سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بشار اسد پیروز میدان جنگ

بسمه تعالی

بشار اسد پیشنهاد دولت آمریکا را رد کرد

 

طبق اتفاقات و تحولات میدانی و سیاسی در سوریه، ناامیدی، ائتلاف ضددمشق را فرا گرفته است؛ دمشق آماده اعلام پیروزی است، اما آمریکا برای قبول شکست خود، معامله‌ای پیش نهاده اما بشار اسد آن را رد کرده است.
 
به گزارش فارس، احمد زین‌الدین در مطلبی در خصوص بحران سوریه و شکست تلاش‌ها و طرح‌های مستمر آمریکا در سوریه نوشت، بشار اسد پیشنهاد جدید آمریکا را بدون اینکه حتی بررسی کند،‌ رد کرده است.

زین الدین نوشت: این شخصیت آکادمیک لبنانی افزود که این غلیون چقدر بدبخت است زیرا در لحظه توهم تصمیم گرفت که اصول تشریفات ریاست [جمهوری] را بیاموزد پس رفت و در آینه خیره شد به طوری که نقل کرده‌اند او در هتل‌های دوحه، استانبول و قاهره به مدت طولانی در آینه خیره می‌شد، یا سایه خود را ببیند که روزبه‌روز رنگش بیشتر می‌پرید. در پاریس گام‌هایش او را برای تفریح با رفیقه‌اش به هر کجا در شانزه‌لیزه می‌برد، اما روشن بود که غلیون خیلی باید منتظر باشد و شاید بعد از این حتی یک پیاده‌رو هم نیابد که در آن پرسه بزند و شاید حتی بر خلاف میلیون‌ها دلاری که از اربابان خود در دوحه و ریاض گرفت، شغال‌ها هم حضور او را تحمل نکنند.

این شخصیت آکادمیک لبنانی با اشاره به هزیان‌هایی که غلیون گفته است، گفت که از جمله سوال‌هایی که غلیون از خود می‌پرسد این است که چرا به آمریکا اجازه داده نمی‌شود که در سوریه مداخله نظامی کند؟ چرا واشنگتن از مخالفان حمایت نمی‌کند؟ و با خشم هم می‌پرسد: چرا مسکو و پکن دخالت می‌کنند و از رژیم سوریه حمایت می‌کنند؟

زین‌الدین نوشت: این مطالب را می‌گوییم نه برای اینکه تاکید کنیم که مخالفان سوریه سقوط کردند و شکست خوردند و به آخر خط رسیدند، بلکه برای این است که نشان بدهیم حجم توهم و امراضی که جریان‌هایی که مرتکب جنایات بزرگی در سوریه شدند و دولت سوریه توانست بیشترین بخش‌های جهنمی آن را از بین ببرد، چقدر بود.

نویسنده افزود: طبق اتفاقات و تحولات میدانی و سیاسی در سوریه، ناامیدی ائتلاف ضددمشق را فرا گرفته است؛ دمشقی که موفق شد زنجیره‌ توطئه‌هاراکنترل ودر هم بشکند؛ کنترلی که به لطف عملیات یکسره کردن امور در مناطق حضور گروهک‌های مسلح مانند ادلب و حماة و حمص بخصوص منطقه باباعمرو به دست آمد که ولید جنبلاط سیاستمدار لبنانی درگیری باباعمرو را [نبرد] استالینگرادی توصیف کرد که حد و مرز نظام ترقی‌خواه در سوریه را مشخص می‌کرد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، روشن شد که دشمنان سوریه بیش از 4 هزار جنگجو را در منطقه [باباعمرو] گرد آورده‌ و آنان را به جدیدترین ابزار جنگی مجهز کردند اما کمتر از 700 سرباز [و نیروی ارتش سوریه] توانستند درگیری را یکسره و باباعمرو را پاکسازی کنند. امری که کارشناسان نظامی و راهبردی آن را نمونه فتحی نظامی و الگویی بی‌نظیر دانستند که ارتش عربی سوریه از خود بر جای گذاشت. تا جایی که می‌شود این نمونه را ماده‌ای درسی کرد و در دانشگاه و دانشکده‌ها تدریس کرد. این پیروزی در افزایش حجم جنایت‌ها در حق ملت سوریه از این طریق که دشمنان همه نیروی خود را جمع کردند تاثیر داشت و بارزترین مورد آن استفاده از عقیده جنایتکار آمریکایی جان نگروپونته است که روابط ویژه و دوستی قوی‌ای با پیشگام القاعده بندر بن سلطان شاهزاده سعودی دارد چه برسد به اینکه رابرت فورد سفیر آمریکا در دمشق نیز یکی از بارزترین معاونان نگروپونته بوده است. «فورد»ی که سابقا در وزارت خارجه آمریکا مسئول تشکیل تیم‌های مرگ از اشخاص مرتبط با گروهک‌ القاعده در افغانستان و عراق و یمن و چچن و اخیرا مسئول به کار گیری آنان علیه ارتش و نیروهای امنیتی سوریه بود.

به هر حال،‌ پس از آنکه «عرب آمریکا» ماموریت هیئت ناظران عرب را به شکست کشاند، پیش‌بینی‌های زیادی شد که با همکاری آمریکا و غرب و همدستی آشکار کوفی عنان فرستاده سازمان ملل، ماموریت ناظران بین‌المللی سوریه که از نزدیک شاهد جنایت‌های گروهک‌های مسلح هستند، نیز یکسره شود و به پایان برسد. بخصوص عنان که توجه زیادی به حمایت مالی قطر برای یکپارچه کردن مخالفان سوریه علیه دمشق نشان می‌دهد. توجه ناصر القدوة معاون او هم جالب توجه است که چگونه به نشست‌هایی برای بازسازی ساختار شورای ملی سوریه توجه دارد که این امر به خودی خود خارج از طرح عنان برای سوریه است.

یک آماده‌باش فراگیر به رهبری آمریکا به وجود آمد و همه ابزارهای لازم یکباره برای مقابله با سوریه آماده شد. از بسیج اعراب خلیج [فارس] گرفته تا ابزارهای [آمریکا] در اردن و لبنان که تشکیل شده از گروه‌های افراطی تکفیری و در قلب و مرکز آن، گروهک القاعده است که برنامه‌شان انتشار آشوب و خشونت در سوریه است. از مجرمان معمولی و قاچاقچی‌ها رفته تا راهزن‌ها و دزدها و فراری‌ها ترازوی عدالت، تا بازماندگان محدود آنچه ارتش آزاد خوانده می‌شود. کسانی که نقش خود را در به حرکت در آوردن افراد مسلح دیگر ایفا می‌کنند و بدون اینکه حضور واقعی داشته باشند، در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارند و به این عوامل، شبکه‌های اطلاعاتی قطر و عربستان و ترکیه را نیز که حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند و دولت‌هایشان از نقش خود در آینده سوریه ناامید شده‌اند، باید افزود. کشورهایی که پایان بحران سوریه را آغاز بحران در کشور خود می‌دانند.

طبق دیدگاه و تحلیل کارشناسان راهبردی، کشور سوریه هم‌اکنون در حال یکسره کردن درگیری‌هایی است که یک‌شبه یا حتی در یک هفته تمام نمی‌شود. زیرا دمشق در این درگیری با متحدان خود، معادله و توازن بین‌المللی جدیدی پایه‌ریزی می‌کند. سوریه الان نماینده جنگ آسیای جدیدی است که در آن نشانه‌ها و حدود ارواسیایی پدیدار است که ولادیمیر پوتین در سخنان روز به دست گرفتن ریاست جمهوری به آن اشاره کرد.

حال سوال کارشناسان این است که آیا واشنگتن به سوریه اجازه می‌دهد که اعلام پیروزی کند؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند که آمریکا قبل از معامله بزرگ، این پیروزی را قبول نمی‌کند. کارشناسان مصممند که جنگ راهبردی برای براندازی سوریه شکست خورده است هرچند که روند اقدامات تروریستی و انفجارها شدید شده است کارشناسان حدومرز معامله بزرگ را تشخیص دادند و تاکید کردند که آمریکا پیشنهادی به بشار اسد داده ‌است؛ بشار اسد در مقابل اعلام پیروزی، پرونده لبنان را کامل و بخش اصلی پرونده عراق را تسلیم کند و امنیت اسرائیل نیز تضمین باشد اما اسد همانطور که مشوق‌ها و تهدیدهای کالین پاول در سال 2003 را رد کرد، حتی بررسی این موضوع را هم نپذیرفت بخصوص اینکه ائتلاف مقاومت و جبهه بازدارنده [در منطقه] به حدی قدرتمند است که برخی برگ‌های برنده خود را در بحران سوریه به کار گرفت و تن ائتلاف دشمنان سوریه را به لرزه انداخت که از جمله آن موارد زیر است:

- زدن بخش‌های ارتباطی اصلی توطئه علیه سوریه.

- اقدام دمشق در برگزاری رزمایش‌های نظامی و موشکی که تحلیگران را شگفت‌زده کرد.

- تحمیل عقب‌نشینی آمریکا از عراق در پایان سال 2011.

- رزمایش‌های نظامی منحصر به فرد ایران در تنگه هرمز و شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا که در افغانستان در پرواز بود نه در ایران –آنگونه که اعلام شد- و اطلاع از اسرار آن و آغاز ساخت مشابه آن با تجربه ایرانی.

- آمادگی بالای مقاومت اسلامی در لبنان و اعلام سید حسن نصرالله از معادله جدید در هر جنگ احتمالی با دشمن صهیونیستی [معادله تخریب یک ساختمان مقابل ساختمان].

در نهایت ناظران معتقدند که درگیری اکنون درگیری تعیین‌کننده‌ای است که موضوع سرنوشت باقی ماندن خاندان حاکم در خلیج [فارس] بخصوص در عربستان و قطر را تعیین خواهد کرد، و در نتیجه عربستان و قطر الان وارد جنگ بقا و استمرار حکمرانی خود شده‌اند و خطرناک این است که برنامه‌ریزی برای این است که اردن و لبنان دو وطن مجازی برای آن دو باشد. از همین جاست که دنبال‌کنندگان راهبردی مسائل، شاهد تشدید روند تملک حکام خلیج [فارس] در لبنان در سال‌های اخیر هستند همچنانکه اوضاع به طور مشکوکی در شمال لبنان در طرابلس تشدید می‌شود و همزمان، ارتش لبنان نیز هدف قرار می‌گیرد و حمایت مالی و پشتیبانی از آن کاهش می‌یابد که طرف‌های مختلفی در آن دخیل هستند.

نویسنده افزود که به نظر کارشناسان راهبردی، اتفاقاتی که در شمال لبنان رخ داد، چه حمله به ارتش لبنان چه حمایت از خرابکاران در سوریه، و فراهم کردن فضای امن برای گروهک‌های تروریستی مسلح، بدون آنکه فراموش کنیم -چه مقدماتی برای منطقه عرسال در بقاع شمالی فراهم شد -، همه برای محاصره مقاومت بود که در جنوب دشمن صهیونیستی و در شمال از طریق اتفاقات طرابلس بود... ولی کاش برخی سران حمایت‌کننده کلام اخیر سید حسن نصرالله را درک می‌کردند.

شاید ضروری باشد که رزمایش‌های نظامی مشکوک که در اردن در جریان است، و آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان و قطر در آن حضور دارند، جدی گرفته شود. بخصوص با توجه به باقی ماندن احتمالی 16 تا 20 هزار نظامی عربستان در اردن پس از این رزمایش‌ها.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/2/31ساعــت 5:53 عصر تــوسط عباس | نظر
عکس: برخورد با رانندگان بدحجاب و سگ گردان

بسمه تعالی

عکس: برخورد با رانندگان بدحجاب و سگ گردان

 

طرح برخورد پلیس تهران بزرگ با رانندگان بد حجاب و سگ گردانی در خیابان‌‌های تهران شنبه شب اجرا شد.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/2/31ساعــت 4:33 عصر تــوسط عباس | نظر
آی علما، آی مسئولان، آی امت حزبالله، آی ائمه محترم جمعه و جماعات

بسمه تعالی
آی علما، آی مسئولان، آی امت حزب‌الله، آی ائمه محترم جمعه و جماعات! به داد اسلام برسید! به داد نظام برسید! تا دیر نشده بشتابید که...!

پایگاه خبری انصارحزب الله:1- باید بپذیریم که بی‌حجابی دیگر به یک عرف قابل قبول در مملکت تبدیل شده! کشف حجاب امری رایج و عادی است و دیگر آن زمانها که به بی‌حجابی و کشف حجاب اعتراض می‌کردیم گذشته است! باید چشم‌ها را شست و جور دیگر باید دید! 

2- دلیلش هم این است که دیگر مدتهاست کسی به وضعیت کاملا مغایر و مخالف پوشش بسیاری از زنان (و حتی مردان) با احکام بدیهی و روشن حجاب اعتراض نمی‌کند و حکم فقهی و مسلّم حجاب مدتهاست به بایگانی کتابها و ذهنها سپرده شده است! 

3- وقتی فرمانده ناجا با صراحت دستگاه‌های مسئول را به کم‌کاری (بخوانید:بیکاری) در حوزه عفاف و حجاب متهم می‌کند (و البته دستگاه تحت امر ایشان هم از این اتهام مبرّا نیست!) وقتی به تصریح آیت‌الله احمد خاتمی دستگاه‌های متولی فرهنگ عفاف و حجاب حتی از چاپ یک بروشور خودداری کرده و می‌کنند، وقتی صدا و سیما با آن همه عرض و طول حتی یک برنامه چند دقیقه‌ای در تقبیح بی‌حجابی رایج در مملکت تولید و پخش نکرده، دیگر چرا باید توقع حجاب و عفاف و احترام به آن را در سطح جامعه داشته باشیم؟ 

وقتی مسئولان و مدیران مملکت نسبت به این واجب الهی بی‌اعتنایند مردم چگونه به این حکم خدا حساسیت نشان بدهند؟ وقتی قوه قضائیه برای پیشگیری از وقوع این جرم مشهود (که ریشه و منشاء بسیاری از جرایم دیگر مانند قتل عمد و تجاوز به عنف و... است) و مجازات مرتکبین آن برنامه‌ای نداشته و ندارد، چگونه و چرا باید از متخلفین و مجرمین حرفه‌ای (بی‌حجابان) توقع داشت که دست از جرم (بی‌حجابی) بردارند و به احکام الهی و قانون جمهوری اسلامی احترام بگذارند؟ 

4- این روزها، همین روزهایی که مهمترین دغدغه «اصولگرایان اصیل مملکت» «ریاستِ» «این» یا «آن» بر مجلس است، همین روزهایی که تمام همّ و غمّ دولت «اثبات 10 درصدی بودن نرخ تورم» شده است، روزهایی که اکثریت «دربند نقش ایوان» شده‌اند! «پای‌بست» خانه و مملکت و نظام رو به ویرانی است! آنانی که دین و فرهنگ را می‌شناسند و نقش دین و فرهنگ را در بقای (یا خدای نکرده ویرانی) یک نظام دینی می‌دانند به خوبی متوجه‌اند که در این ادعا مبالغه‌ای نیست! 

5- این روزها جهان غرب و صهیونیسم و عالم استکبار با نیشهای باز تا بنا گوش نشسته‌اند وخوردن تیشه‌های پیاپی به ریشه نظام اسلامی با تبر بی‌حجابی و بی‌عفتی را نظاره می‌کنند و برای ویرانی نظام لحظه‌شماری می‌کنند! 

6- آی علما، آی مسئولان، آی امت حزب‌الله، آی ائمه محترم جمعه و جماعات! به داد اسلام برسید! به داد نظام برسید! تا دیر نشده بشتابید که...!


+ نوشته شـــده در شنبه 91/2/30ساعــت 9:24 صبح تــوسط عباس | نظر
آیا گوش شنوایی دردولت برای اجرای قانون عفاف هست ؟

بسمه تعالی
آیا گوش شنوایی دردولت برای اجرای قانون عفاف هست ؟
 
1391/02/30
  بزرگنمایی:  

 

آیا گوش شنوایی هست ؟
عباس ارباب
در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بانوی حیا و عفاف رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: برخی مظاهر خود نمایی ، بی تقوایی و رعایت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سیاست جامعه دارد . بله 
خود نمایی و یا به تعبیری تن نمایی و بد حجابی آفتی است که در جامعه مانند ویروس مسری عمل می کند و چنانچه از این ویروس مسری جلوگیری نشود ، آثار تخریبی آن که به مراتب از بعضی بزه های اجتماغی مانند دزدی و قاچاق بیشتر است در جامعه هویدا خواهدشد و همچون آتشی می ماند که اگر مهار نشود شعله‌های سرکش آن ، جامعه را خواهد سوزاند . همچنانکه هر روز شاهد جنایات هولناکی در جامعه هستیم که ریشه آنها به این مفاسد اجتماعی بر 
می گردد . اما از آنجایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی  قانون جامعی را در ابعاد مختلف در خصوص حجاب و عفاف از تصویب گذرانده است و اخیرا هم ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه مسئولان  این قوه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری برخورد قضائی در کنار برنامه ریزی های فرهنگی در مقوله حجاب و عفاف را مکمل یکدیگر دانسته و بر جلوگیری قانونی از بی اخلاقی و بی بندوباری در جامعه داشته، لذالازم است دولت محترم به عنوان دستگاه مجری به دور ازنظریه پردازیهای مخرب و تفسیرهای غیر مسئولانه قانون عفاف و حجاب را به طور کامل در تمام ابعاد آن که خواست  مقام عظمای ولایت و دیگر قوای کشور و مردم است به اجرا درآورد و کاستی های احتمالی قانون را بدون انعکاس آن در سطح جامعه از طریق مراجع قانونی حل و فصل نماید. 


+ نوشته شـــده در شنبه 91/2/30ساعــت 8:54 صبح تــوسط عباس | نظر
تشکراز خدمات نیروهای انتظامی در برخورد با این متجاوران به ناموس

بنام خدا

جا دارد از خدمات نیروهای انتظامی در برخورد با این متجاوران به ناموس مردم ،تشکر و قدر دانی شود

ادامه م

طلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 91/2/30ساعــت 7:39 صبح تــوسط عباس | نظر
امام جمعه مشهد : برای ناموس مردم باید فضای امن بوجود بیاید
بسمه تعالی
امام جمعه مشهد : برای ناموس مردم باید فضای امن بوجود بیاید / تاکید بر ضرورت طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها

 


خطیب جمعه مشهد گفت : عفاف و حجاب مساله اصلی و محوری زندگی اجتماعی ماست .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بصیرت ، حضرت آیت الله سید‌ احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد اظهارداشت : سی و سه سال از انقلاب پیروزمند ما می‌گذرد اما در درون اجتماع ما زن در حوزه اشتغال و تحصیل فضای امن ندارد .

 

 وی با بیان اینکه مشکل ما در مساله هویت زن مسلمان، عفاف و حجاب است،‌ خاطرنشان کرد: می گوییم باید از استعدادهای زن مسلمان در سازندگی اجتماعی، ‌سیاسی‌ و فرهنگی استفاده کنیم اما در عرصه اشتغال و تحصیل فضای امن برای زن‌های ما وجود ندارد.

 

حضرت آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: زن مسلمان باید وقتی در فضای تحصیل و شغل و کار وارد می‌شود یقین کند که در بهره‌برداری جنسی مردی قرار نمی‌گیرد.
وی اظهارداشت: در دولت یک وزیر غیرتمند گفت که باید در دانشگاه‌ها بین دختران و پسران تفکیک جنسیتی اتفاق بیافتد، اما از بالا تا پایین یک عده وقیحانه در برابرش موضع گرفتند و بعد از گذشت دو سال،‌ طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها به عنوان آرمان برای انسانهای متدین باقی مانده است.

حضرت آیت الله علم‌الهدی گفت: نقطه برجسته عفاف و حجاب زن تا آنجایی است که حضرت فاطمه(سلام الله علیها) اعلامیه می‌دهد که امتیاز زن شایسته این است که مردی او را نبیند و او هم مردی را نبیند. زمانی که جریان عفاف و حجاب در جامعه به این نقطه تقید برسد، ‌آنجاست که می‌توانیم ادعا کنیم زن اجتماعی ما وابسته به زهراست.
من
بع: ایسنا

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

به نظر من: به عنوان یک زن معتقدم طرح صیانت(تفکیک جنسیتی) یکی از بهترین طرحهایی است که باید هر چه زودتر اجرا بشه چون اطمینان دارم که حضور اجتماعی رو برای ما سهل تر میکنه و با آرامش روانی بیشتری در صحنه اشتغال و تحصیل حاضر میشیم .

 

اگر مخالفینی که از عقلای جامعه هستند و بااجرای این طرح برخورد عالمانه ندارند ،اطلاعات اجتماعی خودشون رو دز زمینه آمار طلاق و فساد اخلاقی و ناهنجاریها در خونواده ها ، بیشتر کنند ، حتما تجدید نظر میکنند .

 

انصافا دانشگاهها و مراکز علمی و یا هرجای دیگری که آقایون و خانمها از هم تفکیک شدند ، گامی بوده در جهت آسایش و امنیت بیشتر.

 

امید که با اجرای "طرح صیانت" در همه عرصه های اجتماعی این آسایش و امنیت کامل بشه.ان شاءالله




+ نوشته شـــده در شنبه 91/2/30ساعــت 6:42 صبح تــوسط عباس | نظر
روایتی از اولین مادر شهادت طلب فلسطینی

بسمه تعالی

روایتی از اولین مادر شهادت طلب فلسطینی



روز چهارشنبه چهاردهم ژانویه سال 2004 میلادی در تاریخ ملت فلسطین و مقاومت این ملت فراموش نشدنی است چرا که این روز یاد آور خاطره ی مادر شهادت طلب فلسطینی با نام «ریم صالح الریاشی» است که به هنگام شهادت تنها 22 سال داشت. ریم اولین شهادت طلب زن در جنبش حماس و نوار غزه به شمار می رود.

به رغم آنکه الریاشی هفتمین زن شهادت طلب فلسطینی است که علیه صهیونیستها دست به عملیات شهادت طلبانه زده اما عملیات وی با سایر عملیات های مشابه تفاوت دارد: زیرا وی اولین مادری است که با شهادتش همسر و دو فرزندش را تنها گذاشت.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در جمعه 91/2/29ساعــت 7:11 صبح تــوسط عباس | نظر
آقا اجازه هست خانمتون رو نگاه کنم

بسم الله الرحمن الرحیم


آقا اجازه هست خانمتون رو نگاه کنم.....

جوان خیلی آرام و متین به مرد نزدیک شد و با لحنی موأدبانه گفت : ببخشید آقا! من می تونم یه کم به خانوم شما نگاه کنم و لذت ببرم؟

 

مرد که اصلا توقع چنین حرفی را نداشت و حسابی جا خورده بود، مثل آتشفشان از جا در رفت و میان بازار و جمعیت، یقه جوان را گرفت و عصبانی، طوری که رگ گردنش بیرون زده بود، او را به دیوار کوفت و فریاد زد

مردیکه عوضی، مگه خودت ناموس نداری گ... می خوری تو و هفت جد آبادت … خجالت نمی کشی؟ …

جوان امّا، خیلی آرام، بدون اینکه از رفتار و فحش های مرد عصبی شود و عکس العملی نشان دهد، همانطور موأدبانه و متین ادامه داد

خیلی عذر می خوام فکر نمی کردم این همه عصبی و غیرتی شین، دیدم همه بازار دارن بدون اجازه نگاه میکنن و لذت می برن، من گفتم حداقل از شما اجازه بگیرم که نامردی نکرده باشم … حالا هم یقمو ول کنین، از خیرش گذشتم

مرد خشکش زد … همانطور که یقه جوان را گرفته بود، آب دهانش را قورت داد و زیر چشمی زنش را برانداز کرد …

نوشته شده توسط ل - نخبه در شنبه بیست و یکم آبان 1390

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/2/28ساعــت 3:56 عصر تــوسط عباس | نظر
شریعتمداری: مردم بحرین خواستار الحاق این استان جدا شده به ایران

بسمه تعالی

شریعتمداری: مردم بحرین خواستار الحاق این استان جدا شده به ایران هستند

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اشتیاق زیاد مردم بحرین برای بازگشت به میهن اصلی خود گفت: این حق برای ایران وجود دارد که خواستار بازگشت- بحرین- یک استان جدا شده به میهن اسلامی باشد.
حسین شریعتمداری در گفت وگو با فارس ضمن اشاره به طرح آل سعود و آل خلیفه برای الحاق بحرین به عربستان گفت: طرح الحاق بحرین به عربستان در چهار محور اطلاعاتی، امنیتی، اقتصادی و سیاست خارجی مطرح شده که البته این طرح از مدت ها پیش در شورای همکاری خلیج فارس برای الحاق تمامی اعضای این شورا عنوان شده بود اما هیچ یک از اعضای شورا با این طرح موافق نبودند.
وی ادامه داد: معتقدم که اگر این طرح الحاق در همین حد کم و تنها در مورد بحرین صورت می گرفت موجب تزریق انقلاب اسلامی بحرین به عربستان شده و آل سعود در عربستان با این کار به سقوط خود سرعت می بخشید.
وی با بیان اینکه جدایی بحرین از ایران طی توطئه و زد و بند سیاسی شاه ایران با کشورهای غربی صورت گرفته اظهار داشت: محمدرضا پهلوی طبق قانون اساسی وقت ایران (قانون اساسی مشروطه) حق انجام این کار را نداشته اما طبیعی است که یک حکومت خودکامه که تحت امر آمریکا قرار دارد در این مورد نیز مطابق خواسته آن عمل کند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: در پی این زد و بند خیانت آمیز قرار شد با انجام یک رفراندوم نظر مردم بحرین گرفته شود که آیا می خواهند همچنان به عنوان یک استان ایران باقی بمانند و یا تبدیل به یک کشور مستقل شوند. هرچند اصل موضوع از ابتدا خلاف قانون بود ولی این رفراندوم نیز به صورت قانونی انجام نشد چرا که مردم بحرین در رفراندوم شرکت داده نشدند و تنها سران برخی از قبایل در رفراندوم شرکت کرده و رای به جدایی بحرین از ایران دادند.
شریعتمداری ادامه داد: سران قبایل که در رفراندوم شرکت کردند عمدتا از پدران حاکمان فعلی بحرین یعنی آل خلیفه بودند. نکته قابل توجه دیگر این است که آل خلیفه اصالتا بحرینی نبوده و از اهالی نجد هستند و تعدادی از آنها به صورت مهاجر در بحرین ساکن شده و از طریق بنادر بحرین به کار تجارت مشغول بودند.
وی در ادامه تصریح کرد: این حق برای جمهوری اسلامی به عنوان حافظ و وارث تمامیت ارضی ایران وجود دارد که خواستار بازگشت یک استان جدا شده خود به میهن اسلامی باشد.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه مردم بحرین اساسا خود را ایرانی می دانند به نتیجه گزارش های برخی از مراکز اشاره کرد و افزود: طی این گزارشات مردم بحرین مشتاق بازگشت به ایران هستند.
وی ادامه داد: از جمله این گزارش ها می توان به نظرسنجی موسسه گالوپ در سال 2006 اشاره کرد که در این نظرسنجی به اشتیاق زیاد مردم بحرین به ایران اسلامی اشاره شده است.
شریعتمداری ادامه داد: چندی پیش نیز یادداشتی از سوی این جانب تحت عنوان «آوازهای کوچه باغی» در روزنامه کیهان به چاپ رسید و در آن اسناد مالکیت ایران بر بحرین و غیرقانونی بودن جدایی این استان ارائه شده بود که چاپ این مطلب سیل عظیمی از پیام های تشکر مردم بحرین را به روزنامه کیهان از طریق تلفن و ایمیل سرازیر کرد که این نکته نیز خود دلیل دیگری بر اشتیاق مردم بحرین برای الحاق به ایران است.
وی در ادامه افزود: هرچند برگزاری رفراندوم برای استقلال از ابتدا خلاف قانون بوده و بحرین متعلق به ما بوده وهست اما اگر بنا بر این باشد که رفراندومی برای بازگشت بحرین به ایران برگزار شود باید مردم بحرین در این رفراندوم شرکت داده شوند و نه فقط سران قبایل که اصالتا بحرینی نیستند و مجلس شورای اسلامی نیز می تواند این موضوع را پیگیری کند.


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/2/28ساعــت 7:44 صبح تــوسط عباس | نظر
تروریست های طرفدار عربستان شمال لبنان را به آشوب کشیدند

 

تروریست های طرفدار عربستان شمال لبنان را به آشوب
درگیری بین گروه های تحت حمایت عربستان با طرفداران دولت سوریه در شهر طرابلس لبنان هشت کشته و بیش از 70 تن زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری ها، تلفات درگیری ها در شهر طرابلس همچنان روبه افزایش است و شبه نظامیان وابسته به القاعده که مورد حمایت حکومت عربستان هستند با وجود هشدار ارتش همچنان در خیابان ها حضور دارند.

 


ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/2/27ساعــت 10:43 صبح تــوسط عباس | نظر
   1   2   3   4   5   >>   >