سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پس از دو سال ولایتی اظهاراتش در مناظره های انتخاباتی را نقض کرد:

 

ظاهرا آقای ولایتی امروز تازه متوجه شده که دبه کردن آمریکایی ها بعد از آغاز مذاکرات، بخشی از عادت و هویت آنهاست و دو سال قبل در جریان مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری به این موضوع علم نداشت و بر همین اساس مدعی شده بود که می توان با عقب نشینی در فردو و غنی سازی 20% به راحتی در مذاکرات به نتیجه رسید! هر چند گذشت این دو سال و عقب نشینی های پی در پی تیم مذاکره کننده هسته ای فعلی از خطوط قرمز متعدد نظام نیز نشان داد باز هم طرف مقابل اراده ای برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و برداشتن تحریم ها ندارد.
گروه سیاسی- رجانیوز: این روزها علی اکبر ولایتی درباره نتیجه مذاکرات هسته ای محطاتانه تر صحبت می کند و نسبت به «دبه» کردن آمریکایی ها هشدار می دهد: «هدف و عادت آن‌ها همین است و بعد از اینکه مذاکرات شروع می‌شود، قدم‌به‌قدم از آن قول اولیه عقب می‌نشینند. نکته‌ی مهم این است که هربار مذاکره می‌کنند، بعدش دبّه درمی‌آورند و همان حرف‌هایی که قبلاً به‌نوعی درباره‌ی آن‌ها تفاهم حاصل شده است، دومرتبه تکرار می‌‌کنند و بعد ادعاهای جدیدی مطرح می‌نمایند.»
به گزارش رجانیوز، اینها بخشی از سخنان ولایتی در گفتگو با KHAMENEI.IR استکه روز گذشته منتشر شد. وی در این گفتگو با واقع بینی قابل توجهی نسبت به گذشته، نسبت به بدعهدی آمریکایی ها هشدار می دهد و از لزوم حفظ خطوط قرمز نظام توسط تیم مذاکره کننده سخن می گوید اما به نظر می رسد وی نزدیک به دو سال دیر متوجه برخی «بدیهیات» در عرصه سیاست خارجی از جمله بدعهدی و دبه در آوردن آمریکایی ها شده است.
بر پایه این گزارش، ولایتی در شرایطی این روزها نسبت به دبه کردن آمریکا اعتراض کرده و این موضوع را بخشی از عادت آنها می داند که در خرداد ماه 92 در جریان مناظره های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، اظهاراتی متناقض با مواضع امروزش را بیان کرد و با طرح ادعاهایی کاملا خلاف واقع، سرنوشت انتخابات را تغییر داد تا با انتخاب حسن روحانی، روند مذاکرات هسته ای به سرنوشت امروز دچار شود.
ولایتی در سخنان خود با تعیین قیمت برای صنعت هسته ای کشور از امکان معامله بر سر آن سخن گفت، موضوعی که این روزها روشن شده به دلیل اهل دبه بودن طرف مقابل چندان قابل اجرا و عملیاتی نیست.
 
ولایتی خطاب به جلیلی: اگر پیشنهادات 1+5 به ایران را در آلماتی می پذیرفتیم به نتیجه می رسیدیم
 
ولایتی در مناظره سوم انتخاباتی در 17 خرداد 92 خطاب در بخشی از سخنانش ضمن ادعای نادرست و خلاف واقع تذکر رهبر انقلاب به جلیلی در جریان مذاکرات آلماتی گفت: «در آخرین دوری که در آلماتی آقای دکتر جلیلی داشت، آنها پیشنهادهایی به ایران کردند که بر اساس آن می شد کارها را مقداری جلو ببریم و آن پیشنهاد این بود که طرف مقابل 5+1 گفت غنی سازی 20 درصد را متوقف کنید و در کارهای فردو  هم مقداری کندی ایجاد شود ... دیپلماسی بیانیه صادر کردن پشت تریبون نیست!»
 
ولایتی افزود: «آنها اعلام کردند این سه تحریم را بر می داریم و ما در پاسخ گفتیم که این کار را می کنیم، شما کل تحریم ها را بردارید،که به شهادت معاون امور خارجه (عراقچی) که در جلسه بوده است این مسائل را مطرح می کنم.»
 
پاسخ جلیلی به ولایتی: برای ثبت در تاریخ می گویم در آلماتی چه گذشت/ اگر دیگر اطلاعاتتان هم مثل این باشد واویلاست
 
اما جلیلی در پاسخ به اطلاعات غلط ولایتی، از مقاومت تیم مذاکره کننده هسته ای وقت کشورمان در مذاکرات قزاقستان پرده برداشت و گفت:  «اگر اطلاعات دیگرتان هم مثل اخبار سوم درباره آلماتی باشد، واویلا است! نوار گفت و گوهای آلماتی پیاده شده و خدمت آقا داده شده است. بگذارید به مردم بگویم که در آلماتی چه گذشت؟ در آلماتی آنها همین بحث را که ایشان می گوید می گفتند، ما بیاییم 20 درصد را در ازای دو تحریمی که "بعدا" می خواهد انجام بشود، بدهیم. دُر برابر آب نبات. بعد آنها وارد (غنی سازی) سه درصد شوند. همین روند خطاست که عده ای از دوستان شما زمانی همین بحث را دنبال می کردند.»
 
جلیلی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت:  «آنجا بحث شد که ما به آنها گفتیم ما حاضریم گام های متقابل برداریم. هر میزان که شما می آیید ما هم می‌آییم. اگر شما پنج کیلومتر، ما هم پنج کیلومتر. 25 کیلومتر و 100 کیلومتر هم همین طور.آنجا نماینده انگلیس گفت شما حاضرید همین الان این را انجام دهید؟ گفتم بله. گفتم شروع کنیم. من کاغذم را در آوردم. نماینده آمریکا به نماینده انگلیس گفت ساکت، چیزی نگو! ایشان متوقف شد که همه خندیدند. گفتم خب ادامه دهیم. شما می گویید 25 کیلومتر، خب 25 کیلومتر.»
 
وی خطاب به ولایتی تصریح کرد: «این چه حرفی است؟ چیزی که آنجا نماینده انگلیس گیر کرده و همه به او خندیدند و بعد نماینده آمریکا به او گفت این طور پیش نرو و به همین دلیل منطق محکم ما بود که آنها اعلام کردند که پس ما باید به مراکزمان برویم و مشورت کنیم و بعد از چند روز به شما بگوییم. چند روزشان شد 40 روز. بعد خانم اشتون آمد در استانبول این را مطرح کرد. بعد ما می آییم این را کاری که آنها در آن گیر کردند و نتوانستند در برابر منطق ما جوابی داشته باشند و اجازه خواستند که بروند در مراکز خود، امروز متاسفانه از سوی فردی مثل شما این طور بیان شود؟ کاری که نماینده انگلیس آنجا واقعا نتوانست این جواب را بدهد!»
 
حالا بعد از نزدیک به گذشت دو سال آن روزها که آقای ولایتی معقتد بود می توان با تعطیلی غنی سازی 20% و کاهش فعالیت فردو، به نتیجه رسید و تحریم های طرف مقابل را لغو کرد، وی در اظهاراتی کاملا متناض با آن برهه می گوید: « عادت آن‌ها همین است و بعد از اینکه مذاکرات شروع می‌شود، قدم‌به‌قدم از آن قول اولیه عقب می‌نشینند. نکته‌ی مهم این است که هربار مذاکره می‌کنند، بعدش دبّه درمی‌آورند.»
 
 
پورنجاتی: با اطلاع می گویم که موضع گیری ولایتی علیه جلیلی نتیجه تدبیر عقلانی قبل از مناظره بود
 
به نظر می رسد درباره چرایی چرخش های ناگهانی و قابل توجه ولایتی در عرصه سیاست خارجی باید به سخنان احمد پورنجاتی نماینده مشارکتی مجلس ششم توجه داشت که به فاصله چند روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری با تجلیل از نقش ولایتی در مناظره ها در حمایت از روحانی و نقد عملکرد تیم مذاکره کننده قبلی گفته بود: «اینگونه نبود که بخشی از کاندیداهایی که در جبهه اصول گرا تعریف می‌شدند خود خواسته و اتفاقی مواضعی را بگیرند که نهایتا به سود کاندیدای پیروز باشد. تمام اینها با برنامه‌ریزی بود به این معنا که با تدبیر عقلانی همراه بود. به عنوان نمونه موضع‌گیری آقای ولایتی در مسائل سیاست خارجی و مواجهه ایشان با آقای جلیلی صرفا به خاطر خاستگاه شخصی ایشان نبود بلکه نتیجه تدبیر عقلانی بود که به شکل دقیقی اندیشیده شده بود. من این را با اطلاع می‌گویم و تحلیل نیست.»
 
 
ولایتی به یکباره حرف دو سال قبل خود را نقض می کند
 
اکنون با گذشت دو سال از آغاز روند مذاکرات دولت یازدهم با آمریکا بر سر پرونده هسته ای و اثبات بی فایده بودن این مذاکرات و «دبه» کردن آمریکایی ها نسبت به تعهداتشان به ایران، حتی علی اکبر ولایتی نیز نمی تواند بدعهدی و غیر قابل اطمینان بودن طرف مقابل را منکر شود یا اعلام کند می توان با عقب نشینی مقابل آنها به نتیجه رسید، چنانچه این بار به جای آنکه نسخه دو سال قبل برای مذاکرات هسته ای را بپیچد و اعلام کند می توان با  عقب نشینی به نتیجه دست یافت، از لزوم حفظ خطوط قرمز توسط تیم مذاکره کننده و غیر قابل اطمینان بودن آمریکا سخن می گوید!
 
به بیان دیگر ظاهرا آقای ولایتی امروز تازه متوجه شده که دبه کردن آمریکایی ها بعد از آغاز مذاکرات، بخشی از عادت و هویت آنهاست و دو سال قبل در جریان مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری به این موضوع علم نداشت و بر همین اساس مدعی شده بود که می توان با عقب نشینی در فردو و غنی سازی 20% به راحتی در مذاکرات به نتیجه رسید! هر چند گذشت این دو سال و عقب نشینی های پی در پی تیم مذاکره کننده هسته ای فعلی از خطوط قرمز متعدد نظام نیز نشان داد باز هم طرف مقابل اراده ای برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و برداشتن تحریم ها ندارد.
 
لازم به ذکر است یک سال بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در خرداد 93 رهبر معظم انقلاب طی حکمی سعید جلیلی را جایگزین علی اکبر ولایتی در شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران کردند.

+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/2/29ساعــت 9:51 صبح تــوسط عباس | نظر
شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 15:26 سیاست شناسه خبر : 211512 حضرت
بسمه تعالی

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال تأمین امنیت منطقه خلیج فارس نیست و صلاحیت اظهارنظر در این خصوص را هم ندارد، فرمودند: اگر منطقه خلیج فارس امن باشد، همه کشورهای منطقه از این امنیت بهره‌مند خواهند شد اما اگر خلیج فارس ناامن شود، برای همه کشورهای منطقه ناامن خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال تأمین امنیت منطقه خلیج فارس نیست و صلاحیت اظهارنظر در این خصوص را هم ندارد، فرمودند: اگر منطقه خلیج فارس امن باشد، همه کشورهای منطقه از این امنیت بهره‌مند خواهند شد اما اگر خلیج فارس ناامن شود، برای همه کشورهای منطقه ناامن خواهد بود.
گروه سیاسی-رجانیوز: در خجسته سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از درس‌های بعثت برای مقابله‌ی هوشیارانه با جاهلیت مدرن امروز که بسیار خطرناک‌تر و مجهزتر از جاهلیت قبل از اسلام است، استکبار و در رأس آن آمریکا را عامل اصلی شکل‌گیری «جاهلیت مدرن» دانستند و گفتند: تجربه‌ی 35 سال گذشته‌ی جمهوری اسلامی ایران، نشان داده است که امت بزرگ اسلامی با حفظ دو اصل «بصیرت» و «عزم و همت» می‌تواند در مقابل این جاهلیت بایستد و آن را شکست دهد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید بزرگ و تاریخی مبعث به ملت ایران و مسلمانان جهان و همه‌ی انسان‌های آزاده، بشریت را نیازمند درس‌های بعثت و بازخوانی این درس‌ها دانستند و افزودند: بعثت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله برای مقابله با جاهلیتی بود که نه فقط مخصوص جزیرة‌العرب، بلکه بر امپراطوری‌های آن روز دنیا نیز حاکم بود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو عنصر اصلی این جاهلیت را «شهوت» و «غضب» برشمردند و خاطرنشان کردند: اسلام در آن زمان به مقابله با عرصه‌ی وسیعی از گمراهی در زندگی انسان‌ها پرداخت که از یک طرف ناشی از شهوات نفسانی و جنسی مهارگسیخته و از طرف دیگر ناشی از حاکمیت غضب و قساوت ویران‌گر بود.
 
ایشان با اشاره به بازتولید جاهلیت دوران قبل از اسلام در عصر کنونی، بر همان دو پایه‌ی «شهوت» و «غضب»، افزودند: امروز نیز شاهد شهوت‌رانی بی‌منطق و بی‌مهار و قساوت و کشتار بی‌حدومرز هستیم با این تفاوت که جاهلیت کنونی متأسفانه مجهز به سلاح علم و دانش شده و بسیار خطرناک‌تر است.
 
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: البته در مقابل، اسلام نیز مجهزتر و نیروی عظیم اسلامی با استفاده از ابزارهای گوناگون در دنیا گسترده شده و امید به موفقیت نیز بالا است اما شرط آن «بصیرت» و «عزم و همت» است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه شرایط کنونی کشورهای اسلامی و ناامنی، برادرکشی و تسلط گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه، نمونه‌هایی از جاهلیت مدرن امروز است که نتیجه‌ی طراحی قدرت‌های استکباری و در رأس آنها آمریکا است، گفتند: آنها برای اجرای اهداف شوم و حفظ منافع خود، از تبلیغات گسترده مبتنی بر دروغ نیز استفاده می‌کنند که نمونه‌ی آن ادعای آمریکایی‌ها در مبارزه با تروریسم است.
 
ایشان خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها در حالی این ادعاها را مطرح می‌کنند که خودشان به دست داشتن در ایجاد خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی همچون داعش اذعان کردند. آمریکایی‌ها رسماً از گروه‌های تروریستی در سوریه و پشتیبانان آنها حمایت می‌کنند، ‌آمریکایی‌ها از رژیم جعلی صهیونیستی که فلسطینی‌ها را در غزه و ساحل غربی مورد فشار قرار داده است، حمایت می‌کنند اما در شعارهایشان، به دروغ مدعی مبارزه با تروریسم هستند و این، همان «جاهلیت مدرن» است.
 
رهبر انقلاب اسلامی همه‌ی کشورهای اسلامی را خطاب قرار دادند و گفتند: ملت ایران، امت بزرگ اسلامی و زمامداران کشورهای اسلامی، بدانید، ما می‌توانیم در مقابل این جاهلیت بایستیم.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، محور اصلی سیاست‌های خباثت‌آلود استکبار را در منطقه، در شرایط کنونی، ایجاد جنگ‌های نیابتی خواندند و تأکید کردند: آنها به دنبال منافع خود و پر کردن جیب کمپانی‌های اسلحه‌سازی هستند، بنابراین کشورهای منطقه باید هوشیار باشند تا اسیر این سیاست‌ها نشوند.
 
ایشان یکی دیگر از ادعاهای دروغین آمریکا را، ادعا درخصوص امنیت منطقه‌ی خلیج فارس دانستند و افزودند: امنیت خلیج فارس مربوط به کشورهای این منطقه است که دارای منافع مشترک هستند و نه آمریکا. بنابراین امنیت منطقه‌ی خلیج فارس باید به‌وسیله‌ی کشورهای همین منطقه تأمین شود.
 
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکا به‌دنبال تأمین امنیت منطقه‌ی خلیج فارس نیست و صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را هم ندارد، گفتند: اگر منطقه‌ی خلیج فارس امن باشد، همه‌ی کشورهای منطقه از این امنیت بهره‌مند خواهند شد اما اگر خلیج فارس ناامن شود، برای همه‌ی کشورهای منطقه ناامن خواهد بود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نمونه‌ی دیگر از دروغ بودن ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر تلاش برای حفظ امنیت منطقه را، اوضاع تأسف‌بار یمن خواندند و افزودند: امروز یمن به صحنه‌ی کشتار کودکان و زنان بی‌گناه تبدیل شده است که عامل آن کشورهای به ظاهر مسلمان هستند اما طراح و عامل اصلی آن، آمریکا است.
 
ایشان با اشاره به ادعای دروغین دیگر آمریکایی‌ها مبنی بر حمایت ایران از تروریسم، خاطرنشان کردند: ملت ایران با تروریسمی که با پول و حمایت آمریکا، در داخل کشور، سربلند کرده بود، قاطعانه مقابله کرد، آن وقت ایران متهم به حمایت از تروریسم می‌شود! در حالی‌که آن کسی که آشکارا از تروریسم حمایت می‌کند، آمریکا است.
 
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ملت ایران همواره در مقابل تروریسم و حامیان آنها بوده و خواهد بود گفتند: ملت ایران با همه‌ی کسانی که در عراق، سوریه، لبنان و سرزمین‌های اشغالی در مقابل خطرناک‌ترین تروریست‌ها و صهیونیست‌های تروریست ایستاده‌اند، همکاری خواهد کرد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری مجدد اقدامات تروریستی آمریکا، خطاب به دولت‌مردان آمریکایی گفتند: تروریست شما هستید، اقدامات تروریستی، کار شما است، ما با تروریسم مخالف هستیم و با آن مبارزه و از هر مظلومی نیز حمایت خواهیم کرد.
 
ایشان ملت‌های یمن، بحرین و فلسطین را از جمله ملت‌های مظلوم دانستند و خاطرنشان کردند: در حالی‌که در صدر اسلام، مشرکین مکه در ماه حرام، جنگ را متوقف می‌کردند، امروز در یمن، در ماه رجب که ماه حرام است، بر سر مردم بی‌گناه این کشور بمب و موشک ریخته می‌شود.
 
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حمایت از مظلوم دستور صریح اسلام است، افزودند: ما هر اندازه که بتوانیم از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله خواهیم کرد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کشورهای منطقه را به هوشیاری در قبال سیاست استکبار برای ایجاد دشمن موهوم و ترساندن این کشورها از یکدیگر، فراخواندند و گفتند: آنها تلاش دارند تا دشمن اصلی را که استکبار و وابستگان آنها و صهیونیست‌ها هستند، در حاشیه نگه دارند و کشورهای اسلامی را در مقابل یکدیگر قرار دهند، بنابراین باید با این سیاست که همان جاهلیت مدرن است، مقابله کرد.
 
ایشان با تأکید بر اینکه ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند، خاطرنشان کردند: شاید بتوان بیداری اسلامی را برای دوره‌ای موقت سرکوب کرد اما بیداری و بصیرت، سرکوب‌شدنی نیستند و امروز ملت ایران و بیشتر ملت‌های منطقه، آگاه و هوشیار هستند.
 
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند، قدرت‌های استکباری سال‌ها است که در تلاش برای سرکوب بیداری و مقاومت در منطقه هستند و در 35 سال گذشته نیز از هیچ تلاشی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور این بیداری فروگذار نکرده‌اند، اما همواره شکست خورده‌اند و بعد از این هم شکست خواهند خورد.
 
 پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور، با تبریک عید مبعث، بعثت پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله را به معنای برانگیخته شدن انسانیت و آغاز دوران جدیدی برای جامعه‌ی ایمانی خواند و افزود: طبق آموزه‌های بعثت، آنچه می‌تواند تاریخ آینده و جامعه توأم با قسط و عدل را بسازد، نه شمشیر و گلوله و کاخ‌های مرتفع، بلکه حق و وحی است.
 
وی با بیان اینکه شریعتی که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله برای مردم آورد، حکمت، عدالت، فضیلت و کمالات اخلاقی است، گفت: شریعت اسلامی نسبتی با خشونت ندارد و آنها که می‌خواهند شریعت را در کنار خشونت قرار دهند، چیزی از شریعت نفهمیده‌اند.
 
رئیس‌جمهور با اشاره به ترویج تفرقه و توهم ایران‌هراسی در میان مسلمانان و با بیان اینکه ایران از آغاز به‌دنبال صلح، عدالت، کمک به دیگران و ایستادگی در برابر ظلم و زورمداران بوده و زیر بار ظلم و زیاده‌خواهی نخواهد رفت، خاطرنشان کرد: ایران به هیچ کشوری تجاوز نکرده و نمی‌کند اما اگر مورد تجاوز قرار بگیرد، پاسخش همانند دفاع هشت ساله پشیمان‌کننده خواهد بود.
 
آقای روحانی با بیان اینکه ایران چیزی بالاتر از حقوق قانونی خود را نمی‌خواهد، خطاب به کشورهای مسلمان منطقه و همسایگان، تأکید کرد: به کمپ پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و قرآن پناه ببرید، و به سوی کمپ دیوید نروید، چرا که تنها اردوگاه اسلام و پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌تواند منجی شما باشد

+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/2/27ساعــت 10:24 صبح تــوسط عباس | نظر
سیاست شناسه خبر : 211415 باید همیشه با خود بیندیشیم که چه عاملی

 

  • بسمه تعالی
  • سیاست
  • شناسه خبر : 211415

     

    باید همیشه با خود بیندیشیم که چه عاملی سبب شد فلان مطلب و سخن فلان شخص را بپذیریم؟ آیا حق‌طلبی ما بود یا از آن که رفیق ما و هم حزبی ماست، سخنش را قبول کردیم؟! چه عاملی سبب شد که فلان کار را انجام دهیم؟ آیا خواست نفسانی ما در آن نقش داشته یا خیر؟
    باید همیشه با خود بیندیشیم که چه عاملی سبب شد فلان مطلب و سخن فلان شخص را بپذیریم؟ آیا حق‌طلبی ما بود یا از آن که رفیق ما و هم حزبی ماست، سخنش را قبول کردیم؟! چه عاملی سبب شد که فلان کار را انجام دهیم؟ آیا خواست نفسانی ما در آن نقش داشته یا خیر؟

    گروه سیاسی - رجانیوز: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در جمع اساتید مدرسه علمیه رشد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت علامه مطهری و روز استاد، خاطر نشان کرد: امروز به برکت پیشرفت‌هایی که حاصل شده است، تحقیق و تفحص و انجام امور علمی در زمان کم و با هزینه اندک می‌تواند صورت گیرد؛ به عبارت بهتر، امروز با استفاده از نرم‌افزار‌های موجود می‌توان کاری را که در گذشته یک فقیه در طول مدت یک ماه انجام می‌داد، در ظرف چند دقیقه به انجام رساند.

    به گزارش رجانیوز آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با اشاره به نمونه‌های متعددی از کاربرد تکنولوژی و پیشرفت‌ها اظهار داشت: این پیشرفت‌ها مایه برکت عمر آدمی و انجام سریع‌تر امور علمی شده است. در هیچ برهه‌ای از تاریخ، زمینه پیشرفت علم و تحقیق تا این حد، برای انسان فراهم نبوده است. البته باید توجه داشت که همین طور که راه ترقی باز است، سقوط و انحطاط نیز بسیار سریع صورت می‌پذیرد و دسترسی به اموری که سبب انحطاط می‌شوند، به راحتی امکان‌پذیر است.

    وی ادامه داد: اکثر انسان‌ها در زندگی در فکر ازدواج، درآمد، شغل و به مرور، به فکر آینده فرزندان هستند و به همین امور در دنیا مشغول می‌شوند. البته برخی نیز که از معارف اهل بیت (ع) استفاده کرده و قدر عمر را بیشتر می‌دانند، به دنبال انجام اوامر الهی و تقرب به خدای متعال هستند. البته از قشر روحانی که کارش تعلم علوم اهل بیت (ع) است و از اوائل جوانی دائما با قرآن و روایات سر و کار دارند، بیشتر انتظار می‌رود تا این گونه باشند و از عمرشان بیشتر استفاده کنند؛ نه این که آن‌ها نیز خود را به این دنیا مشغول کنند.

    وی با طرح این سؤال که برای استفاده بهتر از عمر و تقرب به خدا چه باید کرد، خاطر نشان کرد: جواب این سؤال ساده به نظر می‌رسد و آن جواب، عمل به دستورات اهل بیت (ع) است؛ اما در همین جا هم خطری وجود دارد و شیطان انسان را فریب می‌دهد.

    این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی اظهار داشت: همین علمی که تا این اندازه در روایات مورد سفارش قرار گرفته است و حتی در روایات، بال‌های ملائکه فرش قدوم طالب علم بر شمرده شده است، اما اگر فردی به دنبال این علم باشد برای این که با آن بر دیگران افتخار کند یا مورد توجه مردم قرار گیرد، جایگاهش در آتش خواهد بود. لذا باید توجه داشت که نقش اساسی در اعمال، نیت آدمی است و خود اعمال، ابزار هستند که به خودی خود ارزش ندارند و بر اساس نیت آدمی دارای ارزش مثبت یا منفی می‌شوند.

    علامه مصباح یزدی افزود: این در جایی است که درسی که می‌خواند، حق و صحیح و برای شناخت دین خداوند باشد که نیت فخر فروشی و جلب توجه مردم در کسب آن علم، سبب شقاوت می‌شود، چه برسد به علومی که محتوایش هم جای مناقشه داشته باشد و سبب بروز شبهات و گمراهی مردم شود.

    وی با اشاره به روایتی اظهار داشت: هر کسی عبارت حقی بگوید، تا روز قیامت به گوش هر کس برسد، منشأ ثواب برای او خواهد بود و هر کس عبارت باطلی بگوید تا روز قیامت هر شخصی، از این کلام تأثیر بپذیرد و یا از آن سوء استفاده کند، گناهش بر عهده آن فرد نیز هست.

    علامه مصباح یزدی در ادامه با بیان این که امروز با توجه به این امکانات موجود می‌توان به خوبی از وقت، نهایت استفاده را برد، خاطر نشان کرد: البته کار هم باید حسن فعلی داشته باشد و هم حسن فاعلی. یعنی هم کار خوبی باشد و هم با اخلاص انجام شود.

    استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که شیطان قصد دارد تا هم در حسن فعلی و هم حسن فاعلی خللی وارد کند، خاطر نشان کرد: گاه شیطان چیزی را تزیین می‌کند تا قبح آن به چشم نیاید. چه بسا مواردی اتفاق افتاده که فردی به خاطر یک تشبیه و استعاره و به کار بردن متن ادبی ـ بدون قصد واقعی محتوای آن ـ مطلبی را بیان کرده است، اما عده‌ای همان را جدی گرفته و گاه به ایجاد یک فرقه انحرافی انجامیده است. لذا تا شبهه‌ای برای خودمان حل نشده، سخنی بیان نکنیم تا سوء برداشتی از آن حاصل نشود.

    وی با بیان این که رعایت اخلاص بسیار دشوار است و شیطان در این زمینه بسیار فعال است، خاطر نشان کرد: در این راه باید از توسل به اهل بیت (ع) و اولیای الهی بهره برد.


    + نوشته شـــده در پنج شنبه 94/2/24ساعــت 4:58 عصر تــوسط عباس | نظر
    توطئه بینالمللی کردن پرونده سیاسی یمن(یادداشت روز) مطبوعات درونم
    مطبوعات درون‌مرزی و فرامرزی آل‌سعود از چند روز قبل، ایران را به عنوان کشوری مسلمان و موثر که خیر مسلمانان را می‌خواهد، مورد خطاب قرار داده و از رهبری معظم آن خواسته‌اند که برای متوقف کردن جنگی که شعله‌ور ماندن آن به نفع رژیم صهیونیستی است، اقدام نماید! همزمان با این لحن مسلمان‌دوستانه و آشتی‌جویانه، هواپیماهای جنگی رژیم عربستان طی یک هفته اخیر که بحث برقراری آتش‌بس مطرح شده است، بر شدت حملات علیه منازل، اماکن و شهروندان مظلوم یمنی افزوده و طی 48 ساعت گذشته به اوج خود رسانده‌اند.


    روزهای گذشته روزنامه‌های الحیات و شرق‌الاوسط که لندن آن را از جانب عربستان منتشر می‌کند و روزنامه «عکاظ» چاپ داخل عربستان، در مقالات متعدد خود از ایران و بخصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی خواسته‌اند که به حل منازعه یمن کمک نماید. الحیات روز دوشنبه گذشته در مقاله‌ای با عنوان «یا قادت تعالوا الی کلمه سواء» نوشته است: «ما و شما- ایران- فقط در بعضی از روش‌ها با هم اختلاف داریم و این در حالی است که ما هر دو با رژیم صهیونیستی دشمن هستیم و آن را دشمن اول مسلمین می‌دانیم پس چرا باید بر موارد اختلاف با یکدیگر تاکید نمائیم». روزنامه عکاظ نیز در همین روز و طی مقاله‌ای نوشته است: «خونریزی ما را به هدف نمی‌رساند و این به نفع ایران یا عربستان نیست که جنگ استمرار داشته باشد». درخواست عربستان برای وساطت ایران در این جنگ در حالی است که در آغاز جنگ وزیر خارجه وقت عربستان در هنگام پاسخ به سوالات درباره جنگ یمن گفت این جنگ ارتباطی به ایران ندارد و مسئله‌ای عربی است. کما اینکه مقامات دیگر عربستان نیز طی هفته‌های اول جنگ با وابسته خواندن نیروهای انصارالله به ایران، علیه کشور ما موضع گرفتند با این وصف امروز به کار بردن مکرر عباراتی مثل «یا سماحهًْ‌الامام المرشد علی الخامنه‌ای» در مقالات «الحیات» به خودی خود نشان می‌دهد که عربستان در این جنگ به بن‌بست رسیده و برای برون‌رفت از آن چشم به ایران دوخته است.
    عربستان به خوبی می‌داند که این جنگ نمی‌تواند ادامه پیدا کند و اگر یک ماه دیگر هم ادامه یابد، نتیجه‌ای به دست نمی‌آید، بنابراین ناچار است فکری برای پایان دادن به آن بنماید. در این صحنه عربستان بطور جدی نگران حذف شدن از روند مذاکرات سیاسی و جایگزین شدن تهران به جای ریاض است. همین دو روز پیش آمریکایی‌ها بروز دادند که مذاکرات یمنی‌ها از ریاض به ژنو منتقل می‌شود. این را کری در گفتگوی تلفنی به وزیر خارجه ایران اطلاع داده و البته خواسته است که به نوعی به ظریف بفروشد. این در حالی است که آمریکا در این جابجایی که البته هنوز درباره شکل‌گیری این گفتگوها تردیدهای جدی وجود دارد، نقشی ایفا نکرده است.
    جابجایی مذاکرات از ریاض به هر جای دیگر، خلاف قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل می‌باشد و این آغاز اعتبارزدایی از قطعنامه‌های ضد یمنی شورای امنیت و بویژه مهمترین آن یعنی قطعنامه 2216 است. در متن این قطعنامه بر محوریت شورای همکاری خلیج‌فارس و نقش عربستان تاکید زیادی شده است. مقامات سعودی می‌دانند انتقال مذاکرات از ریاض به معنای حذف و یا به حاشیه رفتن نقش عربستان و شورای همکاری است. با این وصف عربستان در این صحنه علامت می‌دهد که حاضر است نقش منطقه‌ای ایران را به رسمیت بشناسد مشروط بر اینکه ایران نیز برای عربستان در منطقه نقشی قایل باشد. الحیات در مقاله‌ای به قلم سردبیر که با نام مستعار عبدالسلام منتشر شده، نوشته است«اعراب نمی‌توانند بر ایران سیطره پیدا کنند کما اینکه ایران نیز نمی‌تواند بر سرزمین عرب مسلط شود حالا که اینگونه است رهبران ایران کمک کنند تا فتنه‌های طایفه‌ای مهار شوند.»
    اما رژیم سعودی همزمان با این زبان رسانه‌ای، در صحنه یمن بر شدت عملیات نظامی خود افزوده است. از روز پنجشنبه گذشته که بحث آتش‌بس 5 روزه مطرح گردید، شهرهای شمالی یمن بیش از هر روز دیگر در دوره جنگ مورد حمله واقع شده‌اند و حال آنکه براساس برنامه کار «اعادهًْ الامل» که از روز بیست و هشتم جنگ آغاز شد، حملات هوایی روی مناطق درگیری انصارالله با عوامل جریان اصلاح و هادی و... متمرکز شد. تمرکز عملیات روی صعده، مران و عمران و بخصوص حمله به مراکز مذهبی و تاریخی زیدیه در این روزها برای آن است که انصار کوتاه بیاید کما اینکه در همین روزها جنگ روانی گسترده‌ای که مبتنی بر پیشروی تروریست‌های وابسته به عربستان یعنی جبهه ‌النصره در سوریه و در معرض تهدید قرار گرفتن دمشق راه افتاد، همه دروغ بود و با این هدف دنبال شد که ایران با احساس خطر از تغییر شرایط در سوریه، انصارالله یمن را برای پذیرش برنامه سیاسی آل‌سعود برای آینده یمن تحت فشار قرار دهد.
    به طور کلی تشدید عملیات نظامی در زمان نزدیک به اعلام آتش‌بس، ارزش‌ نظامی ندارد و با یکی از دو هدف صورت می‌گیرد: تثبیت پیروزی برای ارتشی که پیروزی‌هایی را بدست  آورده یا پیروزی‌نمایی ارتشی که علیرغم هزینه زیاد، شکست خورده است. حملات این روزهای ارتش عربستان به مناطق شمالی یمن برای آن است که ضمن تحت فشار قراردادن ایران و انصارالله، وانمود شود که ارتش سعودی کماکان ابتکار عمل را در جنگ در دست دارد و این در حالی است که اگر فرض بر پذیرش عربستان بعنوان یک طرف در گفت‌وگوهای بعد از جنگ پیرامون یمن باشد، این سؤال پیش می‌آید که الان عربستان چه چیزی را برای آوردن بر سر میز دارد؟
    با فرض اینکه بطور واقعی، آتش‌بس در جنگ علیه یمن اتفاق افتاده و رژیم آل سعود پذیرفته باشد که شلیک به یمن را ولو برای 5 روز متوقف کند، انصارالله در صحنه میدان کاملاً دست برتر را دارد. دو روز پیش یکی از مقامات دولت اوباما از قول او گفت «هرکس در هر کجاست در همانجا باشد، ما می‌گوئیم شلیک متوقف شود». انصارالله در این میان سه شهر تعز، عدن و مأرب که جریان وابسته اخوانی - وهابی اصلاح در آنها نفوذ زیادی داشت را تحت سیطره درآورده و جایی برای عوامل سعودی باقی نمانده است. ارتش یمن که یک نهاد قانونی است در کنار انصارالله قراردارد و لااقل 15 حزب کوچک و بزرگ یمنی با انصارالله در ائتلاف می‌باشند و اینکه قبایل یمنی نیز نوعاً با انصار همراهی دارند با این وصف اگر مذاکره‌ای شکل بگیرد و این مذاکره یمنی- یمنی باشد عربستان و عوامل آن در کجای ماجرا می‌توانند قرار بگیرند؟
    با توجه به اینکه عربستان، شورای همکاری و اتحادیه عرب عملاً نمی‌توانند نقش مؤثری در روند سیاسی داشته باشند، بین‌المللی شدن پرونده اگر چه یک فرصت محدود به حساب می‌آید ولی برای آل سعود مغتنم است. هر چند بین‌المللی کردن پرونده یمن با روح و اصول حاکم بر قطعنامه 2216 و اهداف منطقه‌ای آل‌سعود در مغایرت کامل می‌باشد و از این جهت بزرگترین ضربه به این قطعنامه به حساب می‌آید، اما عربستان بین حل یمنی- یمنی پرونده و حل بین‌المللی پرونده، دومی را کم ضررتر می‌داند.
    درباره اینکه آیا پرونده سیاسی یمن بین‌المللی می‌شود یا نه تردید جدی وجود دارد چرا که جریانات پیروز صحنه یمن از جمله انصارالله هیچ تمایلی به خارج شدن پرونده سیاسی از داخل یمن ندارند. بین‌المللی شدن باعث زمانبر شدن حل پرونده می‌شود. سابقه گفتگوهای بین‌المللی درباره سوریه،‌کره و پرونده هسته‌ای ایران به خوبی بیانگر آن است که بین‌المللی کردن، یک پروسه فرسایشی است و حال آنکه یمنی‌ها همین الان به یک «دولت مسئول» که معرف کل جغرافیای یمن باشد احتیاج دارند!
    شاید روسیه اولین کشوری بود که بحث «حل بین‌المللی» رامطرح کرد اما درباره اینکه نگاه روسیه به یمن چیست هم ابهامات زیادی وجود دارد. چینی‌ها معتقدند برای روسیه که نیازی به باب‌المندب، دریای سرخ و خلیج عدن ندارد، طولانی شدن پرونده‌ای که یک طرف آن آمریکا و رژیم‌های وابسته به آن باشد، فرصتی مهم به حساب می‌آید. بسیاری از تحلیلگران آشنا به مسایل روسیه نیز «رأی ممتنع» نماینده مسکو به قطعنامه 2216 را ناشی از این نگرش می‌دانند.
    بهرحال طرح بین‌المللی کردن پرونده سیاسی یمن به نفع یمنی‌ها نیست و ایران بعنوان صادق‌ترین حامی مردم مظلوم یمن باید مانع شکل‌گیری یک روند سیاسی بین‌المللی بنام حل بحران سیاسی یمن شود.
    مردم یمن همانگونه که خود هوشمندانه این جنگ نابرابر را به دفاعی مقدس تبدیل و اداره کردند، می‌توانند روند سیاسی را نیز به خوبی در داخل شکل داده و سریعتر به یک دولت کارآمد برسند.


    سعدالله زارعی

    + نوشته شـــده در پنج شنبه 94/2/24ساعــت 10:3 صبح تــوسط عباس | نظر
    تیر خلاص آمانو به اعتماد خوشخیالها مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی
    مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید ایران باید دسترسی به تأسیسات نظامی خود را قبول کند.

    سرویس سیاسی-

    «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای که‌ در روز سه‌شنبه انجام داده می‌گوید ایران باید دسترسی این نهاد دیده‌بان هسته‌ای به تأسیسات نظامی‌اش را بپذیرد.
    «آمانو» در این مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس با بیان اظهاراتی متناقض با مقامات ایرانی گفته توافق هسته‌ای به کارشناسان آژانس، حق دسترسی به سایت‌های نظامی ایران را می‌دهد. 
    وی در حالی این ادعا را مطرح کرده که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران و گروه 1+5 دور جدید گفت‌وگوها برای رایزنی درباره جزئیات توافق را در شهر وین آغاز کرده‌اند.
    آمانو روز سه‌شنبه مدعی شد ایران در این سند تفاهم به طور مشخص با اجرای قراردادی از آژانس موسوم به «پروتکل الحاقی» موافقت کرده است.
    امضا و تصویب «پروتکل الحاقی» اختیاری است و جزو وظایف کشورهای عضو معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی نیست و به عنوان اقدامی اطمینان‌ساز انجام می‌شود.پروتکل الحاقی امکان بازرسی‌های وسیع و سرزده از تمامی مناطق مورد نظر اعم از تاسیسات اعلام‌شده و نشده را برای بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی فراهم می‌کند.
    ایران در جریان توافق موسوم به «سعدآباد» که در پاییز سال 1382 در تهران بین وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان با «حسن روحانی» دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد اتمی به دست آمد، با پذیرش این پروتکل موافقت کرد و پیش از تصویب در مجلس، آن را داوطلبانه به اجرا گذاشت اما پس از عدم پایبندی این سه کشور به تعهداتشان و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت، مجلس شورای اسلامی دولت را به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی ملزم کرد.
    147 کشور در حال حاضر پروتکل الحاقی را امضا کرده‌اند، اما آمریکا و برخی کشورهای دیگر مفادی را در نظر گرفته‌اند مبنی بر اینکه این بازرسی‌ها نباید تهدیدکننده امنیت ملی آن کشورها باشد. ایران هم خواستار همین شرط است اما آمانو علی‌رغم این مدعی شد برای ایران همان قواعد کشورهای دیگر به کار برده خواهد شد.
    به گزارش فارس، مدیر کل آژانس گفت: «در بسیاری از کشورهای دیگر ما گاه به گاه، هنگامی که دلایل کافی داریم، درخواست دسترسی به سایت‌های نظامی را مطرح می‌کنیم. چرا برای ایران اینطور نباشد؟ اگر ما برای دسترسی، دلیل داشته باشیم این کار را انجام می‌دهیم و ایران اصولاً باید آن را بپذیرد.» وی در ادامه گفت آژانس در هر زمان که متوجه «تناقض یا موردی غیرعادی» درباره فعالیت‌ها و مواد اعلام‌شده ایران شود می‌تواند درخواست دسترسی، توضیح یا «بازرسی فوری» را مطرح کند.
    نظر رهبر انقلاب درباره بازرسی از مراکز نظامی
    ادعای آمانو درباره بازرسی از مراکز نظامی کشورمان در حالی است که این موضوع جزو خطوط قرمز کشورمان در مذاکرات بوده و اعضای تیم مذاکره کننده نیز بارها بر این قضیه تاکید کرده اند. رهبر معظم انقلاب در بیستم فروردین ماه سال جاری طی بیاناتی در این مورد فرمودند؛ مطلقاً نباید اجازه داده شود که به بهانه‌ نظارت، به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کنند و مسئولین نظامی کشور نیز به هیچ وجه اجازه ندارند که به بهانه‌ نظارت و بازرسی، بیگانگان را به این حریم راه دهند یا توسعه‌ دفاعی کشور را متوقف کنند.
    رهبر انقلاب اسلامی در خصوص شیوه‌ نظارت بر برنامه‌ هسته‌ای ایران نیز تأکید کردند: هیچ‌گونه شیوه‌ نظارت غیرمتعارف که ایران را به یک کشور اختصاصی از لحاظ نظارت‌ها تبدیل کند، مورد قبول نیست و نظارت‌ها باید تنها در محدوده‌ همان نظارت‌های متعارفی که در همه‌ دنیا انجام می‌شود اعمال شود، نه بیشتر.
    پاسخ؛ سرب داغ
    جانشین فرمانده کل سپاه نیز در گفت و گویی تلویزیونی (29 فروردین 94) در این باره گفت: نه تنها اجازه بازدید خارجی ها از مراکز نظامی ایران را نخواهیم داد، بلکه اجازه تفکر پیرامون این موضوع را هم نمی‌دهیم. حتی در رویاهایشان این اجازه را نخواهند داشت که از عادی ترین مکان نظامی ما بازدید کنند.حریم پایگاههای نظامی باید حفظ شود. اینکه یک بازرس خارجی به پادگان نظامی سر بزند، به معنی اشغال سرزمین است چون همه اسرار و رازهای دفاع ما در اینجاست. این به معنی تحقیر ملی است. حتی گفتگو در این موضوع. وی افزود: مطمئنم مردان ما در عرصه نبرد دیپلماتیک دارای چنان ارتفاعی از حیثیت، عزت و ایمان هستند که اگر دشمن بخواهد در این باره حرفی بزنند اینان چنان مشتی بر صورت آنها خواهند زد که با سرعت چند برابر صوت به پایتخت‌هایشان بروند.هرکس از این حرفها (بازدید از مراکز نظامی ایران) بزند، جواب آن را با «سرب داغ» خواهیم داد.
    رویای خوش خیال‌ها بر باد رفت
    موضوع بازرسی از مراکز نظامی کشورمان اگر چه مسئله تازه ای نیست و بارها از سوی مقامات آمریکایی آشکارا مطرح شده است اما آنچه در این میان تکرار این موضع گستاخانه را از سوی آمانو قابل تامل می کند، فرآیند اجرایی شدن توافق احتمالی است. بر اساس تفاهم صورت گرفته در لوزان، لغو تحریم ها منوط به راستی آزمایی و تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است و منتقدان این تفاهم بارها بیان کرده‌اند گره‌زدن سرنوشت و کارکرد توافق به اعلام نظر آژانس، با توجه به رویکردهای سیاسی و پیشینه آن خطایی استراتژیک است. موضع گیری اخیر آمانو درباره لزوم بازرسی از مراکز نظامی کشورمان، نشان می دهد دل بستن به داوری این مرجع به اصطلاح بین المللی چیزی جز اعتماد بی جا و خوش‌خیالی نیست و اساساً آژانس را باید یکی از بازوهای غرب در مقابله با جمهوری اسلامی قلمداد کرد. 

    + نوشته شـــده در چهارشنبه 94/2/23ساعــت 10:28 صبح تــوسط عباس | نظر
    پنتاگون: کشتی ایرانی حامل سلاح نیست، اما نباید در یمن پهلو بگیرد

    بسمه تعالی

    Vپنتاگون: کشتی ایرانی حامل سلاح نیست، اما نباید در یمن پهلو بگیرد

    مقامات دفاعی آمریکایی با وجود اذعان به صحت مواضع مقامات ایرانی در مورد کشتی امدادی اعزام‌شده به یمن، می‌گویند این کشتی نباید در یمن پهلو بگیرد.

    خبرگزاری فارس: پنتاگون: کشتی ایرانی حامل سلاح نیست، اما نباید در یمن پهلو بگیرد

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، واشنگتن روز سه‌شنبه به امدادی بود ماهیت سفر کشتی ایرانی به یمن اذعان کرد.

    یک مقام دفاعی آمریکایی به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که اطلاعاتی که آمریکا در حال حاضر در اختیار دارد نشان می‌دهد که کشتی ایرانی که راهی یمن شده، حامل هیچ سلاحی نیست.

    وی با این حال، از گزارش‌های منتشر شده در خصوص اسکورت این کشتی توسط کشتی‌های جنگی ایرانی ابراز نگرانی کرده است.

    پیش از این هم «استیو وارن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفته بود اسکورت این کشتی، «کاملا غیرضروری است.»

    این در حالی است که تهران اعلام کرده کشتی‌های جنگی با هدف تأمین امنیت کشتی امدادی ایرانی، آن را اسکورت می‌کنند.

    پیش از این جنگنده‌های سعودی یک فروند هواپیمای ایرانی را که حامل کمک‌های امدادی برای مردم یمن بود، تهدید به حمله کردند، اما پس از بی‌توجهی خلبان به تهدیدات، باند فرودگاه صعده را بمباران کرده و از انتقال کمک‌ها جلوگیری کرده‌اند.

    وارن روز سه‌شنبه همچنین گفته بود کشتی ایرانی نباید در یمن پهلو بگیرد و باید در جیبوتی توقف کرده و محموله‌اش را به سازمان ملل تحویل دهد.

    در جریان یک ماه و نیمی که از حملات ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی عربستان به یمن می‌گذرد، بیش از 1200 یمنی کشته و ده‌ها هزار نفر کشته و زخمی شده‌اند. با این حال 


    + نوشته شـــده در چهارشنبه 94/2/23ساعــت 9:21 صبح تــوسط عباس | نظر
    یک قبیله مرزنشین ارتش آلسعود را گوشمالی داد افراد یک قبیله شمال
    افراد یک قبیله شمال یمن با پیشروی به داخل خاک عربستان، مقر ارتش آل سعود در نجران و جازان را به تصرف خود درآورده و ده‌ها نظامی سعودی را به هلاکت رساندند.


    در حالی که مناطق مختلف یمن شاهد تداوم حملات ارتش سعودی و کمبود مواد غذایی، دارو و سوخت است، عده ای از جوانان یک قبیله مرز نشین یمن توانستند مقر ارتش عربستان در« نجران» و«جازان» وهمچنین، چندین پایگاه  نظامی مرزی سعودی را به کنترل خود در بیاورند. به گزارش تسنیم ، جوانان  این  قبیله که جز سلاح های سبک مثل کلاشنیکف ، چیزی همراه نداشتند وحتی به جای پوتین، دمپایی به پا داشتند، توانستند دهها نظامی سعودی را بکشند و برخی از آنها را نیز به اسارت بگیرند. نظامیان بی‌انگیزه سعودی که غافلگیر شده بودند، تجهیزات مدرن نظامی را رها کرده و از مهلکه گریختند .بدین ترتیب، این تجهیزات از جمله شماری توپ دور زن، به دست انقلابیون یمنی افتاد. کارشناسان از واقعه دیروز به عنوان  بزرگ‌ترین آبروریزی عربستان طی دهه‌های اخیر یاد می‌کنند  و می‌گویند این حادثه مشخص کرد که ارتش عربستان شامل مشتی مزدور اجاره ای است که ماموریتش فقط سرکوب مردم داخل کشور بخصوص شیعیان است. شبکه المنار اعلام کرد که قبایل یمنی در پاسخ به بمباران دوکامیون حامل مواد غذایی، به مناطق «جازان» و «نجران» در داخل خاک عربستان حمله کردند. روز دوشنبه نیز جنبش انصارالله و کمیته‌های انقلابی یمن با خنثی کردن تهاجم دریایی عربستان، یک فروند شناور را به غنیمت گرفتند و همه سرنشینان آن را اسیر کردند.
    جوانان یمنی دیروز در پیشروی خود به داخل خاک عربستان همچنین، شهر نجران را با حداقل 12گلوله خمپاره هدف قرار دادند. اصابت یکی از این گلوله‌ها به پمپ‌بنزین شهر ، آتش‌سوزی گسترده ای را موجب شد. یک گلوله خمپاره نیز به دفتر مجله الوطن اصابت کرد. سران آل سعود که از این حمله غافلگیر شده بودند، فرودگاه شهر را تعطیل وهمه هواپیماها را از آنجا خارج کردند. 
    از سوی دیگر ، «عادل الجبیر»  وزیر‌خارجه عربستان اعلام کرده است که حملات هوایی در برخی مناطق برای ارسال کمک‌ها متوقف خواهد شد. وی همچنین گفته است:«عربستان قصد دارد منطقه‌ای در خاک خود برای هماهنگی کمک‌های ارسالی به یمن با سازمان ملل ایجاد کند.» این سخنان مضحک وزیر خارجه عربستان در حالی است که صلیب سرخ اعلام کرد ادامه حملات هوایی و جنگ، نظام درمانی یمن را فلج کرده و کمبود شدید بسیاری از اقلام ضروری، به خصوص غذا و سوخت به مرحله هشدار رسیده است. صلیب‌سرخ پایان حملات عربستان به یمن را نیز خواستار شد. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز با اشاره به استفاده ارتش سعودی از بمب‌های خوشه‌ای ساخت آمریکا علیه یمن هشدار داد که اوضاع انسانی یمن نگران کننده است.
     اما در اوضاع میدانی، منابع نظامی از 150 حمله هوایی عربستان در طول روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بر مناطق مختلفی در «عدن» خبر می‌دهند. اما در مقابل نیروهای ارتش و «کمیته‌های مردمی» توانستند در مناطق «دار سعد»، «البریقه» و «التواهی» در عدن پیشروی‌های قابل توجهی داشته باشند و منابع نظامی گزارش داده‌اند که نیروهای انصارالله و ارتش توانسته‌اند به بیشتر کوه‌ها و تپه‌های منطقه «التواهی» مسلط شوند و حجم بالایی از ذخایر سلاح تروریست‌های القاعده و شبه نظامیان «منصورهادی» را به به دست بیاورند.
    پیمان شورای اسلامی یمن با حزب الله
    از سوی دیگر شورای اسلامی شافعی یمن از مواضع شجاعانه و شرافتمندانه دبیرکل حزب الله لبنان علیه تجاوزگری مشترک سعودی - آمریکایی علیه یمن تشکر و قدردانی کرد.  شورای اسلامی شافعی یمن در بیانیه خود خطاب به «سید حسن نصرالله» آورده است:« این شورا به نمایندگی از خود و همه آزادگان پیرو مذهب شافعی در یمن از مواضع شرافتمندانه و شجاعانه شما در رد تجاوزگری ظالمانه سعودی- آمریکایی علیه ملت یمن و قتل کودکان و زنان و بی‌گناهان و بمباران ساختار زیربنایی و امکانات ملت یمن تشکر و قدردانی کامل می‌کند. این موضعگیری شما در زمانی صورت گرفته است که بسیاری از زبان‌ها از بیان سخن حق خودداری و سکوت  کرده‌اند.» این بیانیه افزود: «شما در سخنرانی‌های خود وجدان‌های زیادی را در جهان بیدار کردید و واقعیت توطئه پلید و کینه درونی نظام آل سعود و پیروانش را برملا کردید. شما دیوار ترسِ نزدِ برخی از آزادگان برای بیان حقیقت را شکستید.»  این شورا در پایان تأکید کرد: «با خداوند متعال و شما پیمان می‌بندیم که همگی با جانفشانی کامل- در راه مقاومت و جهاد علیه متجاوزان به سرزمین و دین و مقدساتمان گام برداریم.»

    + نوشته شـــده در چهارشنبه 94/2/16ساعــت 10:56 صبح تــوسط عباس | نظر
    اصابت 6 موشک به شهر نجران عربستان روزنامه الریاض عربستان نوشت: 6

    بسمه تعالی



    آل سعود در خدمت استکبار

    [تصویر: 1339519726.jpg]

    آمریکا عامل خودزنی آل سعود

    اصابت 6 موشک به شهر نجران عربستان

    روزنامه الریاض عربستان نوشت: 6 موشک بعد ازظهرامروز (سه شنبه) به مناطق مختلف شهرنجران اصابت کرد.
    به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی روزنامه الریاض مدعی شد که این موشک ها به اماکن عمومی و ساختمان های دولتی شهر نجران اصابت کرده است.
     
    بر اساس این گزارش، یکی از این موشک ها به ساختمان سرایداری مدارس مرکزحفظ قرآن کریم در محله الضیافه نجران برخورد کرده است.
     
    به گزارش الریاض، این حمله موشکی هیچ خسارت جانی یا خسارت مالی سنگین درپی نداشته است اما یکی از این موشک ها به منزل رییس دفتر روزنامه الریاض درنجران و دو موشک دیگر به دفتر روزنامه الوطن و منزل صالح آل صوان مسوول دفتراین روزنامه درمنطقه نجران اصابت کرده است. 
     
    این موشک ها سبب قطع جریان برق در برخی خیابان ها و محله های شهرنجران شد.
     
    روزنامه الریاض درخبری دیگر نوشت: اداره آموزش و پرورش نجران تمام مدارس این منطقه را تعطیل کرده است.
     
    اداره آموزش و پرورش نجران درمورد امتحانات دوره راهنمایی که اکنون درحال برگزاری است تمهیدات لازم را برای تعامل با این وضعیت خواهد اندیشید.
     
    به گزارش این روزنامه، شرکت های هواپیمایی عربستان نیز تمام پروازها ازمبدا یا به مقصد نجران را تا اطلاع بعدی لغو کردند. 

    + نوشته شـــده در چهارشنبه 94/2/16ساعــت 9:54 صبح تــوسط عباس | نظر
    دبیرکل حزب الله لبنان ادعای سعودی مبنی بر تحقق اهداف تهاجم «طوفا
    دبیرکل حزب الله لبنان ادعای سعودی مبنی بر تحقق اهداف تهاجم «طوفان قاطع» را گمراه کننده خواند و تاکید کرد: هیچ کدام از اهداف تهاجم سعودی به یمن محقق نشدند.
    دبیرکل حزب الله لبنان ادعای سعودی مبنی بر تحقق اهداف تهاجم «طوفان قاطع» را گمراه کننده خواند و تاکید کرد: هیچ کدام از اهداف تهاجم سعودی به یمن محقق نشدند.
    رجانیوز - گروه بین الملل: سخنرانی سید حسن نصرالله با اشاره به تلاش غربی های از جمله آمریکا برای تجزیه عراق و دیگر کشورهای منطقه گفت: اجازه نمی دهیم فاجعه فلسطین در تجزیه کشورهای منطقه تکرار شود
     
    نطق تلویزیونی سید حسن نصر الله دبیر کل حزب ‌الله لبنان لحظاتی پیش آغاز شد.
    وی در این سخنرانی که در حال حاضر به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار در حال پخش است، به بررسی تحولات داخلی و منطقه ‌ای خواهد پرداخت.
    نصر الله در ابتدای سخنانش گفت: لازم می دانم امشب در خصوص پاره‌ای از مسائل با شما صحبت کنم اولا موضوع یمن است و موضوع دیگر عراق و موضوع سوم سوریه و چهارمین مسئله موضوع لبنان و قلمون است.
     
    بسمه تعالی
    دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جنگ عربستان سعودی به یمن اظهار داشت: درباره یمن همین را بگویم که 40 روز قبل عربستان سعودی جنگی را بر ضد یمن آغاز کرد و پس از گذشت 26 روز از این تجاوز از تشکیل یک ائتلاف دشمنانه ای از پایان طوفان قاطعیت خبر داد و وارد مرحله عملیات بازگشت امید به ملت یمن شد.
     
    وی افزود: از آن دوران تا به امروز این تجاوز و عملیات ادامه دارد ما بار دیگر در برابر یک اقدام و نیرنگ بزرگ قرار گرفته ایم و این نیرنگ از همان زمان اعلام پایان عملیات طوفان قاطعیت آغاز شد .
     
    نصرالله گفت: فریبکاری عربستان سعودی مبنی بر تحقق تمام اهدافش بزرگترین نیرنگ بود و برای گمراه ساختن دیگران در این باره از پایان یافتن طوفان قاطعیت خبر می‌داد .
    دبیرکل حزب لبنان این سوال را مطرح کرد که آیا هیچ انسانی با این فریبکاری و گمراهی موافقت می کند به من نشان دهید کدام اهدافشان از آن روز تا به امروز محقق شده است. تنها یک هدف را به من نشان دهید که از ابتدای تجاوز تا هم اکنون محقق کرده‌اید. آیا عربستان سعودی توانسته است مشروعیت ادعای خود برای یمن را محقق سازد. آیا تا به امروز موفق شده است از پیشروی ارتش یمن و کمیته های مردمی به هر کجا که می خواهند جلوگیری کند.
     
    آیا توانسته است سلاح انصار الله را آن گونه که ادعا دارد محقق کند؟ هرگز چنین چیزی محقق نشده است. تنها یک هدف را به من نشان دهید ما در برابر شکست تمام عیار عربستان سعودی شکستی واضح و قاطع هستیم در حالی که یمنی ها به صراحت به وضوح پیروز شدند و علت شکست عربستان سعودی اتحاد و همبستگی ملت یمن و همبستگی با یکدیگر است.
     
    وی افزود: ما در برابر یک شکست و ناکامی سعودی هستیم که واضح و آشکار است و در مقابل آن پیروزی یمنی ها آشکار . دور دوم تجاوز به یمن تحت عنوان بازگرداندن امید آغاز شد و اینجا هم فریبی دیگر برای سرپوش گذاشتن شکست مرحله نخست تجاوز است.  آنها اهدافی بزرگ را تعیین کرده بودند که به جنگی طولانی مدت نیاز دارد تا به امروز آنها به دنبال ارتش های استیجاری هستند اکنون به دنبال تحقق اهداف بسیار ناچیزی هستند و نام عملیات خود را از نام طوفان قاطعیت به عملیات بازگرداندن امید تغییر دادند.
    نصرالله تصریح کرد: هدف عربستان سعودی از تهاجم به یمن سلطه بر این کشور و بازگرداندن سلطح آمریکایی و سعودی بر یمن است.
     
    دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر به اهداف اعلام شده عملیات بازگرداندن امید نگاهی بیاندازیم خواهیم اهداف اعلام شده قابل دستیابی است و این ائتلاف می تواند ادعا کند که آنها را محقق کرده است.
     
    وی افزود: ائتلاف عربی از نیمه بالا رفته درخت به پائین آمده و اهداف خود را از سطح بالا به سطح پائین کشانده و اهدافی را اکنون تعیین کرده که می تواند به سادگی مدعی تحقق آنها باشد این همه با هدف فریب مردم است. این ائتلاف از سلاح های ممنوعه بین المللی استفاده می کند و این نوع سلاح خطرناکترین سلاح برای غیرنظامیان است. آنچه تاکنون انجام داده اند پیچیده کردن روند مذاکرات سیاسی بوده است آنها تلاش کردند که گفت وگوهای سیاسی را از یمن دور سازند و اکنون با بیان اینکه این نشست باید در ریاض برگزار شود در واقع می خواهند گفت‌وگوها را تعطیل کنند و این دقیقا بر عکس آن اهدافی است که برای آنها شعار دادند که محقق شده است.
     
    نصرالله گفت: فریبکاری دیگر آنها القای این مسئله به جهانیان است که عربستان سعودی جلوی جنگ در یمن را گرفته است این نه تنها نیرنگ و فریب است بلکه دروغ و جعل حقایق  است . جنگ همانی است که تاکنون ادامه دارد و این جنگ شدیدتر شده و خشونت در آن بیشتر از قبل است و اقدامات وحشیانه و جنایات در آن هم افزایش یافته است. امروز هدف این تجاوز بیش از هر زمان دیگری عیان و آشکار است ملت یمن با بازگشت به دوران سلطه دیگران مخالف است و بر استقلال خود پافشاری دارد.
     
    دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: در یمن این اراده قاطع و جدی وجود دارد که نباید کرنش کنند و نباید تسلیم شوند و نباید عقب نشینی نمایند . جهانیان و دولت ها و ملت ها و از جمله آنها ملت های منطقه در مقابله با این تهاجم گسترده مسئولیت هایی انسانی دارند . سازمان های بین المللی از وضع بسیار خطرناک و فاجع بار سخن می گویند از این رو جهانیان باید مسئولیت های خود را در قبال مردم یمن بپذیرند.
     
    نصرالله گفت: سیاست فشار بر رزمندگان مقاومت و جنگجویان از طریق قتل عام خانواده ها، زنان و ویران کردن منازلشان سیاستی شکست خورده است.  به تمام متجاوزان اعلام می کنم هر آنچه که تاکنون انجام داده اید و جنایاتی که در حق بشریت مرتکب شدید باعث مخدوش کردن چهره واقعی شما خواهد شد و باعث همبستگی ملت در پس رزمندگان در دفاع از ملت و حدت یمن خواهد شد و این ملت به دنبال آزادی و کسب استقلال خود می باشد.
     
    وی افزود: کشورهای جهان باید برای رساندن کمک های بشر دوستانه به ملت یمن از طریق شکستن حلقه محاصره یمن اقدام کنند و به هر قیمتی این امر باید محقق شود و تاکید می کنم  که آنچه در داخل یمن شاهد آن هستیم عملیات قهرمانانه بیشتر و اراده مستحکم تر ملت یمن است و چنین اراده ای اگر ملتی داشته باشد هیچ کس نمی تواند بر آن سلطه پیدا کند.
     
     تحولات عراق
    نصر الله در بخش دیگری از سخنانش به تحولات عراق اشاره کرد و گفت: بعد از سلطح یافتن داعش بر موصل و اعلام این تهدید از سوی داعش مبنی بر اشغال سایر استان های عراق و آن زمان که ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش تشکیل شد در همان زمان اعلام کردیم که آمریکا به صورت جدی قصد رویارویی با داعش را ندارد و در همان زمان هم اعلام کردیم که آمریکا از داعش به عنوان ابزاری برای اجرای پروژه های خود در منطقه استفاده خواهد کرد.
     
    وی افزود: همان زمان هم گفتیم که پروژه آمریکا برای منطقه و عراق ، تقسیم این کشورها بر اساس طائفه ای و نژادی است. ما اکنون به سوی منطقه ای پیش می رویم که می خواهند در آن جنگ های داخلی امری طبیعی باشد این اوضاع می تواند سال ها به طول بیانجامد و آمریکا این مسئله را برای ملت های ما می خواهد و امروزه آمریکایی ها نیات خود را در این باره علنی کردند و نخستین گام در جهت تحقق تجزیه، عراق قرار گرفته است. هم اکنون کنگره آمریکا در حال تلاش برای مسلح کردن برخی از گروهها در عراق است . در همان روزهای آغازین بحران در عراق به یاد داریم که مرجعیت عالیقدر در نجف اشرف دعوت به دفاع از کل ملت عراق کردند و در این امر هیچ تبعیضی قائل نشد .
     
    دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که دولت عراق هم بر این اساس عمل کرد بنابراین در عراق، عراقی ها نمی خواهند که استانهاشان از هم جدا و تجزیه شود از این رو آمریکا هیچ بهانه ای برای در اختیار قرار دادن سلاح به گروههایی از عراقی ها به صورت مستقیم ندارد.
     
    وی افزود: از این رو واضح است که آمریکایی ها تلاشی را برای ناتوان کردن دولت عراق و ارتش این کشور برای مقابله با داعش به عمل می آورد . وظیفه ما این است که در برابر چنین اقداماتی بیاستیم و با آن مخالفت کنیم چرا که این مسئله با عراق آغاز نمی شود که با این کشور هم به پایان برسد بلکه این نخستین گام در جهت پایه ریزی مرحله ای بسیار خطرناک خطرناک و این اقدامی برای تجزیه عراق است و پس از آن تجزیه یمن است و بعد از آن تجزیه سوریه است و غیره ...  نسل ما اجازه ندارد در قبال این مسئله سکوت کند سرنوشت این منطقه به هم گره خورده است و تاریخ آن هم یکی است نسل ما اجازه ندارد اشتباهی را تکرار کند که نسل های گذشته ما مرتکب آن شدند آنها تسلیم شدند و فلسطین را به اسرائیل واگذار کردند.
     
    تحولات سوریه
    سید حسن نصرالله در ادامه به تحولات سوریه اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر و بعد از سقوط جسرالشغور به دست گروههای مسلح جهانیان با موجی از شایعه ها و تزریق اخبار رسانه ای با هدف ایجاد جنگ روانی در مردم جهان روبرو شدند. یکی از این شایعه ها این بود که بعد از سقوط جسرالشغور نظام سوریه به پایان راه می رسد و ارتش سوریه توان رویارویی خود را از دست داده و در حال فروپاشی است و همپیمانان سوریه از آن روی برگرداندند و اوضاع در سوریه سخت شده اما واقعیت این است که همه اینها دروغ است و برخی تلاش کردند تا این شایعه بین مردم پخش شود.
     
    وی اظهار داشت: ما امروز در برابر جنگ روانی قرار گرفته ایم هدف این جنگ روانی تضعیف اراده مردم سوریه است می خواهند در عزم و ایستادگی آنان خلل ایجاد کنند و تلاش می کنند تا از طریق این شایع ها و جنگ روانی آنچه را که در میدان نبرد نظامی محقق نشد، به دست آورند نباید کسی به این شایعات و دروغ ها توجه کنداین یک جنگ روانی است این جنگ جنگ تازه ای نیست این جنگ از آغاز بحران سوریه شروع شده بود. آنچه درباره موضع جمهوری اسلامی ایران گفته می شود درست نیست. و امام خامنه ای اعلام کردند که ایران تنها در برابر مسئله هسته ای مذاکره می کند و به زیان همپیمانانش مذاکره نمی کند و این مسئله تاکید دارد بر این واقعیت که ایران از سوریه چشم پوشی نمی کند . 
     
    بله آنچه برخی اوقات در میدان رخ می دهد علت آن را تنها در میدان باید جستجو کرد و نباید به دنبال علل بین المللی آن باشید. چگونه ارتش سوریه از هم می پاشد در حالی که هر روز دستاوردها و پیروزی های روزانه به دست می آورد . در هر جنگی رویارویی هایی صورت می گیرد که در وهله نخست هر کس پیروز می شود به مثابه این نیست که تمام جنگ را پیروز شده است و بر عکس کسی که در وهله نخست شکست می خورد به منزله آن نیست که تمام جنگ را شکست خورده است. خطاب به خانواده و ملت مان در سوریه اعلام می کنم در کنار شما بودیم و خواهیم ماند و هر جا که لازم باشد حاضر باشیم حاضر خواهیم بود. و در همین روزهای اخیر به جاهایی رفتیم که در گذشته به آنجا نرفته بودیم ما وارد سوریه شدیم بر اساس تشخیص روشنی که در دفاع از سوریه و لبنان و کل منطقه داده شد .
     
      تحولات لبنان
    نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به تحولات داخلی لبنان اشاره کرد و با اشاره به درگیری ها در قلمون سوریه گفت: من در گذشته از نیازهایی که لبنانی ها با آن روبرو خواهند بود سخن گفتم و از مسئله ذوب یخ ها توضیح دادم . و اعلام کردم که هر پیروزی که در هر یک از جبهه های نبرد حاصل شود می تواند بازتاب های مثبتی را در تمام جبهه های دیگر داشته باشد . و ما به درستی می دانستیم که قصد گروههای مسلح که در صدد انجام اقدمات تجاوزکاران بودند بعد از مرحله آب شدن برف ها حاصل می شود قصد آنها برای ما از دیرباز و پیش از ذوب یخ ها عیان بود من از تهدید فرضی صحبت نمی کنم در آن زمان هم من از تجاوز یقینی و حتمی و موجود که در هر ساعت شدت می یافت سخن گفتم چرا که بخش های وسیعی از خاک لبنان اشغال می شد و این امر از سوی گروههای مسلح و از طریق تجاوز به ارتش لبنان که به صورت مداوم و پیوسته به شهروندان در عرسال صورت می گرفت حاصل می شد و ادامه گروگان گرفتن نظامیان لبنانی و بمباران منطقه و تمام این مسائل نیاز به راه حل ریشه ای داشت دولت قادر به حل این مسئله نیست و اگر قادر بود کاری می کرد . و اگر توان آن را داشته باشد کاری نکرده مقصر است و باید مورد بازخواست قرار گیرد . اگر دولت به مسئولیت های خود عمل می کرد در کنار آن قرار می گرفتیم ولی برای اینکه در انتظار سراب باقی نمانیم باید بگوییم که واضح است که دولت قادر به حل این مشکل نیست.
     
    دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: از حزب الله لبنان هیچ موضع رسمی در این باره صادر نشده است بله آمادگی ها و نشانه هایی وجود دارد  که مردم از آن مطلع شدند اما از طرف ما چیزی اعلام نشده است اینکه ما وارد عمل شویم و مشکل را حل کنیم مسئله قطعی است اما زمان و مکان آن هنوز اعلام نشده است. هنوز ما بیانیه رسمی ای صادر نکردیم اما زمانی که عملیات آغاز شود خود بازگوی مسئله خواهد بود و رسانه ها ناگزیر از آن مطلع خواهند شد و زمان و مکان آن را اعلام خواهند کرد اما ما آن را اعلام نمی کنیم.
     
    وی افزود: اگر می خواستیم که منتظر اجماع نظر لبنانی ها باشیم اکنون گروههای مسلح داخل لبنان می بودند از این رو ما برای حل این مشکل خواهیم رفت به کسانی که این پرسش را از ما خواهند کرد که چه کسی به شما این وظیفه را محول کرده می گویم: این یک تکلیف انسانی و اخلاقی و دینی است و کسی که از این وظیفه کوتاهی کند و قادر باشد کاری برای حل آن انجام دهد اما دست به این کار نزند، بنابراین بیاید و تمام مسئولیت را بر عهده بگیرد. 

    + نوشته شـــده در چهارشنبه 94/2/16ساعــت 9:48 صبح تــوسط عباس | نظر
    خیز پسر شاه سعودی برای سیطره بر منابع ثروت مجتهد در پست جدید خود


    مجتهد در پست جدید خود در توییتر فاش کرد که پسر شاه سعودی یعنی جانشین ولی‌عهد عربستان و وزیر دفاع این کشور، با صدور بخشنامه ای به نام ملک سلمان ضمن جدا کردن شرکت آرامکو از وزارت نفت خودش را رییس این شرکت اعلام کرد.
    به گزارش العالم، این فعال عربستانی که با نام مستعار مجتهد اسراری از آل سعود را فاش می کند و گمان می رود یکی از اعضای این خاندان باشد، نوشت: شرکت آرامکو به صورتی بازسازی خواهد شد که تصمیمات در خصوص تولید، قیمت گذاری، صادرات و ثبت واردات و توزیع آن در یک دایره بسیار محدود به ریاست محمد بن سلمان صورت خواهد گرفت و بدین ترتیب وی می تواند درآمدهای حاصل از نفت را قبل از آن که وارد بودجه شود در اختیار بگیرد و بدون اطلاع وزارت نفت و وزارت دارایی آن را به هر حسابی که می خواهد منتقل کند.
     
    مجتهد افزود: بدین ترتیب کشور 80 سال به عقب باز می گردد و به زمانی می رود که ملک عبدالعزیز شخصا به همین ترتیب درآمدهای نفتی را اداره می کرد و خودش تصمیم می گرفت چه میزان از آن برای کشور هزینه شود. اما مساله اینجاست که اگر مردم به دلیل عدم اطلاع از فرایندهای اداری و بودجه اقدامات ملک عبدالعزیز را نادیده گرفتند آیا با محمد بن سلمان فرزند شاه جدید، نیز همین رفتار را خواهد داشت یا خیر؟
     
    مجتهد معتقد است محمد بن نایف ولی عهد و وزیر کشور عربستان از جانب محمد بن سلمان نگرانی دارد زیرا مطمئن است که ولایت عهدی اش طولی نخواهد کشید به خصوص با توجه به این که محمد بن سلمان قدرت ارتش، ثروتهای طبیعی، رسانه و گارد پادشاهی را به دست گرفته و حالا بن نایف نگران است که با صدور یک تصمیم شاهانه وی از هرگونه قدرتی مانند وزارت کشور یا شورای سیاسی و امنیتی نیز خلع شود.
     
    وی می افزاید: درحال حاضر شاهزاده های سعودی درباره اقدام بعدی محمد بن سلمان گمانه زنی می کنند و احتمال می دهند ارگان بعدی که وی قصد به دست آوردن آن را داشته باشد گارد ملی یا وزارت کشور باشد.
     
    مجتهد در ادامه از آثار بلند اقبالی بن سلمان بر عبدالعزیز بن فهد که در حال حاضر در نیویورک است سخن گفته و خاطرنشان می کند او بیشترین آسیب روحی و روانی را از جایگاهی که محمد بن سلمان به دست آورد متحمل شده است و هر دارو و وسیله دیگری را اعم از حلال و حرام برای آرام کردن خود به کار برده است.
     
    اطرافیان او می گویند که عبدالعزیز از این که در زمان پادشاهی پدرش مانند محمد بن سلمان به دنبال پول و قدرت نرفته پیشمان است. این در حالی است که بن فهد در زمان پادشاهی پدرش دست کم 300 میلیارد دلار پول جمع کرده اما در حال حاضر به دلیل حسادت به محمد بن سلمان گویی رو به مرگ است.
     
    مجتهد درباره خالد التویجری، رییس سابق دیوان پادشاهی، نیز می نویسد: تعدادی از دختران و پسران ملک عبدالله از بن نایف خواستند که التویجری را درباره سرنوشت اموال منقول و غیرمنقول ملک عبدالله بازخواست کند و یکی از پسران ملک عبدالله نیز خواهران و برادران خود را قانع کرد که التویجری با سوء استفاده از اعتماد ملک عبدالله بسیاری از اموال شخصی او را تصرف کرده و برای این کار ممکن است با متعب و عبدالعزیز دو تن از پسران وی همدستی کرده باشد.
     
    وی می افزاید: علی رغم اصرار آنها بر این درخواست اما محمد بن نایف از ترس حمایت جریان فراماسونری جهانی از التویجری و نیز به منظور پرهیز از برخورد مستقیم با متعب بن عبدالله هیچ قولی به آنها نداده است.


    [تصویر: malek-abdollah-5.jpg]
    آل سعود در دستان امریکا


    + نوشته شـــده در چهارشنبه 94/2/16ساعــت 9:44 صبح تــوسط عباس | نظر
       1   2      >