سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جنایت آمریکا و ناتو مقابل چشمان شورای حقوق بشر .

بسمه تعالی 
 

جنایت آمریکا و ناتو مقابل چشمان شورای حقوق بشر

یک نشریه انگلیسی شورای حقوق بشر سازمان ملل را به «چشم پوشی» از جنایات جنگی آمریکا و ناتو متهم کرد.
نشریه انگلیسی «لنست» طی گزارشی به دو دهه جنایت آمریکا و ناتو در سرتاسر دنیا اشاره کرده و از خواننده می پرسد: «به راستی چرا مجامع حقوق بشری هیچ گاه علیه آمریکا و ناتو قطعنامه ای صادر نکرده است؟»
در این گزارش که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده می خوانیم: «در مداخله نظامی که غرب به فرماندهی آمریکا در سال 2003 آغاز کرد 665 هزار غیرنظامی ظرف 3 سال کشته شدند. پیش از آن هم در سال 1991 انجام عملیات «طوفان صحرا» که ابتدا به فرماندهی آمریکا و در ادامه با حضور نیروهای ناتو و البته با مجوز سازمان ملل انجام شد به کشته شدن 200هزار شهروند غیرنظامی منجر شد. اما پس از این همه کشتار، کسی نسبت به آن پاسخگو نبود. نه قطعنامه ای علیه آنها صادر شده نه کمیته حقیقت یابی تشکیل شد و نه از سوی کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل بیانیه ای صادر شد.»
این گزارش در ادامه به جنایات آمریکا و ناتو در لیبی پرداخت و نوشت: «در زمان حمله به لیبی هم گفته شد که این عملیات انسان دوستانه بوده و برای آزادی مردم تحت سلطه رژیم «معمر قذافی» است. اما در عمل این اتفاق نیفتاد و لیبی تا سرحد بازگشت به عصر پارینه سنگی بمباران شد. پس از آن هم گزارش 200 صفحه ای که شورای حقوق بشر سازمان ملل خیلی سریع در مورد مداخله نظامی آمریکا و ناتو منتشر کرد، فاقد شفافیت لازم بود و در آن به جرایم ناتو پرداخته نشده بود. «پتر اولسون» مشاور حقوق ناتو در نامه ای که به تاریخ 15 فوریه سال 2012 برای «ناوی پیلای» رئیس کمیته تحقیق سازمان ملل در مورد «خشونت های» ناتو در لیبی نوشت، از او خواست که این موارد در گزارش لحاظ نشود. وی در این نامه که با سکوت پیلای همراه شد، نوشته بود: ما نگرانیم که «خطاهای تصادفی» ناتو در گزارش کمیسیون با مواردی که کمیسیون نهایتا آنها را جرم و نقض قانون تشخیص می دهد، یکی در نظر گرفته شود.
در بخش دیگری از این گزارش نویسنده به جنایات رژیم اشغالگر قدس و حمایت های آمریکا از آن اشاره کرده و می نویسد: «از ابتدای تاسیس شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال 2006 تاکنون 36 قطعنامه علیه اسرائیل به این شورا رفته است. حتی 9 مورد از این قطعنامه ها جنایات اسرائیل را محکوم کرده اما آمریکا همیشه این قطعنامه ها را وتو کرده است. جالب اینجاست که هیچ گاه علیه آمریکا یا ناتو حتی یک قطعنامه به شورای حقوق بشر سازمان ملل برده نشده است. گزارش این شورا در جنگ لیبی هم فقط نشان دهنده میزان دورویی گردانندگان این شورا است.»!


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/12/23ساعــت 8:25 صبح تــوسط عباس | نظر