سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعلام موجودیت ارتش آزاد شیعه در شرق عربستان

بسمه تعالی

اعلام موجودیت ارتش آزاد شیعه در شرق عربستان 

منابع خبری از تشکیل نخستین هسته های مقاومت مسلحانه هواداران روحانی مبارز شیعه در شرق عربستان خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «عراق القانون» برخی از شبکه های اجتماعی از تاسیس نخستین هسته های مقاومت مسلحانه مردمی علیه آل سعود تحت عنوان «ارتش آزاد العوامیه» یا «ارتش آزاد شیعه» توسط هواداران آیت الله «نمر باقرالنمر» روحانی مبارز عربستانی خبر دادند. براساس این گزارش فعالان شیعه اعلام کردند: هدف از تشکیل ارتش آزاد العوامیه که منتسب به شهر شیعه نشین العوامیه در شرق عربستان است، قیام علیه حکومت آل سعود است. به گفته فعالان شیعه، ارتش آزاد العوامیه، فعالیت نظامی خود را در برخی مناطق از پیش تعیین شده عربستان آغاز خواهد کرد و در ابتدا حملاتی علیه برخی مراکز امنیتی و دستگاه های وابسته به آل سعود انجام خواهد داد. 
 



+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/5/31ساعــت 7:20 عصر تــوسط عباس | نظر
نمک شناسی به سبک عسگراولادی؛تجلیل ازهاشمی و ناطق

نمک شناسی به سبک عسگراولادی؛
در تکمیل سخنان اقای عسگر اولادی اضافه کرد که حقیقتا امثال آقای هاشمی و ناطق در جهان اسلام کمیابند و کمتر پیش می آید که مردم از جان و مال خویش برای روی کار آمدن برخی افراد بگذرند اما آن مسئول در پاسخ به سالها لطف و خدمات مردم، به رای و انتخاب مردم توهین کند.
عسگراولادی، سیاستمدار کهنه کار حزب موتلفه در سخنانی جالب گفت: متاسفانه برخی سخت‌گیری‌هایی راجع به آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی و آقای ناطق‌نوری می‌شود که اگر ما به وضعیت دنیای اسلام نگاه کنیم، می‌بینیم که آنها چراغ برداشته و به‌دنبال افرادی مانند ‌هاشمی‌رفسنجانی و ناطق‌نوری می‌گردند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک،حزب موتلفه و سیاستمدارانش این روزها بعنوان یک جریان نفوذی در جامعه اصولگرایی شناخته می شوند. موضوعی که نیاز به اسناد و مدارک زیادی ندارد و تنها می توان با رصد سخنان اعضای این حزب و حمایتهایشان از برخی افراد و جریانات اصلاح طلب و در مقابل موضع گیریهای اعضای شاخص این حزب علیه جریانات اصیل اصولگرایی بدست آورد.

موتلفه بعد از موضع گیریهای افراطی علیه برخی اشخاص و جریانات اصولگرایی این روزها بی پرده از برخی سیاسیون و جریانات که در ایام فتنه عملکرد مثبتی نداشته اند، حمایت می کند و این حمایتها تا حدی برای افراد و جریانات مطرود نشاط آور بوده است که اصلاح طلبان و تریبونهای رسانه ای آقای هاشمی رفسنجانی از این عملکرد تجلیل گسترده ای نموده اند.



روزنامه اصلاح طلب آرمان امروز آنچنان از سخنان عجیب و قابل تامل عسگراولادی به وجد آمده بود که برخلاف منش و رویکرد افراطی گذشته خود، امروز سخن از اعتدال و میانه روی به میان آورد و نوشت: انتقاد از تندروی و افراط و تفریط بتدریج در حال تبدیل شدن به یک گفتمان فراگیر در سطوح مختلف است و سیاسیون از نحله‌های مختلف را به واکنش و مذمت این رفتارگزینی‌های فاقد عقلانیت و تدبیر واداشته است. اعتدال رمز ماندگاری و نقطه ثقل ثبات است، از همین رو عقلا و ریش‌سفیدان سیاسی فارغ از جناح‌بندی یا تعلق‌خاطر به طیف سیاسی متبوع خود با اندوخته چند دهه تجربه و شناخت جامعه مالوف بر ضرورت میانه‌روی و اعتدال تاکید می‌ورزند و همگان را به اجتناب از پرخاشگری و زیاده‌گویی که در سیاست‌ورزی تندروانه و ملهم از افراط و تفریط سرنوشت محتوم مروجان است، دعوت می‌کنند. اعتدال ضرورت همیشگی و غیر قابل چشم‌پوشی عمل‌ورزی سیاسی است اما این ضرورت به هنگامه مخاطرات و تهدیدات به‌مثابه پاشنه آشیلی است که می‌تواند توازن و آرامش را به سپهر عمومی جامعه تزریق کند و در برابر مخاطرات چون سدی سترگ باشد و در امواج متلاطم، سکان کشتی را در مسیر مطلوب باقی نگه دارد.
 چند صباحی هست که در جبهه اصولگرایان اظهارات تند و به‌دور از درایت سیاسی‌‌ مبنی بر نادیده گرفتن حق سیاست‌ورزی طیف رقیب دیده می‌شود و کنشگران منتسب به این طیف به انحاء مختلف که ازجمله آن شرط گذاری یا انتساب اتهام‌های ریز و درشت به اصلاح‌طلبان است آنان را از حضور در عرصه سیاسی برحذر می‌دارند و به‌زعم خودشان این طیف فاقد صلاحیت لازم برای حضور همسنگ و همسان با آنها در سپهر سیاسی است. آنها معتقدند حضور اصلاح‌طلبان در عرصه مهمی چون انتخابات ریاست‌جمهوری معطوف به شروطی است که آنان تعیین می‌کنند. به‌رغم این نگاه ناروا و فاقد اصالت قانونی که برآمده از تنگ‌نظری سیاسی است، عقلا و ریش‌سفیدان این مجموعه نگاهی دیگرگونه و توأم با درایت به این مقولات دارند. حبیب‌الله عسگراولادی که سابقه پنج دهه فعالیت مستمر در عرصه سیاسی را در کارنامه خود دارد و سال‌های متمادی سمت دبیرکلی حزب موتلفه به‌عنوان یکی از مجموعه‌های بنیادین در شاکله اصولگرایی را برعهده داشته علاوه بر آنکه از منازعه‌جویی در فضای سیاسی و برخورد نامنصفانه با اصلاح‌طلبان انتقاد کرده با اشاره به آیت‌الله ‌هاشمی و حجت‌الاسلام ناطق‌نوری آنان را سرمایه‌های گرانسنگ و بی‌بدیلی عنوان داشت که در جهان اسلام کمیاب هستند و همگان به‌دنبال دستیابی به این اسوه‌های مبارزه و سیاستمداران باتجربه هستند و نباید با برخورد احساسی زمینه آسیب به جایگاه آنان را فراهم کرد و از نقش راهبردی و فرصت‌افزای آنان بی‌بهره ماند.


آرمان در ادامه نوشت: 
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری که در جمع طرفداران حزب موتلفه سخن می‌گفت؛ مدل رقابت انتخاباتی در کشورمان را ملهم از دو روش دانست؛ روش منازعه‌ای و روش مناقشه‌ای. وی در تشریح این دو سبک خاطرنشان کرد: در چارچوب مناقشه‌ای هر کسی نقش خود را باید بگوید و اینکه گفتمان و برنامه‌اش چیست اما در منازعه، دو طرف رقابت می‌خواهند همدیگر را از بین ببرند. وی با رد دیدگاه منازعه‌ای و اظهارات بعضی اصولگرایان نسبت به انتخابات تصریح کرد: در رقابت نباید آهنگ نزاع داشت و باید سعی کنیم با نقش رقیب برخورد نکنیم، ما حق نداریم بگوییم اصلاح‌طلبان نیرویی نیستند و یا طرفداران آنها افسردگی روانی دارند. ما معتقدیم اصلاح‌طلبانی که اسلام، نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و خط امام و رهبری را قبول دارند به شرط تائید شورای نگهبان در درون مجموعه نظام هستند. اشاره وی در این بخش از سخنانش به همقطارانی است که فارغ از چارچوب‌های قانونی برای حضور اصلاح‌طلبان خط و نشان می‌کشند و به الزامات قانونی اعتنا نمی‌ورزند. عسگراولادی در ادامه سخنان خود حمله نامنصفانه به رقیب و استفاده از ادبیات نامربوط را به‌دور از رعایت قواعد رقابت سالم عنوان می‌کند و خطاب به اصولگرایان می‌گوید: ما باید در انتخابات نقش خود که برنامه و گفتمان ما است را بگوییم و نقش رقیب را کمرنگ نکنیم. 

هاشمی و ناطق شخصیت‌های گرانسنگ!

روزنامه اصلاح طلب آرمان بعد از تمجید مکرر از عسکراولادی بخاطر چنین اظهار نظر جالبی نوشت: در طول سه سال گذشته و پیرو رویدادهای انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری موجی از حملات و تخریب‌های نامنصفانه و به دور از اخلاق‌مندی توسط رسانه‌ها و برخی جریان‌ها علیه آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی و حجت‌الاسلام ناطق‌نوری به‌راه افتاده بود و ناخیرخواهان با سوءاستفاده از فضای ملتهب سیاسی به دنبال تسویه‌حساب‌های سیاسی و مغرضانه چند دهه‌ای خود با این دو یار دیرین انقلاب و نظام بودند. آنان گمان می‌برند که با این حملات و اظهارات ناپخته و فاقد خیرخواهی می‌توانند نقش این دو را در سپهر سیاسی با نقصان و کاستی روبه‌رو کنند و آنان را به حاشیه برانند اما آیت‌الله ‌هاشمی باوجود تمامی نامهربانی‌ها و فشارهای ممتد هیچ‌گاه نگذاشت تا چراغ اعتدال‌ورزی در سپهر سیاسی خاموش بماند و در دیدارهای مختلف با اقشار و اصناف گفتنی‌ها را گفت و چون سدی سترگ در برابر استیلاجویی تندروها و گفتمان افراط و تفریطی ایستادگی کرد. حجت‌الاسلام ناطق‌نوری نیز که از رفتارها و اتهام‌زنی‌ها به وضوح دلگیر به‌نظر می‌رسید، درجهت حفظ وحدت چند صباحی سکوت اختیار کرد و در برهه اخیر شاهدیم که بر حجم فعالیت‌های سیاسی خود افزوده است و
 به‌عنوان یک اصولگرای معتدل و مورد احترام طیف مقابل با نزدیکی به بزنگاه حساس انتخابات وارد گود سیاست شده تا با حضور و تاثیرگذاری سیاسی‌اش جبهه اعتدال‌ورزی را استحکامی دوچندان ببخشد. آیت‌الله ‌هاشمی هم چندی پیش اعلام داشت که مردم از وی انتظار دارند تا در عرصه سیاسی فعال‌تر باشد و جملگی این اقدامات نشان می‌دهد که بزرگان عرصه اعتدال و خردورزی قصد دارند با حضور خود سپهر سیاسی را به سمت آرامش و توازن سوق بدهند. عسگراولادی نیز که از زمره ریش‌سفیدان عرصه سیاسی است با اشاره به نقش بی‌بدیل این دو و انتقاد از رفتارهای نامنصفانه در سخنان خود خاطرنشان می‌کند: متاسفانه برخی سخت‌گیری‌هایی راجع به آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی و آقای ناطق‌نوری می‌شود که اگر ما به وضعیت دنیای اسلام نگاه کنیم، می‌بینیم که آنها چراغ برداشته و به‌دنبال افرادی مانند ‌هاشمی‌رفسنجانی و ناطق‌نوری می‌گردند. وی با اشاره به اهمیت وحدت از برخوردهای احساسی که مانع تحقق این گزاره است، گلایه دارد. عسگراولادی در بخش پایانی سخنان خود به قانونمندی تاکید دارد و تصریح می‌دارد که اگر نامزدی در روند قانونی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت باید از تخریب پرهیز کرد و به اخلاق اسلامی پایبند بود.


این روزنامه آرمان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و پایان مطلب منتشره خود، چاشنی اخلاقی منش یک روزه خود را بیشتر کرد و نوشت: تندروی به‌مثابه سم مهلکی که باعث تزلزل ساختارهای عقلانی می‌شود و سپهر سیاسی را به وادی رقابت‌های منازعه‌انگیز و ناخیرخواهانه سوق می‌دهد و جز فرصت‌سوزی ثمری نخواهد داشت باید لگام زده شود و این رفتارگزینی در پس اعتنا به عقلانیت و خردورزی به محاق برود. اعتدال و میانه‌روی در تضاد با تندروی و حواشی مضر پیرامونی آن است و برای کنترل و حذف این نابهنجاری می‌توان با بهره‌جویی از سرمایه اعتدال‌ورزی با تاسی به چهر‌ه‌هایی که این منش را همواره حفظ کرده‌اند و در سیاست‌ورزی آنان به شکلی نهادینه شده این راهبرد پی گرفته شده است مانع استیلای دیدگاهی شد که جز خود هیچ‌کس را برنمی‌تابد. دیدگاهی که سرنوشت محتومی خواهد داشت و میدانداری آن در سپهر سیاسی بی‌گمان آسیب‌زننده خواهد بود. اکنون بیش از هر زمانی نیازمند سیاست‌ورزی عقلا و ریش‌سفیدانی هستیم که در طول سه دهه تجارب گرانسنگی را اندوخته‌اند و اعتنا به منش آنان می‌تواند ما را از گذرگاه‌های سخت و صعب‌العبور به سلامت گذر دهد.

اینکه اقای عسگراولادی و روزنامه آرمان تا چه حد صداقت و کارشناسی را در ذکر مطالب و دیدگاه های خود خرج می نمایند، نیاز به توضیح زیادی ندارد و آنرا می توان از پاسخ اخیر مردم در انتخابات مجلس نهم دریافت کرد اما در پایان تنها دو نکته را متذکر می شویم و قضاوت در قبال این اظهارات را به مخاطبان فهیم خود واگذار می کنیم:

1- از اینکه یک رسانه اصلاح طلب بعد از سالها افراطی گری و تندروی اصلاح طلبان و ضربات سختی که با تندروی های خود به انقلاب، نظام و مردم شریف ایران وارد کرده اند به فکر اعتدال افتاده است؛ جای بسی تقدیر دارد اما مردم انتظار دارند که این رسانه از نقش خود و دوستانشان در اغتشاشات 88 که اوج بی منطقی و تندروی را در فضای سیاسی کشور به نمایش گذاشتند، توضیح دهید و از مردم عذرخواهی کنند و سپس از واژه ای مقدس به نام اعتدال که دستور صریح دین مبین اسلام می باشد و اصولگرایان همواره بدان عمل نموده اند، سخن به میان آورد.


2- اینکه آقای عسگراولادی انتقاد به برخی مردوین فتنه را سختگیری محسوب کنند و مدعی شوند که جهان اسلام چراغ برداشته و بدنبال امثال هاشمی و ناطق می گردند، از طنزهایی است که نیاز به توضیح زیادی ندارد و صرفا می توان آنرا نوعی نمک شناسی از سوی آقای عسگراولادی در قبال سالها خدمات خاندان هاشمی به حزب موتلفه قلمداد کرد و در تکمیل سخنان اقای عسگر اولادی اضافه کرد که حقیقتا امثال آقای هاشمی و ناطق در جهان اسلام کمیابند و کمتر پیش می آید که مردم از جان و مال خویش برای روی کار آمدن برخی افراد بگذرند اما آن مسئول در پاسخ به سالها لطف و خدمات مردم، به رای و انتخاب مردم توهین کند و به جای دفاع از حق مردم آب به آسیاب دشمن و فتنه گران بریزد.









+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/5/30ساعــت 12:46 عصر تــوسط عباس | نظر
سند دیگری از جنایت مزدوران آمریکا درسوریه

بسمه تعالی

به گزارش شبکه خبری پرس تی وی، سناتور جان مک کین، سناتور لیندزی گراهام و سناتور جوزف لیبرمن با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست اعلام کردند دخالت نظامی آمریکا در سوریه باید به صورت علنی باشد و سلاح، اطلاعات و آموزش به طور مستقیم در اختیار شورشیان قرار بگیرد. این سناتورها همچنین از دولت آمریکا خواستند نیروی هوایی خود را برای حفاظت از مناطقی که در کنترل شورشیان در سوریه قرار دارد به این کشور اعزام کند.
روزنامه انگلیسی «میل آن ساندی» نیز اعلام کرد دولت انگلیس نیروهای ویژه خود را که مجهز به جدیدترین تجهیزات ماهواره ای، اطلاعاتی و نظامی هستند به سوریه اعزام کرده است.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/5/17ساعــت 10:50 صبح تــوسط عباس | نظر
دستگیری افسران سعودی و ترک در حلب سوریه

بسمه تعالی

دستگیری افسران سعودی و ترک در حلب سوریه

 

چند افسر سازمانهای اطلاعاتی عربستان سعودی و ترکیه در سوریه در عملیات ارتش این کشور در شهر حلب دستگیر شدند.

به گزارش مهر ، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات در شهر حلب، 7 افسر سعودی و ترک را دستگیر کردند.
 
خبرنگار شبکه العالم در سوریه با بیان این خبر اعلام کرد افسران بر فعالیت ها و تحرکات عناصر مسلح نظارت می کردند.
 
?
ارتش سوریه روز دوشنبه به صورت گسترده در حال پیشروی در منطقه "صلاح الدین" در حلب بود، و عناصر مسلح در حال عقب نشینی به منطقه "سیف الدوله" بودند.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/5/17ساعــت 10:21 صبح تــوسط عباس | نظر
نگاهی به عمق وقایع سوریه؛

 بسمه تعالی

 به گزارش مشرق ، 18 ماه است که صهیونیسم جهانی با تمام توان مبتنی بر دکترین حملات پیش دستانه، در یک حرکت معکوس و برگشتی، بر بازگرداندن ضربات سنگین وارد شده بر صهیونیسم توسط انقلاب های اسلامی، بر پیکر منشأ آنها یعنی اسلام انقلابی و جبهه مقاومت اسلامی ضد صهیونی، متمرکز شده است. شاه بیت استراتژی دشمن در این دکترین، تغییر پارادایم(     Paradigm Shift     ) و میدان منازعه و انقلاب ها از اسلامی- صهیونی به اسلام انقلابی –اسلام سلفی است. نقطه کانونی این تلاش ها برای تغییر میدان و طرح فریب استراتژیک، آتشفشان دمشق است. اما آتشفشانی که با تسلط ارتش بر تقریبا تمامی مناطق کشور و شکستن معدود مقاومت های صورت گرفته در مواضع تروریست ها بیشتر به آتشفشانی خاموش مانده است.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/5/16ساعــت 10:16 صبح تــوسط عباس | نظر
روزه داری وگرسنگی بهترین پذیرایی خدا

بسمه تعالی

یک شب سه نفرکه فقیر بودند و تازه وارد مدینه شده بودند، در مسجد پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم از مردم خواستند که آنها را مهمان کنند. یکی را پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم بردند، دیگری راحضرت امیر علیه السلام به منزل بردند و سومی را کسی پیدا نشد به منزل ببرد. لذا به ناچار در مسجد ماند و مهمان خدا شد. فردا که آن سه نفر مجداً به هم رسیدند، از شام شب گذشته ی هم سوال کردند. اولی گفت من در منزل پیامبر صل الله علیه و اله و سلم نان و سرکه خوردم. دومی گفت من در خانه امیرالمؤمنین علیه السلام نان جو و نمک خوردم. سومی گفت ولی من تا صبح هرچه به سقف مسجد نگاه کردم بلکه خدا غذایی بفرستد، چیزی نرسید و شب را گرسنه به سر بردم. جبرئیل به پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم فرود آمد و ماجرا برای حضرت نقل کرد و گفت: خداوند فرمود من هرجه در بهشت و کائناتم گشتم، غذایی بهتر ار گرسنگی نیافتم که در خور مهمانم باشد، لذا با گرسنگی از او پذیرایی کردم.

 



+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/5/16ساعــت 9:13 صبح تــوسط عباس | نظر
اعلام آمادگی جوانان و عشایرسوریه برای جنگ با تروریست ها

بسمه تعالی

عشایر استان حلب هزاران نیروی رزمی داوطلب خود را در اختیار ارتش سوریه قرار دادند و جوانان سوریه با سر دادن شعارهایی در حمایت از نظام بشار اسد، ارتش را تنها حامی و مدافع کشور و مردم دانستند.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/5/15ساعــت 7:0 صبح تــوسط عباس | نظر
ائتلاف 40هزار نفری عشایر حلب برای دفاع از شهر/ گزارشی از اولین ع

بسمه تعالی

ائتلاف 40هزار نفری عشایر حلب برای دفاع از شهر/ گزارشی از اولین عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای مردمی در سوریه

 

 انتشار تصاویر به رگبار بستن اعضای عشیره آل بری در حلب که از سوی یک عضو وابسته به ارتش آزاد سوریه به کشته شدن 15 نفر از مردم در کنار دیوار یک مدرسه مقر تروریست‌ها انجامید، خشم عشایر حلب را برانگیخت و پای آنها را به نبرد علیه عناصر ارتش آزاد باز کرد.

به گزارش رجانیوز، در پی کشته شدن رئیس عشیره آل بری در اقدام وحشیانه اعضای ارتش آزاد سوریه در حلب، عشایر آل بری، البجاره، السخانه، العساسنه و البطوش در حلب در توافقی با یکدیگر برای تشکیل گروهی مبارز علیه گروه‌های مسلح در این شهر متحد شدند. گفته می‌شود تعداد داوطلبانی که به این اتحاد خواهند پیوست تا 40 هزار داوطلب می‌تواند افزایش پیدا کند.

این در حالی است که در اولین عملیات مشترک بین ارتش و نیروهای مردمی، مدرسه‌ای که در روزهای گذشته به مقر نیروهای مسلح تبدیل شده بود و در کنار آن 15 نفر از اهالی حلب را کشته شدند، منهدم شد که طی این حمله 150 تروریست مسلح کشته شدند. همچنین ارتش سوریه در کمینی موفق در غرب حلب، ده‌ها فرد مسلح را به هلاکت رساند. درگیری‌ در حلب همچنان ادامه دارد اما عرصه بر گروهک‌های مسلح تنگ‌تر شده است.  یک مقام ارتش سوریه در حلب اعلام کرد که تجهیزات و نیروهای بیشتری در راه حلب است زیرا جنگ سرنوشت‌ساز در این شهر، ممکن است چندین هفته طول بکشد.

پاکسازی پس از انفجار دمشق

پس انفجار تروریستی ساختمان شورای امنیت ملی سوریه در صبح روز چهارشنبه 28 تیرماه (18جولای) که در آن چهار نفر از سران امنیتی و اطلاعاتی سوریه از جمله وزیر دفاع و رئیس دستگاه اطلاعاتی و رئیس دفتر شورای امنیت ملی سوریه ترور شدند، سرتیپ "شعیب سلمان" رییس گارد ریاست جمهوری سوریه، شخصا مسؤولیت تحقیقات راجع به این انفجار و همچنین پاکسازی شهر دمشق از تروریست‌ها را بر عهده گرفت.

ارتش سوریه عملیات پاکسازی در برخی از مناطق دمشق و حومه آن را پس از انفجار مقر شورای امنیت این کشور به صورت جدی‌تر از گذشته آغاز کرده، همچنان ادامه می‌دهد. در اولین پس از انجام اولین عملیات اعلام شد که منطقه نهر عیشه واقع در جنوب پایتخت پاکسازی شده و منطقه امن و خالی از حضور گروه های مسلح است. منطقه نهر عیشه از مناطق هم مرز با منطقه قدیمی المیدان در دمشق است و با منطقه القدم نیز که همچنان عملیات پاکسازی در آن با همکاری نیروهای امنیتی و ارتش سوریه ادامه دارد، متصل است.

برخی منابع مطلع اعلام کردند که از میان افراد مسلحی که به دست نیروهای ارتش کشته شده، مروان عبدالقادر عبدالله و عمر دیبو عمر و عبدالله بن عبد الکریم و محمود مرشد صالح و احمد الحمید شناسایی شده اند. این منابع اعلام کردند که نیروهای امنیتی تعدادی از افراد مسلح را که اقدام به ترساندن شهروندان و تخریب مناطق حی المرجه و النیرب در حلب می کردند را بازداشت کرده اند.

اما پس پاکسازی تروریست‌های مسلح از دمشق، این گروه‌های مسلح ناچار شدند نهایتا وارد شهر حلب شوند و با تصرف چند پاسگاه پلیس این شهر، امنیت مردم این شهر را به خطر بیندازند. شهر حلب با بیش از دو میلیون و نیم جمعیت دومین شهر بزرگ سوریه است.

پس از فرار تروریست‌ها به حلب، یک فرمانده میدانی ارتش سوریه در حلب به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پاکسازی حلب و جنگ سرنوشت‌ساز در این شهر ممکن است با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی این شهر، چند هفته طول بکشد. در همین راستا روزنامه الوطن سوریه گزارش کرد که ارتش سوریه در حالی که تجهیزات و تدارکات خود را برای ورود به درگیری حلب جهت فیصله دادن غائله تقویت می‌کند و نشانه‌های آن حاکی است که ابتکار عمل در دست ارتش است نه گروه‌های مسلح. بدین معنا که فقط ارتش است که آغاز و پایان جنگ را تعیین می‌کند، شهر دمشق جز در چند نقطه محدود ساعات  آرامی پشت سر گذاشت. بنا بر این گزارش، یگان‌های ارتش و نیروی امنیتی سوریه در ریف دمشق به تعقیب گروه‌های مسلح همچنان ادامه می‌دهند و روز گذشته موفق شدند در حمص و ریف حمص تلفات سنگینی به تروریست‌ها وارد کنند.

الوطن افزود: افراد مسلح از چند روز گذشته ماهیت درگیری‌ها را تغییر داده‌اند زیرا جبهه جدیدی در یکی از محلات حلب باز کردند که هدف آن، فرزندان عشایر حلب بود و بهانه آنان نیز این بود که آنان به کمیته‌های مردمی دفاع از میهن پیوسته‌اند. هر چند افرادی از عشایر حلب روز گذشته به تجمعی از این تروریست‌ها حمله کردند و تلفات جدی به آنان زدند که البته در پی این حمله بود که گروهک ارتش آزاد، عشایر را به انتقام‌گیری تهدید کرد.

شایان ذکر است در هفته‌های گذشته، مردم سوریه اقدام به ایجاد گروه‌هایی مردمی کردند با عنوان "کمیته مردمی دفاع از میهن " کردند. این کمیته که با الگوگیری از نیروهای بسیج جمهوری اسلامی تشکیل شده است، جوانان را برای مبارزه با گروه‌های تروریست مسلح آموزش می‌دهد.

اما در مقابل روزنامه "ایدین لیک" ترکیه در گزارشی از هدایت و راهبری طرح آموزش و مسلح سازی بیش از 5 هزار نفر از تروریست‌های ضد دولت بشار اسد، در پایگاه آمریکایی انجرلیک در استان ادانای ترکیه با فرماندهی "داریا دارنل" سرکنسول آمریکا در این استان پرده برداشت. در این گزارش آمده است که مخالفان سوری در این مرکز آموزش عملیات‌های تروریستی دیده و پس از تطمیع مالی و تجهیز شدن با انواع سلاح‌های مدرن سبک و نیم سنگین روانه خاک سوریه می‌شوند. در میان سلاح‌هایی که در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گیرد سکوهای پرتاب موشک‌های ضدهوایی که قابلیت نصب بر پشت خودروها را دارند و مقادیر زیادی موشک و راکت به چشم می‌خورد. آیدین لیک تصریح کرد که تاکنون پنج هزار تن از تروریست‌هایی که در حال حاضر در خاک سوریه مشغول خونریزی و کشتار غیرنظامیان و نیروهای امنیتی سوریه هستند در پایگاه انجرلیک آموزش دیده‌اند.

داریا دارنل سرکنسول آمریکا در آدانا ماموریت دارد در کشورهای منطقه جبهه های مخالف دولت سوریه را سازماندهی کرده و این جبهه‌ها را آماده شورش کند و از بدو آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از پایگاه انجیرلیک به عنوان مرکز کنترل و هدایت بحران استفاده کرده است.

دارنل کار انتقال مهمات به خاک سوریه را نیز با همکاری کامیون‌های ترکیه‌ای انجام داده و گفته می‌شود کامیون‌های ترکیه‌ای که چندی پیش در خاک سوریه به آتش کشیده شدند، در حقیقت کار نقل و انتقال مهمات برای تروریست‌ها را انجام می‌دادند. منابع مطلع در گفتگو با آیدین لیک تاکید کردند که دولت آنکارا به طور کامل در جریان فعالیت‌های غیرقانونی دارنل سرکنسول آمریکا در خاک ترکیه قرار دارد و حتی از وی و فعالیت‌هایش حمایت می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز روز گذشته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: "باراک اوباما" یک حکم محرمانه را امضا کرده که طبق آن مجوز حمایت آمریکا از گروهک‌های مسلح سوریه را که به دنبال براندازی دولت سوریه هستند، صادر کرده است. این حکم اوباما که اوایل سال جاری میلادی تصویب شده و معروف به "حکم" اطلاعاتی است به طور گسترده‌ای به سازمان "سیا" و دیگر سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اجازه می دهد هرگونه امکانات و حمایت‌هایی را که به خلع اسد از قدرت کمک می‌کند در اختیار گروهک‌های مسلح سوریه قرار دهند.

گروه‌های مسلح نیز که با عدم استقبال مردم حلب مواجه شدند، با اتکا به حمایت خارجی دست به ایجاد ناآرامی و درگیری در شهر حلب زدند. ناصر وابسته به گروهک موسوم به ارتش آزاد سوریه در اقدامی بی‌رحمانه 15 نفر از مردم را در کنار دیوار یک مدرسه که مقر عناصر مسلح شده بود، اعدام کردند. از جمله این کشته شدگان، رئیس عشیره آل بری نیز بود. انتشار تصویر این اعدام و انتشار خبر آن خشم عشایر حلب را برانگیخت و اعلام کردند که در کنار ارتش علیه عناصر ارتش آزاد مبارزه خواهند کرد. عشایر آل بری، البجاره، السخانه، العساسنه و البطوش در حلب در توافقی با یکدیگر برای تشکیل گروهی مبارز علیه گروه‌های مسلح در این شهر متحد شدند. گفته می‌شود تعداد داوطلبانی که به این اتحاد خواهند پیوست تا 40 هزار داوطلب می‌تواند افزایش پیدا کند.

شکست گروهک‌های مسلح در حلب آنهم پس از شکست سنگین در دمشق، پس از آن ادامه یافته است که سران سیاسی مخالفان سوریه در قاهره و ترکیه دچار اختلافات شدید شده‌اند و هر یک لیستی برای دولت انتقالی سوریه اعلام کرده‌اند.


+ نوشته شـــده در جمعه 91/5/13ساعــت 7:52 صبح تــوسط عباس | نظر
پاکسازی تروریست ها در حلب ادامه دارد

بسمه تعالی

پاکسازی تروریست ها در حلب ادامه دارد 

شکایت دمشق به شورای امنیت عربستان، قطر و ترکیه در سوریه آدم می کشند

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد ازعربستان سعودی، قطر و ترکیه به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و قتل عام غیرنظامیان بی گناه در سوریه شکایت کرد.
به گزارش خبرگزاری ها، وزارت خارجه سوریه در نامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان اعلام کرد، عربستان سعودی، قطر و ترکیه با ارسال سلاح و پول برای تروریست های مسلح در سوریه جنایاتی زشت و شنیع علیه غیرنظامیان مرتکب شده و در این کشور حمام خون به راه انداخته اند.
وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد، ترکیه به عبور امن تعداد زیادی از مزدوران تبدیل شده، مزدورانی که مردم را سپر انسانی خود قرار می دهند و آنهایی را که از درخواست هایشان تبعیت نمی کنند می کشند.
در این نامه تصریح شده است، باعث تأسف است که برخی کشورهای غربی یا عربی وانمودمی کنند که نگران مردم سوریه هستند اما به جای اینکه از گروه های مسلح بخواهند حملاتشان را متوقف کنند با فراهم آوردن حمایت های مالی و تسلیحاتی به آنان در انجام جنایاتشان کمک می کنند. وزارت خارجه سوریه اعلام کرد دمشق به طرح شش ماده ای کوفی عنان پایبند است و معتقد است هیچ راه حلی برای بحران سوریه وجود نخواهد داشت مگر با مشارکت نمایندگان مردم سوریه در گفت وگویی ملی که عزت مردم سوریه را حفظ کند.
در همین رابطه خبرگزاری ها اعلام کردند که مخالفان مسلح سوری برای اینکه ارتش سوریه را مجبور به استفاده نکردن از سلاح کنند از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی خود استفاده می کنند و برای نجات جان خود قتل عام به راه انداخته اند.
طبق گزارش خبرگزاری شین هوا، این اقدام غیرقابل قبول تروریست ها یک نوع جنایت جنگی و اقدامی ضد انسانی است که برخلاف مفاد صریح اساسنامه سازمان ملل متحد صورت می گیرد.
بنا به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند بخش اعظم شهر حلب و مناطقی از شهر حمص را از وجود تروریست های مسلح پاکسازی کنند.
شمار زیادی از تروریست ها در استان های حمص، حسکه، درعا و حلب کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات از آنان به دست آمد.
تروریست ها به هنگام عقب نشینی افرادی را که ربوده اند ابتدا شکنجه می کنند و سپس آنان را به قتل می رسانند و از تونل هایی که به عنوان راه های فرار به خارج از شهر درنظر گرفته بودند فرار می کنند.
نیروهای ارتش در بسیاری از شهرها با همکاری مردم به تعقیب اعضای گروهک های تروریستی می پردازند. در بین تروریست های کشته شده شماری از جنگجویان افغانی لیبیایی و دیگر ملیت های عربی به چشم می خورد.
پایگاه خبری الوطن سوریه نیز در این باره نوشت، ارتش سوریه در حلب صرفاً با 10 هزار فرد مسلح روبه رو نیست بلکه با ارتش جهانی روبه رو است.
به گزارش این پایگاه خبری، در خیابان های حلب اجسادی به چشم می خورند که ملیت های غیرسوری دارند و صف های طولانی افراد مسلحی دیده می شوند که از اطراف حلب برای کمک به تروریست ها وارد این شهر می شوند.
پایگاه خبری الوطن افزود، تانک های ارتش سوریه از سوی مخالفان با خمپاره های ساخت آمریکا هدف قرار می گیرند وتسلیحاتی که از سوی تروریست ها به کار گرفته می شود ساخت آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی است.
روزنامه سوری الحقیقه نیز نوشت، به زودی لشکر 47 نیروهای ویژه سوری برای پاکسازی بقیه مناطق حلب وارد این شهر می شود.
به نوشته الحقیقه اهمیت جنگ حلب در سطح راهبردی به حدی است که دولت سوریه لشکر 47 را از منطقه ادلب و جبل الزاویه به سوی حلب حرکت داده است.
هرچند که ادلب و ریف هم اهمیتی کمتر از حلب ندارد اما جنگ حلب اولویتی مطلق دارد زیرا آمریکایی ها و متحدانشان وارد جنگی برای شکستن کمر سوریه در حلب شده اند.
از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد ترکیه نیروی پیاده، تانک و سامانه موشکی به مرزهای سوریه اعزام کرده است. ترکیه ظاهراً مدعی شده که برای مقابله با نیروهای کرد پ ک.ک این نیروها را اعزام کرده است لیکن تحلیلگران منطقه معتقدند دولت ترکیه برای دخالت نظامی در سوریه این تجهیزات را در مرز با سوریه مستقر کرده است.
در همین رابطه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه گفت وگوی تلفنی انجام داد و او را در جریان تحولات سوریه به ویژه هماهنگی مواضع دو کشور برای انتقال سریع قدرت در سوریه قرار داد.
روزنامه آیدین لیک چاپ ترکیه به نقل از منابع آگاه نوشت، کنسول آمریکا در ترکیه هدایت مخالفان دولت سوریه را بر عهده دارد. این روزنامه افزود، مرکز محرمانه ای در پایگاه نظامی اینجرلیک آمریکا هدایت مخالفان دولت سوریه را بر عهده دارد.
این درحالی است که مخالفان سوری از روی استیصال اعلام کردند هرگونه کمک از اسرائیل را می پذیرند. ناظران سیاسی منطقه درخواست کمک از اسرائیل نشان می دهد که مخالفان بشار اسد به دستور صهیونیست ها در سوریه آدم می کشند. 
از دیگر اخبار سوریه تعطیلی کامل سفارت سوریه در استرالیا است.
روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در این باره نوشت، دولت سوریه پس از اخراج دیپلمات های این کشور از استرالیا، سفارت خود در شهرکانبرا پایتخت این کشور را کاملاً تعطیل کرده است. بسته شدن سفارت سوریه در استرالیا دو ماه پس از آن صورت می گیرد که وزیر خارجه این کشور دو دیپلمات سوری را از استرالیا اخراج کرد.
همچنین روزنامه فیگارو چاپ فرانسه در شماره روز گذشته خود نوشت، مخالفان سوری در مقابل ارتش سوریه از نظر روحی و روانی به شدت کم آورده اند چرا که ارتش با قدرت و صلابت با آنها برخورد کرده و دارای توان آتش بالا و استثنایی هستند و با توانایی که دارند زمام امور را به دست خواهند گرفت.
این روزنامه افزود، تروریست ها از توانایی ارتش و روحیه بالای آنان شگفت زده شده اند زیرا تصور می کردند که در برابر ارتش شکست خورده قرار می گیرند ولی شدت آتشباری آنها به حدی است که تروریست ها را غافلگیر کرده است.
سایر رویدادها
¤ یک منبع نظامی سوریه: در عملیات ارتش سوریه در حلب تاکنون 400 تروریست کشته و 150 نفر دیگر دستگیر شدند.
¤ واحدهایی از ارتش سوریه موفق شدند تک تیراندازهایی که از اتباع لیبی بودند و از پشت بام ها به نیروهای ارتش تیراندازی می کردند را دستگیر کنند.
¤ 9 دستگاه خودرو مجهز به مسلسل نیمه سنگین افراد مسلح در اطراف شهر حلب به دست نیروهای دولتی منهدم شد.
¤ 130 نفر از فریب خوردگانی که در حوادث اخیر سوریه دست داشتند ولی دستشان به خون مردم آغشته نیست از سوی دولت دمشق آزاد شدند.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/5/11ساعــت 12:13 عصر تــوسط عباس | نظر
ایران چگونه به جنگ ناو آمریکایی میرود؟

بسمه تعالی

موشک خلیج فارس!

به گزارش رجا، این موشک ارتقاء یافته موشک فاتح 110 است که به علت بالستیک بودن با سرعت فوق صوت حرکت می کند. این سرعت باعث می شود تا انهدام موشک توسط سپرهای دفاعی ناو هواپیما بر بسیار سخت شود.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/5/8ساعــت 10:18 صبح تــوسط عباس | نظر
   1   2   3      >