سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آتش کوبانی در دامن آنکاراجنگ بین ترکیه و پ.ک.ک آغاز شد ارتش ترکی

بسمه تعالی

آتش کوبانی در دامن آنکاراجنگ بین ترکیه و پ.ک.ک آغاز شد

ر سیاسی, کاریکاتور اقتصادی

کاریکاتور جدید ترکیه و داعش

ارتش ترکیه برای نخستین بار پس از دو سال حملات هوایی علیه مواضع شبه‌نظامیان حزب کارگران کرد این کشور (پ.ک.ک) را از سر گرفت.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دیروز جنگنده‌های «اف-16» و «اف-4» ترکیه مواضع پ.ک.ک در «داغلیجا» واقع در جنوب‌شرق این کشور را بمباران کردند.
مقامات رسمی در ترکیه می‌گویند این عملیات در پی حمله عناصر پ.ک.ک به پاسگاه نظامی داغلیجا صورت گرفته است.
دو سال قبل پس از مذاکراتی که میان نمایندگان دولت آنکارا و «عبدالله اوجالان» رهبر زندانی پ.ک.ک صورت گرفته بود، میان طرفین آتش‌بس برقرار شد. این آتش‌بس تاکنون نقض نشده بود.
به گفته کارشناسان، محاصره شهر مرزی «کوبانی» سوریه توسط داعش و بی‌تحرکی ارتش ترکیه در قبال کشتار ساکنان کرد این شهر توسط تروریست‌ها، اعتراضات گسترده‌ای را در مناطق مختلف ترکیه از جمله شهرهای کردنشین علیه دولت آنکارا به دنبال داشت. در خلال این اعتراضات که در 30 شهر برگزار شد، 30 معترض جان خود را از دست دادند و صدها نفر نیز زخمی شدند. معترضان معتقدند ترکیه نه تنها کمکی به غیرنظامیان ساکن این شهر نمی‌کند، بلکه با داعش علیه کردها همکاری نیز می‌کند. در این میان، پ.ک.ک هم به بهانه مذکور (ماجرای کوبانی)، حملات علیه ارتش و مراکز دولتی ترکیه را از سر گرفته است. پ.ک.ک چند روز پیش نسبت به آغاز جنگ با ترکیه هشدار داده بود.
مردم ترکیه علت بحران‌های داخلی این کشور را مداخلات ترکیه در سوریه و حمایت آنکارا از تروریست‌های فعال در سوریه می‌دانند آنکارا در ادامه همین سیاست‌ها، هفته گذشته با آموزش تروریست‌های سوری در خاک ترکیه موافقت کرد.
آنکارا اما خبرهای منتشر شده روز دوشنبه در مورد واگذاری پایگاه هوایی «اینجرلیک» به آمریکا را تکذیب کرد. این پایگاه 160 کیلومتر با مرزهای سوریه فاصله دارد.
در ارتباط با کمک‌های ترکیه به تروریست‌های فعال در سوریه، «نامیک کمال زیبک» وزیر فرهنگ سابق و از متفکران مشهور ترکیه گفت: خطای دولت ترکیه این بود که با هوس تشکیل خلافت و احیای دولت عثمانی وارد عمل شد.
به گفته زیبک، این سیاست سبب کبر و غرور دولتمردان ترکیه شد، به طوری که آنها درصدد برکناری «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و سقوط نظام آن برآمدند. این مقام سابق ترکیه همچنین گفت: مثلث شیطانی آمریکا، انگلیس و صهیونیسم اربابان اصلی گروه تروریستی داعش هستند.
وی اضافه کرد: دولت ترکیه برای تحقق خواسته‌های خود از گروه‌های افراطی ضد بشار اسد حمایت کرد. اگر چه داعش دست‌پرورده آمریکاست، ولی ترکیه نیز با حمایت‌‌ها و کمک‌هایش موجب تقویت این گروهک تروریستی شد.
به گفته زیبک، در شرایط کنونی دولت ترکیه باید با درس گرفتن از اشتباهات خود، سیاست هم‌سویی با آمریکا را تغییر داده و با کشورهای ایران، عراق، سوریه و روسیه مناسبات خود را گسترش دهد و از آمریکا و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) فاصله بگیرد. وزیر فرهنگ سابق ترکیه در پایان تاکید کرد که برای رهایی از شر مثلث شیطانی، کشورهای منطقه باید به فکر منافع منطقه باشند.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 93/7/23ساعــت 8:47 صبح تــوسط عباس | نظر
سعید قاسمی در مراسم بزرگداشت نادر مهدوی: عوامل فتنه 88 داعش داخل
.
 
سعید قاسمی در مراسم بزرگداشت نادر مهدوی:
عوامل فتنه 88 داعش داخلی هستند/می‌گویند آمریکا می‌تواند با یک دکمه ما را بفرستند هوا، خب چرا غزه را نفرستاد؟!

 

گروه سیاسی - رجانیوز: مراسم بزرگداشت حماسه نادر با حضور همرزمان شهید نادر مهدوی و سخنرانی سردار حاج سعید قاسمی در بوشهر برگزار شد.
 
 
به گزارش "رجانیوز" به نقل از  بوشهر24 متن سخنان حاج سعید قاسمی در این مراسم به شرح زیر است:
 
از وقتی که اعتقاد پیدا کردیم که فقط اعتقاد به ولی فقیه و امام حی هست که می تواند از پیچ و خم ها و گردن ها عبور بدهد. خداوند را شاکر هستیم.
 
من و امثال من شایسته این نیستیم که بخواهیم از چنین حماسه بزرگی صحبت کنیم، از همه بچه های استان بوشهر از دیلم، دشتستان، تنگستان و ...  که تشریف آوردید تشکر میکنم.
 
در شرایط و مقطع خاصی هستیم ذکر چند نکته خالی از لطف نیست، هر روز که بیشتر از عمر انقلاب میگذرد و اتفاقاتی که در سطح منطقه با آن روبرو هستیم، بیش از پیش به عمق حرکت چنین ژنرالهای جوانی (شهید نادر مهدوی و همرزمانش) پی می بریم.
 
چه آنهایی که شهید شدند و چه آنهایی که زنده مانده و در این جلسه حاضر هستند. بیش از پیش امروز این حرکتشان طلایی تر محسوس می شود.
 
بابت کم کاری بایستی از شهدا معذرت بخواهیم
 
اگرچه که به خاطر  کوتاهی هایی که کردیم چنین مراسمی را بعد از گذشت 25 سال به شکل تخصصی داریم برگزار می کنیم، من بعد از بارها سر زدن به خطه بوشهر از بابت کم کاری بایستی از شهدا معذرت بخواهم.
 
اینکه امروز می گویم چرا بچه ام با فرهنگ جبهه و جهاد و با چنین حماسه ای با این عظمت بیگانه است، بخاطر کم کاری ماهاست.
 
بعد از 30 سال داستان دروغ پتروس فداکار را از کتاب های درسی حذف کردند
 
این روزها که ذائقه بچه من شده موسیقی و نقاشی و فرهنگ بلوتوثی، باید روی این فرهنگ سوار بشوم تا بتوانم برای بچه داستان نادر مهدوی را باز کنم و شما در این رابطه خوب کار کردید، بعد از یک مبارزهِ سه دهه ای بعد از انقلاب، توانستیم داستانِ دروغ پترس هلندی را از توی کتابِ درسی بچه هایمان بیرون بکشیم که نمیدونم سال گذشته که داستان پترس حذف شد،  به جایش داستان نادر مهدوی و بیژن گُرد رفت یا نه؟ عملیات استشهادی عباس دوران جایگزین شد؟
 
خدا پدر یک مستشرق هلندی را بیامرزد که گفت: شما ایرانی ها تا کی میخواهید با این داستان دروغِ پترس دست و پنجه نرم کنید. کی میخواهید این را از تاریخ بردارید؟ و لذا راه زیادی داریم که این مکتب در کتب درسیِ بچه هایمان نهادینه بشود.
 
در یکسال آخر جنگ غبار فتنه در حال نشستن روی بچه های جنگ بود
 
آدمهایی مثل نادر در سال آخر جنگ که شرایطی که مثل شرایط این روزها را طی طریق می کردند یعنی شرایط غبار آلود فتنه و هجمه سیاسیون بر رزمندگان که آقا! ادامه نده ، با تیر و تیرکشی به نتیجه نمی رسی در برابر هیمنه آمریکا و انگلیس و کشورهایی که با یکصد ناوگان ریز و درشت در خلیج فارس حاضرند نمی شود جنگید!
 
و رفتند کمیته نخبگان انجمن عقلا تشکیل دادند که یک جوری داستان را ببندیم  و این در حالی بود که غبار فتنه در یکسال آخر جنگ بر روی بچه های جنگ در حال نشستن بود، که آقا نروید به جنگ، مگر نمی بینید دارند می بندند، رفتند دنبال مذاکره، اینها دنبال مک فارلین هستند و ...
 
نادر مهدوی هم اینها رو میشنود و مثل خیلی ها که پاهایشاون میلرزد که برای چه باید برود؟
 
یکسال آخر جنگ است و موج تفکرات ستون پنجمی در حال نشستن در دل رزمنده هاست.
 
برای چه داری میروی؟ بمان، اگر بروی کشته میشوی، دیوانه! مملکت احتیاج به دکتر و مهندس دارد، یک دوره دیگر در حوزه بمان و درس بخوان، فعلا نیازی به ما نیست، ولی توی خط که میرویم، می بینیم خط خالی هست!
 
ماجرای رژه با قایق نادر مهدوی در بندر الاَحمدی کویت
 
در اینچنین شرایطی نادر مهدوی دیوانه نیست، این هم عقل معاشش کار میکند ، که نباید با دو عدد شناور لَگَنیِ فایبر گلاسی، یکصد مایل عرض دریا را طی کنی، بروی بندر الاَحمدی کویت طوری رژه بروی که شورطه کویتی جگر نکند، نگاهت کند.
 
در این خطه در همیشه تاریخ اذن، اذنِ ولی بوده است
 
این شناختی است که ابر قدرت ها نسبت به نادر مهدوی ها دارند، جنس شماها را خوب شناختند از قبل هم می شناختند، که این خطه در همیشه تاریخ اذن ، اذنِ ولی بوده است. اگر رئیس علی دلواری هست، پشت سر قضیه یک ولی فقیه هست که اذن جهاد میدهد.
 
نکته دیگر اینکه در اینچنین شرایطی مصادف با چند شب گذشته سالگرد یک اتفاق وحشتناکی بود که پشت آقا روح الله را شکست و  راجع به آن واقعه گفت: اگر از آمریکا بگذریم اگر از اسرائیل بگذریم اگر از صدام و همه جنایاتش بگذریم، از جنایات آل سعود این یزیدیان پستِ بدتر از ابوسفیان نخواهیم گذشت و این مسئله باید زنده بماند.
 
 
نمی دانم چه عداوتی است با تفکر آقا روح الله!
 
اما رسانه ها مهر سکوت زدند و بلکه بیش از بیست و چند سال هست که پیام امام مسکوت مانده است و نمی دانم چه عداوتی است با تفکر آقا روح الله!
 
در سالگرد این قصه و این عملیات برای ضربِ شست نشان دادن و مقابله به مثل با کار این خبیث ها که به دستور اولریش وگنر یک یهودی لهستانی که از شش ماه قبل در عربستان نیروها را آموزش داده بود و دست به آن اعمال وحشیانه زدند، در کنار حرم امن الهی ، چیزی که در طول تاریخ کم نظیر بود، امام گفت این قضیه پشت من را شکست، و انشاءالله در فرصت مناسب انتقام خود را از آل سعود خواهیم گرفت و با آزادی و شرافت به مکه مکرمه وارد خواهیم شد.
 
عین پیام هست که متاسفانه در طول این چندین سال بعد از رحلتش که پذیرش قطع نامه 598 را هم در سالگرد کشتار خونین حج، هر ساله به غفلت و عمد خوانده نمی شود.
 
جنگ عراق و ایران جنگ جهانی سوم بود
 
توی اینچنین شرایطی که آخرِ جنگ هست.. جنگی که به دروغ جنگ ایران و عراق نامیده می شود، انشاء الله بتوانم این را جا بیاندازم که جنگ جهانی سوم بوده نه جنگ عراق و ایران! بعد آن موقع میتوانی هیبت کار نادر مهدوی را درک کنی.
 
از اتحادیه اروپا حداقل یکصد ناو از کشورهای مختلف در خلیج فارس جولان می دهند، و روی زمین با تمام ادوات حضور دارند. کُنت الکساندر دومارانژ وزیر اطلاعات وقت فرانسه با 60 کارشناس یک طرف جبهه است. سوپر اِتانداردها یکطرف، آلمان با شیمیایی ها یکطرف، روسیه با موشک های بردِ بلند، حتی بنگلادش با تحریم گونی یکطرفه کار است، همه هستند. یعنی تو تنهای تنها و همه عالم یکطرف قصه هستند.
 
سال آخر جنگ همه آمدند پای کار و قرار است که نفت کش ها تغییر پرچم بدهند، مراسم جشنی گرفتند، کشتی الرِخا به بریجتون تغییر اسم میدهد، پرچم کویتی برداشته شده و پرچم آمریکا رویش نصب می شود.
 
امام گفت: اگر من بودم میزدم، ولی عقلا گفتند: آمریکاست، آقا روح الله!
 
کاپیتان کویتی فرمان را به کاپیتان آمریکایی میدهد و با پولهایی که شما دادید و رزم ناوهایی که زمان شاه خریدید، همانها را با همان اسم استفاده می کنند برای اسکورت ، فقط و فقط برای شکستن تو، بیش از یکصد و خورده ای خبرنگار هم هستند که ببینید آمدیم وارد تنگه شدیم و نفس کش می طلبیم.
 
اینجاست که وقتی به آقا روح الله گفته شده آمدند چه کار کنیم؟ یک کلام و یک جملهِ سه کلمه ای جواب امام است: اگر من بودم میزدم.
 
عقلا آمدن نشستند و گفتند آقا روح الله هست دیگر، دیوانگیِ همیشه ، فقط میخواهد شاخ نشان بدهد، اینطور که نمی شود زندگی کرد. چی را باید بزنیم؟ آمریکاست، آقا روح الله!
 
نادر مهدوی و یارانش حاضر نشدند ولایت و سیادت غرب را بپذیرند
 
اما نادر مهدوی و یارانش حاضر نشدند ولایت و سیادت غرب را بپذیرند و حاضر نشدند سیادت و تفکر غرب باوران را هم باور بکنند. میدانست که در این مسیر شهید خواهد شد. هرکسی بیاید در این مسیر با دو شناور لگنی فایبرگلاسی سرنوشتش معلوم است.
 
اما ایمان سرشار از عشق به خدا و با شعار ومارمیت اذ رمیت ولکن الله رمی، انکه ما شلیک نمی کنیم، ما فقط وسیله ایم از مدلی که خود خدا گفته است،  که ان تنصروالله ینصرکم.
 
تو مینی آماده کن در خلیج فارس انداز/ که ایزد در بریجتونت دهد باز!
 
بر وزن تو نیکی میکن و در دجله انداز، تو مینی آماده کن در خلیج فارس انداز/ که ایزد در بریجتونت دهد باز، وظیفه رو انجام بده،  نتیجه اش به ما ربطی ندارد، خودش مقدرات را فراهم خواهد کرد.
 
این معادله و فرمول را اگر امروز در عصر غبار فتنه بتوانیم باور کنیم، عصری که معادلات، معادله موازنهِ سلاح ها و تجهیزات و تکنیک هست، موفق خواهیم شد. آیا مهدوی نمیدانست که کشته خواهد شد؟ عقل معاش نداشت؟ داشت ولی این روزها را می دید که سه دهه بعد سه نسلِ بعد لذت می برند که آزاد هستند و استقلال به معنای واقعی کلمه دارند، از آنِ خودشان هستند.
 
نتیجه این حماسه هاست که بعد از سه دهه انگلیسی ها را در خلیج فارس گرفتند. این در حالی است هنوز همان وضعیت هست، ناو در مقابل قایق لگنی، لباس شوره زده بسیجی و دست خالیِ تهی از همه تجهیزات.
 
سر شناورت 5 سانتی متر وارد آبهای سرزمینی ما شده بود
 
اما عشقی سرشار از الله و نظام و ولایت وجود دارد که باعث می شود،کماندو های مارینز انگلیسی را دستگیر می کنند. که وقتی انگلیسی ها مناقشه می کنند، یک شیر مرد اینطرف پاسخ می دهد: گذشت قرن نوزدهم ، سر شناورت 5 سانتی متر وارد آبهای سرزمینی ما شده بود.
 
آیا کینهِ همه این استقامت و پایداری تو را دیگر به دل ندارند؟ آیا رهایت می کنند؟ آیا رها کرده اند؟ آیا داعش با مدلی که امروزش که در حال حمایت شدن از عربی هاست، با ما کاری نخواهد داشت؟
 
عوامل فتنه 88 داعش داخلی هستند
 
آیا هم اکنون داعشِ داخلی نداریم؟آیا فتنه 78 به اتمام رسید؟اگر آری، چرا فتنه 88 اتفاق افتاد؟ و اگر فتنه 88 تمام شد چرا آقا مدام به فتنه 88 اشاره می کند؟مگر چه زخمی برداشت از فتنه 88؟ آیا تخمِ همه عواملی که در فتنه 88 (داعش داخلی) بودند را ملخ خورد؟ کجا هستند؟ در چه حال و هوایی هستند؟ چه برنامه ای برا آینده دارند؟ فتنه بعدی کی هست؟
 
بر اساس یک شمِ اطلاعات و عملیاتی احساس خوبی ندارم و همه اخباری که به گوش می رسد، به نظر میرسد که با ما کار دارند و برای آن روز برنامه ریختند.
 
 
آقا گفت اگر جای شما بودم شیرهای نفت را میبستم، عقلا گفتند شیرها را ببندیم بدبخت میشویم!
 
باید بر اساس این مدل تفکر که ولی فقیه را تنها نگذاریم، به مقابله برویم. حضرت آقا همین چند سال پیش که تحریم شروع شد و گفت اگر جای شما بودم شیرهای نفت را می بستم،  ولی باز عقلا گفتند، آقا! شیرها را ببندیم بدبخت می شویم!
 
ولی شماها مال این حرفها نیستید، رهبری مجبور است که با نیم قدهایی مثل من جبهه را مدیریت کند.
 
باید در قد و قواره نادر مهدوی باشی تا بتوانی جواب اینها را بدهی
 
هرچه میگوید این مدلی نروید دنبال مذاکره، شکست میخورید، باید در قد و قواره نادر مهدوی باشی تا بتوانی جوابش اینها را بدهی.
 
فرهنگ غرب رویت تاثیر گذاشته، بعد میایی تو دانشگاه تهران ادعا می کنی، آمریکا یک دکمه بزند هم ماها می رویم هوا، اگر قرار بود دکمه فشار بدهد، برای غزه فشار می دادند می رفت هوا!

+ نوشته شـــده در سه شنبه 93/7/22ساعــت 5:27 عصر تــوسط عباس | نظر
سعید قاسمی در مراسم بزرگداشت نادر مهدوی: عوامل فتنه 88 داعش داخل
سعید قاسمی در مراسم بزرگداشت نادر مهدوی:
عوامل فتنه 88 داعش داخلی هستند/می‌گویند آمریکا می‌تواند با یک دکمه ما را بفرستند هوا، خب چرا غزه را نفرستاد؟!

 

گروه سیاسی - رجانیوز: مراسم بزرگداشت حماسه نادر با حضور همرزمان شهید نادر مهدوی و سخنرانی سردار حاج سعید قاسمی در بوشهر برگزار شد.
 
 
به گزارش "رجانیوز" به نقل از  بوشهر24 متن سخنان حاج سعید قاسمی در این مراسم به شرح زیر است:
 
از وقتی که اعتقاد پیدا کردیم که فقط اعتقاد به ولی فقیه و امام حی هست که می تواند از پیچ و خم ها و گردن ها عبور بدهد. خداوند را شاکر هستیم.
 
من و امثال من شایسته این نیستیم که بخواهیم از چنین حماسه بزرگی صحبت کنیم، از همه بچه های استان بوشهر از دیلم، دشتستان، تنگستان و ...  که تشریف آوردید تشکر میکنم.
 
در شرایط و مقطع خاصی هستیم ذکر چند نکته خالی از لطف نیست، هر روز که بیشتر از عمر انقلاب میگذرد و اتفاقاتی که در سطح منطقه با آن روبرو هستیم، بیش از پیش به عمق حرکت چنین ژنرالهای جوانی (شهید نادر مهدوی و همرزمانش) پی می بریم.
 
چه آنهایی که شهید شدند و چه آنهایی که زنده مانده و در این جلسه حاضر هستند. بیش از پیش امروز این حرکتشان طلایی تر محسوس می شود.
 
بابت کم کاری بایستی از شهدا معذرت بخواهیم
 
اگرچه که به خاطر  کوتاهی هایی که کردیم چنین مراسمی را بعد از گذشت 25 سال به شکل تخصصی داریم برگزار می کنیم، من بعد از بارها سر زدن به خطه بوشهر از بابت کم کاری بایستی از شهدا معذرت بخواهم.
 
اینکه امروز می گویم چرا بچه ام با فرهنگ جبهه و جهاد و با چنین حماسه ای با این عظمت بیگانه است، بخاطر کم کاری ماهاست.
 
بعد از 30 سال داستان دروغ پتروس فداکار را از کتاب های درسی حذف کردند
 
این روزها که ذائقه بچه من شده موسیقی و نقاشی و فرهنگ بلوتوثی، باید روی این فرهنگ سوار بشوم تا بتوانم برای بچه داستان نادر مهدوی را باز کنم و شما در این رابطه خوب کار کردید، بعد از یک مبارزهِ سه دهه ای بعد از انقلاب، توانستیم داستانِ دروغ پترس هلندی را از توی کتابِ درسی بچه هایمان بیرون بکشیم که نمیدونم سال گذشته که داستان پترس حذف شد،  به جایش داستان نادر مهدوی و بیژن گُرد رفت یا نه؟ عملیات استشهادی عباس دوران جایگزین شد؟
 
خدا پدر یک مستشرق هلندی را بیامرزد که گفت: شما ایرانی ها تا کی میخواهید با این داستان دروغِ پترس دست و پنجه نرم کنید. کی میخواهید این را از تاریخ بردارید؟ و لذا راه زیادی داریم که این مکتب در کتب درسیِ بچه هایمان نهادینه بشود.
 
در یکسال آخر جنگ غبار فتنه در حال نشستن روی بچه های جنگ بود
 
آدمهایی مثل نادر در سال آخر جنگ که شرایطی که مثل شرایط این روزها را طی طریق می کردند یعنی شرایط غبار آلود فتنه و هجمه سیاسیون بر رزمندگان که آقا! ادامه نده ، با تیر و تیرکشی به نتیجه نمی رسی در برابر هیمنه آمریکا و انگلیس و کشورهایی که با یکصد ناوگان ریز و درشت در خلیج فارس حاضرند نمی شود جنگید!
 
و رفتند کمیته نخبگان انجمن عقلا تشکیل دادند که یک جوری داستان را ببندیم  و این در حالی بود که غبار فتنه در یکسال آخر جنگ بر روی بچه های جنگ در حال نشستن بود، که آقا نروید به جنگ، مگر نمی بینید دارند می بندند، رفتند دنبال مذاکره، اینها دنبال مک فارلین هستند و ...
 
نادر مهدوی هم اینها رو میشنود و مثل خیلی ها که پاهایشاون میلرزد که برای چه باید برود؟
 
یکسال آخر جنگ است و موج تفکرات ستون پنجمی در حال نشستن در دل رزمنده هاست.
 
برای چه داری میروی؟ بمان، اگر بروی کشته میشوی، دیوانه! مملکت احتیاج به دکتر و مهندس دارد، یک دوره دیگر در حوزه بمان و درس بخوان، فعلا نیازی به ما نیست، ولی توی خط که میرویم، می بینیم خط خالی هست!
 
ماجرای رژه با قایق نادر مهدوی در بندر الاَحمدی کویت
 
در اینچنین شرایطی نادر مهدوی دیوانه نیست، این هم عقل معاشش کار میکند ، که نباید با دو عدد شناور لَگَنیِ فایبر گلاسی، یکصد مایل عرض دریا را طی کنی، بروی بندر الاَحمدی کویت طوری رژه بروی که شورطه کویتی جگر نکند، نگاهت کند.
 
در این خطه در همیشه تاریخ اذن، اذنِ ولی بوده است
 
این شناختی است که ابر قدرت ها نسبت به نادر مهدوی ها دارند، جنس شماها را خوب شناختند از قبل هم می شناختند، که این خطه در همیشه تاریخ اذن ، اذنِ ولی بوده است. اگر رئیس علی دلواری هست، پشت سر قضیه یک ولی فقیه هست که اذن جهاد میدهد.
 
نکته دیگر اینکه در اینچنین شرایطی مصادف با چند شب گذشته سالگرد یک اتفاق وحشتناکی بود که پشت آقا روح الله را شکست و  راجع به آن واقعه گفت: اگر از آمریکا بگذریم اگر از اسرائیل بگذریم اگر از صدام و همه جنایاتش بگذریم، از جنایات آل سعود این یزیدیان پستِ بدتر از ابوسفیان نخواهیم گذشت و این مسئله باید زنده بماند.
 
 
نمی دانم چه عداوتی است با تفکر آقا روح الله!
 
اما رسانه ها مهر سکوت زدند و بلکه بیش از بیست و چند سال هست که پیام امام مسکوت مانده است و نمی دانم چه عداوتی است با تفکر آقا روح الله!
 
در سالگرد این قصه و این عملیات برای ضربِ شست نشان دادن و مقابله به مثل با کار این خبیث ها که به دستور اولریش وگنر یک یهودی لهستانی که از شش ماه قبل در عربستان نیروها را آموزش داده بود و دست به آن اعمال وحشیانه زدند، در کنار حرم امن الهی ، چیزی که در طول تاریخ کم نظیر بود، امام گفت این قضیه پشت من را شکست، و انشاءالله در فرصت مناسب انتقام خود را از آل سعود خواهیم گرفت و با آزادی و شرافت به مکه مکرمه وارد خواهیم شد.
 
عین پیام هست که متاسفانه در طول این چندین سال بعد از رحلتش که پذیرش قطع نامه 598 را هم در سالگرد کشتار خونین حج، هر ساله به غفلت و عمد خوانده نمی شود.
 
جنگ عراق و ایران جنگ جهانی سوم بود
 
توی اینچنین شرایطی که آخرِ جنگ هست.. جنگی که به دروغ جنگ ایران و عراق نامیده می شود، انشاء الله بتوانم این را جا بیاندازم که جنگ جهانی سوم بوده نه جنگ عراق و ایران! بعد آن موقع میتوانی هیبت کار نادر مهدوی را درک کنی.
 
از اتحادیه اروپا حداقل یکصد ناو از کشورهای مختلف در خلیج فارس جولان می دهند، و روی زمین با تمام ادوات حضور دارند. کُنت الکساندر دومارانژ وزیر اطلاعات وقت فرانسه با 60 کارشناس یک طرف جبهه است. سوپر اِتانداردها یکطرف، آلمان با شیمیایی ها یکطرف، روسیه با موشک های بردِ بلند، حتی بنگلادش با تحریم گونی یکطرفه کار است، همه هستند. یعنی تو تنهای تنها و همه عالم یکطرف قصه هستند.
 
سال آخر جنگ همه آمدند پای کار و قرار است که نفت کش ها تغییر پرچم بدهند، مراسم جشنی گرفتند، کشتی الرِخا به بریجتون تغییر اسم میدهد، پرچم کویتی برداشته شده و پرچم آمریکا رویش نصب می شود.
 
امام گفت: اگر من بودم میزدم، ولی عقلا گفتند: آمریکاست، آقا روح الله!
 
کاپیتان کویتی فرمان را به کاپیتان آمریکایی میدهد و با پولهایی که شما دادید و رزم ناوهایی که زمان شاه خریدید، همانها را با همان اسم استفاده می کنند برای اسکورت ، فقط و فقط برای شکستن تو، بیش از یکصد و خورده ای خبرنگار هم هستند که ببینید آمدیم وارد تنگه شدیم و نفس کش می طلبیم.
 
اینجاست که وقتی به آقا روح الله گفته شده آمدند چه کار کنیم؟ یک کلام و یک جملهِ سه کلمه ای جواب امام است: اگر من بودم میزدم.
 
عقلا آمدن نشستند و گفتند آقا روح الله هست دیگر، دیوانگیِ همیشه ، فقط میخواهد شاخ نشان بدهد، اینطور که نمی شود زندگی کرد. چی را باید بزنیم؟ آمریکاست، آقا روح الله!
 
نادر مهدوی و یارانش حاضر نشدند ولایت و سیادت غرب را بپذیرند
 
اما نادر مهدوی و یارانش حاضر نشدند ولایت و سیادت غرب را بپذیرند و حاضر نشدند سیادت و تفکر غرب باوران را هم باور بکنند. میدانست که در این مسیر شهید خواهد شد. هرکسی بیاید در این مسیر با دو شناور لگنی فایبرگلاسی سرنوشتش معلوم است.
 
اما ایمان سرشار از عشق به خدا و با شعار ومارمیت اذ رمیت ولکن الله رمی، انکه ما شلیک نمی کنیم، ما فقط وسیله ایم از مدلی که خود خدا گفته است،  که ان تنصروالله ینصرکم.
 
تو مینی آماده کن در خلیج فارس انداز/ که ایزد در بریجتونت دهد باز!
 
بر وزن تو نیکی میکن و در دجله انداز، تو مینی آماده کن در خلیج فارس انداز/ که ایزد در بریجتونت دهد باز، وظیفه رو انجام بده،  نتیجه اش به ما ربطی ندارد، خودش مقدرات را فراهم خواهد کرد.
 
این معادله و فرمول را اگر امروز در عصر غبار فتنه بتوانیم باور کنیم، عصری که معادلات، معادله موازنهِ سلاح ها و تجهیزات و تکنیک هست، موفق خواهیم شد. آیا مهدوی نمیدانست که کشته خواهد شد؟ عقل معاش نداشت؟ داشت ولی این روزها را می دید که سه دهه بعد سه نسلِ بعد لذت می برند که آزاد هستند و استقلال به معنای واقعی کلمه دارند، از آنِ خودشان هستند.
 
نتیجه این حماسه هاست که بعد از سه دهه انگلیسی ها را در خلیج فارس گرفتند. این در حالی است هنوز همان وضعیت هست، ناو در مقابل قایق لگنی، لباس شوره زده بسیجی و دست خالیِ تهی از همه تجهیزات.
 
سر شناورت 5 سانتی متر وارد آبهای سرزمینی ما شده بود
 
اما عشقی سرشار از الله و نظام و ولایت وجود دارد که باعث می شود،کماندو های مارینز انگلیسی را دستگیر می کنند. که وقتی انگلیسی ها مناقشه می کنند، یک شیر مرد اینطرف پاسخ می دهد: گذشت قرن نوزدهم ، سر شناورت 5 سانتی متر وارد آبهای سرزمینی ما شده بود.
 
آیا کینهِ همه این استقامت و پایداری تو را دیگر به دل ندارند؟ آیا رهایت می کنند؟ آیا رها کرده اند؟ آیا داعش با مدلی که امروزش که در حال حمایت شدن از عربی هاست، با ما کاری نخواهد داشت؟
 
عوامل فتنه 88 داعش داخلی هستند
 
آیا هم اکنون داعشِ داخلی نداریم؟آیا فتنه 78 به اتمام رسید؟اگر آری، چرا فتنه 88 اتفاق افتاد؟ و اگر فتنه 88 تمام شد چرا آقا مدام به فتنه 88 اشاره می کند؟مگر چه زخمی برداشت از فتنه 88؟ آیا تخمِ همه عواملی که در فتنه 88 (داعش داخلی) بودند را ملخ خورد؟ کجا هستند؟ در چه حال و هوایی هستند؟ چه برنامه ای برا آینده دارند؟ فتنه بعدی کی هست؟
 
بر اساس یک شمِ اطلاعات و عملیاتی احساس خوبی ندارم و همه اخباری که به گوش می رسد، به نظر میرسد که با ما کار دارند و برای آن روز برنامه ریختند.
 
 
آقا گفت اگر جای شما بودم شیرهای نفت را میبستم، عقلا گفتند شیرها را ببندیم بدبخت میشویم!
 
باید بر اساس این مدل تفکر که ولی فقیه را تنها نگذاریم، به مقابله برویم. حضرت آقا همین چند سال پیش که تحریم شروع شد و گفت اگر جای شما بودم شیرهای نفت را می بستم،  ولی باز عقلا گفتند، آقا! شیرها را ببندیم بدبخت می شویم!
 
ولی شماها مال این حرفها نیستید، رهبری مجبور است که با نیم قدهایی مثل من جبهه را مدیریت کند.
 
باید در قد و قواره نادر مهدوی باشی تا بتوانی جواب اینها را بدهی
 
هرچه میگوید این مدلی نروید دنبال مذاکره، شکست میخورید، باید در قد و قواره نادر مهدوی باشی تا بتوانی جوابش اینها را بدهی.
 
فرهنگ غرب رویت تاثیر گذاشته، بعد میایی تو دانشگاه تهران ادعا می کنی، آمریکا یک دکمه بزند هم ماها می رویم هوا، اگر قرار بود دکمه فشار بدهد، برای غزه فشار می دادند می رفت هوا!

+ نوشته شـــده در سه شنبه 93/7/22ساعــت 5:25 عصر تــوسط عباس | نظر
میتوانید هارددیسک را به رم تبدیل کنید + آموزش... ارسالکننده : به

بسمه تعالی

میتوانید هارددیسک را به رم تبدیل کنید + آموزش...

ارسال‌کننده : بهمن طالبی در : 93/7/22 1:18 عصر

 

حافظه مجازی قسمتی از حافظه دیسک سخت یا هارد دیسک است که به صورت موقت در اختیار سیستم عامل قرار میگیرد؛ این امکان در اکثر سیستم عامل ها از جمله دو سیستم عامل معروف و محبوب Windows و Linux وجود دارد.

می توانید هارددیسک را به رم تبدیل کنید + آموزش

محل نگهداری اطلاعات بر روی هارد دیسک را یک Page file می گویند. در فایل فوق، صفحات مربوط به حافظه اصلی ذخیره و سیستم عامل در زمان مورد نظر اطلاعات فوق را مجددا” به حافظه اصلی منتقل خواهد کرد. در ماشین هایی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می نمایند، فایل فوق دارای انشعاب swp است.

ویندوز از این فضا برای نگهداری داده های موقت خودش استفاده می کند. بهترین انتخاب مقدار Default و پیش فرض ویندوز است. در صورت مدیریت نادرست آن و دستکاری بی علت از جانب شما ممکن است باعث کاهش سرعت کامپیوتر شوید. با استفاده از VirtualMemory کامپیوتر اطلاعاتی که روی RAM برای مدتی بدون استفاده مانده است را به هارد دیسک انتقال می دهد و با این کار فضای نسبتاً زیادی را برای سیستم خالی می کند.

2نکته مهم:

1. سرعت هارد از رم واقعی بسیار کمتر است.

2. رم قادر نیست که بیش از یک و نیم برابر خود از حافظه مجازی استفاده کند.

استفاده از virtual memory از لحاظ اقتصادی کمک بزرگی به کاربر می کند زیرا قیمت RAM با Hard Disk قابل مقایسه نیست.

حالا چگونه مقدار virtual memory را تنظیم کنیم:

می توانید هارددیسک را به رم تبدیل کنید + آموزش

می توانید هارددیسک را به رم تبدیل کنید + آموزش

می توانید هارددیسک را به رم تبدیل کنید + آموزش

می توانید هارددیسک را به رم تبدیل کنید + آموزش

می توانید هارددیسک را به رم تبدیل کنید + آموزش

در قسمت Initial size MB سایز را بر حسب مگابایت وارد کنید و روی دکمه Set کلیک کنید و سپس روی OK کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

مهم: میزان حافظه موجود هارد دیسک که برای حافظه مجازی در نظر گرفته خواهد شد بسیار حائر اهمیت است. در صورتی که فضای فوق بسیار ناچیز انتخاب گردد، همواره با پیام خطائی مطابق "Out of Memory”، مواجه خواهیم شد. پیشنهاد می گردد نسبت حافظه مجازی به حافظه اصلی دو به یک باشد. یعنی در صورتی که حافظه اصلی موجود 16 مگابایت باشد، حداکثر حافظه مجازی را 32 مگابایت در نظر گرفت.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 93/7/22ساعــت 5:24 عصر تــوسط عباس | نظر
اینترنت خود را با بلوتوث همگانی کنید + آموزش تصویری... ارسالکنند

بسمه تعالی

اینترنت خود را با بلوتوث همگانی کنید + آموزش تصویری...

ارسال‌کننده : بهمن طالبی در : 93/7/22 1:20 عصر

 

از طریق Bluetooth می توانید دستگاه Android خود را به رایانه خود متصل کنید تا امکان اشتراک گذاری اتصال اینترنتی آن با رایانه شما وجود داشته باشد.

اینترنت خود را با بلوتوث همگانی کنید + آموزش تصویری

مرحله1: وارد صفحه تنظیمات (Settings) شوید.

اینترنت خود را با بلوتوث همگانی کنید + آموزش تصویری

مرحله2: بلوتوث تلفن همراه خود را فعال کنید.

اینترنت خود را با بلوتوث همگانی کنید + آموزش تصویری

مرحله3: اتصال اینترنت و کانون های تلفن همراه (Mobile Networks) را انتخاب کنید. این قابلیت همچنین ممکن است به عنوان اتصال اینترنت با تلفن و نقطه اتصال قابل حمل نام برد.

اینترنت خود را با بلوتوث همگانی کنید + آموزش تصویری

مرحله4: بر روی گزینه اتصال یا نقاط قابل حمل کلیک کنید یا از گزینه Bluetooth tethering وارد شوید.

اینترنت خود را با بلوتوث همگانی کنید + آموزش تصویری

مرحله5: تیک اتصال بلوتوث را زده تا دستگاه اینترنت تلفن همراه شما را به دیگر دستگاه به اشتراک بگذارد.

اینترنت خود را با بلوتوث همگانی کنید + آموزش تصویری

مرحله6: لیست دستگاه ها و رایانه های که قابلیت بلوتوث را دارند مشاهده می کنید و می توانید عملیات اشتراک گذاری را انجام دهید.

اینترنت خود را با بلوتوث همگانی کنید + آموزش تصویری

 


+ نوشته شـــده در سه شنبه 93/7/22ساعــت 5:22 عصر تــوسط عباس | نظر
سعید قاسمی در مراسم بزرگداشت نادر مهدوی: عوامل فتنه 88 داعش داخل
بسمه تعالی
سعید قاسمی در مراسم بزرگداشت نادر مهدوی:
عوامل فتنه 88 داعش داخلی هستند/می‌گویند آمریکا می‌تواند با یک دکمه ما را بفرستند هوا، خب چرا غزه را نفرستاد؟!

 

گروه سیاسی - رجانیوز: مراسم بزرگداشت حماسه نادر با حضور همرزمان شهید نادر مهدوی و سخنرانی سردار حاج سعید قاسمی در بوشهر برگزار شد.
 
 
به گزارش "رجانیوز" به نقل از  بوشهر24 متن سخنان حاج سعید قاسمی در این مراسم به شرح زیر است:
 
از وقتی که اعتقاد پیدا کردیم که فقط اعتقاد به ولی فقیه و امام حی هست که می تواند از پیچ و خم ها و گردن ها عبور بدهد. خداوند را شاکر هستیم.
 
من و امثال من شایسته این نیستیم که بخواهیم از چنین حماسه بزرگی صحبت کنیم، از همه بچه های استان بوشهر از دیلم، دشتستان، تنگستان و ...  که تشریف آوردید تشکر میکنم.
 
در شرایط و مقطع خاصی هستیم ذکر چند نکته خالی از لطف نیست، هر روز که بیشتر از عمر انقلاب میگذرد و اتفاقاتی که در سطح منطقه با آن روبرو هستیم، بیش از پیش به عمق حرکت چنین ژنرالهای جوانی (شهید نادر مهدوی و همرزمانش) پی می بریم.
 
چه آنهایی که شهید شدند و چه آنهایی که زنده مانده و در این جلسه حاضر هستند. بیش از پیش امروز این حرکتشان طلایی تر محسوس می شود.
 
بابت کم کاری بایستی از شهدا معذرت بخواهیم
 
اگرچه که به خاطر  کوتاهی هایی که کردیم چنین مراسمی را بعد از گذشت 25 سال به شکل تخصصی داریم برگزار می کنیم، من بعد از بارها سر زدن به خطه بوشهر از بابت کم کاری بایستی از شهدا معذرت بخواهم.
 
اینکه امروز می گویم چرا بچه ام با فرهنگ جبهه و جهاد و با چنین حماسه ای با این عظمت بیگانه است، بخاطر کم کاری ماهاست.
 
بعد از 30 سال داستان دروغ پتروس فداکار را از کتاب های درسی حذف کردند
 
این روزها که ذائقه بچه من شده موسیقی و نقاشی و فرهنگ بلوتوثی، باید روی این فرهنگ سوار بشوم تا بتوانم برای بچه داستان نادر مهدوی را باز کنم و شما در این رابطه خوب کار کردید، بعد از یک مبارزهِ سه دهه ای بعد از انقلاب، توانستیم داستانِ دروغ پترس هلندی را از توی کتابِ درسی بچه هایمان بیرون بکشیم که نمیدونم سال گذشته که داستان پترس حذف شد،  به جایش داستان نادر مهدوی و بیژن گُرد رفت یا نه؟ عملیات استشهادی عباس دوران جایگزین شد؟
 
خدا پدر یک مستشرق هلندی را بیامرزد که گفت: شما ایرانی ها تا کی میخواهید با این داستان دروغِ پترس دست و پنجه نرم کنید. کی میخواهید این را از تاریخ بردارید؟ و لذا راه زیادی داریم که این مکتب در کتب درسیِ بچه هایمان نهادینه بشود.
 
در یکسال آخر جنگ غبار فتنه در حال نشستن روی بچه های جنگ بود
 
آدمهایی مثل نادر در سال آخر جنگ که شرایطی که مثل شرایط این روزها را طی طریق می کردند یعنی شرایط غبار آلود فتنه و هجمه سیاسیون بر رزمندگان که آقا! ادامه نده ، با تیر و تیرکشی به نتیجه نمی رسی در برابر هیمنه آمریکا و انگلیس و کشورهایی که با یکصد ناوگان ریز و درشت در خلیج فارس حاضرند نمی شود جنگید!
 
و رفتند کمیته نخبگان انجمن عقلا تشکیل دادند که یک جوری داستان را ببندیم  و این در حالی بود که غبار فتنه در یکسال آخر جنگ بر روی بچه های جنگ در حال نشستن بود، که آقا نروید به جنگ، مگر نمی بینید دارند می بندند، رفتند دنبال مذاکره، اینها دنبال مک فارلین هستند و ...
 
نادر مهدوی هم اینها رو میشنود و مثل خیلی ها که پاهایشاون میلرزد که برای چه باید برود؟
 
یکسال آخر جنگ است و موج تفکرات ستون پنجمی در حال نشستن در دل رزمنده هاست.
 
برای چه داری میروی؟ بمان، اگر بروی کشته میشوی، دیوانه! مملکت احتیاج به دکتر و مهندس دارد، یک دوره دیگر در حوزه بمان و درس بخوان، فعلا نیازی به ما نیست، ولی توی خط که میرویم، می بینیم خط خالی هست!
 
ماجرای رژه با قایق نادر مهدوی در بندر الاَحمدی کویت
 
در اینچنین شرایطی نادر مهدوی دیوانه نیست، این هم عقل معاشش کار میکند ، که نباید با دو عدد شناور لَگَنیِ فایبر گلاسی، یکصد مایل عرض دریا را طی کنی، بروی بندر الاَحمدی کویت طوری رژه بروی که شورطه کویتی جگر نکند، نگاهت کند.
 
در این خطه در همیشه تاریخ اذن، اذنِ ولی بوده است
 
این شناختی است که ابر قدرت ها نسبت به نادر مهدوی ها دارند، جنس شماها را خوب شناختند از قبل هم می شناختند، که این خطه در همیشه تاریخ اذن ، اذنِ ولی بوده است. اگر رئیس علی دلواری هست، پشت سر قضیه یک ولی فقیه هست که اذن جهاد میدهد.
 
نکته دیگر اینکه در اینچنین شرایطی مصادف با چند شب گذشته سالگرد یک اتفاق وحشتناکی بود که پشت آقا روح الله را شکست و  راجع به آن واقعه گفت: اگر از آمریکا بگذریم اگر از اسرائیل بگذریم اگر از صدام و همه جنایاتش بگذریم، از جنایات آل سعود این یزیدیان پستِ بدتر از ابوسفیان نخواهیم گذشت و این مسئله باید زنده بماند.
 
 
نمی دانم چه عداوتی است با تفکر آقا روح الله!
 
اما رسانه ها مهر سکوت زدند و بلکه بیش از بیست و چند سال هست که پیام امام مسکوت مانده است و نمی دانم چه عداوتی است با تفکر آقا روح الله!
 
در سالگرد این قصه و این عملیات برای ضربِ شست نشان دادن و مقابله به مثل با کار این خبیث ها که به دستور اولریش وگنر یک یهودی لهستانی که از شش ماه قبل در عربستان نیروها را آموزش داده بود و دست به آن اعمال وحشیانه زدند، در کنار حرم امن الهی ، چیزی که در طول تاریخ کم نظیر بود، امام گفت این قضیه پشت من را شکست، و انشاءالله در فرصت مناسب انتقام خود را از آل سعود خواهیم گرفت و با آزادی و شرافت به مکه مکرمه وارد خواهیم شد.
 
عین پیام هست که متاسفانه در طول این چندین سال بعد از رحلتش که پذیرش قطع نامه 598 را هم در سالگرد کشتار خونین حج، هر ساله به غفلت و عمد خوانده نمی شود.
 
جنگ عراق و ایران جنگ جهانی سوم بود
 
توی اینچنین شرایطی که آخرِ جنگ هست.. جنگی که به دروغ جنگ ایران و عراق نامیده می شود، انشاء الله بتوانم این را جا بیاندازم که جنگ جهانی سوم بوده نه جنگ عراق و ایران! بعد آن موقع میتوانی هیبت کار نادر مهدوی را درک کنی.
 
از اتحادیه اروپا حداقل یکصد ناو از کشورهای مختلف در خلیج فارس جولان می دهند، و روی زمین با تمام ادوات حضور دارند. کُنت الکساندر دومارانژ وزیر اطلاعات وقت فرانسه با 60 کارشناس یک طرف جبهه است. سوپر اِتانداردها یکطرف، آلمان با شیمیایی ها یکطرف، روسیه با موشک های بردِ بلند، حتی بنگلادش با تحریم گونی یکطرفه کار است، همه هستند. یعنی تو تنهای تنها و همه عالم یکطرف قصه هستند.
 
سال آخر جنگ همه آمدند پای کار و قرار است که نفت کش ها تغییر پرچم بدهند، مراسم جشنی گرفتند، کشتی الرِخا به بریجتون تغییر اسم میدهد، پرچم کویتی برداشته شده و پرچم آمریکا رویش نصب می شود.
 
امام گفت: اگر من بودم میزدم، ولی عقلا گفتند: آمریکاست، آقا روح الله!
 
کاپیتان کویتی فرمان را به کاپیتان آمریکایی میدهد و با پولهایی که شما دادید و رزم ناوهایی که زمان شاه خریدید، همانها را با همان اسم استفاده می کنند برای اسکورت ، فقط و فقط برای شکستن تو، بیش از یکصد و خورده ای خبرنگار هم هستند که ببینید آمدیم وارد تنگه شدیم و نفس کش می طلبیم.
 
اینجاست که وقتی به آقا روح الله گفته شده آمدند چه کار کنیم؟ یک کلام و یک جملهِ سه کلمه ای جواب امام است: اگر من بودم میزدم.
 
عقلا آمدن نشستند و گفتند آقا روح الله هست دیگر، دیوانگیِ همیشه ، فقط میخواهد شاخ نشان بدهد، اینطور که نمی شود زندگی کرد. چی را باید بزنیم؟ آمریکاست، آقا روح الله!
 
نادر مهدوی و یارانش حاضر نشدند ولایت و سیادت غرب را بپذیرند
 
اما نادر مهدوی و یارانش حاضر نشدند ولایت و سیادت غرب را بپذیرند و حاضر نشدند سیادت و تفکر غرب باوران را هم باور بکنند. میدانست که در این مسیر شهید خواهد شد. هرکسی بیاید در این مسیر با دو شناور لگنی فایبرگلاسی سرنوشتش معلوم است.
 
اما ایمان سرشار از عشق به خدا و با شعار ومارمیت اذ رمیت ولکن الله رمی، انکه ما شلیک نمی کنیم، ما فقط وسیله ایم از مدلی که خود خدا گفته است،  که ان تنصروالله ینصرکم.
 
تو مینی آماده کن در خلیج فارس انداز/ که ایزد در بریجتونت دهد باز!
 
بر وزن تو نیکی میکن و در دجله انداز، تو مینی آماده کن در خلیج فارس انداز/ که ایزد در بریجتونت دهد باز، وظیفه رو انجام بده،  نتیجه اش به ما ربطی ندارد، خودش مقدرات را فراهم خواهد کرد.
 
این معادله و فرمول را اگر امروز در عصر غبار فتنه بتوانیم باور کنیم، عصری که معادلات، معادله موازنهِ سلاح ها و تجهیزات و تکنیک هست، موفق خواهیم شد. آیا مهدوی نمیدانست که کشته خواهد شد؟ عقل معاش نداشت؟ داشت ولی این روزها را می دید که سه دهه بعد سه نسلِ بعد لذت می برند که آزاد هستند و استقلال به معنای واقعی کلمه دارند، از آنِ خودشان هستند.
 
نتیجه این حماسه هاست که بعد از سه دهه انگلیسی ها را در خلیج فارس گرفتند. این در حالی است هنوز همان وضعیت هست، ناو در مقابل قایق لگنی، لباس شوره زده بسیجی و دست خالیِ تهی از همه تجهیزات.
 
سر شناورت 5 سانتی متر وارد آبهای سرزمینی ما شده بود
 
اما عشقی سرشار از الله و نظام و ولایت وجود دارد که باعث می شود،کماندو های مارینز انگلیسی را دستگیر می کنند. که وقتی انگلیسی ها مناقشه می کنند، یک شیر مرد اینطرف پاسخ می دهد: گذشت قرن نوزدهم ، سر شناورت 5 سانتی متر وارد آبهای سرزمینی ما شده بود.
 
آیا کینهِ همه این استقامت و پایداری تو را دیگر به دل ندارند؟ آیا رهایت می کنند؟ آیا رها کرده اند؟ آیا داعش با مدلی که امروزش که در حال حمایت شدن از عربی هاست، با ما کاری نخواهد داشت؟
 
عوامل فتنه 88 داعش داخلی هستند
 
آیا هم اکنون داعشِ داخلی نداریم؟آیا فتنه 78 به اتمام رسید؟اگر آری، چرا فتنه 88 اتفاق افتاد؟ و اگر فتنه 88 تمام شد چرا آقا مدام به فتنه 88 اشاره می کند؟مگر چه زخمی برداشت از فتنه 88؟ آیا تخمِ همه عواملی که در فتنه 88 (داعش داخلی) بودند را ملخ خورد؟ کجا هستند؟ در چه حال و هوایی هستند؟ چه برنامه ای برا آینده دارند؟ فتنه بعدی کی هست؟
 
بر اساس یک شمِ اطلاعات و عملیاتی احساس خوبی ندارم و همه اخباری که به گوش می رسد، به نظر میرسد که با ما کار دارند و برای آن روز برنامه ریختند.
 
 
آقا گفت اگر جای شما بودم شیرهای نفت را میبستم، عقلا گفتند شیرها را ببندیم بدبخت میشویم!
 
باید بر اساس این مدل تفکر که ولی فقیه را تنها نگذاریم، به مقابله برویم. حضرت آقا همین چند سال پیش که تحریم شروع شد و گفت اگر جای شما بودم شیرهای نفت را می بستم،  ولی باز عقلا گفتند، آقا! شیرها را ببندیم بدبخت می شویم!
 
ولی شماها مال این حرفها نیستید، رهبری مجبور است که با نیم قدهایی مثل من جبهه را مدیریت کند.
 
باید در قد و قواره نادر مهدوی باشی تا بتوانی جواب اینها را بدهی
 
هرچه میگوید این مدلی نروید دنبال مذاکره، شکست میخورید، باید در قد و قواره نادر مهدوی باشی تا بتوانی جوابش اینها را بدهی.
 
فرهنگ غرب رویت تاثیر گذاشته، بعد میایی تو دانشگاه تهران ادعا می کنی، آمریکا یک دکمه بزند هم ماها می رویم هوا، اگر قرار بود دکمه فشار بدهد، برای غزه فشار می دادند می رفت هوا!

+ نوشته شـــده در سه شنبه 93/7/22ساعــت 5:18 عصر تــوسط عباس | نظر
واقعه غدیر منطق مستحکم اسلام در نفی نگاه سکولار است/تلاش آمریکا
واقعه غدیر منطق مستحکم اسلام در نفی نگاه سکولار است/تلاش آمریکا و هم‌پیمانانش در مواجهه دروغین با داعش متوجه ایجاد دشمنی میان مسلمانان است

 

گروه سیاسی - رجانیوز: مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه واقعه غدیر منطق مستحکم اسلام در نفی نگاه سکولار است، فرمودند: هر اقدامی در جهت اختلاف شیعه و سنی کمک به «آمریکا، انگلیس خبیث و صهیونیزم» است و تلاش آمریکا و هم‌پیمانانش در مواجهه دروغین با داعش بیشتر متوجه ایجاد دشمنی میان مسلمانان است.



به گزارش رجانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در خجسته عید سعید غدیرخم در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، «نصب امیرمؤمنان به امامت» و «توجه و پرداختن اسلام به سیاست و حکومت» را دو مفهوم اساسی واقعه غدیر خم خواندند و با تأکید بر ضرورت حیاتی اتحاد و همبستگی مسلمانان افزودند: هرکسی و هر اقدامی که موجب تحریک احساسات طرف مقابل و اختلاف شیعه و سنی شود، به «امریکا، انگلیس خبیث و صهیونیزم» یعنی بوجود آورندگان جریان جاهل، متحجر و وابسته تکفیری کمک می کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تبریک عید بزرگ غدیر، واقعه مهم و پرمغز غدیر خم را جزو مسلمات تاریخ اسلام خواندند و خاطرنشان کردند: هیچ یک از پیروان فرق اسلامی در «اصل وقوع غدیرخم و جمله شریف پیامبر ختمی مرتبت» یعنی من کنت مولاه فهذا علی مولاه تردیدی ندارد.

ایشان افزودند: شبهاتی نیز که اکنون درباره معنای این جمله تاریخی، به ذهن نو کیسه گان فکری می رسد همان حرفهای هزار سال پیش است که علمای بزرگ، به آنها پاسخ داده اند.

رهبر انقلاب با اشاره به معنای رایج جمله شریف پیامبر در غدیر خم یعنی نصب امیرمؤمنان به امامت و نیز وصایت پیامبر افزودند: این جمله معنای مهم دیگری هم دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد و آن پرداختن اسلام به امر حکومت و سیاست امت است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تبلیغات هدفمند دشمنان امت اسلامی برای جدا کردن اسلام از سیاست و منحصر کردن دین شریف در مسائل شخصی و خصوصی افزودند: واقعه غدیر خم، منطق روشن و مستحکم اسلام در نفی این نگاه سکولار است چرا که غدیر خم مظهر توجه و تأکید اسلام بر حکومت داری و سیاست به شمار می رود.

رهبر انقلاب با نفی نگاهی که مسئله نصب امیرمؤمنان بدست پیامبر عظیم الشأن اسلام را فقط به معنای نصب جنبه های معنوی می داند افزودند: جنبه های معنوی قابل نصب نیست و معنای حقیقی این واقعه مبارک، توجه به امر حکومت و مدیریت جامعه است و این درس بزرگ غدیر برای مسلمانان است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مسئله غدیر را، مسئله ای اعتقادی و پایه و اساس تفکر شیعه برشمردند و در عین حال افزودند: جای بحث و بررسی منطق قوی و حجت قاطع شیعه در باب غدیر خم، محافل علمی و تخصصی است و نباید این موضوع، در زندگی عمومی مسلمانان و برابری و برادری آنان اثر منفی بگذارد.

رهبر انقلاب از همین زاویه، به بررسی سیاست اصلی مستکبران یعنی ایجاد اختلاف میان فرق اسلامی بویژه شیعه و سنی پرداختند و خاطرنشان کردند: بروز اختلاف میان مسلمانان، طبعاً باعث می شود همت، نیرو و انگیزه های آنان صرف دعواهای داخلی شود و به دشمنان بزرگ و اصلی خود توجهی نکنند و این، همان هدفی است که استعمار و استکبار، برای آن، برنامه ریزی کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، مقابله با «تفکر جذاب و جهت بخش جمهوری اسلامی» را عامل اصلی سرمایه گذاری بیشتر استکبار در زمینه ایجاد اختلاف میان مسلمانان برشمردند و خاطرنشان کردند: امریکا، صهیونیزم و «متخصص کهنه کار تفرقه انگیزی یعنی دولت خبیث انگلیس»، پس از پیروزی انقلاب، تلاشهای خود را برای اختلاف انگیزی و انحراف اذهان شیعه و سنی از دشمنان اصلی، به شدت افزایش داده اند.

رهبر انقلاب بروز جریان تکفیری در عراق، سوریه و برخی کشورهای دیگر را حاصل برنامه ریزی مستکبران برای ایجاد اختلاف در میان مسلمانان خواندند و افزودند: آنها القاعده و داعش را برای تفرقه انگیزی و «مقابله با جمهوری اسلامی» ایجاد کردند اما اکنون دامن خودشان را گرفته است.

ایشان با اشاره به حوادث جاری در منطقه افزودند: نظر دقیق و تحلیلی به این حوادث نشان می دهد امریکا و هم پیمانانش در تلاشهایی که به دروغ مواجهه با داعش اسم گذاری کرده اند، بیشتر از آنکه درصدد نابودی نطفه های این جریان باشند، متوجه تفرقه انگیزی و ایجاد دشمنی میان مسلمانان هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: هرکسی به اسلام پایبند است و حاکمیت قرآن را قبول دارد چه شیعه باشد چه سنی، باید آگاه باشد که سیاستهای امریکایی – صهیونیستی، دشمن واقعی و اصلی اسلام و مسلمانان است.

رهبر انقلاب، مراقبت و پرهیز کامل از تحریک احساسات فرق دیگر را وظیفه مهم همه مسلمانان برشمردند و افزودند: شیعه و سنی بدانند هر اقدام یا حرفی از جمله توهین به مقدسات یکدیگر، باعث حساسیت برانگیزی و آتش افروزی می شود و این قطعاً به سود دشمن مشترک همه مسلمانان است.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان با اشاره به شکست همه توطئه های زورگویان جهانی در 35 سال اخیر تأکید کردند: دشمنان این ملت، به فضل الهی، این بار هم شکست خواهند خورد و همه مسلمانان که در ایران اسلامی زندگی می کنند، همچنان آگاه و بصیر به وظایف خود عمل خواهند کرد.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 93/7/22ساعــت 7:5 صبح تــوسط عباس | نظر
گزارش کامل از متن و حاشیه همایش بزرگ همگرایی اصولگرایانشنبه 93 م

بسمه تعالی

تاکید طیف های مختلف بر وحدت/دود سفید از اردوگاه اصولگرایان بلند شد

به گزارش علیرضا احسانی نیا از پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار به نقل از دانا،همایش همگرایی اصولگرایان عصر امروز شنبه با حضور آیت‌الله مصباح یزدی و شخصیت‌های سیاسی مختلف اصولگرایی در مجتمع 13 آبان برگزار شد.

آیت‌الله مصباح: برخی اختلافات بخاطر جهل است/ اصولگرا یعنی کسی که بر ارزش‌ها پایداری کند 

** آیت‌الله مصباح یزدی در نشست همگرایی اصولگرایان که در مجتمع 13 آبان (لانه سابق جاسوسی آمریکا) برگزار شد، با اشاره به حرکت‌های اجتماعی صورت گرفته در طول تاریخ،‌گفت: حرکت‌هایی که در طول تاریخ بشر انجام گرفته است خواه حرکتی مطلوب و خداپسند و خواه حرکتی نامطلوب به دو دسته تقسیم می شود؛ یک دسته کسانی که در اهداف‌شان مسائل معنوی و الهی را در نظر داشتند و دسته دوم کسانی که یا به اهداف الهی معتقد نبودند و یا به آن توجه نمی‌کردند.

وی ادامه داد: حرکت‌های سکولاری که در طول تاریخ به وقوع پیوسته مصداق در نظر نگرفتن منویات الهی است و حرکت انبیاء در مقابل چنین تفکری بوده است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه حرکت‌های اجتماعی دارای سه مقدمه است، اظهار داشت: مقدمه اول در واقع بینش‌هاست؛ یعنی کسانی که می‌خواهند حرکتی را انجام دهند یک بینش و نگاهی به محیط اطراف خود دارند که از آن به عنوان جهان‌بینی نیز یاد می‌شود.

وی ادامه داد: این بینش‌ها گاهی آگاهانه است و گاهی هم چندان آگاهانه نیست و زمانی که یک حرکت بررسی می‌شود می‌بینیم بینش در آن وجود داشته ولی از این بینش آگاهی نداشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: افرادی که حرکت آنها بر اساس بینش‌های جسمانی بوده در برابر بینش انبیاء هستند که می‌گوید خداوند جهان را بر اساس حکمت آفریده است.

آیت‌الله مصباح ادامه داد: دسته دوم از مقدمات مطرح شده است که در افعال اجتماعی تأثیرگذار است ارزش‌هاست؛ یعنی بعد از آنکه افراد شناختی از آن و آینده پیدا کردند به یکسری خوبی‌ها و بدی‌ها دلبسته می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ در عالم می‌بینیم که افراد به یکسری از ارزش‌ها دل می‌بندند و به عنوان مثال همه انسان‌ها عدل را یک ارزش مقدس دانسته و ظلم را یک رفتار ناپسند می‌دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در ادامه روشهایی برای تحقق این ارزش‌ها شکل می‌گیرد و موضوع اصلی این است که چه روشی انتخاب شود؛ یعنی روشی که مناسب با ارزش‌ها باشد و آن ارزش را دنبال کند.

آیت‌الله مصباح یزدی تفاوت اصلی حرکت انبیا با دیگر حرکت‌ها را در انتخاب روش‌ها دانست و افزود: سکولارها حیات دیگری را جز این حیات مادی برای خود قائل نیستند اما انبیاء درست نقطه مقابل تفکر مادی قرار دارند و معتقدند حقیقت اصلی خداوند است که دارای یک کمال بی‌نهایت است و انسان همین حجم مادی نبوده و ابزاری برای تعالی روح است.

وی در تبیین اندیشه مادی‌گرایان نسبت به روش‌ها، تصریح کرد: طبق بینش این دسته از افراد هر چه باعث رشد و زیبا شدن بدن انسان شود از هر راهی که باشد ارزش محسوب می شود ولی در بینش خدایی همه این‌ها مقدمه‌ است و ارزش نیست.

وی ادامه داد: مثلا فرد امروز رئیس می‌شود ولی فردا او را عزل می‌کنند؛ اینها همه بازیچه‌ای است اگر برای تعالی روح نباشد و در غیر اینصورت همه آنها اتلاف وقت است.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: برخی فیلسوف‌ها می‌گویند اگر سختی‌ها و خوشی‌های دنیا را با همدیگر جمع و تفریق کنیم به صورت عقلانی انسان باید خودکشی کند چون ارزشی ندارد ولی قرآن می‌گوید همه این‌ها مقدمه‌ای برای تعالی انسان است؛ این مسئله مانند تجویز یک داروی تلخ از سوی پزشک است که برای زنده ماندن انسان ارزشمند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر دنیا وسیله‌ای برای کسب مقامات دنیا شد یک لحظه‌اش را هم نباید از دست داد، تصریح کرد: تفاوت در بینش، تفاوت راه انبیاء با دیگر راه‌هاست.

وی ادامه داد: روش‌ همانی است که خداوند توسط انبیاء به نام دین در اختیار مردم قرار داد و کامل‌ترین آن نیز دین اسلام است.

آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه همه کمالات انسان یک شرط دارد و آن هم این است که با اختیار خود انسان به دست بیاید، اظهارداشت: اگر کسی را به زور به مسجد ببرند فایده‌ای ندارد؛ یعنی هم ترقی و هم انحطاط انسان بر عهده خودش است.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: برای همین خداوند شرایطی را فراهم کرده که هر لحظه موقعیتی پیش می‌آید که انسان انتخاب جدیدی را در مقابل خود دارد؛ این یکی از نمادهای قدرت الهی است که در فرهنگ اسلامی به آن امتحان می‌گوییم.

وی ادامه داد: در تعالیم انبیاء نیز راه انتخاب مسدود نمی‌شود و اینطور نیست که افراد مجبور به تبعیت شوند و شما هیچ معجزه‌ای از پیغمبران نمی‌بینید که مردم را مجبور به اطاعت کند.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: آدمیزاد در سایه قدرت انتخابی که دارد گاهی حرف انبیاء را نیز قبول نمی‌کند و در این میان خیلی‌ها حقیقت را می‌دانند اما دلبستگی‌هایی دارند که نمی‌توانند حرف انبیاء را قبول کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه بعضی از اختلافاتی که پیدا می شود به دلیل جهل است، تصریح کرد:جهل خیلی عجیب نیست و همه ما کم و بیش جهل داریم و واقعا برخی نتوانستند بفهمند حقیقت چیست.

وی ادامه داد: این یک جور اختلاف است که در تشخیص ظاهر می‌شود ولی برخی اختلافات اینگونه نیست؛ قرآن در آیات متعددی می فرماید اختلاف در دین همیشه عامدانه است.

آیت‌الله مصباح ادامه داد: برخی می‌دانستند ولی برای منفعت‌طلبی دین جدیدی به راه انداختند؛ اختلاف در دین همیشه برای بقی است.

وی ادامه داد: اختلافاتی که در آن تحقیق شده و فرد در آن به نتیجه‌ای که عقلانیت خداپسندانه باشد نرسیده است اختلافات معذور است و همواره در طول تاریخ نیز وجود داشته است.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: در مواردی پیامبر اکرم پیامی را از طرف خدا برای مردم می آورد و به قدر کافی دلیل برای آن مطرح می‌کرد اما کسانی نپذیرفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: این گونه رفتارها در ما نیز وجود دارد و ما نیز وقتی گناه می‌کنیم می‌دانیم اشتباه است ولی نمی‌گوییم که پیامبر (ص) دروغ گفته است.

وی ادامه داد: کسانی در صدر اسلام پیدا شدند که می‌گفتند اگر کسی مرتکب گناه کبیره شود کافر است و همین اساس تفکر خوارج بود و این گروه بر اساس همین تفکر فتوای قتل امیرالمومنین (ع) را صادر کردند.

آیت‌الله مصباح یزدی ارتکاب و تکرار گناه را نشانه ضعف ایمان دانست و افزود: خطر مهم آن است که وقتی این گناهان تکرار شود ایمان فرد را از بین ببرد.

وی ادامه داد: گاهی علاقه به تیتر، مقام و ریاست کسی را که خداوند به او مقام انبیاء داده است به جایی می رساند که قرآن کریم درباره او تعبیر سگ را دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام این نوسانات از افراد مختلف دیده می‌شود افزود: در زمان پس از انقلاب خودمان افرادی را دیده‌ایم که چه تحولاتی برای آنها روی داد؛ تحولاتی که به نظر من اگر از خود آنها سوال می کردیم باور نمی‌کردند که چنین اتفاقی برایشان روی دهد اما این اتفاق افتاد.

آیت‌الله مصباح یزدی خطاب به حاضرین در این نشست، گفت: برای بنده و شما نیز امکان این تحولات وجود دارد و ما از این قاعده مستثنی نیستیم و ما نیز باید نگران باشیم که پول، دنیا، ذخیره بانک‌های خارجی و زمین‌های در اختیار ما مانع از انجام وظیفه شود و این امتحان برای همه ما است.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: تصور مان این است که جمع حاضر افرادی هستند که می‌خواهند خود را از این سقوط‌ها حفظ کنند، اگر می‌خواهند اینطور باشد شرطش این است که اصول بینشی، ارزشی و روشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر بنا را بر رعایت اصول گذاشتیم 99 درصد از سقوط مصون می‌شویم، اظهار داشت: اما اگر امروز یک حرف زدیم و فردا گفتیم حالا که دوستان سلیقه‌شان عوض شده طور دیگری رفتار می‌کنیم درست نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به شاخصه‌های افراد جامعه در اصولگرا بودن و غیر اصولگرا بودن تصریح کرد: اصولگرا یعنی کسانی که ارزش‌ها را قبول کرده‌اند و حاضرند بر آنها پایداری کنند.

وی ادامه داد: اما نباید اینگونه باشد که امروز برخی‌ها بگویند ما خودمان آقا را رهبر کردیم و حالا بیاییم حرف او را گوش کنیم؛ فرض بر اینکه شما هم مؤثر بودید در اینکه ایشان این حق را در اختیار بگیرد ولی سوال این است که آیا آنها که با پیامبر و امیرالمومنین بیعت کردند حضرت محمد (ص) و امیرالمومنین را به جایگاه نبوت و امامت رساندند؟

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: ما باید خدا را شکر کنیم که در این آسمان و زمین کسی را شایسته‌تر از ایشان سراغ نداریم و ما این را نعمت خدا را می‌دانیم که این شناخت را به ما داده است و با خدا عهد می بندیم که از ایشان تبعیت کنیم زیرا آن را شعاعی از ولایت غدیر می‌دانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه افراد دارای ضعف هستند، اظهار داشت: همان ضعفی که همه ما داریم برخی افراد در مسائل اجتماعی هم دارند و 75 میلیون نفر را با تردید مواجه می‌کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی هدف از این اجتماعات را به دست آوردن بینش آگاهانه، باور آگاهانه نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی و اعتماد به روش امام و جانشین امام دانست و افزود: دیگران هر جا کوتاه آمدند همان جا اشتباه کردند و هم دنیای خود را از دست دادند و هم آخرت‌شان را از دست دادند.


**تقوی: هدف ما کنار هم قرار دادن سلیقه‌های مختلف اصولگرایی است/ به جامعتین و آیت‌الله مصباح گزارش می‌دهیم 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در نشست همگرایی اصولگرایان که عصر امروز در مجتمع 13 آبان تهران برگزار شد، با اشاره به روند برگزاری جلسات همگرایی میان طیف‌های مختلف اصولگرایان اظهار داشت: یک سال است که بحث همگرایی بین اصولگرایان را آغاز کرده‌ایم و از همه اصولگرایان با همه سلیقه‌ها تشکر می‌کنم و کسانی که در این جلسه هم حضور ندارند این حرکت را تأیید کرده‌اند.

وی با اشاره به تحولات پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بیان داشت: بعد از انتخابات عده‌ای از اصولگرایان نزد ما آمدند و گفتند که در داخل دولت به کار گرفته نمی‌شوند و حتی مسئولیت‌های برخی نیز گرفته شده بود و اظهار می‌کردند که سرخورده شده‌اند،‌ ما این پیام را خدمت آیت‌الله مهدوی‌کنی بردیم و ایشان نگران و ناراحت بودند و پیشنهاد دادند یکی از اعضای جامعه روحانیت این کار را (همگرایی اصولگرایان) به عهده بگیرند و به هر حال قرعه فال به نام من خورد و حدود یک سال است جلسات همگرایی اصولگرایان را تشکیل داده‌ایم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در تهران این چهارمین جلسه‌ای است که برگزار می‌شود، جلسه اول بهمن ماه سال گذشته و با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی برگزار شد و مباحث خوبی را مطرح کردند. جلسه بعدی روز سوم شعبان و همزمان با میلاد امام حسین (ع) بود که آیت‌الله موحدی‌کرمانی سخنرانی کردند و در جلسه سوم کمیته همگرایی اصولگرایان به مناسبت تولد حضرت صدیقه طاهره (س) از بانوان دعوت به عمل آورد و خانم‌های فعال جمع شدند و آیت‌الله جنتی سخنرانی کردند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: این جلسه چهارم همگرایی اصولگرایان است و از صحبت‌های شما استفاده می‌کنیم و از حضرتعالی تقاضا می‌کنیم که اینگونه حرکات متصل به ولایت را که همیشه کمک کرده‌اید این بار هم این حرکت را کمک کنید.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: من به 14-13 استان رفته‌ام و با چنین جلساتی روبه‌رو بوده‌ایم که استقبال عظیمی از آن شده است.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اهداف برگزاری این نشست‌ها، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که همه سلیقه‌های اصولگرایی را تجمیع کنیم و فکر آنها کنار یکدیگر جمع شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: ما به دنبال دغدغه حضرت آقا راه افتاده‌ایم؛ زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند با عنوان اعتدال نباید نیروهای مومن و ولایی را کنار بزنند، ما قصد کردیم نشاط عمومی به وجود بیاوریم و این جریان به این نیروها کمک کرد.

وی با انتقاد از برخی افراد که می‌گویند این جلسات را با چه کسی بسته‌اید، گفت: این جلسات پشت و رو ندارد و اگر بخواهیم گزارشی بدهیم این گزارش به جامعتین ارائه خواهد شد و همچنین خدمت آیت‌الله مصباح خواهد رسید.

تقوی تأکید کرد: ما مبلغان رهبری هستیم و می‌خواهیم اندیشه‌ها، مواضع و سخنان حکیمانه رهبری را به فهم خودمان تبلیغ و ترویج کنیم.

وی افزود: یک هفته در میان جلسه داریم و 60-50 نفر از اصولگرایان در آن حضور دارند و همفکری می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه این جلسات برای وفاق و همگرایی است، گفت:‌ افراد با تفکر اصولگرایی باید به جامعه نشاط بدهند و ما فقط همگرایی را دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام تقوی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: غدیر را یک فکر و یک فرهنگ می‌دانیم که باید در طول تاریخ جامعه بشری را بسازد و تربیت کند. هر حادثه‌ای که در تاریخ اتفاق می‌افتد پیامی در دل خود دارد و این انسان‌های هوشمند هستند که پیام تحولات اجتماعی را می‌گیرند و به آن عمل می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز  اظهار داشت: در مسیر حق باید بر حق تأکید کرد و آن را باید گفت و اگر کسانی هم نخواستند، نباید نگران شد. کارها را باید تمام کرد و نباید آن را نیمه‌کاره رها کرد و به دست تقدیر بسپاریم. پس اگر کسی مسئولیتی به عهده می‌گیرد باید به این نکته توجه کند که مسئولیتش را درست انجام دهد.

تقوی یادآور شد: پیام دیگر غدیر، شایسته‌سالاری است زیرا چهره‌های فراوانی در کنار پیامبر(ص) بودند اما غدیر بر محور شایسته‌سالاری شکل می‌گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز‌ آینده‌نگری، بهره‌گیری از فرصت‌ها و بی‌تفاوت نبودن نسبت به آینده را از دیگر پیام‌های غدیر دانست و خاطرنشان کرد: غدیر به ما می‌گوید بر محور فکری اهل بیت(ع) باید کارها را پیش برد و زمانی که غدیر شکل می‌گیرد، دشمنان ناامید می‌شوند.

**تجمیع نیروهای انقلابی یک ضرورت است

محمدعلی رامین در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ارزیابی از این همایش اظهار داشت: برای یک جامعه پویا و بانشاط که در عرصه ملی می‌خواهد ارزش‌های متعالی اسلام را دنبال کند و در عرصه منطقه روز به روز جایگاه قدرتمندتری را به دست آورده، دور هم جمع شدن نیروهای انقلابی که در اصول با هم مشترک هستند یک ضرورت قطعی سیاسی است.

رامین افزود: بنابراین هر مجموعه‌ای از نیروهای انقلاب که با هدف همگرایی دور هم جمع می شوند بتوانند با تمرکز بر روی اصول پیگیر آرمان‌های بزرگ باشند یک امر مفید و ضروری است که باید مورد حمایت همه اصولگرایان قرار گیرد.

این فعال اصولگرا درباره اینکه برخی این همایش همگرایی را کمال مطلوبی برای رسیدن به لیست واحدی می‌دانند تصریح کرد: به نظرم این یک نگاه حقیر و کوچک به چنین همایش بزرگی است.

وی افزود: اصولا کسانی که هر نوع گردهمایی نیروهای انقلاب را صرفا انتخاباتی فرض می‌کنند این فرضیه خیلی در شأن نیروهای انقلابی نیست.

رامین با تأکید بر اینکه ما اهداف بالاتری را دنبال می‌کنیم و پیش رو داریم،‌گفت: این موضوع نباید به فصل انتخابات محدود شود.

**وفاداران انقلاب راهی جز ائتلاف ندارند

محمدنبی حبیبی در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان، درباره تأثیرات برگزاری این نشست در همگرایی بین اصولگرایان و نقش آن در وحدت گفت:‌ من معتقدم که این نشست که با پیشنهاد آقای تقوی و پذیرش آیت‌الله مصباح انجام شد گامی مفید در جهت رسیدن به ائتلاف بین اصولگرایان است.

وی افزود: همگرایی می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای ائتلاف بزرگ که آن ائتلاف بزرگ تنها منحصر به بحث انتخابات نخواهد بود.

دبیرکل حزب مؤتلفه ادامه داد: آن ائتلاف بزرگ می‌تواند یک سپر قوی برای حفظ انقلاب باشد و ما هیچ راهی جز همگرایی و ائتلاف بین وفاداران انقلاب اسلامی نداریم.

حبیبی گفت:‌ این نوع جلسات اصولاً جلسات مفیدی است و در همین جلسه امروز طیف‌های مختلف اصولگرایی را دیدید و این گام مثبتی است که می‌تواند سلیقه‌های مختلف اصولگرایان را به هم نزدیک کند.

وی افزود: من تکرار می‌کنم همگرایی بین اصولگرایان یک روش مناسب است و ما اگر بتوانیم به یک نظر واحد بر روی نامزدها برسیم، به موفقیت دست خواهیم یافت.

دبیرکل حزب مؤتلفه ادامه داد: کافی است در یک حوزه انتخابی رقیب ما یک نامزد داشته باشد و ما دو نامزد در این صورت حتی اگر رأی بیشتری نیز داشته باشیم قافیه را واگذار خواهیم کرد.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 93/7/21ساعــت 8:48 صبح تــوسط عباس | نظر
3 رویکرد جدید اصلاح طلبان در قبال حسن روحانییکشنبه 93 مهر 20 ::

 

بسمه تعالی
یکشنبه 93 مهر 20 :: 12:28 صبح ::  نویسنده : علی رضا احسانی نیا
رویکردی که اصلاح طلبان نسبت به رقبای خود در پیش گرفته اند، روند تخریب و توهین است و حالا نوبت به حسن روحانی و یارانش رسیده است. اما در این بین آنچه که مغفول مانده دولت یازدهم و وظایفی است که در جهت منافع ملت بر دوش دارد. از این رو باید منتظر ماند و دید که اهداف دولت یازدهم فدای منافع و دعواهای سیاسی می شود یا خیر؟

به گزارش علیرضا احسانی نیا از پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار به نقل از فردا: هنوز پای حسن روحانی از سفر یک هفته ای در نیویورک و آستاراخان به کشور بازنشده بود که هجمه ها علیه رئیس دولت یازدهم شدت گرفت. این بار اما منتقدان افرادی نبودند که همین یکی دو ماه پیش حسن روحانی با جمله "بروید به جهنم" پاسخشان را داده بود. حملات تند صورت گرفته بعد از بازگشت روحانی از آمریکا و روسیه این بار از سوی طیفی شکل گرفت که خود را عامل اصلی پیروزی روحانی در انتخابات سال 92 می دانند و در طول یکسال گذشته نیز بارها ابراز دوستی و محبت به رئیس جمهور داشته اند. اما رویکردی که حسن روحانی نیز مقابل این جریان اتخاذ کرده، فعلا سکوت است و دیگر خبری از پاسخگویی به منتقدان نیست.  
در این بین علت اصلی تغییر رویکرد اصلاح طلبان نسبت به روحانی نیز کاملا مشخص بود. اول اینکه اصلاح طلبان پیش از سفر روحانی به آمریکا از دیدار احتمالی وی با باراک اوباما دچار ذوق زدگی شده بودند اما رئیس جمهور کشورمان در گفتگوهای مختلفی که با شبکه های تلویزیونی و مطبوعاتی داشت اعلام کرد که شرایط این دیدار مهیا نیست. بنابراین اولین ضربه از سوی رئیس دولت به اصلاح طلبان وارد شد. خشم اصلاح طلبان برای بار دوم زمانی صورت گرفت که روحانی در مصاحبه با کریستین امان پور مجری شبکه تلویزیونی سی ان ان در خصوص بازداشت روزنامه نگاران در ایران گفت "فکر نمیکنم فردی به خاطر روزنامه نگاری یا فعالیت رسانه ای دستگیر شده باشد". همین اظهارات بهانه ای شد تا حملات سنگینی از سوی حامیان اصلاحات متوجه رئیس جمهور شود. گروه سوم نیز از سفر مستقیم حسن روحانی از نیویورک به روسیه و عکس های یادگاری وی با پوتین رئیس جمهور این کشور ابراز ناراحتی کرده بودند. چراکه این اقدام روحانی نوعی دهن کجی به کسانی بود که در رویای دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا به سر می بردند. همین اقدامات نیز سبب شد تا پس از بازگشت روحانی از این سفر، ورق ارتباط اصلاح طلبان با دولت برگشته و لیبرال ها رویکرد جدیدی را نسبت به حسن روحانی اتخاذ کنند.  
 
رویکرد اول: انتقاد از روحانی 
 
صادق زیبا کلام یکی از اصلاح طلبانی بود که طی روزهای اخیر در خصوص اظهارات روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف لب به انتقاد گشود و گفت: "از روحانی انتظار داشتیم در خصوص آزادی اندیشه و ضرورت آن جدی‌تر و صبورانه‌تر صحبت می‌کرد. وی نگفت دانشجویان نباید ستاره‌دار شوند، آزادی انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی از مسائلی بود که مطرح کرد اما به نوع دیگری. آقای روحانی کلیشه‌هایی از این دست را نباید بیان می‌کرد. او باید قرص و محکم می‌گفت اجازه انتقاد را به دانشگاهیان بدهید وگرنه دانشگاه به قبرستانی تبدیل خواهد شد." در جایی دیگر نیز ابراهیم اصغر زاده اینگونه از دولت روحانی انتقاد کرد: " اگر فقدان راهبرد روشن، دولت دوم اصلاحات را به زمین سخت و سنگلاخی زد، در دولت روحانی هنوز چند ماه نگذشته، آنچنان به اعتبار دولت ضربه زد که اثر مهرش تا پایان بر پیشانی دولت باقی خواهد ماند." عبدالله نوری نیز دیگر اصلاح طلبی بود که به انتقاد از عملکرد دولت پرداخت و گفت: "انتظار ما از روحانی این بود که برخی کارها را انجام دهد اما نه تنها کارهای مد نظر ما انجام نشد بلکه جریان دولت می خواهد با پول خرج کردن به جذب اصلاح طلبان بپردازد. روحانی قصد دارد سردمدار اصلاح طلبان شود اما اصلاح طلبان خودشان یک طیف جداگانه هستند و سردمدار هم دارند. ما نباید اجازه دهیم سردمداران خودمان کنار بمانند." 
روند انتقادی که اصلاح طلبان این روزها در پیش گرفته اند بیش از آنکه معنای وحدت در بین لیبرال ها و دولت داشته باشد، رنگ و بوی جدایی این دو جریان از یکدیگر را دارد. اصلاح طلبان این روزها مواضع سفت و سختی را نسبت به حسن روحانی و دولت وی اتخاذ کرده اند و این در حالی است که همین افراد تا پیش از سفر روحانی به آمریکا و روسیه، دولت روحانی را از خود و خود را از دولت روحانی می دانستند. در این بین روحیه منفعت طلبانه لیبرال ها زمانی آشکارتر می شود که در چنین موقعیتی وقتی حسن روحانی بر اساس منافع و مواضع آنان رفتار نمی کند و سخن نمی گوید، تمام حمایت های قبلی خود را زیر پا گذاشته و تند و تیزترین هجمه ها را علیه وی اتخاذ می کنند.  
 
رویکرد دوم: تخریب و عبور از روحانی 
 
هرچه به انتخابات مجلس دهم نزدیک تر می شویم، فاصله بین دولت و اصلاح طلبان نیز بیشتر شده و لیبرال ها برنامه و طرح های خود را برای جدا شدن از دولت حسن روحانی و حضور در انتخابات به صورت یک جناح مجزا در پیش می گیرند. اعضای این جریان می دانند که برای ایستادن روی پای خود و کسب موفقیت در انتخابات آینده باید اقداماتی را انجام دهند. اصولگرایان و دولت روحانی نیز 2 رقیب جدی این جریان برای حضور فعال در انتخابات مجلس خواهند بود. از همین رو لیبرال ها پروژه تخریب اصولگرایان به ویژه مجلس نهم را از مدت ها پیش آغاز کرده اند و حالا شرایط به گونه ای برای آنها مهیا شده که قصد دارند پروژه تخریب و عبور از حسن روحانی را نیز آغاز کنند. نمونه بارز آن نیز توهینی بود که یکی از هفته نامه های اصلاح طلب به بهانه نظرات خوانندگان، به حسن روحانی روا  داشت و وی را دروغگو خطاب کرد. این حملات و هجمه ها علیه دولت یازدهم و حسن روحانی تنها برای عبور جریان اصلاحات از یکی از رقبای انتخاباتی خود است. اقدامی که اصلاح طلبان همواره در قبال رقبای خود از آن بهره می گیرند.   
 
رویکرد سوم: ایجاد درگیری در دولت 
 
رسول منتجب نیا عضو حزب اعتماد در گفتگویی که با یکی از مطبوعات اصلاح طلب داشت، خواستار برکناری برخی مدیران درون دولت و جایگزینی آنها با اصلاح‌طلبان شد. منتجب‌نیا گفته است: پیشنهاد من این است که نیروهای اصلاح‌طلبی که در حاشیه بوده‌اند و به کار گرفته نشده‌اند را بیاورند و مسئولیت‌های کلیدی را به دست این افراد لایق بسپارند. خبر دارم مجموعه‌ای شبکه ‌وار علیه دولت روحانی کارشکنی می‌کنند. یک نفر از طیف دولت گذشته نقلی می‌کرد مبنی بر اینکه شبکه‌ای که الان در دولت داریم به صورت قوی کار می‌کند و اگر دستور دهیم، دولت را فلج می‌کند. دولتی‌ها باید بدانند با چنین پدیده‌ای مواجه هستند. یک شبکه اختاپوسی‌وار در درون دولت وجود دارد که به این دولت دل نبسته و دل در گرو دولت گذشته دارد. دولت با این افراد نمی‌تواند با تسامح برخورد کند. راه‌حل قضیه این است که نیروهای اصلاح‌طلب را بیاورند و در سمت‌های کلیدی بگمارند. تسامح هم نکنند و ترسی هم نداشته باشند. 
این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که بیش از آنکه بوی دلسوزی و ترحم برای دولت روحانی داشته باشد، رنگ و بوی اختلاف افکنی و درگیری در درون دولت را دارد. این تئوریسین جریان اصلاحات در شرایطی از دولت می خواهد که همچون برگ خزان نیروهای درون دولت را بیرون کند که یکی از اصلی ترین شعارهای حسن روحانی و انتقاداتی که نسبت به دوران 8 ساله احمدی نژاد داشت همین مسئله بیرون کردن افراد یک دولت با روی کار آمدن دولت جدید بود. موضوعی که محمد رضا عارف نیز در مناظره های تلویزیونی نسبت به آن انتقاد کرد و غلامعلی حداد عادل در پاسخ به وی گفت که در دوران اصلاحات نیز همین اتفاق رخ داد و نیروهای ارزشی بسیاری از دولت بیرون انداخته شدند. اما حالا یکبار دیگر اهالی جریان اصلاح طلب با زیر پای گذاشتن شعار خود قصد دارند با فشار به دولت و بیرون راندن برخی نیروهای حاضر در دولت یازدهم، اول اصلاح طلبان را به راس قدرت نزدیک کنند و دوم با این کار نوعی درگیری و اختلاف در دولت یازدهم ایجاد کنند.  
17 ماه به زمان برگزاری انتخابات مجلس باقی مانده است. جریان های سیاسی نیز خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می توان کرد، برای انتخابات صف بندی کرده اند. اما رویکردی که اصلاح طلبان نسبت به رقبای خود در پیش گرفته اند، روند تخریب و توهین است و حالا نوبت به حسن روحانی و یارانش رسیده است. اما در این بین آنچه که مغفول مانده دولت یازدهم و وظایفی است که در جهت منافع ملت بر دوش دارد. از این رو باید منتظر ماند و دید که اهداف دولت یازدهم فدای منافع و دعواهای سیاسی می شود یا خیر؟


+ نوشته شـــده در دوشنبه 93/7/21ساعــت 8:43 صبح تــوسط عباس | نظر
روایات درباره السفیانی متعدد و متواتر است. او «عثمان بن عنبسه» ا
فیلم ویدیویی جدیدی روی اینترنت منتشر شده است که در آن عدنان عرعور مفتی فتنه‌گر و تندرو سلفی آرزو می‌کند از سربازان ارتش "سفیانی" باشد، همان کسی که در اوایل عصر ظهور به نبرد با حضرت امام مهدی (عج) خواهد رفت.
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عدنان عرعور، شیخ سلفی سوری مقیم عربستان در سخنانی از تریبون تبلیغاتی خود موسوم به شبکه "شذا" گفت: امیدواریم انشاء الله زیر لوای پرچم لشکر سفیانی باشیم.

سفیانی کیست؟

احادیث و روایات درباره السفیانی متعدد و متواتر است. او «عثمان بن عنبسه» از فرزندان «خالد بن یزید بن معاویه است و چون از نسل ابوسفیان است، معروف به «سفیان» است. او مردی است با چهره‌ای ترسناک و آبله روست و چشمانی کبود دارد. او از سرزمینی خشک به نام «بیدا» که سرزمینی بی آب و علف در بین مکه و شام است، خروج می‌کند.

عثمان بن عنبسه و ادعای او

سفیانی ازفرزندان یزید بن معاویه بن ابوسفیان  لعنة الله علیهما است. در حدیثی از امام صادق (علیه السلام) آمده است که فرمود:«آنگاه که خورشید به مغرب خود نزدیک می‌شود، کسی از مغرب فریاد می‌زند: ای مردم، مولای شما در بیابان خشک (بیدا) ظهور کرد و اوعثمان بن عنبسه ازفرزندان خالد بن یزید بن معاویه بن ابوسفیان است. با اوبیعت کنید تا هدایت شوید و با اومخالفت نکنید که گمراه می‌شوید. پس ملائکه و جن او را تکذیب می‌کنند. هرآن‌ که درشک وتردید است وهرکافر و منافقی با ندای او گمراه می‌شود».

شیخ صدوق از ابو منصور البحبی نقل کرده است که می‌گوید: از امام صادق (علیه السلام) درباره اسم سفیانی سؤال کردم. فرمود: «تو را با اسمِ او چه کار؟ هر گاه مناطق پنج‌ گانه شام: دمشق، حمص، فلسطین، اردن و حلب را تصرف کرد، منتظر فرج باشید.» گفتم: آیا 9 ماه این را در تصرف دارد؟ فرمود: «خیربلکه تصرف او 8 ماه است که یک روزهم بر آن اضافه نمی‌شود.»

بعد ازاین‌ که سفیانی تسلیم پیشنهاد اطرافیان خود می‌شود، درمقابل امام مهدی (علیه السلام) می‌ایستد و آن حضرت (علیه السلام) را به مبارزه می‌خواند. پس امام مهدی (علیه السلام) او را از جنگ بیم می‌دهد. اما سفیانی بر جنگ علیه امام (علیه السلام) پا فشاری می‌کند. بدین ترتیب بین لشکر سفیانی و لشکر امام (علیه السلام) جنگی در می‌گیرد، که پیروز آن مهدی (علیه السلام) است. حکمرانی سفیانی پایان می‌یابد و اسیر می‌شود و امام (علیه السلام) او را به درک واصل می‌کند. و این گونه امام (علیه السلام) برعراق مسلط می‌شود.

 

[قول دیگردربارة کشته شدن سفیانی] این است که او به شام فرارمی‌کند وامام (علیه السلام) عده‌ای از یاران خود را به دنبال او روانه می‌کند وآنان پس ازدستگیری سفیانی اورا به قتل می‌رسانند.
 
 
فرو رفتن لشکر سفیانی در زمین از رویدادهای مهم زمان سفیانی

این واقعه  خسف  چند روز پس از ظهور صورت می‌گیرد و معجزة بزرگی است که امدادی الهی برای قیام مهدی (علیه السلام) است و با این رخداد مردم به صراحت به عدالتِ دعوت اما (علیه السلام) و حقانیت قیامش ایمان می‌آورند و حتی این امر سفیانی را هم تحت تاثیر قرار می دهد که مهم‌ترینِ نتایج آن‌ فتح عراق بدون خون‌ریزی است.

اندکی بعد سفیانی به شام فرار می کند و امام مهدی (علیه السلام) عده‌ای را درپی او روانه می‌کند.

این افراد در بیت المقدس به سفیانی می‌رسند و در آن‌‌ جا روی صخره‌ای او را گردن می‌زنند.

سفیانی پس از خروج پس از خروج مناطق پنج گانه شام: دمشق و حمص در سوریه، فلسطین، اردن و حلب را تصرف می کند.

او به این مناطق اکتفا نمی کند، بلکه لشکریان خود رابه اطراف گسیل می‌دارد که بخش بزرگی از لشکریان او به طرف بغداد و کوفه می‌روند و در آنجا قتل و فساد به راه می‌اندازند و اهل آنجا را تارومار می‌کنند.

در کوفه و نجف اشرف نیز قتل عام می‌کنند.

پس از آن، قسمتی از لشکرآن ملعون به شام و قسمتی دیگر به مدینه می‌روند.

بخشی از لشکر سفیانی که به شام می‌رود [با لشکر امام (علیه السلام) مواجه می‌شود که]، لشکر حضرت حجت (علیه السلام) بر آن پیروز شده و آن را نابود می‌کند و اموال آنان به غنیمت گرفته می‌شود.

با رسیدن لشکر سفیانی به مدینه، به مدت سه روز هر عملی را در این شهر مباح اعلام می‌کنند و در آن به قتل و ویرانی مشغول می‌شوند. اما در راه مکه و در منطقه بیداء در زمین فرو می روند و جز سه نفر از آنان کسی زنده نمی ماند.

فتنه سفیانی در نواحی مختلف بلاد اسلامی گسترش می‌یابد و در این فتنه به طور خاص بر اصحاب علی (علیه السلام) و شیعیان آن حضرت (علیه السلام) سخت می‌گذرد تا جایی که ندا دهنده‌ای از سوی سفیانی ندا می‌دهد: «آگاه باشید هر کس سرِ شیعه‌ای از شیعیان علی (علیه السلام) را بیاورد هزار درهم جایزه می‌گیرد.» در این اوضاع همسایه بر همسایه‌اش هجوم می‌برد و می‌گوید: او از شیعیان علی (علیه السلام) است. پس گردنِ او را می‌زند و هزار درهم جایزه می‌گیرد.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 93/7/21ساعــت 7:22 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4      >