سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خروش تاریخی مردم پایتخت در حمایت از حریم رسول الله/ غیبت معنادار
بسمه تعالی
خروش تاریخی مردم پایتخت در حمایت از حریم رسول الله/
غیبت معنادار دولتی ها در تجمع هزاران نفری مردم مقابل سفارت فرانسه/ درخواست اخراج سفیر فرانسه از ایران/ پناهیان: شرمنده‌ایم که وزیر خارجه ما در کوران فتنه‌های دشمن هوس کرده با وزیر خارجه آمریکا قدم بزند + تصاویر

 

گروه سیاسی- رجانیوز: در پی هتک حرمت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به رسول رحمت و مهربانی، عصر دوشنبه جمع کثیری از مردم و دانشجویان پایتخت با تجمع در مقابل سفارت فرانسه نسبت به حمایت‌های دولت فرانسه از این نشریه اعتراض کردند.

به گزارش رجانیوز، هر چند در این تجمع خبری از حضور مقامات ارشد دولت یازدهم بخصوص مسئولان دستگاه سیاست خارجی نبود اما دانشجویان و مردم انقلابی با حضور غیر قابل پیش بینی خود در برابر سفارت فرانسه، باز هم جور کم کاری مسئولان در این باره را کشیدند.
 
 
 
بر پایه خبری که فارس منتشر کرده است، هنوز ساعاتی به زمانی که برای آغاز تجمع اعلام شده بود باقی مانده بود که خیابان‌های منتهی به خیابان نوفل لوشاتو محل سفارت فرانسه و برگزاری تجمع بسیار شلوغ‌تر از همیشه بود. هر کس که یک بار این خیابان‌ها را در ظهر یک روز کاری دیده بود متوجه می‌شد که امروز جمعیت حاضر در خیابان‌های مرکزی پایتخت حال و هوای دیگری دارد. 
 
 
ساعت 15 خیابان نوفل لوشاتو پر از جمعیت مسلمان شیعه و سنی است.  تجمع اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی «شارلی‌ابدو» به پیامبر گرامی اسلام  در مقابل سفارت فرانسه آغاز شد.
 
مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد و بعد از آن مجری تجمع گفت: مسلمانان هیچ وقت به خاطر منافع سکوت نمی‌کنند، این تجمع به سه هدف اعتراض به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام، اجبار کشف حجاب زنان، حمایت آشکار آمریکا و انگلیس از اقداماتی که علیه مسلمانان انجام می‌شود و عدم واکنش مسئولان دیپلماسی کشور به این اقدامات برگزار شده‌است.
 
 
همچنین حاضران در این همایش پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که اقدام نشریه «شارلی‌ابدو» را به شدت محکوم می‌کرد و روی آن شعارهایی مانند « اسلام دین صلح و دوستی است، ما عاشق محمد (ص) هستیم، سکوت هر مسلمان خیانت است به قزآن» نوشته شده بود تجمع کنندگان همچنین شعارهایی مانند« داعش، شارلی پیوندتان مبارک، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فرانسه، ما عشق محمدیم فذائیان رهبریم» سر دادند.
 
دانشجویان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس از حمایت‌های دولت‌های غربی از اقدام نشریه شارلی‌ابدو انتقاد کردند و خواستار اخراج حامیان تروریسم از کشور شدند.
 
عبدی: لزوم برخورد انقلابی مسئولان با کشورهای اهانت‌کننده به پیامبر اسلام
 
در بخشی از این تجمع نمایندگان دانشجویان و مسئولان کشور برای مردم سخنرانی کردند، ابتدا علی عبدی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان از لزوم برخورد شایسته و انقلابی مسئولان با کشورهای اهانت‌کننده به پیامبر اسلام گفت.
 
عبدی گفت: امروز اینجا جمع شده‌ایم که اتفاقات مکرری که از دولت‌های غربی سر زده و قلوب ملت‌های مسلمان را آزرده کرده است را پاسخ دهیم و این اقدامات را محکوم کنیم.
 
وی افزود: توهین به مقدسات اسلام سابقه 1400 ساله دارداما امروز به برکت پیروزی انقلاب و قدرتمند شدن آن توهین به مقدسات اسلام خصوصا در مکان‌هایی که دولت‌های غربی نفوذ بیشتری دارد، شدت گرفته است.
 
 
وی ادامه داد: اگر بخواهند نور اسلام را خاموش کنند نه تنها به نتیجه نخواهند رسید بلکه به همت نفس قدسی پیامبر اسلام روز به روز گسترش بیشتری خواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ این توهین‌ها زیر چتر حمایتی مفهومی مضحک آزادی بیان مطرح می‌شود. در حالی که پوشش حجاب بانوان در کشورهایی مانند فرانسه محدود و غیرقانونی اعلام شده است، حال چطور در چنین کشوری توهین به دین را آزاد اعلام و پوشش حجاب ممنوع می‌شود.
 
وی تصریح کرد: چرا کشورهایی که خود را مدعی آزادی بیان می‌دانند کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام را آزاد ولی ساختن مسجد را ممنوع می‌کند. چرا در این کشورها اجازه بیان مباحثی پیرامون هولوکاست و اهانت به رژیم صهیونیستی را نمی‌دهند.
 
 
این فعال دانشجویی با بیان اینکه یکی از شعارهای انتخاباتی روحانی بحث افزایش ارزش پاسپورت و گذرنامه‌های ایرانی در جهان بود، افزود: به نظر شما آیا امروز واقعا چنین اتفاقی رخ داده است. آیا این توهین‌هاکه امروز به مسلمانان در کشورهای اروپایی می‌شود شایسته برخورد انقلابی مسئولان جمهوری اسلامی نیست؟
 
وی به پیاده‌روی وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و افزود: آیا به جای این موضوع بهتر نبود برخوردی انقلابی، محکم و شایسته شان جمهوری اسلامی با آمریکا که ام‌الافساد است، صورت گیرد.
 
 
توکلی: آیا توهین به پیامبر یک «آخ» از سوی وزارت خارجه نمی‌خواست؟
 
سپس احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: غرب ادعا می‌کند مدافع حقوق بشر است و در همان حقوق بشر آمده است که انسانها در انتخاب عقیده‌های مختلف آزاد هستند و باید به عقیده‌های افراد احترام گذاشت.
 
وی ادامه داد: شما به ادعای خودتان می‌گویید که هرکس حق دارد عقیده خود را داشته باشد و نمی‌توان به آن توهین کرد پس چگونه اجازه می‌دهید به عقاید مسلمانان توهین ‌شود؛ این یک تناقض آشکار در رفتار دولت فرانسه است.
 
 
نماینده مجلس ادامه داد: اینکه عده‌ای به داخل یک نشریه بریزند و در آنجا کشتار انجام دهند ثمره اقدامات فرانسه است؛ این حرکت به احتمال زیاد نقشه خود غربی‌هاست تا اسلام را بدنام کنند زیرا این کشور از همین تروریست‌ها در عراق، سوریه و دیگر نقاط حمایت کرده است.
 
توکلی در ادامه با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه پس از توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر، گفت: در حالیکه چنین اقداماتی از سوی غرب و فرانسه علیه اسلام صورت می‌گیرد آیا باید مقامات وزارت امور خارجه آن رفتار را انجام می‌دادند؟
 
وی ادامه داد: رهبر انقلاب شما را فرزند انقلاب خواند و شما نیز باید اقدام متناسب انجام دهید.
 
این نماینده مجلس افزود: آیا آن اهانت به ساحت پیامبر یک «آخ»از سوی وزارت امور خارجه نمی‌خواست که شما آن سفر غیر خوشایند را انجام دادید؟
 
وی در ادامه خطاب به برخی جریان‌های داخلی اظهار داشت: کسانی که در داخل به کمپین ضد اسلام پیوسته‌اند آیا نمی‌دانند که پیامبر اسلام وجه مشترک همه اقوام ایرانی و وحدت‌بخش مسلمانان است.
 
توکلی خاطرنشان کرد: این جریان‌ها اگر فهم و غیرت دارند باید آن را به کار بگیرند و اقدامات ضد اسلامی را محکوم کنند.
 
 
میرحاجی: دستگاه دیپلماسی سفیر فرانسه را از کشور اخراج کند
 
محسن میرحاجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه ضمن محکوم کردن اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی گفت: مردم و دانشجویان اینجا جمع شده‌اند که به سفیر بی‌کفایت فرانسه بگویند «لبیک یا محمد» و بگویند که اگر سفارت فرانسه را خراب نمی‌کنند به خاطر فرمان امام(ره) و رهبر‌شان است.
 
 
وی افزود: ما همیشه پشت سر پیامبر‌مان هستیم. از آقای ظریف و دستگاه دیپلماسی توقع اقدام انقلابی نداریم ولی می‌خواهیم حداقل با نماینده شیطان بزرگ قدم نزند و سفیر فرانسه را از کشور اخراج کند.
 
میرحاجی تصریح کرد: کشور ما یک کشور حسینی است و ما دانشجویان بسیجی و مردم انقلابی اجازه نمی‌دهیم به اسلام توهین شود.
 
وی با اشاره به فعالیت سفارت فرانسه در ایران گفت: در این سفارت ناموس ملت را بی‌حجاب می‌کنند و معلوم نیست مسئولان در وین چه کاری انجام می‌دهند.
 
این مسئول دانشجویی با اعلام اینکه حرکات نشریات و مسئولان فرانسوی خدشه‌ای به پیامبر اسلام وارد نمی‌کند.
 
پهلوان: توهین به مقدسات اسلامی نتیجه‌ای جز ناامن ساختن کشورهای غربی ندارد
 
علی پهلوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم ضمن محکوم کردن اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی گفت: 1400 سال است که اسلام به عنوان دین صلح، برابری و برادری، همه را به عدالت، مهربانی و خداپرستی دعوت می‌کند. 
 
وی افزود: اکنون مسلمانان جهان مواجه با جنگ پایان‌ناپذیری هستند که به آنها تحمیل می‌شوند. اشرار یهودی که ما آنها را صهیونیست می‌دانیم سال‌ها نفرت علیه مسیحیت و مسلمانان را تجربه کرده است و اینک برای انتقام‌گیری و تکلیف مسلمانان را در دستور کار خود قرار داده است.
 
 
وی در ادامه به حمایت انگلیس، عربستان، آمریکا  به داعش و القاعده اشاره کرد و افزود: اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام و مقدسات اسلامی نتیجه‌ای جز ناامن‌ ساختن کشورهای غربی و تشکیل گروه‌های تروریستی ندارد.
 
پهلوان اضافه کرد: اگر به حکم قتل در مورد سلمان رشدی عمل می‌شد امروز کسی اجازه توهین به پیامبر اسلام را به خود نمی‌داد.
 
این فعال دانشجویی در خاتمه گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم ضمن پیگیری قضایی اقدام توهین‌آمیز این نشریه فرانسوی اقداماتی انجام دهد تا دیگر به مقدسات مسلمانان توهین نشود.
  
پناهیان: شرمنده‌ایم که در کوران فتنه‌ها وزیر خارجه‌مان هوس می‌کند با کری قدم بزند
 
حجت‌الاسلام احمد پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در تجمع دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه که در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام برگزار شد با اشاره به موضع وزارت امور خارجه و دولت در برابر این توهین گفت: در این ایام که آمریکا می‌خواهد به قلب باور اسلام حمله کند چه جای دم زدن از صلح حدیبیه است؟ 
 
وی با بیان اینکه صلح حدیبیه یک استثنا در اسلام بود، اظهار داشت: اصل در دین جنگ با مستکبران است و صلح جزء استثنا‌ها محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو تصریح کرد: ما شرمنده‌ایم که وزیر خارجه ما در کوران فتنه‌های دشمنان هوس کرده با وزیر امور خارجه آمریکا قدم بزند.
 
 
این استاد حوزه و دانشگاه اقدامات فرانسه، دانمارک و انگلستان و توهین به ساحت پیامبر را اقدامی نفرت‌انگیز خواند و افزود: این کشورها مانند سگ قلاده‌ به گردن مهار خود را به دست آمریکا سپرده‌اند.
 
وی جنایات دولت فرانسه در ایام جنگ تحمیلی علیه ایران و حمایت از رژیم صدام را یادآور شد و افزود: ما هنوز خون شهیدان‌مان را که با بمب‌های فرانسوی به زمین ریخت فراموش نکرده‌ایم.
 
پناهیان اینگونه اقدامات و توهین‌ها را باعث افزایش خشم انقلابی مسلمانان دانست و اظهار داشت: آمریکا اگر خود را در معرض نابودی نمی‌دید هرگز دست به چنین جنایاتی نمی‌زد و ما از این پس تا مرگ آمریکا را نبینیم لحظه‌ای دست از مبارزه برنمی‌داریم.
 
وی با تاکید بر اینکه ما تا نابودی کامل استکبار جهانی از پای نمی‌نشینیم، افزود: پیامبر ما رسول رحمت است اما نه برای کفار و همراهان استکبار.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اسلام توانسته کمر دیپلمات‌های غربی را شکسته و همه آنها را ذلیل کند، اظهار داشت: هم‌اکنون غیرمسلمانان نیز در تجمع‌های اعتراضی خود می‌گویند که از اسلام الگو گرفته‌اند.
 
دانشجوی اهل سنت: مسلمانان بعد از اقدامات توهین‌آمیز به اسلام نتیجه تفرقه را دیدند
 
سلیم ملازهی دانشجوی اهل سنت دانشگاه مذاهب اسلامی عصر امروز در تجمعی که مقابل سفارت فرانسه و در اعتراض به اهانت نشریه شارلی ابدو برگزار شد، گفت: امروز روزی است که مسلمانان نتیجه تفرقه و چنددستگی را دیدند و مشاهده کردند در فرانسه چگونه به پیامبر اسلام اهانت شد.
 
 
وی با بیان اینکه کشورهای غربی در پی تفرقه میان مسلمانان هستند، افزود: اسلام دین تکفیر نیست و مانند پیامبرش که پیامبر مهربانی است دین انسان‌دوستی، صلح و مهربانی است.
 
وی، ائتلاف‌هایی که توسط اروپا و غرب برای مقابله با داعش شکل گرفته را مضحک دانست و افزود: مسلمانان هرگونه اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنند و در کنارش توهین به مقدسات ادیان الهی و آزادی بیانی که منجر به توهین به مقدسات می‌شود را نیز نمی‌پذیرد و آن را محکوم می‌کند.
 
این دانشجوی بسیجی اهل سنت اضافه کرد: هرگونه اقدامی که دشمنان اسلام  و در راس آنها آمریکا و انگلیس علیه مسلمانان انجام می‌دهند مسلما به خودشان آسیب می‌زنند.
 
مردم نام خیابان نوفل‌لوشاتو را عوض کردند
 
 
در این تجمع عده‌ای از مردم کاغذی را که ذکر «محمد رسول الله» بر آن نقش بسته بود، به روی تابلوی خیابان نوفل لوشاتو چسباندند و نام این خیابان را عوض کردند.
 
جمعی از تجمع‌کنندگان از مسئولان درخواست داشتند که برای اعتراض به این توهین و سکوت دولت‌های غربی، نام خیابان نوفل لوشاتو را به نام پیامبر گرامی اسلام تغییر دهند.
 
 
بیانیه پایانی تجمع دانشجویان و مردم انقلابی در مقابل سفارت فرانسه
 
متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:
 
«روند رو به رشد گرایش به اسلام در بین مردم کشورهای غربی، حاکمان این کشورها را به تکاپوی جلوگیری از امواج خروشان این حرکت با سیاه نمایی چهره رحمانی اسلام ناب محمدی انداخته است. حمله مشکوک و پرابهام هفته گذشته مترسک‌های ریش‌دار صهیونیست‌ها، با ادعای دروغین دفاع از اسلام، به دفتر مجله دست چندم و مبتذل نویس شارلی ابدو در فرانسه، بار دیگر بهانه مورد نیاز سردمداران تفکر الحاد را برای تنگ کردن فضا بر مسلمانان و ترسیم چهره ای خشن از اسلام، به دست آنان داد.
 
اگرچه اصل داستان تعریف شده توسط دولت فرانسه در این باره خود دارای شبهات فراوانی است. مردم هوشیار و نکته سنج جهان چگونه می‌توانند باور کنند که بنا به ادعای دولت فرانسه، در یک اقدام مضحک که بیشتر به سکانسی از یک فیلم کمدی می‌ماند تا یک ماجرای واقعی، تروریست‌ها با در دست داشتن کارت‌های شناسایی خود به دفتر این نشریه حمله کرده و سپس کارت‌های خود را برجای گذارند تا احتمالا دولت فرانسه را درتکمیل این داستان مضحک یاری کنند! ادعایی که یادرآور ادعای حیرت انگیز سناریونویسان حادثه یازدهم سپتامبر مبنی بر سالم ماندن کارت‌های شناسایی هواپیماربایان در انفجار مهیب برج‌های دوقلوست. به راستی چگونه است که تروریست‌ها در تمامی اقدامات تروریستی، کارت‌های شناسایی خود را به همراه دارند؟
 
 
به فاصله کوتاهی از این حادثه مشکوک، تیغه دوم قیچی غرب برای بریدن ریشه اسلام گرایی در اروپا به حرکت درآمده و نشریه شارلی ابدو در اقدامی غیرانسانی و غیراخلاقی که نشان دهنده فاصله عمیق صاحبان تاریک اندیش آن با تمدن و فرهنگ و آزادی اندیشه است، اقدام به انتشار کاریکاتورهایی توهین آمیز علیه پیامبر رحمت و مهربانی کرده و به خیال خام خود تلاش کردند تا از این طریق و در جایگاه غریقی که برای جلوگیری از غرق شدن چنگ به هر خس و خاشاکی می‌اندازد، در برابر امواج اسلام خواهی مردم اروپا که برآمده از آگاهی آنان نسبت به شکست و به بن بست رسیدن لیبرالیسم است؛ مانعی هرچند موقت و کوتاه مدت ایجاد کنند.
 
حاکمان کاخ الیزه اکنون در برابر این سوال منطقی قرار دارند که آیا زمانی که با رویای سقوط حکومت مشروع و قانونی سوریه، به ایجاد گروه‌های خونریز و تروریستی می‌پرداختند، حساب بازگشت این تروریست‌ها به کشورهایشان در اروپا را نیز کرده بودند؟
 
دانشجویان بسیجی و انقلابی ایران، هم صدا با ملت شریف و مسلمان این کشور و همه مسلمانان بلکه آزادیخواهان جهان، ضمن محکوم کردن سناریوی پرابهام حمله تروریستی در پاریس، توهین بی شرمانه گردانندگان نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم را که تحت تاثیر حمایت‌های بی دریغ دولت این کشور انجام گرفت، محکوم کرده و به دولت مردان فرانسه پیشنهاد م‌ کنیم که به جای توسل به این اقدامات بی شرمانه، در مورد حقیقت پیام اسلام و دلیل گرایش روزافزون مردم خسته از لیبرالیسم در اروپا، به این دین الهی بیشتر بیندیشند و بدانند که با خاک پاشیدن به رخ خورشید نمی‌توانند از تابش انوار آن جلوگیری کنند.
 
شوربختانه و با کمال تاسف پس از این هتک حرمت بی شرمانه به ساحت ملکوتی پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و در حالی که ملت شریف ایران منتظر برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی کشورمان با دولت فرانسه بودند، جناب آقای ظریف وزیر خارجه ی دولت یازدهم در اقدامی نسنجیده و مغایر با اصول انقلاب اسلامی و حتی مغایر با اصول شناخته شده و مورد پذیرش دیپلماتیک، تنها دو روز پس از انتشار این کاریکاتورهای ننگین، به پاریس سفر کرده و با وزیر امورخارجه دولت فرانسه دیدار کرد.
 
دانشجویان انقلابی ملت ایران و فرزندان معنوی حضرت امام روح الله (رحمت الله علیه) از وزارت خارجه و شخص وزیر محترم می خواهند تا هرچه سریعتر نسبت به تشریح دلایل این اقدام غیرقابل پذیرش خود اقدام کرده و ضمن عذرخواهی از ملت ایران و مسلمانان جهان، مقدمات اخراج سفیر این دولت هتاک از کشور را فراهم کند. همچنین از رئیس جمهوری نیز می‌خواهیم در کوتاهترین زمان ممکن، واکنش درخور نسبت به این حرکت نسنجیده جناب ظریف ابراز داشته و ایشان و وزارت خارجه را ملزم به اخراج سفیر فرانسه از کشورمان و جلوگیری از بازگشت او تا زمان عذرخواهی رسمی دولت آن کشور از پیشگاه رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و همه مسلمانان جهان بکند.
 

+ نوشته شـــده در سه شنبه 93/10/30ساعــت 11:13 صبح تــوسط عباس | نظر
شبهای قدر انقلاب اسلامی در عملیات کربلای 5 همراه با 14 روایت وقت
شب‌های قدر انقلاب اسلامی در عملیات کربلای 5 همراه با 14 روایت
وقتی دژ اسطوره ای شلمچه با وعده‌ دیدار رزمندگان با امام شکسته میشود//حاج قاسم سلیمانی: کربلای 5، کربلایی در جوار کربلای امام حسین(ع)

 گروه تاریخ انقلاب-رجانیوز: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه از عملیات کربلای 5 با عنوان شب قدر انقلاب اسلامی یاد می‌کنند و میفرمایند:« شب‌های عملیات کربلای 5  شب‌های قدر این انقلاب است و انس با آن باعث وارسته شدن می باشد، هر کس آن عملیات را فراموش کند نامش از اردوگاه انقلاب قلم خواهد خورد؛ لذا باید این حادثه بزرگ را زنده نگه داریم.»

 

 روایت سیزدهم 

به روایت سردار حاج علی فضلی: « عملیات کربلای 5 در شب 19 دی‌ماه سال 1365 درحالی انجام شد که چند روز قبلش عملیات بزرگی را در منطقه خوزستان به نام کربلای 4 انجام داده بودیم و قریب به 6 ماه فرزندان این امت کار آموزش و آماده‌سازی نیروها را انجام داده بودند. در عملیات کربلای 4 بیشترین جمعیت حاضر در جبهه‌ها را شاهد بودیم. فقط در یک اعزام لشکر 27 محمد رسول‌الله 100 هزار بسیجی جبهه را تقویت کرد. کسری نیرو نداشتیم و رزمندگان مهیای این نبرد بودند. اما با این وجود در ساعت‌های اولیه نبرد با شکست مواجه شدیم بدون هیچ دستاورد و حاصلی و با از دست دادن مجروحین و امکانات فراوان. با توجه به اینکه فرمانده کل قوا فرموده بودند ما از باب ادای دین و وظیفه به جبهه آمدیم ما رزمندگان می‌دانستیم که در نبرد چه پیروز باشیم و چه شکست خورده به تکلیف خود عمل کرده و در نهایت پیروز میدان هستیم. در عملیات کربلای 5 در ابتدا به خاطر مشکلات و موانع متعدد هیچ فرماندهی حاضر نمی‌شد فرماندهی این عملیات را به دست بگیرد. چون بین ما دو دشمن در موقعیت عملیاتی 3 الی 10 کیلومتر میدان مین و باتلاق و آبگرفتگی وجود داشت. همین طور دو خطر به هم پیوسته کمین عراقی‌ها که به کانال تاریخی شلمچه می‌رسید و آن چیزی نبود جز محصول تجربیات همه ارتش‌های دنیا که اندوخته‌شان را در اختیار بعثی‌ها قرار داده بودند و از آن به عنوان دژ نفوذ‌ناپذیر یاد می‌کردند. بعد از آن دژ کانال 15 پل، کانال ماهی، نخلستان و جزایر مختلفی بود که موانع را یکی پس از دیگری ایجاد کرده بود.آن چیزی که فضای جلسه تبادل نظر فرماندهان درباره عملیات کربلای 5 را عوض کرد ندای امام بود که از رزمندگان خواسته بود که این عملیات را انجام دهند. و بدین ترتیب همه فرماندهان اعلام آمادگی کردند. یکی از سختی‌های عملیات کربلای 5 این بود که می‌بایست تک رودررو و جبهه‌ای با دشمن انجام می‌دادیم. به همین دلیل چند روز قبل از عملیات بچه‌های اطلاعات و عملیات با فرماندهی سردار کیانپور برای شناسایی رفتند و  توانستند 2 روزه به دژ شلمچه برسند. سعید کیانپور شخصاً در این عملیات حضور داشت. حوالی 12 نیمه شب عملیات، همه غواص‌ها خودشان را به مقاصد مورد نظر و تعیین شده رساندند و از کمین‌ها عبور کردندخبر رسید که جناح راست یکی از یگان‌ها با دشمن درگیر شده است. بعد از آن که رمز عملیات قرائت شد مابقی هم حمله را آغاز کردیم. در ابتدا حملات به پیش می‌رفت اما خبر رسید در دامنه دژ هر چه تلاش می‌کنند تصرف حتی یک سنگر نیز غیرممکن شده است. یک بار دیگر دستور حمله تجدید شد تا اولین سنگر فتح شد.

توانستیم تا 7 صبح فقط 1800 متر از 5.5 کیلومتر مورد نظر را به جلو ببریم و تا 9 صبح برتری با دشمن بود. برای آنکه بتوانیم عملیات را موفقیت‌آمیز پیش ببریم به محسن رضایی، فرمانده سپاه وقت زنگ زدیم و گفتیم که رزمنده‌ها عاشق امامند برای آن‌ها ملاقاتی را تدارک ببیند. اعلام خبر قرار ملاقات بچه‌های لشکر با امام در ساعت‌های عملیات بین رزمندگان موجب شور و شعف رزمندگان شد و همین باعث شد بعد از به شهادت رسیدن بسیاری از شهدا بچه‌ها با روحیه بالاتر اولین سنگر از دژ عراق را به تصرف درآورند.

عملیات کربلای 5 تا 28 شبانه‌روز به درازا کشیده شد و همه اهداف به تصرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. در این عملیات 80 تا 85 هواپیمای دشمن منهدم شد و حدود 50 هزار کشته و زخمی داشتیم.»(14)

 

روایت چهاردهم 

به روایت سرلشگر حاج قاسم سلیمانی: «یکی از پرخاطره ترین و مهمترین برگهای تاریخ پر افتخار جنگ برای مردم استان کرمان،عملیات کربلای پنج است،که اگر بگویم در روز عملیات کربلای پنج،کربلایی در جوار کربلای امام حسین علیه السلام بوقوع پیوست و همه آن فداکاری،ایثار،گذشت و ارزشهایی که توسط یاران امام حسین علیه السلام به نمایش در آمد، سخنی به گزاف نگفته ام. چهره های تابناک و بزرگی در بین خودمان داشتیم که انصافاً جای تک تک آنها خالی است.
امروز در آن تابلویی که مقابل چشمم مجسم است،قامت رسای آنها را می بینم.انگار همه آنها حس کرده بودند که این عملیات جزء آخرین عملیاتهای جنگ است و باید خود را به قافله ای که متعلق به آنهاست برسانند و ملحق شوند.مثل همین ایام،قبل از اینکه لشکر ثارالله به شلمچه برسد یک اجتماع بسیار دیدنی و پر خاطره اتفاق افتاد.شب وداع لشکریان ثارالله همه بودند.زندی،بینا،مشایخی،طیاری،عابدینی،محمدی پور،میرحسینی ،دریجانی ،تهامی،گرامی و...همه بودند.چراغها خاموش شد،همه دست در گردن هم انداخته بودند ووداع می کردند.شهید مشایخی گفت در همسایگی خانه ما، هم در سمت راست و هم سمت چپ، بچه یتیم بسیار هستند. من روی بازگشت به جیرفت را ندارم.تصمیم گرفته ام پاهای خود را ببندم که عقب نشینی نکنم .قصد شهادت دارم.

آنروز گذشت. صبح روز بعد روی خاکریز داخل سیمهای خاردار یک صحنه تماشایی نظرم را جلب کرد. عیناًمثل کربلا بود.
آنجایی که امروز شاید از دید زائران شلمچه ناپیدا باشد.بالای سیمهای خاردار دستهای قطع شده و ابدان مطهر شهدا روی آب قرار داشت .جنازه حاج علی محمدی پور و علی عابدینی در کنار دژ در زیر تیر بار دشمن روی زمین افتاده بود،بعد هم یکی پس از دیگری همه رفتند.وقتی از کانال ماهیگیری برگشتم، هیچکس نمانده بود انگار همه با تمام وجود تلاش برای رفتن داشتند.کربلای پنج یک نبرد خونین بسیار مهم و سرنوشت ساز دفاع مقدس بود»(15)

منابع:

1.       جغرافیای عملیات ماندگار صفحه 347 و 336

2.       روندپایان جنگ، ص 202

3.       خاطرات سبز ص 150

4.       سیر جنگ در خرمشهر و شلمچه، ص 128

5.       همان، ص 48

6.       شب‌های قدر کربلای پنج،ص 52

7.       فرهنگ جبهه، ش.خ طبعی‌ها، ص139

8.       فرهنگ جبهه، مشاهدات، ص 280

9.       عقیق، ص 238

10.   فرهنگ جبهه،شوخ طبعی‌ها،ص152

11.   فرهنگ جبهه، مشاهدات، ص170

12.   کتاب راوی،دژ اسطوره‌ای، ص55

13.    فرهنگ جبهه، مشاهدات، ص 258

14.    سردار فضلی در گفتگو با تسنیم

15.   خشاب

 


+ نوشته شـــده در شنبه 93/10/20ساعــت 12:46 عصر تــوسط عباس | نظر
پادشاه عربستان به کما رفت /بررسی مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان

آل سعود آخرین خاندان پادشاهی عربستان

از ابوبصیر نقل شده است که گفت: خدمت امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: ابو جعفر امام باقر (علیه السلام) می فرمود: قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه) دو غیبت دارد که یکی طولانی تر از دیگری است. 

«فرمود: آری.این امر[ظهور]تحقق نیابد مگر آنکه در خاندان فلان[آل سعود]اختلاف به وجود آید و حلقه تنگ شود و سفیانی ظهور کند و بلا سخت گردد و مرگ و کشتار مردم را فرا گیرد و آنان به حرم خدا و پیامبرش پناهنده شوند.»

روایت دیگری نیز با مضمون مشابه از امام رضا(علیه السلام) نقل شده است: بزنطی از حضرت رضا (علیه السلام) روایت می کند که فرمود:

«از جمله نشانه های فرج[ظهور]، حادثه ای است که بین 2 حرم مکه و مدینه رخ دهد. پرسیدم آن حادثه چیست؟ فرمود: تعصب قبیله ای بین 2 حرم بوجود آید و فلانی از خاندان فلان، 15 رئیس قبیله را به قتل رساند.» 

در روایت ها، از آخرین خاندان پادشاهی عربستان، با عنوان خاندان فلان یا آل فلان نامبرده شده است

توضیحات بیش تری درباره ی آخرین خاندان حاکم بر عربستان

در مورد آخرین خاندان پادشاهی حجاز، روایات ذکر شده از معصومین (علیهما السلام)، تنها به ذکر عبارت بنی فلان اکتفا نکرده و مختصات دقیق تری از آخرین پادشاه مقتدر عربستان نیز ارایه کرده اند. 

برخی از روایات، نام آخرین پادشاه عربستان را «عبدالله» عنوان کرده اند. روایت زیر از آن جمله است: 

روایتی از امام صادق(ع)درباره ی ملک عبدالله

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. 

 

 عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان/شخصیتی وعده داده شده در آخرالزمان


شرایط بحرانی عربستان پس از مرگ ملک عبدالله

امام صادق (ع) در ادامه، درباره ی شرایط عربستان پس از مرگ ملک عبدالله می فرماید:

وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. 

راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز.»


زمان مرگ ملک عبدالله

روایات زمان مرگ آخرین پادشاه مقتدر را ماه ذی الحجه (آخرین ماه تقویم هجری قمری) عنوان کرده اند:

در ادامه ی حدیث ذکر شده در بالا، امام صادق(ع)می فرماید:

«زمانی که مردم[حجاج]در سرزمین عرفاتند[9 ذی الحجه]، سواری بر شتری راه وار وارد شده و مرگ خلیفه[ملک عبدالله]را خبر دهد.با مرگ او فرج آل محمد(ص)و گشایش کار تمام مردم[ظهور]فرا رسد.»

در این جا "شتر راهوار" کنایه از سرعت پیام رسانی و بشارت به حجاج است. در روایت دیگری آمده است که مرد شتر سواری را که در عرفات بین حاجیان خبر را منتشر می کند، کشته می شود.


--------->>>مژده: بزودی شاهد مرگ ملک عبدالله و بروز اختلاف شدید در میان آل سعود و اعراب و بسته شدن حج به روی شیعیان خواهیم بود و تا ظهور حضرت هیچ حاکمی بیشتر از چند ماه دوام نمی آورد تا هنگام ظهور که قصد فرار از عربستان میکنند


پاورقی:

زندگی نامه ی ملک عبدالله پادشاه فعلی (1392 هجری شمسی) عربستان سعودی به نقل از ویکی پدیا


ملک عبدالله بن عبدالعزیز، خادم الحرمین الشریفین، ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزندِ عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید است. وی به تاریخ اول اوت 1924 میلادی (10 مرداد 1303 خورشیدی) در شهر ریاض متولد شد. ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از تاریخ اول اوت 2005 به‌مدت (8 سال) پادشاه عربستان است.


ملک عبدالله از سال 1975 معاون دوم نخست وزیر بوده‌است پستی که در عربستان به ولیعهد بعدی تعلق می‌گیرد. از سال 1982 میلادی ولیعهد عربستان شد. البته وی از سال 1995 و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت. وی همچنین ریاست هیأت وزیران و فرماندهی گارد ملی عربستان سعودی را نیز عهده دار می‌باشد.


جانشینی

ملک عبدالله امسال 89 سال دارد و برادر ناتنی و ولیعهد او شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز 80 سال داشت که زودتر از او در گذشت. کسی که بعد از شاهزاده سلطان توانست به ولیعهدی برسد، شاهزاده نایف بن عبدالعزیز بود که 2 سال از شاهزاده سلطان جوان‌تر بود. اما شاهزاده نایف، دومین ولیعهد عبدالله نیز در شانزدهم ژوئن 2012 میلادی درگذشت. پس از مرگ نایف برادرش، سلمان بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد پادشاهی سعودی انتخاب شد.


طبق وصیت ملک عبدالعزیز، برادر بزرگتر ولیعهد خواهد بود و در صورت استنکاف نوبت به برادر بزرگتر بعدی می رسد. این شیوه? گزینشِ سنتی در زمان ملک عبدالله پس از مرگ سلطان بن عبدالعزیز، برادر و اولین ولیعهد وی با ایجاد «هیأت بیعت» به هم خورد و عبدالله بر اساس رایزنی شورایی نایف بن عبدالعزیز و پس از مرگ نایف، سلمان بن عبدالعزیز را حتی بدون رایزنی به ولیعهدی برگزید.



+ نوشته شـــده در سه شنبه 93/10/16ساعــت 9:58 صبح تــوسط عباس | نظر
تحلیل حجت الاسلام مصلحی از پشت پرده فتنه 88 و ماهیت قیام 9 دی/ ب
بسمه تعالی
تحلیل حجت الاسلام مصلحی از پشت پرده فتنه 88 و ماهیت قیام 9 دی/
با سند می گویم؛ در فتنه 88 عده ای از داخل به استکبار می گفتند تحریم ها را سنگین کنید/ در جلساتشان گفته‎اند این بار نباید مستقیم با ولایت فقیه درگیر شویم باید پر و بالش را بزنیم

به گزارش رجانیوز، مصلحی هفته گذشته با حضور در شهر اهواز به تحلیل این فتنه از منظر خود پرداخت که آنچه در ادامه می‎خوانید مشروح این سخنرانی است:

بسم‎الله الرحمن الرحیم

 

اولین بحث قرآنی من دارم که ببینید حرکت انسان در مسیر حق و یک نگاهی که ما به دین و آیات داشته باشیم در طول تاریخ در مقابل حرکت های انقلابی و حرکتهای الهی برخورد انسانها در این چهار گروه و چهار دسته است.

1-      دسته اول گروهی هستند که علیرغم شناخت حق در مقابل حق می ایستند. جالب است که امام عسگری علیه السلام در این باب روایاتی دارند که "ما ترک الحق العزیز إلا الذل" هیچ آدمی که در عزت است و عزیز است حق را ترک نمیکند مگر این که ذلیل شود. 

2-      گروه دوم حق را می شناسند اما نه تنها به آن عمل نمیکنند بلکه در مقابل حق می ایستند و با حق مقابله میکنند. شما امروز حرکت هایی که در دنیا در مقابل انقلاب اسلامی دارد صورت میگیرد استکبار حرکت هایی که دراد انجام میدهد دقیقاً در این راستا است. در طول تاریخ هم این گونه بوده است. 

3-      گروه سوم حق را می شناسند در مسیرش هم حرکت میکنند اما تا پایان راه نمی توانند ادامه دهند. سستی می کنند، بعضی جاها دچار مشکل می شوند، ریزش دارند. این در طول تاریخ نکته های خیلی ظریف و دقیقی دارد. عزیزان در این بخش اجازه بدید من به یکی دو نکته اشاره کنم و رد بشوم. 

دسته سوم که وسط راه حق منحرف می شوند به بشریت لطمه های بزرگی زدند / آقا اخیرا از تعبیر صهیونیسم سرمایه داری استفاده کردند که هم مسیحی دارد هم یهودی هم اهل سنت و هم شیعه

 

 

شیعه لندن نشین همان امتداد صهیونسم سرمایه داری است

مقام معظم رهبری وقتی بحث شیعه لندن نشین و آنهایی که در آن مسیر حرکت می کنند را بیان میکند در همین راستا است. قابل توجه است عزیزان نکته مهمش این است مسیر انقلاب مسیری را در دنیا باز کرده که اذهان بشریت را بسمت خودش کشانده خصوصا اندیشمندان دنیای بشری.

استکبار دقیقا تمام وحشتش از همین مقوله است. به این خاطر که می بیند اندیشمندانش روی به دین آورده اند. چرا؟ چون آنهایی که در دنیای استکبار و مسائل سیاسی در مسائل اضطراری در مسائل انسانی، فرهنگی، بن بست هایی که ایجاد شده، اسلام برای همه اش راه نجات دارد. استکبار می بیند همه هستی اش در معرض خطر قرار گرفته بدون تعارف.

اجازه بدید به نکته ای اشاره کنم چون در واقع دوران شروع امامت امام زمان هم هست. این بحث بد نیست اشاره ای بشود دینی ادا کنیم.

 

گروه چهارم حق را می شناسند و در راه آن پایداری می کنند

4- اما گروه چهارم حق را می شناسند، پایش می ایستند، استقامت هم میکنند، إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ . در انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، در فتنه 88، در 9دی، ملت با بصیرت به میدان آمد به آنهایی که بناید بهشان پشت کند پشت کرد. آنهای که جلسات3،4،5 نفری میگذاشتند و تصمیم می گرفتند برای سرنگونی رهبری و نظام چه اقداماتی انجام دهند.

 در طول تاریخ ایجاد شبهه راهبرد اول و ایجاد بدعت راهبرد دوم برای انحراف انقلاب و اسلام

نکته بعدی، در طول تاریخ راهبرد دشمنان اسلام یک القاء شبهه برای فراهم کردن زمینه برای فتنه است. بعد که فتنه شکل می گیرد زمینه فراهم می شود برای راهبرد دوم. زمینه فراهم می شود برای بدعت. بدعت که بوجود آمد بوسیله آن طراحی، ایجاد انحراف در مسیر نظام و انقلاب می گردد. در تاریخ آیا چیزی غیر از این اتفاق افتاده؟ دشمنان اسلام همیشه اینگونه عمل کردند. اول القاء شبهه کردند حتی در مورد نقش ولایت.

 

شخصیتی مثل هاشمی که خود مکانیزم انتخابات و عدم امکان تقلب را می داند از یک سال قبل انتخابات بحث صیانت از آرا را مطرح می کند

در قضیه انتخابات همین اتفاق افتاد. اول القاء شبهه بود. شخصیتی مثل هاشمی که در دوره های مختلف ریاست جمهوری رئییس مجلس و اداره کشور را داشته، می داند اصلا انتخابات در این مملکت یعنی چی! می داند انتخابات در این مملکت قابل تقلب به این صورتی که انتخابات را دگرگون بکند اصلا هست یا نیست. لذا شما ببینید یک سال قبل از انتخابات میآید در بحث ها، خطبه ها در هر مسئله ای بحث صیانت از آراء را مطرح می کند. صیانت از انتخابات را مطرح می کند. بعد افراد معلوم الحالی که باز در فتنه خودشان را نشان دادند اصلاح طلب آمریکایی بودند. هرجا هر اقدامی میکنند یکی از اقداماتشان بپردازند به این که القاءشبهه کنند در سطح جامعه که انتخابات شبهه دارد. با این القاء شبهه شما ببینید شب انتخابات هنوز ساعت انتخابات تمام نشده هنوز ساعت رأی گیری تمام نشده آن آقا دقیقاً بر اساس طراحی و برنامه ریزی که صورت گرفته و طراحی قبلی که جزو برنامه هایشان بوده در مصاحبه می گوید من بر اساس گزارشات برنده انتخاباتم. این بدعت گذاشتن در مسیر انقلاب نیست؟

 

17 محور اصلاحات آمریکایی

در دوره ای که عده ای به دنبال اصلاحات امریکایی بودند شما یک رصد بکنید در حرکت هایشان حدود 17 موضوع محور حرکت هاشان علیه ارزش های انقلاب و نظام بوده:

1-         تقویم رسمی علیه نظام  2- توهین به امام راحل  3- توهین به مواضع  4- تشکیک در مشروعیت اصل ولایت فقیه  5- القاء وجود استبداد  6- زیر سوال بردن مشروعیت حکومت دینی  7- تهدید نظام به اقدام و رفتن به سمت محاربه با نظام و براندازی آن  8- القاء نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی 9- سیاه نمایی نسبت به حکومت اسلامی  10- ترویج نظری جدایی دین از سیاست  11- مسخره کردن معنویت و دین مردم  

نشریه وابسته به یکی از ورزا دولت امروز راهپیمایی میلیونی اربعین را مسخره کرده بود

اینهایی که الان می گویم امروز هم دارد اتفاق می افتد. دیشب نشریه ای را آوردن پیش من که با کمال تأسف حرکت بیست میلیونی اربعین حسینی مورد تمسخرو استهزاء قرار گرفته بود، نشریه ای که با کمال تأسف وابسته به یکی از وزرا است. 

12- تبلیغ علیه مبانی دین اسلام و تشیع علوی. 13- تشویق مردم به ارتداد. 14- مسخره کردن مراسم عزاداری امام حسین (ع). 15- توهین به ائمه معصومین. 16- زیر سوال بردن عملکرد امام خمینی و مقام معظم رهبری. 17- تبلیغ اپوزوسیون ضد نظام و تشویق مسوولیننظام به خروج از حکومت.

تحصن مجلس آیا در همین رابطه بود یا نه؟ وبا کمال تأسف بخشی از آن دارد اتفاق می افتد.

5 محور راهبرد عملیاتی فتنه

اما 5 محور راهبردی عملیاتی که فتنه دقیقا دنبال می کرد و امروز هم دقیقا مجموعه ای که در آن دوره فتنه را دنبال می کرده امروز هم دقیقاً همین خط مشی را دارد دنبال می کند.

1-بر هم زدن وحدت و همگرایی ملت؛ به دنبال این هستند که کشور را دو قطبی نشان دهند و بگویند وحدتی در مجموعه نظام وجود ندارد.  اما شما مدیریت مقام معظم رهبری را ببینید در مسائل مختلف کشور چقدر زیبا و دقیق هم بیرون و هم داخل را دارند مدیریت می کنند. خیلی حکیمانه، خیلی دقیق. ما باید سجده شکر و نماز شکر در اوقات مختلف بخاطر این عنایت و لطف بزرگ الهی که در حق ما و نظام شده بجا بیاوریم. جایگاهی که چنین شخصی در آن قرار گرفته شکرگزاری کنیم که چقدر حکیمانه و دقیق هم مدیریت داخل هم خارج. کار سختی است.

 

 

با سند می گوییم در فتنه 88 عده ای از داخل به استکبار می گفتند تحریم ها را سنگین کنید

در فتنه 88 دقیقا پیغامی که از طرف فتنه گرها( آدمهایش مشخص اند) سند داریم نه این که فکر کنید تجزیه و تحلیل است. پیغامی که برای استکبار می دادند این بود که اگر می خواهید این حرکت به نتیجه برسد و این نظام کارش تمام شود تحریم ها را سنگین کنید. پیغام دادند. خبرش در روزنامه هاست، دقیقا اولین قطعنامه سازمان ملل در رابطه با بحث تحریم ها چه تاریخی بسته شد؟ دقیقا بعد از فتنه است. چرا؟ برای اینکه اینها پیغام دادند و دشمن هم نگاه کرد دید جمهوری اسلامی این است؟! آدمهایی که گمان می کرد مقابلش قرار دارند الان در برابر انقلاب ایستاده اند. می توانند از این فرصت استفاده کنند و آمدند به میدان.

 

در سفرم به دانشگاه الازهر مصر گفتند شما یک مقوله ای دارید به نام ولایت فقیه، این جریانی که در کشور شما بوجود آمد که ماها هر شب تب و لرز داشتیم که فردا ایران چه خواهد شد، اما ولایت فقیه شما آنچنان مدیریت کرد و زیبا شما را از این بحران بیرون آورد ما این را نداریم

سفری به مصر داشتم و ملاقاتی با رئیس دانشگاه الازهر مصر. بحث 2-3ساعته سر اینکه در مسأله بیداری اسلامی این کشور پشتوانه ندارد. چرا شما عقب هستید ؟ چرا شما این مشکلات را دارید؟جر و بحث سنگینی که کردیم آخرین حرفی که به من زد این بود، البته از روی دوستی: شما یک مقوله ای دارید به نام ولایت فقیه، این جریانی که در کشور شما بوجود آمد که ماها هر شب تب و لرز داشتیم که فردا ایران چه خواهد شد، بخاطر علاقه ای که به ایران داشتیم که چقدر سنگین علیه شما دارند حرکت میکنند هرشب با ترس به خواب می رفتیم که چه می شود فردای ایران؟! اما ولایت فقیه شما آنچنان مدیریت کرد و زیبا شما را از این بحران بیرون آورد ما این را نداریم. لذا دشمن و استکبار این را فهمیده همه هم و غم اش را گذاشته اند که این را بزنند. فتنه هم دقیقا همین حرکت را داشت منتهی امروز فنه به شکل دیگری دارد وارد می شود دقیقاً تمام اشکالات، ضعف ها، نواقص، خراب کاری های گذشته شان را دقیقاً آنالیز کرده اند تا دیگر آن اشتباهات را تکرار نکنند. مخصوصا درباره مقوله ولایت فقیه.

در جلساتشان گفته اند این بار نباید مستقیم با ولایت فقیه درگیر شویم باید پر و بالش را بزنیم / دردآور است که امروز از تریبون رسمی جایگاه موشکی مان را زیر سئوال می برند

در یکی از جلساتی که اینها داشتند همین فتنه ای ها می گویند این دفعه به هیچ وجه نباید با جایگاه ولایت فقیه مستقیم درگیر شویم فقط باید پروبالش را بزنیم. حمله به سپاه برای چیست؟ حساب شده است. خیلی دردآور است. ما جایگاه موشکی کشورمان را زیر سوال ببریم؟ یعنی چه؟ یعنی با امنیت کشور درگیر شدن. خیلی نکته قابل توجهی است. درحالی که ما باید توان امنیتی خودمان را همیشه درصدد بالابردنش باشیم که دشمن به آن طمع نداشته باشد.

راهبرد چهارم؛ مشغول سازی داخلی برای نظام با هدف کم کردن نقش ایران در منطقه و تضعیف نقش ایران و در نهایت ضربه به مقاومت.

قضایای سوریه بعد از فتنه کلید زده شده گفتند اول بشار بعد حزب اللع و بعد هم ایران / در جلسات وقتی ایران کنار بشار ایستاد با تمسخر به ما می گفتند اول بروید مشکل داخلی خودتان را حل کنید

قضایای سوریه و طراحی استکبار برای کنار زدن بشار اسد کی اتفاق افتاد؟ دقیقا بعد از فتنه. برای اینکه دشمن یکدفعه احساس کرد جمهوری اسلامی درونش دچار مشکل شده ضعف پیدا کرده و میتواند مقاومت را در منطقه از بین ببرد. چگونه باید مقاومت را از بین ببرد؟ از بشار که ضعیف ترین است شروع کند. بعد حزب الله. بعد جمهوری اسلامی. این طراحی استکبار است.

بعضی اوقات در بعضی کشورها جلسه می رفتیم درباره سوریه حرف می زدیم یکی برمی گشت می گفت شما اول مشکل داخلی خودتان را حل کنید بعد بیایید سراغ حمایت از بشار! ما میدانستیم که خیلی مشکل نداریم بالاخره اقتدار نظام در داخل بسیار بالاست که با این فتنه ها دچار مشکل نشود  اما بیرون که اینجوری نگاه نمی کنند. میگویند آقا مشکل خودت را حل کن.

و آخرین مرحله عملیات راهبرد فتنه براندازی نظام بود. مقام معظم رهبری در یکی  از فرمایشاتشان به این نکته اشاره کردند در آینده خواهید فهمید که فتنه چه را دنبال می کرد و 9دی و حضور مردم در 9 دی چه چیزی را نقش بر آب کرد.

بگو و مگو با ولیعهد عربستان بر سر خط مقاومت / به رغم خواست استکبار اقتدار و پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت در سراسر منطقه

خوب است در این مباحث نگاهی به تحولات منطقه داشته باشیم. امروز پیروزی جبهه مقاومت در جنگ 51 روزه در غزه خیلی برای دنیا پیام دارد. خصوصاً دنیای استکبار. پیروزی خط مقاومت در سوریه. بیش از 3 سال همه دنیا با همه هستی و توان میگویند بشار باید برود. جمهوری اسلامی هم در راسش ولایت ایستاده و می گوید بشار باید بماند. مقوله اش مقوله مقاومت است.

4-5 ماه بعد از قضیه سوریه در یک مأموریتی من قرار شد با ولیعهد عربستان در رابطه با سوریه صحبت کنم وقتی رفتم صحبت کنم یکی از بحث های سنگینی که در بحث سوریه شد دقیقا این بود، سوریه مقوله اش مقوله مقاومت است و مقاومت باید بشکند.

همه دنیا حرفشان این است. نکته اش این است مقوله مقاومت مقوله ای است در رابطه با یک کشور عربی. می گفت ما در جنگ شما با عراق با همه هستی و توانمان از صدام حمایت کردیم حالا 23 سال از جنگ گذشته بود می گفت. علت را هم عرب بودن میدانست.

حالا شما نامردها عروبت(عرب بودن) منطقه فلسطین را چه میگویید؟ که باید بیاید از غربت مردم فلسطین حمایت بکند؟ بعد از اینکه گفت از صدام حمایت کردیم گفتم چند سوال دارم: اول اینکه الان صدام کجاست؟ جمهوری اسلامی کجاست؟ دوم اینکه صدام با پول کجا ساقط شد؟ سوم اینکه امروز حکومت عراق دست کیست؟ روز اربعین 20 میلیون آدم از کجا آمد؟ شما 4 میلیون زائر دارید سالی یکبار توش موندید! 20 میلیون جمعیت در اربعین آمد، اتفاقی هم نیفتاد. تازه این هزینه ها که شما میکنید و سرمایه گزاری هایی که شما میکنید اینها نکردند پای برهنه آمدند حتی . حالا اینها دنبال چه اند در این بحث های منطقه؟ نکته مهم این است ک اول می خواهند یکپارچگی جهان اسلام را از بین ببرند.

داعش دیگر رو به زوال است. اما قطعا پشت سرش اقدام دیگری صورت خواهد گرفت. برای اینکه استکبار دارد همین طور منطقه را چک می کند تا ببیند کجا انرژی های مقابل او متراکم می شود. می خواهد آنجا را از بین ببرد. استکبار یکدفعه نگاه کرد در مقوله بیداری اسلامی دید که یک مجموعه غیض و غضب سنگینی توسط مسلمان ها در دلشان نسبت به استکبار جمع شده و این متراکم شدن برای آنها خطر جدیدارد.

ساخت فیلم خلیفه دوم که مورد تحریم بسیاری از علما اهل سنت قرار گرفت پروژه استکبار و به خصوص انگلیس برای تداعی کردن خلافت بود

گفت این انرژی متراکم را یکجایی هزینه اش کنم که برای من خطری نداشته باشد. اولین اقدام این بود طراحی کرد یک فیلمی ساخت به نام خلیفه دوم در مورد عمر این فیلم در ماهواره ها سنگین پخش شد بسیاری از علمای اهل سنت علمای اسلام فتوای تحریم این فیلم را دادند گفتند حرام است دیده شود، بخاطر این که چهره نشان میداد. اول سنگین این را نشان دادند، چه بهره ای می خواستند ببرند؟ مقوله خلافت در اسلام، علمای اهل سنت به این نتیجه رسیدند مسیر اشتباهی رفتند، بی خود هرکس ولی امر شد، ولو طاغوت باشد، بسیار پیام خوبی است. مسیر رشد است.

استکبار دید این را باید در جهتی که دلش می خواهد ازش استفاده کند. این فیلم را ساخت و القاء کرد مقوله خلافت را. پشت سرش داعش را تقویت کرد اداخت در میدان. رهبر داعش قیافه اش دقیقاً عین فردی است که به عنوان خلیفه دوم در فیلم معرفی شده است! قیافه اش را هم حتی ساختند. چهره سازی کردند. آمد بحث خلافت را مطرح کرد. یک فتنه بزرگ به راه انداختند. دراین فتنه بزرگ دقیقا انگلیس یک نقش کلیدی و بزرگ دارد. برای اینکه آمریکایی ها اصلا همیشه حتی کارهای اطلاعاتی شان که باید پیچیدگی داشته باشد قلدر هستند. حالت قلدری دارند. اما انگلیسی ها اینجور نیستند بسیار پیچیده اند. قشنگ همه جریان ها، قومیت ها ، مذاهب همه را دقیق آنالیز کرده اند میدانند چه باید بکنند.

با موضع گیری ها چگونه اقدام کنند، وقتی مقوله تحریم تنباکو مرحوم آیت الله شیرازی به میدان می آید خودآیت الله شیرازی اعلام خطر می کند بجا، دقیق و حکیمانه هم هست. آنجا بود که دشمن قدرت مرجعیت را شناخت. حالا برایش طراحی می کند.

 

9 دی معادلات داخلی و خارجی تمام طراحان استکبار و وابستگان به آن را بر هم زد

محصول و دستاورد 9 دی برای نظام چه بود؟ علیرغم تلاش هایی که استکبار کرد دشمن هاس داخلی و خارجی ضد انقلاب کرد. اما به لطف و عنایت الهی و توجهات آقا امام زمان دشمن نتوانست به نتیجه برسد. که این به نتیجه نرسیدن 5 عامل داشت.

1-وجود رهبری الهی که بی نظیر بود. بی نظیر به این دلیلکه آن عقبه های دشمن رامی دید که مقصود چیست.

2-وضعیت رهبری و مردم. مردم خیلی قشنگ رصد میکردند جریان فتنه را و آنجایی که احساس کردند باید درگیر شوند وارد شدند.

3-دشمن شناسی به موقع که هم رهبری و هم مردم داشتند. هین امروز عده ای می گویند چرا مرگ بر آمریکا میگویید؟ بس است دیگر! امام همین که این حرف را می زنند مردم مرگ بر آمریکا میگویند.

طراحی بسته فشار آمریکا در کنار مذاکرات که نمونه اش پایین آوردن قیمت نفت بود / اگر توطئه دشمن است چرا بی صداقتی آمریکا را باور نمی کنید

برای این که مردم دشمن را می شناسند. شما امروز با کمال تاسف استکبار در مذاکرات طراحی کرده بعد از مذاکرات یک بسته فشار مضاعف به جمهوری اسلامی بیاورد و آن پایین آوردن قیمت نفت بود. میگویند این کاهش قیمت نفت توطئه دشمن است و بعد اسم عربستان را می آورند .

چرا اسم عربستان را می آورید . اصلا عربستان این وسط چه کاره است ؟ او خیلی کوچک تر از این است که بتواند این غلط ها را بکند. چرا آن اصلی را سراغش نمی رویم؟ چرا اسم آمریکا را نمی برید ؟ چرا بی صداقتی آمریکایی ها را باور نمی کنید .

همان طور که مقام معظم رهبری پاشنه آشیل قضیه را گرفته دشمن شناسی

4- وقت شناسی، و زمان شناسی. مردم از 22 خرداد به بعد همه اتفاقات را تحمل کردند. 9 دی آمدند در خیابان زمان دقیق و حساب شده بود.

5-حضور به موقع و مجاهدانه رهبری و مردم

این 5 عامل در نه دی نه تنها جریان فتنه را بهم ریخت، بلکه همه امیدها و برنامه های آنها را نابود ساخت و مصداق روشن این آیه شد:

«الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ اکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَاتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتى وَرَضیتُ لَکُمُ الْاسْلامَ دیناً...» سوره مائده، آیه 3

 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 93/10/14ساعــت 7:59 صبح تــوسط عباس | نظر