سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی شعر عاشورایی ، میلاد عرفان پور چنان اسفند می سوزد ب
 شعر عاشورایی ، میلاد عرفان پور  

شعر درباره روز قدس

اشتراک گذاری این مطلب!

 

چنان اسفند می سوزد به صحرا ریگ ها فردا
چه خواهد شد مگر در سرزمین کربلا فردا

 تمام دشت را زینب به خون آغشته می بیند
مگر باران خون می بارد از عرش خدا فردا

برادر دل گواهی می دهد امشب شب قدر است
اگر امشب شب قدر است قرآنها چرا فردا؟..

همه در جامه احرام دست از خویشتن شستند
شگفتا عید قربان است گویا در منا فردا

ببین شش ماه ات بی تاب در گهواره می گرید
علی از تشنگی جان می دهد امروز یا فردا

ببوسم کاش دست و پای اکبر را و قاسم را
همانانی که می افتند زیر دست و پا فردا

 برادر وقت جان افشانی عباس نزدیک است
قیامت می شود وقتی بگوید یا اخا فردا

 برادر خوب می خواهم ببینم روی ماهت را
که می ترسم دگر نشناسمت بر نیزه ها فردا

به مادر گفته بودم تا قیامت با تو می مانم
تمام هستی من، می روی بی من کجا فردا؟

میلاد عرفان پور


+ نوشته شـــده در یکشنبه 95/5/31ساعــت 9:18 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی همکاری نظامی ایران و روسیه، آمریکا را تحقیر کرد کد خب
یک شبکه خبری آمریکایی با اشاره به تحقیر واشنگتن به‌دلیل همکاری نظامی ایران و روسیه نوشت: آمریکا باید ائتلاف ایران و روسیه را تخریب کند.


وبگاه شبکه خبری آمریکایی «بلومبرگ» در تحلیلی به قلم «الی لیک» پیرامون خبر حضور بمب‌افکن‌های روسی در ایران برای عملیات در سوریه نوشت: سال‌ها «جان کری» وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد تا با کمک روسیه نبرد داخلی سوریه را خاتمه دهد. او ساعت‌های زیادی را صرف دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود نمود اما هیچ دستاوردی نداشت، بلکه شاهد اعلام روسیه مبنی بر این بودیم که این کشور ماموریت علیه اهداف سوریه را از داخل ایران آغاز کرده است. اقدامی که آخرین دور از تحقیر شدن جان کری بود زیرا به محض برجام، ایران و روسیه دسیسه برای حفظ «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را آغاز کردند و در این بین روس‌ها مواضع شورشیان تحت حمایت آمریکا در سوریه را بمباران کردند و در ماه ژوئن نیز هواپیماهای روس پایگاه نیروهای ویژه آمریکا و انگلیس در نزدیکی مرزهای سوریه را بمباران کردند.
بلومبرگ نوشت: اعلام خبر بمباران مواضع مخالفان دولت سوریه از داخل ایران بدترین نیشی بود که کری دریافت کرد. در حالی که او امیدوار به همکاری با ایران بود اما حال ایرانی‌ها قادر نیستند همکاری‌های خود را با روس‌ها در امور منطقه‌ای قطع نمایند و در عین حال این کشور افراد دوملیتی آمریکایی را دستگیر کرده، موشک آزمایش می‌کند و متحدان آمریکا را تهدید می‌نماید.
نویسنده این یادداشت در ادامه با اشاره به این‌که البته عملیات هواپیماهای روس از ایران چندان نیز جای تعجبی نداشته است، نوشت: اینک این رویداد فرصتی را برای وزیر خارجه آمریکا برای پیشبرد منافع آمریکا ایجاد نموده و لازمه‌اش این است که کری با واقعیت‌های دشوار درباره ایران مواجه گردد. او باید فکر این‌که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران میانه‌رو هستند و باید در برابر تندروهای این کشور قدرت گیرند را کنار گذارد. در عوض، بهتر است که او بمب‌افکن‌های روس در ایران را به عنوان فرصتی برای ضربه زدن به شرکای قدیمی مذاکره‌کننده خود و به جان هم انداختن آن‌ها علیه هم استفاده نماید.
 حیله‌گری با هدف تخریب
 ائتلاف ایران و روسیه
در ادامه این مطلب با اشاره به منع قانونی استفاده قوای بیگانه از پایگاه‌های ایران و سخنان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی که گفته بود، ایران و روسیه توافقنامه‌ای برای استفاده از تاسیسات خود به طور مشترک و نه توافق برای استفاده یکجانبه و کامل از پایگاه نظامی در خاک ایران امضا کرده‌اند، آمده است: کری باید از عدم علاقه ایرانی‌ها در زمینه حضور دائمی یک کشور خارجی در پایگاه‌های نظامی‌شان بهره‌برداری کند. او می‌تواند از یک سو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ایرانی‌ها به خاطر پایان دادن به ترس مفرط از امپریالیسم و مشاهده ارزش یک قدرت بزرگ نظامی سخاوتمند خارجی تبریک گوید و از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا می‌تواند مواردی را به زبان فارسی در زمینه توافقات قرن 19 گلستان و ترکمن‌چای که در آن روس‌ها ایرانی‌ها را تحقیر کردند، فراهم آورد.
بر این اساس، این دیپلماسی عمومی باید با یک ساز و کار از درز اطلاعات نادرست در مورد دیپلماسی فعلی آمریکا با روسیه همراه باشد. دیپلمات‌های آمریکا باید سعی نمایند به باور ایرانیان برسانند که روسیه در هر برهه‌ای می‌تواند توافق جداگانه با واشنگتن عقد نماید که البته بعید نیز نیست زیرا روس‌ها اینک در امور سوریه با اسرائیل توافقنامه‌ای جانبی دارند.
به گزارش فارس، در خاتمه این یادداشت نویسنده عنوان می‌دارد: بهترین خبر در این زمینه این است که در واقع ضرورتی ندارد جان کری بسیاری از رفتار ظاهری خود را تغییر دهد. او هنوز می‌تواند تلاش کند تا با روسیه در امور سوریه یک توافق سیاسی نماید که البته احتمالش ضعیف است. این حیله‌گری می‌تواند تا حدودی ائتلاف رو به رشد ایران- روسیه را تخریب نماید و شاید حتی رژیم ایران را درون‌گراتر کرده تا از تماس با دیگران منصرف کند.
 لزوم نقش‌آفرینی ایران و روسیه 
برای حل بحران سوریه
«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد بدون همکاری و حضور ایران و روسیه در مسئله سوریه، رسیدن به راه‌حل دائمی برای پایان دادن به بحران این کشور امکان‌پذیر نیست.
چاووش‌اوغلو در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: ما (ترکیه، روسیه، ایران) باید با هم برای راه حل سیاسی و آتش‌بس (در سوریه) همکاری کنیم.
 تقویت نقش ایران در منطقه 
در حالی که مقامات آمریکایی از حضور جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های روسیه در پایگاه هوایی همدان ابراز نگرانی می‌کنند، شماری از تحلیلگران نظامی و سیاسی معتقدند مجوز ایران به روس‌ها برای استفاده از این پایگاه جهت حمله به تروریست‌ها در سوریه، نقش دو کشور در خاورمیانه را همزمان با اشتباهات آمریکا در منطقه تقویت می‌کند.
خبرگزاری رسمی دولت چین«شینهوا» در مطلبی به بررسی این امر پرداخته و تاکید کرده است که پرواز هواپیماهای جنگی روسیه از پایگاه هوایی شهید «نوژه» روابط دو جانبه مسکو و تهران را عمیق‌تر می‌کند.
شینهوا نوشت: با اینکه آمریکا مستقیما مسئول درگیری‌های خاورمیانه، جنگ‌های داخلی و ظهور داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است، باید این حقیقت را در نظر بگیرد که ایران و روسیه در عملیات نظامی فعال با هدف جبران اشتباهات سیاست‌های آمریکا همکاری می‌کنند.
 پایگاه آمریکایی: واشنگتن وانمود کرد که شگفت‌زده نشده! 
واکنش‌ها به گسترش همکاری‌های ایران و روسیه و خبر پرواز بمب‌افکن‌های روسیه از فرودگاه همدان به منظور حمله به مواضع تروریست‌های تکفیری در سوریه در رسانه‌های منطقه‌ای و غربی همچنان ادامه دارد.
«چالرز کروتامر» ستون‌نویس واشنگتن پست با انتشار یادداشتی در پایگاه آمریکایی «مرکوری نیوز» تحت عنوان «چین، روسیه و ایران قدرت را در دست می‌گیرند و آمریکا فقط نظاره می‌کند» می‌نویسد: در این هفته بمب‌افکن‌های روسی با پرواز از یک پایگاه هوایی در ایران، مواضع شورشیان سوری را هدف گرفتند. وزارت خارجه [آمریکا] وانمود کرد که شگفت‌زده نشده است. اما باید شگفت‌زده شود؛ باید هوشیار باشد.
کروتامر افزود: توافق هسته‌ای که قرار بود به آشتی واشنگتن و تهران بیانجامد؛ برعکس موجب تحکیم اتحاد استراتژیک و نظامی مسکو و تهران شده است.
پایگاه العربیه انگلیسی نیز در گزارشی نوشت: روسیه و ایران در روزهای اخیر با توافق بر استفاده مسکو از پایگاه هوایی نوژه در ایران به یک دستاورد استراتژیک بسیار مهم دست یافتند که به احتمال زیاد موجب تغییری اساسی در منطقه خواهد شد.
همچنین روزنامه القدس العربی در یادداشتی نوشت: ایران با در اختیار قرار دادن پایگاه همدان به روس‌ها به جهان اعلام کرد که ایران یک ابرقدرت منطقه‌ای است که قادر است با ابرقدرت‌های جهانی غیر از آمریکا وارد معامله شود.
روزنامه مصری الوطن نیز در تحلیلی نوشت: ایران با این اقدام به همه ثابت کرد که ابرقدرت منطقه‌ای است که قادر است ائتلاف جدیدی برای تغییر معادلات منطقه ایجاد کند.

+ نوشته شـــده در شنبه 95/5/30ساعــت 7:48 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی مشروعیتخواهی از آمریکا!(یادداشت روز) «مشروعیتطلبی»



«مشروعیت‌طلبی» در یک نظام سیاسی مستقل و در کشوری که دارای نظامی اثرگذار در عرصه‌های داخلی و خارجی است، حتماً باید درونی باشد چرا که در چنین نظام‌ها و کشورهایی «هویت» و «رسالت خاص» قابل معاوضه با هیچ چیز دیگری نیست چنین نظام‌ها و کشورهایی از آنجا که از پشتوانه عظیم ملی و حمایت اکثریت قاطع مردم برخوردارند، سیاست مستقل خویش را دنبال می‌کنند و در عرصه عمل تنها با آن دسته از سیاست‌ها و کشورها به «یگانگی» می‌رسند که آنها نیز از چنین رویکردهایی پیروی می‌نمایند. در نقطه مقابل این نظام‌ها و کشورها، دولت‌هایی قرار می‌گیرند که به دلیل آنکه از پشتوانه کافی مردمی برخوردار نیستند و از این حیث کمبود دارند، مشروعیت خارجی را طلب می‌نمایند و در واقع با پذیرش ادغام در سیاست‌ها و منافع کشورهای دیگر، ادامه حیات خود را جست‌وجو می‌نمایند. چنین نظام‌ها و کشورهایی هویت متمایزی نداشته و رسالت خاصی را هم دنبال نمی‌کنند. اگر به بن این‌گونه نظام‌ها هم توجه کنیم در‌می‌یابیم که دولت‌های آن یا بوسیله کودتا سرکار آمده‌اند یا نتیجه یک رژیم موروثی‌اند و یا با استفاده از الگوی سیاسی غرب و تحت شرایط خاص با حداقلی از آراء سرکار آمده‌اند. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در چهارشنبه 95/5/27ساعــت 7:18 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی تجلی عشق به خاندان عصمت وطهارت، اینبار در مسیرهای منت
این سنت که در مسیر شهرهای نزدیک مشهد مقدس مانند نیشابور و کاشمر و... تا حرم ثامن الحجج(ع) برگزار می‌شد کم‌کم از مسیرهای دورتری هم انجام می‌شود. علاوه بر کاروانهایی که از شهرهایی چون قم راه می‌افتند، حرکت کاروان هیئت انصارالولایه عراق هم در نوع خود جالب و دیدنی است. روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) زمانی است که بیشترین کاروان‌های پیاده‌روی را در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس می‌توان دید.

گروه فرهنگی – رجانیوز: «زیارت با پای پیاده» سنت دیرینه‌ای است که مورد توجه خاص اهل بیت(ع) خصوصاً امام حسن مجتبی(ع) بوده به گونه‌ای که روایت شده است ایشان 25 بار با پای پیاده به زیارت بیت‌الله الحرام رفتند.

علمای عالم تشیع نیز با تأسی از حضرات معصومین(ع) اقدام به زیارت با پای پیاده می‌کردند که می‌توان به طور نمونه به شیخ انصاری، ملاصدرا، آیت‌الله بافقی و نیز از بیت حضرت امام(ره) شهید مصطفی خمینی اشاره کرد که مسئولیت کاروان زیارتی پیاده‌روی را بر عهده داشتند و نیز شهید مدنی با همراهی عده از علمای ایران با پای پیاده به مشاهد اهل بیت(ع) مشرف می‌شدند.

البته این سنت در ایران بیشتر با پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا شناخته می‌شود و همین چند روز پیش میلیونها ایرانی با شرکت در این پیاده‌روی حماسه‌ای بزرگ خلق کردند. اما سنت پیاده‌روی تا مشهد مقدس هم چند سالی می‌شود که فراگیر شده است.

این سنت که پیش از این در مسیر شهرهای نزدیک مشهد مقدس مانند نیشابور و کاشمر و... تا حرم ثامن الحجج(ع) برگزار می‌شد کم‌کم از مسیرهای دورتری هم انجام می‌شود. علاوه بر کاروانهایی که از شهرهایی چون قم راه می‌افتند، حرکت کاروان هیئت انصارالولایه عراق هم در نوع خود جالب و دیدنی است. این کاروان‌های پیاده‌روی در مقاطعی چون دهه کرامت (میلاد حضرت معصومه تا میلاد امام رضا علیهما السلام) و شهادت حضرت زهرا(س) راه می‌افتند اما روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) زمانی است که بیشترین کاروان‌های پیاده‌روی را در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس می‌توان دید.

این روزها نیز مسیرهای منتهی به مشهد مقدس مملو از زائرانی است که با پای پیاده به سمت امام رئوف در حرکت هستند و در بین راه توسط مردم مومن شهرهای مختلف پذیرایی می‌شوند. برنامه‌ریزی برای فراگیری این سنت پیاده‌روی و پذیرایی هرچه بهتر از عاشقان اهل بیت(ع) می‌تواند امکان استفاده از این ظرفیت عظیم فرهنگی و دینی را فراهم کند.

در ادامه تصاویری از این حرکت‌های خالصانه و عاشقانه محبین اهل بیت(ع) را مشاهده می‌کنید:

 

کاروان پیاده‌روی انصارالولایه عراق به مشهد مقدس


+ نوشته شـــده در سه شنبه 95/5/26ساعــت 7:51 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی عذرخواهی از مردم نمایشی بود؟! سخنگوی دولت حرامخواران

سرویس سیاسی - 
در حالی که نوبخت سخنگوی دولت پس از انتشار فیش‌های نجومی از مردم به خاطر تخلفات روی داده عذرخواهی کرده بود وی در اظهاراتی تامل برانگیز صفدرحسینی مدیرعامل مستعفی صندوق توسعه ملی را امانت‌دار بزرگ و ذخیره نظام خواند، این اظهارات تاسف‌بار که نشان از حمایت دولت از مدیران نجومی دارد موید گزارش روز گذشته کیهان است که دولت انگیزه و اراده‌ای برای برخورد با این مفاسد ندارد. 
اظهارات تعجب‌آور سخنگوی دولت درباره صفدرحسینی که افشای حقوق کلان وی باعث واکنش‌های گسترده رسانه‌ای و مردمی گردیده و احساسات عمومی را جریحه‌دار کرد نشان‌دهنده واقعیتی است که در گزارش روز گذشته بدان اشاره کردیم و آن اینکه دولت یازدهم اراده و انگیزه‌ای برای برخورد با فساد در بدنه مدیران نداشته و ندارد .
نوبخت از صفدر حسینی به عنوان یکی از ذخیره‌های نظام یاد کرده و گفت: گذشته از ارادت شخصی بنده به دکترحسینی، سایر اعضاء هیئت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسئولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند! نوبخت سخنگوی دولت در حالی صفدر حسینی را ذخیره نظام و امانتدار بزرگ کشور نامیده است که وی در شمار مدیرانی است که پس از افشای فیش حقوقی نجومی‌اش از مدیریت صندوق توسعه ملی استعفا داد. در پی افشای حقوق نجومی 57 میلیون تومانی صفدرحسینی، هیئت امنای صندوق توسعه ملی در تاریخ 12 تیرماه سال جاری با استعفای اجباری تمامی اعضای هیئت عامل موافقت کرد تا برکناری 5 مدیر عالی این صندوق رقم بخورد.
رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر تاکید کردند: موضوع این حقوقها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال است -که امروز در بین مردم رایج شده است که خبرش را دهان‌به‌دهان نقل می‌کنند- این برداشت‌ها نامشروع است، این برداشت‌ها گناه است، این برداشت‌ها خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است. قطعاً در گذشته کوتاهی‌هایی شده است، غفلت‌هایی شده است، بایستی جبران بشود؛ این‌جور نباشد که ما سروصدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و بکلّی به دست فراموشی بسپریم؛ باید دنبال بشود. ایشان همچنین تاکید کردند: دریافت‌های نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده‌ از قانون هم شده است بایستی اینها  را از این کارها برکنار بکنند؛ اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند. حال با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب می‌توان از سخنگوی دولت پرسید آیا فرد و یا افرادی که با برداشت‌های نجومی از بیت المال به آرمان‌های انقلاب اسلامی خیانت کرده‌اند و لیاقت تصدی سمت‌هایی که قبلا عهده‌دار آن بودند را ندارند می‌توانند ذخیره نظام و امانتدار بزرگ کشور باشند ؟!
آیا مردم را مسخره کرده‌اند ؟!
کافی است به مواضع مسئولین دولتی در چند ماه گذشته درباره حقوق‌های نجومی دقت کنیم، خرداد ماه سال جاری نوبخت سخنگوی دولت با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری از مردم بابت حقوق‌های نجومی برخی مدیران در دولت تدبیر و امید عذرخواهی کرد و گفت: با اصلاح قانون، اجازه اینگونه سوء استفاده‌ها را در آینده نخواهیم داد.
از سوی دیگر در حالی که این حقوق‌ها در دولت یازدهم واریز شده بود روزنامه‌های زنجیره‌ای و اجاره‌ای تلاش کردند از «عذرخواهی نوبخت» با عنوان یک حماسه یاد کرده و نشان دهند که پیش از این مسئولین عادت به عذرخواهی نداشته‌اند و نوبخت برای اولین بار چنین کاری انجام داده است ولی این عذرخواهی نیز بدون حاشیه‌های خنده‌دار نبود !
به عنوان نمونه روزنامه شرق در شماره 25 خرداد سال جاری در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشت: سخنگوی دولت خود را موظف دانست خطاهایی که در دولت‌های قبل، به‌ویژه در دولت احمدی‌نژاد، با حجم گسترده‌ای رخ داده، از مردم عذرخواهی کند. او تأکید کرد که دولت با اصلاح قانون، اجازه این‌گونه سوء‌استفاده‌ها را در آینده نخواهد داد. روزنامه آرمان نیز در گزارش مربوط به عذرخواهی نوبخت نوشت: سخنگوی دولت از مردم عذرخواهی کرد؛ این دولت بنا ندارد اگر اشتباهی صورت می‌گیرد به دنبال توجیه آن باشد بلکه طبق آنچه روحانی در ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش مطرح کرده بود ضمن پذیرش اشتباه و عذرخواهی از مردم به ترمیم آن اقدام می‌کند چنانکه یکشنبه شب محمدباقر نوبخت از مردم عذرخواهی کرد و از بستن روزنه‌های قانونی خبر داد که دیگر به موجب آن دریافت پاداش‌های چند ده میلیونی توسط مدیران بانکی و بیمه‌ای میسر نخواهد شد.
روزنامه زنجیره‌ای اعتماد اما داستان سرایی مبسوطی برای این عذرخواهی تدارک دیده بود. این روزنامه در گزارش مربوطه نوشت: نشان از ضعف نیست، نشان از روحیه بالای پذیرفتن اشتباه است؛ اشتباهاتی که اگر تا دیروز در هر نقطه از جهان روی می‌داد، استعفا و عذرخواهی رسم متداول آنان بود و رویه‌ای غریب برای ایرانیان. امروز اما اینگونه نیست. دولت یازدهم مبدع جمله‌ای بوده که گوش‌ها عادت به شنیدنش نداشته‌اند. «من عذرخواهی می‌کنم» پس از چند دهه و به سختی وارد ادبیات سیاسی ایران می‌شود تا در فرهنگ لغت دولتمردان یازدهم واژه‌ای از عذرخواهی هم یافت شود؛ واژه‌ای که اگر در هر دوره از مملکت‌داری و با خیل عظیم مشکلات کمترین جراتی برای بیان آن وجود داشت، می‌شد باری گران از انتقادات را برداشت. هفتمین عذرخواهی دولتمردان یازدهم در کمتر از سه سال از آغاز به کار خود با انتشار فیش حقوقی نجومی یکی از مدیران بانک‌ها، ثبت می‌شود تا نوید خوبی در فرهنگ‌سازی‌ها بدهد.
بازخوانی بخش‌هایی از گزارش‌های روزنامه‌های زنجیره‌ای در باره عذرخواهی نوبخت نشان از آن دارد که این روزنامه‌ها ظاهرا تلاش داشته‌اند که فساد عظیم صورت گرفته در پرداخت حقوق‌های نجومی و افشای فیش‌ها را با یک عذرخواهی ساده بپوشانند و از روی آن بگذرند و حتی با انتصاب این حقوق‌ها به دولت‌های سابق به سادگی فرار به جلو کرده و از پاسخگویی به افکار عمومی فرار کنند!              
با این وجود اگر مسئولین دولتی از جمله نوبخت در عذرخواهی خود صادق بوده و به سمت برخورد با مدیران نجومی حرکت می‌کردند شاید می‌شد از فساد عظیم روی داده به عنوان اتفاق ناخواسته یاد کرده که اراده برای برخورد با آن وجود دارد ولی با نگاهی با اقدامات صورت گرفته در روزها و ماه‌های گذشته به سادگی چنان چه در گزارش روز چهارشنبه به آن پرداختیم روشن می‌شود که دولت اراده و انگیزه‌ای برای چنین برخوردی نداشته و با اظهارات اخیر نوبخت نیز مشخص شد که چنین اعتقادی نیز وجود ندارد. 
روی دیگر سکه اظهارات نوبخت در ذخیره خواندن مدیران نجومی از جمله صفدر حسینی آن است که وی به نمایندگی از دولت پرداخت چنین حقوق‌هایی را فساد ندانسته و نجومی‌بگیران را مستحق سرزنش، استعفا و یا احیانا برکناری نمی‌داند !
سوالی که با توجه به عذرخواهی نوبخت سخنگوی دولت در 24 خرداد ماه سال جاری و نیز اظهارات اخیر نامبرده در ذخیره خواندن مدیران نجومی می‌توان پرسید آن است که آیا مردم را مسخره کرده‌اند؟! 
اگر در این میان تخلفی صورت گرفته بود که نوبخت به خاطر آن تخلف و فساد عذرخواهی کرده و وعده داده است که دولت با آن برخورد خواهد کرد و نیز روزنامه‌های زنجیره‌ای این عذرخواهی را به عنوان یک ویژگی مثبت برای دولت قلمداد کرده‌اند سخنگوی دولت با کدامین استدلال به صورت تناقض‌آمیز مدیرانی که به خاطر دریافتی‌های نامتعارف و نجومی آنان از مردم عذرخواهی کرده ستوده و آنان را ذخیره نظام خوانده است؟
گفتنی است پیش از این کیهان در گزارشی عذرخواهی مسئولین دولتی از جمله نوبخت در مقابل دوربین‌های تلویزیونی و تعقیب افشاگران پشت صحنه را مورد واکاوی و انتقاد قرار داده بود. 
در بخشی از گزارش 27 خرداد کیهان آمده بود: بعد از آنکه کیهان در گزارش‌های متعدد، با افشای ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی و کلان افکار عمومی را نسبت به آن مطلع کرد، مسئولان مختلف ناچار به واکنش شدند و هریک قول و وعده‌ای دادند، یا از اصل موضوع را انکار کردند و پرداختی‌ها را طبیعی دانستند! یا آن را به گردن دولت قبل انداختند!
در این گزارش همچنین تاکید شده بود: اخبار مردمی واصله به کیهان حکایت از آن دارد که یکی از مدیران بانکی که اسناد دریافتی‌های کلان او در روزهای گذشته در کیهان منتشر شده بود،دست به سلسله اقداماتی زده که شگفت‌انگیز و بر خلاف همه آن ادعا‌ها و وعده‌های پیش گفته است! اطلاعات واصله حاکی از آن است که وی  دست به دامن برخی دستگاه‌های ذی‌ربط شده تا با حضور در ساختمان مرکزی و انجام بررسی‌های دقیق، کشف کنند که چه کسی یا کسانی، اسناد حاکی از دست درازی وی به بیت‌المال را منتشر کرده‌اند! برای نیل به این مقصود و شناسایی عاملان این افشاگری، شرایط خاصی بر محیط حاکم شده، دسترسی‌ها به شبکه محدود و ممنوع شده و خلاصه تمام تمهیدات به‌کار بسته شده تا عامل افشاگر پیدا شود!
این گزارش نشان می‌داد که عذرخواهی مسئولین دولتی تنها یک نمایش برای اقناع افکار عمومی است نمایشی که با اظهارات اخیر نوبخت رنگ باخت و مشخص گردید که دولت تمایل، انگیزه و عقیده‌ای برای برخورد با مفاسد از جمله حقوق‌های نجومی ندارد. 
واکنش عمومی به اظهارات سخنگوی دولت 
اظهارات سخنگوی دولت واکنش گسترده‌ای در میان افکار عمومی داشته است، اگر به خبر مربوطه در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری گوناگون مراجعه کرده و نظرات مردم را که می‌تواند بازتابی از افکار عمومی باشد نگاه بیندازیم می‌توانیم بخوبی شوک عظیم وارد شده به جامعه را درک کنیم. 
در ادامه به پاره‌ای از این نظرات اشاره می‌کنیم تا مشخص شود سخنان سخنگوی دولت چه بازتابی در افکار عمومی داشته است؛ 
- خدایا دولتی که کارآمد باشد و اشرافی نباشد بر سر کار بیاور. 
- فکر کنم این‌ها به جای ذخیره نظام، ذخایر ارزی، ریالی و پولی هستند. 
- خوب شد معنی امانت‌دار رو هم فهمیدیم. 
- آقای نوبخت، صحبت‌های شما به خاطر ملت می‌ماند. 
- به خدا پناه می‌برم از تقدم منافع شخصی بر منافع ملی ( روحانی، 12 مرداد 1392)
- آقای نوبخت به مردم دهن کجی می‌کند، نوبخت حق ندارد از چنین شخصی تمجید کند.
- تقدیر از صفدر حسینی از سوی نوبخت دهن کجی و لجبازی با مردم است. 
- به آقای نوبخت بگوئید ذخایر نظام آن جوان‌هایی هستند که چشم بر روی همه تعلقات بستند و جوان‌هایشان را برای امنیت کشور نثار کردند. 
- اگر این‌ها ذخایر و امانت‌دار نظام هستند می‌توانید بگوئید کسانی که امانت‌دار نیستند و مجرمند چه کسانی هستند؟
- اگر صفدر حسینی از ذخیره‌های نظام هستند پس اجازه دهید در همان نیمکت ذخیره‌ها بماند!
- دهن کجی به مردم ؟ امانتدار بزرگ این طوری غارت می‌کند؟ 
- آقای نوبخت جدی می‌گید یا مسخره کردید مردم رو؟
- شاید معنی امانت‌دار هم در این دوره زمانه عوض شده و ما خبر نداریم!
و ...
تخلف در انتخاب رئیس جدید هیئت عامل 
صندوق توسعه ملی
یک ماه پس از افشای فیش‌های حقوقی میلیونی هیئت عامل سابق صندوق و تاکید‌های رئیس‌جمهور مبنی بر برخورد با مدیران متخلف، سخنگوی دولت حرف‌های جدیدی زده و اعلام کرد « صفدرحسینی ذخیره نظام است و امانت‌دار خوبی برای نظام بوده است.»
این اظهارات سخنگوی دولت و دبیر هیئت امنای صندوق توسعه ملی درباره صفدر حسینی که چندی پیش حقوق دریافتی وی باعث عذرخواهی نوبخت شده بود، آخرین حاشیه پیرامون مهم‌ترین صندوق اقتصادی کشور نیست.
زمزمه‌های تامل برانگیزی درباره رئیس جدید هیئت عامل صندوق توسعه ملی که دو روز قبل از رئیس جمهور حکم گرفته شنیده می‌شود.
بر اساس قانون و اساسنامه صندوق توسعه ملی، رئیس هیئت عامل این صندوق باید دارای تحصیلات مرتبط برای حضور در این سمت باشد و حالا احمد دوست حسینی با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق و البته سابقه فعالیت اقتصادی به این سمت منصوب شده است ؛ موضوعی که با اعتراض برخی از اعضای  هیئت امنای صندوق توسعه ملی روبرو شده است.
شیوه انتخاب دوست حسینی نیز یکی از موارد ابهام برانگیز است چون براساس قانون هیئت امنا ابتدا باید 5 عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی را مشخص و سپس از بین آنها یک نفر پس از تشکیل جلسه هیئت امنا و با حکم رئیس جمهور به ریاست هیئت عامل انتخاب شود ولی نه تنها هنوز 4 عضو دیگر هیئت عامل صندوق مشخص نشده اند، بلکه جلسه هیئت امنا نیز برای انتخاب رئیس صندوق تشکیل نشده و صورت جلسه به صورت جداگانه برای امضا برای اعضا ارسال شده است.
به گزارش فارس و به نقل از یک منبع آگاه عدم رعایت این قاعده موجب اعتراض حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور به عنوان عضو حقوقی  شده و وی از امضای این صورت جلسه امتناع کرده است. بر اساس گفته این منبع آگاه قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور و مسئول نظارت بر صندوق توسعه ملی نیز ضمن عدم امضای این مصوبه، در نامه به رئیس جمهور مراتب اعتراض خود را ابراز داشته و تاکید کرده است که تحصیلات دوست حسینی با این سمت مرتبط نیست و همچنین ابتدا باید هر 5 عضو انتخاب و سپس رئیس هیئت عامل انتخاب شود.
این اعتراض‌ها در حالی است که سخنگوی دولت در مراسم تودیع و معارفه رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی تاکید داشت که انتخاب دوست حسینی تحسین مراجع نظارتی را به همراه داشته است.
صبح دیروز قاضی سراج در این رابطه به فارس گفت: گزارشم درباره انتصاب دوست حسینی به عنوان رئیس جدید صندوق توسعه ملی محرمانه است و موضوع را به روسای قوا اعلام کرده‌ام.

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 95/5/14ساعــت 10:46 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی حضرت آیت الله خامنه ای،بیش از6ماه از آغاز اجرای توافق
حضرت آیت الله خامنه ای، گذشت بیش از 6 ماه از آغاز اجرای توافق هسته ای را یادآور شدند و سؤال کردند: مگر بنا نبود تحریم های ظالمانه رفع شود تا در زندگی مردم اثر بگذارد آیا پس از 6 ماه هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم دیده می شود؟ اگر نقض عهد امریکایی ها نبود آیا دولت نمی توانست در این مدت کارهای فراوانی انجام دهد؟
حضرت آیت الله خامنه ای، گذشت بیش از 6 ماه از آغاز اجرای توافق هسته ای را یادآور شدند و سؤال کردند: مگر بنا نبود تحریم های ظالمانه رفع شود تا در زندگی مردم اثر بگذارد آیا پس از 6 ماه هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم دیده می شود؟ اگر نقض عهد امریکایی ها نبود آیا دولت نمی توانست در این مدت کارهای فراوانی انجام دهد؟

گروه سیاسی- رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم استانهای مختلف کشور، مشکلات معیشتی مردم را دغدغه عمیق و مستمر خود خواندند و با تأکید بر تکیه بر ظرفیتهای داخلی به عنوان تنها راه حل مشکلات مردم افزودند: بر جام، به عنوان یک تجربه، بی نتیجه بودن مذاکره با امریکایی ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی اعتمادی به وعده های امریکا را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد راه پیشرفت کشور و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع تراشی برای ایران هستند.


رهبر انقلاب اسلامی، حضور قشرهای گوناگون مردم از استانها و مناطق مختلف کشور را در این دیدار، نشان دهنده این واقعیت دانستند که مردم ایران با وجود زبانها، قومیتها و مذاهب مختلف، یکپارچه و متحد در تلاشند ایران عزیز را به عنوان الگوی معنوی و مادیِ یک کشور اسلامی به جهان معرفی کنند تا دیگر ملتهای مسلمان با ایستادگی در مقابل سیاستهای اختلاف انگیز و استثماری استکبار، همین مسیر پر افتخار را طی کنند.

 


ایشان، پیشرفتهای علمی سیاسی و اجتماعی کشورمان را پس از پیروزی انقلاب، در یک ارزیابی منصفانه تحسین برانگیز خواندند و خاطرنشان کردند: ایرانی که در دیکتاتوری پهلوی، «وابسته، عقب افتاده و ذلیل امریکا و انگلیس» بود، اکنون به کشوری عزیز و مقتدر تبدیل شده که قدرتهای بزرگ به چشم یک هماورد منطقه ای به او می نگرند و در تلاشند بر ظرفیتها و امکانات او در منطقه مسلط شوند که البته نمی توانند.


حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به تجربه تاریخیِ ایجاد و شکوفایی تمدن اسلامی افزودند: مسیر تبدیل ایران عزیز به یک کشور اسلامی الگو، البته زمان‌بر است و نیازمند همت و تلاش بی وقفه‌ی مسئولان و ملت می‌باشد.

 


رهبر انقلاب اسلامی تنها راه تبدیل ایران به یک کشور نمونه را تکیه بر ظرفیتها و امکانات داخلی برشمردند و تأکید کردند: تحقق این هدف، نیازمند راهبرد و برنامه ریزی صحیح، کار و تلاش بی وقفه و پرهیز از تنبلی و بیکارگی، و اعتماد و اطمینان به دشمنان است.


ایشان خاطرنشان کردند: گاه دشمن موانعی بر سر راه ایجاد می کند که می توان با عقل و تدبیر این موانع را برطرف کرد اما در هیچ شرایطی نباید به او اطمینان کرد.


حضرت آیت الله خامنه ای، «تجربه برجام» را نمونه ای روشن از درستی ضرورت بی اعتمادی به دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: امروز حتی مسئولان دیپلماسی و کسانی که در مذاکرات حضور داشته اند، این واقعیت را تکرار می کنند که امریکا نقض عهد می کند و در ورای زبان چرب و نرم خود، به مانع تراشی و تخریب روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها مشغول است.


رهبر انقلاب افزودند: البته چندین سال است موضوع بی اعتمادی به امریکایی ها را تکرار می کنیم اما برخی، سختشان بود این واقعیت را قبول کنند.
ایشان با اشاره به مذاکرات هفته گذشته با پنج به علاوه یک در اروپا گفتند: در این جلسه، مذاکره کنندگان ایرانی به طرفهای مقابل گوشزد کردند که نقض عهد می کنید، به تعهدات عمل نمی کنید و همچنان مشغول مانع تراشی هستید.


حضرت آیت الله خامنه ای، گذشت بیش از 6 ماه از آغاز اجرای توافق هسته ای را یادآور شدند و سؤال کردند: مگر بنا نبود تحریم های ظالمانه رفع شود تا در زندگی مردم اثر بگذارد آیا پس از 6 ماه هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم دیده می شود؟ اگر نقض عهد امریکایی ها نبود آیا دولت نمی توانست در این مدت کارهای فراوانی انجام دهد؟


رهبر انقلاب با استناد به سخنان مسئولانی که قبل از اجرای برجام می گفتند پس از اجرای تعهدات ایران، تحریم ها یکباره برداشته می شود افزودند: اما اکنون، بحث رفع تدریجی تحریم ها مطرح می شود، چرا؟


ایشان با اشاره به ابراز ارادت و همراهی امریکایی ها در نامه های ارسال شده قبلی افزودند: حدود 2 سال پیش گفتیم ملت به عنوان یک تجربه به مذاکرات هسته ای نگاه خواهد کرد تا ببیند امریکایی ها در عمل چه کار خواهند کرد و حالا مشخص شده که آنها بر خلاف وعده های خود، همچنان به توطئه و تخریب مشغولند.


حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر تجربه اندوزی ملت ایران از رفتار امریکا در قضیه برجام گفتند: آنها می گویند بیایید در مسائل منطقه هم مذاکره کنیم، اما تجربه برجام به ما می گوید این کار سمّی مهلک است و در هیچ مسئله ای نمی توان به حرفهای امریکایی ها اعتماد کرد.


رهبر انقلاب افزودند: اگر دشمنِ انسان، حداقل به حرفش پایبند باشد می شود در برخی موارد با او گفتگو کرد اما اگر مثل امریکایی ها، نابکار باشد و برخلاف لبخندِ ظاهری، از نقض عهد ابایی نداشته باشد، نمی توان و نباید با او مذاکره کرد و این واقعیت، علت مخالفت مستمر بنده با مذاکره با امریکایی هاست.


ایشان، مشکلات و چالشهای منطقه ای ایران و امریکا را با مذاکره، غیرقابل حل دانستند و تأکید کردند: باید با عزم راسخ در راه صحیح پیشرفت مادی و معنوی کشور حرکت کنیم؛ آن وقت همه خواهیم دید که دشمن به دنبال ما می دود نه ما به دنبال دشمن.


رهبر انقلاب با استناد به سخنان مسئولان دیپلماسی خاطرنشان کردند: امریکایی ها می خواهند همه چیز را بگیرند و هیچ چیز ندهند و مذاکره با چنین دولتی به معنای «انحراف از راه صحیح پیشرفت کشور، دادن امتیازهای پی در پی و تحمل عملی زورگویی، تخلف و نقض عهد» آنهاست.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تعبیر فوق العاده امام خمینی (رض) که امریکا را شیطان بزرگ می نامید، افزودند: براساس آیات قرآن، شیطان در قیامت به پیروانش می گوید باید خود را سرزنش کنید که چرا به وعده دروغین من اعتماد کردید و امروز نیز بی توجهی به دروغین بودن وعده های امریکا و اعتماد به او، مصداق همین مسئله خواهد بود.


حضرت آیت الله خامنه ای، جوانان و فرهیختگان کشور را به تأمل در سیاستهای کشور در قبال امریکا دعوت کردند و افزودند: این سیاستها براساس تجربه، شناخت دشمن، شناخت واقعی اوضاع کشور و منطقه و جهان، شکل گرفته است.


حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان با تأکید مجدد بر لزوم تکیه نظری و عملی مسئولان بر ظرفیتها و استعدادهای فراوان داخلی کشور، احیای واحدهای کوچک و متوسط و توجه به اقتصاد دانش بنیان را باعث کاهش ملموس مشکلات موجود خواندند.


ایشان با دعوت از مردم برای مصرف کالاهای داخلی از جمله لوازم خانگی افزودند: متأسفانه با وجود تأکید بر ضرورت ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه داخلی، بازارها پر از کالاهای خارجی است و تولید داخلی در فشار قرار دارد.


حضرت آیت الله خامنه ای برخورد قاطع با قاچاقچیان عمده و از بین بردن اجناس کلان قاچاق را، کاملاً ضروری برشمردند و افزودند: ادامه وضع فعلیِ تولید داخلی، یعنی بیکاری جوانان، رکود بیشتر و زندگی دشوار مردم، اینها را که دیگر نمی شود با ارتباط با امریکا و اروپا حل کرد، بلکه باید مسئولان اقدام کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای، مشکلات معیشتی مردم را دغدغه عمیق و مستمر خود خواندند و افزودند: همه مشورتها با صاحبنظران نشان می دهد راه حل این مشکلات تنها در گرو توجه و تکیه بر ظرفیتهای داخلی است.


ایشان رفت و آمد ماههای اخیر تجار خارجی را، حداقل تاکنون بی نتیجه خواندند و افزودند: هدف آنها، تسلط بر بازار مصرف داخلی است در حالیکه این مراودات باید به سرمایه گذاری واقعی و انتقال فناوری جدید بینجامد.


رهبر انقلاب، جلوگیری از فساد داخلی را، از مهمترین مسائل برشمردند و افزودند: مسئولان، الحمدلله صریحاً اعلام کرده اند که جلوی حقوقهای گزاف و زیادخوری ها را می گیرند و در برخی بخشها هم اقداماتی شده است که باید گسترش یابد و دنبال شود.


ایشان مسئولان را در رفتار و گفتار به ضدیت و مقابله با اشرافی‌گری فراخواندند و افزودند: وقتی اشرافی‌گری در قله های جامعه به وجود آمد، سرریز آن به بدنه مردم هم کشیده می شود، بنابراین باید با فرهنگ اشرافی‌گری کاملاً مقابله کرد.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزودند: البته کارهایی شده است اما باید نتیجه این کارها، برای مردم محسوس و ملموس باشد.


رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به مسائل و شرایط پر غاغوی امروز منطقه پرداختند و در تحلیلی کلان خاطرنشان کردند: در این مسائل نیز پای امریکا در میان است.


حضرت آیت الله خامنه‌ای، علنی کردن ارتباطات دولت سعودی با رژیم صهیونیستی را خنجری بر پشت امت اسلامی خواندند و افزودند: این کار سعودی ها گناه و خیانتی بزرگ است اما در این غلط بزرگ نیز امریکاییها نقش دارند، زیرا دولت سعودی تابع و مسخّر و چشم به دهان دولت امریکاست.


ایشان، تجاوز به یمن، بمباران بی‌وقفه «خانه‌ها، بیمارستانها، مدارس» و کودک‌کشی مستمر را جرم بزرگ دیگر دولت سعودی برشمردند و گفتند: این جنایات نیز با تسلیحات امریکایی و چراغ سبز آنها صورت می گیرد.


رهبر انقلاب افزودند: متأسفانه حتی وقتی سازمان ملل پس از مدتها قصد محکوم کردن این جنایتها را دارد، با پول، تهدید و فشار، دهان آن را می‌بندند.


ایشان خاطرنشان کردند: دبیرکل روسیاه سازمان ملل به این فشارها اعتراف کرد، اما باید به جای اعتراف کنار می‌رفت، نه آنکه بماند و به بشریت خیانت کند.


حضرت آیت الله خامنه‌ای، قضیه بحرین و ورود لشکر نظامی بیگانه برای اعمال فشار بر مردم این کشور را نمونه دیگری از اقدامات مورد حمایت امریکا خواندند و تأکید کردند: امروز دولت سعودی در دست افراد نابخرد است اما تحلیل دقیق مسائل نشان می‌دهد که دست امریکا در تمام این قضایا وجود دارد.


ایشان همچنین به نقش امریکایی‌ها در ایجاد و تقویت گروههای تکفیری با هدف اختلاف‌افکنی در امت اسلامی، ترویج «اسلام اموی و مروانی» و بدنام کردن «اسلام حقیقی» اشاره کردند و افزودند: امریکایی‌ها ادعا می‌کنند که علیه گروههای تکفیری ائتلاف تشکیل داده‌اند، در حالی‌که کار مؤثری علیه آنها انجام نمی‌دهند و طبق برخی گزارشها به این گروهها کمکهایی نیز می‌کنند.

 


رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته گروههای تکفیری امروز دامن حامیانشان را هم گرفته‌اند، زیرا به قول ما ایرانی ها، هر که باد بکارد، طوفان درو خواهد کرد.


حضرت آیت الله خامنه‌ای در نوعی جمع‌بندی از این بخش سخنانشان، امریکا را به‌وجود آورنده یا تشدید کننده مشکلات منطقه دانستند و تأکید کردند: ملتهای منطقه قادر به حل این مسائل هستند و ما ضمن دعوت دولتهای منطقه، به آنها خاطرنشان می کنیم امریکا قابل اعتماد نیست و به دولتهای عرب به چشم ابزاری برای حفظ رژیم صهیونیستی و تحقق منافع استکباری خود در منطقه نگاه می‌کند.


ایشان، راه‌حل مسائل منطقه را «اتحاد ملتها و دولتهای مسلمان» و «ایستادگی در مقابل اهداف استکباری امریکا و برخی دولتهای اروپایی» خواندند و افزودند: باید این اهداف را شناخت و در مقابل آنها ایستاد و ملت ما نیز در همین مسیر، محکم ایستاده است.


رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند با وجود همه تلاشهای امریکایی ها نقشه‌ها و برنامه‌های آنها افشا شده و امریکا در منطقه روز به روز، رو به ضعفِ بیشتری است.

 


حضرت آیت الله خامنه‌ای دخالت و دشمنی امریکا را منحصر به جمهوری اسلامی ایران ندانستند و افزودند: در قضایای اخیر ترکیه اتهامی قوی وجود دارد که کودتا با تدبیر و تدارک امریکایی‌ها انجام شده که اگر این مسئله ثابت شود، رسوایی بزرگی برای امریکا خواهد بود.

 


ایشان با اشاره به روابط خوب ترکیه با امریکا به عنوان متحدی منطقه‌ای، خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها با اسلام و گرایش اسلامی مخالفند، بنابراین در ترکیه نیز که گرایشهای اسلامی وجود دارد، کودتا به راه می‌اندازند.

 


رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: البته این حرکت سرکوب، و امریکا در چشم مردم ترکیه نیز منفور شد و امریکایی ها در عراق، سوریه و نقاط دیگر نیز به همین شکل، رو به ضعف هستند.


حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به وعده قطعی الهی در نصرت یاری دهندگان دین خدا افزودند: اگر ملت ایران به این وعده قطعی خوش‌بین باشد و مقدمات آن را فراهم کند، همه مشکلات برطرف خواهد شد.


ایشان در ابتدای سخنانشان با اشاره به نزدیک بودن ماه ذیقعده (یکی از 4 ماه حرام) افزودند: تعبیر ماه حرام به معنای احترام بیشتری است که خداوند برای این ماهها قائل شده و برخی کارها را در آنها حرام کرده است و به علت همین احترام الهی، باید در ماههای حرام، با توجه بیشتر به درگاه خداوند روی آورد و در کسب معنویت تلاش بیشتری کرد.


در این دیدار قشرهای مختلفی از مردم استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، سیستان و بلوچستان، لرستان، کرمان و کرمانشاه حضور داشتند.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 95/5/12ساعــت 8:3 صبح تــوسط عباس | نظر
عناوین اخبار روزنامه کیهان در روز سهشنبه 12 مرداد : شم
عناوین اخبار روزنامه کیهان در روز سه‌شنبه 12 مرداد :

شم

حضرت آیت الله خامنه ای، گذشت بیش از 6 ماه از آغاز اجرای توافق هسته ای را یادآور شدند و سؤال کردند: مگر بنا نبود تحریم های ظالمانه رفع شود تا در زندگی مردم اثر بگذارد آیا پس از 6 ماه هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم دیده می شود؟ اگر نقض عهد امریکایی ها نبود آیا دولت نمی توانست در این مدت کارهای فراوانی انجام دهد؟
حضرت آیت الله خامنه ای، گذشت بیش از 6 ماه از آغاز اجرای توافق هسته ای را یادآور شدند و سؤال کردند: مگر بنا نبود تحریم های ظالمانه رفع شود تا در زندگی مردم اثر بگذارد آیا پس از 6 ماه هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم دیده می شود؟ اگر نقض عهد امریکایی ها نبود آیا دولت نمی توانست در این مدت کارهای فراوانی انجام دهد؟

گروه سیاسی- رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم استانهای مختلف کشور، مشکلات معیشتی مردم را دغدغه عمیق و مستمر خود خواندند و با تأکید بر تکیه بر ظرفیتهای داخلی به عنوان تنها راه حل مشکلات مردم افزودند: بر جام، به عنوان یک تجربه، بی نتیجه بودن مذاکره با امریکایی ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی اعتمادی به وعده های امریکا را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد راه پیشرفت کشور و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع تراشی برای ایران هستند. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در سه شنبه 95/5/12ساعــت 7:58 صبح تــوسط عباس | نظر
کیهان ، سهشنبه 12 مرداد عناوین اخبار روزنامه کیهان در روز سهش

 

 

 
 کیهان ، سه‌شنبه 12 مرداد 

 

عناوین اخبار روزنامه کیهان در روز سه‌شنبه 12 مرداد :

+ نوشته شـــده در سه شنبه 95/5/12ساعــت 7:51 صبح تــوسط عباس | نظر
کیهان ، سهشنبه 12 مرداد عناوین اخبار روزنامه کیهان در روز سهش

 

 
 کیهان ، سه‌شنبه 12 مرداد 

 

عناوین اخبار روزنامه کیهان در روز سه‌شنبه 12 مرداد :
حضرت آیت الله خامنه ای، گذشت بیش از 6 ماه از آغاز اجرای توافق هسته ای را یادآور شدند و سؤال کردند: مگر بنا نبود تحریم های ظالمانه رفع شود تا در زندگی مردم اثر بگذارد آیا پس از 6 ماه هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم دیده می شود؟ اگر نقض عهد امریکایی ها نبود آیا دولت نمی توانست در این مدت کارهای فراوانی انجام دهد؟

حضرت آیت الله خامنه ای، گذشت بیش از 6 ماه از آغاز اجرای توافق هسته ای را یادآور شدند و سؤال کردند: مگر بنا نبود تحریم های ظالمانه رفع شود تا در زندگی مردم اثر بگذارد آیا پس از 6 ماه هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم دیده می شود؟ اگر نقض عهد امریکایی ها نبود آیا دولت نمی توانست در این مدت کارهای فراوانی انجام دهد؟

گروه سیاسی- رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم استانهای مختلف کشور، مشکلات معیشتی مردم را دغدغه عمیق و مستمر خود خواندند و با تأکید بر تکیه بر ظرفیتهای داخلی به عنوان تنها راه حل مشکلات مردم افزودند: بر جام، به عنوان یک تجربه، بی نتیجه بودن مذاکره با امریکایی ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی اعتمادی به وعده های امریکا را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد راه پیشرفت کشور و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع تراشی برای ایران هستند. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در سه شنبه 95/5/12ساعــت 7:48 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی نماینده سابق مجلس گفت: فردی که به عنوان سمت مدیرعاملی
نماینده سابق مجلس گفت: فردی که به عنوان سمت مدیرعاملی بانک یا هر دستگاه دیگری منصوب می‎شود تابع آن فردی است که عامل انتصاب او در این پست و جایگاه بوده است.
نماینده سابق مجلس گفت: فردی که به عنوان سمت مدیرعاملی بانک یا هر دستگاه دیگری منصوب می‎شود تابع آن فردی است که عامل انتصاب او در این پست و جایگاه بوده است.

محمد اسماعیل کوثری نماینده سابق مجلس در گفت و گو با  بسیج در خصوص کشف و شناسایی شبکه فساد بانکی توسط سپاه پاسداران که طی آن مدیرعامل معزول بانک ملت بازداشت شد تصریح کرد: زمانی که بدون ضابطه و تایید دستگاه امنیتی و عدم توجه به دستگاه‎های امنیت یک فردی در جایگاهی مثل روسای بانک‎ها که در آنجا پول زیادی در گردش است، منصوب می‎شود، این قبیل مسائل نیز پیش می‎آید.

نماینده سابق مجلس در توضیح این مطلب بیان کرد: فردی که به عنوان سمت مدیرعاملی بانک یا هر دستگاه دیگری منصوب می‎شود تابع آن فردی است که عامل انتصاب او در این پست و جایگاه بوده است.

کوثری در ادامه این مطلب تصریح کرد: یکی از اقداماتی نیز که در این خصوص مطرح شده، دادن وام با مبلغ بسیار بالا و بدون قید و شرط و تضمین و تعهد و تعین درصد و بهره صفر به یکی از نزدیکان رییس جمهور است که این نوع اقدامات خلاف ضوابط قانونی بوده و با توجه به مبلغ بسیار بالای آن، دادگاه باید در مورد این پرونده و مقصران آن ورود جدی داشته باشد.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: آقای حسین فریدون نیز در رابطه به این شبکه فساد بانکی است.

کوثری درخصوص چرایی ورود سپاه پاسداران نسبت به بازداشت عوامل شبکه فساد بانکی، با بیان اینکه سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: سپاه نه تنها در این رابطه بلکه در رابطه با هر فردی چه در داخل و چه در خارج که ضربه‎ای بر پیکره نظام جمهوری اسلامی وارد کنند، چه دارای مسئولیت باشد و چه نباشد، و در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مسئولیت و وظیفه دارد. اگر دستگاه‎های دیگر این مسائل را متوجه نشدند یا به شکلی، پیگیر نباشند، سپاه باید ورود کرده و آن را به نتیجه برساند و در اختیار دادگاه قرار دهد تا توسط قاضی مورد رسیدگی قرار بگیرد.


+ نوشته شـــده در جمعه 95/5/8ساعــت 7:23 عصر تــوسط عباس | نظر
   1   2      >