سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ادامه فعالیت وزیر اطلاعات با وجود حکم حکومتی چگونه خواهد باد
ادامه فعالیت وزیر اطلاعات با وجود حکم حکومتی چگونه خواهد باد
پنجشنبه ? اردیبهشت ???? ساعت ??:??
  
 

 

ادامه فعالیت وزیر اطلاعات با وجود حکم حکومتی چگونه خواهد باد
 
  
 

بسم ‌الله الرّحمن الرّحیم
حجة ‌الاسلام جناب آقای مصلحی دام توفیقه
وزیر محترم اطلاعات

استحکام و انسجام و روزآمدبودن دستگاه اطلاعاتی کشور یکی از پایه‌های مهم اقتدار نظام اسلامی است، لذا از شما می‌خواهم بیش از پیش در انجام مأموریت‌های مهم داخلی و خارجی وزارت اطلاعات اهتمام به‌خرج داده و با سرمایه‌ عظیمی که آن وزارتخانه از نیروی انسانی توانمند و انقلابی و متدین و فن‌آوری‌های روز برخوردار است و با حمایت دولت خدمتگزار و همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی اجازه ندهید کوچکترین فترت و سستی در انجام وظائف قانونی آن دستگاه مهم پیش آید. برای شما و معاونان و مدیران محترم و همه‌ فرزندان عزیز انقلابی‌ام در وزارت اطلاعات دعا می‌کنم. موفق و مؤید باشید.

سیدعلی خامنه‌ای
30/فروردین/1390



 

رهبر انقلاب ایران دیروز طی نامه ای مستقیم خطاب به وزیر اطلاعات این کشور خواستار ادامه فعالیت وی در سمتش شد.تحلیلگران ازاین نامه با عنوان «حکم حکومتی» یاد می کنند. 

به گزارش جهان به نقل از آزاد نگار برای نخستین بار در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران ، یک وزیر پس از برکناری از سوی رئیس جمهور با حکم حکومتی رهبر در مقام خود ابقا شد. 

رهبر ایران در این نامه با تقدیر از مصلحی از وی خواست تا در سمت خود ادامه فعالیت دهد.شنیده ها از ایران حاکیست پس از آنکه در ? روز گذشته دفتر ریاست جمهوری به توصیه رهبر برای صرف نظر کردن از برکناری وزیر اطلاعات جامه عمل نپوشاند، آیت الله خامنه ای شخصا و طی نامه ای رسمی و حکم گونه حیدر مصلحی را در مقام وزارت اطلاعات ابقا کرد.نکته قابل تامل در این نامه آنست که نامه رهبر ایران خطاب به رئیس جمهور این کشور نوشته نشده و مستقیما حیدر مصلحی را خطاب قرار داده است. این امر حاکی از آن است که پیش از نگارش نامه ، دستوری برای ابقای مصلحی به شخص احمدی نژاد داده شده اما وی سر باز زده است. 

در همین راستا اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی ایران اینچنین میگوید: 
«قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارتند از: قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می‌گردند. این قوا مستقل از یکدیگرند.» 

علاوه بر اصل ??، در اصل ??? نیز حل معصلات نظام ایران نیز که از طریق عادی قابل حل نیست بر عهده رهبری قرار داده شده است. (بند ?). طرق عادی همان طرق قانونی و احکام اولیه است. این تعبیر بیانگر اختیارات حکومتی است. 

این برای دومین بار است که آیت الله خامنه ای به دولت اصولگرایان نامه کتبی نوشت و این نامه انتشار عمومی یافت. اما برخی معتقدند این نامه با نامه قبل متفاوت است. 

گفتنی است در سال ?? عالیترین مقام سیاسی ایران طی دست نوشته ای کتبی و در قالب توصیه ، از احمدی نژاد خواست تا اسفندیار رحیم مشایی را از معاون اولی خود عزل کند. 

در همان زمان نیز تصویر نامه رهبری به رئیس جمهور، چند روز پس از عدم اعتنای دفتر ریاست جمهوری به این توصیه ، از سوی دفتر رهبری انتشار عمومی یافت. 

اما امروز نیز متن نامه دوم آیت الله خامنه ای منتشر شد. نامه اخیر به صورت نامه اداری تایپ شده ودارای شماره رسمی میباشد. این بدان معنی است که نامه ذکر شده یک حکم حکومتی رسمی است و وزیر اطلاعات برای حضور در محل کار خود نیازی به حکم احمدی نژاد ندارد. 

هم اکنون نارضایتی گسترده ای در میان اصولگرایان ایران از رئیس جمهور منتخب این جریان شکل گرفته است. 

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 90/2/1ساعــت 10:18 صبح تــوسط عباس | نظر