سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موریانه در کاخ سرمایه داری
بسمه تعالی
کبری نظری
سال‌ها پیش امام خمینی (ره) به نظام‌های کمونیستی و در رأس آن‌ها به شوروی سابق هشدار دادند که از این به بعد کمونیسم را باید در موزه های تاریخ جستجو کرد؛ و پیش گویی ایشان کاملاً صحیح بود. اما حالا نوبت به نظام کاپیتالیستی رسیده است. پس از جنبش وال‌استریت، خلف صالح امام خمینی (ره)، امام خامنه ای فرمودند: ممکن است حکومت آمریکا با شدت عمل، این جنبش اعتراضی را سرکوب کند اما نمی‌تواند ریشه های آن را از بین ببرد. ریشه های این حرکت در آینده آنچنان گسترش خواهد یافت که نظام سرمایه داری آمریکا و غرب را زمین خواهد زد.

نظام سرمایه داری در اصل نظامی است که در آن نیازهای کاذب برای مردم تعریف می‌گردد تا طبق آن مصرف بالا رود و این مصرف به حدی باشد که بازار اشباع نشود یعنی تقاضا سیری ناپذیر ادامه یابد نتیجه این روند بدهکاری اکثریت مردم به بانک‌ها خواهد بود و از طرفی نود و نه در صد مردم کار می‌کنند و یک در صد دارای بیشترین مصرف و بیشترین سرمایه هستند.

در این میان سیستم بانک داری آمریکا بر اساس سود اداره می‌شود سیستم بانکی که ریشه در ربا خواری یهودیان در سال‌ها پیش دارد و توسط لابی‌های صهیونیست اداره می‌شود. حال با این تفاسیر طبیعی است که چنین نظامی با مشکل مواجه شود؛ و نتیجه این می‌شود که مردم در وال‌استریت در نیویورک آمریکا تجمع کرده و اعتراض می‌کنند، مهم‌ترین شعار آن‌ها این جمله است که «ما نود و نه در صد جامعه آمریکا هستیم.» این مردم مطالبات و خواسته های فراوانی دارند از جمله اینکه «ما را از شر مافیای اقتصادی آزاد کنید» که به نظر پاسخ دادن به آن‌ها منطقی است.

اما دولت مردان آمریکا چه جوابی به این مطالبات می‌دهند؟ سؤال مهم همین جاست کسانی که دم از آزادی بیان می‌زنند دم از حقوق بشر می‌زنند و اگر دولتی با مردم خود گفتگو هم بکند او را تهدید به حمله نظامی می‌کنند، حالا چه عکس‌العملی نشان می‌دهند؟ پلیس به شدت معترضان را سرکوب می‌کند و بدون دلیلی خاص مردم را با باتوم می‌زنند به خصوص سیاه پوستان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و مانند همه جنبش‌هایی که تا کنون در آمریکا اتفاق افتاده معترضان از رسیدن به اهداف خود ناکام می‌مانند.

در صورتی که این جنبش، مانند جنبش «ارتش کوکسی» و امثال آن نیست بلکه ابعاد آن بسیار گسترده تر است تا جایی که مردم سایر نقاط آمریکا از این جنبش سرمشق گرفته‌اند و در صدها شهر از ایالات شیکاگو، بوستون و لس‌آنجلس تظاهرات علیه بحران اقتصادی انجام گرفته و به زودی جهان شاهد فرو پاشی نظام کاپیتالیستی خواهد بود.

علت اصلی گسترش جنبش وال‌استریت در بین اکثریت قریب به اتفاق مردم آمریکا فراگیر بودن مطالبات آن‌هاست به گونه ای که همه مردم آن را ضروری می شمارند و خواهان توجه دولت به خواسته‌هایشان هستند در مقابل سیاستمداران واشنگتن، پایان اعتراضات را از مردم تقاضا می‌کنند و تصور می‌کنند پایان دادن به این جنبش‌ها با فشار نظامی بر مردم امکان پذیر خواهد بود.

دغدغه اصلی سیاستمداران آمریکا پیرامون مسئله وال‌استریت این است که چگونه یک جنبش بدون داشتن رهبری واحد و منسجم و برخورداری از پشتوانه اقتصادی بالا برای تبلیغ این حرکت، توانسته است بین طبقه متوسط جامعه آمریکا چنین جایگاهی را به دست آورد. مسئله تأمل برانگیز اینجاست که بدون شک چنین نا رضایتی در اثر مشکلات اخیر نیست بلکه این مشکل بسیار ریشه‌دارتر از این حرف‌هاست به واقع نظام کاپیتالیستی مردم آمریکا را به روز سیاه نشانده است.

سرانجام این جنبش آمریکا و اروپا را به بن بست می‌کشاند و در حالی که آن‌ها سعی داشتند ایران را به گونه ای جلوه دهند که مردم از نظام نا راضی‌اند، این حربه به خودشان بازگشته است و مردم ایران ثابت کردند که مثل همیشه حامی نظام اسلامی هستند. با ظهور بیداری اسلامی در منطقه پیروزی نظام اسلامی بر همه نظام‌ها عملاً به اثبات رسید و همین بیداری اسلامی به امید خدا دست رژیم غاصب صهیونیستی را از منطقه قطع خواهد نمود.


+ نوشته شـــده در شنبه 90/7/30ساعــت 8:35 صبح تــوسط عباس | نظر
«درسی ازامام خمینی ره »

بسمه تعالی

« بعد از آن دیگر هیچ وقت محتاج نشدم »

 

نسخه آیت الله نخودکی اصفهانی برای مرحوم امام خمینیفرزند آیت الله شبیری زنجانی از زبان پدر بزرگوارشان نقل نمودند که:
در سفری که امام خمینی(ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام در صحن حرم امام رضا (علیه السلام) با سالک الی الله حاج حسنعلی نخودکی مواجه می‌شوند. امام امت (ره) که در آن زمان شاید در حدود سی الی چهل سال بیشتر نداشت وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان می‌گوید با شما سخنی دارم.حاج حسنعلی نخودکی می‌گوید: من در حال انجام اعمال هستم، شما در بقعه حر عاملی (ره) بمانید من خودم پیش شما می‌آیم. بعد از مدتی حاج حسنعلی می‌آید و می‌گوید چه کار دارید؟
امام (ره) خطاب به ایشان رو به گنبد و بارگاه امام رضا (علیه‌السلام) کرد و گفت: تو را به این امام رضا، اگر (علم) کیمیاداری به ما هم بده؟
حاج حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم (کیمیا) نکرد بلکه به امام (ره) فرمودند:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می‌دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و در هر جایی به کار نبرید؟
امام خمینی (ره) که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان می‌بارید، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند: نه نمی‌توانم چنین قولی به شما بدهم.
حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام (ره) شنید روبه ایشان کرد و فرمود: حالا که نمی‌توانید «کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یاد می‌دهم و آن این که:

- بعد از نمازهای واجب یک بار آیه الکرسی را تا «هو العلی العظیم» می‌خوانی.
- و بعد تسبیحات فاطمه زهرا سلام الله علیها را می‌گویی.
- و بعد سه بار سوره توحید «قل هو الله احد» را می‌خوانی.
- و بعد سه بار صلوات می‌گویی: اللهم صل علی محمد و آل محمد
- و بعد سه بار آیه مبارکه: وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا؛ (سوره طلاق آیه 2 و 3)

را می‌خوانی که این از کیمیا برایت بهتر است.
فرزند آیت الله شبیری زنجانی اضافه می نمایند که پدرم می‌فرمودند بعد از آن دیگر هیچ وقت محتاج نشدم.
حاج آقا مصطفی خمینی (فرزند ارشد امام راحل) نیز ذیل توضیح در باب این دیدار تاکید می نمایند
امام فرموده بوده که : رفیق ما [آیت الله شبیری] به صورت منقطع به این توصیه عمل کرد؛ ولی من از آن موقع تاکنون، آن‌ را ادامه داده‌ام و هر چه دارم، از آن دارم.


اقتباس از پایگاه صالحات


+ نوشته شـــده در جمعه 90/7/29ساعــت 6:42 عصر تــوسط عباس | نظر
گزارش دیدار فدایی و زاکانی با آیتالله مصباح به نقل از مسئولدفتر
گزارش دیدار فدایی و زاکانی با آیت‌الله مصباح به نقل از مسئول‌دفتر ایشان؛
اعضای‌جبهه‌پایداری تکلیف‌گرا، دلسوز نظام و از همه به‌ما نزدیک‌تر هستند/ شما که با دیگران وحدت کردید چرا با اعضای جبهه پایداری وحدت نکنید؟

 

گروه استان‌ها- قم: حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب به‌تازگی با آیت‌الله مصباح دیدار کردند و در این دیدار، علامه مصباح که در همایش اعلام موجودیت جبهه پایداری تأکید کرده بود که در میان اصولگرایان از همه بیشتر به اعضای جبهه پایداری نزدیک است و حتی خود را عضو این جبهه خواند، همان تعابیر را در مورد اعضای مؤسس جبهه پایداری به‌کار برده و در ضمن به وحدت با این جریان اصولگرا تأکید کرده است.

در این زمینه، مسئول دفتر آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: مواضع و بیانات آیت‌الله مصباح یزدی که تنها از سوی دفتر و پایگاه اطلاع رسانی ایشان منتشر می‌شود، مورد تأیید است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفت‌وگو با رجانیوز، در واکنش به اخبار منتشر شده از سخنان آیت الله مصباح در دیدار با آقایان فدایی و زاکانی مبنی بر اینکه ایشان رهبری خود بر جبهه پایداری انقلاب اسلامی را تکذیب کرده‌اند، گفت: بارها اعلام و تاکید شده است که مواضع و بیانات آیت الله مصباح یزدی تنها از سوی دفتر و پایگاه اطلاع رسانی ایشان منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی در این دیدار تاکید داشتند که اعضای جبهه پایداری از لحاظ فکری از همه به ما نزدیک‌تر هستند و افرادی تکلیف‌گرا، مسئولیت‌پذیر و دلسوز نظام، انقلب و رهبری می‌باشند که با تاسیس این جبهه نیز در صدد عمل به همین تکلیف و خدمت هستند.

جلالی تصریح کرد: آیت الله مصباح در این دیدار خطاب به آقایان فدایی و زاکانی گفتند "شما که توانستید با افرادی که از لحاظ فکری به شما نزدیک نیستند، بنشینید و آنها را متفاعد کرده و وحدت کنید، چرا با دوستان خود در جبهه پایداری به گفت‌وگو نمی‌نشینید و به جمع بندی نمی‌رسید."

مسئول دفتر آیت الله مصباح یزدی افزود: در این دیدار آیت الله مصباح توصیه کردند که با جبهه پایداری نشست داشته باشید و از لحاظ فکری نظرات خود را به هم نزدیک‎تر کنید.


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 90/7/28ساعــت 4:36 عصر تــوسط عباس | نظر
هاشمی همچتان درخط فتنه

استارت آتش بیاری هاشمی برای انتخابات

محمد حسین آزادبخت

بولتن نیوز : با نزدیک شدن به موعد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز رایزنی های انتخاباتی و تلاش نخبگان سیاسی برای به کرسی نشاندن کاندیداهای مورد نظر خود برخی از چهره های مهم سیاسی این روزها فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده اند که به یقین یکی از با نفوذ ترین آن ها اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است . گرچه دفتر هاشمی رفسنجانی تحرکات انتخاباتی وی را از اساس رد کرده است اما نوع برنامه ها و سخنرانی ها و فعالیت های هاشمی نشان دهنده موضوعی غیر از بیانیه دفتر وی است .

با نزدیک تر شدن به دوازدهم اسفندماه موعد نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طیف های اصلاح طلب که به دلیل عملکرد بسیار بد سردمدارانشان در انتخابات سال 88 از کم ترین محبوبیت سیاسی برخوردار هستند مترصد کوچکترین فرصتی برای بازیابی خود هستند تا بلکه بتوانند تعدادی نماینده را روانه مجلس شورای اسلامی کنند . در این میان شاید هیچ کس به مانند هاشمی رفسنجانی که در انتخابات 88حامی جدی کاندیدای مورد حمایت آنان بود نتواند به عنوان مراد آن ها وارد عمل شده و راهکارهای پیش رو را برای آن ها تنظیم کند .

در این میان اما پس از انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری که هاشمی مجبور شد صندلی ریاست خود را به آیت الله مهدوی کنی تحویل دهد و سیاست گوشه نشینی را در پیش بگیرد ، رئیس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام به اندازه ای که این روزها و در آستانه انتخابات فعال شده است فعال نبود . دیدارها و سفرها و اظهار نظر ها و تحرکات شدید سایت رسمی هاشمی رفسنجانی این روزها به شدت بوی انتخاباتی گرفته است که حتی بیانیه دفتر وی نیز نمی تواند سرپوشی بر این موضوع بگذارد .


هاشمی رفسنجانی یکی از مردودین اصلی فتنه 88 است که به خوبی در دوران پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم از پشت نقاب خیرخواهی هایش بیرون آمد و شاید تنها به دلیل کینه ای که از سال 84 از شکست به دل گرفته بود همه ظرفیت های خود را بسیج کرد که کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان یعنی میر حسین موسوی رای آورده و یا بهتر بگویم هر کاری کرد تا احمدی نژاد رنگ پیروزی را به خود نبیند . هاشمی رفسنجانی که تا نزدیک ترین روزهای 22 خرداد هم سعی کرد خود را خیرخواه نظام و انقلاب نشان دهد و کینه تاریخی خود را بروز ندهد با نامه تاریخی اش به رهبر معظم انقلاب اسلامی که بدون سلام و والسلام و با لحن تندی خطاب به ایشان ارسال شده بود جرقه باروت جریان فتنه را زد و به برنامه ریزانی که مدت ها مترصد اثبات نوکری شان به غرب برای پیاده کردن موضوع انقلاب مخملی بودند چراغ سبز را نشان داد که اگر چه نمی تواند به طور آشکار همراه آنان باشد اما می تواند نقش یک پشتیبان را به خوبی ایفا کند .

مردودیت هاشمی در فتنه 88 اما به همین جا ختم نشد و سکوت تعجب برانگیز وی در طول روزهای اغتشاش در تهران و پیام های آشکار و پنهان این سکوت یکی از نکات تاریک کارنامه سیاسی وی در طول انقلاب اسلامی را رقم زد . البته دور و اطرافیان هاشمی نیز در این راه وی را تنها نگذاشتند و از همسر وی عفت مرعشی تا مهدی هاشمی و فائزه هاشمی هریک نقش محوری خود را در تنها نگذاشتن راه پدر ایفا کردند .

اما حالا و در حالی که دو سال از انتخابات 88 می گذرد و بار دیگر فضای غالب کشور به یک فضای سیاسی تبدیل شده است رنگ و بوی حضور هاشمی در عرصه سیاسی بیش از پیش می شود .هیچ تحلیلگر و فرد آشنا به سیاستی نمی تواند قبول کند که هاشمی رفسنجانی که در سال به سال انتخابات در همه عرصه های سیاسی حضور داشته و نشان داده از کوچکترین فرصتی برای کسب قدرت بی بهره نمی ماند در انتخابات 90 و در حالی که مجلس هشتم به پایان راه رسیده است و دولت و شوراهای اسلامی هم سال های پایانی عمر خود را تجربه می کنند این کاردار سیاسی عرصه را خالی کند و حداقل اگر تمایلی به حضور خود ندارد به مهره چینی های افراد مورد نظرش و ارائه راه کارهای خود برای انتخابات نپردازد .

در این میان اما در روزهای گذشته دفتر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت خبر هرگونه تحرک انتخاباتی رئیس خود را از قبیل معرفی نماینده رابط با جریان‌ها، معرفی لیست پیشنهادی انتخاباتی و یا محوریت یک جریان، جعل شعار "نجات ملّی" به گروهی خاص نسبت داده و از اساس آن را رد کرده است . اما هنوز جوهر پرینت این بیانیه خوش نشده است که خود هاشمی در دیداری غیر انتخاباتی هم به موضوع انتخابات اشاره می کند و تاکید می کند باید اعتماد عمومی مردم را به دست آورد و شرایط دلسوزان نظام را در عرصه انتخابات فراهم کرد تا مردم به انتخابات پا بگذارند . سخنان هاشمی که بالافاصله با ذوق زدگی رسانه هایی همچون روزنامه شرق ، فرهنگ آشتی، اعتماد و آرمان که مدت ها بود به دنبال شروط هاشمی می گشتند روبرو شد از اساس نشان دهنده اصرار هاشمی بر مواضع اشتباه خود و تکرار گذشته دارد .

در این میان چند نکته حائز اهمیت است که اولا نظام جمهوری اسلامی اعتمادی را از دست نداده است که بخواهد دوباره آن را به دست بیاورد چرا که این نظام مفتخر است در طول دوران کوتاه اما با برکت خود نزدیک به سال هایی که از عمرش گذشته است به مردمش فرصت انتخاب را در عرصه عمومی انتخابات داده است و در آخرین نمونه بارز آن با حضور حد اکثری و 85 درصدی چشم جهانیان را متحیر کرده است . حال چه شده است که آقای هاشمی اسم رمز تقلب و عملیات روانی غرب برای فریب عده ای عنصر داخلی و بی اعتماد کردن مردم به نظام را تحت عنوان اعتماد سازی تکرار می کند؟ سوال اساسی این است که این نظام کدام اعتمادی را سلب کرده است که حالا بخواهد برای بازگشتش تلاش کند .

ثانیا آقای هاشمی باید دیدگاه دقیق خود را از واژه دلسوزان انقلاب روشن کنند چرا که به نظر می رسد همه دلسوزان واقعی نظام به راحتی فرصت ارائه نظر و شرکت در انتخابات را دارند و حال که هنوز ماه ها با موعد انتخابات فاصله داریم به خوبی شور و نشاط و تحرک گروه ها و افراد و تشکل ها را برای برپایی انتخاباتی باشکوه مشاهده می کنیم .آیا دوستانی که در مجموعه جبهه متحد اصولگرایان و دیگر تشکل ها مشغول بستر سازی فضای پرشور انتخاباتی هستند جزو دلسوزان نظام محسوب نمی شوند و یا منظور آقای هاشمی عده ای قلیل است که با هیاهو و تشویش به دنبال به کرسی نشاندن واژه های موهومی چون صیانت از آرا، نظارت بین المللی و یا رفع نظارت شورای نگهبان هستند ؟


البته در این میان هرچند هاشمی رفسنجانی فعلا قصد دارد در حاشیه احتیاط در مسائل انتخابات وارد شود ولی فعلا سایت خود را به محلی برای عرضه تفکرات انتخاباتی خود تبدیل کرده است . سایت هاشمی اکنون وظیفه اصلی شروع آتش بیاری هاشمی در انتخابات را بر عهده گرفته است و در اولین اقدام ها با انتشار دوباره نامه بی ادبانه وی در سال 88 به رهبر معظم انقلاب به تاکید یکی بودن احمدی نژاد و جریان انحرافی پرداخته است . از سویی دیگر سایت وی با درج مطالبی با عنوان خیانت با رای مردم خیانت به نظام است و سخنرانی اخیر وی برای فرهم کردن شرایط دلسوزان نظام و اعتماد سازی عملا موضوع شبهه افکنی در سلامت انتخابات و صلاحیت دولت در برگزاری آن را کلید زده است . البته سایت رسمی وی به همین جا هم کوتاه نیامده است و بحث زیر سوال بردن نظارت شورای نگبان را هم با درج مطلبی به نقل از امام در خصوص نگرانی اعضای شورای تبلیغات اسلامی از انتصاب احمد جنتی به ریاست این شورا را آغاز کرده است .

هاشمی به خوبی می داند که دوران سیاسی وی به سر آمده و اگر در هر کشور دیگری غیر از ایران بود باید راه خانه نشینی و یا نهایتا کار اقتصادی را در پیش می گرفت اما وی هنوز عقیده دارد باید با دست و پا زدن در عرصه سیاسی بقا خودش را از دست ندهد و به خصوص در آستانه انتخابات اخیر خود را همچنان مقتدر نشان دهد . آیا او موفق می شود؟


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/7/27ساعــت 10:20 صبح تــوسط عباس | نظر