سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان + حمایت
فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان + صوت
حمایت از فتنه‏گرانِ؛آخرین دشمنی امریکا در قبال ایران/تصور برخی در دولت قبلی و فعلی این است که اگر باامریکا مذاکره‌ کنیم،موضوع هسته‎ای حل می‌شود؛گفتم که‌خوشبین نیستم؛ نشانه‎های خوشبین نبودن،درحال آشکارشدن‌ است

 

گروه سیاسی – رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار  هزاران نفر از مردم تبریز و شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر فراوان از آحاد ملت بزرگ ایران بخاطر نمایش شکوه و عظمت اقتدار ملی، در راهپیمایی 22 بهمن و جشن سی و پنج سالگی انقلاب اسلامی، «استقامت و وحدت» را دو پیام اصلی راهپیمایی امسال دانستند و گفتند: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و در پاسخ به گستاخی، زیاده خواهی، بی ادبی و پررویی مقامات امریکایی حضوری متراکم تر و پرشورتر داشت و اعلام کرد، به هیچ وجه تسلیم زورگویی و باج خواهی امریکا نخواهد شد.

به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب، در این دیدار که در آستانه سی و ششمین سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود را با تشکر از حضور شورانگیزتر و گسترده تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال آغاز کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: زبان از توصیف و تقدیر و تشکر از ملت بزرگ ایران عاجز است اما در درجه اول در مقابل خداوند متعال که محوِّل دلها و مقلِّب نیت ها و عزم ها است، سجده شکر بجا می آوریم و در درجه بعد از آحاد ملت ایران در سراسر کشور به دلیل ارائه چهره ای برجسته، شکوفنده، و زنده از انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن، به جهانیان، صمیمانه تشکر می کنم.

ایشان سپس با اشاره به قیام تاریخی 29 بهمن مردم تبریز، این حادثه را دارای درسها و عبرتهای متعدد دانستند و افزودند: اولین درس قیام 29 بهمن، «نمایش ویژگی ها و خصلت های برجسته مردم تبریز و آذربایجان» بود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: ایمان عمیق دینی، غیرت دینی، شجاعت، موقع شناسی و اقدام به هنگام، پیشرو و صف شکن بودن، و انجام کارهای نوآورانه در راه اهداف، خصلت های برجسته مردم تبریز و آذربایجان است، که حادثه 29 بهمن، آنها را مجسم کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، دومین درس قیام 29 بهمن را، «نشان دادن پیوستگی و ارتباط بخشها و اقوام مختلف کشور» برشمردند و گفتند: اقوام مختلف ایرانی، به واسطه حاکمیت ایران اسلامی، در زیر پرچم اسلام و نام زیبای ایران قرار گرفته اند و همه دارای پیوستگی و اتصال با یکدیگر هستند و این، همان نقطه ای است که بدخواهان ملت ایران، برروی آن متمرکز شده اند و می خواهند اقوام ایرانی را مقابل هم قرار دهند.

ایشان همه مردم و مسئولان را به هوشیاری در قبال این موضوع فراخواندند و خاطرنشان کردند: هیچگاه نباید پیام اتحاد و همدلی و همگامی قیام 29 بهمن از یاد برود.

رهبر انقلاب اسلامی، «معجزه اراده ملت» را پیام سوم قیام 29 بهمن تبریز دانستند و تأکید کردند: این قیام نشان داد که هیچ مانع و قدرت بزرگی نمی تواند در مقابل اراده راسخ یک ملت، مقاومت کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به تحلیل چرایی حضور گسترده تر و پرشورتر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال و پیام های این راهپیمایی پرداختند.

ایشان با اشاره به محاسبات و گزارش های نسبتاً دقیق افراد خبره از میزان حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سال های مختلف گفتند: براساس گزارش های کارشناسی و دقیق، جمعیت مردم در راهپیمایی امسال در سراسر کشور، متراکم تر از سال گذشته بود و این واقعیت نشان دهنده این است که جشن سالگرد انقلاب اسلامی، همانند خود انقلاب، پدیده ای بی نظیر است.

 

رهبر انقلاب اسلامی برگزاری جشن انقلاب اسلامی بوسیله مردم و در نقاط مختلف کشور و آن هم در سی و پنج سالگی انقلاب بر خلاف مراسم خشک و رسمی کشورهای دیگر را پدیده ای عجیب و شگفت آور خواندند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبلیغات و تحلیل های غیرواقعی رسانه های بیگانه، اتاق های فکر آنها متوجه پیام این حضور و انگیزه و ایمان و همچنین شعارهای مردم می شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: شعارهای مردم در راهپیمایی 22 بهمن حاوی دو پیام اصلی «استقامت و وحدت» بود.

ایشان در تبیین پیام استقامت و ایستادگی بر آرمانها گفتند: انقلاب اسلامی دارای «آرمانهای ایجابی» و «آرمانهای سلبی» است. آرمانهای ایجابی آن، عمل به تعالیم اسلام، تحقق عدالت اجتماعی، حضور مردمی در صحنه ها و حوادث مختلف، اقتصاد مستقل، فرهنگ غیروابسته و اصیلِ ایرانی – اسلامی، پناه دادن به مظلوم و مقابله با ظالم، پیشرفت کشور، برجستگی علمی، و پیش قدمی در اخلاق و معنویت است.

حضرت آیت الله خامنه ای، تسلیم نشدن در مقابل زورگویی و باج خواهی نظام سلطه را که مظهر آن امریکا است، آرمان سلبی انقلاب اسلامی خواندند و تأکید کردند: ملت ایران در 22 بهمن امسال اعلام کرد که تسلیم زورگویی و باج خواهی امریکا نخواهد شد.

ایشان با انتقاد از برخی تلاش ها برای معرفی یک چهره غیرواقعی از امریکا به مردم، گفتند: برخی افراد تلاش دارند با بزک کردن چهره امریکا، زشتی ها و خشونت ها و وحشت آفرینی ها را از این چهره بزدایند و دولت امریکا را دولتی علاقمند به مردم ایران و انسان دوست معرفی کنند، اما تلاش این افراد به نتیجه نخواهد رسید.

رهبر انقلاب اسلامی به سابقه سیاه دولت امریکا در مدت حداقل هشتاد سال اخیر اشاره کردند و افزودند: به راه انداختن جنگ های خونین و کشتار انسانهای بیگناه، حمایت از دیکتاتورهای ظالم در نقاط مختلف جهان، حمایت از تروریسم بین المللی، حمایت از تروریسم دولتی که مظهر آن رژیم جعلی، غاصب و جنایتکار صهیونیستی است، حمله به عراق و کشتار حداقل دهها هزار نفر از مردم، حمله به افغانستان، راه اندازی شرکت های آدم کشی و ترور همچون بلک واتر و راه اندازی گروههای تندروی تکفیری و حمایت از آنها، بخشی از سیاهه اعمال امریکا است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: چگونه می توان این چهره زشت و جنایتکار را، در مقابل ملت ایران، با بزک تغییر داد.

ایشان به سابقه اقدامات خصمانه دولت امریکا بر ضد ملت ایران نیز اشاره کردند و افزودند: ملت ایران از کودتای 28 مرداد سال 1332 تا سال 1357 و از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره با خباثت ها، آزارها، توطئه ها و تحریم های امریکا مواجه بوده است که آخرین مورد آن حمایت وقاحت آمیز رئیس جمهور امریکا از فتنه گرانِ سال 88 بود و اخیراً هم بار دیگر اعلام حمایت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: این فهرست، تنها گوشه ای از بدکاری های دولت امریکا در قبال ملت ایران است که اکنون نیز ادامه دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری سخنان خود در ابتدای امسال در مشهد مقدس گفتند: تصور برخی دولتمردان دولت قبلی و همچنین برخی دولتمردان دولت فعلی این است که اگر ما در قضیه هسته ای، با امریکا مذاکره کنیم، موضوع حل می شود. من هم به دلیل اصرار آنها بر مذاکره درخصوص موضوع هسته ای، گفتم مخالفتی ندارم اما همان موقع هم تاکید کردم که خوشبین نیستم.

ایشان افزودند: نشانه های خوشبین نبودن، اکنون در حال آشکار شدن است و دلیل بارز آن هم، اظهارات سخیف و توهین آمیز سناتورها و مقامات امریکایی بر ضد ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، پاسخ این اهانت ها را داد و به مقامات امریکایی تو دهنی زد.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: یکی از علت های حضور گسترده تر و پرشورتر ملت در راهپیمایی 22 بهمن، گستاخی، زیاده خواهی، بی ادبی و پررویی مقامات امریکایی بود که مردم با غیرت دینی خود به صحنه آمدند تا به دولت امریکا علام کنند که دچار اشتباه محاسبه نشود زیرا مردم در صحنه هستند.

ایشان افزودند: پیام ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، به همه مسئولان و زحمت کشان اداره امور داخلی و خارجی کشور، این بود که ملت ایران ایستاده است و مسئولان نباید در مواجهه با دشمن، احساس ضعف کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید های مکرر قبلی خود مبنی بر اینکه موضوع هسته ای، بهانه ای بیش نیست، خاطرنشان کردند: اگر روزی بر فرض محال هم، موضوع هسته ای مطابق خواسته امریکا، حل شود، امریکاییها مسائل دیگر را پیش خواهند کشید، و اکنون نیز همه شاهد هستند که سخنگویان دولت امریکا از موضوعات حقوق بشر و توانایی موشکی و دفاعی ایران، سخن به میان می آورند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: آیا امریکاییها واقعاً خجالت نمی کشند که نام حقوق بشر را می آورند زیرا هرکسی که در دنیا مدعی حقوق بشر باشد، امریکاییها با این همه فضاحت، نباید حتی اسم حقوق بشر را بر زبان بیاورند.

ایشان با اشاره به اقدامات خلاف حقوق بشر امریکا از جمله در زندان های گوانتانامو، و ابوغریب، کمک به تروریست های معروف جهان، و عهد شکنی ها و دروغ گویی ها افزودند: امریکاییها با این پرونده قطور و سیاه، باید از آوردن نام حقوق بشر، دچار شرم و حیاء شوند اما همچنان وقیحانه مدعی حقوق بشر هستند.

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مذاکرات هسته ای خاطرنشان کردند: کاری که وزارت امور خارجه و مسئولان دولتی درخصوص مذاکرات هسته ای آغاز کرده اند ادامه پیدا خواهد کرد و ایران نقض کننده کاری که شروع کرده است، نخواهد بود اما همه بدانند که دشمنی آمریکا با اصل انقلاب اسلامی و اسلام است و این دشمنی، با مذاکرات پایان نخواهد یافت.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تنها راه علاج این دشمنی تکیه بر اقتدار ملی و توان داخلی و مستحکم تر کردن ساخت درونی کشور است.

ایشان با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در آینده بسیار نزدیک، افزودند: راه حل مشکلات کشور، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و تکیه به درون و چشم ندوختن به بیرون است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به ثروتهای کم نظیرِ طبیعی و انسانی کشور بویژه ذخایر فراوان نفت و گاز و نیاز دنیا به ایران، خاطرنشان کردند: همه دیدند که کشورهای خارجی با مشاهده یک لبخند در ایران، برای حضور در کشور هجوم آوردند، بنابراین امریکاییها نمی توانند برای همیشه برروی لجبازی خود مقاومت کنند و اگر ما بر توان خود تکیه کنیم، استقامت آنها در هم خواهد شکست.

 

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: تا وقتی که چشم ما به دست دیگران یا به کاهش تحریم ها و یا اظهارات مقامات امریکایی دوخته شده باشد، به جایی نخواهیم رسید.

ایشان گفتند: من اصرار دارم که مسئولان به نیروی داخلی تکیه و به مردم اعتماد کنند تا این سرچشمه فیاض و تمام نشدنی در داخل، خروشان و فروزان و جوشان شود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر این کار انجام شود، قطعاً همه درهای بسته باز خواهد شد و باید در همین مسیر حرکت و عمل کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان گفتند: به توفیق الهی اهداف امریکا و استکبار جهانی نسبت به ملت ایران و نظام اسلامی شکست خواهد خورد و این ملت پیروزی خود را در مقابل چشم بدخواهان، جشن خواهد گرفت.

در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قیام 29 بهمن سال 56 در تبریز تأکید کرد: قیام 29 بهمن مردم تبریز حماسه ای بیاد ماندنی و تأثیرگذار بود که موجب رسوایی بیشتر رژیم ستمشاهی و استواری انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه تبریز همچنین با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: مردم با حضور گسترده، استکبار ستیزی و وفاداری خود را به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به اثبات رساندند و پاسخ قاطع و کوبنده ای به اظهارات گستاخانه ی مسئولان امریکایی دادند.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 92/11/29ساعــت 8:51 صبح تــوسط عباس | نظر
پدر شهید احمدیروشن: اخراج همکاران فرزندم شایعه نیست؛ واقعیت دارد
بسمه تعالی
پدر شهید احمدی‌روشن: اخراج همکاران فرزندم شایعه نیست؛ واقعیت دارد
تصاویر شهید احمدی روشن تصاویر شهید احمدی روشن

آلبوم تصاویر , گالری تصاویر , گالری موضوعی , آلبوم موضوعی , پوستر شهید احمدی روشن , آلبوم عکس های شهید احمدی روشن , عکس های خانوادگی شهید احمدی روشن , شهید راه هسته ای , مصطفی احمدی روشن , شهید احمدی روشن در تخت جمشید , رهبری و شهید احمدی روشن

 

پدر شهید احمدی‌روشن با بیان اینکه اخراج همکاران فرزندم در سازمان انرژی اتمی شایعه نیست، گفت: تیم مذاکره ‌کننده به عنوان پشتیبان صنعت هسته‌ای در حال فعالیت هستند و امیدواریم که از حقوق هسته‌ای ما ذره‌ای عقب‌نشینی نکنند.

رحیم احمدی‌روشن امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اکنون می‌بینید که استکبار جهانی و گروه 5+1 به این نتیجه رسیدند که اگر با ما بر سر میز مذاکره ننشینند و توافقی به عمل نیاید در آینده کار برای آنها مشکل خواهد شد.
 
وی  با بیان اینکه این صنعت از سوی شهدا و افرادی که جهادگونه کار می‌کنند، به عنوان یک ودیعه است، افزود: فرزندان این مملکت جان خود را برای این صنعت دادند تا ما در مقابل استکبار جهانی دست پر جلو برویم.
 
احمدی‌روشن ادامه داد: از مسئولان کشور توقع داریم این ودیعه را پاس بدارند و شأن مردم را حفظ کنند.
 
وی تصریح کرد: انتظار مردم از مسئولان اجرایی کشور به خصوص وزارت خارجه، حفظ انقلاب است و مسئولان حقوق ملت اعم از چرخه‌ کامل سوخت و حق‌ غنی‌سازی را استیفا کنند.
 
پدر شهید احمدی‌روشن خاطرنشان کرد: شاخص ما امام (ره) و رهبری هستند که خط‌مشی را تعیین کرده‌اند، وقتی حضرت امام (ره) می‌فرمایند استکبار جهانی مانند یک سگ هار می‌ماند که اگر در مقابلش ایستادگی کنی عقب‌نشینی می‌کند و اگر بترسی حمله می‌کند لذا باید بدانیم که این طبیعت استکبار است.
 
وی افزود: من در ازای خون پسرم از مردم، مسئولان و رهبر انقلاب طلبکار نیستم بلکه بدهکار هم هستم؛ اما ناخواسته یکسری از دوستان مصطفی را از رده خارج می‌کنند.
 
پدر شهید احمدی‌روشن اضافه کرد: وقتی غنی‌سازی اورانیوم شروع شد گویا اینها بال و پر درآورند و شهید مصطفی و چند تن از دوستانش شبانه‌روزی برای این مردم کار می‌کردند تا غنی‌سازی 3.5 درصد را در ادامه به 20 درصد محقق کنند.
 
وی گفت: اکنون جای سؤال است که چرا 200 کیلوگرم اورانیوم غنی شده باید اکسید شود؟ آیا آب سنگین و آب سبک اراک و قم تعطیل شد تا اوباما خشنود شود و جان کری از گزینه نظامی و تحریم برای ما سخن بگوید.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/11/27ساعــت 10:8 صبح تــوسط عباس | نظر
اندرحکایت آقای مشاور /مشاور روحانی کراواتی شد !!!!!+تصاویر دزفول
بسمه تعالی
490690_838
تاریخ : 1392/11/27 - 14:30  چاپ این مطلب
اندرحکایت آقای مشاور

دزفول امروز:رئیس‌جمهور باید پاسخ دهد مشاوری که هنوز پروتکل‌های ابتدایی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را در پوشش اسلامی – ایرانی را رعایت نمی‌کند، چگونه می‌تواند حافظ منافع مردم ایران باشد؟

دزفول امروزبه نقل از مشرق چندی پیش چهل و چهارمین اجلاس اقتصادی داووس در کشور سوئیس برگزار شد و رئیس جمهور به همراه هیئت همراه و برای استفاده از فرصت‌های بوجود آمده در عرصه بین المللی، در این اجلاس شرکت کردند.

اما آنچه بیش از همه و در فضای ایستادگی ملت ایران مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب و نظام استکبار سبب حیرت می‌شود، پوشش ظاهری مشاور امور بین‌الملل رئیس جمهور در اجلاس داووس است.

“محمود سریع‌القلم” که بر اساس شنیده‌ها سه روز پیش از شروع اجلاس داووس، به سوییس سفر کرده بود، با پوششی غربی در این اجلاس شرکت کرده است که تأمل برانگیز است.

490690 838 مشاور روحانی کراواتی شد +تصاویر

 

حال باید از آقای روحانی پرسید که چگونه از مشورت‌های چنین مشاوری، استقلال ملی، عزت ملی و روح ایرانی – اسلامی قابل استخراج است؟

490692 670 مشاور روحانی کراواتی شد +تصاویر

490693 498 مشاور روحانی کراواتی شد +تصاویر
آقای روحانی باید پاسخ دهد مشاوری که هنوز پروتکل‌های ابتدایی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را در پوشش اسلامی – ایرانی را رعایت نمی‌کند، چگونه می‌تواند حافظ منافع مردم ایران باشد؟

آیا قرارگرفتن چنین اشخاصی با طرز تفکر غربی، به نفع رئیس‌جمهور و مردم ایران است یا در کوتاه و بلندمدت به ضرر حسن روحانی و منافع ملی تمام خواهد شد؟


+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/11/27ساعــت 9:33 صبح تــوسط عباس | نظر
نامه جمعی از دانشجویان بی سواد به روحانی! 270 دانشجو و نخبه دان
بسمه تعالی
نامه جمعی از دانشجویان بی سواد به روحانی!
شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 11:29
مرجع : خبرگزاری فارس
270 دانشجو و نخبه دانشگاه شریف طی نامه‌ای به روحانی تأکید کردند: ما نه معدودیم، نه کم‌سواد و بی‌سواد؛ ولی به توافق ژنو نقد داریم چرا که فهمیدیم آنچه از حقوق ملت ایران باید به صراحت درج می‌شد، گنگ و قابل تفسیر آمده است.
نامه جمعی از دانشجویان بی سواد به روحانی!
به گزارش افکارنیوز، 270 نفر از دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف طی نامه‌ای به روحانی‎ تأکید کردند:

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

" جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم و رحمه الله

ما دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف تاکنون در مقاطع مختلف و در روند مذاکرات بارها بنا برآنچه وظیفه خود می‌دانستیم از تیم مذاکره کننده حمایت کرده و گفته‌ایم که حاضریم در این راه پرخطر تا آخرین قطره خون، احمدی روشن‌ها و شهریاری هایی باشیم که این بار عظیم را که همانا ساخت استحکام درونی نظام در مسیر پیشرفت و عدالت میهن اسلامی است به پیش ببریم.

این در حالی است که تنها خواسته ما در این موقعیت حساس و سرنوشت ساز از تیم مذاکره کننده و حضرتعالی این بود که در جریان مذاکرات، سر سوزنی از حقوق قطعی و مسلم ملت ایران کوتاه نیامده و از موضع اقتدار، حافظ عزت و استقلال ملت ایران باشید و به پشتوانه نخبگان جوان در مقابل هرگونه زیاده خواهی و سلطه گری ایستادگی کرده و با تلاش فعال و مبتکرانه دیپلماتیک و فراموش نکردن نسبت خود با دشمن، حافظ موضع قوی جمهوری اسلامی باشید.

اما پس از انعقاد توافقنامه همانند بسیاری دیگر از دانشجویان و اساتید دانشگاهمان ابهامات و انتقاداتی نسبت به توافق انجام شده در ذهن های ما به وجود آمد که گاهاً به بیان آنها نیز پرداختیم ولی در کمال ناباوری متأسفانه شاهد آن بودیم که شما منتقدین توافق ژنو را "عده ای معدود کم سواد" یاد کردید که "از جای معدود تغذیه می‌شوند" و حتی معاون اول شما انتقاد به توافق ژنو را "از روی حسادت" دانستند.

جنابعالی بارها در دوران ریاست جمهوری خود و در مراسم و سخنرانی های مختلف، از روز تحلیف تا سخنان خود در دانشگاه شهید بهشتی و تا سفر خوزستان بر لزوم نقد و انتقاد پذیری در جامعه تأکید کرده اید و آنرا یکی از مهمترین ویژگی‌های این دولت برشمرده اید؛ چنانکه گفته‌اید: "آزادی در این دولت به معنای واقعی نمایان می‌شود" و همچنین بارها تاکید کرده‌اید که "انتقاد در این دولت آزاد است" و حتی آن را لازمه پیشرفت و مانع دیکتاتوری و انتقادکنندگان را درخور تشویق دانسته اید.

جناب آقای دکتر روحانی، ما دانشجویان و نخبگان دانشگاه شریف نه معدودیم، نه کم سواد و بی سواد؛ ولی به توافق ژنو نقد داریم. نقد داریم زیرا متن توافق نامه را خواندیم، به بحث نشستیم، نزد اساتیدمان رفتیم و فهمیدیم آنچه از حقوق ملت ایران می بایستی به صراحت و بر اساس NPT در توافق نامه درج می شده، گنگ و مبهم و قابل تأویل و تفسیر آمده. نزد اساتیدمان رفتیم، کمی تأمل کردیم و فهمیدیم نه تنها خبری از فروپاشی سازمان تحریم نیست بلکه خدشه‌ای هم بر تحریم های اصلی وارد نگردیده.

آقای دکتر روحانی، ما به توافق ژنو نقد داریم و نقدمان را به صراحت بیان می کنیم. نقد داریم به عدم توازن در آنچه در این گام به نیابت ملت ایران داده و ستانده شده. نقد داریم به اینکه تمام حقیقت به مردم گفته نشد. نقد داریم و البته سوال هم.

همگان می دانیم اصلی‌ترین نگرانی طرف غربی از برنامه هسته‌ای کشورمان ذخیره اورانیوم 20 درصد بوده است و اصلی‌ترین معضل ما نیز تحریم‌های بانکی و نفتی؛ اما متاسفانه در مذاکرات اخیر مشاهده شد با اینکه اصلی‏ترین نگرانی طرف غربی رفع شده است، اصلی‌ترین تحریم‌ها یعنی تحریم‌های بانکی همچنان پابرجا مانده و تحریم‌های نفتی نیز به قوت خود باقی است و تنها مکثی(pause) در روند رشد آنها ایجاد شده است. در واقع تیم مذاکره‌کننده بخشی مهم و شاید اصلی‌ترین سنگرهای فتح شده در طی سال‌های گذشته را به عنوان امتیاز به طرف غربی اهدا کرده و دقیقاً تا خطوط قرمز کشور عقب نشسته اما نتوانسته طرف غربی را از مواضع ظالمانه خود در تداوم تحریم های بانکی و نفتی عقب براند.

سوال اساسی این است که آیا در مذاکرات بعدی راهی جز عبور از خطوط قرمز کشور برای تیم مذاکره کننده باقی مانده است؟ آیا امتیازات داده شده با امتیازات گرفته شده تناسب و توازن دارد؟

آنچه به اختصار بدان اشاره شد، تنها گوشه‌ای از سوالات و ابهامات بسیاری بود که پیرامون توافق ژنو و حواشی آن به نظر دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها می‌رسد. افسوس که در جریان مذاکرات از وزیر محترم خارجه دولت تدبیر و امید به دانشگاهمان دعوت کردیم و پاسخی جز عرض پوزش آقای وزیر نشنیدیم، از معاونین ایشان دعوت نمودیم و پاسخی مشابه دریافت کردیم و سوالات و ابهاماتمان بی پاسخ ماند. افسوس از آنچه شد و صد افسوس که عالیترین مقام اجرایی کشور منتقدان عملکرد دولت خود را این بار نه تندرو و افراطی که کم سواد و وابسته معرفی کرد.

در اینجا ما به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه شریف از شما دعوت می‌کنیم با حضور در دانشگاه، در یک فضای عقلانی و به دور از هیاهوهای مرسوم سیاسی، به بخشی از سوالات دانشجویان و اساتید دانشگاه خصوصاً در مورد توافق‌نامه ژنو پاسخ دهید. البته امیدواریم این بار تریبونی هم برای اعلام نظر و طرح پرسش‌های دانشجویان در نظر گرفته شود."

+ نوشته شـــده در جمعه 92/11/25ساعــت 9:9 صبح تــوسط عباس | نظر
سرلشگر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس: مردم پای انقلاب ایستاده‏ا
بسمه تعالی
سرلشگر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس:
مردم پای انقلاب ایستاده‏اند/ شهید شاطری نماد تشیع در کل جهان است

 

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: هیچ نیرویی و هیچ کشوری در برهه کنونی جز ایران قادر به رهبری جهان اسلام نیست.
 
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی بعد از ظهر امروز در نخستین سالگرد سردار شهید حاج حسن شاطری، رئیس هیئت ایرانی ستاد بازسازی لبنان در شبستان اعظم آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان اظهار داشت: گر چه امروز در ادامه حرکت‌های گذشته، شماری از کشورهای اسلامی مدعی رهبری جهان اسلام هستند و برای دستیابی به این عنوان تلاش می‌کنند، اما هیچ کشوری جز ایران نمی‌تواند این مسئولیت خطیر را بر عهده گیرد.
 
وی تصریح کرد: از گذشته‌های بسیار دور تاکنون کشورهایی نظیر مصر، عربستان سعودی و پاکستان مدعی رهبری جهان اسلام بوده‌ و برای آن تلاش‌های بسیاری نیز انجام داده‌اند؛ اما هیچ یک از این کشورها جز ایران قادر به پذیرش این مسئولیت خطیر نیستند.
 
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هیچ کدام از این کشورهای مدعی به واسطه غیاب دو عنصر مهم در عالم اسلامی‌‌شان قادر به رهبری جهان اسلام نیستند و این دو عنصر به طور انحصاری در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی گفت: «حمایت از مبارزان و جریان‌های انقلابی و اسلامی» و نیز «دفاع از مسلمانان و اسلام ر مقابل تجاوزاتی که به جهان اسلام صورت می‌گیرد»، ایران را قادر ساخته است تا رهبری جهان اسلام را بر عهده گیرد.
 
سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این دو بعد به طور انحصاری عمل می‌کند، گفت: بعید است کشوری بتواند هم‏چون ایران این نقش را بر عهده گیرد؛ چرا که سایر کشورهای اسلامی در اساس خود چنین قابلیتی ندارند.
 
* دشمن برای مقابله با نظام دائماً تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهد‌
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ دشمنان اسلام و انقلاب همواره برای مقابله با نظام اسلامی، تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهند؛ اما نمی‌توانند فروغ جاویدان انقلاب را خاموش کنند.
 
سلیمانی اظهار کرد: دشمنان، اصراری که بر دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دارند را در طول 35 سال که از عمر انقلاب می‌گذرد، همواره نشان داده‌اند و استمرار ددمنشی‌ها و دشمنی‌های آنها با نظام اسلامی به واسطه عظمت انقلاب و تأثیرگذاری آن در جهان است.
 
وی گفت: دشمنان انواع تاکتیک‌ها را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و اهمیت و عظمت انقلاب آزمایش کرده‌اند؛ چرا که به خوبی ماهیت انقلاب و بزرگی آن را درک می‏کنند.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز شدت دشمنی معاندان نظام بیشتر نمایان می‌شود؛ چرا که عظمت انقلاب و نظام اسلامی روز به روز در حال افزایش است.
 
سلیمانی افزود: در بُعد شناخت عظمت انقلاب اسلامی باید بیشتر کار شود و دانست که بزرگی نظام اسلامی، در افزایش دشمنی‌‌ها با نظام تأثیر اساسی دارد.
 
* مردم پای انقلاب ایستاده‏اند
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان علل دشمنی معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران با این شیوه حکومت اظهار کرد:‌ علاقه، محبت و انگیزه وصف‌ناپذیر مردم نسبت به انقلاب اسلامی همواره دشمنان را بر این صرافت می‏اندازد که دشمنی‌های خود را با نظام روز به روز تشدید کنند.
 
سلیمانی افزود: در هیچ انقلابی از جهان شاهد نیستیم که نظام کشورداری با این همه استقبال و مشارکت عمومی مواجه باشد و در حالی که طی سال‌های طولانی با مردم آن دشمنی‌های متعددی صورت گرفته است، بتواند استوار و مستحکم به کار خود ادامه دهد.
 
وی گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی و در سالیان پیوسته و متمادی چند دهه اخیر، در سراسر کشور علاقه و محبت مردم را به نظام اسلامی شاهد بوده‌ایم و اصرار مردم بر حفظ آرمان‌هایشان، همواره غضب دشمنان را به همراه داشته است.
 
‌سلیمانی ادامه داد: در هیچ یک از انقلاب‌های دوره‌های گذشته در جهان، چنین موضوعی وجود ندارد که مردم این‏چنین پای نظام خود ایستاده باشند و امروز اگر بخواهیم به عظمت انقلاب نگاهی داشته باشیم، باید به سه موضوع اساسی توجه شود.
 
*توجع به ابعاد عظمت انقلاب اسلامی ضروری است
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ‌باید عظمت انقلاب اسلامی را در عالم اسلام و تأثیرات انقلاب در جهان اسلام و میان مسلمانان، عظمت انقلاب در عالم مذهب مبارک و عزیز تشیع و همچنین بزرگی خیزش مردم در حوزه ملیت و قومیت مورد بررسی قرار گیرد.
 
‌سلیمانی گفت: در صورتی که به این سه موضوع به دقت توجه شود، درمی‌یابیم که انقلاب اسلامی ایران در بازیافت مذهب، دین و همچنین مسائل ملی چه تأثیری داشته است.
 
وی گفت: در حوزه ملیت و قومیت نقش انقلاب در بُعد ایران و ملت و اقوام بسیار مهم بوده و باید به آن توجه شود.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: موضوعات متنوع و متعددی در بستر این مسیر مورد توجه قرار دارد و باید دانست که انقلاب اسلامی در مسیر تکامل اسلام چه نقشی ایفا کرده است.
 
* شاهد سیر نزولی و قهقرایی عالم اسلام در یک دوره طولانی بوده‌ایم
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در تاریخ اسلام در یک دوره طولانی، شاهد سیر نزولی و قهقرایی عالم اسلام بوده‌ایم و این دین مبین در طول سالیان دراز، مسیری انحطاطی طی کرده است.
 
سلیمانی گفت: از زمان سقوط آندلس در سال 1492 میلادی به بعد و در طول بیش از پنج قرن، جهان اسلام پیوسته سیر نزولی با شیب شدیدی را طی کرده است.
 
وی اضافه کرد: دگرگونی بسیار وسیعی در این راستا در جهان اسلام اتفاق افتاد و سقوط امپراطوری 400 ساله عثمانی در همین دوره رخ داد و این حکومت که بخش اعظمی از ممالک اسلامی را اداره می‌کرد، از بین رفت.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر فتح آندلس را نقطه 100 تحولات رخ داده بدانیم و سقوط قدس شریف را در سال 1967 میلادی نقطه صفر سیر نزولی عالم اسلام در نظر بگیریم، پس از آن، جهان اسلام همواره در خط زیر این نقطه صفر حرکت کرده است.
 
سلیمانی افزود: سقوط قدس شریف به عنوان دومین قبله مسلمانان جهان و مقدس‌ترین مکان اسلامی پس از مکه مکرمه در همین دوره اتفاق افتاد و پس از آن، در هر حرکتی که در جهان اسلام رخ داد، زیر این خط صفر تلاش انجام شد.
 
* انقلاب بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده است
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در خط قهقرایی اسلام و وضع وخیمی که جهان اسلام در آن قرار گرفته بود، ناگهان انقلاب اسلامی با رهبری‌های مردی نورانی،‌ الهی و حکیم به نام امام خمینی (ره) خود را نشان داد.
 
‌سلیمانی افزود: انقلاب حاصل فکر و ذهن حضرت امام بود و این تراوش جاودانه تا امروز بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده است.
 
وی گفت: ‌امروز شاهد هستیم که در کشور عراق، شیعیان به‏حق حکومت را به دست گرفته‏اند و حاکمیت و اقبال عمومی نیز با شیعیان است.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز در طول مبارزات شیعیان و حتی علمای شیعه، نمی‌توان برهه‌ای را یافت که هم‏چون انقلاب اسلامی تأثیرگذاری جهانی ایجاد کرده باشد.
 
‌سلیمانی ادامه داد: حضرت امام، حکومتی را پایه‌گذاری کردند که نه تنها بر اساس مذهب بلکه طبق خواست مردم و حضور حداکثری آنها در صحنه اتفاق افتاد.
 
وی بیان کرد:‌ با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بسیاری از مردم آزادی‏خواه جهان به خود آمدند و انقلاب‌های اصیل دیگری نیز به راه افتاد.
 
* انقلاب جلوی سرعت شدید سیر نزولی اسلام را گرفت
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ حضرت امام خمینی (ره) دو ویژگی اساسی را به جهان اسلام هدیه کردند که به واسطه آن، جلوی سرعت بسیار شدید سیر نزولی اسلام گرفته شد.
 
‌سلیمانی افزود: جهان اسلام زمانی مشاهده کرد که پس از گذراندن یک دوره طولانی سیر نزولی، ‌انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است و از همین ‌جا بود که سیر صعودی اسلام آغاز شد و در عالم اسلام شاهد تحولات شگرفی بودیم.
 
وی گفت:‌ امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در این سیر صعودی بسیار تأثیرگذار است و تمام شکست‌های دشمن در این مسیر به واسطه اندیشه‌ای بود که امام راحل پایه‌گذاری کردند.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی هم بهره‌ مذهبی و هم بهره ملی دارد و ارتقای نقش ایران از جایگاه کشوری جدا شده از جهان در دوران شاهنشاهی، به کشوری رسید که امروز رهبری جهان اسلام را بر عهده دارد.
 
وی بیان داشت:‌ این در حالی است که از سالیان بسیار دور، شماری از کشورهای اسلامی و در برهه کنونی حداقل چند کشور مصر، عربستان سعودی، پاکستان و . . . مدعی رهبری جهان اسلام هستند.
 
‌سلیمانی تصریح کرد: تمام این ادعاها در غیاب دو عنصر مهم در عالم اسلام انجام شد و به همین خاطر بود که هیچ کشوری جز جمهوری اسلامی ایران امروز نمی‌تواند ادعای رهبری جهان اسلام را داشته باشد.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: تابعیت از رهبری حکیم و فرزانه سبب شد تا جهان اسلام رشد پیدا کند و امروز دو ویژگی مهم که ایران را در جهان به عنوان رهبر کشورهای اسلامی مطرح کرده، به طور انحصاری در اختیار ماست.
 
وی افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مبارزان و جریان‌های اسلامی و همچنین دفاع از مسلمانان و اسلام برابر تجاوزهایی که به جهان اسلامی صورت می‌گیرد، دو ویژگی مهمی است که رهبری ایران را در جهان تثبیت می‌کند.
 
* قیام‌های کشورهای دیگر به نام اسلام دوامی نیاورد
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت:‌ نهادهای انقلابی، مردمی و اداری متعهدی پس از شکل‌گیری نظام اسلامی در کشور تشکیل شد که هر کدام از آنها در ثبات‌بخشی به جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی داشتند و هر یک بر اساس جایگاه مهمی ایجاد شدند.
 
سلیمانی افزود: این در حالی است که در برخی کشورها شاهد شکل‌گیری قیام‌هایی بودیم که به نام اسلام انجام شد؛ اما دوامی نیاورد.
 
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در همین زمینه، شاهد تجربه کشور افغانستان بودیم که نیروهای طالبان در آن وارد میدان شدند و حکومتی را بر مبنای فقه اهل سنت ایجاد کردند و نام آن را « عمارت اسلامی» گذاشتند.
 
‌سلیمانی افزود: این حکومت کمتر از دو سال عمر داشت و حتی اگر دشمنی‌های خارجی صورت نمی‏گرفت،‌ باز هم نمی‌توانست در ادامه راهش به موفقیت برسد.
 
*امام خمینی (ره)‌ مذهب و دموکراسی را با هم ممزوج کرد
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حضرت امام خمینی (ره)،‌ مذهب و دموکراسی را با هم ممزوج کردند و نظامی ترتیب دادند که بسیار استثنایی بود.
 
وی گفت: ‌این نظام پیوسته در حال دگرگونی و رشد است و راه خود را به خوبی ادامه می‌دهد.
 
‌سلیمانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در حقیقت عرصه‌ای مجازی دارد که غیرقابل لمس است و این عرصه به طور مستمر رشد می‌یابد.
 
وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی در دو بُعد ساختار و شاکله نظام و چارچوب مدل‌ها خود را به خوبی نشان داده است و مردم نیز امروز از آن پشتیبانی غیرقابل تصوری دارند.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم تجلی عظمت انقلاب اسلامی را در مدل‌ها و رفتارهایی که از آن در سایر کشورها الگوبرداری می‌شود، می‌بینند و این الگوها هر روز در بخش‌های مختلف برای جهانیان ملموس می‌شود.
 
‌سلیمانی اضافه کرد: انقلاب اسلامی امروز مدل و الگویی منحصر به فرد است و بحث ما در ارتباط با امثال شهیدان باکری، شوکت‌پور و سردار شاطری تنها بحث بر سر یک فرمانده لشگر یا پادگان یا یک فرمانده نظامی منصوب شده و مدرج نیست.
 
* دوران دفاع مقدس به مدرسه‌ای برای مردم ایران تبدیل شد
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان داشت: باید توجه داشت که چرا جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس به مدرسه‌ای برای مردم ایران تبدیل شد و هنوز هم از درس‌های متعدد آن بهره‌مند هستیم.
 
وی متذکر شد: دفاع مقدس امروز هم برای ما الگو بوده و مدل رفتاری حقیقی، دینی، اخلاقی و مدیریتی خاصی را در ابعاد گوناگون به نمایش گذاشته است.
 
‌سلیمانی بیان داشت: به همین خاطر است که می‌گوییم امثال شهیدان باکری، شوکت‌پور و سردار شاطری خودشان یک الگوی زیبای قابل تقدیر هستند و بحث درباره آنها از یک فرمانده نظامی فراتر است.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در بُعد رهبری نیز امروز شاهدیم که کشور به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌شود و مقام معظم رهبری به خوبی توانسته‌اند نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.
 
سلیمانی ادامه داد: نکته جالب در این بخش، این است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با وجود اینکه ولی فقیه، عالمی دینی و انسانی بسیار حکیم و مدبر هستند،‌ اما اصرار دارند که در هر جلسه رسمی و غیررسمی همان چفیه دوران دفاع مقدس را بر گردن داشته باشند و این نشان می‌دهد که این الگوها تا چه حد برایمان مهم است.
 
* دفاع مقدس یک مدل موفق قابل تقدیر است
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دفاع مقدس یک مدل موفق قابل تقدیر است که باید همواره بدان توجه شود.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز شاهد هستیم که دشمن از مبارزه با جمهوری اسلامی ایران نه تنها سودی نمی‌برد، بلکه جایگاه والای انقلاب اسلامی سبب شده است تا قدرت‌های شرق و غرب مقابل ایران ناتوان شوند.
 
سلیمانی همچنین دفاع مقدس را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت:‌ دشمنان همواره از توطئه‌های مختلف برای برخورد با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‏اند؛ اما همواره در رسیدن به اهداف خود ناتوان مانده‌اند.
 
سلیمانی گفت: روحانیت شیعه در برهه کنونی اگر بخواهد در دوره طولانی اسلامی که به خوبی توانستند مذهب شیعه را حفظ کنند و اسلام را دست به دست به مردم امروز رساندند؛ نمایشگاهی از خود بروز دهند، بدون تردید، بهترین جلوه این نمایشگاه دفاع مقدس است.
 
وی اضافه کرد: روحانیت شیعه اگر بخواهد حاصل تلاشش را در قالب یک نمایشگاه جامع ارائه دهد، باید به دوران دفاع مقدس به عنوان بهترین جلوه این امر توجه شود.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جامعه امام زمانی در دوران دفاع مقدس به خوبی شکل گرفت و امثال شهیدان باکری و خرازی در این دوره بسیار الگو بودند.
 
سلیمانی افزود: سردار شهید باکری، مدرسه عاشورا را به خوبی تاسیس کرد و مدل رفتاری باکری به زیبایی پایه‌گذاری شد.
 
وی گفت: این مدل رفتاری ناب از متن و عمق اسلام برخاست و این کارکرد است که در جهان دگرگونی به وجود آورد و مقابل تمام مدل‌های دشمن خود را به خوبی نشان داد.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برابر این مدل متعالی، مدل دشمن قرار داشت که پر از ظلم و جور، اعدام، شکنجه، گورهای دسته‌جمعی و اجحاف بود.
 
* شهیدان مرجع تقلید در حوزه رفتار، ‌اخلاق و مدیریت بودند
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از این‌رو، وقتی می‌گوییم شهیدان باکری و خرازی تنها فرماندهان لشکر نبودند، بدین معنی است که این شهدا مرجع تقلید برای رزمندگان و عامه مردم نه در بعد احکام دینی و مذهبی بلکه در حوزه رفتار، ‌اخلاق و مدیریت بودند.
 
سلیمانی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس،‌ رزمندگان به خوبی از این بزرگان تبعیت می‌کردند و وقتی شهید خرازی با آن لحن صدا، ذکرها، لباس و حتی کلاه روی سرش مشاهده می‌شد، سایران نیز از او تقلید می‌کردند.
 
وی تصریح کرد: امروز تردیدی نیست که شهدا در کشور مقتدرترین و ماندگارترین چهره‌ها محسوب می‌شوند و مردم با این چهره‌ها و سیره آنها زندگی می‌کنند و به این شیوه عشق می‌ورزند.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: الگوهایی که از شهدای بزرگ انقلاب و دوران دفاع مقدس بر جای ماند و امروز از آنها پیروی می‌شود، بالاترین نقش را در تطهیر جامعه و صدور انقلاب اسلامی داشته است.
 
سلیمانی افزود: مبارزه‌طلبی و توجه به روحیه مذهبی از عناصر اصلی تشکیل‏دهنده یک چهره انقلابی است.
 
* سردار شاطری یک مدل اخلاقی و رفتاری محسوب می‌شود
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به اینکه سردار شهید شاطری یک مدل اخلاقی و رفتاری و الگویی بی‌بدیل در جهان محسوب می‌شود، گفت: سردار شاکری وقتی در لبنان وارد شد، سازندگی‌های بسیاری به وجود آورد.
 
سلیمانی ادامه داد: این شهید والامقام هنگامی که چهره غم‌گرفته لبنان را که بر اثر خرابی‌های وسیع به وجود آمده بود، مشاهده کرد، تمام سعی و تلاش خود را بر این قرار داد تا این کشور را بازسازی کند.
 
وی گفت: با رفتار سردار شاطری، مناطق جنوب لبنان آن‏چنان عوض شد که فکر نمی‌کنیم هیچ‏کس به اندازه او توانسته باشد در این کشور کار کند و به تبلیغ مذهب شیعه بپردازد.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: کار سردار شاطری بزرگ‏تر از فتح جبهه و منطقه عملیاتی بود؛ او با حقیقت عمل و اخلاق خود دل‌ها را به تسخیر درآورد و بزرگی او پس از شهادتش نمایان شد.
 
* تمام مذاهب و ادیان جنوب لبنان برای شهید شاطری مراسم برگزار کردند
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسیحی‌ها برای کمتر شهید مسلمانی در کلیساها و مناطق مختص خودشان مجلس یادبود می‌گیرند؛ اما در جریان شهادت سردار شاطری شاهد بودیم که تمام مذاهب و ادیان جنوب لبنان برای این شهید والامقام مراسم برگزار کردند.
 
سلیمانی ادامه داد: سردار شاطری با اخلاق و رفتار نیکو در لبنان کار می‌کرد و به همین خاطر نیز ماندگار شد و همه مردم او را دوست داشتند و در مشکلاتشان به وی رجوع می‌کردند.
 
وی افزود: سردار شاطری بزرگ‏تر از این است که بخواهیم وی را تنها یک فرمانده بدانیم و می‌توان گفت که امثال شهید شاطری از یک فرد، شهر، استان و حتی کشور بالاتر هستند و در حقیقت نماد مذهب تشیع محسوب می‌شوند.
 
سلیمانی با بیان اینکه شهید شاطری یک مدل و الگوی موفق و تمام‏عیار برای جهان اسلام بود، ادامه داد: نظیر این شهید هستند که انقلاب و مذهب اسلام را بیمه می‌کنند و همواره در دل‌ها جاودان می‌مانند.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ ترویج ابعاد مذهبی و ملی انقلاب اسلامی در حقیقت مرهون زحمات شهید شاطری و امثال وی است.

+ نوشته شـــده در جمعه 92/11/25ساعــت 7:41 صبح تــوسط عباس | نظر
سرلشگر سلیمانی، فرمانده سپاه قدس: مردم پای انقلاب ایستاده‏اند/ ش
بسمه تعالی
سرلشگر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس:
مردم پای انقلاب ایستاده‏اند/ شهید شاطری نماد تشیع در کل جهان است

 

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: هیچ نیرویی و هیچ کشوری در برهه کنونی جز ایران قادر به رهبری جهان اسلام نیست.
 
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی بعد از ظهر امروز در نخستین سالگرد سردار شهید حاج حسن شاطری، رئیس هیئت ایرانی ستاد بازسازی لبنان در شبستان اعظم آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان اظهار داشت: گر چه امروز در ادامه حرکت‌های گذشته، شماری از کشورهای اسلامی مدعی رهبری جهان اسلام هستند و برای دستیابی به این عنوان تلاش می‌کنند، اما هیچ کشوری جز ایران نمی‌تواند این مسئولیت خطیر را بر عهده گیرد.
 
وی تصریح کرد: از گذشته‌های بسیار دور تاکنون کشورهایی نظیر مصر، عربستان سعودی و پاکستان مدعی رهبری جهان اسلام بوده‌ و برای آن تلاش‌های بسیاری نیز انجام داده‌اند؛ اما هیچ یک از این کشورها جز ایران قادر به پذیرش این مسئولیت خطیر نیستند.
 
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هیچ کدام از این کشورهای مدعی به واسطه غیاب دو عنصر مهم در عالم اسلامی‌‌شان قادر به رهبری جهان اسلام نیستند و این دو عنصر به طور انحصاری در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی گفت: «حمایت از مبارزان و جریان‌های انقلابی و اسلامی» و نیز «دفاع از مسلمانان و اسلام ر مقابل تجاوزاتی که به جهان اسلام صورت می‌گیرد»، ایران را قادر ساخته است تا رهبری جهان اسلام را بر عهده گیرد.
 
سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این دو بعد به طور انحصاری عمل می‌کند، گفت: بعید است کشوری بتواند هم‏چون ایران این نقش را بر عهده گیرد؛ چرا که سایر کشورهای اسلامی در اساس خود چنین قابلیتی ندارند.
 
* دشمن برای مقابله با نظام دائماً تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهد‌
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ دشمنان اسلام و انقلاب همواره برای مقابله با نظام اسلامی، تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهند؛ اما نمی‌توانند فروغ جاویدان انقلاب را خاموش کنند.
 
سلیمانی اظهار کرد: دشمنان، اصراری که بر دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دارند را در طول 35 سال که از عمر انقلاب می‌گذرد، همواره نشان داده‌اند و استمرار ددمنشی‌ها و دشمنی‌های آنها با نظام اسلامی به واسطه عظمت انقلاب و تأثیرگذاری آن در جهان است.
 
وی گفت: دشمنان انواع تاکتیک‌ها را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و اهمیت و عظمت انقلاب آزمایش کرده‌اند؛ چرا که به خوبی ماهیت انقلاب و بزرگی آن را درک می‏کنند.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز شدت دشمنی معاندان نظام بیشتر نمایان می‌شود؛ چرا که عظمت انقلاب و نظام اسلامی روز به روز در حال افزایش است.
 
سلیمانی افزود: در بُعد شناخت عظمت انقلاب اسلامی باید بیشتر کار شود و دانست که بزرگی نظام اسلامی، در افزایش دشمنی‌‌ها با نظام تأثیر اساسی دارد.
 
* مردم پای انقلاب ایستاده‏اند
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان علل دشمنی معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران با این شیوه حکومت اظهار کرد:‌ علاقه، محبت و انگیزه وصف‌ناپذیر مردم نسبت به انقلاب اسلامی همواره دشمنان را بر این صرافت می‏اندازد که دشمنی‌های خود را با نظام روز به روز تشدید کنند.
 
سلیمانی افزود: در هیچ انقلابی از جهان شاهد نیستیم که نظام کشورداری با این همه استقبال و مشارکت عمومی مواجه باشد و در حالی که طی سال‌های طولانی با مردم آن دشمنی‌های متعددی صورت گرفته است، بتواند استوار و مستحکم به کار خود ادامه دهد.
 
وی گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی و در سالیان پیوسته و متمادی چند دهه اخیر، در سراسر کشور علاقه و محبت مردم را به نظام اسلامی شاهد بوده‌ایم و اصرار مردم بر حفظ آرمان‌هایشان، همواره غضب دشمنان را به همراه داشته است.
 
‌سلیمانی ادامه داد: در هیچ یک از انقلاب‌های دوره‌های گذشته در جهان، چنین موضوعی وجود ندارد که مردم این‏چنین پای نظام خود ایستاده باشند و امروز اگر بخواهیم به عظمت انقلاب نگاهی داشته باشیم، باید به سه موضوع اساسی توجه شود.
 
*توجع به ابعاد عظمت انقلاب اسلامی ضروری است
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ‌باید عظمت انقلاب اسلامی را در عالم اسلام و تأثیرات انقلاب در جهان اسلام و میان مسلمانان، عظمت انقلاب در عالم مذهب مبارک و عزیز تشیع و همچنین بزرگی خیزش مردم در حوزه ملیت و قومیت مورد بررسی قرار گیرد.
 
‌سلیمانی گفت: در صورتی که به این سه موضوع به دقت توجه شود، درمی‌یابیم که انقلاب اسلامی ایران در بازیافت مذهب، دین و همچنین مسائل ملی چه تأثیری داشته است.
 
وی گفت: در حوزه ملیت و قومیت نقش انقلاب در بُعد ایران و ملت و اقوام بسیار مهم بوده و باید به آن توجه شود.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: موضوعات متنوع و متعددی در بستر این مسیر مورد توجه قرار دارد و باید دانست که انقلاب اسلامی در مسیر تکامل اسلام چه نقشی ایفا کرده است.
 
* شاهد سیر نزولی و قهقرایی عالم اسلام در یک دوره طولانی بوده‌ایم
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در تاریخ اسلام در یک دوره طولانی، شاهد سیر نزولی و قهقرایی عالم اسلام بوده‌ایم و این دین مبین در طول سالیان دراز، مسیری انحطاطی طی کرده است.
 
سلیمانی گفت: از زمان سقوط آندلس در سال 1492 میلادی به بعد و در طول بیش از پنج قرن، جهان اسلام پیوسته سیر نزولی با شیب شدیدی را طی کرده است.
 
وی اضافه کرد: دگرگونی بسیار وسیعی در این راستا در جهان اسلام اتفاق افتاد و سقوط امپراطوری 400 ساله عثمانی در همین دوره رخ داد و این حکومت که بخش اعظمی از ممالک اسلامی را اداره می‌کرد، از بین رفت.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر فتح آندلس را نقطه 100 تحولات رخ داده بدانیم و سقوط قدس شریف را در سال 1967 میلادی نقطه صفر سیر نزولی عالم اسلام در نظر بگیریم، پس از آن، جهان اسلام همواره در خط زیر این نقطه صفر حرکت کرده است.
 
سلیمانی افزود: سقوط قدس شریف به عنوان دومین قبله مسلمانان جهان و مقدس‌ترین مکان اسلامی پس از مکه مکرمه در همین دوره اتفاق افتاد و پس از آن، در هر حرکتی که در جهان اسلام رخ داد، زیر این خط صفر تلاش انجام شد.
 
* انقلاب بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده است
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در خط قهقرایی اسلام و وضع وخیمی که جهان اسلام در آن قرار گرفته بود، ناگهان انقلاب اسلامی با رهبری‌های مردی نورانی،‌ الهی و حکیم به نام امام خمینی (ره) خود را نشان داد.
 
‌سلیمانی افزود: انقلاب حاصل فکر و ذهن حضرت امام بود و این تراوش جاودانه تا امروز بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده است.
 
وی گفت: ‌امروز شاهد هستیم که در کشور عراق، شیعیان به‏حق حکومت را به دست گرفته‏اند و حاکمیت و اقبال عمومی نیز با شیعیان است.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز در طول مبارزات شیعیان و حتی علمای شیعه، نمی‌توان برهه‌ای را یافت که هم‏چون انقلاب اسلامی تأثیرگذاری جهانی ایجاد کرده باشد.
 
‌سلیمانی ادامه داد: حضرت امام، حکومتی را پایه‌گذاری کردند که نه تنها بر اساس مذهب بلکه طبق خواست مردم و حضور حداکثری آنها در صحنه اتفاق افتاد.
 
وی بیان کرد:‌ با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بسیاری از مردم آزادی‏خواه جهان به خود آمدند و انقلاب‌های اصیل دیگری نیز به راه افتاد.
 
* انقلاب جلوی سرعت شدید سیر نزولی اسلام را گرفت
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ حضرت امام خمینی (ره) دو ویژگی اساسی را به جهان اسلام هدیه کردند که به واسطه آن، جلوی سرعت بسیار شدید سیر نزولی اسلام گرفته شد.
 
‌سلیمانی افزود: جهان اسلام زمانی مشاهده کرد که پس از گذراندن یک دوره طولانی سیر نزولی، ‌انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است و از همین ‌جا بود که سیر صعودی اسلام آغاز شد و در عالم اسلام شاهد تحولات شگرفی بودیم.
 
وی گفت:‌ امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در این سیر صعودی بسیار تأثیرگذار است و تمام شکست‌های دشمن در این مسیر به واسطه اندیشه‌ای بود که امام راحل پایه‌گذاری کردند.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی هم بهره‌ مذهبی و هم بهره ملی دارد و ارتقای نقش ایران از جایگاه کشوری جدا شده از جهان در دوران شاهنشاهی، به کشوری رسید که امروز رهبری جهان اسلام را بر عهده دارد.
 
وی بیان داشت:‌ این در حالی است که از سالیان بسیار دور، شماری از کشورهای اسلامی و در برهه کنونی حداقل چند کشور مصر، عربستان سعودی، پاکستان و . . . مدعی رهبری جهان اسلام هستند.
 
‌سلیمانی تصریح کرد: تمام این ادعاها در غیاب دو عنصر مهم در عالم اسلام انجام شد و به همین خاطر بود که هیچ کشوری جز جمهوری اسلامی ایران امروز نمی‌تواند ادعای رهبری جهان اسلام را داشته باشد.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: تابعیت از رهبری حکیم و فرزانه سبب شد تا جهان اسلام رشد پیدا کند و امروز دو ویژگی مهم که ایران را در جهان به عنوان رهبر کشورهای اسلامی مطرح کرده، به طور انحصاری در اختیار ماست.
 
وی افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مبارزان و جریان‌های اسلامی و همچنین دفاع از مسلمانان و اسلام برابر تجاوزهایی که به جهان اسلامی صورت می‌گیرد، دو ویژگی مهمی است که رهبری ایران را در جهان تثبیت می‌کند.
 
* قیام‌های کشورهای دیگر به نام اسلام دوامی نیاورد
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت:‌ نهادهای انقلابی، مردمی و اداری متعهدی پس از شکل‌گیری نظام اسلامی در کشور تشکیل شد که هر کدام از آنها در ثبات‌بخشی به جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی داشتند و هر یک بر اساس جایگاه مهمی ایجاد شدند.
 
سلیمانی افزود: این در حالی است که در برخی کشورها شاهد شکل‌گیری قیام‌هایی بودیم که به نام اسلام انجام شد؛ اما دوامی نیاورد.
 
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در همین زمینه، شاهد تجربه کشور افغانستان بودیم که نیروهای طالبان در آن وارد میدان شدند و حکومتی را بر مبنای فقه اهل سنت ایجاد کردند و نام آن را « عمارت اسلامی» گذاشتند.
 
‌سلیمانی افزود: این حکومت کمتر از دو سال عمر داشت و حتی اگر دشمنی‌های خارجی صورت نمی‏گرفت،‌ باز هم نمی‌توانست در ادامه راهش به موفقیت برسد.
 
*امام خمینی (ره)‌ مذهب و دموکراسی را با هم ممزوج کرد
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حضرت امام خمینی (ره)،‌ مذهب و دموکراسی را با هم ممزوج کردند و نظامی ترتیب دادند که بسیار استثنایی بود.
 
وی گفت: ‌این نظام پیوسته در حال دگرگونی و رشد است و راه خود را به خوبی ادامه می‌دهد.
 
‌سلیمانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در حقیقت عرصه‌ای مجازی دارد که غیرقابل لمس است و این عرصه به طور مستمر رشد می‌یابد.
 
وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی در دو بُعد ساختار و شاکله نظام و چارچوب مدل‌ها خود را به خوبی نشان داده است و مردم نیز امروز از آن پشتیبانی غیرقابل تصوری دارند.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم تجلی عظمت انقلاب اسلامی را در مدل‌ها و رفتارهایی که از آن در سایر کشورها الگوبرداری می‌شود، می‌بینند و این الگوها هر روز در بخش‌های مختلف برای جهانیان ملموس می‌شود.
 
‌سلیمانی اضافه کرد: انقلاب اسلامی امروز مدل و الگویی منحصر به فرد است و بحث ما در ارتباط با امثال شهیدان باکری، شوکت‌پور و سردار شاطری تنها بحث بر سر یک فرمانده لشگر یا پادگان یا یک فرمانده نظامی منصوب شده و مدرج نیست.
 
* دوران دفاع مقدس به مدرسه‌ای برای مردم ایران تبدیل شد
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان داشت: باید توجه داشت که چرا جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس به مدرسه‌ای برای مردم ایران تبدیل شد و هنوز هم از درس‌های متعدد آن بهره‌مند هستیم.
 
وی متذکر شد: دفاع مقدس امروز هم برای ما الگو بوده و مدل رفتاری حقیقی، دینی، اخلاقی و مدیریتی خاصی را در ابعاد گوناگون به نمایش گذاشته است.
 
‌سلیمانی بیان داشت: به همین خاطر است که می‌گوییم امثال شهیدان باکری، شوکت‌پور و سردار شاطری خودشان یک الگوی زیبای قابل تقدیر هستند و بحث درباره آنها از یک فرمانده نظامی فراتر است.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در بُعد رهبری نیز امروز شاهدیم که کشور به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌شود و مقام معظم رهبری به خوبی توانسته‌اند نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.
 
سلیمانی ادامه داد: نکته جالب در این بخش، این است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با وجود اینکه ولی فقیه، عالمی دینی و انسانی بسیار حکیم و مدبر هستند،‌ اما اصرار دارند که در هر جلسه رسمی و غیررسمی همان چفیه دوران دفاع مقدس را بر گردن داشته باشند و این نشان می‌دهد که این الگوها تا چه حد برایمان مهم است.
 
* دفاع مقدس یک مدل موفق قابل تقدیر است
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دفاع مقدس یک مدل موفق قابل تقدیر است که باید همواره بدان توجه شود.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز شاهد هستیم که دشمن از مبارزه با جمهوری اسلامی ایران نه تنها سودی نمی‌برد، بلکه جایگاه والای انقلاب اسلامی سبب شده است تا قدرت‌های شرق و غرب مقابل ایران ناتوان شوند.
 
سلیمانی همچنین دفاع مقدس را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت:‌ دشمنان همواره از توطئه‌های مختلف برای برخورد با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‏اند؛ اما همواره در رسیدن به اهداف خود ناتوان مانده‌اند.
 
سلیمانی گفت: روحانیت شیعه در برهه کنونی اگر بخواهد در دوره طولانی اسلامی که به خوبی توانستند مذهب شیعه را حفظ کنند و اسلام را دست به دست به مردم امروز رساندند؛ نمایشگاهی از خود بروز دهند، بدون تردید، بهترین جلوه این نمایشگاه دفاع مقدس است.
 
وی اضافه کرد: روحانیت شیعه اگر بخواهد حاصل تلاشش را در قالب یک نمایشگاه جامع ارائه دهد، باید به دوران دفاع مقدس به عنوان بهترین جلوه این امر توجه شود.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جامعه امام زمانی در دوران دفاع مقدس به خوبی شکل گرفت و امثال شهیدان باکری و خرازی در این دوره بسیار الگو بودند.
 
سلیمانی افزود: سردار شهید باکری، مدرسه عاشورا را به خوبی تاسیس کرد و مدل رفتاری باکری به زیبایی پایه‌گذاری شد.
 
وی گفت: این مدل رفتاری ناب از متن و عمق اسلام برخاست و این کارکرد است که در جهان دگرگونی به وجود آورد و مقابل تمام مدل‌های دشمن خود را به خوبی نشان داد.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برابر این مدل متعالی، مدل دشمن قرار داشت که پر از ظلم و جور، اعدام، شکنجه، گورهای دسته‌جمعی و اجحاف بود.
 
* شهیدان مرجع تقلید در حوزه رفتار، ‌اخلاق و مدیریت بودند
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از این‌رو، وقتی می‌گوییم شهیدان باکری و خرازی تنها فرماندهان لشکر نبودند، بدین معنی است که این شهدا مرجع تقلید برای رزمندگان و عامه مردم نه در بعد احکام دینی و مذهبی بلکه در حوزه رفتار، ‌اخلاق و مدیریت بودند.
 
سلیمانی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس،‌ رزمندگان به خوبی از این بزرگان تبعیت می‌کردند و وقتی شهید خرازی با آن لحن صدا، ذکرها، لباس و حتی کلاه روی سرش مشاهده می‌شد، سایران نیز از او تقلید می‌کردند.
 
وی تصریح کرد: امروز تردیدی نیست که شهدا در کشور مقتدرترین و ماندگارترین چهره‌ها محسوب می‌شوند و مردم با این چهره‌ها و سیره آنها زندگی می‌کنند و به این شیوه عشق می‌ورزند.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: الگوهایی که از شهدای بزرگ انقلاب و دوران دفاع مقدس بر جای ماند و امروز از آنها پیروی می‌شود، بالاترین نقش را در تطهیر جامعه و صدور انقلاب اسلامی داشته است.
 
سلیمانی افزود: مبارزه‌طلبی و توجه به روحیه مذهبی از عناصر اصلی تشکیل‏دهنده یک چهره انقلابی است.
 
* سردار شاطری یک مدل اخلاقی و رفتاری محسوب می‌شود
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به اینکه سردار شهید شاطری یک مدل اخلاقی و رفتاری و الگویی بی‌بدیل در جهان محسوب می‌شود، گفت: سردار شاکری وقتی در لبنان وارد شد، سازندگی‌های بسیاری به وجود آورد.
 
سلیمانی ادامه داد: این شهید والامقام هنگامی که چهره غم‌گرفته لبنان را که بر اثر خرابی‌های وسیع به وجود آمده بود، مشاهده کرد، تمام سعی و تلاش خود را بر این قرار داد تا این کشور را بازسازی کند.
 
وی گفت: با رفتار سردار شاطری، مناطق جنوب لبنان آن‏چنان عوض شد که فکر نمی‌کنیم هیچ‏کس به اندازه او توانسته باشد در این کشور کار کند و به تبلیغ مذهب شیعه بپردازد.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: کار سردار شاطری بزرگ‏تر از فتح جبهه و منطقه عملیاتی بود؛ او با حقیقت عمل و اخلاق خود دل‌ها را به تسخیر درآورد و بزرگی او پس از شهادتش نمایان شد.
 
* تمام مذاهب و ادیان جنوب لبنان برای شهید شاطری مراسم برگزار کردند
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسیحی‌ها برای کمتر شهید مسلمانی در کلیساها و مناطق مختص خودشان مجلس یادبود می‌گیرند؛ اما در جریان شهادت سردار شاطری شاهد بودیم که تمام مذاهب و ادیان جنوب لبنان برای این شهید والامقام مراسم برگزار کردند.
 
سلیمانی ادامه داد: سردار شاطری با اخلاق و رفتار نیکو در لبنان کار می‌کرد و به همین خاطر نیز ماندگار شد و همه مردم او را دوست داشتند و در مشکلاتشان به وی رجوع می‌کردند.
 
وی افزود: سردار شاطری بزرگ‏تر از این است که بخواهیم وی را تنها یک فرمانده بدانیم و می‌توان گفت که امثال شهید شاطری از یک فرد، شهر، استان و حتی کشور بالاتر هستند و در حقیقت نماد مذهب تشیع محسوب می‌شوند.
 
سلیمانی با بیان اینکه شهید شاطری یک مدل و الگوی موفق و تمام‏عیار برای جهان اسلام بود، ادامه داد: نظیر این شهید هستند که انقلاب و مذهب اسلام را بیمه می‌کنند و همواره در دل‌ها جاودان می‌مانند.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ ترویج ابعاد مذهبی و ملی انقلاب اسلامی در حقیقت مرهون زحمات شهید شاطری و امثال وی است.

+ نوشته شـــده در جمعه 92/11/25ساعــت 7:38 صبح تــوسط عباس | نظر
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهمن
بسمه تعالی
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهم


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/11/23ساعــت 4:14 عصر تــوسط عباس | نظر
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهمن
بسمه تعالی
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهم


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/11/23ساعــت 4:7 عصر تــوسط عباس | نظر
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهمن
بسمه تعالی
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهمن


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/11/23ساعــت 4:5 عصر تــوسط عباس | نظر
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهمن
بسمه تعالی
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهمن

 

 


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/11/23ساعــت 4:0 عصر تــوسط عباس | نظر
   1   2   3      >