجام تهیه شود از دل گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام بیرون آید، به همین دلیل اعضای کمیسیون ویژه برجام از این طرح راضی نبودند و در کل به نظر ما مدیریت خوبی در ارائه طرح اجرای برجام صورت نگرفت.
نوباوه گفت: این طرح کمبودهایی نیز دارد ولی اشتباه بزرگ‌تر ارجاع این طرح به کمیسیون امنیت ملی است در حالی که همین کمیسیون پیشنهاد تشکیل کمیسیون برجام را به عنوان یک کمیسیون تخصصی داده است.
وی تصریح کرد: حداقل سخنی که درباره ارجاع طرح یک فوریتی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌توان گفت این است که راندمان بررسی در آن بالا نخواهد بود و قطعا اگر طرح به کمیسیون برجام ارجاع می‌شد نتیجه بهتری در پی داشت.
برجام متضمن حقوق ایران نیست 
حسین طلا نماینده تهران در مجلس نیز با اشاره به مخالفت عده‌ای از نمایندگان با طرح دو فوریتی مربوط به برجام، اظهار داشت: طبق توافق هسته‌ای نه تحریم‌های اروپا و نه تحریم‌های کنگره آمریکا لغو نمی‌شود بلکه فقط تعلیق می‌شود و این موارد متضمن حقوقی که ملت ایران دارد، نیست. در زمینه‌های فنی، علمی و تحقیقاتی هم مسیری که در برجام نوشته شده منجر به از بین رفتن زنجیره تحقیق و سازندگان قطعات در کشور می‌شود آن هم حداقل به مدت 10 سال.
طرح یک فوریتی باید در کمیسیون ویژه بررسی شود 
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با فارس در ارزیابی از کار و گزارش کمیسیون ویژه برجام گفت: کار بسیار علمی با طمأنینه و بهره‌گیری از کارشناسان در این کمیسیون انجام شد.
وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از بعضی مراکز مورد نیاز و استقبال از همه نظرات و بهره‌گیری از نظرات مسئولین سابق و فعلی سازمان انرژی اتمی و مذاکره‌کنندگان کشورمان افزود: عصاره و خروجی این کمیسیون قوی بود.
ابوترابی ضمن خسته نباشید به اعضای کمیسیون برجام بابت زحمات خود در مدت بررسی متن توافق هسته‌ای گفت: طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام باید در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و مطالعه دقیقی بر روی آن انجام گیرد.
طرح یک فوریتی از گزارش
 کمیسیون ویژه استفاده نکرده است 
محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نیز ضمن مثبت خواندن گزارش کمیسیون ویژه در خصوص برجام اظهار داشت: کمیسیون ویژه در گزارش خود هم به نقاط مثبت و هم به نقاط منفی برجام اشاره کرده و هشدارهای لازم را داده بود و باید از کمیسیون برجام به خاطر کار فشرده خود در طی 40 روز تشکر کرد.
وی با اشاره به صدور بیانیه تعدادی از اعضای کمیسیون ویژه بعد از قرائت گزارش این کمیسیون در صحن علنی مجلس افزود: این اقدام از ارزش کار کمیسیون کم نمی‌کند و ارزش کار کمیسیون فوق‌العاده بالاست؛ اگر این معترضین به محتوای گزارش اعتراضی داشتند با دلیل و منطق باید اشکالات خود را در خلال بررسی موضوع مطرح می‌کردند و این کار آن‌ها در صدور بیانیه کاری صد در صد سیاسی است. از نظر مجلس و نمایندگان یک بداخلاقی به شمار می‌رود.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به طرح یک فوریتی مجلس در مورد اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام اظهار داشت: این طرح دارای اشکالاتی است و باید اشکالات آن رفع شود و در این طرح از مفاد گزارش کمیسیون ویژه در خصوص برجام تاکنون استفاده‌‌ای نشده است. جای تعجب است که مجلس کمیسیونی را تشکیل و اعضای آن را انتخاب می‌کند و پس از 40 روز کار فشرده گزارشی را در خصوص برجام منتشر می‌کند اما از آن گزارش در طرح مجلس هیچ استفاده‌ای نمی‌شود و یا اینکه استفاده از آن در طرح بسیار محدود و جزیی است.
ارجاع طرح به کمیسیون امنیت ملی سوال‌برانگیز است 
سلیمانی با اشاره به ارجاع طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی از سوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد:  ارجاع این طرح به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی، سوال‌برانگیز است هرچند ممکن است نایب رئیس مجلس در این باره حقی داشته باشد اما باید از این حق  با منطق و استدلال بهره گرفت.
وی ادامه داد: سوال اینجاست که چرا این طرح برای بررسی به کمیسیون ویژه بررسی برجام ارجاع نشده است و این سوال برای همه مطرح است که در مجلس چه کسی تصمیم می‌گیرد و چرا تصمیم تا به این حد سلیقه‌ای و سطحی و شخصی اتخاذ می‌شود، هیچ دلیلی هم در مورد این تصمیم تاکنون اعلام نشده و اگرچه اختیاری در این باره هست این اختیار باید براساس منطق و یک شالوده استوار باشد نه اینکه کسی دلش بخواهد طرح‌ را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع بدهد.
این طرح سطحی و نپخته است 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام یک طرح سطحی و نپخته است و دارای اشکالاتی اساسی است و هیچ الزام و راهکاری در آن وجود ندارد.
سلیمانی اضافه کرد: از جمله موضوعاتی که در روند بررسی این طرح در مجلس باید مشخص شود این است که مدت زمان اجرای برجام چند‌ساله است و مجلس باید دولت را مقید کند تا در یک محدوده زمانی مشخص و معینی برجام را اجرا کند. از سویی دیگر بازرسی از مراکز نظامی و دسترسی به این شخصیت‌های خاص را مطلقا ممنوع کند.
وی در پایان گفت: مهم‌ترین مسئله در بررسی طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام در مجلس این است که باید مشخص شود که برجام ایران را به زیر سلطه می‌برد یا نه و باید به این سوال اساسی پاسخ داده شود و اشکالات طرح باید با کار کارشناسی در مجلس رفع شود.
نقاط تلخ و غیرقابل تحمل
همچنین احمد توکلی با اشاره به اینکه برجام نقاط تلخی دارد که نمی‌توان تحمل کرد با اشاره به خطرات برجام گفت: «نقاط شیرینی هم دارد اما در مجموع هم دستاوردهایی را برای ملت ایران دارد و هم خطرات بزرگی را برای ملت دارد.»
 توکلی با اشاره به اینکه با رد برجام مخالفم؛ چراکه هزینه بیشتری برای نظام دارد، افزود: «با قبول برجام هم مخالفم؛ اما شرط گذاشتیم که دولت در حین اجرا مقاومت کند و یک سری شکاف‌هایی که ممکن است دشمن ورود کند را ببندند، با این طرح همه شکاف‌ها را نمی‌توان بست و بنده طرح را ضعیف می‌دانم».
راه‌های نفوذ با این طرح باز است
زهره طبیب‌زاده  عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان و نماینده مردم تهران  نیز در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو در خصوص اینکه طرح یک فوریت اقدام مناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام تا چه اندازه راه نفوذ دشمن را می‌گیرد، گفت: این طرح قبل از اینکه یک طرح محکم و متقن قانونی باشد و طرحی باشد که راه‌های نفوذ آمریکا و دشمن را بگیرد یک بیانیه سیاسی بی‌خاصیت است.
 طبیب‌زاده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص فصل‌الخطاب بودن مجلس در بررسی برجام گفت: مقام معظم رهبری مجلس را فصل‌الخطاب قرار دادند، چراکه امیدوار بودند که این مجلس می‌تواند با بررسی دقیق جلوی نفوذ دشمن را بگیرد اما متاسفانه این طرحی که امروز در مجلس مطرح است نه تنها راه‌های نفوذ دشمن را نمی‌گیرد بلکه یک بیانیه دانشجویی سیاسی بیش نیست و حتی می‌توانیم بگوییم که اگر دانشجویان می‌خواستند در قالب یک بیانیه این موضوع را گردآوری کنند کاملا قوی‌تر و باغیرت‌تر نوشته می‌شد.
معاون رئیس جمهور: مجلس حتما
 تصویب می‌کند!
با وجود مخالفت کارشناسان و نمایندگان مجلس با اقدامات غیرقانونی از جمله عبور دولت از قانون اساسی و عدم ارائه لایحه برجام به مجلس، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در مصاحبه با ایسنا مصوبه مجلس در روز یکشنبه را قطعی دانست! 
وی اظهار داشت: نمایندگان ترجیح دادند فرصت بیشتری برای بررسی برجام داشته باشند و به طور قاطع به یک فوریت اجرای متناظر برجام رای قاطع دادند و کمیسیون امنیت ملی مجلس هم به شکل مناسب و درستی آن را بررسی کرد.
وی خاطرنشان کرد: ان شاء الله مصوبه کمیسیون امنیت یکشنبه در مجلس طرح می‌شود و پیش‌بینی ما این است که مجلس هم به این طرح رای قاطع دهد و دولت با آرامش در مسیر اجرای برنامه اقدام جامع مشترک حرکت کند.
باید زود تصویب کنیم تا به قوانین بین‌المللی متعهد باشیم!
از سوی دیگر یکی از نمایندگان حامی برجام در مصاحبه با ایسنا خواستار اجرای فوری برجام شد تا غربی‌ها ناراحت نشوند!
سبحانی‌نیا نماینده هوادار دولت در این مصاحبه با اشاره به اینکه « اقدام به موقع و تصمیم‌گیری درست و براساس سند برجام از سوی جمهوری اسلامی نشان‌دهنده پایبندی ما به توافق‌ها و قوانین بین‌المللی است» گفت: باید هر چه سریع‌تر در مورد اجرای برجام تصمیم‌گیری شود و بهانه از طرف مقابل گرفته شود؛ چراکه این مسئله فضای همکاری‌های بین‌المللی را برای ایران تقویت می‌کند.
سبحانی‌نیا پاسخ نداد که تصویب یک سند مخالف مصالح و امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی چگونه می‌تواند پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی را نشان دهد و آیا پایبندی به تعهداتی که خلاف مصالح جمهوری اسلامی است شایسته است؟!
از سوی دیگر بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز ضمن حمایت شدید و قاطع از اجرای برجام به کمیسیون ویژه حمله کرده و ضمن به رخ کشیدن سوابق خود اظهار داشت: برخی از این دوستان مقصر نیستند، کم‌تر با مسائل بین‌المللی در این سطح آشنایی دارند. با همه صداقتی که دارند، نوع مصاف با قدرت‌های جهانی متفاوت است، با گزارش بدی که تهیه کردند، ضربه بدی به کشور زدند!
بروجردی به این سوال پاسخ نداد که آیا تسلیم شدن در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی‌های دشمن می‌تواند نشان‌دهنده آشنایی یک فرد با مسائل بین‌المللی باشد و منظور وی از مصاف با قدرت‌های جهانی دقیقاً چیست؟!


+ نوشته شـــده در شنبه 94/7/18ساعــت 7:16 صبح تــوسط عباس | نظر
سردار همدانی در حین انجام مأموریتهای مستشاری در سوریه به شهادت ر
بسمه تعالی
یادگار عالی‌مقام دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب(س) به یاران شهیدش پیوست

سردار همدانی در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در سوریه به شهادت رسید

سردار همدانی عصر دیروز در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم،  سردار همدانی در حلب سوریه به شهادت رسید. در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
 
در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و نائب برحقش امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) و ملت شریف ایران، آمده است:
 
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.
 
این اطلاعیه افزوده است اخبار تکمیلی و نیز نحوه اجرای مراسم تشییع و بزرگداشت این شهید گرانقدر، متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
"سردار حسین همدانی" یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین(ع) را در کارنامه داشت.
 
سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصاً استان "همدان" و "کردستان" بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می‌آید. 
 
نشریه Foregn Policy درباره سردار همدانی نوشت؛ او در اوایل 1979 برای مبارزه با شورشیان "کردستان" و سپس در جنگ ایران و عراق (دوران 8 سال دفاع مقدس) ایفای نقش کرد.
 
روزنامه Wall Street Journal درباره سردار همدانی نوشت: ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به‌عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه‌نظامیان است.
 
خبرنگار صدا و سیما نیز از شهادت سردار حسین همدانی معروف به ابووهب در سوریه خبر داده است. حسن شمشادی که سالها خبرنگار صدا و سیما در سوریه بوده در اینستاگرام خود از شهادت سردار همدانی در اطراف حلب در شب گذشته خبر داده و آن را تسلیت گفته است.
 
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی، در عنفوان جوانی با تفکرات حضرت امام(ره) آشنا شده و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت‌الله مدنی که در همدان تبعید بودند، بهره‌ای بسزا برده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ... پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استان همدان را آغاز و خود نیز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمده و از آنجایی که چندین بار به‌دست ساواک دستگیر شده و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به‌خوبی می‌شناخت.
 
سردار همدانی به‌همراه شهید صیاد شیرازی و شهید محمود خضرائی
 
با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌‌ای درنگ نکرده و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر را با پیروزی کامل تجربه کرد. فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشته و پس از مدتی کوتاه به‌همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمد رسول الله(ص) نقش بسزایی داشت. عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و سپس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به‌عنوان بانی و نخستین فرمانده لشکر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.
 
سردار همدانی کنار شهید محمود شهبازی و دیگر رزمندگان
دیری نپایید که هدایت و فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان را به او واگذار کردند و عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای 4 و کربلای 5 را با شیرمردان گیلکی به سرانجام رساند. معاونت اطلاعات و عملیات قرارگاه عملیاتی قدس که چندین لشکر و تیپ مستقل را تحت امر داشت، از فرماندهان زبده همچون دیگر فرماندهان سپاه اسلام آماده ساخت و تا آخرین عملیات موفق سپاه اسلام با منافقین کوردل که با نام مرصاد به نتیجه رساند، لحظه‌ای آرام نگرفت و پس از دفاع مقدس به دانشگاه فرماندهی و ستاد رفته و تحصیل تئوریک و آکادمیک هدایت یگان‌ها را هم به تجربیات ارزنده‌اش افزود و با انتصاب به‌عنوان فرمانده قرارگاه نجف اشرف و لشکر 4 بعثت در غرب کشور، کارنامه‌ای موفق از خود به جای گذاشت.
 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و جانشینی نیروی مقاومت بسیج در دو دوره و فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله و به‌همراه آن، جانشینی قرارگاه ثارالله، از دیگر مسئولیت‌های ایشان بود و معاون مرکز راهبردی سپاه و مشاور عالی فرمانده کل سپاه و جانشینی سازمان بسیج مستضعفان از او فرمانده‌ای کهنه‌کار با کوله‌باری تجربه و شناخت ساخته که سبب شده است تا حساس‌ترین و مهمترین سپاه کشور که دارای ویژگی‌های خاص است، به‌عهده ایشان گذاشته شود.
 
مسئولیت‌های سردار سرتیپ حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس
1 ــ فرمانده لشکر 32 انصارالحسین استان همدان
2 ــ فرمانده لشکر 16 قدس استان گیلان
3 ــ معاونت عملیات قرارگاه قدس.
 
مسئولیت‌های پس از دفاع مقدس
1 ــ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت
2 ــ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران
3 ــ جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)
4 ــ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
5 ــ جانشین سازمان بسیج مستضعفان
 
6 ــ فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران.
 
سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به‌خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

+ نوشته شـــده در شنبه 94/7/18ساعــت 6:34 صبح تــوسط عباس | نظر
حضرت علی علیه السلام با زبیر و حضرت امام حسین علیه السلام با عمر
بسمه تعالی
حضرت علی علیه السلام با زبیر و حضرت امام حسین علیه السلام با عمر بن سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند/ اگر برای یاری دین خدا آماده و پا به رکاب باشیم، قطعاً وعده الهی مبنی بر نصرت یاری کنندگان دین خدا، محقق خواهد شد و بدخواهان نظام اسلامی در طرح ها و برنامه های امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی شکست خواهند خورد.
حضرت علی علیه السلام با زبیر و حضرت امام حسین علیه السلام با عمر بن سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند/ اگر برای یاری دین خدا آماده و پا به رکاب باشیم، قطعاً وعده الهی مبنی بر نصرت یاری کنندگان دین خدا، محقق خواهد شد و بدخواهان نظام اسلامی در طرح ها و برنامه های امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی شکست خواهند خورد.

گروه سیاسی - رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از خانواده های آنان و همچنین خانواده های شهدای این نیرو، با اشاره به نقش جوانان انقلابی نیروی دریایی سپاه و جوانان شجاع جنوب در تأمین امنیت دریا و ایجاد رعب در دشمن، تاکید کردند: دشمنان به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم بویژه جوانان هستند و همه باید هوشیار و بیدار باشند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه | دانلود فایل

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع امنیت دریا گفتند: آمادگی ها باید همواره بگونه ای باشد که براساس دستور قرآنی، در دشمن ایجاد رعب کند و جرأت تجاوز را از او بگیرد زیرا اگر خاکریزها قابل نفوذ باشند، دشمن نفوذ خواهد کرد.


 ایشان خاطر نشان کردند: اکنون به برکت تشکیل جبهه انقلابی در جنوب کشور که متشکل از نیروی دریایی سپاه و جوانان شجاع جنوب است، دستور قرآنی ایجاد رعب در دشمن، محقق شده است.
فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه ما هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود، افزودند: اما طبیعت دشمن همواره خوی تجاوز و نفوذ است، بنابراین باید توانایی های علمی و تجهیزاتی در قالب نوآوریها، روز به روز افزایش یابند.


رهبر انقلاب اسلامی، هم افزایی نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش را بسیار ضروری خواندند و با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره جوانان با ایمان و انقلابی همچون شهید نادر مهدوی و همراهان وی که شجاعانه در مقابل ناو امریکایی ها ایستادند و به آنها درس فراموش نشدنی دادند، گفتند: با این رشادتها و ایستادگی ها، دشمنان نظام اسلامی متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران، نظامی نیست که هرگونه بخواهند بتوانند با او رفتار کنند.


حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از همراهی خانواده ها و بویژه همسران فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی برای حضور در مناطق جنوبی کشور قدردانی کردند.


ایشان در ادامه به برنامه های خطرناک قدرتهای استکباری برای منطقه اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این قدرتها هیچ ابایی در استفاده از تجهیزات بسیار خطرناک و روش های غیر انسانی برای کشتار انسان های بیگناه ندارند، افزودند: ادعای آنها مبنی بر حمایت از حقوق بشر و حقوق شهروندی، خلاف واقع و کاملاً پوچ و بیهوده است.


رهبر انقلاب اسلامی حمله به بیمارستان در افغانستان و کشتار مردم در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و بحرین را نمونه هایی از فجایع قدرتهای استکباری و بی رحمی و سنگ دلی آنها دانستند و خاطرنشان کردند: امروز بزرگترین خطر برای دنیا، نفاق و ریا و دروغگویی مدعیان حقوق بشر است.


حضرت آیت الله خامنه ای به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی منطقه اشاره کردند و گفتند: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی، به توفیق الهی علاوه بر جلوگیری از نفوذ دشمن در داخل، در بسیاری از موارد مانع از عملی شدن نقشه ها و برنامه های دشمن در منطقه شده است.


ایشان با تأکید بر اینکه ناکامی های دشمن در داخل و در منطقه، به برکت هوشیاری و آمادگی و عزم جوانان انقلابی و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه بوده است، خاطرنشان کردند: بر همین اساس بیشترین تلاش و برنامه ریزی قدرتهای استکباری، برای دشمنی با نظام اسلامی ایران است و ادعای آمریکا برای مذاکره با ایران نیز در همین چارچوب و برای نفوذ، است.


رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از عده ای سهل انگار و سهل اندیش در داخل که متوجه ابعاد و عمق این موضوع نیستند، افزودند: در کنار این افراد سهل اندیش، بی خیالان جامعه و افرادی هم هستند که به مصالح و منافع ملی کشور هیچ اهمیت و توجهی ندارند.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به طرح برخی مسائل از جانب افراد سهل اندیش و سهل انگار درخصوص مذاکره با آمریکا، گفتند: این افراد می گویند چگونه است که حضرت علی علیه السلام و حضرت امام حسین علیه السلام با دشمنان خود مذاکره کردند اما اکنون با مذاکره با آمریکا مخالفت می شود؟


ایشان در پاسخ به این شبهه افزودند: چنین تحلیلی درخصوص مسائل تاریخ اسلام و مسائل کشور، نهایت ساده اندیشی است زیرا حضرت علی علیه السلام با زبیر و حضرت امام حسین علیه السلام با عمر بن سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: متأسفانه عده ای برای توجیه مذاکره جمهوری اسلامی ایران با شیطان بزرگ، با نگاهی عوامانه، اینگونه مسائل را در روزنامه ها، سخنرانی ها و فضای مجازی مطرح می کنند، که کاملاً اشتباه است.


حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ایران هیچ مخالفتی با اصل مذاکره با کشورها، اعم از اروپایی و غیراروپایی ندارد، خاطرنشان کردند: اما در مورد آمریکا موضوع متفاوت است زیرا آنها تعریفی که از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است.


ایشان با اشاره به همراهی و همکاری آمریکا و جریان صهیونیستیِ ضد بشریت، تأکید کردند: مذاکره با آمریکا به معنای باز کردن مسیر برای نفوذ در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور است.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای گفتند: در این مذاکرات، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکاییها در جاهایی فرصت پیدا کردند.


حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد.


رهبر انقلاب گفتند: شرایط کنونی از لحاظ فعالیت ها و تلاشهای دشمنان جمهوری اسلامی که ما بر آنها احاطه اطلاعاتی نیز داریم، مقطع مهمی است زیرا آنها به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم درخصوص مسائل انقلابی، دینی و مصالح ملی کشور هستند.


ایشان با تأکید بر اینکه در موضوع تغییر افکار مردم، هدف اصلی جوانها هستند، جوانان را به هوشیاری بیش از پیش فراخواندند و افزودند: البته به لطف خداوند جوانان ما در دانشگاهها و همچنین در نیروهای مسلح بیدار و پای کار هستند و من از این جهت هیچ نگرانی ندارم.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سالروز مباهله و ایستادگی پیامبر اسلام (ص) و خاندان مطهر ایشان در مقابل جریان کفر، خطاب به جوانان انقلابی کشور، تأکید کردند: همانگونه که در قضیه مباهله در صدر اسلام، همه ایمان در مقابل کفر قرار گرفته بود، امروز نیز در جمهوری اسلامی ایران، همه ایمان در مقابل کفر قرار گرفته است و همانگونه که در آن زمان صفای معنوی پیامبر(ص) و خاندان ایشان توانست دشمن را از میدان خارج کند، امروز هم ملت ایران با اقتدار معنوی خود، دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.

 

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کردند: اگر برای یاری دین خدا آماده و پا به رکاب باشیم، قطعاً وعده الهی مبنی بر نصرت یاری کنندگان دین خدا، محقق خواهد شد و بدخواهان نظام اسلامی در طرح ها و برنامه های امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی شکست خواهند خورد.


پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به رشادت‌های سپاه در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: سربازان شما منتظر فرمان هستند تا درس عبرتی تاریخی به شیطان بزرگ و ایادی موذی، میهمان‌کش و کودک‌کش آنها در منطقه بدهند.


سردار فدوی با تأکید بر اینکه در آماده‌ترین شرایط ممکن قرار داریم، گفت: نشان دادن بخشی از توان رزمی و آمادگی‌های نیروی دریایی سپاه موجب شد تا دشمنان از لزوم تغییر استراتژی دریایی خود سخن بگویند در حالی که آنچه آنها از ما می‌دانند نسبت به آنچه نمی‌دانند قابل قیاس نیست.


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 94/7/16ساعــت 6:42 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالیلابی گسترده و دفاع یک ساعته لاریجانی و توکلی هم افاقه

 

نمایندگان با تهیه طرح دوفوریتی دولت را در اجرای برجام مکلف به اجرای مواردی کردند که از جمله ‌آن پایه برنامه جامع اقدام مشترک بر همکاری و احترام متقابل قرار دارد.
گروه سیاسی - رجانیوز: لابی گسترده برای تصویب دو فوریت طرحی که تلاش داشت گزارش کمیسیون برجام را تحت الشعاع قرار داده و تمام وظایف مجلس در حیطه نظارت بر قبول و اجرای برجام را به شورایعالی امنیت ملی بسپارد، با رای منفی نمایندگان به بن بست رسید، تا با تصویب تنها یک فوریت طرح موسوم به  «اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام» این طرح برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع شود.
 
به گزارش رجانیوز، نمایندگان مجلس در حالی با یک فوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام» موافقت کردند که لاریجانی رئیس مجلس علیرغم دفاع یک‌ساعته از دوفوریت طرح مذکور در نشست غیرعلنی، به عنوان موافق نیز در صحن سخنرانی کرد.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه برجام، طرح دوفوریتی «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
 
این طرح که به امضای بیش از 100 نفر از وکلای ملت رسیده، شامل یک مقدمه توجیهی و یک ماده واحده است.
 
متن کامل این طرح به شرح ذیل است:
 
ماده واحده- دولت در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در صورتی می‌تواند به شکل داوطلبانه برنامه جامع اقدام مشترک را اجرا کند که احکام و تکالیف زیر را در فرآیند اجرا رعایت کند.
 
یک - بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ دولتی در ایران حق تولید و به کارگیری سلاح کشتار جمعی را ندارد. دولت موظف است سیاست خلع سلاح هسته‌ای جهانی را به طور فعال دنبال کرده و در کلیه تلاش‌های بین‌المللی، حقوقی و  دیپلماتیک برای نجات بشریت از خطر سلاح‌های هسته‌ای و اشاعه آنها از جمله از طریق ایجاد مناطق عاری از سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه در ایجاد ائتلاف خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای فعالانه شرکت کند.
 
دو- پایه برنامه جامع اقدام مشترک بر همکاری و احترام متقابل قرار دارد و هر گونه اقدام مبتنی بر فشار و تهدید به هر بهانه‌ای با تشخیص شورای عالی امنیت ملی موجب تجدیدنظر در این همکاری خواهد شد و لازم است در آن صورت مطابق مصوبات این شورای اقدامات متقابل در نظر گرفته شود.
 
سه- دولت موظف است هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل را در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها و بازگرداندن تحریم‌های لغو شده یا وضع تحریم با هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف سازد و توسعه سریع برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد. به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به 199 هزار سو افزایش یابد. شورای عالی امنیت ملی مرجع رسیدگی به این موضوع است.
 
چهار - دولت موظف است برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را با چشم‌انداز تجاری صنعتی از جمله در حوزه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه منطبق بر طرح درازمدت سازمان انرژی اتمی دنبال کند. سازمان انرژی اتمی کشور باید طرح درازمدت 15 ساله کشور در حوزه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه را حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسانده و سپس به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کند. به نحوی که پاسخگوی نیاز کشور برای سوخت راکتورهای قدرت و تحقیقاتی باشند.
 
پنج- بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک و همچنین در صورت ضرورت تبادل ذخایر غنی شده منوط به انعقاد قراردادهای قطعی و مطمئن جایگزین و حصول اطمینان نسبت به اجرای آنها باشد.
 
شش - نظارت‌های آژانس در چارچوب مقررات بین‌المللی و با رعایت مصالح امنیت ملی کشور که شورای عالی امنیت ملی مشخص می‌کند انجام پذیرد و دولت باید مراقبت کند که در مسیر اجرای برجام و پس از آن حفاظت کامل از اسرار و اطلاعات طبقه‌بندی شده و به ویژه در حوزه نظامی و امنیتی صورت پذیرد. میزان همکاری با آژانس منوط به اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین این امر توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. همچنین هیچ گونه دسترسی نظارتی آژانس به مراکز نظامی و اشخاص حقیقی به بهانه برجام مجاز نیست مگر آنکه موارد به صورت جداگانه و با جزئیات به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد.
 
هفت- دولت و قوای مسلح کشور موظف است به منظور حراست از امنیت و منافع ملی کشور و حمایت از متحدین در مقابله با تروریسم تدابیر لازم را نسبت به تقویت توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های آفندی و پدافندی از جمله هوایی، دریایی، زمینی و موشکی و ایجاد پدافند در مقابل حملات هسته‌ای و ساخت پیشران‌‌ها و باطری‌های هسته‌ای، تصویربرداری نوترونی و پزشکی هسته‌ای با قدرت و جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
 
هشت - دولت و سایر دستگاه‌های حاکمیتی و عمومی موظفند در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی تدابیر لازم را در نظر بگیرند تا در اثر اجرایی شدن برجام به هیچ وجه اجازه فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در داخل کشور به آمریکا و دیگر دولت‌های خارجی داده نشود و فرصتی برای نفوذ یا سوءاستفاده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در اختیار استکبار جهانی قرار نگیرد.
 
نه -  دولت موظف است منابع مالی آزاد شده را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، سرمایه‌گذاری‌های ضروری با اولویت‌های نیاز بخش خصوصی و تقویت صندوق توسعه ملی به کار برد.
 
تبصره یک - وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر 6 ماه یکبار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.
 
تبصره 2 - با اجرای این قانون، قانون الزام دولت به تعلیق اقدامات داوطلبانه در صورت ارجاع با گزارش روند هسته‌ای به شورای امنیت مصوب آذر ماه 1384 و نیز قانون الزام دولت به تجدیدنظر در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مصوب دی ماه 1385 و قانون صیانت از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مصوب تیر ماه 1389 و قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران مصوب تیر ماه 1394 لغو می‌شوند.
 
پس از ورود مجلس به بررسی طرح دو فوریتی مذکور، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان طراح این طرح، احمد توکلی نماینده تهران و علی لاریجانی رئیس مجلس به عنوان موافقان دوفوریت طرح مذکور و حمید رسایی نماینده تهران و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مخالفت با دوفوریت این طرح در صحن علنی سخنرانی کردند.
 
مشروح اظهارات موافقان و مخالفان دوفوریت طرح مذکور به شرح ذیل است:
 
بروجردی: تأیید برجام در شورایعالی امنیت ملی/طرح 2فوریتی مجلس برای بستن روزنه‌های توافق
 
علاءالدین بروجردی به عنوان طراح طرح مذکور اظهار داشت: در طول سه دهه گذشته مسئله هسته‌ای یکی از چالشی‌ترین مسائل جمهوری اسلامی ایران بوده است.
 
وی اضافه کرد: در یک طرف آمریکا به عنوان دشمن قسم خورده جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های عضو دائم شورای امنیت به اضافه آلمان و اتحادیه اروپا و در طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد البته در این مصاف جمهوری اسلامی ایران برنده شد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان تلاش زیادی برای فشار به کشورمان به کار گرفتند، تصریح کرد:‌ ما در این مصاف نابرابر برنده شدیم زیرا خروجی تمام تلاش‌ها در توافق ژنو، لوزان، وین و توافقات در برجام به عنوان یک سند رسمی اقدام مشترک حق ما را به رسمیت شناختند و حق ما تثبیت شد.
 
«همین که (غنی‌سازی) 3.67 درصد را تصریح کردند نشان دهنده این است که این حق را پیدا کرده‌ایم.»
 
وی با بیان اینکه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری ما در مرحله نرمش قهرمانانه قرار گرفته‌ایم خاطرنشان کرد: باید با استفاده از نرمش قهرمانانه طوری عمل کنیم که از این مرحله بگذریم.
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح دوفوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام اظهار داشت: این طرح در طول روزهای گذشته تهیه شده و منتخب هر دو فراکسیون مجلس یعنی فراکسیون های اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت است».
 
بروجردی ادامه داد: طرح مذکور در جلسات متعدد و طولانی که حتی در جمعه نیز وقتی به آن اختصاص داد نهایی شد. البته ما در جلسه آخر طی نشستی چند ساعته با حضور آقای لاریجانی مباحث را جمع‌بندی کردیم و در گزارش پایانی برجام نیز به صراحت گفتیم که مجلس طرح دوفوریتی را ارائه می‌کند.
 
بروجردی در همین زمینه گفت: 6 کشور طرف مذاکره با کشورمان بر اساس توافق مراحل قانونی را طی کردند و امروز نوبت جمهوری اسلامی ایران است که در این زمینه تصمیم‌گیری کند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقاط ضعفی در برجام وجود دارد،‌تصریح کرد: برجام محصول یک تصمیم ملی است، شورای عالی امنیت ملی به عنوان عالی‌ترین مرکز نظام در تصمیمات سیاسی و نظامی آن را تأیید کرده است. البته با وجود آن با توجه به نظر مقام معظم رهبری باید مجلس نیز در این زمینه تصمیم‌گیری کند.
 
توکلی: دنیا بداند نظر رسمی مجلس همین گزارش کمیسیون برجام است
 
 
احمد توکلی در موافقت با دو فوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» گفت: من اولین نفری بودم که درباره برجام اظهار نظر کردم و در این باره نامه‌ای خصوصی به آقای رئیس‌جمهور و نیز وزیر امور خارجه نوشتم که البته رسانه‌ای نشد و البته آقای ظریف به طور مفصل پاسخ من را دادند.
 
وی با تاکید بر اینکه حق بود که دولت در این باره لایحه دهد،‌ اظهار داشت: دولت به تکلیف قانونی خود در این زمینه عمل نکرد.
 
توکلی با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عدم اختلاف و دو دستگی ملی و نیز میان سیاستمداران که باید آویزه گوش نمایندگان باشد،‌گفت: در تهیه این طرح همه اعضای دو فراکسیون عمده مجلس مشارکت داشتند و فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان با آن مخالفتی نداشته باشند.
 
وی ادامه داد:‌ اینکه همه ایرادات برجام را پشت تریبون مطرح کنیم ممکن است دشمن عنوان دارد که سیاستمداران شما هم مانند ما فکر می‌کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: من به عنوان یک اقتصاد‌دان می‌گویم اگر این طرح را به سرانجام نرسانیم دچار مشکل می‌شویم و الان باید بیشتر نگران نقشه‌های  دشمن برای نفوذ باشیم.
 
توکلی با اشاره به اینکه طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را بر اساس ایرادات برجام تهیه کرده‌ایم، گفت: دنیا بداند که نظر رسمی مجلس شورای اسلامی همین گزارشی است که کمیسیون برجام تهیه کرده است اما باید با دولت همکاری کنیم و هر چه زودتر تکلیف را روشن کنیم که به نفع ملت است.
 
لاریجانی: تأخیر در تصویب طرح هسته‌ای به ضرر ایران است/باید شاهد لغو همه تحریم‌ها پس از اجرای برجام باشیم
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به عنوان دومین و آخرین موافق دو فوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند این طرح نسبتی با گزارش کمیسیون برجام ندارد، در حالیکه اینطور نیست، در بند اول پیشنهادات کمیسیون برجام آمده که باید طرح دوفوریتی ارائه و الزاماتی تعیین شود، بنابراین ارائه طرح دوفوریتی اجرای اولین پیشنهاد کمیسیون برجام است.
 
وی افزود: کمیسیون به این نتیجه رسیده بود که طرح دوفوریتی ارائه شود، از آنجایی که موضوع هسته‌ای یک مسئله ملی است و باید طرح‌ها با اجماع نمایندگان مجلس ارائه می‌شد، لذا کمیته‌ای 6 نفره از دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان تشکیل شد و طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه برای بررسی طرح دوفوریتی مذکور تشکیل جلسه دادند،‌روز گذشته هم بنده در جلسه این کمیته حضور یافتم و این طرح را جمع‌بندی کردیم.
 
وی افزود: جلساتی با حضور تعدادی از اعضای فراکسیون رهروان و اصولگرایان از جمله آقایان حدادعادل،‌ بذرپاش، حقیقت‌پور، جلالی، بروجردی، زارعی،‌ احمد توکلی و آقایان دیگر تشکیل دادیم، آیا قرار نشد سه نفر از فراکسیون اصولگرایان و سه نفر از فراکسیون رهروان بنشینند و این طرح را آماده کنند، بنابراین ما آن فرمایشی که موضوع هسته‌ای یک مسئله ملی است و باید با اجماع پیش برود را انجام دادیم و این مسیر را قبول داشتیم.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه هر انسانی که صحنه بین‌المللی را ببیند و با شرایط آشنا باشد، متوجه می‌شود که نباید در تصویب این موضوع تأخیر شود، گفت: ما تصور می‌کردیم کنگره آمریکا برجام را رد می‌کند و سپس اوباما آن را وتو می‌کند، اما اینگونه نشد و زمان اجرای برجام جلو افتاد، ما متناسب با این موضوع نتوانستیم برجام را سریع‌تر بررسی کنیم و تأخیر صورت گرفت و امروز هم هرچه در بررسی این موضوع تأخیر شود به نفع ما نیست بلکه به ضرر ماست.
 
وی با بیان اینکه طرح هسته‌ای با بندهای گزارش کمیسیون مغایرتی ندارد، تأکید کرد: در بند 6 گزارش کمیسیون روی حساسیت مراکز نظامی و دفاعی کشور تأکید شده است، این موضوع در طرح هسته‌ای هم مطرح شده که هیچگونه بازدیدی از مراکز نظامی و حساس نباید انجام شود، بنابراین این موضوع را آورده‌ایم، در بند 7 گزارش کمیسیون برجام هم آمده که از طریق اجرای برجام ممکن است در کشور ما نفوذ کنند، در طرح هسته‌ای با توجه به این بند گزارش کمیسیون برجام ذکر شده که شورای عالی امنیت ملی باید طرحی بدهد که جلوی نفوذهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دشمن گرفته شود.
 
وی بر همین اساس یادآور شد: در مورد بند 8 گزارش کمیسیون برجام نیز در طرح هسته‌ای آمده که اگر طرف مقابل شروع به تهدید ایران بکند، و بنای همکاری را به تهدید تبدیل کند، برجام و همکاری‌های داوطلبانه تغییر پیدا می‌کند.
 
لاریجانی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از گزارش کمیسیون برجام آمده که لغو تحریم‌ها باید روشن شود، با توجه به این پیشنهاد کمیسیون در طرح هسته‌ای تأکید شده که یکی از الزامات دولت این است که لغو همه تحریم‌ها را باید شاهد باشیم و شورای عالی امنیت ملی هم در این زمینه باید قضاوت کند نه فقط دولت؛در جای دیگری در گزارش کمیسیون برجام درباره فعالیت‌های دفاعی ایران نکاتی مطرح شده، ما هم در طرح هسته‌ای نه تنها درباره بحث پدافند گفته‌ایم که همه فعالیت‌های نظامی کشور در زمینه هوایی، دریایی، زمینی و موشکی با قوت و جدیت برنامه‌ریزی و اقدام خواهد شد. ما برخی از ملاحظات دیگر را هم در طرح هسته‌ای قید کرده‌ایم.
 
لاریجانی اضافه کرد: تمام بندهای ذکر شده در طرح هسته‌ای داهیانه مطرح شده و بر اساس نوع رفتار بیگانگان و اگر بخواهند به جمهوری اسلامی ایران تعدی کنند یا تحریم‌ها را به بهانه دیگری بازگردانند، ما اقدام متقابل را انجام خواهیم داد و با پیش‌بینی‌هایی که در این طرح در نظر گرفتیم، جلوی چنین تعدی‌هایی گرفته خواهد شد. خواهش ما این است که با توجه به زمان و شرایط بین‌المللی، کمک کنید که این دو فوریت رأی بیاورد و ما در روزهای آینده جزئیات این طرح را بررسی کنیم.
 
 
رسایی: چه کسی گفته شورایعالی امنیت ملی بازدید از پارچین را تصویب کرده/ رأی به طرح هسته‌ای مشروع نیست
 
حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب‌رئیس کمیسیون اصل90 مجلس در سخنانی به عنوان دومین مخالفت دو فوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» اظهار داشت: طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی دولت موظف است برای همه موافقت‌نامه‌ها و مقابله‌نامه‌ها به مجلس لایحه بدهد.
 
وی افزود: امروز مجلس در حال تصمیم‌گیری درباره یک موافقت‌نامه در قالب یک طرح است نه لایحه، طبق قانون دولت باید لایحه برجام را تقدیم مجلس می‌کرد نه اینکه امروز مجلس موضوع مهمی مانند برجام را در قالب یک طرح مورد رسیدگی قرار دهد، این یک اشکال و ایراد قانونی است.
 
رسایی همچنین گفت: رأی به طرح مذکور یا رد آن مهمترین موضوعی است که مجلس نهم در تاریخ چهار ساله خود می‌خواهد آن را بررسی کند، مردم چشم‌انتظارند و به ما اعتماد کردند، مردم نمی‌دانند واقعیت چیست، برجام متن بسیار طولانی است.
 
رسایی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر در نظر گرفتن مجاری قانونی در بررسی برجام، تصریح کرد: رأی امروز مجلس رأیی است که وقتی ما را در قبر می‌گذارند باید بتوانیم درباره علت آن پاسخ دهیم، از آنجایی که دولت لایحه برجام را تقدیم مجلس نکرده و به قانون عمل نکرده است،‌نمایندگان مجلس مجبور شده‌اند طرح دو فوریتی را درباره اجرای برجام ارائه دهند، اما باید بدانید دولتی که به قانون عمل نمی‌کند و لایحه برجام را به مجلس ارائه نمی‌دهند، به این طرح شما هم حتی اگر قانونی شود، عمل نخواهد کرد، فقط فرق آن این است که مهر تأئید مجلس با تصویب این طرح، به دولت اجازه اجرای برجام را می‌دهد، مهر تأئید مجلس پای سند توافقی می‌آید که به ضرر ملت ایران است، واقعیت درباره برجام به این ملت گفته نشده است، ما هم در این موضوع شریک خواهیم شد.
 
نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اگر قانون مهم بود و دولت می‌خواست به قانون عمل کند، خطوط قرمز ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری را رعایت می‌کرد، اگر قانون مهم بود، دولت به قانون الزام به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای عمل می‌کرد، اگر قانون مهم بود دولت لایحه برجام را به مجلس ارائه می‌داد.
 
وی همچنین تصریح کرد: اگر دولت می‌خواست به قانون عمل کند قبل از اظهارنظر مجلس درباره برجام، نسبت به اجرای آن اقدام نمی‌کرد، رفتند از پارچین بازدید کردند آن هم قبل از آنکه مجلس نظرش را درباره برجام اعلام کند، خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیشتر از این دولت نظر مجلس ایران برایش اهمیت دارد، خانم موگرینی گفته بود تا زمانی که نظر مجلس ایران اعلام نشود، درباره اجرای برجام تصمیم‌گیری نمی‌کنیم ولی دولت قبل از اظهارنظر مجلس درباره برجام، کارش را انجام داد.
 
وی یادآور شد: آقای بروجردی می‌گوید بازدید از پارچین با تأئید شورای عالی امنیت ملی انجام شده است، چه کسی گفته شورای عالی امنیت ملی بازدید از پارچین را تصویب کرده است؟ طبق اصل 176 قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت ملی تا زمانی که به تأئید رهبر معظم انقلاب نرسد، قابلیت اجرا ندارد و قانونی نیست،‌ رهبر معظم انقلاب نپذیرفتند و موضوع را به مجلس ارجاع دادند، بعد از اظهارنظر شورای عالی امنیت ملی که شروطی را این شورا تعیین کرده بود و البته تصویب هم نشده بود چون رأی‌گیری انجام نشده بود، رهبر انقلاب حاضر نشدند تا کنون سند برجام را در دستشان بگیرند.
 
نماینده تهران در مجلس در ادامه سخنانش با بیان اینکه ضمانت اجرایی این طرح چیست، گفت:‌ شما در این طرح شروطی را تعیین کرده‌اید اما دولت کار خودش را می‌کند و شروط مجلس را اجرایی نمی‌کند، کما اینکه تا کنون هم به قوانین تعیین شده توسط مجلس درباره هسته‌ای عمل نکرده است، رأی به این طرح واقعاً مشروع نیست و باید روی طرح‌های دیگری که در مجلس مطرح است نیز فکر کنیم، هیچ طرحی به دنبال رد مطلق برجام نیست.
 
رسایی در پایان خاطرنشان کرد: گفته شده فراکسیون اصولگرایان یک طرحی را درباره هسته‌ای ارائه داده است در حالی که اینطور نیست و امضای افراد شاخصی مانند آقایان بذرپاش، زارعی، حداد عادل و زاکانی در این طرح نیست.
 
رسایی: انتساب برخی موضوعات به دفتر رهبری باید بررسی شود/ دفاع یک ساعته لاریجانی از طرح هسته‌ای خلاف قانون و عدالت است
 
حمید رسایی نماینده تهران در مجلس در جریان بررسی دو فوریت طرح اقدام متناسب با متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، در اخطاری قانونی اظهار داشت: آقای لاریجانی! شما در جلسه غیرعلنی صبح امروز یک ساعت در دفاع از این طرح سخنرانی کردید که خلاف عدالت و قانون است.
 
وی افزود:‌ همچنین هیأت رئیسه مجلس اجازه تکثیر و توزیع طرح دیگری درباره برجام را نداد که این موضوع هم خلاف قانون و عدالت است، همچنین آقای لاریجانی! در سخنرانی صبح امروز در جلسه غیرعلنی موضوعاتی را به دفتر مقام معظم رهبری منتسب کردید که این موارد هم باید بررسی شود.
 
رسایی همچنین گفت: آقای لاریجانی! شما در جلسه صبح امروز گفتید که «از دفتر مقام معظم رهبری تماس گرفتند و گفته‌اند چرا زودتر درباره برجام تصمیم‌گیری نمی‌کنید»، انتساب چنین مواردی به دفتر رهبر معظم انقلاب باید بررسی شود.
 
در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار رسایی گفت: ما جلسات غیرعلنی زیادی را برگزار می‌کنیم و رئیس جلسه و تعدادی از نمایندگان در جلسات غیرعلنی سخنرانی می‌کنند، خود شما و آقای حسینیان هم در جلسه‌ای غیرعلنی صحبت کردید و نظراتتان را گفتید، آقای مکارم شیرازی هم نامه‌ای درباره برجام به مجلس نوشته‌اند.
 
حاجی‌دلیگانی: طرح برجام راهکاری برای اشکالات مطرح شده در گزارش کمیسیون ندارد
 
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس صبح در مخالفت با دو فوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام » اظهار داشت: هنوز چند دقیقه از قرائت گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام نگذشته است.
 
وی با اشاره به لزوم تامل در تهیه طرح اجرای برجام اظهار داشت: این طرح چگونه قبل از اینکه گزارش قرائت شود توسط عده ای از همکاران تهیه شده است و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در همین چند روز تعطیلی به چاپ رسیده است.
 
حاجی‌دلیگانی گزارش کمیسیون ویژه برجام را دقیق، متقن و بی سابقه در طول ادوار مجلس خواند و گفت: باید برای تهیه طرحی متناسب با آن فرصت بگذاریم.
 
وی با این پرسش که چرا در بزنگاه‌ها مجلس را تعطیل می‌کنیم؟ افزود: چرا جلسه علنی روز چهارشنبه را تعطیل می‌کنید؟ کجا می‌خواهیم برویم؟ ما داریم حقوق می‌گیریم.
 
نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام هیچ برداشتی از گزارش قرائت شده کمیسیون برجام ندارد خطاب به لاریجانی گفت: نوبت قبل هم شما وسط گزارش کمیسیون امنیت ملی و برخلاف آیین نامه ورود کردید و در نتیجه بنده شکایت کردم که کمیسیون اصل نود هم حق را به من داد.
 
وی با طرح این سؤال که مگر ما اکنون دست کم 20 طرح دو فوریتی در نوبت نداریم خاطرنشان کرد: چگونه این طرح جلوتر از همه آن‌ها مطرح می‌شود؟ چرا می‌خواهید نظرات خود را یک طرفه به مجلس بقبولانید؟
 
حاجی‌دلیگانی در ادامه گفت: 40 روز از وقت مجلس به یک کمیسیون – کمیسیون ویژه برجام – داده شده است تا درباره برجام گزارش دهد اما از این گزارش هیچ استفاده ای نمی‌شود؛ مگر در ابتدای گزارش نمی‌گوید که باید برمبنای آن طرحی تهیه شود پس این طرح کی تهیه شده است؟
 
وی در بخش دیگری از مخالفت خود با دو فوریت طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام آن را فاقد محتوای اجرایی خواند و اظهار داشت: این طرح تماما برجام را پذیرفته است و هیچ راهکار اساسی برای اشکالاتی که در گزارش کمیسیون ویژه برجام آمده است ارائه نداده است.
 
نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: بگذارید طرح از گزارش کمیسیون برجام تهیه شود و هفته آینده هم جلسه کاری داشته باشیم. چرا که ملت فهمیده است که طرح برجام به نفع ملت نیست و در آینده مردم بیشتر در این باره خواهند دانست.
 
مخالفت مجلس با دوفوریت «طرح اقدام متناسب دولت در اجرای برجام»/ رأی مثبت به یک فوریت
 
نمایندگان مجلس در نشست علنی پس از استماع گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس طرح دوفوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام را بررسی کردند.
 
وکلای ملت پس از بحث و تبادل‌نظر با 159 رأی موافق، 62 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده در صحن علنی مجلس به درخواست دوفوریت این طرح رأی منفی دادند. وکلای ملت همچنین با 168 رأی موافق، 57 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع یک فوریت این طرح را مصوب کردند.
 
انتقاد نمایندگان از خرابی دستگاه‌ اخذ رأی/ لاریجانی نمایندگان را به آیین‌نامه ارجاع داد
 
نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه پارلمان درخواست دوفوریت طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام را بررسی و در نهایت به یک فوریت آن رأی مثبت دادند.
 
پس از رأی‌گیری برای این طرح، جمعی از نمایندگان با جمع شدن در جایگاه هیأت رئیسه تأکید کردند که دستگاه اخذ رأی صحن علنی مجلس خراب بوده و به همین دلیل آرای مربوط به این طرح به صورت صحیح اخذ نشده است.
 
لاریجانی در واکنش به این اقدام نمایندگان، گفت: «اگر در این زمینه تشکیک کرده‌اید آیین‌نامه‌ راه‌حل آن را گفته است، این جمع شدن معنایی ندارد».
 
وی اضافه کرد: ما برای این طرح 164 رأی نیاز داشتیم که طرح 159 رأی آورده بنابراین 5 رأی کم آورده است؛ آقایان گفتند کسانی رأی داده‌اند اما رأی خوانده نشده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه تصریح کرد: از نظر اقدامات آیین‌نامه‌ای راه‌حلی در این جا نداریم اما در کل اگر تشکیکی در رأی‌گیری است چون همیشه ما با همین دستگاه رأی‌گیری می‌کنیم من نمی‌توانم رأی‌ها را تغییر دهم و باید به آیین‌نامه مراجعه کرد.
 
پس از اظهارات رئیس مجلس نمایندگانی که در جایگاه هیات رئیسه حضور یافته‌ بودند در صندلی‌های خود حضور یافتند.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 94/7/13ساعــت 7:51 صبح تــوسط عباس | نظر
وی افزود: تاریخ از این اتفاقات اتفاقی پر است، به طور اتفاقی یک ع
بسمه تعالی
وی افزود: تاریخ از این اتفاقات اتفاقی پر است، به طور اتفاقی یک عده غدیر خم را فراموش کردند، به طور اتفاقی یکسری از فرماندهان امام حسن (ع)، آن امام را تنها گذاشتند، به طور اتفاقی یک عده‌ای به لشکر یزید پیوستند و عاشورا رقم خورد و بهانه همه این موضوعات اتفاقی بودن بود.
وی افزود: تاریخ از این اتفاقات اتفاقی پر است، به طور اتفاقی یک عده غدیر خم را فراموش کردند، به طور اتفاقی یکسری از فرماندهان امام حسن (ع)، آن امام را تنها گذاشتند، به طور اتفاقی یک عده‌ای به لشکر یزید پیوستند و عاشورا رقم خورد و بهانه همه این موضوعات اتفاقی بودن بود.
گروه سیاسی- رجانیوز: حجه الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: 2 سال قبل دولت گفت به طور اتفاقی آقای روحانی با اوباما تلفنی صحبت کرد، سال قبل گفتند به طور اتفاقی ظریف با «جان‌ کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیم ساعت قدم زده است، امسال گفتند به طور اتفاقی آقای ظریف و اوباما رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شدند و با هم دست دادند، حتما سال آینده می‌گویند به طور اتفاقی پریدند بغل هم و روبوسی کردند.
 
به گزارش رجانیوز، وی افزود: تاریخ از این اتفاقات اتفاقی پر است، به طور اتفاقی یک عده غدیر خم را فراموش کردند، به طور اتفاقی یکسری از فرماندهان امام حسن (ع)، آن امام را تنها گذاشتند، به طور اتفاقی یک عده‌ای به لشکر یزید پیوستند و عاشورا رقم خورد و بهانه همه این موضوعات اتفاقی بودن بود.
 
 
بر پایه خبر منتشر شده توسط فارس، رسایی تأکید کرد: ما از یاد نبردیم به طور اتفاقی همه این افراد از گندم ری محروم شدند، آقای ظریف! چطور به طور اتفاقی راهت را کج نکردی تا با آن دست چدنی مواجه نشوی؟ چرا به طور اتفاقی راهت را کج نکردی تا با دستی که به خون ملت ایران و ملت‌های دنیا آغشته است، دست ندهی؟ ما این موضوع را بررسی می‌کنیم.
 
 
پس از این سخنان رسایی، کلیپی که رسایی به اتاق فرمان مجلس داده بود، پخش شد. در این کلیپ یک دقیقه‌ای محسن محسنی جانباز روشندل 70 درصد در دیدار با مقام معظم رهبری انتقاداتی را نسبت به برجام مطرح می‌کند و رهبر معظم انقلاب هم خطاب به وی می‌فرمایند که اگر برجام با دقت نظر در مجلس بررسی نمی‌شود، این مسئله را به اعضای برجام بگویید.
 
پس از پخش این کلیپ، رسایی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مبادا به طور اتفاقی سند ذلت این ملت در این مجلس تصویب شود.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/7/12ساعــت 7:28 صبح تــوسط عباس | نظر
پایان تحصن مقابل مجلس با پیام دفتر رهبر انقلاب حجتالاسلام عمار
 
حجت‌الاسلام عمار عمارلو اولین روحانی متحصن مقابل مجلس صبح دیروز از طریق بلندگو ضمن تشکر از متحصنین گفت: وظیفه ما اطاعت محض از رهبری است. وی تاکید کرد: صدای ما به معظم‌له رسیده و دفتر ایشان خبر داده است معظم‌له با تدبیر خود خواستار پایان این اجتماع شده‌اند.
عمارلو به حضور رئیس پلیس تهران بزرگ در جمع اجتماع‌کنندگان اشاره کرد و افزود: من از طریق سردار ساجدی‌نیا پیام دفتر رهبر انقلاب را دریافت کردم.
نماینده اجتماع‌کنندگان در ادامه گفت: با حاج حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان نیز تماس گرفتیم و ایشان خطاب به جمع متحصنین تاکید کرد رهبر معظم انقلاب ادامه تحصن را از این پس به مصلحت نمی‌دانند و متن این پیام محبت‌آمیز و پدرانه را خواند که؛‌«صدای شما را مسئولین شنیدند و پیامتان را دریافت کردند، مصلحت به ادامه تحصن نیست.» ما نیز از حاج حسین خواستیم پیام ما را به امام خامنه‌ای برساند و بگوید؛ ما سربازان جان بر کف شمائیم. پیامتان را دریافت کردیم، سمعاً و طاعهًًْ.
گفتنی است برخی رسانه‌ها با تحریف چگونگی پایان تحصن مقابل مجلس، پیام محبت‌آمیز صادر شده خطاب به متحصنین را به‌عنوان مخالفت رهبر معظم انقلاب با اقدام آنان معرفی کرده‌اند.
عمارلو طلبه و روحانی جوانی که به همراه همسر و فرزندان خردسالش از دوشنبه هفته گذشته در مقابل مجلس شورای اسلامی و در اعتراض به برجام در مقابل مجلس متحصن شده بود در گفت‌وگوی اختصاصی با کیهان اعلام کرد: هدف ما از تحصن مجموعه‌ای از عوامل از جمله پیگیری منویات و خطوط قرمز مد نظر  رهبر معظم انقلاب بوده است که به نظر می‌رسد در توافق برجام بعضا کمرنگ و یا اصلا مورد لحاظ قرار نگرفته است. 
وی ادامه داد: با این رویکرد و با گفتمانی نقادانه بدون آشوب و اخلالگری مانند تمام توده‌های منتقد کنار مجلس به تحصن نشستیم. 
حجت‌الاسلام عمارلو افزود: تفاوت جبهه انقلاب با فتنه‌گران و طیف‌های دیگر در آن است که گفتمان ما بدون آتش زدن سطل‌های زباله نظرات خود را اعلام می‌کند و از سوی دیگر گوش ما به فرمان ولی‌امرمان است و سخن ایشان را در عمل فصل‌الخطاب می‌دانیم. 
وی گفت: پس از اطلاع یافتن از موضع دفتر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر اتمام تحصن ما نیز همانند سربازی مطیع فورا اقدام به اتمام تحصن کردیم. 
مجلس گزارشی واقع‌بینانه  درباره برجام ارائه کند
خبر دیگر در این رابطه آن که بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در نامه‌ای اعلام کرد: از نمایندگان مجلس ارائه گزارشی واقع‌بینانه و نه سیاسی و با اهمال‌کاری را درباره برجام که بسیاری از توقّعات رهبری را نادیده گرفته است، خواستاریم.
در پایان این نامه آمده است: از این رو ضمن اعلام لغو تحصّن مقابل مجلس جهت ادای احترام به تشییع کشته‌شدگان فاجعه منا، امید است که نمایندگان محترم با اتّخاذ تصمیم قاطع، شجاعانه و حق‌طلبانه، نام زرّینی از خود در اوراق تاریخ بنگارند چرا که از تیغ تیز قضاوت آیندگان برّنده‌‌تر، دستگاه عدل الهی خواهد بود. گفتنی است تحصن مقابل مجلس 6 روز طول کشید و در این مدت متخصنین با تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی به بحث و تبادل‌نظر درباره برجام و تبعات آن پرداختند.
در این مدت برخی از چهره‌های سیاسی و فعالان فرهنگی نیز با حضور در جمع متحصنین نظرات خود درباره این موضوع را بیان کردند.
گفتنی است در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با جانبازان، یکی از جانبازان درباره توافق هسته‌ای و اهداف دشمن هشدارهایی می‌دهد که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پاسخ می‌فرمایند؛ این را به نمایندگان مجلس بگوئید.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/7/12ساعــت 7:15 صبح تــوسط عباس | نظر
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: جمهوری اسلامی ایران تاکنون از خود خویش
بسمه تعالیرهبر انقلاب اسلامی گفتند: جمهوری اسلامی ایران تاکنون از خود خویشتن‌داری نشان داده و رعایت ادب اسلامی و حرمت برادری در دنیای اسلام را کرده است اما این را بدانند که دست ایران، برتر از خیلی ها است و امکانات بیشتری هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذیت کننده و موذی عکس العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه هماوردی، حریف نخواهند شد.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: جمهوری اسلامی ایران تاکنون از خود خویشتن‌داری نشان داده و رعایت ادب اسلامی و حرمت برادری در دنیای اسلام را کرده است اما این را بدانند که دست ایران، برتر از خیلی ها است و امکانات بیشتری هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذیت کننده و موذی عکس العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه هماوردی، حریف نخواهند شد.
رجانیوز- گروه سیاسی: حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر حضور یافتند.
+ نوشته شـــده در پنج شنبه 94/7/9ساعــت 7:14 صبح تــوسط عباس | نظر
افزایش آمار قربانیان ایرانی حادثه منا به 226 نفر/ 248 زائر ا یرا

گروه سیاسی - رجانیوز: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش نزدیک به دوبرابری آمار قربانیان ایرانی حادثه منا پس از بازرسی 2 کانتیر از 21 کانتینر قربانیان این حادثه توسط تیم های جستجوی ایرانی خبر داد.

به گزارش رجانیوز، سعید اوحدی با اشاره به آخرین آمار قربانیان حادثه منا گفت: درهای 21 کانتینر نگهداری از اجساد جانباختگان گشوده شده است و انتظار می رود اجساد تعدادی از مفقودین ایرانی در این کانتینر ها باشد.

وی با اشاره به نتایج بازرسی دو کانتینر از 21 کانتیر اجساد قربانیان حادثه منا اعلام کرد که آمار قربانیان ایرانی به 226 نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان حج افزود: 248 نفر از زائران ایرانی همچنان مفقود هستند و 27 نیز جز مجروحین بوده و تحت مداوا در بیمارستان های عربستان قرار گرفته اند.

اوحدی از ادامه جستجو در کانتینرهای اجساد قربانیان خبر داده و افزود: درهای 21 کانتینر نگهداری از اجساد جانباختگان گشوده شده است که در آن نزدیک به 4700 جسد قربانیان این حادثه نگهداری می شود و انتظار می رود اجساد مفقودین ایرانی در آنها وجود داشته باشد.

با وجود گذشت بیش از 5 روز از حادثه منا، بحران مفقودین به عنوان اصلی ترین چالش در این حادثه تبدیل شده است، این در حالی است که انتشار برخی اخبار از جمله کتمان حضور غضنفر رکن آبادی در سفر حج از سوی دولت سعودی، سبب ایجاد نگرانی از سوء استفاده سرویس های جاسوسی همکار با سعودی همچون موساد و سیا شده است.

با این حال احتمال افزایش آمار و قربانی شدن اکثر مفقودین این حادثه بسیار محتمل و جدی است.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/7/7ساعــت 6:12 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2